Chicco BABY GYM DELUXE, 00.065408.200.000, DELUXE GYM de handleiding

  • Hallo! Ik ben een AI-chatbot die speciaal is getraind om je te helpen met de Chicco BABY GYM DELUXE de handleiding. Ik heb het document al doorgenomen en kan je duidelijke en eenvoudige antwoorden geven.
28
29
Gebruiksaanwijzingen Playgym Deluxe
Leeftijd: 3 m+
GEBRUIKSAANWIJZINGEN
Lees deze gebruiksaanwijzingen goed en bewaar ze voor latere raadpleging.
Dit speelgoed werkt op 3 type “AA batterijen van 1,5 Volt (niet inbegrepen).
WAARSCHUWINGEN
Voor de veiligheid van je kind:Let op!
•  Haal vóór gebruik eventuele plastic zakjes uit de verpakking evenals alle verpakkingselementen (bij-
voorbeeld touwtjes en bevestigingselementen enz.) en houd ze buiten het bereik van kinderen.
•  Alleen een volwassene mag dit speelgoed monteren.
•  Controleer het speelgoed regelmatig op slijtage en eventuele beschadiging en kijk of het nog goed 
gemonteerd is.Gebruik het speelgoed niet indien het beschadigd is en houd het buiten het bereik 
van kinderen.
•  Zorg ervoor dat het artikel geen stoten ondergaat of valt. Stel het niet bloot aan warmtebronnen en/
of vochtige plaatsen.Het mag niet gerepareerd, gewijzigd of gemanipuleerd worden door de koper 
of niet-vakkundig personeel.
•  Het speelgoed mag alleen onder toezicht van een volwassene gebruikt worden.
•  Controleer vóór elk gebruik van tafel of gym of het elektronische middenpaneel goed in de steunst-
ructuur vastzit (zie “Montagevoorschriften van de playgym”).
•  Laat je kind niet op het speelvlak klimmen of zitten, want dat is niet bestand tegen het gewicht van 
het kind.
INLEIDING TOT HET SPEELGOED
Deze vrolijke playgym is een belangrijk activiteitencentrum waarmee de baby, aangetrokken door licht-
jes, geluiden en kleuren, zijn eerste bewegingen leert coördineren.
De gym die vervolgens verandert in een tafel met verschillende activiteiten heeft 3 verschillende stan-
den om liggend, zittend en staand mee te spelen.
De liggende speelhouding is met name geschikt vanaf 3 maanden,want dan begint de baby de eerste 
bewegingen te maken om te proberen bij de voorwerpen te komen en naar zich toe te trekken en hij 
probeert zijn hoofdje en bovenlijfje op te richten.  
De stand om zittend te spelen is ideaal vanaf 9 maanden, wanneer het kind zelf gaat zitten.
De stand om staand te spelen is ideaal vanaf 12 maanden, wanneer het kind zijn eerste stapjes gaat 
zetten.
MONTAGEVOORSCHRIFTEN VAN DE PLAYGYM
De Playgym Deluxe kan in 3 verschillende standen gemonteerd worden, zodat de baby:
1. Liggend kan spelen (3M +)
2. zittend kan spelen (9M +)
3. staande kan spelen (12M +).
Montage Speelstand nr. 1
1.  Zet het elektronische paneel op een vlakke ondergrond op de grond , zoals te zien is op afbeelding A.
2. Pak de poot vast aan de kant van de enkele vergrendelingsknop,zie afbeelding B.Druk op de ver-
NL
28
29
grendelingsknop en steek de poot in het elektronisch paneel tot je een klik hoort ten teken dat hij 
goed vastzit.
3. Herhaal deze handeling met de andere 3 poten (afb. C).
4. Pak de steunbasis vast zoals te zien is op afb.D (met de bolle kant naar buiten). Druk op de knop-
pen aan de zijkant onderaan de poot, zet de steunbasis in de behuizing A tot je een klik hoort ten 
teken dat hij goed vastzit.
5. Herhaal deze handeling met de andere poot.Pak de andere steunbasis vast en herhaal de hande-
ling met de twee andere poten (afb. E).
6. Zet de playgym op de grond op de steunbases (afb.F). Draai het elektronische paneel tot de pijl 
aan de zijkant van het paneel samenvalt met het op het paneel aangebrachte teken 1 (F-1).
7. Zet het paneel vast zodra de goede speelhoek bereikt is door op de zijknop te drukken en naar 
rechts te draaien totdat het teken   (afb. G) bereikt is. Een klik bevestigt dat hij vastzit. 
8. Duw de haken aan de onderkant van het paneel omlaag (afb. H).
9. Hang het voorwerp op door het bandje door de haak heen te halen (afb. I)
10. Zet het bandje vast in de gesp zoals te zien is op afbeelding I en stel de voor het kind geschikte 
hoogte in.
11. Herhaal deze handeling met de andere 2 schommelende voorwerpen.De gym ziet er nu uit zoals 
op afbeelding L.
Overgang van speelstand nr. 1 naar speelstand nr. 2
1. Haal de 3 voorwerpen weg door het bandje uit de gesp te trekken.
2. Druk op de veiligheidsknop onderaan de ronde knop en draai tegelijkertijd de ronde knop naar links 
tot hij rechtop op het  teken (afb. M) staat.
3. Herhaal deze handeling aan de andere kant.
4. Draai het elektronische paneel naar de beginstand, zoals aangegeven in afb. M;
5. Zet de gym neer op de grond zoals aangegeven op afbeelding N.Trek de steunbases eruit door op 
de knoppen aan de zijkant onderaan de poten te drukken.
6. Druk op de knop aan de zijkant van het elektronische paneel en trek de poot eruit, zoals aangege-
ven op afbeelding O.
7. Herhaal deze handeling met de andere 3 poten.
8. Plaats de zijkanten van het elektronische paneel in de behuizingen B van de steunbasis, een klik 
bevestigt dat ze vastzitten (afb. P).
9. Herhaal deze handeling bij de andere steunbasis (afb. Q).
10. Zet de playgym op de grond op de steunbases (afb.R).Draai de 2 panelen elk afzonderlijk naar 
buiten tot de pijl aan de zijkant samenvalt met teken 2 op het paneel.
11. Zet het paneel vast zodra de goede speelhoek bereikt is door op de zijknop te drukken en naar 
rechts te draaien totdat het teken   (afb. S) bereikt is. Een klik bevestigt dat hij vastzit. 
12. Als hij goed gemonteerd is, ziet de playgym in stand 2 eruit zoals op afb.T.
Overgang van speelstand nr. 2 naar speelstand nr. 3
1. Druk op de veiligheidsknop onderaan de ronde knop en draai tegelijkertijd de ronde knop naar links 
tot hij rechtop op het  teken (afb. M) staat.
2. Herhaal deze handeling aan de andere kant.
3. Draai het elektronische paneel in de beginstand, zoals aangegeven op afb. M;
30
31
4. Pak het paneel vast en leg het neer zoals aangegeven op afbeelding U.Trek de steunbasis uit  het 
paneel.
5. Draai het elektronische paneel in de beginstand, zoals aangegeven op afb. M;
6. Pak de poot vast aan de kant van de enkele vergrendelingsknop,zie afbeelding B.Druk op de ver-
grendelingsknop en steek de poot in het elektronisch paneel tot je een klik hoort ten teken dat hij 
goed vastzit.
7. Herhaal deze handeling bij de andere 3 poten (afb. C).
8. Pak de steunbasis vast zoals te zien is op afb.D (met de bolle kant naar buiten). Druk op de knop-
pen aan de zijkant onderaan de poot, zet de steunbasis in de behuizing A tot je een klik hoort ten 
teken dat hij goed vastzit.
9. Herhaal deze handeling bij de andere poot. Pak de andere steunbasis vast en herhaal de handeling 
bij de andere twee poten (afb. E).
10. Zet de playgym op de steunbases de grond (afb. R). Draai de 2 panelen elk afzonderlijk naar buiten 
tot de pijl aan de zijkant samenvalt met teken 2 op het paneel.
11. Zet het paneel vast zodra de goede speelhoek bereikt is door op de zijknop te drukken en naar 
rechts te draaien totdat het teken   (afb. S) bereikt is. Een klik bevestigt dat hij vastzit. 
12. Als hij goed gemonteerd is, ziet de playgym in stand 3 eruit zoals op afb.V.
WERKING VAN HET SPEELGOED IN DE GYMVERSIE
•  Zet het paneel aan door de cursor bij de paneeltoetsen van OFF naar <)) / <))), al naar gelang het 
gewenste volume (afb. 1). Een vrolijk lichteffect bevestigt dat het speelgoed geactiveerd is. 
•  Ter voorkoming van nutteloos batterijverbruik, wordt aangeraden het speelgoed na gebruik altijd uit 
te zetten door de cursor op OFF te zetten (afb. 1).
•  De 3 muziekschommels waaraan 2 leuke beertjes en een hondje hangen, stimuleren het kind zich te 
strekken om ze aan te raken, waarmee hij vrolijke melodieën en een vrolijk spel van lichtjes in wer-
king stelt. Deze activiteit helpt het kind zijn hand/oog coördinatie te ontwikkelen en stimuleert zijn 
auditieve en visuele vermogens.
WERKING VAN HET SPEELGOED IN DE TAFELVERSIE
•  Na verwijdering van het bandje kunnen de drie personages apart gebruikt worden bij de
insteekpuzzel op de tafel.
•  Het middenpaneel heeft diverse activiteiten die de manuele coördinatie, het gevoel voor muziek en 
logisch associatievermogen van het kind stimuleren:
•  - een muziekblad om naar verschillende melodieën te luisteren
•  - een boekje om door te bladeren
•  - een spiraal die draait dankzij de beweging van de kikker
•  - een roller die ronddraait door beweging van de hendel
•  - een eerste insteekpuzzel om de eerste geometrische vormen te leren herkennen
•  - draaiende gekleurde ballen die door de gele schijf in werking gesteld worden.
BATTERIJEN VERWIJDEREN EN VERVANGEN
•  Batterijen mogen alleen door een volwassene vervangen worden.
•  Ga hiertoe als volgt te werk: draai de schroef van het luikje los met behulp van een schroevendraaier, 
verwijder het luikje, haal de gebruikte batterijen uit het batterijvakje, zet er de nieuwe batterijen in 
en zorg ervoor dat de polen op de goede plaats zitten (zoals aangegeven op het artikel),zet het luikje 
weer op zijn plaats terug en draai de schroef goed vast.
30
31
•  Houd de batterijen of eventueel gereedschap buiten het bereik van kinderen.
•  Haal gebruikte batterijen altijd uit het artikel, zodat het niet beschadigd kan worden door eventueel 
lekkende vloeistof.
•  Haal de batterijen altijd uit het artikel indien het lange tijd niet gebruikt wordt.
•  Gebruik dezelfde alkalinebatterijen als voor de werking van dit artikel aanbevolen zijn of  equivalente 
batterijen.
•  Gebruik geen verschillende soorten of gebruikte en nieuwe batterijen door elkaar.
•  Gooi gebruikte batterijen niet in het vuur en werp ze niet weg in het milieu,maar in de daarvoor 
bestemde  gescheiden afvalbakken.
•  Kortsluit de voedingsklemmen niet.
•  Probeer niet niet-heroplaadbare batterijen herop te laden: ze zouden kunnen ontploffen.
•  Het gebruik van heroplaadbare batterijen wordt niet aanbevolen,omdat het de goede werking van 
het speelgoed kan verminderen.
•  Haal de batterijen uit het speelgoed alvorens ze opnieuw op te laden,indien heroplaadbare batterijen 
gebruikt worden. Deze handeling mag alleen door een volwassene verricht worden.
Dit product is conform de EU-richtlijn 2002/96/EC.
Het symbool met de doorstreepte vuilnisbak op het apparaat geeft aan dat het product op 
het einde van zijn levenscyclus afzonderlijk van het gewoon huishoudelijk afval moet worden 
afgedankt en hiervoor naar een centrum voor gescheiden afvalophaling voor de recyclage 
van elektrische en elektronische apparatuur wordt gebracht of wordt terugbezorgd aan de verkoper 
op het moment waarop een nieuw gelijkaardig apparaat wordt aangekocht. De gebruiker is er verant-
woordelijk voor het apparaat op het einde van de levenscyclus naar een structuur voor afvalophaling 
te brengen.De correcte gescheiden afvalophaling met het oog op de daaropvolgende recyclage,ver-
werking en milieuvriendelijke afdanking van het apparaat draagt bij tot het voorkomen van mogelijke 
negatieve  invloeden op  het  milieu  en  de  gezondheid en  bevordert de recyclage van de  materialen 
waaruit het product is samengesteld. Voor meer gedetailleerde informatie over de recyclage van dit 
product en de beschikbare ophaalsystemen, wendt u zich tot de lokale dienst voor afvalophaling of de 
winkel waar u het product hebt gekocht.
REINIGING EN ONDERHOUD VAN HET SPEELGOED
•  Gebruik een zachte, droge doek om het elektronisch paneel te reinigen. Dompel het speelgoed niet 
onder water, om het elektronische circuit niet te beschadigen.
•  Reinig de structuur met een zachte, zo nodig lichtjes met water bevochtigde, doek.
•  Reinig de 3 voorwerpen voor een betere hygiëne met een doek, bevochtigd met ontsmettingsvloei-
stof verdund in water in de hoeveelheid aangegeven voor de normale koude ontsmetting.Gebruik 
geen onverdunde ontsmettingsvloeistof. Niet in de vaatwasmachine afwassen.
•  Bescherm het speelgoed zorgvuldig tegen hitte, stof, zand en water.
Artsana S.p.A.behoudt zich het recht voor de kleuren en decoraties van het artikel op ieder moment 
te wijzigen.
Vervaardigd in China.
EU 2002/96/EC
1/64