English
Español
Deutsch
Français
Italiano
Nederlands
2
• De op dit toestel aangesloten luidsprekers
moeten in staat zijn hoge vermogens te
verwerken, met een minimum opgegeven
vermogen van 50 W en een impedantie van 4 tot
8 Ohm. Sluit u luidsprekers aan die niet aan deze
eisen voldoen, dan bestaat er de kans dat de
luidsprekers in brand vliegen, beginnen te roken
of anderszins beschadigd raken.
• Wanneer u een tweeter aansluit, moet u van
tevoren het bruikbare frequentiebereik van de
tweeter controleren. Wanneer u de
afsnijfrequentie instelt, dient u deze hoger in te
stellen dan de laagste bruikbare frequentie van
de tweeter.
• Auto TA maakt gebruik van een hoger bereik
dan 10 kHz voor het meten. Als er daarom een
tweeter wordt gebruikt die het frequentiebereik
rond de 10 kHz niet kan weergeven, kan de
tweeter beschadigd raken. Wanneer u Auto
TA&EQ gebruikt, moet u niet vergeten de juiste
afsnijfrequentie in te stellen. En let er dus op dat
u een tweeter gebruikt die als laagste bruikbare
frequentie tenminste signalen van 10 kHz kan
weergeven.
• Wanneer de signaalbron van dit product aan
(ON) staat, wordt er een controlesignaal
geproduceerd via de blauw/witte draad. Sluit
deze aan op een systeem-afstandsbediening van
een externe power versterker, of op de auto-
antenne relais bedieningsaansluiting van de auto
zelf (max. 300 mA 12 Volt gelijkstroom). Als de
auto voorzien is van een glas-antenne, dient u de
aansluiting te maken op de aansluiting van de
stroomvoorziening van de antennebooster.
• Als u met dit apparaat een externe eindversterker
gebruikt, let dan op dat u niet de blauw/witte
draad aansluit op de
stroomvoorzieningsaansluiting van de
eindversterker. Sluit de blauw/witte draad ook
niet aan op de stroomaansluiting van de auto-
antenne. Een dergelijke aansluiting kan een te
grote stroomafname en daarmee storing
veroorzaken.
• Om kortsluiting te voorkomen dient u de losse
draad te isoleren met isolatieband. U moet ook
eventueel ongebruikte luidsprekerdraden netjes
isoleren. Doet u dit niet, dan blijft er gevaar van
kortsluiting dreigen.
• Om vergissingen te voorkomen is de
ingangskant van de IP-BUS aansluiting blauw
uitgevoerd en de uitgangskant zwart. Let op dat
u bij het aansluiten deze kleurcode volgt.
• Bij inbouw van dit apparaat in een auto waarvan
het kontaktslot geen “ACC” stand heeft, dient u
de rode stroomdraad van dit apparaat aan te
sluiten op een aansluitpunt waarvan de stroom
wordt in- en uitgeschakeld door ON/OFF zetten
van het kontaktsleuteltje. Als u deze stroomdraad
aansluit op een punt dat altijd stroom krijgt, kan
de accu leegraken als u de auto enkele uren
ongebruikt laat.
• De zwarte draad is de aardedraad. Aard deze
draad gescheiden van de aarde van toestellen met
een hoog vermogen, bijvoorbeeld eindversterkers.
De toestellen zouden namelijk mogelijk worden
beschadigd of er worde brand veroorzaakt indien
u dit toestel tezamen met andere toestellen aardt
en de aarde wordt ontkoppeld.
Geen ACC standACC stand