Lenovo ThinkServer RD210 Informatie Over Garantie En Ondersteuning

Type
Informatie Over Garantie En Ondersteuning

Deze handleiding is ook geschikt voor

ThinkServer Garantie en ondersteuning
Machinetypen: 3729, 3779, 3795, 3796, 3797, 3798, 3818 en 3819
Informatie over garantie en
ondersteuning
Opmerking:
Lees eerst de algemene informatie in Hoofdstuk 4, “Kennisgevingen”, op pagina 21 voor-
dat u deze informatie en het beschreven product gebruikt .
Eerste uitgave (juni 2009)
© Copyright Lenovo 2005, 2009.
Gedeelten © Copyright International Business Machines Corporation 2005.
Inhoudsopgave
Hoofdstuk 1. Informatiebronnen ...............1
ThinkServer-website (www.lenovo.com/thinkserver) .........1
Documentatie ......................1
Hulp en service .....................2
Voordat u belt .....................2
Service aanvragen ...................2
Taiwan: Informatie over Lenovo productservice..........6
Hoofdstuk 2. Lenovo Beperkte Garantie ............7
Informatie over de garantie .................12
Suplemento de Garantía para México..............17
Hoofdstuk 3. Customer replaceable units ...........19
Hoofdstuk 4. Kennisgevingen ...............21
Handelsmerken .....................22
© Lenovo 2005, 2009. Gedeelten © IBM Corp. 2005. iii
iv Informatie over garantie en ondersteuning
Hoofdstuk 1. Informatiebronnen
In dit gedeelte leest u waar u meer informatie kunt krijgen over Lenovo-
producten, wat u moet doen als er zich problemen voordoen met uw systeem
en wie u moet bellen wanneer hulp nodig is.
ThinkServer-website (www.lenovo.com/thinkserver)
De Lenovo-website bevat de informatie en services ter ondersteuning van het
aanschaffen, upgraden en onderhouden van de server. U vindt up-to-date
informatie voor uw server op de ThinkServer-website. Op de website
www.lenovo.com kunt u tevens:
v De meest recente stuurprogramma’s en updates van de software voor uw
specifieke servermodel downloaden.
v Toegang krijgen tot elektronische handleidingen.
v De Lenovo Verklaring van Beperkte Garantie lezen.
v Toegang krijgen tot informatie over probleemoplossing en ondersteuning
voor uw servermodel en andere ondersteunde producten.
v De telefoonnummers van de service- en ondersteuningsdienst voor uw land
of regio opzoeken
v Zoeken naar een serviceverlener bij u in de buurt.
Documentatie
De ThinkServer-documentatie DVD wordt bij uw server geleverd; deze bevat de
volgende publicaties:
Installation and User Guide
Deze publicatie bevat veiligheidsvoorschriften, installatie-instructies,
vereisten voor hardware en software, instructies voor vervanging van
onderdelen en configuratie-instructies.
Rack Installation Instructions
Deze publicatie bevat instructies voor het installeren van de server in
een rekbehuizing.
Veiligheidsvoorschriften
Deze meertalige publicatie bevat kennisgevingen over veiligheid en
elektronische emissie.
Als er een probleem met uw server optreedt, begint u met het lezen van de
informatie over probleemoplossing en diagnose in de Installation and User Guide
die zich op de ThinkServer-documentatie DVD bevindt. Daarnaast kunt u kijken
in de Hardware Maintenance Manual die beschikbaar is op http://
© Lenovo 2005, 2009. Gedeelten © IBM Corp. 2005. 1
www.lenovo.com/support. De Hardware Maintenance Manual bevat veiligheids-
voorschriften, kenmerken en specificaties, informatie over softwareconfiguratie,
lijsten van onderdelen, vervangen van componenten en reparatieprocedures, en
diagnosegegevens.
Vermoedt u dat het probleem wordt veroorzaakt door de software, raadpleeg
dan de documentatie (inclusief de README-bestanden en de online Help) van
het besturingssysteem of het softwareprogramma in kwestie.
Lenovo houdt pagina’s op internet bij waar u terecht kunt voor de nieuwste
technische informatie en de meest recente stuurprogramma’s en updates. Ga
naar http://www.lenovo.com/support en volg de instructies.
Hulp en service
In dit gedeelte vindt u informatie over het bellen voor hulp en service.
Voordat u belt
Volg de onderstaande stappen om te proberen het probleem zelf op te lossen
voordat u belt:
v Controleer of alle kabels zijn aangesloten.
v Controleer of de aan/uit-schakelaars van het systeem en van eventuele
apparatuur aan staan.
v Raadpleeg het gedeelte over probleemoplossing in de documentatie van uw
systeem die u vindt op de ThinkServer-documentatie DVD van uw systeem.
v Ga naar de website voor ondersteuning door Lenovo op http://
www.lenovo.com/support om te kijken of er bijgewerkte informatie, nieuwe
stuurprogramma’s en hints en tips zijn.
v Als u belt voor technische assistentie, moet u de volgende informatie bij de
hand hebben:
Machinetype en model
De serienummers van de hardwareproducten
Een beschrijving van het probleem
De precieze bewoordingen van eventuele foutberichten
Gegevens over de configuratie (hardware en software)
Service aanvragen
Tijdens de garantieperiode kunt u voor telefonische hulp en informatie terecht
bij het Customer Support Center.
De volgende services zijn tijdens de garantieperiode beschikbaar:
2 Informatie over garantie en ondersteuning
Probleembepaling
Speciaal opgeleid personeel staat klaar om u te helpen de oorzaak van
een hardwareprobleem op te sporen en het probleem te verhelpen.
Reparatie van hardware
Als het probleem wordt veroorzaakt door hardware die onder de
garantie valt, zal speciaal opgeleid onderhoudspersoneel zorgdragen
voor de noodzakelijke service.
Beheer van ontwerpwijzigingen
In sommige gevallen moet een product na de verkoop worden aange-
past. Lenovo zal dergelijke technische wijzigingen aanbrengen als ze
van toepassing zijn op uw hardware.
De volgende items vallen niet onder de garantie:
v Vervanging of gebruik van onderdelen die niet voor of door Lenovo zijn
gefabriceerd, en van Lenovo-onderdelen waarop geen garantie wordt gege-
ven
v Opsporing van de oorzaak van softwareproblemen
v Configuratie van het BIOS als onderdeel van een installatie of upgrade
v Wijzigingen of upgrades van stuurprogramma’s
v Installatie en onderhoud van netwerkbesturingssystemen
v Installatie en onderhoud van toepassingsprogramma’s
Een actuele lijst van telefoonnummers voor ondersteuning is beschikbaar op de
website voor ondersteuning door Lenovo (www.lenovo.com/support).
Land of regio Telefoonnummer
Afrika Afrika: +44 (0)1475-555-055
Zuid-Afrika: +27-11-3028888 and 0800110756
Centraal Afrika: Neem contact op met de dichtstbijzijnde
Lenovo
Business Partner
Argentinië 0810-666-0011 (Spaans)
Australië 1300-880-917 (Engels)
Oostenrijk 01-211-454-610 (Duits)
België 02-225-3611 (Nederlands, Frans)
Bolivia 0800-10-0189 (Spaans)
Brazilië Gesprekken uit de regio Sao Paulo:
(11) 3889-8986
Gesprekken van buiten de regio Sao Paulo:
0800-701-4815
Canada 1-800-426-7378 (Engels, Frans)
Hoofdstuk 1. Informatiebronnen 3
Land of regio Telefoonnummer
Chili 800-361-213
Gratis: 1-888-800-442-488 (Spaans)
China
(Hongkong
SAR)
8205-0333 (Kantonees, Engels, Mandarijn)
China
(Macau SAR)
795-9892 (Kantonees, Engels, Mandarijn)
Colombia 1-800-912-3021 (Spaans)
Costa Rica 0-800-011-1029 (Spaans)
Kroatië 0800-0426
Cyprus +357-22-841100
Tsjechië +420-2-7213-1316
Denemarken 7010-5150 (Deens)
Dominicaanse
Republiek
1-866-434-2080 (Spaans)
Ecuador 1-800-426911 (Spaans)
Egypte +202-35362525
El Salvador 800-6264 (Spaans)
Estland +372 6776793
+372 66 00 800
Finland +358-800-1-4260 (Fins)
Frankrijk 0810-631-213 (Frans)
Duitsland 01805-004618 (Duits)
Griekenland +30-210-680-1700
Guatemala 1800-624-0051 (Spaans)
Honduras Tegucigalpa: 232-4222
San Pedro Sula: 552-2234
(Spaans)
Hongarije +36-1-382-5720 (Hongaars)
+36-1-382-5716
India 1800-425-6666 (Engels)
Indonesië 021-5238 823 (Engels)
001-803-606-282 Alleen lokaal nummer
(Bahasa Indonesia)
+603 8315 6859 (DID) (Bahasa Indonesia)
Ierland 01-881-1444 (Engels)
Israël +972-3-9142800 (Hebreeuws, Engels)
4 Informatie over garantie en ondersteuning
Land of regio Telefoonnummer
Italië +39-800-820094 (Italiaans)
Japan 0120-03-5555 (Japans)
Korea 1588-6782 (Koreaans)
Letland +371 7070360
Litouwen +370 5 278 66 00
Luxemburg +352-360-385-343 (Frans)
Maleisië 1800-88-1889 Alleen lokaal nummer
(Engels, Bahasa Melayu)
+603 8315 6855 (DID) (Engels, Bahasa Melayu)
Malta +35621445566
Mexico 001-866-434-2080 (Spaans)
Midden-Oosten +44 (0)1475-555-055
Nederland 020-513-3939 (Nederland)
Nieuw-Zeeland 0800-777-217 (Engels)
Nicaragua 001-800-220-1830 (Spaans)
Noorwegen 8152-1550 (Noors)
Panama 001-866-434-2080 (Gratis)
206-6047
(Spaans)
Peru 0-800-50-866 (Spaans)
Filippijnen 1800-1601-0033 Alleen lokaal nummer (Engels, Filippijns)
603-8315 6858 (DID) (Engels, Filippijns)
Polen +48-22-878-6999 (Polski)
Portugal +351-21-892-7046 (Portugees)
Roemenië +4-021-224-4015
Rusland +7 (495) 258 6300 Moskou (Russisch)
8 800 200 6300 Gratis- (Russisch)
(Russisch)
Singapore 800-6011-343 Alleen lokaal nummer (Engels)
+603-8315 6859 DID (Engels)
Slowakije +421-2-4954-5555
Slovenië +386-1-200-50-60 (Sloveens)
Spanje 91-714-7830
90-110-0000
(Spaans)
Sri Lanka +9411 2493547
+9411 2493548
(Engels)
Zweden 077-117-1040 (Zweeds)
Hoofdstuk 1. Informatiebronnen 5
Land of regio Telefoonnummer
Zwitserland 0800-55-54-54 (Duits, Frans, Italiaans)
Taiwan 886-2-8723-9799
0800-000-700
(Mandarijn)
Thailand 1800-060-066 Alleen lokaal nummer
66-2273-4088
+603-8315 6857 (DID)
(Engels, Thais)
Turkije 00800-4463-2041 (Turks)
Verenigd Konink-
rijk
08705-500-900 (Engels)
Verenigde Staten 1-800-426-7378 (Engels)
Uruguay 000-411-005-6649 (Spaans)
Venezuela 0-800-100-2011 (Spaans)
Vietnam Noordelijk gebied en Hanoi:
844 3 946 2000 / 844 3 942 6457
Zuidelijke regio en Ho Chi Minh Stad:
848 3 829 5160 / 844 3 942 6457
(Engels, Vietnamees)
Raadpleeg de Hoofdstuk 2, “Lenovo Beperkte Garantie”, op pagina 7 voor een
volledige verklaring van garantiebepalingen. Om recht te blijven houden op de
garantieservice dient u uw aankoopbewijs te bewaren.
Taiwan: Informatie over Lenovo productservice
6 Informatie over garantie en ondersteuning
Hoofdstuk 2. Lenovo Beperkte Garantie
L505-0010-01 04/2008
Deze Lenovo Beperkte Garantie is uitsluitend van toepassing op
hardwareproducten van het merk Lenovo die u aanschaft voor uw eigen
gebruik en niet voor wederverkoop. Deze Lenovo Beperkte Garantie is in
andere talen beschikbaar op www.lenovo.com/warranty.
Wat door deze Garantie wordt gedekt
Lenovo garandeert dat ieder hardwareproduct dat u aanschaft bij normaal
gebruik tijdens de garantieperiode vrij is van materiaal- en fabricagefouten. De
garantieperiode voor het product vangt aan op de oorspronkelijke aankoop-
datum zoals aangegeven op uw verkoopbon of factuur, tenzij Lenovo u schrif-
telijk anders te kennen geeft. De garantieperiode en het type service die gelden
voor uw product, worden hieronder aangegeven, in de sectie genaamd Garan-
tie-Informatie.
DEZE GARANTIE IS DE ENIGE GARANTIE EN TREEDT IN DE PLAATS
VAN ALLE OVERIGE GARANTIES EN VOORWAARDEN, UITDRUKKE-
LIJK OF STILZWIJGEND, MET INBEGRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT
TOT, DIE VOOR VERHANDELBAARHEID OF GESCHIKTHEID VOOR
EEN BEPAALD DOEL. IN SOMMIGE STATEN OF JURISDICTIES IS HET
UITSLUITEN VAN UITDRUKKELIJKE OF STILZWIJGENDE GARANTIES
NIET TOEGESTAAN, ZODAT DE VOORGAANDE UITSLUITING WEL-
LICHT NIET OP U VAN TOEPASSING IS. IN DAT GEVAL GELDEN DER-
GELIJKE GARANTIES UITSLUITEND VOOR ZOVER WETTELIJK VER-
EIST EN ZIJN ZE IN DUUR BEPERKT TOT DE DUUR VAN DE
GARANTIEPERIODE. NA DIE PERIODE VERVALT ELK RECHT OP
GARANTIE. IN SOMMIGE STATEN OF JURISDICTIES IS HET BEPER-
KEN VAN DE DUUR VAN STILZWIJGENDE GARANTIES NIET TOEGE-
STAAN, ZODAT DE VOORGAANDE BEPERKING VAN DE DUUR WEL-
LICHT NIET OP U VAN TOEPASSING IS.
Hoe u garantieservice aanvraagt
Indien het product gedurende de garantieperiode niet functioneert zoals gega-
randeerd, kunt u garantieservice bekomen door contact op te nemen met
Lenovo of een geautoriseerde serviceverlener. Elk van deze valt onder de term
Serviceverlener. Een lijst van Serviceverleners en hun telefoonnummers is
beschikbaar op www.lenovo.com/support/phone.
© Lenovo 2005, 2009. Gedeelten © IBM Corp. 2005. 7
Garantieservice is mogelijk niet op alle locaties beschikbaar en kan van locatie
tot locatie verschillend zijn. Buiten de normale servicegebieden van een
Serviceverlener kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Neem contact
op met een plaatselijke Serviceverlener voor locatie-specifieke informatie.
Wat uw Serviceverlener doet om de problemen op te lossen
Wanneer u contact opneemt met een Serviceverlener, dient u de opgegeven
procedures voor probleembepaling en -oplossing te volgen.
Uw Serviceverlener zal proberen uw probleem op te sporen en op te lossen via
telefonische assistentie, e-mail of via hulp op afstand. Uw Serviceverlener kan
u instrueren bepaalde software-updates te downloaden en te installeren.
Sommige problemen kunnen worden opgelost met een vervangend onderdeel
dat u zelf installeert, een Customer Replaceable Unit of CRU genaamd.
Indien dat het geval is, verzendt uw Serviceverlener de CRU naar u zodat u
die zelf kunt installeren.
Indien uw probleem niet telefonisch of op afstand kan worden opgelost, noch
via het aanbrengen van software-updates of door het installeren van een CRU
door uzelf, zal uw Serviceverlener zorgen voor de service onder het type
garantie dat voor het product is aangegeven in de sectie Garantie-Informa-
tie.
Indien uw Serviceverlener vaststelt dat hij niet in staat is uw product te her-
stellen, zal uw Serviceverlener het product vervangen door een product dat
functioneel ten minste gelijkwaardig is.
Indien uw Serviceverlener vaststelt dat hij niet in staat is uw product te her-
stellen of te vervangen, is uw enige verhaalmiddel het product terug te bren-
gen naar de plaats van aanschaf of naar Lenovo, voor een terugbetaling van de
aanschafprijs.
Vervanging van een Product of een onderdeel
Wanneer de garantieservice het vervangen van een product of een onderdeel
daarvan met zich meebrengt, wordt het product of onderdeel dat is vervangen
eigendom van Lenovo en wordt het vervangende product of onderdeel uw
eigendom. Lenovo-producten en onderdelen komen alleen in ongewijzigde
staat in aanmerking voor vervanging. Het vervangende product of onderdeel is
mogelijk niet nieuw, maar verkeert in goed werkende staat en is functioneel
tenminste gelijkwaardig aan het oorspronkelijke product of onderdeel. Het ver-
vangende product of onderdeel valt onder de garantie gedurende de reste-
rende garantieperiode van het oorspronkelijke product.
8 Informatie over garantie en ondersteuning
Voordat uw Serviceverlener tot vervanging van een product of een onderdeel
daarvan overgaat, dient u:
1. alle voorzieningen, onderdelen, opties, wijzigingen en aansluitingen die niet
onder de garantieservice vallen, te verwijderen;
2. ervoor te zorgen dat het product of onderdeel vrij is van wettelijke ver-
plichtingen of beperkingen die haar vervanging in de weg staan; en
3. wanneer het product of onderdeel niet uw eigendom is, ervoor te zorgen
dat de eigenaar u autoriseert om uw Serviceverlener service te laten verle-
nen aan het product of onderdeel.
Uw aanvullende verantwoordelijkheden
Indien van toepassing, en voordat de service wordt verleend, dient u:
1. de door uw Serviceverlener vastgestelde procedures voor het indienen van
een verzoek om serviceverlening te volgen;
2. zorg te dragen voor een backup of veilige opslag van alle programma’s en
gegevens die zich in het product bevinden;
3. uw Serviceverlener alle systeemsleutels of wachtwoorden te verstrekken en
voldoende, vrije en veilige toegang te verlenen om het uitvoeren van ser-
vice mogelijk te maken; en
4. ervoor te zorgen dat alle informatie over identificeerbare of niet-
identificeerbare personen (Persoonlijke Informatie) van het product is
gewist of dat u, met betrekking tot Persoonlijke Informatie die u niet hebt
gewist, de toepasselijke wet- en regelgeving naleeft.
Gebruik van Persoonlijke Informatie
Indien u ingevolge deze garantie service ontvangt, wordt er door Lenovo infor-
matie opgeslagen, gebruikt en verwerkt met betrekking tot uw garantieservice
en uw contactgegevens, met inbegrip van naam, telefoonnummers, adres en
e-mailadres. Lenovo gebruikt deze informatie voor het verlenen van service
ingevolge deze garantie en voor het verbeteren van onze zakelijke relatie met
u. We kunnen contact met u opnemen om te informeren naar uw tevredenheid
met betrekking tot onze garantieservice of om u in te lichten omtrent
terugroepingen van producten of veiligheidskwesties. Bij het vervullen van
deze doelstellingen kunnen we uw informatie transfereren naar andere landen
waar lenovo actief is of verstrekken aan rechtspersonen die namens ons
optreden. Bovendien kunnen we uw informatie bekendmaken indien dat van
rechtswege van ons wordt verlangd.
Wat door deze Garantie niet wordt gedekt
Het volgende wordt door deze garantie niet gedekt:
v ononderbroken of foutloze werking van een product;
v verlies van, of schade aan uw gegevens;
Hoofdstuk 2. Lenovo Beperkte Garantie 9
v softwareprogramma’s, of deze nu bij het product zijn geleverd of naderhand
zijn geïnstalleerd;
v storingen of schade voortvloeiend uit misbruik, een ongeval, aanpassing, een
ongeschikte fysieke omgeving of gebruiksomgeving, natuurrampen,
spanningspieken of onjuist onderhoud door u;
v schade die is veroorzaakt door een niet-geautoriseerde serviceprovider;
v storingen in, of schade veroorzaakt door, producten van derden, met inbe-
grip van die producten die Lenovo op uw verzoek verstrekt bij, of inbouwt
in, een Lenovo-product; en
v technische of andere ondersteuning, zoals telefonische assistentie bij Hoe
doe ik-vragen en vragen met betrekking tot de instelling en installatie van
het product.
Deze garantie vervalt wanneer de identificatielabels van het product of van
onderdelen ervan worden verwijderd of gewijzigd.
Beperking van aansprakelijkheid
Lenovo is uitsluitend verantwoordelijk voor verlies of beschadiging van uw
product: 1) wanneer het in het bezit is van uw Serviceverlener; of 2) tijdens het
vervoer ervan in die gevallen waarin de Serviceverlener verantwoordelijk is
voor het vervoer.
Noch Lenovo, noch uw Serviceverlener is verantwoordelijk voor uw informatie
die zich in een product bevindt, waaronder vertrouwelijke, door eigendoms-
rechten beschermde of persoonlijke gegevens. U dient al dergelijke gegevens
van het product te verwijderen of er een backup van te maken voordat er ser-
vice aan het product wordt uitgevoerd of voordat u het product retourneert.
Er kunnen zich omstandigheden voordoen waarin u, als gevolg van het doen
of nalaten van Lenovo, of op basis van een andere aansprakelijkheid, gerech-
tigd bent uw schade op Lenovo te verhalen. In een dergelijk geval is Lenovo,
ongeacht de grond waarop uw vordering is gebaseerd (met inbegrip van con-
tractbreuk, nalatigheid, onjuiste voorstelling van zaken, of enige andere con-
tractuele basis of op basis van onrechtmatige daad), uitsluitend aansprakelijk
voor aantoonbare, werkelijke geleden schade, tot een maximum van het bedrag
dat u voor het product hebt betaald. Deze beperking geldt niet voor lichamelijk
letsel (met inbegrip van overlijden), noch voor schade aan roerende en onroe-
rende zaken waarvoor Lenovo wettelijk aansprakelijk is.
Deze beperking geldt tevens voor de toeleveranciers en wederverkopers van
Lenovo en voor uw Serviceverlener. Het is het maximumbedrag waarvoor
Lenovo, haar toeleveranciers, wederverkopers en uw Serviceverlener gezamen-
lijk aansprakelijk zijn.
10 Informatie over garantie en ondersteuning
IN GEEN GEVAL ZIJN LENOVO, HAAR TOELEVERANCIERS, WEDER-
VERKOPERS OF SERVICEVERLENER AANSPRAKELIJK VOOR HET
VOLGENDE, OOK NIET INDIEN ZIJ VAN DE MOGELIJKHEID HIERVAN
OP DE HOOGTE ZIJN GEBRACHT: 1) VORDERINGEN DOOR DERDEN
TEGEN U INGESTELD; 2) VERLIES OF BESCHADIGING VAN GEGE-
VENS; 3) BIJZONDERE, INCIDENTELE OF INDIRECTE SCHADE, OF
ENIGE GEVOLGSCHADE, MET INBEGRIP VAN GEDERFDE WINSTEN,
BEDRIJFSINKOMSTEN, GOODWILL OF VERWACHTE BESPARINGEN.
AANGEZIEN IN SOMMIGE STATEN OF JURISDICTIES HET UITSLUI-
TEN OF BEPERKEN VAN INCIDENTELE OF GEVOLGSCHADE NIET IS
TOEGESTAAN, IS DEZE UITSLUITING OF BEPERKING MOGELIJK NIET
OP U VAN TOEPASSING.
Afhandeling van geschillen
Indien u het product hebt verworven in Cambodja, Indonesië, de Filippijnen,
Vietnam of Sri Lanka, worden alle uit deze garantie voortvloeiende of met
deze garantie samenhangende geschillen in laatste instantie afgedaan middels
arbitrage die plaatsvindt in Singapore en wordt deze garantie beheerst, geïnter-
preteerd en gehandhaafd overeenkomstig het Singaporees recht, ongeacht
tegenstrijdige wettelijke bepalingen. Indien u het product hebt verworven in
India, worden uit deze garantie voortvloeiende of met deze garantie samen-
hangende geschillen in laatste instantie afgedaan middels arbitrage die plaats-
vindt in Bangalore, India. De arbitrage in Singapore vindt plaats op grond van
de op dat moment geldende arbitrageregels van het Singapore International
Arbitration Center (SIAC Rules). De arbitrage in India vindt plaats overeen-
komstig het vigerend recht van India. Het arbitrageoordeel is definitief en voor
alle partijen bindend zonder mogelijkheid van hoger beroep. Het arbitrage-
oordeel is schriftelijk en vermeldt de vastgestelde feiten en de juridische con-
clusies. De volledige behandeling van de arbitrage, met inbegrip van alle docu-
menten die daarin worden overlegd, vindt plaats in de Engelse taal, en de
Engelstalige versie van deze garantie prevaleert in een dergelijke behandeling
boven enige versie in een andere taal.
Overige rechten
DEZE GARANTIE GEEFT U SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN. HIER-
NAAST KUNT U NOG ANDERE RECHTEN HEBBEN DIE PER LAND OF
PER JURISDICTIE KUNNEN VERSCHILLEN. DAARNAAST KUNT U
NOG ANDERE RECHTEN HEBBEN INGEVOLGE DE TOEPASSELIJKE
WETGEVING OF EEN SCHRIFTELIJKE OVEREENKOMST MET LENOVO.
NIETS IN DEZE GARANTIE TAST DE WETTELIJKE RECHTEN AAN, MET
INBEGRIP VAN RECHTEN VAN CONSUMENTEN ONDER NATIONALE
WETGEVING INZAKE DE VERKOOP VAN CONSUMENTENGOEDEREN
DIE NIET CONTRACTUEEL KAN WORDEN UITGESLOTEN OF
BEPERKT.
Hoofdstuk 2. Lenovo Beperkte Garantie 11
Europees Economisch Gebied (European Economic Area, EEA)
Klanten in EEA-landen kunnen contact opnemen met Lenovo op het volgende
adres: EMEA Service Organisation, Lenovo (International) B.V., Floor 2,
Einsteinova 21, 851 01, Bratislava, Slowakije. Service onder deze garantie voor
een Lenovo hardwareproduct dat is aangeschaft in een EEA-land, kan worden
verkregen in enig EEA-land waarin het desbetreffende product door Lenovo is
aangekondigd en beschikbaar gesteld.
Informatie over de garantie
Type product
Land of Regio van
aanschaf Garantie- periode
Type garantieser-
vice
3729 Verenigde Staten,
Canada, Latijns-
Amerika, Argenti-
nië, Mexico, Brazilië,
Europa, Midden-
Oosten, Afrika,
Australië, Nieuw-
Zeeland, India,
Singapore, Maleisië,
Indonesië, Filippij-
nen, Vietnam,
Brunei, Sri Lanka,
Bangladesh, Thai-
land, Japan, Korea,
China (Hong Kong
S.A.R.), Taiwan
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1en2
3779 Verenigde Staten,
Canada, Latijns-
Amerika, Argenti-
nië, Mexico, Brazilië,
Europa, Midden-
Oosten, Afrika,
Australië, Nieuw-
Zeeland, India,
Singapore, Maleisië,
Indonesië, Filippij-
nen, Vietnam,
Brunei, Sri Lanka,
Bangladesh, Thai-
land, Japan, Korea,
China (Hong Kong
S.A.R.), Taiwan
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1en2
12 Informatie over garantie en ondersteuning
Type product
Land of Regio van
aanschaf Garantie- periode
Type garantieser-
vice
3795 Verenigde Staten,
Canada, Latijns-
Amerika, Argenti-
nië, Mexico, Brazilië,
Europa, Midden-
Oosten, Afrika,
Australië, Nieuw-
Zeeland, India,
Singapore, Maleisië,
Indonesië, Filippij-
nen, Vietnam,
Brunei, Sri Lanka,
Bangladesh, Thai-
land, Japan, Korea,
China (Hong Kong
S.A.R.), Taiwan
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1en2
3796 Verenigde Staten,
Canada, Latijns-
Amerika, Argenti-
nië, Mexico, Brazilië,
Europa, Midden-
Oosten, Afrika,
Australië, Nieuw-
Zeeland, India,
Singapore, Maleisië,
Indonesië, Filippij-
nen, Vietnam,
Brunei, Sri Lanka,
Bangladesh, Thai-
land, Japan, Korea,
China (Hong Kong
S.A.R.), Taiwan
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1en2
3797 Verenigde Staten,
Canada, Latijns-
Amerika, Argenti-
nië, Mexico, Brazilië,
Europa, Midden-
Oosten, Afrika,
Australië, Nieuw-
Zeeland, India,
Singapore, Maleisië,
Indonesië, Filippij-
nen, Vietnam,
Brunei, Sri Lanka,
Bangladesh, Thai-
land, Japan, Korea,
China (Hong Kong
S.A.R.), Taiwan
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1en2
Hoofdstuk 2. Lenovo Beperkte Garantie 13
Type product
Land of Regio van
aanschaf Garantie- periode
Type garantieser-
vice
3798 Verenigde Staten,
Canada, Latijns-
Amerika, Argenti-
nië, Mexico, Brazilië,
Europa, Midden-
Oosten, Afrika,
Australië, Nieuw-
Zeeland, India,
Singapore, Maleisië,
Indonesië, Filippij-
nen, Vietnam,
Brunei, Sri Lanka,
Bangladesh, Thai-
land, Japan, Korea,
China (Hong Kong
S.A.R.), Taiwan
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1en2
3818 Verenigde Staten,
Canada, Latijns-
Amerika, Argenti-
nië, Mexico, Brazilië,
Europa, Midden-
Oosten, Afrika,
Australië, Nieuw-
Zeeland, India,
Singapore, Maleisië,
Indonesië, Filippij-
nen, Vietnam,
Brunei, Sri Lanka,
Bangladesh, Thai-
land, Japan, Korea,
China (Hong Kong
S.A.R.), Taiwan
Onderdelen en
arbeid - 1 jaar
1en2
3819 Verenigde Staten,
Canada, Latijns-
Amerika, Argenti-
nië, Mexico, Brazilië,
Europa, Midden-
Oosten, Afrika,
Australië, Nieuw-
Zeeland, India,
Singapore, Maleisië,
Indonesië, Filippij-
nen, Vietnam,
Brunei, Sri Lanka,
Bangladesh, Thai-
land, Japan, Korea,
China (Hong Kong
S.A.R.), Taiwan
Onderdelen en
arbeid - 3 jaar
1en2
14 Informatie over garantie en ondersteuning
Indien nodig verleent uw Serviceverlener herstel- of vervangingsservice, afhan-
kelijk van het type garantieservice dat hieronder is beschreven voor uw pro-
duct en de beschikbare service. Op welk moment de service wordt uitgevoerd,
hangt af van het moment waarop u om service verzoekt, de beschikbaarheid
van onderdelen en andere factoren.
Een garantieperiode van drie (3) jaar op onderdelen en één (1) jaar op arbeid
betekent dat Lenovo kosteloos garantieservice zal verlenen voor:
a. onderdelen en arbeid gedurende het eerste jaar van de garantieperiode (of
een langere periode indien dit wettelijk verplicht is); en
b. alleen op onderdelen op basis van vervanging in het tweede en derde jaar
van de garantieperiode. Uw Serviceverlener brengt u kosten in rekening voor
arbeid die in het tweede of derde jaar van de garantieperiode is verricht voor
het uitvoeren van reparaties of vervangingen.
Typen garantieservice
1. Customer Replaceable Unit (CRU) Service
Onder CRU Service verzendt uw Serviceverlener CRU’s naar u die u zelf kunt
installeren. Informatie over CRU’s en vervangingsinstructies worden bij uw
product geleverd en zijn te allen tijde op verzoek bij Lenovo verkrijgbaar.
CRU’s die u zelf makkelijk kunt installeren worden Self-service CRU’s
genoemd terwijl Optionele-service CRU’s enige kennis en tools vereisen. De
installatie van Self-service CRU’s valt onder uw verantwoordelijkheid. U kunt
een verzoek indienen om Optionele service-CRU’s, onder één van de typen
garantieservice die voor uw product zijn aangegeven, te laten installeren door
een Serviceverlener. U kunt mogelijk een optionele serviceaanbieding aanschaf-
fen bij Lenovo om Lenovo de Self-service CRU’s voor u te laten installeren.
Een lijst van de CRU’s en de bijbehorende omschrijvingen vindt u in de publi-
catie bij uw product of op de site www.lenovocom/CRUs. De verplichting om
een defecte CRU terug te sturen wordt omschreven in de materialen die wor-
den meegeleverd met een vervangende CRU. Indien terugzending wordt ver-
langd: 1) worden bij de vervangende CRU retourzendingsinstructies, een voor-
gefrankeerd retouretiket en verpakkingsmateriaal geleverd; en 2) kunnen u
voor de vervangende CRU kosten in rekening worden gebracht indien uw
Serviceverlener de defecte CRU niet ontvangt binnen dertig (30) dagen nadat u
de vervangende CRU hebt ontvangen.
2. On-site Service
Onder On-Site Service herstelt of vervangt uw Serviceverlener het defecte pro-
duct op uw locatie. U dient zorg te dragen voor een geschikte werkomgeving
om de herstellingswerkzaamheden aan het Lenovo-product mogelijk te maken.
Hoofdstuk 2. Lenovo Beperkte Garantie 15
Voor bepaalde producten kan het bij bepaalde herstellingen noodzakelijk zijn
dat uw Serviceverlener het product naar een aangegeven servicecentrum zendt.
3. Courier or Depot Service
Onder Courier or Depot Service wordt uw product hersteld of vervangen op
een aangewezen servicecenter, waarbij uw Serviceverlener zorgdraagt voor de
verzending. U bent verantwoordelijk voor het ontkoppelen van het product. U
ontvangt verzendmateriaal waarin het product naar een aangegeven service-
centrum kan worden verzonden. Uw product wordt door een koerier bij u
opgehaald en bij het aangegeven servicecentrum afgeleverd. Na herstelling of
vervanging laat het servicecentrum het product bij u afleveren.
4. Customer Carry-In or Mail-In Service
Onder Customer Carry-In or Mail-In Service wordt uw product hersteld of ver-
vangen op een aangewezen servicecenter, waarbij u zorgdraagt voor de afleve-
ring of verzending. U bent verantwoordelijk voor het afleveren of verzenden
zoals uw Serviceverlener aangeeft (op uw kosten, tenzij anders aangegeven)
van het product in een geschikte verpakking bij/naar een aangegeven locatie.
Nadat het product is hersteld of vervangen, wordt het klaargemaakt om door
u te worden opgehaald. Nalatigheid bij het ophalen van het product kan ertoe
leiden dat uw Serviceverlener het product naar eigen inzicht van de hand doet.
Bij Mail-in Service wordt het product aan u teruggezonden op kosten van
Lenovo, tenzij uw Serviceverlener anders aangeeft.
5. Product Uitwisseling Service
Volgens deze service voor productuitwisseling verzendt Lenovo een vervan-
gend product naar uw locatie. U bent verantwoordelijk voor het installeren en
voor voor het controleren van de werking ervan. Het vervangende product
wordt uw eigendom, en in ruil daarvoor wordt het defecte product eigendom
van Lenovo. U dient het defecte product terug te sturen naar Lenovo in de ver-
pakking die is gebruikt voor het verzenden van het vervangende product. De
verzendkosten in beide richtingen worden betaald door Lenovo. Als u geen
gebruikmaakt van de verpakking waarin u het vervangende product hebt ont-
vangen, kan dat ertoe leiden dat u zelf verantwoordelijk bent voor eventuele
schade aan het product opgelopen tijdens de verzending. Het vervangende
product kan aan u in rekening worden gebracht indien Lenovo het defecte pro-
duct niet heeft ontvangen binnen dertig (30) dagen na uw ontvangst van het
vervangende product.
16 Informatie over garantie en ondersteuning
Suplemento de Garantía para México
Este Suplemento se considera parte integrante de la Garantía Limitada de
Lenovo y será efectivo única y exclusivamente para los productos distribuidos
y comercializados dentro del Territorio de los Estados Unidos Mexicanos. En
caso de conflicto, se aplicarán los términos de este Suplemento.
Todos los programas de software precargados en el equipo sólo tendrán una
garantía de treinta (30) días por defectos de instalación desde la fecha de
compra. Lenovo no es responsable de la información incluida en dichos
programas de software y/o cualquier programa de software adicional instalado
por Usted o instalado después de la compra del producto.
Los servicios no cubiertos por la garantía se cargarán al usuario final, previa
obtención de una autorización.
En el caso de que se precise una reparación cubierta por la garantía, por favor,
llame al Centro de soporte al cliente al 001-866-434-2080, donde le dirigirán al
Centro de servicio autorizado más cercano. Si no existiese ningún Centro de
servicio autorizado en su ciudad, población o en un radio de 70 kilómetros de
su ciudad o población, la garantía incluirá cualquier gasto de entrega razonable
relacionado con el transporte del producto a su Centro de servicio autorizado
más cercano. Por favor, llame al Centro de servicio autorizado más cercano
para obtener las aprobaciones necesarias o la información relacionada con el
envío del producto y la dirección de envío.
Para obtener una lista de los Centros de servicio autorizados, por favor, visite:
http://www.lenovo.com/mx/es/servicios
Vervaardigd door:
Lenovo Centro Tecnológico S de RL de CV
Boulevard Escobedo No. 316
Apodaca Technology Park
Nuevo Leon, México
C.P. 66600
Marketing door:
Lenovo México S de RL de CV
Av. Santa Fe 505, Piso 15
Col. Cruz Manca
Cuajimalpa, D.F., México
C.P. 05349
Tel. (55) 5000 8500
Hoofdstuk 2. Lenovo Beperkte Garantie 17
18 Informatie over garantie en ondersteuning
Hoofdstuk 3. Customer replaceable units
CRU’s (Customer Replaceable Units) zijn onderdelen van de computer die
door de gebruiker kunnen worden geüpgraded of vervangen. Er zijn twee
typen CRU’s: Self-service en Optional-service. Self-service CRU’s zijn eenvou-
dig te installeren. Ze kunnen zelfstandig zijn, met een vergrendeling te monte-
ren, of hebben hooguit twee schroeven waarmee ze worden geïnstalleerd. Voor
het installeren van optional-service CRU’s is enige technische vaardigheid ver-
eist en kan in bepaalde gevallen eenvoudig gereedschap nodig zijn, bijvoor-
beeld een schroevendraaier. Zowel Self-service als Optional-service CRU’s
kunnen veilig door de klant worden verwijderd..
De klant is verantwoordelijk voor het vervangen van alle Self-service CRU’s.
Optional-service CRU’s kunnen worden vervangen door de klant of, tijdens de
garantieperiode, door een servicemonteur van Lenovo. Lenovo-servers bevatten
zowel Self-service als Optional-service CRU’s.
v Self-service CRU’s: deze CRU’s kunnen worden afgekoppeld door maxi-
maal twee schroeven. Voorbeelden van dit type CRU’s zijn USB-apparaten
en het netsnoer. Andere Self-service CRU’s zijn, afhankelijk van het ontwerp
van het product, hot-swap vasteschijfstations, hot-swap ventilators, hot-swap
voedingseenheden, geheugen-DIMMs en RAID-kaarten.
v Optional-service CRU’s: Dit zijn afzonderlijke onderdelen in de server en ze
worden aan het oog onttrokken door een afdekplaatje dat gewoonlijk is vast-
gezet met meer dan twee schroeven. Na het verwijderen van dat afdek-
plaatje is de CRU in kwestie zichtbaar. Een voorbeeld van eenoptional-
service CRU is de DASD-achterplaat.
v Beide typen CRU’s vindt u in de tabel op de volgende pagina.
In de Installation and User Guide vindt u instructies voor het vervangen van
Self-service en Optional-service CRU’s. In de volgende tabellen kunt u opzoe-
ken welke publicatie de instructies bevat waarnaar u op zoek bent. Publicaties
zijn beschikbaar op de ThinkServer-documentatie DVD en op de Lenovo-website
op: http://www.lenovo.com/support
© Lenovo 2005, 2009. Gedeelten © IBM Corp. 2005. 19
Tabel 1. Customer replaceable units voor de RD210-server
Self-service Optional-service
v Adapterkaarten
v Batterij
v DASD-achterplaat
v EasyLED-diagnosekaart
v Vasteschijfstations
v Koelelement
v Hotswap voedingseenheid
v Geheugen-DIMM
v Geheugenventilator
v Optische-schijfstations
v Processorventilator
v RAID-kaart
v Knop voor aanwezigheid op afstand
v Uitbreidingskaart
v USB-poorten vooraan
v VGA-aansluiting
Tabel 2. Customer replaceable units voor de RD220-server
Self-service Optional-service
v Adapterkaarten
v Batterij
v EasyLED-diagnosekaart
v Vasteschijfstations
v Koelelement
v Hotswap voedingseenheid
v Geheugen-DIMM
v Geheugenventilator
v Optische-schijfstations
v Processorventilator
v RAID-kaart
v Uitbreidingskaart
v DASD-achterplaat
v Knop voor aanwezigheid
op afstand
20 Informatie over garantie en ondersteuning
Hoofdstuk 4. Kennisgevingen
Mogelijk brengt Lenovo de in dit document genoemde producten, diensten of
voorzieningen niet uit in alle landen. Neem contact op met uw plaatselijke
Lenovo-vertegenwoordiger voor informatie over de producten en diensten die
in uw regio beschikbaar zijn. Verwijzing in deze publicatie naar producten of
diensten van Lenovo houdt niet in dat uitsluitend Lenovo-producten of -dien-
sten gebruikt kunnen worden. Functioneel gelijkwaardige producten of dien-
sten kunnen in plaats daarvan worden gebruikt, mits dergelijke producten of
diensten geen inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten of andere
rechten van Lenovo. De gebruiker is verantwoordelijk voor het vaststellen van
de mate van samenwerking met producten, programma’s of diensten van
anderen.
Mogelijk heeft Lenovo octrooien of octrooi-aanvragen met betrekking tot
bepaalde in deze publicatie genoemde producten. De levering van dit docu-
ment geeft u geen recht op een licentie voor deze octrooien. Vragen over licen-
ties kunt u schriftelijk richten aan:
Lenovo (United States), Inc.
1009 Think Place - Building One
Morrisville, NC 27560
U.S.A.
Attention: Lenovo Director of Licensing
LENOVO LEVERT DEZE PUBLICATIE OP “AS IS”-BASIS, ZONDER ENIGE
GARANTIE, UITDRUKKELIJK NOCH STILZWIJGEND, MET INBEGRIP VAN,
MAAR NIET BEPERKT TOT, DE GARANTIES OF VOORWAARDEN VAN
HET GEEN INBREUK MAKEN OP RECHTEN VAN DERDEN, VER-
HANDELBAARHEID OF GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL. In
sommige rechtsgebieden is het uitsluiten van stilzwijgende garanties niet toe-
gestaan, zodat bovenstaande uitsluiting mogelijk niet op u van toepassing is.
In deze publicatie kunnen technische onjuistheden en/of typfouten voorko-
men. De informatie in deze publicatie is onderhevig aan wijzigingen. Wijzigin-
gen zullen in nieuwe uitgaven van deze publicatie worden opgenomen.
Lenovo kan de producten en/of programma’s die in deze publicatie worden
beschreven zonder aankondiging wijzigen en/of verbeteren.
De producten die in dit document worden beschreven, zijn niet bedoeld voor
gebruik bij implantaties of andere levensondersteunende toepassingen waarbij
storingen kunnen leiden tot letsel of overlijden. De informatie in dit document
heeft geen invloed op Lenovo-productspecificaties of -garanties en wijzigt die
niet. Niets in dit document zal worden opgevat als een uitdrukkelijke of stil-
zwijgende licentie of vrijwaring onder de intellectuele-eigendomsrechten van
© Lenovo 2005, 2009. Gedeelten © IBM Corp. 2005. 21
Lenovo of derden. Alle informatie in dit document is afkomstig van specifieke
omgevingen en wordt hier uitsluitend ter illustratie afgebeeld. In andere
gebruiksomgevingen kan het resultaat anders zijn.
Lenovo behoudt zich het recht voor om door u verstrekte informatie te gebrui-
ken of te distribueren op iedere manier die zij relevant acht, zonder dat dit
enige verplichting voor Lenovo jegens u schept.
Verwijzingen in deze publicatie naar andere dan Lenovo-websites zijn uitslui-
tend opgenomen ter volledigheid en gelden op geen enkele wijze als aanbeve-
ling voor die websites. Het materiaal op dergelijke websites maakt geen deel
uit van het materiaal voor dit Lenovo-product. Gebruik van dergelijke websites
is geheel voor eigen risico.
Gegevens over prestaties in deze publicatie zijn verkregen in een gecontro-
leerde omgeving. De resultaten die in andere gebruiksomgevingen worden ver-
kregen, kunnen hiervan daarom aanzienlijk afwijken. Bepaalde metingen zijn
mogelijkerwijs uitgevoerd op systemen die nog in ontwikkeling waren en er
wordt geen garantie gegeven dat deze metingen op algemeen verkrijgbare
machines gelijk zouden zijn. Ook is het mogelijk dat sommige metingen schat-
tingen zijn die door extrapolatie zijn verkregen. De werkelijke resultaten kun-
nen hiervan afwijken. Gebruikers van dit document dienen de toepasselijke
gegevens voor hun specifieke omgeving te controleren.
Handelsmerken
Lenovo, het Lenovo-logo en ThinkServer zijn handelsmerken van Lenovo in de
Verenigde Staten en/of andere landen.
IBM is een handelsmerk van International Business Machines Corporation in
de Verenigde Staten en/of andere landen.
Andere namen van ondernemingen, producten en diensten kunnen handels-
merken zijn van derden.
22 Informatie over garantie en ondersteuning
Onderdeelnummer: 46U1925
Gedrukt in Nederland
(1P) P/N: 46U1925
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30

Lenovo ThinkServer RD210 Informatie Over Garantie En Ondersteuning

Type
Informatie Over Garantie En Ondersteuning
Deze handleiding is ook geschikt voor