4. Pak het paneel vast en leg het neer zoals aangegeven op afbeelding U. Trek de steunbasis uit het
paneel.
5. Draai het elektronische paneel in de beginstand, zoals aangegeven op afb. M;
6. Pak de poot vast aan de kant van de enkele vergrendelingsknop, zie afbeelding B. Druk op de ver-
grendelingsknop en steek de poot in het elektronisch paneel tot je een klik hoort ten teken dat hij
goed vastzit.
7. Herhaal deze handeling bij de andere 3 poten (afb. C).
8. Pak de steunbasis vast zoals te zien is op afb. D (met de bolle kant naar buiten). Druk op de knop-
pen aan de zijkant onderaan de poot, zet de steunbasis in de behuizing A tot je een klik hoort ten
teken dat hij goed vastzit.
9. Herhaal deze handeling bij de andere poot. Pak de andere steunbasis vast en herhaal de handeling
bij de andere twee poten (afb. E).
10. Zet de playgym op de steunbases de grond (afb. R). Draai de 2 panelen elk afzonderlijk naar buiten
tot de pijl aan de zijkant samenvalt met teken 2 op het paneel.
11. Zet het paneel vast zodra de goede speelhoek bereikt is door op de zijknop te drukken en naar
rechts te draaien totdat het teken (afb. S) bereikt is. Een klik bevestigt dat hij vastzit.
12. Als hij goed gemonteerd is, ziet de playgym in stand 3 eruit zoals op afb. V.
WERKING VAN HET SPEELGOED IN DE GYMVERSIE
• Zet het paneel aan door de cursor bij de paneeltoetsen van OFF naar <)) / <))), al naar gelang het
gewenste volume (afb. 1). Een vrolijk lichteffect bevestigt dat het speelgoed geactiveerd is.
• Ter voorkoming van nutteloos batterijverbruik, wordt aangeraden het speelgoed na gebruik altijd uit
te zetten door de cursor op OFF te zetten (afb. 1).
• De 3 muziekschommels waaraan 2 leuke beertjes en een hondje hangen, stimuleren het kind zich te
strekken om ze aan te raken, waarmee hij vrolijke melodieën en een vrolijk spel van lichtjes in wer-
king stelt. Deze activiteit helpt het kind zijn hand/oog coördinatie te ontwikkelen en stimuleert zijn
auditieve en visuele vermogens.
WERKING VAN HET SPEELGOED IN DE TAFELVERSIE
• Na verwijdering van het bandje kunnen de drie personages apart gebruikt worden bij de
insteekpuzzel op de tafel.
• Het middenpaneel heeft diverse activiteiten die de manuele coördinatie, het gevoel voor muziek en
logisch associatievermogen van het kind stimuleren:
• - een muziekblad om naar verschillende melodieën te luisteren
• - een boekje om door te bladeren
• - een spiraal die draait dankzij de beweging van de kikker
• - een roller die ronddraait door beweging van de hendel
• - een eerste insteekpuzzel om de eerste geometrische vormen te leren herkennen
• - draaiende gekleurde ballen die door de gele schijf in werking gesteld worden.
BATTERIJEN VERWIJDEREN EN VERVANGEN
• Batterijen mogen alleen door een volwassene vervangen worden.
• Ga hiertoe als volgt te werk: draai de schroef van het luikje los met behulp van een schroevendraaier,
verwijder het luikje, haal de gebruikte batterijen uit het batterijvakje, zet er de nieuwe batterijen in
en zorg ervoor dat de polen op de goede plaats zitten (zoals aangegeven op het artikel), zet het luikje
weer op zijn plaats terug en draai de schroef goed vast.