Probleemoplossing
Basis probleemoplossing
Als op de thin client problemen tijdens het gebruik opgetreden of het inschakelen mislukt, raadpleeg dan de
volgende items.
Probleem Procedures
Het thin client-systeem ervaart
bedrijfsproblemen.
Zorg ervoor dat de volgende connectoren stevig zijn aangesloten op het thin client-
systeem:
Voeding van de connector, toetsenbord, muis, RJ-45-netwerkconnector, beeldscherm
Het thin client-systeem gaat niet aan. 1. Zorg ervoor dat de voeding goed is door deze te installeren op een eenheid die
werkt en test deze. Als de voedingseenheid op de testeenheid niet werkt,
vervangt u de voeding.
2. Als het apparaat niet goed werkt met de vervangen voeding, moet u de eenheid
laten onderhouden.
Het thin client-systeem schakelt in en toont
een splash-scherm, maar maakt geen
verbinding met de server.
1. Controleer of het netwerk actief is en of de netwerkkabel goed werkt.
2. Controleer of de eenheid met de server communiceert door de
systeembeheerder de eenheid vanaf de server te laten pingen:
– Als de thin client terugpingt, is het signaal geaccepteerd en werkt de
eenheid. Dit wijst op een conguratieprobleem.
– Als de thin client niet terugpingt en de thin client maakt geen verbinding
met de server, moet u de image terugplaatsen op de eenheid.
Er is geen koppeling of activiteit op de RJ-45-
lampjes van het netwerk of de lampjes
knipperen niet groen na het inschakelen van
het thin client-systeem. (De netwerklampjes
bevinden zich in de RJ-45-connector aan de
bovenkant op het achterpaneel van de thin
client. Indicatielampjes zijn zichtbaar als de
connector is geïnstalleerd.)
1. Controleer of het netwerk niet uit de lucht is.
2. Controleer of de RJ-45-kabel goed is door deze op een werkt apparaat aan te
sluiten — als het netwerksignaal wordt gedetecteerd, dan is de kabel goed.
3. Controleer of de voeding juist werkt door de voedingskabel naar de eenheid te
vervangen door een werkende voedingskabel en deze te testen.
4. Als de netwerklampjes nog steeds niet branden en als u zeker weet dat de
voedingsbron juist werkt, moet u de image terugplaatsen op de eenheid.
5. Als netwerk LED's nog steeds niet oplichten, voert u de IP-conguratieprocedure
uit.
6. Als netwerk LED's nog steeds niet oplichten, moet u de eenheid laten
onderhouden.
Een zojuist aangesloten onbekend USB-
randapparaat reageert niet of USB-
randapparatuur aangesloten vóór het zojuist
aangesloten USB-randapparaat voltooien hun
apparaatacties niet.
Een onbekend USB-randapparaat kan worden aangesloten op en losgekoppeld van
een actief platform zolang niet het systeem herstart. Als problemen optreden,
koppelt u het onbekende USB-randapparaat los en start u het platform opnieuw op.
Video wordt niet weergegeven. 1. Controleer of de monitorhelderheid op een leesbaar niveau is ingesteld.
2. Controleer of de monitor juist werkt door deze te verbinden met een bekende
werkende computer en controleer of het lampje op de voorkant groen brandt (in
de veronderstelling dat de monitor voldoet aan Energy Star). Als de monitor
defect is, vervang deze dan door een werkende monitor en herhaal de tests.
3. Plaats de image terug op het thin client-systeem en schakel de monitor opnieuw
in.
4. Test de de thin client met een werkende monitor. Als de monitor geen beeld
weergeeft, vervangt u het thin client-systeem.
Probleemoplossing 29