Documenttranscriptie
ThinkServer
Garantie en ondersteuning
Machinetypen: 0387, 0388, 0389, 0390, 0391, 0392, 0393 en 0441
Opmerking:
Lees en begrijp eerst het volgende voordat u deze informatie en het product dat het
ondersteunt, gebruikt:
•
“Safety Information (Veiligheidsvoorschriften)” op pagina iii
•
Hoofdstuk 3 “Lenovo Beperkte Garantie” op pagina 13
•
Hoofdstuk 5 “Kennisgevingen” op pagina 29
Tweede uitgave (December 2011)
© Copyright Lenovo 2011.
KENNISGEVING BEGRENSDE EN BEPERKTE RECHTEN: als gegevens of software
word(t)(en) geleverd conform een “GSA”-contract (General Services Administration),
zijn gebruik, vermenigvuldiging en openbaarmaking onderhevig aan beperkingen
zoals beschreven in Contractnr. GS-35F-05925.
Inhoud
Safety Information (Veiligheidsvoorschriften) .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hoofdstuk 1. Informatiebronnen
Documentatie . . . . . . .
ThinkServer-website . . . . .
Lenovo Support-website . . .
Servergegevens noteren . . .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
1
1
4
4
5
Hoofdstuk 2. Hulp en service . . . . . . .
Voordat u belt . . . . . . . . . . . . .
Service aanvragen . . . . . . . . . . .
Lenovo Support Telefoonlijst wereldwijd . . .
Andere services . . . . . . . . . . . .
Extra services aanschaffen. . . . . . . . .
Informatie over Lenovo-productservice voor Taiwan
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
7
7
7
8
11
12
12
Hoofdstuk 3. Lenovo Beperkte Garantie
Deel 1 - Algemene voorwaarden . . . .
Deel 2 - Specifieke bepalingen per land .
Deel 3 - Garantieservice-informatie . . .
Suplemento de Garantía para México . .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
13
13
17
21
24
Hoofdstuk 4. Customer Replaceable Units (CRU's).
.
.
.
.
.
.
.
27
Hoofdstuk 5. Kennisgevingen . .
Informatie aanvullende kennisgeving
Nalevingsmerk van de Europese Unie
Handelsmerken . . . . . . .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
29
30
30
30
© Copyright Lenovo 2011
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
iii
i
ii
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Safety Information (Veiligheidsvoorschriften)
Opmerking: Before using the product, be sure to read and understand the
multilingual safety instructions on the documentation DVD that comes with the
product.
Antes de usar o produto, leia e entenda as instruções de segurança multilíngues
no DVD de documentação que o acompanha.
Преди да използвате този продукт, задължително прочетете и вникнете в
многоезичните инструкции за безопасност в DVD диска с документация,
който се предоставя с продукта.
Prije upotrebe ovog proizvoda obavezno pročitajte višejezične sigurnosne upute
koje se nalaze na DVD-u s dokumentacijom koji dobivate uz proizvod.
Před použitím produktu je třeba si přečíst a porozumět bezpečnostním pokynům
uvedeným na disku DVD s dokumentací, který je dodáván s produktem.
Før du bruger produktet, skal du sørge for at læse og forstå de sikkerhedsforskrifter,
der findes på flere sprog, på den dokumentations-dvd, der følger med produktet.
Lue tuotteen mukana toimitetulla DVD-tietolevyllä olevat monikieliset turvaohjeet
ennen tämän tuotteen käyttöä.
Avant d'utiliser le produit, veillez à bien lire et comprendre les instructions de
sécurité multilingues figurant sur le DVD de documentation fourni avec le produit.
Πριν χρησιμοποιήσετε το προϊόν, βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει και κατανοήσει
τις οδηγίες ασφάλειας, οι οποίες είναι διαθέσιμες σε διάφορες γλώσσες στο DVD
τεκμηρίωσης που συνοδεύει το προϊόν.
Vor Verwendung des Produkts sollten Sie unbedingt die mehrsprachigen
Sicherheitsanweisungen auf der Dokumentations-DVD lesen, die im Lieferumfang
des Produkts enthalten ist.
A termék használata előtt mindenképpen olvassa el és értelmezze a termékhez
kapott dokumentációs DVD lemezen található, több nyelven elolvasható biztonsági
előírásokat.
© Copyright Lenovo 2011
iii
Prima di utilizzare il prodotto, accertarsi di leggere e comprendere le informazioni
sulla sicurezza multilingue disponibili sul DVD di documentazione fornito con il
prodotto.
製品をご使用になる前に、製品に付属の Documentation DVD に収録されてい
るマルチリンガルの「安全に正しくご使用いただくために」を読んで理解
してください。
제품을 사용하기 전에 제품과 함께 제공되는 문서 DVD의 다국어 안전 지침
을 주의 깊게 읽어보십시오.
Voordat u het product gebruikt, moet u ervoor zorgen dat u de meertalige
veiligheidsinstructies op de documentatie-dvd van het product hebt gelezen en
begrijpt.
Przed skorzystaniem z produktu należy zapoznać się z wielojęzycznymi
instrukcjami bezpieczeństwa znajdującymi się na płycie DVD z dokumentacją
dostarczoną wraz z produktem.
Antes de utilizar o produto, leia atentamente as instruções de segurança
multilingues que constam no DVD de documentação fornecido com o produto.
Înainte de a utiliza produsul, asiguraţi-vă că aţi citit şi înţeles instrucţiunile de
siguranţă în mai multe limbi de pe DVD-ul cu documentaţie care însoţeşte
produsul.
Før du bruker produktet, må du lese og forstå den flerspråklige
sikkerhetsinformasjonen på DVDen med dokumentasjon som følger med
produktet.
Прежде чем использовать этот продукт, внимательно ознакомьтесь с
инструкциями по технике безопасности на разных языках, которые можно
найти на DVD-диске с документацией в комплекте с продуктом.
在使用本产品之前,请务必先阅读和了解产品附带的文档 DVD 中的多语言安
全说明。
Pre nego to upotrebite proizvod obavezno paljivo proitajte i prouite viejeziko
uputstvo za bezbednost na dokumentacionom DVD-u koji ste dobili uz proizvod.
Pred pouvanm produktu si pretajte viacjazyn bezpenostn pokyny na disku DVD s
dokumentciou dodanom s produktom.
Preden začnete uporabljati izdelek, je pomembno, da preberete in razumete
večjezična varnostna navodila na DVD-ju z dokumentacijo, ki ste ga prejeli skupaj
z izdelkom.
iv
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Antes de utilizar el producto, asegúrese de leer y comprender las instrucciones
de seguridad multilingües del DVD de documentación que se proporciona con
el producto.
Var noga med att läsa säkerhetsinstruktionerna på dokumentations-DVD-skivan
som följer med produkten innan du börjar använda produkten.
使用本產品之前,請務必閱讀並瞭解產品隨附的文件 DVD 上的多國語言版
本安全資訊。
Bu ürünü kullanmadan önce, ürünle birlikte gönderilen belge DVD'si üzerindeki
çok dil içeren güvenlik yönergelerini okuyup anladýðýnýzdan emin olun.
Перед використанням цього продукту уважно ознайомтеся з інструкціями
з техніки безпеки на різних мовах, що можна знайти на DVD-диску з
документацією в комплекті з продуктом.
ThinkServer Garantie en ondersteuning
v
vi
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Hoofdstuk 1. Informatiebronnen
U kunt via de informatie in dit onderwerp andere belangrijke informatiebronnen
raadplegen wanneer u het Lenovo® ThinkServer® product gebruikt.
Documentatie
In dit onderdeel treft u de algemene beschrijvingen van de verschillende
documentatie die bij de server is geleverd, en instructies over de manier waarop
u deze documentatie kunt verkrijgen.
Mijn afgedrukte documenten
U treft een afgedrukt exemplaar van de volgende documenten aan in het pakket
bij uw server.
• Read Me First (Lees dit eerst)
Dit is een meertalig document dat u eerst dient te lezen. Dit document is voor
u een leidraad bij het lezen van de volledige garantie-, ondersteunings- en
veiligheidsinformatie op de documentatie-dvd die bij de server wordt geleverd,
voordat u het product gebruikt. In dit document treft u ook informatie aan over
hoe u de allerlaatste informatie op de Lenovo Support-website kunt vinden.
•
Important Notices (Belangrijke kennisgevingen)
Dit document bevat veiligheidsrichtlijnen en wettelijke bepalingen die u dient te
lezen en te begrijpen voordat u gaat werken met de server.
Documentatie-dvd
De documentatie-dvd die bij uw server wordt geleverd, bevat verschillende
documenten in Portable Document Format (PDF) voor uw server. Het programma
Adobe Reader moet zijn geïnstalleerd om pdf-bestanden te kunnen bekijken. U
kunt de gewenste taalversie van het meest recente Adobe Reader-programma
downloaden van de Adobe-website op:
http://www.adobe.com
Plaats de dvd in het optische-schijfstation om de documentatie-dvd te starten. De
dvd is ingeschakeld voor AutoPlay en start automatisch in de meeste omgevingen.
Als de dvd niet start of als u een Linux®-besturingssysteem gebruikt, opent u het
bestand launch.htm dat zich in de hoofddirectory van de dvd bevindt.
© Copyright Lenovo 2011
1
Opmerking: Lenovo houdt pagina's op internet bij waar u terecht kunt voor de
meest recente technische informatie en de documentatie, stuurprogramma's
en updates kunt downloaden. Na de eerste versie van de dvd is er mogelijk
informatie in de documenten op de documentatie-dvd die zonder kennisgeving
wijzigt. U kunt altijd de meest recente documentatie voor uw server verkrijgen op
de Lenovo Support-website op:
http://www.lenovo.com/ThinkServerUserGuides
2
ThinkServer Garantie en ondersteuning
De volgende documenten staan op de documentatie-dvd die bij uw server wordt
geleverd:
• Safety Information (Veiligheidsvoorschriften)
Dit is een meertalig document dat alle veiligheidsverklaringen voor uw product
bevat in meer dan 30 talen. Voordat u het product gebruikt, moet u eerst alle
veiligheidsverklaringen voor het product lezen. Zorg ervoor dat u deze goed
begrijpt.
•
Garantie en ondersteuning
In dit document vindt u de garantiebepalingen van Lenovo, informatie over
Customer Replaceable Units (CRUs) en leest u hoe u contact opneemt met
Lenovo Support.
•
Handboek voor de gebruiker
Dit document geeft gedetailleerde informatie om u te helpen vertrouwd te
raken met uw server en om u te helpen bij het gebruiken, configureren en
onderhouden van uw server.
•
Remote Management User Guide (Gebruikershandleiding voor beheer op
afstand)
Dit document biedt informatie voor het gebruik van de geïntegreerde
toetsenbord-, video- en muis- (iKVM)-functie voor serverbeheer op afstand.
Dit document is alleen in het Engels.
Opmerking: Een ThinkServer iKVM Remote Management Module (hierna
genoemd iKVM-sleutel) is vereist en deze optie moet zijn geïnstalleerd op de
iKVM-connector op de systeemplaat om de iKVM-functie in te schakelen.
•
MegaRAID SAS Software User Guide (Gebruikershandleiding MegaRAID
SAS-software)
Dit document biedt informatie over Redundant Array of Independent Disks
(RAID) en hoe u de hulpprogramma´s gebruikt voor het configureren, bewaken
en onderhouden van uw server-RAID en gerelateerde apparatuur. Dit
document is alleen in het Engels.
Opmerking: Raadpleeg dit document voor informatie over hardware-RAID als
er een verplichte RAID-kaart in de server is geïnstalleerd. Raadpleeg voor
informatie over de geïntegreerde Serial Advanced Technology Attachment
(SATA)-software RAID, de Gebruikershandleiding van de server.
Hoofdstuk 1. Informatiebronnen
3
Document alleen voor opgeleid servicepersoneel
Het volgende document is bestemd voor opgeleid Lenovo-servicepersoneel en is
alleen verkrijgbaar in het Engels op de Lenovo Support-website op:
http://www.lenovo.com/ThinkServerUserGuides
Hardware Maintenance Manual (Handboek voor hardwareonderhoud)
Dit document biedt diagnose-informatie, een lijst van onderdelen,
vervangingsprocedures voor alle field replaceable units (FRU's, onderdelen die
worden vervangen door de technische dienst) en voor alle CRU's.
Vermoedt u dat het probleem wordt veroorzaakt door de software, raadpleeg
dan de documentatie (inclusief de readmebestanden en de online Help) van het
besturingssysteem of het softwareprogramma in kwestie.
ThinkServer-website
De ThinkServer-website bevat de laatste informatie en services ter ondersteuning
van het aanschaffen, gebruiken, upgraden en onderhouden van de server. U kunt
ook het volgende doen door de ThinkServer-website te bezoeken op:
http://www.lenovo.com/thinkserver
• Servers aanschaffen en upgrades en accessoires voor uw server kopen.
•
Aanvullende services en software kopen.
•
Upgrades en uitgebreide reparatieservices voor de hardware aanschaffen.
•
De Lenovo Beperkte Garantie (LLW) lezen.
•
De online handleidingen voor uw producten raadplegen.
•
Toegang krijgen tot informatie over de probleemoplossing en ondersteuning
voor uw servermodel en andere ondersteunde producten.
•
De meest recente stuurprogramma's en updates van de software voor uw
specifieke servermodel downloaden.
• De telefoonnummers van de service- en ondersteuningsdienst voor uw land of
regio opzoeken.
• Zoeken naar een serviceprovider bij u in de buurt.
Lenovo Support-website
Er is technische ondersteuningsinformatie beschikbaar via de Lenovo
Support-website op:
http://www.lenovo.com/support
Deze website wordt bijgewerkt met de nieuwste ondersteuningsinformatie,
bijvoorbeeld over de volgende onderwerpen:
•
Stuurprogramma's en software
4
ThinkServer Garantie en ondersteuning
• Diagnoseprogramma's
• Product- en Servicegarantie
• Product- en onderdelendetails
• Gebruikershandleidingen en handboeken
• Help-informatie en veelgestelde vragen
Servergegevens noteren
Het noteren van bepaalde gegevens van uw server kan handig zijn als uw server
ooit gerepareerd moet worden.
Machinetype, model en serienummer staan op een sticker op uw server. De
ondersteuningstechnici kunnen aan de hand van deze informatie precies
vaststellen welk type server u hebt, zodat zij snellere service kunnen verlenen. Leg
de informatie vast aan de hand van onderstaande tabel.
Productnaam
________________________________________
Machinetype en -model (MT-M)
________________________________________
Serienummer (S/N)
________________________________________
Aankoopdatum
________________________________________
Om uw server te registreren volgt u de aanwijzingen op:
http://www.lenovo.com/register
Als u uw server registreert, kunt u profiteren van de volgende voordelen:
•
U krijgt sneller service als u belt voor hulp
•
U wordt op de hoogte gehouden van het uitkomen van gratis software en
speciale aanbiedingen
Hoofdstuk 1. Informatiebronnen
5
6
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Hoofdstuk 2. Hulp en service
In dit onderwerp vindt u informatie over het aanvragen van hulp en service.
Voordat u belt
Doe het volgende om te proberen het probleem zelf op te lossen voordat u belt:
• Controleer of alle kabels en snoeren goed zijn aangesloten.
•
Controleer of de aan/uit-schakelaars van het systeem en optionele apparatuur
aan staan.
•
Raadpleeg het gedeelte over probleemoplossing in de documentatie van uw
systeem die u vindt op de documentatie-dvd van uw product.
• Ga naar de Lenovo Support-website op: http://www.lenovo.com/support voor
bijgewerkte informatie, nieuwe stuurprogramma's, hints en tips
Zorg dat u bij uw product zit als u belt. Als u belt voor technische assistentie,
moet u de volgende informatie bij de hand hebben:
•
Machinetype en -model
•
De serienummers van de Lenovo-hardwareproducten
•
Beschrijving van het probleem
•
De exacte tekst van foutberichten
•
Gegevens over de configuratie (hardware en software)
Service aanvragen
Tijdens de garantieperiode kunt u voor telefonische hulp en informatie terecht bij
het Customer Support Center.
Tijdens de garantieperiode zijn de volgende services beschikbaar:
• Probleembepaling - speciaal opgeleid onderhoudspersoneel staat klaar
om u te helpen de oorzaak van een hardwareprobleem op te sporen en het
probleem te verhelpen.
• Reparatie van hardware - als het probleem wordt veroorzaakt door hardware
die onder de garantie valt, zal speciaal opgeleid onderhoudspersoneel
zorgdragen voor de noodzakelijke service.
•
Ontwerpwijzigingen - in sommige gevallen moet een product na de verkoop
worden aangepast. Lenovo of uw Lenovo-dealer zal dergelijke technische
wijzigingen aanbrengen als ze van toepassing zijn op uw hardware.
© Copyright Lenovo 2011
7
Het volgende wordt door de garantie niet gedekt:
• Vervanging of gebruik van onderdelen die niet zijn gefabriceerd door Lenovo of
van Lenovo-onderdelen zonder garantie
• Opsporing van de oorzaak van softwareproblemen
• Configuratie van de (UEFI) (Unified Extensible Firmware Interface) BIOS (Basic
Input Output System) als onderdeel van een installatie of upgrade
• Wijzigingen of upgrades van stuurprogramma's
• Installatie en onderhoud van netwerkbesturingssystemen (NOS)
• Installatie en onderhoud van toepassingsprogramma's
Zie “Deel 3 - Garantieservice-informatie” op pagina 21 welk type garantie en
duratie van toepassing is op uw product. Om recht te blijven houden op de
garantieservice dient u uw aankoopbewijs te bewaren.
Lenovo Support Telefoonlijst wereldwijd
Telefoonnummers kunnen zonder voorafgaand bericht worden gewijzigd. De
meest recente telefoonlijst voor ondersteuning door Lenovo is altijd beschikbaar
op:
http://www.lenovo.com/support/phone
Land of regio
Telefoonnummer
Afrika
Afrika: +44 (0)1475-555-055
Zuid-Afrika: +27-11-3028888, 0800110756 en
+27-11-3027252
Centraal Afrika
Neem contact op met de dichtstbijzijnde Business
Partner
Argentinië
0800-666-0011 (Spaans)
Australië
1300-880-917 (Engels)
Oostenrijk
01-211-454-610 (Duits)
België
02-225-3611 (Nederlands, Frans)
Bolivia
0800-10-0189 (Spaans)
Brazilië
Regio van Sao Paulo: (11) 3889-8986
Buiten de regio van Sao Paulo: 0800-701-4815
(Braziliaans Portugees)
Bulgarije
359-2-9734618
359-2-9693650
Canada
1-800-565-3344 (Frans, Engels)
Chili
Gratis: 188-800-442-488
800-361-213
(Spaans)
8
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Land of regio
Telefoonnummer
China
(Hongkong S.A.R.)
8205-0333 (Hongkong)
(Kantonees, Engels en Mandarijn)
China
(Macau S.A.R.)
0800-336 (Macau)
(Kantonees, Engels en Mandarijn)
Colombia
1-800-912-3021 (Spaans)
Costa Rica
0-800-011-1029 (Spaans)
Kroatië
0800-0426
Gesprekken buiten Kroatië: +385 1 6110095
Cyprus
+357-22-841100
Tsjechië
+420-2-7213-1316
Denemarken
Garantieservice en ondersteuning: 7010-5150
(Deens)
Dominicaanse Republiek
1-866-434-2080 (Spaans)
Ecuador
1-800-426911 (Spaans)
Egypte
+202–35361005
El Salvador
800-6264 (Spaans)
Estland
+372 6776793 of +372 66 00 800
Finland
+358-800-1-4260 (Fins)
Frankrijk
0810-631-213 (Frans)
Duitsland
01805-004618 (Duits)
Griekenland
+30-210-680-1700
Guatemala
1800-624-0051 (Spaans)
Hongarije
+36-1-382-5716 of +36-1-382-5720 (Hongaars)
Honduras
Tegucigalpa: 232-4222
San Pedro Sula: 552-2234
(Spaans)
India
1800-425-6666 (Engels)
Indonesië
021 5238 823
Alleen lokaal nummer: 001-803-606-282
DID (Direct Inward Dialing): +603 8315 6859
(Engels, Bahasa Indonesia)
Ierland
01-881-1444 (Engels)
Israël
+972-3-9142800*6557 (Hebreeuws, Engels)
Italië
+39-800-820094 (Italiaans)
Hoofdstuk 2. Hulp en service
9
Land of regio
Telefoonnummer
Japan
IntelliStation en xSeries
Gesprekken binnen Japan en in het buitenland:
+81-46-266-1358 (Japans)
Korea
1588-6782 (Koreaans)
Letland
+371 7070360
Litouwen
+370 5 278 66 00
Luxemburg
+352-360-385-343 (Frans)
Maleisië
Alleen lokaal nummer: 1800-88-1889
DID: +603 8315 6855
(Engels, Bahasa Melayu)
Malta
+35621445566
Mexico
001-866-434-2080 (Spaans)
Midden-Oosten
+44 (0)1475-555-055
Nederland
020-513-3939 (Nederlands)
Nieuw-Zeeland
0800-733-222 (Engels)
Nicaragua
001-800-220-1830 (Spaans)
Noorwegen
8152-1550 (Noors)
Panama
Lenovo Customer Support Center:
001-866-434-2080 (gratis) 206-6047
(Spaans)
Peru
0-800-50-866 (Spaans)
Filippijnen
Alleen lokaal nummer: 1800-1601-0033
DID: +603 8315 6858 (Engels, Filippijns)
Polen
Algemeen nummer: +48 22 878-6999 (Pools)
Portugal
+351-21-892-7046 (Portugees)
Roemenië
+4-021-224-4015
Singapore
Alleen lokaal nummer: 800-6011-343
DID: +603 8315 6859 (Engels)
Slowakije
+421-2-4954-5555
Slovenië
+386-1-4255-205 (Sloveens)
Spanje
0901-100-000 (Spaans)
Sri Lanka
+9411 2493547 of +9411 2493548 (Engels)
Zweden
077-117-1040 (Zweeds)
10
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Land of regio
Telefoonnummer
Zwitserland
Garantieservice en ondersteuning: 0800-55-54-54
(Duits, Frans, Italiaans)
Taiwan
886-2-82273299 of 0800-000-702 (Mandarijn)
Thailand
Alleen lokaal nummer: 1-800-060-066
66 2273 4088
DID: +603 8315 6857 (Thai, Engels)
Trinidad en Tobago
1-800-645-3330
Turkije
00800-4463-2041 (Turks)
Verenigd Koninkrijk
Standaard garantieondersteuning: 08705-500-900
(Engels)
Verenigde Staten
1-800-426-7378 (Engels)
Uruguay
000-411-005-6649 (Spaans)
Venezuela
0-800-100-2011 (Spaans)
Vietnam
Noordelijke regio en Hanoi-stad:
844 3 946 2000 of 844 3 942 6457
Zuidelijke regio en Ho Chi Minh-stad: 848 3 829 5160
of 844 3 942 6457
(Engels, Vietnamees)
Andere services
Als u uw Lenovo-notebook meeneemt op reis of als u verhuist naar een land waar
uw type desktopcomputer, notebook of servercomputer wordt verkocht, is de
Internationale Garantieservice (IWS) voor uw computer beschikbaar. Deze geeft u
gedurende de garantieperiode recht heeft op garantieservice. De service wordt
verleend door serviceverleners die zijn gemachtigd om garantieservice te verlenen.
Servicemethoden en procedures verschillen per land en sommige services zijn
niet in alle landen beschikbaar. Internationale Garantieservice wordt verleend via
de servicemethode (zoals depot, carry-in of on-site) die in het desbetreffende land
wordt geboden. Servicebureaus in sommige landen bieden mogelijk geen service
voor alle modellen van een bepaald machinetype. In sommige landen kunnen
kosten in rekening worden gebracht of gelden beperkingen voor service.
Om vast te stellen of uw computer in aanmerking komt voor Internationale
Garantieservice (IWS) en om een lijst te bekijken van landen waar service
beschikbaar is, gaat u naar http://www.lenovo.com/support, klikt u op Warranty
(Garantie) en volgt u de instructies op het scherm.
Voor technische ondersteuning bij de installatie van, of vragen over, Service Packs
voor uw geïnstalleerde Microsoft® Windows®-product, raadpleegt u de website
Microsoft Product Support Services op http://support.microsoft.com/directory. U
Hoofdstuk 2. Hulp en service
11
kunt ook contact opnemen met het Customer Support Center. Mogelijk worden er
kosten in rekening gebracht.
Extra services aanschaffen
Zowel tijdens als na de garantieperiode kunt u extra diensten aanschaffen, zoals
ondersteuning voor hardware, besturingssystemen en toepassingsprogramma's,
diensten voor het instellen en configureren van het netwerk, uitgebreide
reparatiediensten voor hardware en diensten voor installatie op maat. De namen
en beschikbaarheid van een service kunnen per land en regio verschillen. Meer
informatie over deze services vindt u op de Lenovo-website op:
http://www.lenovo.com
Informatie over Lenovo-productservice voor Taiwan
12
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Hoofdstuk 3. Lenovo Beperkte Garantie
L505-0010-02 08/2011
Deze Lenovo Beperkte Garantie bestaat uit de volgende onderdelen:
Deel 1 - Algemene voorwaarden
Deel 2 - Specifieke bepalingen per land
Deel 3 - Garantieservice-informatie
De voorwaarden in Deel 2 vervangen of amenderen de voorwaarden in Deel
1 voor de betreffende landen.
Deel 1 - Algemene voorwaarden
Deze Lenovo Beperkte Garantie is uitsluitend van toepassing op
Lenovo-hardwareproducten die u aanschaft voor uw eigen gebruik en niet voor
wederverkoop. Deze Lenovo Beperkte Garantie is in andere talen beschikbaar
op www.lenovo.com/warranty.
Wat door deze Garantie wordt gedekt
Lenovo garandeert dat elk Lenovo-hardwareproduct dat u aanschaft bij normaal
gebruik tijdens de garantieperiode vrij is van materiaal- en fabricagefouten. De
garantieperiode voor het product vangt aan op de oorspronkelijke aankoopdatum,
zoals aangegeven op uw verkoopbon of factuur, tenzij anders bepaald door
Lenovo. De garantieperiode en het type garantieservice die op uw product van
toepassing zijn, worden beschreven in “Deel 3 - Garantieservice-informatie”
verderop. Deze garantie geldt uitsluitend voor producten in het land of de regio
van aankoop.
DEZE GARANTIE IS DE UITSLUITENDE GARANTIE EN VERVANGT
ALLE OVERIGE GARANTIES EN VOORWAARDEN, UITDRUKKELIJK
OF STILZWIJGEND, INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT ENIGE
STILZWIJGENDE GARANTIES TEN AANZIEN VAN VERKOOPBAARHEID
OF GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL. AANGEZIEN SOMMIGE
LANDEN OF RECHTSGEBIEDEN HET UITSLUITEN VAN UITDRUKKELIJKE
OF IMPLICIETE GARANTIES NIET TOESTAAN, IS DE VOORGAANDE
UITSLUITING MOGELIJK NIET OP U VAN TOEPASSING. IN DAT GEVAL
GELDEN DERGELIJKE GARANTIES UITSLUITEND VOOR ZOVER EN VOOR
ZOLANG DAT WETTELIJK VEREIST IS, EN ZIJN ZE IN DUUR BEPERKT TOT
DE DUUR VAN DE GARANTIEPERIODE. AANGEZIEN SOMMIGE LANDEN
OF RECHTSGEBIEDEN HET BEPERKEN VAN DE DUUR VAN IMPLICIETE
GARANTIES NIET TOESTAAN, IS DE VOORGAANDE BEPERKING VAN DE
DUUR MOGELIJK NIET OP U VAN TOEPASSING.
© Copyright Lenovo 2011
13
Hoe u garantieservice aanvraagt
Indien het product gedurende de garantieperiode niet functioneert zoals
gegarandeerd, kunt u garantieservice verkrijgen door contact op te nemen
met Lenovo of een door Lenovo geautoriseerde serviceprovider. Een lijst van
geautoriseerde serviceproviders en hun telefoonnummers is beschikbaar op
www.lenovo.com/support/phone.
Garantieservice is mogelijk niet op alle locaties beschikbaar en kan van locatie
tot locatie verschillen. Buiten het normale servicegebied van een serviceprovider
kunnen kosten in rekening worden gebracht. Neem contact op met een plaatselijke
serviceprovider voor specifieke informatie voor uw locatie.
Verantwoordelijkheid van de klant met betrekking tot de garantieservice.
Voordat de garantieservice wordt verleend, dient u de volgende stappen te nemen:
• volg de procedures voor serviceaanvragen die door de serviceprovider zijn
opgesteld;
• zorg te dragen voor een backup of veilige opslag van alle programma's en
gegevens die zich in het product bevinden;
• verstrek alle toegangscodes of wachtwoorden aan de serviceprovider;
• verschaf de serviceprovider voldoende vrije en veilige toegang tot uw lokalen
om de service te kunnen uitvoeren;
• verwijder alle gegevens, met inbegrip van vertrouwelijke informatie, intellectuele
eigendommen en persoonlijke gegevens van het product of, indien u deze
gegevens niet kunt verwijderen, wijzig de gegevens zodanig dat deze niet
toegankelijk zijn voor derden of niet meer worden beschouwd als persoonlijke
gegevens op grond van het toepasselijke recht. De serviceprovider is niet
aansprakelijk voor het verlies of openbaar worden van informatie, met inbegrip
van vertrouwelijke informatie, intellectuele eigendommen en persoonlijke
gegevens op een product dat is geretourneerd of waartoe toegang wordt
verkregen voor garantieservice;
• verwijder alle voorzieningen, onderdelen, opties, wijzigingen en aansluitingen
die niet worden gedekt door de garantie;
• zorg ervoor dat het product of onderdeel vrij is van wettelijke beperkingen die
de vervanging ervan in de weg staan;
• verkrijg, indien u niet de eigenaar bent van het product of een onderdeel,
toestemming van de eigenaar voor het laten verlenen van de garantieservice
door de serviceprovider.
Wat uw serviceprovider doet om de problemen op te lossen
Wanneer u contact opneemt met een serviceprovider, dient u de vastgestelde
procedures voor probleembepaling en -oplossing te volgen.
De serviceprovider zal proberen de oorzaak van het probleem op te sporen en
te verhelpen door middel van telefonische assistentie, e-mail of hulp op afstand.
14
ThinkServer Garantie en ondersteuning
De serviceprovider kan u instrueren bepaalde software-updates te downloaden
en te installeren.
Sommige problemen kunnen mogelijk worden opgelost met een vervangend
onderdeel dat u zelf installeert, een “Customer Replaceable Unit” of “CRU”
genaamd. Indien dat het geval is, verzendt de Serviceverlener de CRU naar u
zodat u die zelf kunt installeren.
Indien het probleem niet telefonisch, door toepassing van software-updates
of door middel van de installatie van een CRU kan worden opgelost, zal
de serviceprovider regelingen treffen voor het verlenen van service conform
het type garantieservice dat voor het product is aangegeven in “Deel 3 Garantieservice-informatie” verderop.
Indien de serviceprovider vaststelt dat hij niet in staat is uw product te herstellen,
zal de serviceprovider het product vervangen door een product dat functioneel ten
minste gelijkwaardig is.
Indien de serviceprovider vaststelt dat hij niet in staat is uw product te herstellen
of te vervangen, is uw enige verhaalmiddel op grond van deze Lenovo Beperkte
Garantie het product naar de plaats van aankoop of naar Lenovo te retourneren
voor restitutie van de aankoopprijs.
Vervanging van product en onderdelen
Wanneer de garantieservice het vervangen van een product of een onderdeel
daarvan met zich meebrengt, wordt het product of onderdeel dat is vervangen
eigendom van Lenovo en wordt het vervangende product of onderdeel uw
eigendom. Lenovo-producten en onderdelen komen alleen in ongewijzigde
staat in aanmerking voor vervanging. Het vervangende product of onderdeel
is mogelijk niet nieuw, maar verkeert in goed werkende staat en is functioneel
ten minste gelijkwaardig aan het oorspronkelijke product of onderdeel. Het
vervangende product of onderdeel valt onder de garantie gedurende de resterende
garantieperiode van het oorspronkelijke product.
Gebruik van persoonlijke contactinformatie
Indien u op grond van deze garantie service ontvangt, geeft u Lenovo toestemming
informatie over uw garantieservice en uw contactinformatie, met inbegrip van
naam, telefoonnummers, adres en e-mailadres, op te slaan, te gebruiken en
te verwerken. Lenovo mag deze informatie gebruiken voor het uitvoeren van
service in het kader van deze garantie. Lenovo kan contact met u opnemen om te
informeren naar uw tevredenheid met betrekking tot de garantieservice of om u in
te lichten omtrent terugroepingen van producten of veiligheidskwesties. U verleent
Lenovo toestemming ten behoeve van het vervullen van deze doelstellingen uw
gegevens over te brengen naar andere landen waar Lenovo actief is en door
te geven aan andere rechtspersonen die namens Lenovo optreden. Bovendien
mogen we uw informatie openbaar maken indien we daartoe wettelijk verplicht
zijn. Het privacybeleid van Lenovo is te vinden op www.lenovo.com/.
Hoofdstuk 3. Lenovo Beperkte Garantie
15
Wat door deze Garantie niet wordt gedekt
Het volgende wordt niet door deze garantie gedekt:
• ononderbroken of foutloze werking van een product;
• verlies van, of schade aan uw gegevens veroorzaakt door een product;
• softwareprogramma's, of deze nu bij het product zijn geleverd of naderhand
zijn geïnstalleerd;
• storingen of schade voortvloeiend uit verkeerd gebruik, misbruik, een ongeval,
aanpassing, een ongeschikte fysieke omgeving of gebruiksomgeving,
natuurrampen, spanningspieken, onjuist onderhoud, of gebruik dat niet in
overeenstemming is met hetgeen wordt beschreven in de productinformatie;
• schade die is veroorzaakt door een niet-geautoriseerde serviceprovider;
• storingen in, of schade veroorzaakt door, producten van derden, met inbegrip
van producten die Lenovo op uw verzoek verstrekt bij, of inbouwt in, een
Lenovo-product;
• technische of andere ondersteuning, zoals telefonische assistentie bij “Hoe
doe ik”-vragen en vragen met betrekking tot de instelling en installatie van
het product;
• producten en onderdelen waarvan het identificatielabel is gewijzigd of
verwijderd.
Beperking van aansprakelijkheid
Lenovo is uitsluitend verantwoordelijk voor verlies of beschadiging van uw product
zolang dit in het bezit van de serviceprovider is, of tijdens het vervoer ervan indien
de serviceprovider verantwoordelijk is voor het vervoer.
Lenovo en de serviceprovider zijn niet aansprakelijk voor het verlies of openbaar
worden van informatie, met inbegrip van vertrouwelijke informatie, intellectuele
eigendommen en persoonlijke gegevens die op een product zijn opgeslagen.
IN GEEN ENKELE OMSTANDIGHEID ZULLEN LENOVO, HAAR
GELIEERDE ONDERNEMINGEN, TOELEVERANCIERS, RESELLERS OF
SERVICEPROVIDERS AANSPRAKELIJK ZIJN VOOR HET VOLGENDE, ZELFS
INDIEN ZIJ OP DE HOOGTE ZIJN GEBRACHT VAN DE MOGELIJKHEID
ERVAN, ZELFS INDIEN DE HIERIN BESCHREVEN REMEDIE NIET AAN
HAAR ESSENTIËLE DOELSTELLING VOLDOET, EN ONGEACHT DE
VRAAG OF DE VORDERING IS GEBASEERD OP CONTRACTBREUK,
GARANTIE, NALATIGHEID, STRIKTE AANSPRAKELIJKHEID OF EEN ANDER
AANSPRAKELIJKHEIDSBEGINSEL: 1) VORDERINGEN VAN DERDEN JEGENS
U VOOR SCHADEVERGOEDINGEN; 2) VERLIES, BESCHADIGING OF HET
OPENBAAR WORDEN VAN UW GEGEVENS; 3) BIJZONDERE, INCIDENTELE,
DOOR HET GERECHT OPGELEGDE, INDIRECTE OF GEVOLGSCHADE,
MET INBEGRIP VAN DOCH NIET BEPERKT TOT GEDERFDE WINST,
BEDRIJFSINKOMSTEN, GOODWILL OF VERWACHTE BESPARINGEN. IN
GEEN ENKEL GEVAL ZAL DE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN LENOVO,
HAAR GELIEERDE ONDERNEMINGEN, TOELEVERANCIERS, RESELLERS OF
SERVICEPROVIDERS VOOR SCHADE DOOR WELKE OORZAAK DAN OOK
16
ThinkServer Garantie en ondersteuning
HOGER ZIJN DAN HET BEDRAG VAN DE WERKELIJKE DIRECTE SCHADE,
MET ALS MAXIMUM HET BEDRAG DAT VOOR HET PRODUCT IS BETAALD.
DE VOORGAANDE BEPERKINGEN GELDEN NIET VOOR
SCHADEVERGOEDINGEN VOOR LICHAMELIJK LETSEL (MET
INBEGRIP VAN OVERLIJDEN), SCHADE AAN ONROEREND GOED OF
SCHADE AAN MATERIËLE PERSOONLIJKE EIGENDOMMEN WAARVOOR
LENOVO WETTELIJK AANSPRAKELIJK IS. AANGEZIEN IN SOMMIGE STATEN
OF JURISDICTIES HET UITSLUITEN OF BEPERKEN VAN INCIDENTELE
OF GEVOLGSCHADE NIET IS TOEGESTAAN, IS DEZE UITSLUITING OF
BEPERKING MOGELIJK NIET OP U VAN TOEPASSING.
Uw overige rechten
DEZE GARANTIE GEEFT U SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN.
MOGELIJK HEBT U NOG ANDERE RECHTEN OP GROND VAN HET
TOEPASSELIJK RECHT VAN UW LAND OF RECHTSGEBIED. DAARNAAST
HEBT U MOGELIJK NOG ANDERE RECHTEN OP GROND VAN EEN
SCHRIFTELIJKE OVEREENKOMST MET LENOVO. NIETS IN DEZE GARANTIE
TAST WETTELIJKE RECHTEN AAN, MET INBEGRIP VAN RECHTEN VAN
CONSUMENTEN OP GROND VAN WETTEN OF VOORSCHRIFTEN INZAKE
DE VERKOOP VAN CONSUMENTENGOEDEREN DIE NIET CONTRACTUEEL
KUNNEN WORDEN UITGESLOTEN OF BEPERKT.
Deel 2 - Specifieke bepalingen per land
Australië
“Lenovo” houdt in Lenovo (Australia & New Zealand) Pty Limited ABN 70 112 394
411. Adres: Level 10, North Tower, 1-5 Railway Street, Chatswood, NSW, 2067.
Telefoon: +61 2 8003 8200. E-mail:
[email protected]
De onderstaande informatie vervangt het corresponderende gedeelte in Deel 1:
Wat door deze Garantie wordt gedekt:
Lenovo garandeert dat elk Lenovo-hardwareproduct dat u aanschaft bij normaal
gebruik en onder normale omstandigheden tijdens de garantieperiode vrij is van
materiaal- en fabricagefouten. Indien het product tijdens de garantieperiode faalt
als gevolg van een defect dat onder de dekking valt, verstrekt Lenovo u een
remedie in het kader van deze Beperkte Garantie. De garantieperiode voor het
product vangt aan op de oorspronkelijke aankoopdatum zoals aangegeven op
uw verkoopbon of factuur, tenzij Lenovo u schriftelijk anders te kennen geeft. De
garantieperiode en het type garantieservice die op uw product van toepassing zijn,
worden beschreven in Deel 3 - Garantieservice-informatie verderop.
DE VOORZIENINGEN VAN DEZE GARANTIE VORMEN EEN AANVULLING
OP UW WETTELIJKE RECHTEN EN VERHAALSMOGELIJKHEDEN, MET
Hoofdstuk 3. Lenovo Beperkte Garantie
17
INBEGRIP VAN UW RECHTEN OP GROND VAN HET AUSTRALISCHE
CONSUMENTENRECHT.
De onderstaande informatie vervangt het corresponderende gedeelte in Deel 1:
Vervanging van product en onderdelen:
Wanneer de garantieservice het vervangen van een product of een onderdeel
daarvan met zich meebrengt, wordt het product of onderdeel dat is vervangen
eigendom van Lenovo en wordt het vervangende product of onderdeel uw
eigendom. Lenovo-producten en onderdelen komen alleen in ongewijzigde
staat in aanmerking voor vervanging. Het vervangende product of onderdeel
is mogelijk niet nieuw, maar verkeert in goed werkende staat en is functioneel
ten minste gelijkwaardig aan het oorspronkelijke product of onderdeel. Het
vervangende product of onderdeel valt onder de garantie gedurende de resterende
garantieperiode van het oorspronkelijke product. Producten en onderdelen die ter
herstelling worden aangeboden, kunnen worden vervangen door gerecupereerde
producten of onderdelen van hetzelfde type in plaats van hersteld te worden. Het
is mogelijk dat gerecupereerde onderdelen worden gebruikt voor de herstelling
van het product. Herstelling van het product kan leiden tot het verlies van
gegevens, indien het product in staat is gegevens van de gebruiker te bewaren.
De onderstaande informatie wordt toegevoegd aan het corresponderende
gedeelte in Deel 1:
Gebruik van persoonlijke contactinformatie:
Lenovo zal niet in staat zijn de service in het kader van deze garantie uit te voeren
indien u weigert uw gegevens te verstrekken of niet wenst dat wij uw gegevens
doorgeven aan onze vertegenwoordiger of opdrachtnemer. U hebt het recht uw
persoonlijke contactgegevens in te zien en correctie van eventuele fouten daarin
te vragen op grond van de Privacy Act 1988. Hiertoe kunt u contact opnemen
met Lenovo.
De onderstaande informatie vervangt het corresponderende gedeelte in Deel 1:
Beperking van aansprakelijkheid:
Lenovo is uitsluitend verantwoordelijk voor verlies of beschadiging van uw product
zolang dit in het bezit van de serviceprovider is, of tijdens het vervoer ervan indien
de serviceprovider verantwoordelijk is voor het vervoer.
Lenovo en de serviceprovider zijn niet aansprakelijk voor het verlies of openbaar
worden van informatie, met inbegrip van vertrouwelijke informatie, intellectuele
eigendommen en persoonlijke gegevens die op een product zijn opgeslagen.
VOOR ZOVER DIT WETTELIJK IS TOEGESTAAN, ZULLEN LENOVO, HAAR
GELIEERDE ONDERNEMINGEN, TOELEVERANCIERS, RESELLERS OF
SERVICEPROVIDERS IN GEEN ENKELE OMSTANDIGHEID AANSPRAKELIJK
18
ThinkServer Garantie en ondersteuning
ZIJN VOOR HET VOLGENDE, ZELFS INDIEN ZIJ OP DE HOOGTE
ZIJN GEBRACHT VAN DE MOGELIJKHEID ERVAN, ZELFS INDIEN
DE HIERIN BESCHREVEN REMEDIE NIET AAN HAAR ESSENTIËLE
DOELSTELLING VOLDOET, EN ONGEACHT DE VRAAG OF DE VORDERING IS
GEBASEERD OP CONTRACTBREUK, GARANTIE, NALATIGHEID, STRIKTE
AANSPRAKELIJKHEID OF EEN ANDER AANSPRAKELIJKHEIDSBEGINSEL:
1) VORDERINGEN VAN DERDEN JEGENS U VOOR SCHADEVERGOEDINGEN;
2) VERLIES, BESCHADIGING OF HET OPENBAAR WORDEN VAN UW
GEGEVENS; 3) BIJZONDERE, INCIDENTELE, DOOR HET GERECHT
OPGELEGDE, INDIRECTE OF GEVOLGSCHADE, MET INBEGRIP VAN DOCH
NIET BEPERKT TOT GEDERFDE WINST, BEDRIJFSINKOMSTEN, GOODWILL
OF VERWACHTE BESPARINGEN. IN GEEN ENKEL GEVAL ZAL DE TOTALE
AANSPRAKELIJKHEID VAN LENOVO, HAAR GELIEERDE ONDERNEMINGEN,
TOELEVERANCIERS, RESELLERS OF SERVICEPROVIDERS VOOR SCHADE
DOOR WELKE OORZAAK DAN OOK HOGER ZIJN DAN HET BEDRAG VAN DE
WERKELIJKE DIRECTE SCHADE, MET ALS MAXIMUM HET BEDRAG DAT
VOOR HET PRODUCT IS BETAALD.
DE VOORGAANDE BEPERKINGEN GELDEN NIET VOOR
SCHADEVERGOEDINGEN VOOR LICHAMELIJK LETSEL (MET
INBEGRIP VAN OVERLIJDEN), SCHADE AAN ONROEREND GOED OF
SCHADE AAN MATERIËLE PERSOONLIJKE EIGENDOMMEN WAARVOOR
LENOVO WETTELIJK AANSPRAKELIJK IS.
De onderstaande informatie vervangt het corresponderende gedeelte in Deel 1:
Uw overige rechten:
DEZE GARANTIE GEEFT U SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN. U HEBT
DAARNAAST NOG ANDERE WETTELIJKE RECHTEN, ONDER MEER OP
GROND VAN HET AUSTRALISCHE CONSUMENTENRECHT. NIETS IN
DEZE GARANTIE TAST WETTELIJKE RECHTEN AAN, MET INBEGRIP VAN
RECHTEN WAARVAN NIET KAN WORDEN AFGEWEKEN OF DIE NIET
CONTRACTUEEL KUNNEN WORDEN BEPERKT.
Onze producten gaan bijvoorbeeld vergezeld van garanties die niet kunnen
worden uitgesloten op grond van het Australische consumentenrecht. U hebt
recht op vervanging of restitutie in geval van wezenlijk falen, evenals compensatie
voor andere redelijkerwijs te voorziene verliezen en schade. U hebt ook recht
op herstelling of vervanging van de producten indien de producten niet van
aanvaardbare kwaliteit zijn en het falen geen wezenlijk falen is.
Nieuw-Zeeland
De onderstaande informatie wordt toegevoegd aan het corresponderende
gedeelte in Deel 1:
Gebruik van persoonlijke informatie:
Hoofdstuk 3. Lenovo Beperkte Garantie
19
Lenovo zal niet in staat zijn de service in het kader van deze garantie uit te voeren
indien u weigert uw gegevens te verstrekken of niet wenst dat wij uw gegevens
doorgeven aan onze vertegenwoordiger of opdrachtnemer. U hebt het recht uw
persoonlijke contactgegevens in te zien en correctie van eventuele fouten daarin
te vragen op grond van de Privacy Act 1993. Hiertoe kunt u contact opnemen met
Lenovo (Australia & New Zealand) Pty Limited ABN 70 112 394 411. Adres: Level
10, North Tower, 1-5 Railway Street, Chatswood, NSW, 2067. Telefoon: 61 2 8003
8200. E-mail:
[email protected]
Bangladesh, Cambodja, India, Indonesië, Nepal, Filippijnen, Vietnam en Sri
Lanka
De onderstaande informatie wordt toegevoegd aan Deel 1:
Afhandeling van geschillen
Geschillen voortvloeiend uit of in verband met deze garantie worden onherroepelijk
beslecht middels arbitrage die plaatsvindt in Singapore. Deze garantie wordt
beheerst, geïnterpreteerd en afgedwongen in overeenstemming met het recht
van Singapore, zonder achting voor wetsconflict. Indien u het product hebt
verworven in India, worden uit deze garantie voortvloeiende of met deze garantie
samenhangende geschillen in laatste instantie afgedaan middels arbitrage die
plaatsvindt in Bangalore, India. De arbitrage in Singapore vindt plaats op grond
van de op dat moment geldende arbitrageregels van het Singapore International
Arbitration Center (“SIAC Rules”). De arbitrage in India vindt plaats overeenkomstig
het vigerend recht van India. Het arbitrageoordeel is onherroepelijk en voor alle
partijen bindend zonder mogelijkheid van hoger beroep. Het arbitrageoordeel is
schriftelijk en vermeldt de vastgestelde feiten en de juridische conclusies. Het
volledige arbitrageproces, met inbegrip van alle documenten die daarin worden
overlegd, zal plaatsvinden in het Engels. De Engelstalige versie van deze garantie
prevaleert tijdens een dergelijk proces boven alle versies in een andere taal.
Europees Economisch Gebied (European Economic Area, EEA)
De onderstaande informatie wordt toegevoegd aan Deel 1:
Klanten in EEA-landen kunnen contact opnemen met Lenovo op het volgende
adres: EMEA Service Organisation, Lenovo (International) B.V., Floor 2, Einsteinova
21, 851 01, Bratislava, Slowakije. Service in het kader van deze garantie voor
een Lenovo-hardwareproduct dat is aangeschaft in een EEA-land, kan worden
verkregen in enig EEA-land waarin het desbetreffende product door Lenovo is
aangekondigd en beschikbaar gesteld.
Rusland
Het onderstaande wordt toegevoegd aan Deel 1:
Productserviceduur
20
ThinkServer Garantie en ondersteuning
De productserviceduur bedraagt vier (4) jaar vanaf de oorspronkelijke
aankoopdatum.
Deel 3 - Garantieservice-informatie
Machinetype
0387
0388
0389
0390
0391
Land of regio van
aanschaf
Garantieperiode
Typen
garantieservice
United States, Canada
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
Europa,
Midden-Oosten, Afrika
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
Australië,
Nieuw-Zeeland, Japan
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
United States, Canada
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
Europa,
Midden-Oosten, Afrika
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
Australië,
Nieuw-Zeeland, Japan
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
United States, Canada
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
Europa,
Midden-Oosten, Afrika
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
Australië,
Nieuw-Zeeland, Japan
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
United States, Canada
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
Europa,
Midden-Oosten, Afrika
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
Australië,
Nieuw-Zeeland, Japan
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
United States, Canada
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
Europa,
Midden-Oosten, Afrika
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
Australië,
Nieuw-Zeeland, Japan
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
Hoofdstuk 3. Lenovo Beperkte Garantie
21
Machinetype
0392
0393
0441
Land of regio van
aanschaf
Garantieperiode
Typen
garantieservice
United States, Canada
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
Europa,
Midden-Oosten, Afrika
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
Australië,
Nieuw-Zeeland, Japan
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
United States, Canada
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
Europa,
Midden-Oosten, Afrika
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
Australië,
Nieuw-Zeeland, Japan
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1 en 2
United States, Canada
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
Europa,
Midden-Oosten, Afrika
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
Australië,
Nieuw-Zeeland, Japan
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1 en 2
Indien nodig verleent uw Serviceverlener herstel- of vervangingsservice,
afhankelijk van het type garantieservice dat hieronder is beschreven voor uw
product en de beschikbare service. Op welk moment de service wordt uitgevoerd,
hangt af van het moment waarop u om service vraagt, de beschikbaarheid van
onderdelen en andere factoren.
Typen garantieservice
1. Customer Replaceable Unit (“CRU”) service
In het geval van CRU Service verzendt de serviceprovider op eigen kosten CRU's
naar u voor installatie door uzelf. Informatie over CRU's en vervangingsinstructies
worden bij uw product geleverd en zijn te allen tijde op verzoek bij Lenovo
verkrijgbaar. CRU's die eenvoudig door uzelf te installeren zijn, worden
“Self-service CRU's” genoemd. “Optionele service CRU's” zijn CRU's waarvoor
mogelijk enige technische vaardigheden en gereedschappen nodig zijn. De
installatie van Self-service CRU's valt onder uw verantwoordelijkheid. U kunt
een verzoek indienen om Optionele service-CRU's, onder één van de typen
garantieservice die voor uw product zijn aangegeven, te laten installeren door
een serviceprovider. Een optioneel servicepakket kan beschikbaar zijn voor
aanschaffing bij een serviceprovider of bij Lenovo op grond waarvan u Self-service
CRU's voor u kunt laten installeren. Een lijst van de CRU's en de bijbehorende
omschrijvingen vindt u in de documentatie die bij uw product is geleverd, of op
www.lenovo.com/CRUs. De verplichting om een defecte CRU terug te sturen,
22
ThinkServer Garantie en ondersteuning
indien van toepassing, wordt beschreven in de instructies die worden meegeleverd
met een vervangende CRU. Indien terugzending wordt verlangd, 1) worden
bij de vervangende CRU instructies voor het retourneren, een voorgefrankeerd
retouretiket en verpakkingsmateriaal geleverd, en 2) kunnen u kosten in rekening
worden gebracht voor de vervangende CRU indien de serviceprovider de defecte
CRU niet ontvangt binnen dertig (30) dagen nadat u de vervangende CRU hebt
ontvangen.
2. Service op locatie (On-site Service)
In het geval van On-Site Service herstelt of vervangt een serviceprovider het
defecte product op uw locatie. U dient zorg te dragen voor een geschikte
werkomgeving om de herstelwerkzaamheden aan het product mogelijk te maken.
Sommige herstellingen kunnen mogelijk alleen in een servicecentrum worden
uitgevoerd. In dat geval stuurt de serviceprovider het product op eigen kosten
naar het servicecentrum.
3. Koeriers- of magazijnservice
In het geval van Courier of Depot Service wordt uw product hersteld of vervangen
in een aangewezen servicecentrum, waarbij de serviceprovider de verzendkosten
voor rekening neemt. U bent zelf verantwoordelijk voor het loskoppelen van
het product en voor het verpakken ervan in het verpakkingsmateriaal dat
aan u is verstrekt voor het verzenden van het product naar het aangegeven
servicecentrum. Uw product wordt door een koerier bij u opgehaald en bij het
aangegeven servicecentrum afgeleverd. Het servicecentrum zal het product op
eigen kosten aan u retourneren.
4. Customer Carry-In Service
In het geval van Customer Carry-In Service wordt het product hersteld of
vervangen nadat u het op eigen risico en op eigen kosten bij een aangewezen
servicecentrum hebt afgeleverd. Wanneer het product is hersteld of vervangen,
is het beschikbaar om door u te worden opgehaald. Indien u het product niet
ophaalt, kan de serviceprovider het product naar eigen inzicht van de hand doen.
5. Mail-In Service
In het geval van Mail-In Service wordt het product hersteld of vervangen nadat
u het op eigen risico en op eigen kosten bij een aangewezen servicecentrum
hebt afgeleverd. Wanneer het product is hersteld of vervangen, wordt het aan u
geretourneerd op risico en kosten van Lenovo, tenzij de serviceprovider anders
heeft bepaald.
6. Customer Two-Way Mail-In Service
In het geval van Two-Way Mail-In Service wordt het product hersteld of vervangen
nadat u het op eigen risico en op eigen kosten bij een aangewezen servicecentrum
hebt afgeleverd. Wanneer het product is hersteld of vervangen, wordt het
Hoofdstuk 3. Lenovo Beperkte Garantie
23
klaargemaakt om aan u te worden teruggezonden op uw risico en kosten. Indien u
nalaat regelingen te treffen voor terugzending, kan de serviceprovider het product
naar eigen inzicht van de hand doen.
7. Product Uitwisseling Service
Volgens deze service voor productuitwisseling verzendt Lenovo een vervangend
product naar uw locatie. U bent verantwoordelijk voor het installeren en voor
voor het controleren van de werking ervan. Het vervangende product wordt
uw eigendom, en in ruil daarvoor wordt het defecte product eigendom van
Lenovo. U dient het defecte product terug te sturen naar Lenovo in de verpakking
waarin u het vervangende product hebt ontvangen. De verzendkosten in beide
richtingen zullen door Lenovo betaald worden. Indien u nalaat gebruik te maken
van de verpakking waarin u het vervangende product hebt ontvangen, kunt u
verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele schade aan het defecte
product opgelopen tijdens de verzending. Het vervangende product kan aan u in
rekening worden gebracht indien Lenovo het defecte product niet heeft ontvangen
binnen dertig (30) dagen na uw ontvangst van het vervangende product.
Suplemento de Garantía para México
Este Suplemento se considera parte integrante de la Garantía Limitada de
Lenovo y será efectivo única y exclusivamente para los productos distribuidos y
comercializados dentro del Territorio de los Estados Unidos Mexicanos. En caso
de conflicto, se aplicarán los términos de este Suplemento.
Todos los programas de software precargados en el equipo sólo tendrán una
garantía de treinta (30) días por defectos de instalación desde la fecha de compra.
Lenovo no es responsable de la información incluida en dichos programas de
software y/o cualquier programa de software adicional instalado por Usted o
instalado después de la compra del producto.
Los servicios no cubiertos por la garantía se cargarán al usuario final, previa
obtención de una autorización.
En el caso de que se precise una reparación cubierta por la garantía, por favor,
llame al Centro de soporte al cliente al 001-866-434-2080, donde le dirigirán al
Centro de servicio autorizado más cercano. Si no existiese ningún Centro de
servicio autorizado en su ciudad, población o en un radio de 70 kilómetros de su
ciudad o población, la garantía incluirá cualquier gasto de entrega razonable
relacionado con el transporte del producto a su Centro de servicio autorizado más
cercano. Por favor, llame al Centro de servicio autorizado más cercano para
obtener las aprobaciones necesarias o la información relacionada con el envío
del producto y la dirección de envío.
Para obtener una lista de los Centros de servicio autorizados, por favor, visite:
http://www.lenovo.com/mx/es/servicios
24
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Importado por:
Lenovo México S. de R.L. de C.V.
Av. Santa Fe 505, Piso 15
Col. Cruz Manca
Cuajimalpa, D.F., México
C.P. 05349
Tel. (55) 5000 8500
Hoofdstuk 3. Lenovo Beperkte Garantie
25
26
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Hoofdstuk 4. Customer Replaceable Units (CRU's)
CRU's (Customer Replaceable Units) zijn onderdelen van de computer die door de
gebruiker kunnen worden geüpgraded of vervangen. Er zijn twee typen CRU's:
Self-service en Optional-service. Self-service CRU's zijn eenvoudig te installeren.
Ze kunnen zelfstandig zijn, met een vergrendeling te monteren, of hebben hooguit
twee schroeven waarmee ze worden geïnstalleerd. Voor het installeren van
optional-service CRU's is enige technische vaardigheid vereist en kan in bepaalde
gevallen eenvoudig gereedschap nodig zijn, zoals een schroevendraaier. Zowel
Self-service als Optional-service CRU's kunnen veilig door de klant worden
verwijderd.
De klant is verantwoordelijk voor het vervangen van alle Self-service CRU's.
Optional-service CRU's kunnen worden vervangen door de klant of, tijdens de
garantieperiode, door een servicemonteur van Lenovo. Lenovo-desktopcomputers
bevatten zowel Self-service als Optional-service CRU's.
•
Self-service CRU's: deze CRU's kunnen worden afgekoppeld door maximaal
twee schroeven. Voorbeelden van dit type CRU's zijn het toetsenbord, de muis,
USB-apparaten en het netsnoer. Andere Self-service CRU's zijn, afhankelijk
van het ontwerp van het product, geheugenmodules, adapterkaarten,
vaste-schijfstations en optische-schijfstations.
•
Optional-service CRU's: dit zijn afzonderlijke onderdelen in de computer
en ze worden aan het oog onttrokken door een afdekplaatje dat gewoonlijk
is vastgezet met meer dan twee schroeven. Na het verwijderen van dat
afdekplaatje is de CRU in kwestie zichtbaar.
•
Beide typen CRU's vindt u in de tabellen op de volgende pagina.
In de Gebruikershandleiding voor uw server vindt u instructies voor het vervangen
van Self-service en Optional-service CRU's. De Gebruikershandleiding is
beschikbaar op de documentatie-DVD die met uw server wordt meegeleverd en
op de website van Lenovo op:
http://www.lenovo.com/ThinkServerUserGuides
Opmerking: Gebruik uitsluitend onderdelen die door Lenovo zijn verstrekt.
© Copyright Lenovo 2011
27
U vindt de volgende instructies voor het vervangen van CRU's in het
Gebruikershandleiding voor uw server.
In onderstaande tabel vindt u informatie over CRU's voor de volgende
machinetypen: 0387, 0388, 0389, 0390, 0391, 0392, 0393 en 0441.
Self-service CRU's
Optional-service CRU's
Systeemventilator vooraan
Doctor Inside Technology (DIT)-module
(beschikbaar in bepaalde modellen)
Vasteschijfstation
Voorpaneelplaat
Module met koelelement en ventilator
Hot-swap vaste-schijfstation achterplaat
(geïnstalleerd in bepaalde modellen)
Hot-swap redundante
voedingseenheidmodule (beschikbaar
in bepaalde modellen)
Microprocessor
iKVM-sleutel (serveroptie)
Niet-hot-swap voedingsmodule
(beschikbaar in bepaalde modellen)
Geheugenmodule
Voedingsverdelingsbord en kooiconstructie
(beschikbaar in modellen met hot-swap
redundante voedingseenheidmodules)
Optische-schijfstation
PCI-kaart (Peripheral Component
Interconnect)
RAID 5 upgrade key (serveroptie)
Achterste systeemventilator
Batterij van systeemplaat
Trusted Platform Module (TPM)
(beschikbaar in bepaalde modellen)
28
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Hoofdstuk 5. Kennisgevingen
Mogelijk brengt Lenovo de in dit document genoemde producten, diensten
of voorzieningen niet uit in alle landen. Neem contact op met uw plaatselijke
Lenovo-vertegenwoordiger voor informatie over de producten en diensten die in
uw regio beschikbaar zijn. Verwijzing in deze publicatie naar producten of diensten
van Lenovo houdt niet in dat uitsluitend Lenovo-producten of -diensten gebruikt
kunnen worden. Functioneel gelijkwaardige producten of diensten kunnen in
plaats daarvan worden gebruikt, mits dergelijke producten of diensten geen
inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten of andere rechten van Lenovo.
De gebruiker is verantwoordelijk voor de samenwerking van Lenovo-producten
of -diensten met producten of diensten van anderen.
Mogelijk heeft Lenovo octrooien of octrooi-aanvragen met betrekking tot bepaalde
in deze publicatie genoemde producten. Aan het feit dat deze publicatie aan u ter
beschikking is gesteld, kan geen recht op licentie of ander recht worden ontleend.
Vragen over licenties kunt u richten aan:
Lenovo (United States), Inc.
1009 Think Place - Building One
Morrisville, NC 27560
U.S.A.
Attention: Lenovo Director of Licensing
LENOVO LEVERT DEZE PUBLICATIE OP “AS IS”-BASIS, ZONDER ENIGE
GARANTIE, UITDRUKKELIJK NOCH STILZWIJGEND, MET INBEGRIP VAN,
MAAR NIET BEPERKT TOT, DE GARANTIES OF VOORWAARDEN VAN HET
GEEN INBREUK MAKEN OP RECHTEN VAN DERDEN, VERHANDELBAARHEID
OF GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL. Onder sommige jurisdicties is
het uitsluiten van stilzwijgende garanties niet toegestaan, zodat bovenstaande
uitsluiting mogelijk niet op u van toepassing is.
Deze informatie kan technische onnauwkeurigheden of typografische fouten
bevatten. De informatie in deze publicatie is onderhevig aan wijzigingen.
Wijzigingen zullen in nieuwe uitgaven van deze publicatie worden opgenomen.
Lenovo kan de producten en/of programma's die in deze publicatie worden
beschreven zonder aankondiging wijzigen en/of verbeteren.
De producten die in dit document worden beschreven, zijn niet bedoeld voor
gebruik bij implantaties of andere levensondersteunende toepassingen waarbij
storingen kunnen leiden tot letsel of overlijden. De informatie in dit document heeft
geen invloed op Lenovo-productspecificaties of -garanties en wijzigt die niet.
Niets in dit document zal worden opgevat als een uitdrukkelijke of stilzwijgende
licentie of vrijwaring onder de intellectuele-eigendomsrechten van Lenovo of
derden. Alle informatie in dit document is afkomstig van specifieke omgevingen
en wordt hier uitsluitend ter illustratie afgebeeld. In andere gebruiksomgevingen
kan het resultaat anders zijn.
© Copyright Lenovo 2011
29
Lenovo behoudt zich het recht voor om door u verstrekte informatie te gebruiken
of te distribueren op iedere manier die zij relevant acht, zonder dat dit enige
verplichting jegens u schept.
Verwijzingen in deze publicatie naar andere dan Lenovo-websites zijn uitsluitend
opgenomen ter volledigheid en gelden op geen enkele wijze als aanbeveling voor
die websites. Het materiaal op dergelijke websites maakt geen deel uit van het
materiaal voor dit Lenovo-product. Gebruik van dergelijke websites is geheel
voor eigen risico.
Alle snelheids- en prestatiegegevens in dit document zijn verkregen in een
gecontroleerde omgeving. De resultaten dat in andere gebruiksomgevingen
wordt verkregen, kunnen hiervan derhalve afwijken. Bepaalde metingen zijn
mogelijkerwijs uitgevoerd op systemen die nog in ontwikkeling waren en er wordt
geen garantie gegeven dat deze metingen op algemeen verkrijgbare machines
gelijk zouden zijn. Bovendien zijn bepaalde meetresultaten verkregen door
middel van extrapolatie. Werkelijke resultaten kunnen afwijken. Gebruikers van
dit document dienen de toepasselijke gegevens voor hun specifieke omgeving te
controleren.
Informatie aanvullende kennisgeving
Lees de publicatie Important Notices (Belangrijke kennisgevingen) die bij uw
product is geleverd. Dit document bevat de volgende veiligheid- en wettelijke
mededelingen:
•
Safety Information (Veiligheidsvoorschriften)
•
Kennisgeving voor PVC-kabels en -snoeren
•
Recyclinginformatie
•
Belangrijke informatie voor de Europese richtlijn 2002/96/EC
•
Kennisgeving beperking van schadelijke stoffen (Restriction of Hazardous
Substances, RoHS)
•
Elektromagnetische straling
Nalevingsmerk van de Europese Unie
Handelsmerken
Lenovo, het Lenovo-logo en ThinkServer zijn handelsmerken van Lenovo in de
Verenigde Staten en/of andere landen.
Microsoft en Windows zijn merken van de Microsoft-groep van bedrijven.
30
ThinkServer Garantie en ondersteuning
Linux is een handelsmerk van Linus Torvalds.
Andere benamingen van bedrijven, producten of diensten kunnen handelsmerken
zijn van andere ondernemingen.
Hoofdstuk 5. Kennisgevingen
31
32
ThinkServer Garantie en ondersteuning