CAME XIP/PORTER Installatie gids

Type
Installatie gids
Xip Porter & Soft receiver
Installatie en set-up
NL
Nederlands
FA01379-NL
2
Handelingen uit te voeren voor het opstarten van het systeem
Minimumvereisten van het systeem
CPU Pentium 2GHz
Scherm 1024x768
RAM 1GB
Schijf 350MB beschikbaar
OS Windows XP/VISTA/Win7
Noodzakelijke audio/videotoestellen
Audio Microfoon + luidspreker
Vidéo/Video Camera (optioneel)
Vereiste software van derden
Adobe Flash Player 10
Opmerking: Zorg ervoor dat de pc geconfigureerd is zodat hij nooit inschakelt op “Stand-by”.
Instellingen “Eigenschappen - Internet”
Van het menu Instellingen van de PC, zoek en open Instelling LAN”; het venster “Instelling Lokaal
Netwerk (LAN) verschijnt.
Als het gebruik van een proxyserver geactiveerd is, druk op de knop Geavanceerd. Het scherm
Proxy-instellingen” wordt weergegeven. In het gebied Uitzonderingen” of “Geen proxy voor, voeg
de klasse (subnetwerk) van de server ET/SER-Xip toe (bv. 192.168.1.*).
Als het gebruik van een proxyserver niet geactiveerd is, dan hoeft er geen enkele verandering te worden
aangebracht aan de instellingen.
3
2
1
Installatie en configuratie van de software
Start de software op. Volg de instructies die op de dialoogvensters verschijnen. Installeer de certificaten in de map “Vertrouwde basiscertificeringsinstanties”.
Aan het einde van de procedure wordt er op het bureaublad een pictogram gecreëerd om het programma snel te kunnen starten A.
Voordat u het programma start, druk met de rechtermuisknop op het pictogram onderaan rechts op de taakbalk 2 en selecteer “Set-up om toegang te krijgen tot het configuratievenster van de toe-
passing.
4
3
4
6
7 8
Netwerk
Voer in de ruimte 3 het IP-adres van de ET/SER Xip in (de default-poort is “80”).
Door HTTPS te activeren 4 , wordt de codering van de berichten tussen client en
server geactiveerd (deze instelling dient ook dezelfde te zijn op ETI/SERXip).
Let op: deze functie is alleen beschikbaar voor een aantal installaties; gewoonlijk
moet ze niet geactiveerd worden.
Toestellen
Selecteer op de lijsten de geluids- en videobronnen die door de toepassing
gebruikt moeten worden.
Wat de microfoon betreft, is het belangrijk het volume te testen op de
buitenposten van het systeem. Wanneer het volume te zacht is, dient u mogelijk
de voorversterker in te schakelen.
Schakel de monitor van de microfoon uit om vervelende echo’s in de luidsprekers
te vermijden.
Melodieën
Selecteer van de lijst F de gebeurtenis waaraan u een van de beschikbare
melodieën wilt koppelen, die weergegeven worden door op de knop G te
drukken. Druk op de knop 8 om de gekozen melodie te beluisteren.
Opmerking: Het is mogelijk om gepersonaliseerde melodieën aan gebeurtenissen
te koppelen (bestanden van het type wave PCM 16bit Signed LE, 8KHz).
5
J
K
L
M
9
N
Scherm
9 Selecteer de favoriete opstelling van de afbeeldingen op het scherm in geval
van “picture in picture”.
J Wanneer de portiersloge uitgerust is met een webcam, wordt het beeld altijd
weergegeven op het scherm, ook als er geen gesprek actief is.
K Activeert de aanwezigheid van “picture in picture”.
L Het venster van de software blijft altijd zichtbaar voor om het even welk ander
programma dat uitgevoerd wordt.
M Het venster van het programma strekt zich uit over het volledige scherm van
de PC.
Codec
Stel de maximum bitsnelheid in die door het netwerk ondersteund wordt N.
De daaropvolgende onderstaande velden geven de video- en audiocodecs weer
die door het systeem worden gebruikt.
Selecteer codec H264 CIF voor systemen met analoge PAL-video.
Selecteer codec H264 QVGA voor systemen met analoge NTSC-video.
Oproepopties
Maakt het mogelijk om het aantal actieve binnenkomende lijnen te kiezen.
Door één lijn te activeren kunt u één enkele binnenkomende oproep beheren, de
tweede oproep komt uit op de bezette lijn.
Met een binnenkomende oproep kan de portier hoe dan ook een oproep
verrichten.
De toepassing opstarten
Start de toepassing op en voer de username en password in die door de
beheerder van het systeem werden toegewezen.
6
Probleem en mogelijke oorzaak Mogelijke oplossingen
De toepassing XIP-Porter wordt niet opgestart.
Problemen met betrekking tot de bevoegdheden
inzake de uitvoering of de bijkomende software-
onderdelen.
1- Het programma Xip-Porter moet als “Administrator” worden
uitgevoerd: de gebruiker moet over beheerdersbevoegdheden
beschikken of op de Eigenschappen van het bestand Xip-Porter.exe
de optie “Als administrator uitvoeren” activeren
Op computers met besturingssysteem Windows 7 of volgende, mag
de optie “het programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:
Windows XP (service pack 3)” niet geselecteerd zijn.
2- Controleer of het antivirusprogramma de toepassing XIP-Porter niet
blokkeert. Als dit het geval is, configureer het antivirusprogramma
dan zoals gewenst
3- Controleer of het programma Adobe FlashPlayer ActiveX, versie 10.0.x
of hoger (raadpleeg het Configuratiescherm, Programma's installeren
- of Programma's en onderdelen) correct geïnstalleerd is
4- Controleer of Microsoft .NET Framework, versie 3.5 of hoger
(raadpleeg het Configuratiescherm, Programma's installeren - of
Programma's en onderdelen) correct geïnstalleerd is
5- Controleer met het Taakbeheer of het programma Xip-Porter.exe niet
meermaals uitgevoerd wordt. Wanneer dit het geval is, beëindig het
actieve proces en start Xip-Porter opnieuw
6- Verwijder het programma XIP-Porter en installeer het opnieuw
De toepassing blijft in het openingszoekscherm
van de server
Mislukte communicatie met ETI/SERXip
1- Controleer in de instellingen van het programma XIP-Porter of het IP-
adres en de serverpoort correct zijn. Controleer of de HTTPS-instelling
geconfigureerd is op ETI/SERXip.
2- Controleer de netwerkverbinding (ping van de pc naar het IP-adres van
de server)
3- Controleer de netwerkinstellingen voor de proxy (het verkeer naar de
ETI/SERXip moet toegestaan zijn).
Van het menu Instellingen van de PC, zoek en open LAN-instel-
lingen”; het venster Instelling Lokaal Netwerk (LAN) verschijnt.
Als het gebruik van een proxyserver geactiveerd is, druk op de knop
Geavanceerd. Het scherm Proxy-instellingen wordt weergegeven.
In het gebied Uitzonderingen” of “Geen proxy voor”, voeg de klasse
(subnetwerk) van de server ET/SER-Xip toe (bv. 192.168.1.*).
Als het gebruik van een proxyserver niet geactiveerd is, dan hoeft er
geen enkele verandering te worden aangebracht aan de instellingen.
In de standaardbrowser van de PC (Chrome, Firefox, Explorer, ...),
open “Instellingen, zoek en open LAN-instellingen”; het venster In-
stelling Lokaal Netwerk (LAN) verschijnt. Voer dezelfde handelingen
van het vorige punt uit.
4- Controleer of de firewall versies van der server en de Xip/Porter-
toepassing aangepast zijn
Storingen en mogelijke oplossingen
OPMERKING: In geval van fouten waarbij een pop-upvenster verschijnt met details met betrekking tot de fout, vouw de details
uit, kopieer ze en verzend ze naar de technische assistentie, samen met een gedetailleerde beschrijving van het probleem.
Probleem en mogelijke oorzaak Mogelijke oplossingen
Nadat u de username heeft ingegeven, wordt
de aanmeldingsprocedure niet voltooid.
Vervolgens verschijnt het bericht “FOUT op
server of netwerk” en het scherm geeft aan
dat de aanmeldingsprocedure mislukt is.
Mislukte registratie VoIP
1- Op de pc waar XIP-Porter is geïnstalleerd mogen geen andere
programma's in uitvoering zijn die gebruik maken van de technologie
VoIP SIP (enkele vaak voorkomende voorbeelden: Linphone,
CounterPath X-Lite, Cisco Jabber - in het bijzonder mag de poort UDP
5060 niet worden gebruikt). Als dit het geval is, sluit de desbetreffende
programma's en start het programma XIP-Porter opnieuw, start
vervolgens de gesloten applicaties indien nodig
2- Controleer of het antivirusprogramma de poort 5060 of het programma
XIP-Porter niet blokkeert. Als dit het geval is, configureer het
antivirusprogramma dan zoals vereist
3- Controleer of de firewall de poort 5060 of het programma XIP-Porter
niet blokkeert. Als dit het geval is, configureer het antivirusprogramma
dan zoals vereist
Wanneer het systeem normaal werkt,
verschijnt het bericht “FOUT op server of
netwerk”
Mislukte communicatie met de server ETI/SERXip
1- Controleer of de netwerkkabel die het systeem met de pc verbindt niet
losgekoppeld is
2- Controleer of er geen verbindingsproblemen zijn met het netwerk
3- Als u het systeem configureert (of alleen de ETI/SERXip) met de PCS/
XIP, voer dan eerst de afmeldingsprocedure uit van de verbonden
portier(s)
De portier ziet de status “niet beschikbaar
voor enkele onderdelen van het systeem
Mislukte registratie van andere toestellen of
foutieve uitlijning van de status Xip-Porter
1- Controleer of het blok waar het object toe behoort (ETI/XIP) correct
geregistreerd is (GROEN balletje) op de slaves-lijst (webpagina van de
ETI/SERXip). Controleer de verbinding en de configuratie van ETI/XIP
van het object dat niet beschikbaar is
2- De toepassing XIP-Porter kan verbonden zijn met ETI/SERXip tijdens
een configuratie van het systeem met PCS/XIP: meld u af en meld u
vervolgens weer aan.
De oproepen worden niet doorgeschakeld (ook
de paniekoproepen niet), de portierscentrale
rinkelt, maar als de oproep niet wordt
beantwoord, wordt hij niet doorgeschakeld
De oproep-time-out die door PCS ingesteld is op
de ETI/XIP van de gebruiker die de oproep heeft
uitgevoerd is lager dan de ring-time-out met
doorschakeling van de ETI/SERXip.
1- verhoog de oproep-time-out op ETI of verminder de ring-time-out op
ETI/SERXip
7
CAME S.p.A.
Via Martiri Della Libertà, 15
31030 Dosson di Casier - Treviso - Italy
tel. (+39) 0422 4940 - fax. (+39) 0422 4941
Eventuele bijgewerkte versies van dit document zijn beschikbaar op de site www.came.com
De producent behoudt zich het recht om wijzigingen aan te brengen aan het product om de werking ervan te verbeteren.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8

CAME XIP/PORTER Installatie gids

Type
Installatie gids