Fibaro FGSD-002 Handleiding

Type
Handleiding
NL
SE
RU
Garantievoorwaarden
Basis activering van het apparaat
FIBARO SMOKE SENSOR
FGSD-002
Manual version: S-v1.00
Specificaties
Voedingsbron:
Batterij type:
Bedrijfstemperatuur:
Meetbaar temperatuur bereik:
Operationele luchtvochtigheid:
Afmetingen (diameter x hoogte):
3.0V batterij
CR123A
0 tot 55°C
-20 tot 100°C
0% - 93%
65 x 28 mm
De volledige handleiding en technische
specificaties vindt u op onze website:
manuals.fibaro.com/nl/smoke-sensor
Lees de handleiding voordat u overgaat
tot installatie van het apparaat!
1) Open de behuizing door de deksel tegen de klok in te draaien.
2) Verwijder de batterij blokker, het inschakelen zal worden
bevestigd door een piep.
3) Sluit de behuizing door de deksel met de klok mee te draaien.
4) Plaats de sensor dichtbij de hoofd Z-Wave controller.
5) Plaats de hoofd Z-Wave controller in inclusie modus.
6) Druk driemaal snel op de B-knop op de behuizing.
7) Wacht totdat het apparaat is opgenomen in het systeem, een
succesvolle opname zal worden bevestigd door de controller.
8) Verwijder de deksel van de behuizing.
9) Installeer de behuizing op de gewenste locatie met de
bijgevoegde schroeven.
10) Plaats de sensor op de bevestigde deksel door deze met de
klok mee te draaien.
11) Maak de sensor wakker door op de B-knop te drukken.
FIBARO Smoke Sensor is een ultra lichte, universele, batterij
gevoede optische rookmelder, communiceert via de Z-Wave
Plus
standaard en is ontworpen om aan het plafond of muur (min 40 cm
uit een hoek) te worden gemonteerd. Rook detectie wordt
gesignaleerd door de ingebouwde sirene, knipperende LED-indica-
tor en door het sturen van opdrachten naar overige Z-Wave
netwerkapparaten.
Tevens is het apparaat uitgerust met een sensor die berichten kan
verzenden als de ingestelde temperatuur drempel overschreden is.
FIBARO Smoke Sensor is conform de volgende EU-richtlijnen:
• RoHS 2011/65/EU • EMC 2004/108/EG
• LVD 2006/95/EG • R&TTE 1999/5/EG
• EN 14604:2005 • EN 50130-4:2011
Garanti
Aktivering av anordningen
FIBARO SMOKE SENSOR
FGSD-002
Specifikationer
Strömförsörjning:
Batterityp:
Drifttemperatur:
Uppmätt temperaturområde:
Operativ luftfuktighet:
Mått (diameter x höjd):
3.0V batteri
CR123A
0 till 55 °C
-20 till 100 °C
0% - 93%
65 x 28 mm
För fullständig bruksanvisning och tekniska
specifikationer, besök vår hemsida:
manuals.fibaro.com/se/smoke-sensor
Läs bruksanvisningen innan du försöker
installera enheten!
1) Öppna locket genom att vrida det moturs.
2) Ta bort batterilappen, enheten kommer att signalera med ett pip.
3) Stäng locket genom att vrida det medurs.
4) Placera sensorn i närheten av din Z-Wave controller.
5) Sätt din Z-Wave controller i inkluderingsläge.
6) Snabbt, trippelklicka på B-knappen på höljet.
7) Vänta tills enheten lagts in i systemet, framgångsrik inkludering
kommer att bekräftas av controllern.
8) Ta av sensorns lock.
9) Montera fästet på valfri plats med hjälp av de medföljande
skruvarna.
10) Vrid fast sensorn i locket.
11) Väck sensorn genom att klicka på B-knappen.
FIBARO Smoke Sensor
är en ultralätt, universal, batteridriven
optisk rökdetektor, som verkar under Z-Wave
Plus
standarden,
avsedd att placeras i taket eller på en vägg (minsta avstånd från
hörn 40 cm). Brandfara signaleras med en inbyggd siren, blinkande
LED-indikator och genom att skicka kommandon till Z-Wave
nätverksenheter.
Som en ytligare funktion har enheten en sensor som reagerar om
temperaturen överskrider ett förutbestämt satt riktvärde.
FIBARO Smoke Sensor är kompatibel med följande EU-direktiv:
• RoHS 2011/65/EU • EMC 2004/108/EG
• LVD 2006/95/EG • R&TTE 1999/5/EG
• EN 14604:2005 • EN 50130-4:2011
Гарантия
Базовая активация устройства
FIBARO SMOKE SENSOR
FGSD-002
Спецификации
Источник питания:
Тип батареи:
Рабочая температура:
Диапазон измеряемых температур:
Операционная влажность:
Габариты (диаметр x высота):
3,0 В батарея
CR123A
от 0 до 55°C
от -20 до 100°C
0% - 93%
65 x 28 мм
1) Откройте крышку, повернув ее против часовой стрелки.
2) Удалите блокиратор батарейки, гудок будет
сигнализировать о включении питания.
3) Закройте крышку, повернув ее по часовой стрелке.
4) Поместите датчик рядом с основным Z-Wave контроллером.
5) Установите основной Z-Wave контроллер в режим
добавления устройства.
6) Быстро сделайте тройной щелчок по кнопке B.
7) Подождите, пока устройство не будет добавлено в систему,
добавление устройства будет подтверждено контроллером.
8) Снимите крышку датчика.
9) Установите крышку в нужное положение с помощью
прилагаемых винтов.
10) Привинтите устройство в крышку.
11) Активируйте датчик, щелкнув по кнопке B.
FIBARO Smoke Sensor – это ультралегкий, универсальный,
питаемый от батареи оптический датчик задымления,
работающий в соответствии со стандартом Z-Wave Plus и
сконструированный для его размещения на полу или на стене
(минимум в 40 см от угла). Тревожный сигнал о появлении дыма
подается встроенной сиреной, мигающим светодиодным
индикатором и отправлением команд на сетевые устройства
Z-Wave. В дополнение к этому, устройство оснащено датчиком,
который может предупреждать о превышении установленного
температурного порога.
FIBARO Smoke Sensor соответствует следующим
директивам ЕС:
• RoHS 2011/65/EU • EMC 2004/108/EC
• LVD 2006/95/EC • R&TTE 1999/5/EC
• EN 14604:2005 • EN 50130-4:2011
Для получения информации о полном
руководстве по эксплуатации и техническим
условиям, пожалуйста, посетите наш
веб-сайт:
manuals.fibaro.com/ru/smoke-sensor
Перед попыткой установить устройство
прочитайте руководство по эксплуатации!
1. De Garantie wordt gegeven door FIBAR GROUP S.A. (hierna genoemd
"Fabrikant"), gevestigd in Poznan, ul. Lotnicza 1; 60-421 Poznan, geregistreerd in
het register van: the National Court Register kept by the District Court in Poznań,
VIII Economic Department of the National Court Register, no. 553265, NIP
7811858097, REGON: 301595664.
2. De Fabrikant is verantwoordelijk voor defecten aan de apparatuur als gevolg
van fysieke gebreken (productie of materiaal) van het apparaat gedurende, 24
maanden (bedrijven 12 maanden), vanaf de datum van aankoop.
3. Gedurende de Garantieperiode zal de Fabrikant, eventuele gebreken, kosteloos
repareren, door reparatie of vervanging van (naar goeddunken van de Fabrikant)
alle defecte onderdelen van het apparaat met nieuwe of geregenereerde
componenten die vrij van gebreken zijn. Wanneer het repareren onmogelijk is,
behoudt de fabrikant zich het recht voor het apparaat te vervangen door een nieuw
of geregenereerd exemplaar welke vrij zal zijn van gebreken en haar toestand niet
erger is dan het oorspronkelijke apparaat welke door klant is ingeleverd.
4. In bijzondere gevallen, wanneer het apparaat niet kan worden vervangen door een
toestel van hetzelfde type (bijvoorbeeld als het apparaat niet meer beschikbaar is in
het commerciële aanbod), zal de Fabrikant het toestel vervangen voor een
gelijkwaardig exemplaar, dergelijke activiteiten worden geacht als voldoende
nakoming van de verplichtingen, Fabrikant is niet gehouden om geld terug te betalen.
5. De houder van een geldige garantie heeft een garantie vordering door middel
van de garantie service. Vergeet niet voordat u een garantie claim indient contact
op te nemen met onze technische support via telefoon of e-mail. Meer dan 50%
van de operationele problemen worden op afstand opgelost. Als ondersteuning op
afstand onvoldoende is, zal de klant de garantieclaim in moeten dienen (via de
website – www.fibaro.com). Wanneer de garantieclaim correct is ingediend zal de
klant een bevestiging met een uniek nummer ontvangen (Return Merchandise
Authorisation RMA).
6. De garantieclaim kan tevens telefonisch worden ingediend. In dit geval wordt
het gesprek opgenomen en de klant zal worden geïnformeerd door een
consultant, onmiddellijk na het indienen van de claim zal de consultant de klant
een claim nummer verstrekken (RMA nummer).
7. Wanneer het garantie claim formulier correct is ingediend zal een vertegenwo-
ordiger van de klantenservice (hierna te noemen AGS) contact opnemen met de
klant.
8. Gebreken onthuld binnen de garantietermijn worden verwijderd uiterlijk 30
dagen na de datum van het leveren van het apparaat aan AGS. De garantieperio-
de wordt verlengd met de tijd waarin het apparaat werd gehouden door AGS.
9. Het defecte apparaat wordt verstrekt door de klant met complete
standaarduitrusting en documenten waaruit de aankoop blijkt.
10. Onderdelen vervangen onder garantie zijn het eigendom van de Fabrikant. De
garantie voor alle onderdelen vervangen in het garantie proces is gelijk aan de
garantieperiode van het oorspronkelijke apparaat. De garantietermijn van het
vervangen onderdeel wordt niet verlengd.
11. Kosten voor het aanleveren van het defecte apparaat worden gedragen door
de klant. Voor onrechtvaardige service calls, kan de dienst kosten doorberekenen.
12. AGS zal een klacht niet accepteren indien:
• het apparaat werd misbruikt of de handleiding niet in acht is genomen.
• het apparaat onvolledig zonder toebehoren of naamplaat werd geleverd.
• werd vastgesteld dat de storing werd veroorzaakt door andere redenen dan een
materiaal of fabricagefout van het materiaal.
• het garantie document niet geldig is of er geen aankoopbewijs beschikbaar is.
13. De Fabrikant is niet aansprakelijk voor schade aan eigendom veroorzaakt door
defecte apparatuur. De Fabrikant is niet aansprakelijk voor indirecte, incidentele,
speciale, gevolgschade of punitieve schade of voor enige schade, met inbegrip
van onder meer het verlies van winsten, besparingen, gegevens, verlies van
voordelen, aanspraken van derden en eventuele schade of persoonlijke
verwondingen die voorvloeien uit of in verband met het gebruik van het apparaat.
14. De garantie dekt niet:
• mechanische beschadigingen (scheuren, breuken, fysieke vervor- mingen en
overige beschadigingen veroorzaakt door stoten, vallen of laten vallen van het
apparaat of een ander object, oneigenlijk gebruik of het niet opvolgen van de
gebruikshandleiding);
• schade als gevolg van externe oorzaken, bijvoorbeeld : overstroming, storm,
brand, blikseminslag, natuurrampen, aardbevingen, oorlog, onlusten, overmacht,
onvoorziene ongevallen, diefstal, waterschade, lekkage, batterij lekkage,
weersomstandigheden, zonlicht, zand, vocht, hoge of lage temperaturen,
luchtvervuiling;
• schade veroorzaakt door slecht functionerende software, aanval van een
computervirus, of door het niet naleven van de software zoals aanbevolen door de
Fabrikant;
• schade als gevolg van: pieken in het stroomnet of telecomnetwerk foutief
aansluiten op het net op een wijze die onverenigbaar is met de handleiding of het
aansluiten op andere apparaten welke niet aanbevolen zijn door de Fabrikant.
• schade veroorzaakt door de werking of opslag onder extreme condities zoals
hoge luchtvochtigheid, stof, te lage of te hoge omgevingstemperatuur. Gedetaille-
erde toegestane voorwaarden zijn gedefinieerd in de handleiding;
• schade veroorzaakt door gebruik van accessoires welke niet zijn geadviseerd
door de Fabrikant.
• schade veroorzaakt door foutieve elektrische aansluiting door de klant inclusief
het gebruik van verkeerde zekeringen;
• schade veroorzaakt door onachtzaamheid van de klant of het negeren van
service en onderhoud zoals beschreven in de handleiding;
• schade veroorzaakt door het gebruik van imitatie onderdelen of accessoires,
reparatie of modificaties uitgevoerd door ongeautoriseerde personen;
• schade veroorzaakt door het gebruik van defecte apparaten of accessoires.
15. De omvang van de garantie reparaties omvat niet, periodiek onderhoud en
inspecties, met name reiniging, aanpassingen, operationele controle, correctie
van fouten of parameter instellingen en andere activiteiten die moeten worden
uitgevoerd door de gebruiker (koper). De garantie dekt niet de normale gebruik
slijtage van het apparaat en de onderdelen zoals vermeld in de gebruiksaanwij-
zing en de technische documentatie.
16. Als een defect niet wordt gedekt door de garantie, behoudt de Fabrikant zich
het recht voor om een dergelijk defect naar eigen goeddunken te verwijderen, het
herstellen van de beschadigde of vernielde onderdelen of het verstrekken van
componenten die nodig zijn voor reparatie of vervanging.
17. Deze garantie geeft geen uitsluiting of beperking in de klant zijn rechten
wanneer het verstrekte product in strijd is met de koopovereenkomst.
1. Garanti tillhandahålls av FIBAR GROUP SA (nedan kallat "Tillverkare"), med
säte i Poznan, ul. Lotnicza 1; 60-421 Poznan, införd i den av den nationella
domstolens register som förs av tingsrätten i Poznań, VIII ekonomiska
avdelningen av Högsta nationella domstolsregistret, nej. 553.265, NIP
7811858097, REGON: 301.595.664.
2. Tillverkaren är ansvarig för utrustning fel till följd av fysiska defekter (tillverknin-
gs- eller materiella) hos anordningen under 12 månader för företag / 24 månader
för enskilda kunder från dagen för köpet.
3. Under perioden garantin ska tillverkaren ta bort eventuella defekter,
kostnadsfritt, genom att reparera eller byta ut (efter eget gottfinnande Manufactu-
rer) defekta komponenter i enheten med nya eller regenere komponenter som är
fria från defekter. När reparationen visar sig omöjligt, förbehåller sig tillverkaren
rätten att ersätta enheten med en ny eller regener en, som ska vara fri från
defekter och dess tillstånd får inte vara sämre än den ursprungliga enheten som
ägs av kunden.
4. I särskilda fall, när enheten inte kan ersättas med anordningen av samma typ
(t.ex. enheten är inte längre tillgänglig), får tillverkaren ersätta den med en annan
enhet med tekniska parametrar som liknar den felaktiga en. Sådan verksamhet
skall anses uppfylla de skyldigheter som tillverkaren. Tillverkaren skall inte
återbetala pengar som betalats för enheten.
5. Innehavaren av ett giltigt garanti ska lämna en garantianspråk genom
garantiservice. Kom ihåg: innan du skickar ett garantianspråk, kontakta vår
tekniska support via telefon eller e-post. Mer än 50% av det operativa problem
lösas på distans, vilket sparar tid och pengar spenderas för att garantiförfarandet.
Om fjärrsupport är otillräcklig, skall Kunden fyller garantiansökningsformuläret
(med hjälp av vår hemsida - www.fibaro.com) för att få krav tillstånd. När
garantiansökningsformuläret korrekt in, ska kunden få påståendet bekräftelse
med ett unikt nummer (Return Merchandise Authorization -RMA).
6. Påståendet kan också lämnas per telefon. I detta fall är anropet registreras och
Kunden skall informeras om det av en konsult innan du skickar ansökan.
Omedelbart efter att ha lämnat fordran, skall konsulten förse kunden med
kravnummer (RMA-nummer).
7. När garantiansökningsformuläret korrekt in, skall en företrädare för den
auktoriserade garantiService (hädanefter "AGS") kontakta kunden.
8. Fel avslöjas inom garantiperioden skall avlägsnas senast 30 dagar från dagen
för att leverera enheten till AGS. Garantitiden skall förlängas med den tid under
vilken enhet hölls av AGS.
9. En felaktig enhet skall tillhandahållas av kunden med kompletta standardutrust-
ning och handlingar som styrker köpet.
10. Delar som byts ut under garantin tillhör tillverkaren. Garantin för alla delar som
byts ut i garantiprocessen skall vara lika med den period av den ursprungliga
enheten garantin. Perioden för den ersatta delen garantin får inte förlängas.
11. kostnader för att leverera den felaktiga enheten skall bäras av kunden. För
omotiverade servicesamtal, kan Tjänsten debitera kunden med resekostnader och
hanteringskostnader i samband med fallet.
12. AGS får inte acceptera ett klagomål hävdar endast när:
- Enheten var missbrukas eller handboken observerades inte,
- Enheten tillhandahölls av kunden ofullständig, utan tillbehör eller namnskylt,
- Det konstaterades att felet orsakades av andra skäl än ett materialfel eller ett
fabrikationsfel på Device
- Garantidokumentet inte är giltig eller om det finns några bevis för inköp,
13. Tillverkaren skall inte hållas ansvarig för skador på egendom som orsakats av
defekt enhet. Tillverkaren ska inte hållas ansvarig för indirekta, tillfälliga, särskilda,
följdskador eller straffskador, eller skador, inklusive, bland annat, förlust av vinst,
besparingar, data, förlust av förmåner, krav från tredje part och eventuella skador
på egendom eller personliga skador till följd av eller relaterade till användandet av
enheten.
14. Garantin ska inte omfatta:
- Mekaniska skador (sprickor, sprickor, skärsår, skrubbsår, fysiska deformationer
orsakade av stötar, faller eller tappa enheten eller andra föremål, felaktig
användning eller inte observera bruksanvisningen);
- Skador som orsakats av yttre orsaker, t.ex.: översvämning, storm, brand,
blixtnedslag, naturkatastrofer, jordbävningar, krig, civila oroligheter, force majeure,
oförutsedda olyckor, stöld, vattenskador, vätskeläckage, batteri spill, väderförhål-
landen, solljus, sand , fukt, hög eller låg temperatur, luftföroreningar;
- Skador som orsakats av felaktig programvara, attack av ett datorvirus, eller av
underlåtenhet att uppdatera programvaran som rekommenderas av tillverkaren;
- Skada till följd av: ökningar strömförsörjning och / eller telekommunikationsnät,
felaktig anslutning till nätet på ett sätt som är oförenligt med bruksanvisningen,
eller ansluter andra enheter som inte rekommenderas av tillverkaren.
- Skador som orsakats av drifts eller lagra enheten i extremt svåra förhållanden,
det vill säga hög luftfuktighet, damm, för låg (frysning) eller för hög omgivning-
stemperatur. Detaljerad tillåtna villkor för att driva enheten definieras i
bruksanvisningen;
- Skador som orsakats av användning av tillbehör som inte rekommenderas av
tillverkaren
- Skador som orsakats av felaktig elektrisk installation av kunden, bland annat
felaktiga säkringar används;
- Skador som orsakats av Kundens underlåtenhet att tillhandahålla underhåll och
service verksamhet som definieras i bruksanvisningen;
- Skador som orsakats av användning av falska reservdelar eller tillbehör felaktiga
för viss modell, reparation och införa ändringar av obehöriga personer,
- Fel som orsakats av drift felaktig enhet eller tillbehör.
15. Omfattningen av garantireparationer får inte omfatta periodiskt underhåll och
kontroller, särskilt rengöring, justeringar, operativa kontroller, korrigering av fel
eller parameterprogrammering och andra aktiviteter som ska utföras av
användaren (köparen). Garantin omfattar inte normalt slitage av enheten och dess
komponenter som anges i bruksanvisningen och teknisk dokumentation som
sådana element har en definierad livslängd.
16.
Om en defekt inte täcks av garantin, förbehåller sig tillverkaren rätten att ta bort
sådant fel efter eget gottfinnande, reparera skadade eller förstörda delar eller
tillhandahålla komponenter som krävs för reparation eller utbyte.
17. Denna garanti ska inte utesluta, begränsa eller tillfälligt upphäva Kunden
rättigheter när den medföljande produkten är oförenligt med köpeavtalet.
1. Гарантия предоставляется компанией FIBAR GROUP S.A. (именуемой в дальнейшем
«Производитель»), расположенной в г. Познань по адресу ул. Лотнича 1, 60-421, Познань,
включенной в регистр Национального судебного реестра, который хранится в Окружном
суде в Познани, в VIII Экономическом департаменте Национального судебного реестра за
553265; Идентификационный номер налогоплательщика: 7811858097; Национальный
Официальный реестр субъектов народного хозяйства: 301595664.
2. Производитель является ответственным за неисправность оборудования, связанную с
физическими недостатками (производственными дефектами или дефектами материала)
Устройства, в течение 12 месяцев для бизнес-клиентов / 24 месяцев для индивидуальных
клиентов с момента его приобретения.
3. В течение гарантийного периода времени Производитель бесплатно устраняет
какие-либо дефекты, производя ремонт или замену (по собственному усмотрению
Производителя) каких-либо дефектных компонентов Устройства на новые или
восстановленные компоненты, не имеющие дефектов. В случае невозможности ремонта,
Производитель оставляет за собой право замены Устройства на новое или
восстановленное, не имеющее каких-либо дефектов, а его состояние должно быть не хуже,
чем состояние оригинального Устройства, принадлежащего Клиенту.
4. В особых случаях, когда Устройство не может быть заменено на Устройство такого же
типа (например, Устройство больше не имеется в наличии), Производитель может
заменить его на другое Устройство, имеющее технические параметры, аналогичные
техническим параметрам неисправного Устройства. Такое действие считается
выполнением обязательств Производителя. Производитель не возмещает деньги,
заплаченные за Устройство.
5. Держатель действующей гарантии предъявляет гарантийную претензию через службу
гарантийного обслуживания. Помните: перед предъявлением гарантийной претензии
следует связаться с нашей службой технической поддержки по телефону или электронной
почте. Более 50% эксплуатационных неисправностей решаются удаленно,
экономя время
и деньги, которые тратятся на инициирование процедуры в отношении гарантии. Если
удаленная поддержка является недостаточной, Клиент заполняет форму гарантийной
претензии (используя наш веб-сайт: www.fibaro.com) с тем, чтобы получить авторизацию
претензии. Если форма гарантийной претензии предъявлена правильно, Клиент получает
подтверждение претензии с индивидуальным номером (RMA - Разрешение на возврат товара).
6. Претензия может быть предъявлена также по телефону. В таком случае разговор
записывается, и консультант должен проинформировать об этом Клиента до предъявления им
претензии. Немедленно после предъявления претензии, консультант предоставляет Клиенту
номер претензии (RMA-номер).
7. Если форма гарантийной претензии предъявлена правильно, представитель
Уполномоченной службы гарантийного обслуживания (именуемой в дальнейшем «УСГО»)
связывается с Клиентом.
8. Неисправности, обнаруженные в течение гарантийного периода, должны устраняться не
позднее, чем через 30 дней с момента доставки Устройства в УСГО. Гарантийный период
продлевается на время, в течение которого Устройство хранилось в УСГО.
9. Дефектное Устройств должно предоставляться Клиентом в комплекте со стандартным
оборудованием и документами, доказывающими его приобретение.
10. Компоненты, замененные по гарантии, являются собственностью Производителя. Гарантия
на все компоненты, замененные в процессе гарантии, равносильна гарантийному периоду
оригинального Устройства. Гарантийный период замененных компонентов не продлевается.
11. Клиент покрывает расходы по доставке неисправного Устройства. За необоснованные
вызовы Службы обслуживания, она может взыскать с Клиента путевые расходы и расходы на
обслуживание, относящиеся к такому случаю.
12. УСГО не принимает заявление с претензией только в случае, если:
- Устройство использовалось ненадлежащим образом, или не соблюдалось руководство по
эксплуатации;
- Клиент предоставил Устройство неукомплектованным, без аксессуаров или таблички с
заводской характеристикой;
- Было определено, что неисправность вызвана иными причинами, а не дефектом материала
или производственным дефектом Устройства;
- Гарантийный документ является недействительным, или отсутствует доказательство
приобретения;
13. Производитель не несет ответственности за ущерб, причиненный собственности из-за
дефектного Устройства. Производитель не несет ответственности за косвенный, случайный,
особый, побочный, штрафной или какой-либо иной ущерб, включая, среди прочего, потерю
прибыли, сбережений, данных и выгоды, а также претензии третьих лиц и какой-либо
материальный ущерб или телесные повреждения, вытекающие из или в связи с
использованием Устройства.
14. Гарантия не распространяется:
- на механические повреждения (трещины, бороздки, царапины, физические деформации,
вызванные ударом, падением или бросанием Устройства или другого объекта, ненадлежащее
использование или несоблюдение руководства по эксплуатации);
- повреждения, вызванные внешними причинами, например, наводнением, бурей, пожаром,
молнией, стихийными бедствиями, землетрясениями, войнами, гражданскими
беспорядками,
форс-мажорными обстоятельствами, непредвиденными авариями, кражами, повреждениями
водой, утечкой жидкости, пролитием батареек, погодными условиями, солнечным светом,
попаданием песка, влажностью, высокой или низкой температурой, загрязнением воздуха;
- повреждения, вызванные сбоями в работе программного обеспечения, атаками
компьютерного вируса или невыполнением обновления программного обеспечения по
рекомендации Производителя;
- повреждения, вызванные скачками в электропитании и/или телекомму- никационной сети,
неправильным подсоединением к сети способом, несоответствующим руководству по
эксплуатации, или подсоединением других устройств, которые не были рекомендованы
Производителем;
- повреждения, вызванные эксплуатацией или хранением Устройства в чрезвычайно
неблагоприятных условиях, т.е. при высокой влажности, в пыли, при слишком низкой
(замораживание) или слишком высокой температуре окружающей среды. Подробные
допустимые условия для эксплуатации Устройства определены в руководстве по
эксплуатации;
- повреждения, вызванные использованием аксессуаров, которые не были рекомендованы
Производителем;
- повреждения, вызванные неисправным электрооборудованием Клиента, включая
использование неправильных предохранителей;
- повреждения, вызванные неспособностью Клиента обеспечить ремонт и техническое
обслуживание, как это определено в руководстве по эксплуатации;
- повреждения, вызванные использованием поддельных запчастей или аксессуаров,
непригодных для данной модели, а также проведением ремонта и внесением изменений
неуполномоченными лицами;
- повреждения, вызванные эксплуатацией неисправного Устройства или аксессуаров.
15. Объем гарантийных ремонтных работ не включает периодическое техническое
обслуживание и осмотры, в частности, чистку, регулировку, оперативные проверки,
исправление ошибок, программирование параметров и другие действия, которые должны
выполняться пользователем (Покупателем). Гарантия не распространяется на естественный
износ Устройства и его компонентов, перечисленных в руководстве по эксплуатации и
технической документации, поскольку такие элементы имеют определенный срок службы.
16. Если повреждение не покрывается гарантией, Производитель оставляет за собой право
устранить такой дефект по своему собственному усмотрению, отремонтировав повреждение
или сломанные компоненты или предоставив компоненты, необходимые для ремонта или
замены.
17. Настоящая гарантия не должна исключать, ограничивать или приостанавливать права
Клиента, если предоставленный продукт не соответствует договору купли-продажи.
Fibar Group S.A. декларира, че това
FIBARO Smoke Sensor е в съответствие
със съществените изисквания и другите
приложими правила на Директива
1999/5/ЕС.
www.fibaro.com
landen, solljus, sand , fukt, hög eller låg temperatur, luftföroreningar;
- Skador som orsakats av felaktig programvara, attack av ett datorvirus, eller av
underlåtenhet att uppdatera programvaran som rekommenderas av tillverkaren;
- Skada till följd av: ökningar strömförsörjning och / eller telekommunikationsnät,
felaktig anslutning till nätet på ett sätt som är oförenligt med bruksanvisningen,
eller ansluter andra enheter som inte rekommenderas av tillverkaren.
- Skador som orsakats av drifts eller lagra enheten i extremt svåra förhållanden,
det vill säga hög luftfuktighet, damm, för låg (frysning) eller för hög omgivning-
stemperatur. Detaljerad tillåtna villkor för att driva enheten definieras i
bruksanvisningen;
- Skador som orsakats av användning av tillbehör som inte rekommenderas av
tillverkaren
- Skador som orsakats av felaktig elektrisk installation av kunden, bland annat
felaktiga säkringar används;
- Skador som orsakats av Kundens underlåtenhet att tillhandahålla underhåll och
service verksamhet som definieras i bruksanvisningen;
- Skador som orsakats av användning av falska reservdelar eller tillbehör felaktiga
för viss modell, reparation och införa ändringar av obehöriga personer,
- Fel som orsakats av drift felaktig enhet eller tillbehör.
15. Omfattningen av garantireparationer får inte omfatta periodiskt underhåll och
kontroller, särskilt rengöring, justeringar, operativa kontroller, korrigering av fel
eller parameterprogrammering och andra aktiviteter som ska utföras av
användaren (köparen). Garantin omfattar inte normalt slitage av enheten och dess
komponenter som anges i bruksanvisningen och teknisk dokumentation som
sådana element har en definierad livslängd.
16. Om en defekt inte täcks av garantin, förbehåller sig tillverkaren rätten att ta bort
sådant fel efter eget gottfinnande, reparera skadade eller förstörda delar eller
tillhandahålla komponenter som krävs för reparation eller utbyte.
17. Denna garanti ska inte utesluta, begränsa eller tillfälligt upphäva Kunden
rättigheter när den medföljande produkten är oförenligt med köpeavtalet.
Hierbij verklaart Fibar Group S.A. dat het
toestel FIBARO Smoke Sensor in overeen-
stemming is met de essentiële eisen en de
andere bepalingen van richtlijn 1999/5/EG.
www.fibaro.com
Härmed intygar Fibar Group S.A. att denna
FIBARO Smoke Sensor står i överensstäm-
melse med de väsentliga egenskapskrav
och övriga relevanta bestämmelser som
framgår av direktiv 1999/5/EG.
www.fibaro.com
105416910101
B-knop
B-knop locatie
B-knapp
B-knapp plats
Кнопка B
Расположение кнопки B

Documenttranscriptie

105416910101 NL FIBARO SMOKE SENSOR FGSD-002 FIBARO Smoke Sensor is een ultra lichte, universele, batterij gevoede optische rookmelder, communiceert via de Z-Wave Plus standaard en is ontworpen om aan het plafond of muur (min 40 cm uit een hoek) te worden gemonteerd. Rook detectie wordt gesignaleerd door de ingebouwde sirene, knipperende LED-indicator en door het sturen van opdrachten naar overige Z-Wave netwerkapparaten. Basis activering van het apparaat 1) Open de behuizing door de deksel tegen de klok in te draaien. 2) Verwijder de batterij blokker, het inschakelen zal worden bevestigd door een piep. 3) Sluit de behuizing door de deksel met de klok mee te draaien. 4) Plaats de sensor dichtbij de hoofd Z-Wave controller. 5) Plaats de hoofd Z-Wave controller in inclusie modus. 6) Druk driemaal snel op de B-knop op de behuizing. B-knop Tevens is het apparaat uitgerust met een sensor die berichten kan verzenden als de ingestelde temperatuur drempel overschreden is. FIBARO Smoke Sensor is conform de volgende EU-richtlijnen: • RoHS 2011/65/EU • EMC 2004/108/EG • LVD 2006/95/EG • R&TTE 1999/5/EG • EN 14604:2005 • EN 50130-4:2011 De volledige handleiding en technische specificaties vindt u op onze website: manuals.fibaro.com/nl/smoke-sensor Lees de handleiding voordat u overgaat tot installatie van het apparaat! SE B-knop locatie 7) Wacht totdat het apparaat is opgenomen in het systeem, een succesvolle opname zal worden bevestigd door de controller. 8) Verwijder de deksel van de behuizing. 9) Installeer de behuizing op de gewenste locatie met de bijgevoegde schroeven. 10) Plaats de sensor op de bevestigde deksel door deze met de klok mee te draaien. 11) Maak de sensor wakker door op de B-knop te drukken. FIBARO SMOKE SENSOR FGSD-002 FIBARO Smoke Sensor är en ultralätt, universal, batteridriven optisk rökdetektor, som verkar under Z-Wave Plus standarden, avsedd att placeras i taket eller på en vägg (minsta avstånd från hörn 40 cm). Brandfara signaleras med en inbyggd siren, blinkande LED-indikator och genom att skicka kommandon till Z-Wave nätverksenheter. 1) Öppna locket genom att vrida det moturs. 2) Ta bort batterilappen, enheten kommer att signalera med ett pip. 3) Stäng locket genom att vrida det medurs. 4) Placera sensorn i närheten av din Z-Wave controller. 5) Sätt din Z-Wave controller i inkluderingsläge. 6) Snabbt, trippelklicka på B-knappen på höljet. B-knapp FIBARO Smoke Sensor är kompatibel med följande EU-direktiv: • RoHS 2011/65/EU • EMC 2004/108/EG • LVD 2006/95/EG • R&TTE 1999/5/EG • EN 14604:2005 • EN 50130-4:2011 B-knapp plats För fullständig bruksanvisning och tekniska specifikationer, besök vår hemsida: 7) Vänta tills enheten lagts in i systemet, framgångsrik inkludering kommer att bekräftas av controllern. 8) Ta av sensorns lock. 9) Montera fästet på valfri plats med hjälp av de medföljande skruvarna. 10) Vrid fast sensorn i locket. 11) Väck sensorn genom att klicka på B-knappen. manuals.fibaro.com/se/smoke-sensor Läs bruksanvisningen innan du försöker installera enheten! RU FIBARO SMOKE SENSOR FGSD-002 FIBARO Smoke Sensor – это ультралегкий, универсальный, питаемый от батареи оптический датчик задымления, работающий в соответствии со стандартом Z-Wave Plus и сконструированный для его размещения на полу или на стене (минимум в 40 см от угла). Тревожный сигнал о появлении дыма подается встроенной сиреной, мигающим светодиодным индикатором и отправлением команд на сетевые устройства Z-Wave. В дополнение к этому, устройство оснащено датчиком, который может предупреждать о превышении установленного температурного порога. FIBARO Smoke директивам ЕС: • RoHS 2011/65/EU • LVD 2006/95/EC • EN 14604:2005 Sensor соответствует • EMC 2004/108/EC • R&TTE 1999/5/EC • EN 50130-4:2011 Для получения информации о полном руководстве по эксплуатации и техническим условиям, пожалуйста, посетите наш веб-сайт: manuals.fibaro.com/ru/smoke-sensor Перед попыткой установить устройство прочитайте руководство по эксплуатации! Voedingsbron: Batterij type: Bedrijfstemperatuur: Meetbaar temperatuur bereik: Operationele luchtvochtigheid: Afmetingen (diameter x hoogte): 3.0V batterij CR123A 0 tot 55°C -20 tot 100°C 0% - 93% 65 x 28 mm Garantievoorwaarden 1. De Garantie wordt gegeven door FIBAR GROUP S.A. (hierna genoemd "Fabrikant"), gevestigd in Poznan, ul. Lotnicza 1; 60-421 Poznan, geregistreerd in het register van: the National Court Register kept by the District Court in Poznań, VIII Economic Department of the National Court Register, no. 553265, NIP 7811858097, REGON: 301595664. 2. De Fabrikant is verantwoordelijk voor defecten aan de apparatuur als gevolg van fysieke gebreken (productie of materiaal) van het apparaat gedurende, 24 maanden (bedrijven 12 maanden), vanaf de datum van aankoop. 3. Gedurende de Garantieperiode zal de Fabrikant, eventuele gebreken, kosteloos repareren, door reparatie of vervanging van (naar goeddunken van de Fabrikant) alle defecte onderdelen van het apparaat met nieuwe of geregenereerde componenten die vrij van gebreken zijn. Wanneer het repareren onmogelijk is, behoudt de fabrikant zich het recht voor het apparaat te vervangen door een nieuw of geregenereerd exemplaar welke vrij zal zijn van gebreken en haar toestand niet erger is dan het oorspronkelijke apparaat welke door klant is ingeleverd. 4. In bijzondere gevallen, wanneer het apparaat niet kan worden vervangen door een toestel van hetzelfde type (bijvoorbeeld als het apparaat niet meer beschikbaar is in het commerciële aanbod), zal de Fabrikant het toestel vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar, dergelijke activiteiten worden geacht als voldoende nakoming van de verplichtingen, Fabrikant is niet gehouden om geld terug te betalen. 5. De houder van een geldige garantie heeft een garantie vordering door middel van de garantie service. Vergeet niet voordat u een garantie claim indient contact op te nemen met onze technische support via telefoon of e-mail. Meer dan 50% van de operationele problemen worden op afstand opgelost. Als ondersteuning op afstand onvoldoende is, zal de klant de garantieclaim in moeten dienen (via de website – www.fibaro.com). Wanneer de garantieclaim correct is ingediend zal de klant een bevestiging met een uniek nummer ontvangen (Return Merchandise Authorisation RMA). Specifikationer Aktivering av anordningen Som en ytligare funktion har enheten en sensor som reagerar om temperaturen överskrider ett förutbestämt satt riktvärde. Specificaties Базовая активация устройства 1) Откройте крышку, повернув ее против часовой стрелки. 2) Удалите блокиратор батарейки, гудок будет сигнализировать о включении питания. 3) Закройте крышку, повернув ее по часовой стрелке. 4) Поместите датчик рядом с основным Z-Wave контроллером. 5) Установите основной Z-Wave контроллер в режим добавления устройства. 6) Быстро сделайте тройной щелчок по кнопке B. Кнопка B следующим Расположение кнопки B 7) Подождите, пока устройство не будет добавлено в систему, добавление устройства будет подтверждено контроллером. 8) Снимите крышку датчика. 9) Установите крышку в нужное положение с помощью прилагаемых винтов. 10) Привинтите устройство в крышку. 11) Активируйте датчик, щелкнув по кнопке B. Strömförsörjning: Batterityp: Drifttemperatur: Uppmätt temperaturområde: Operativ luftfuktighet: Mått (diameter x höjd): 3.0V batteri CR123A 0 till 55 °C -20 till 100 °C 0% - 93% 65 x 28 mm Garanti 1. Garanti tillhandahålls av FIBAR GROUP SA (nedan kallat "Tillverkare"), med säte i Poznan, ul. Lotnicza 1; 60-421 Poznan, införd i den av den nationella domstolens register som förs av tingsrätten i Poznań, VIII ekonomiska avdelningen av Högsta nationella domstolsregistret, nej. 553.265, NIP 7811858097, REGON: 301.595.664. 2. Tillverkaren är ansvarig för utrustning fel till följd av fysiska defekter (tillverknings- eller materiella) hos anordningen under 12 månader för företag / 24 månader för enskilda kunder från dagen för köpet. 3. Under perioden garantin ska tillverkaren ta bort eventuella defekter, kostnadsfritt, genom att reparera eller byta ut (efter eget gottfinnande Manufacturer) defekta komponenter i enheten med nya eller regenere komponenter som är fria från defekter. När reparationen visar sig omöjligt, förbehåller sig tillverkaren rätten att ersätta enheten med en ny eller regener en, som ska vara fri från defekter och dess tillstånd får inte vara sämre än den ursprungliga enheten som ägs av kunden. 4. I särskilda fall, när enheten inte kan ersättas med anordningen av samma typ (t.ex. enheten är inte längre tillgänglig), får tillverkaren ersätta den med en annan enhet med tekniska parametrar som liknar den felaktiga en. Sådan verksamhet skall anses uppfylla de skyldigheter som tillverkaren. Tillverkaren skall inte återbetala pengar som betalats för enheten. 5. Innehavaren av ett giltigt garanti ska lämna en garantianspråk genom garantiservice. Kom ihåg: innan du skickar ett garantianspråk, kontakta vår tekniska support via telefon eller e-post. Mer än 50% av det operativa problem lösas på distans, vilket sparar tid och pengar spenderas för att garantiförfarandet. Спецификации Источник питания: Тип батареи: Рабочая температура: Диапазон измеряемых температур: Операционная влажность: Габариты (диаметр x высота): 3,0 В батарея CR123A от 0 до 55°C от -20 до 100°C 0% - 93% 65 x 28 мм Гарантия 1. Гарантия предоставляется компанией FIBAR GROUP S.A. (именуемой в дальнейшем «Производитель»), расположенной в г. Познань по адресу ул. Лотнича 1, 60-421, Познань, включенной в регистр Национального судебного реестра, который хранится в Окружном суде в Познани, в VIII Экономическом департаменте Национального судебного реестра за № 553265; Идентификационный номер налогоплательщика: 7811858097; Национальный Официальный реестр субъектов народного хозяйства: 301595664. 2. Производитель является ответственным за неисправность оборудования, связанную с физическими недостатками (производственными дефектами или дефектами материала) Устройства, в течение 12 месяцев для бизнес-клиентов / 24 месяцев для индивидуальных клиентов с момента его приобретения. 3. В течение гарантийного периода времени Производитель бесплатно устраняет какие-либо дефекты, производя ремонт или замену (по собственному усмотрению Производителя) каких-либо дефектных компонентов Устройства на новые или восстановленные компоненты, не имеющие дефектов. В случае невозможности ремонта, Производитель оставляет за собой право замены Устройства на новое или восстановленное, не имеющее каких-либо дефектов, а его состояние должно быть не хуже, чем состояние оригинального Устройства, принадлежащего Клиенту. 4. В особых случаях, когда Устройство не может быть заменено на Устройство такого же типа (например, Устройство больше не имеется в наличии), Производитель может заменить его на другое Устройство, имеющее технические параметры, аналогичные техническим параметрам неисправного Устройства. Такое действие считается выполнением обязательств Производителя. Производитель не возмещает деньги, заплаченные за Устройство. 5. Держатель действующей гарантии предъявляет гарантийную претензию через службу гарантийного обслуживания. Помните: перед предъявлением гарантийной претензии следует связаться с нашей службой технической поддержки по телефону или электронной почте. Более 50% эксплуатационных неисправностей решаются удаленно, экономя время 6. De garantieclaim kan tevens telefonisch worden ingediend. In dit geval wordt het gesprek opgenomen en de klant zal worden geïnformeerd door een consultant, onmiddellijk na het indienen van de claim zal de consultant de klant een claim nummer verstrekken (RMA nummer). 7. Wanneer het garantie claim formulier correct is ingediend zal een vertegenwoordiger van de klantenservice (hierna te noemen AGS) contact opnemen met de klant. 8. Gebreken onthuld binnen de garantietermijn worden verwijderd uiterlijk 30 dagen na de datum van het leveren van het apparaat aan AGS. De garantieperiode wordt verlengd met de tijd waarin het apparaat werd gehouden door AGS. 9. Het defecte apparaat wordt verstrekt door de klant met complete standaarduitrusting en documenten waaruit de aankoop blijkt. 10. Onderdelen vervangen onder garantie zijn het eigendom van de Fabrikant. De garantie voor alle onderdelen vervangen in het garantie proces is gelijk aan de garantieperiode van het oorspronkelijke apparaat. De garantietermijn van het vervangen onderdeel wordt niet verlengd. 11. Kosten voor het aanleveren van het defecte apparaat worden gedragen door de klant. Voor onrechtvaardige service calls, kan de dienst kosten doorberekenen. 12. AGS zal een klacht niet accepteren indien: • het apparaat werd misbruikt of de handleiding niet in acht is genomen. • het apparaat onvolledig zonder toebehoren of naamplaat werd geleverd. • werd vastgesteld dat de storing werd veroorzaakt door andere redenen dan een materiaal of fabricagefout van het materiaal. • het garantie document niet geldig is of er geen aankoopbewijs beschikbaar is. 13. De Fabrikant is niet aansprakelijk voor schade aan eigendom veroorzaakt door defecte apparatuur. De Fabrikant is niet aansprakelijk voor indirecte, incidentele, speciale, gevolgschade of punitieve schade of voor enige schade, met inbegrip van onder meer het verlies van winsten, besparingen, gegevens, verlies van voordelen, aanspraken van derden en eventuele schade of persoonlijke verwondingen die voorvloeien uit of in verband met het gebruik van het apparaat. 14. De garantie dekt niet: • mechanische beschadigingen (scheuren, breuken, fysieke vervor- mingen en overige beschadigingen veroorzaakt door stoten, vallen of laten vallen van het apparaat of een ander object, oneigenlijk gebruik of het niet opvolgen van de gebruikshandleiding); • schade als gevolg van externe oorzaken, bijvoorbeeld : overstroming, storm, brand, blikseminslag, natuurrampen, aardbevingen, oorlog, onlusten, overmacht, onvoorziene ongevallen, diefstal, waterschade, lekkage, batterij lekkage, weersomstandigheden, zonlicht, zand, vocht, hoge of lage temperaturen, luchtvervuiling; • schade veroorzaakt door slecht functionerende software, aanval van een computervirus, of door het niet naleven van de software zoals aanbevolen door de Fabrikant; • schade als gevolg van: pieken in het stroomnet of telecomnetwerk foutief aansluiten op het net op een wijze die onverenigbaar is met de handleiding of het aansluiten op andere apparaten welke niet aanbevolen zijn door de Fabrikant. • schade veroorzaakt door de werking of opslag onder extreme condities zoals hoge luchtvochtigheid, stof, te lage of te hoge omgevingstemperatuur. Gedetailleerde toegestane voorwaarden zijn gedefinieerd in de handleiding; • schade veroorzaakt door gebruik van accessoires welke niet zijn geadviseerd door de Fabrikant. • schade veroorzaakt door foutieve elektrische aansluiting door de klant inclusief het gebruik van verkeerde zekeringen; • schade veroorzaakt door onachtzaamheid van de klant of het negeren van service en onderhoud zoals beschreven in de handleiding; • schade veroorzaakt door het gebruik van imitatie onderdelen of accessoires, reparatie of modificaties uitgevoerd door ongeautoriseerde personen; • schade veroorzaakt door het gebruik van defecte apparaten of accessoires. 15. De omvang van de garantie reparaties omvat niet, periodiek onderhoud en inspecties, met name reiniging, aanpassingen, operationele controle, correctie van fouten of parameter instellingen en andere activiteiten die moeten worden uitgevoerd door de gebruiker (koper). De garantie dekt niet de normale gebruik slijtage van het apparaat en de onderdelen zoals vermeld in de gebruiksaanwijzing en de technische documentatie. 16. Als een defect niet wordt gedekt door de garantie, behoudt de Fabrikant zich het recht voor om een dergelijk defect naar eigen goeddunken te verwijderen, het herstellen van de beschadigde of vernielde onderdelen of het verstrekken van componenten die nodig zijn voor reparatie of vervanging. 17. Deze garantie geeft geen uitsluiting of beperking in de klant zijn rechten wanneer het verstrekte product in strijd is met de koopovereenkomst. Om fjärrsupport är otillräcklig, skall Kunden fyller garantiansökningsformuläret (med hjälp av vår hemsida - www.fibaro.com) för att få krav tillstånd. När garantiansökningsformuläret korrekt in, ska kunden få påståendet bekräftelse med ett unikt nummer (Return Merchandise Authorization -RMA). 6. Påståendet kan också lämnas per telefon. I detta fall är anropet registreras och Kunden skall informeras om det av en konsult innan du skickar ansökan. Omedelbart efter att ha lämnat fordran, skall konsulten förse kunden med kravnummer (RMA-nummer). 7. När garantiansökningsformuläret korrekt in, skall en företrädare för den auktoriserade garantiService (hädanefter "AGS") kontakta kunden. 8. Fel avslöjas inom garantiperioden skall avlägsnas senast 30 dagar från dagen för att leverera enheten till AGS. Garantitiden skall förlängas med den tid under vilken enhet hölls av AGS. 9. En felaktig enhet skall tillhandahållas av kunden med kompletta standardutrustning och handlingar som styrker köpet. 10. Delar som byts ut under garantin tillhör tillverkaren. Garantin för alla delar som byts ut i garantiprocessen skall vara lika med den period av den ursprungliga enheten garantin. Perioden för den ersatta delen garantin får inte förlängas. 11. kostnader för att leverera den felaktiga enheten skall bäras av kunden. För omotiverade servicesamtal, kan Tjänsten debitera kunden med resekostnader och hanteringskostnader i samband med fallet. 12. AGS får inte acceptera ett klagomål hävdar endast när: - Enheten var missbrukas eller handboken observerades inte, - Enheten tillhandahölls av kunden ofullständig, utan tillbehör eller namnskylt, - Det konstaterades att felet orsakades av andra skäl än ett materialfel eller ett fabrikationsfel på Device - Garantidokumentet inte är giltig eller om det finns några bevis för inköp, 13. Tillverkaren skall inte hållas ansvarig för skador på egendom som orsakats av defekt enhet. Tillverkaren ska inte hållas ansvarig för indirekta, tillfälliga, särskilda, följdskador eller straffskador, eller skador, inklusive, bland annat, förlust av vinst, besparingar, data, förlust av förmåner, krav från tredje part och eventuella skador på egendom eller personliga skador till följd av eller relaterade till användandet av enheten. 14. Garantin ska inte omfatta: - Mekaniska skador (sprickor, sprickor, skärsår, skrubbsår, fysiska deformationer orsakade av stötar, faller eller tappa enheten eller andra föremål, felaktig användning eller inte observera bruksanvisningen); - Skador som orsakats av yttre orsaker, t.ex.: översvämning, storm, brand, blixtnedslag, naturkatastrofer, jordbävningar, krig, civila oroligheter, force majeure, oförutsedda olyckor, stöld, vattenskador, vätskeläckage, batteri spill, väderförhål- landen, solljus, sand , fukt, hög eller låg temperatur, luftföroreningar; - Skador som orsakats av felaktig programvara, attack av ett datorvirus, eller av underlåtenhet att uppdatera programvaran som rekommenderas av tillverkaren; - Skada till följd av: ökningar strömförsörjning och / eller telekommunikationsnät, felaktig anslutning till nätet på ett sätt som är oförenligt med bruksanvisningen, eller ansluter andra enheter som inte rekommenderas av tillverkaren. - Skador som orsakats av drifts eller lagra enheten i extremt svåra förhållanden, det vill säga hög luftfuktighet, damm, för låg (frysning) eller för hög omgivningstemperatur. Detaljerad tillåtna villkor för att driva enheten definieras i bruksanvisningen; - Skador som orsakats av användning av tillbehör som inte rekommenderas av tillverkaren - Skador som orsakats av felaktig elektrisk installation av kunden, bland annat felaktiga säkringar används; - Skador som orsakats av Kundens underlåtenhet att tillhandahålla underhåll och service verksamhet som definieras i bruksanvisningen; - Skador som orsakats av användning av falska reservdelar eller tillbehör felaktiga för viss modell, reparation och införa ändringar av obehöriga personer, - Fel som orsakats av drift felaktig enhet eller tillbehör. 15. Omfattningen av garantireparationer får inte omfatta periodiskt underhåll och kontroller, särskilt rengöring, justeringar, operativa kontroller, korrigering av fel eller parameterprogrammering och andra aktiviteter som ska utföras av användaren (köparen). Garantin omfattar inte normalt slitage av enheten och dess komponenter som anges i bruksanvisningen och teknisk dokumentation som sådana element har en definierad livslängd. 16. Om en defekt inte täcks av garantin, förbehåller sig tillverkaren rätten att ta bort sådant fel efter eget gottfinnande, reparera skadade eller förstörda delar eller tillhandahålla komponenter som krävs för reparation eller utbyte. 17. Denna garanti ska inte utesluta, begränsa eller tillfälligt upphäva Kunden rättigheter när den medföljande produkten är oförenligt med köpeavtalet. и деньги, которые тратятся на инициирование процедуры в отношении гарантии. Если удаленная поддержка является недостаточной, Клиент заполняет форму гарантийной претензии (используя наш веб-сайт: www.fibaro.com) с тем, чтобы получить авторизацию претензии. Если форма гарантийной претензии предъявлена правильно, Клиент получает подтверждение претензии с индивидуальным номером (RMA - Разрешение на возврат товара). 6. Претензия может быть предъявлена также по телефону. В таком случае разговор записывается, и консультант должен проинформировать об этом Клиента до предъявления им претензии. Немедленно после предъявления претензии, консультант предоставляет Клиенту номер претензии (RMA-номер). 7. Если форма гарантийной претензии предъявлена правильно, представитель Уполномоченной службы гарантийного обслуживания (именуемой в дальнейшем «УСГО») связывается с Клиентом. 8. Неисправности, обнаруженные в течение гарантийного периода, должны устраняться не позднее, чем через 30 дней с момента доставки Устройства в УСГО. Гарантийный период продлевается на время, в течение которого Устройство хранилось в УСГО. 9. Дефектное Устройств должно предоставляться Клиентом в комплекте со стандартным оборудованием и документами, доказывающими его приобретение. 10. Компоненты, замененные по гарантии, являются собственностью Производителя. Гарантия на все компоненты, замененные в процессе гарантии, равносильна гарантийному периоду оригинального Устройства. Гарантийный период замененных компонентов не продлевается. 11. Клиент покрывает расходы по доставке неисправного Устройства. За необоснованные вызовы Службы обслуживания, она может взыскать с Клиента путевые расходы и расходы на обслуживание, относящиеся к такому случаю. 12. УСГО не принимает заявление с претензией только в случае, если: - Устройство использовалось ненадлежащим образом, или не соблюдалось руководство по эксплуатации; - Клиент предоставил Устройство неукомплектованным, без аксессуаров или таблички с заводской характеристикой; - Было определено, что неисправность вызвана иными причинами, а не дефектом материала или производственным дефектом Устройства; - Гарантийный документ является недействительным, или отсутствует доказательство приобретения; 13. Производитель не несет ответственности за ущерб, причиненный собственности из-за дефектного Устройства. Производитель не несет ответственности за косвенный, случайный, особый, побочный, штрафной или какой-либо иной ущерб, включая, среди прочего, потерю прибыли, сбережений, данных и выгоды, а также претензии третьих лиц и какой-либо материальный ущерб или телесные повреждения, вытекающие из или в связи с использованием Устройства. 14. Гарантия не распространяется: - на механические повреждения (трещины, бороздки, царапины, физические деформации, вызванные ударом, падением или бросанием Устройства или другого объекта, ненадлежащее использование или несоблюдение руководства по эксплуатации); - повреждения, вызванные внешними причинами, например, наводнением, бурей, пожаром, молнией, стихийными бедствиями, землетрясениями, войнами, гражданскими беспорядками, форс-мажорными обстоятельствами, непредвиденными авариями, кражами, повреждениями водой, утечкой жидкости, пролитием батареек, погодными условиями, солнечным светом, попаданием песка, влажностью, высокой или низкой температурой, загрязнением воздуха; - повреждения, вызванные сбоями в работе программного обеспечения, атаками компьютерного вируса или невыполнением обновления программного обеспечения по рекомендации Производителя; - повреждения, вызванные скачками в электропитании и/или телекомму- никационной сети, неправильным подсоединением к сети способом, несоответствующим руководству по эксплуатации, или подсоединением других устройств, которые не были рекомендованы Производителем; - повреждения, вызванные эксплуатацией или хранением Устройства в чрезвычайно неблагоприятных условиях, т.е. при высокой влажности, в пыли, при слишком низкой (замораживание) или слишком высокой температуре окружающей среды. Подробные допустимые условия для эксплуатации Устройства определены в руководстве по эксплуатации; - повреждения, вызванные использованием аксессуаров, которые не были рекомендованы Производителем; - повреждения, вызванные неисправным электрооборудованием Клиента, включая использование неправильных предохранителей; - повреждения, вызванные неспособностью Клиента обеспечить ремонт и техническое обслуживание, как это определено в руководстве по эксплуатации; - повреждения, вызванные использованием поддельных запчастей или аксессуаров, непригодных для данной модели, а также проведением ремонта и внесением изменений неуполномоченными лицами; - повреждения, вызванные эксплуатацией неисправного Устройства или аксессуаров. 15. Объем гарантийных ремонтных работ не включает периодическое техническое обслуживание и осмотры, в частности, чистку, регулировку, оперативные проверки, исправление ошибок, программирование параметров и другие действия, которые должны выполняться пользователем (Покупателем). Гарантия не распространяется на естественный износ Устройства и его компонентов, перечисленных в руководстве по эксплуатации и технической документации, поскольку такие элементы имеют определенный срок службы. 16. Если повреждение не покрывается гарантией, Производитель оставляет за собой право устранить такой дефект по своему собственному усмотрению, отремонтировав повреждение или сломанные компоненты или предоставив компоненты, необходимые для ремонта или замены. 17. Настоящая гарантия не должна исключать, ограничивать или приостанавливать права Клиента, если предоставленный продукт не соответствует договору купли-продажи. Hierbij verklaart Fibar Group S.A. dat het toestel FIBARO Smoke Sensor in overeenstemming is met de essentiële eisen en de andere bepalingen van richtlijn 1999/5/EG. www.fibaro.com Härmed intygar Fibar Group S.A. att denna FIBARO Smoke Sensor står i överensstämmelse med de väsentliga egenskapskrav och övriga relevanta bestämmelser som framgår av direktiv 1999/5/EG. www.fibaro.com Fibar Group S.A. декларира, че това FIBARO Smoke Sensor е в съответствие със съществените изисквания и другите приложими правила на Директива 1999/5/ЕС. www.fibaro.com Manual version: S-v1.00
1 / 1