6
Probleem en mogelijke oorzaak Mogelijke oplossingen
De toepassing XIP-Porter wordt niet opgestart.
Problemen met betrekking tot de bevoegdheden
inzake de uitvoering of de bijkomende software-
onderdelen.
1- Het programma Xip-Porter moet als “Administrator” worden
uitgevoerd: de gebruiker moet over beheerdersbevoegdheden
beschikken of op de Eigenschappen van het bestand Xip-Porter.exe
de optie “Als administrator uitvoeren” activeren
Op computers met besturingssysteem Windows 7 of volgende, mag
de optie “het programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:
Windows XP (service pack 3)” niet geselecteerd zijn.
2- Controleer of het antivirusprogramma de toepassing XIP-Porter niet
blokkeert. Als dit het geval is, configureer het antivirusprogramma
dan zoals gewenst
3- Controleer of het programma Adobe FlashPlayer ActiveX, versie 10.0.x
of hoger (raadpleeg het Configuratiescherm, Programma's installeren
- of Programma's en onderdelen) correct geïnstalleerd is
4- Controleer of Microsoft .NET Framework, versie 3.5 of hoger
(raadpleeg het Configuratiescherm, Programma's installeren - of
Programma's en onderdelen) correct geïnstalleerd is
5- Controleer met het Taakbeheer of het programma Xip-Porter.exe niet
meermaals uitgevoerd wordt. Wanneer dit het geval is, beëindig het
actieve proces en start Xip-Porter opnieuw
6- Verwijder het programma XIP-Porter en installeer het opnieuw
De toepassing blijft in het openingszoekscherm
van de server
Mislukte communicatie met ETI/SERXip
1- Controleer in de instellingen van het programma XIP-Porter of het IP-
adres en de serverpoort correct zijn. Controleer of de HTTPS-instelling
geconfigureerd is op ETI/SERXip.
2- Controleer de netwerkverbinding (ping van de pc naar het IP-adres van
de server)
3- Controleer de netwerkinstellingen voor de proxy (het verkeer naar de
ETI/SERXip moet toegestaan zijn).
• Van het menu “Instellingen” van de PC, zoek en open “LAN-instel-
lingen”; het venster “Instelling Lokaal Netwerk (LAN)” verschijnt.
Als het gebruik van een proxyserver geactiveerd is, druk op de knop
“Geavanceerd”. Het scherm “Proxy-instellingen” wordt weergegeven.
In het gebied “Uitzonderingen” of “Geen proxy voor”, voeg de klasse
(subnetwerk) van de server ET/SER-Xip toe (bv. 192.168.1.*).
Als het gebruik van een proxyserver niet geactiveerd is, dan hoeft er
geen enkele verandering te worden aangebracht aan de instellingen.
• In de standaardbrowser van de PC (Chrome, Firefox, Explorer, ...),
open “Instellingen”, zoek en open “LAN-instellingen”; het venster “In-
stelling Lokaal Netwerk (LAN)” verschijnt. Voer dezelfde handelingen
van het vorige punt uit.
4- Controleer of de firewall versies van der server en de Xip/Porter-
toepassing aangepast zijn
Storingen en mogelijke oplossingen
OPMERKING: In geval van fouten waarbij een pop-upvenster verschijnt met details met betrekking tot de fout, vouw de details
uit, kopieer ze en verzend ze naar de technische assistentie, samen met een gedetailleerde beschrijving van het probleem.
Probleem en mogelijke oorzaak Mogelijke oplossingen
Nadat u de username heeft ingegeven, wordt
de aanmeldingsprocedure niet voltooid.
Vervolgens verschijnt het bericht “FOUT op
server of netwerk” en het scherm geeft aan
dat de aanmeldingsprocedure mislukt is.
Mislukte registratie VoIP
1- Op de pc waar XIP-Porter is geïnstalleerd mogen geen andere
programma's in uitvoering zijn die gebruik maken van de technologie
VoIP SIP (enkele vaak voorkomende voorbeelden: Linphone,
CounterPath X-Lite, Cisco Jabber - in het bijzonder mag de poort UDP
5060 niet worden gebruikt). Als dit het geval is, sluit de desbetreffende
programma's en start het programma XIP-Porter opnieuw, start
vervolgens de gesloten applicaties indien nodig
2- Controleer of het antivirusprogramma de poort 5060 of het programma
XIP-Porter niet blokkeert. Als dit het geval is, configureer het
antivirusprogramma dan zoals vereist
3- Controleer of de firewall de poort 5060 of het programma XIP-Porter
niet blokkeert. Als dit het geval is, configureer het antivirusprogramma
dan zoals vereist
Wanneer het systeem normaal werkt,
verschijnt het bericht “FOUT op server of
netwerk”
Mislukte communicatie met de server ETI/SERXip
1- Controleer of de netwerkkabel die het systeem met de pc verbindt niet
losgekoppeld is
2- Controleer of er geen verbindingsproblemen zijn met het netwerk
3- Als u het systeem configureert (of alleen de ETI/SERXip) met de PCS/
XIP, voer dan eerst de afmeldingsprocedure uit van de verbonden
portier(s)
De portier ziet de status “niet beschikbaar”
voor enkele onderdelen van het systeem
Mislukte registratie van andere toestellen of
foutieve uitlijning van de status Xip-Porter
1- Controleer of het blok waar het object toe behoort (ETI/XIP) correct
geregistreerd is (GROEN balletje) op de slaves-lijst (webpagina van de
ETI/SERXip). Controleer de verbinding en de configuratie van ETI/XIP
van het object dat niet beschikbaar is
2- De toepassing XIP-Porter kan verbonden zijn met ETI/SERXip tijdens
een configuratie van het systeem met PCS/XIP: meld u af en meld u
vervolgens weer aan.
De oproepen worden niet doorgeschakeld (ook
de paniekoproepen niet), de portierscentrale
rinkelt, maar als de oproep niet wordt
beantwoord, wordt hij niet doorgeschakeld
De oproep-time-out die door PCS ingesteld is op
de ETI/XIP van de gebruiker die de oproep heeft
uitgevoerd is lager dan de ring-time-out met
doorschakeling van de ETI/SERXip.
1- verhoog de oproep-time-out op ETI of verminder de ring-time-out op
ETI/SERXip