2K NBA 2K19 de handleiding

Type
de handleiding
NEDERLANDS - RAADPLEEG VOOR HET GEBRUIK VAN DIT PRODUCT HET INSTELLINGENMENU VAN UW
PLAYSTATION
®
4-SYSTEEM VOOR BELANGRIJKE GEZONDHEIDS- EN VEILIGHEIDSINFORMATIE
VOORZORGSMAATREGELEN - Deze gamedisk bevat software voor het PlayStation
®
4-systeem (PS4™-systeem) en voldoet
uitsluitend aan de PS4™-specicaties voor de PAL-markt. Lees de veiligheidsgids voor het PS4™-systeem aandachtig door
om er zeker van te zijn dat u deze gamedisk op de juiste manier gebruikt en bewaart.
GEZONDHEIDSWAARSCHUWINGEN - Speel altijd in een goed verlichte omgeving. Neem regelmatig pauze; 15 minuten
per uur. Stop met spelen als u last krijgt van duizeligheid, misselijkheid, vermoeidheid of hoofdpijn. Sommige personen
die gevoelig zijn voor itsende of knipperende lichten of geometrische vormen en patronen kunnen zonder het
te weten epilepsie hebben en zij kunnen een epileptische aanval krijgen als ze televisie kijken of videogames spelen.
Raadpleeg uw arts voordat u videogames gaat spelen als u aan epilepsie lijdt en waarschuw direct een arts als u tijdens
het spelen een van de volgende symptomen ervaart: gezichtsstoornissen, spiertrekkingen of andere ongecontroleerde
bewegingen, verlies van bewustzijn, verwarring en/of stuiptrekkingen.
GEZONDHEIDSWAARSCHUWING 3D - Sommige mensen ervaren mogelijk ongemak (zoals pijnlijke of vermoeide ogen
of misselijkheid) tijdens het bekijken van 3D-lmbeelden of het spelen van stereoscopische 3D-games op 3D-televisies.
Als u een dergelijk ongemak ervaart, moet u het gebruik van uw televisie onmiddellijk staken tot de klachten zijn verdwenen.
In het algemeen raden we u aan langdurig gebruik van uw PS4™-systeem te vermijden en elk uur dat u speelt een kwartier
pauze te nemen. Bij het spelen van stereoscopische 3D-games of het bekijken van 3D-lmbeelden kan het echter per
persoon verschillen hoe lang en hoe vaak u pauze moet nemen. Zorg dat u lang genoeg pauzeert om eventuele klachten
te laten verdwijnen. Raadpleeg uw arts als de symptomen blijven bestaan. Het gezichtsvermogen van jonge kinderen
(vooral kinderen jonger dan zes jaar) is nog in ontwikkeling. We raden u aan de arts of optometrist van uw kind te raadplegen
voordat u jonge kinderen toestaat 3D-lmbeelden te bekijken of stereoscopische 3D-games te spelen. Volwassenen moeten
toezicht houden op jonge kinderen om er zeker van te zijn dat ze zich aan de bovengenoemde aanbevelingen houden.
VR GEZONDHEIDSWAARSCHUWING - Sommige mensen kunnen last krijgen van bewegingsziekte, misselijkheid,
disoriëntatie, wazig zien of andere klachten tijdens het bekijken van virtual reality content. Als deze symptomen optreden,
stop dan onmiddellijk en verwijder de VR-headset.
ILLEGAAL KOPIËREN - Het gebruik van het PS4™-systeem en PS4™-gamedisks is gebonden aan een softwarelicentie.
Het PS4™-systeem en de PS4™-gamedisks zijn voorzien van technische beschermingsmechanismen die zijn ontwikkeld om
ongeautoriseerde vermenigvuldiging van de auteursrechtelijk beschermde werken op de PS4™-gamedisks te verhinderen.
Ongeautoriseerd gebruik van geregistreerde handelsmerken of ongeautoriseerde vermenigvuldiging van auteursrechtelijk
beschermde werken door deze mechanismen te omzeilen of op andere wijze is wettelijk verboden. Als u informatie hebt
over illegaal gekopieerde producten of methoden die worden gebruikt om onze technische beschermingsmaatregelen
te omzeilen, stuurt u dan een e-mail naar anti-pir[email protected] of belt u de lokale klantenservice.
OUDERLIJK TOEZICHT INSTELLEN - De beoordeling op de voorkant van de verpakking geeft aan voor welke leeftijd deze
gamedisk geschikt is. Stel ouderlijk toezicht in op uw apparaat om te voorkomen dat jongere kinderen de game spelen.
Zie voor meer informatie over leeftijdsclassicaties en het instellen van ouderlijk toezicht de snelstartgids die is meegeleverd
met uw PS4™-systeem of ga naar playstation.com/parents
HULP EN ONDERSTEUNING - Ga naar eu.playstation.com of bel het onderstaande telefoonnummer:
Nederlands
020 709 5025 Gesprekskosten kunnen verschillen afhankelijk van je provider voor je vaste / mobiele
telefoon. Controleer dit bij je provider voordat je belt.
3
INHOUDSOPGAVE
3 OM TE BEGINNEN
5 CONTROLLERLAY-OUT
5 PRODUCTONDERSTEUNING
5 BESTURING
5 AANVAL - BASIS
5 VERDEDIGING - BASIS
6 AANVAL - GEVORDERD
6 VERDEDIGING - GEVORDERD
7 PRO STICK™
7 PRO STICK™ SCHIETEN
8 PRO STICK™ DRIBBELEN
9 POST-SCHOTEN
9 POST-MOVES
11 BESTURING VERDEDIGING
12 NBA 2K18 GAMECREDITS
19 BEPERKTE SOFTWAREGARANTIE,
LICENTIE-OVEREENKOMST &
BEKENDMAKING INFORMATIEGEBRUIK
4
See important health
and safety warnings in
the Settings menu.
PlayStation®4 system
GETTING STARTED
Starting a game: Before use, carefully read the instructions supplied with the PS4™
computer entertainment system. The documentation contains information on setting up and
using your system as well as important safety information.
Touch the (power) button of the PS4™ system to turn the system on. The power indicator blinks
in blue, and then lights up in white. Insert the NBA 2K17 disc with the label facing up into the
disc slot. The game appears in the content area of the home screen. Select the software title in
the PS4™ system’s home screen, and then press the S button. Refer to this manual for
information on using the software.
Quitting a game: Press and hold the p button, and then select [Close Application] on the
screen that is displayed.
Returning to the home screen from a game: To return to the home screen
without quitting a game, press the p button. To resume playing the select it from the content area.
Removing a disc: Touch the (eject) button after quitting the game.
Trophies: Earn, compare and share trophies that you earn by making specific in-game
accomplishments. Trophies access requires a Sony Entertainment Network account.
Default controls:
Move Player left stick
Sprint R button
Icon Pass or Icon Swap E button
Post-Up or Intense D / Defensive Assist W button
Lob Pass / Alley-Oop or Block / Rebound K button
Dribble Moves / Shooting / Passing or Steal / Hands Up right stick
N/A N button
Bounce / Flashy Pass or Take Charge H button
Pass / Touch Pass or Player Swap (closest to ball) J button
Call Play / Pick Controls or Double TeamQ button
Call Timeout or Intentional Foul Click touchpad
Pause OPTIONS button
Standaardbesturing:
a Speler verplaatsen linker joystick
b Sprinten R-toets
c Icoontjespass of -wissel E-toets
d Post-up-/Meteen stilstaan of Intensief verdedigen W-toets
e Overhead pass/Alley-Oop/Stuur-naar-basket of Block/Rebound k-toets
f Dribbelen/Schieten/Passen of steal/Handen omhoog/Blokkeren rechter joystick
g N.v.t. N-toets
h Bounce-pass/Flitsende pass of Doordringen forceren h-toets
i Pass/Skip-pass of Andere speler (dichtste bij de bal) j-toets
j Aanvalsspel afroepen/Pick-besturing of Double-teamen Q-toets
k Om time-out vragen of Opzettelijke fout Op Touchpad-toets drukken
l Pauzeren OPTIONS-toets
5
Opmerking: de online functies van NBA 2K19 zullen beschikbaar zijn tot
31 december 2020. We behouden ons het recht om zonder voorafgaande kennisgeving de
online spelonderdelen aan te passen of te beëindigen.
Ga naarwww.nba2k.com/statusvoor meer informatie.
Productondersteuning:
http://support.2k.com
BESTURING
DUALSHOCK®4 DRAADLOZE CONTROLLER
Aanval - basis Besturing Verdediging - basis
Speler verplaatsen
Linker joystick
Speler verplaatsen
PRO STICK™: Dribbelen/Schieten/
Passen Rechter stick Handen omhoog
Post-up-/Verdedigen/Meteen stilstaan WIntensief verdedigen
Sprinten RSprinten
Aanvalsspel afroepen/Pick-besturing QDefensieve aanpassingen/
Doubleteamen
Icoontjespass EIcoontjeswissel
Pass (kort indrukken)/Skip-pass
(ingedrukt houden) SAndere speler (dichtste bij de bal)
Bounce-pass (kort indrukken),
Flitsende pass (2x kort indrukken),
Besturing ontvanger (ingedrukt houden)
ADoordringen forceren
Schieten (drukken)
Pomp-fake/Hop-step (kort indrukken)
Spin-gather (2x kort indrukken)
FSteal (drukken)
Opzettelijke fout (ingedrukt houden)
Overhead-pass (kort indrukken),
Alley-oop (2x kort indrukken),
Stuur-naar-basket (ingedrukt houden)
DBlocken/Rebounden
Gameplay-scherm CGameplay-scherm
Aanvalsplan XVerdedigingsplan
Aanvalsstrategie OTFC ZDefensieve sets OTFC
Wissels OTFC VWissels OTFC
6
AANVAL - GEVORDERD
Actie Besturing
Pick-besturing Houd Q ingedrukt. Gebruik E om afrollen vs. faden te
selecteren en kies met Linker joystick een kant voor de pick.
Bounce-pass Druk kort op A
Overhead-pass Druk kort op D
Flitsende pass Druk 2x kort op A
Alley-oop Druk 2x kort op D
Hand-off/Dribbel-pitch
A ingedrukt houden, om de geselecteerde teamgenoot naar de
bal te krijgen, wacht totdat hij in handoff-bereik is en laat A los
om de bal te passen
Leid-naar-basket-pass
Houd D ingedrukt om de geselcteerde teamgenoot naar de
basket te laten snijden, wacht totdat hij binnen bereik is of laat
D los om de pass vroegtijdig te forceren.
Fake-pass D + A
Jump-pass F + S
Give & Go Houd S ingedrukt om de besturing van de passer over te
nemen. Laat S los om de bal naar hem terug te passen
Putback-dunk/Layup
Alley-oop afmaken
(als je de ontvangende
speler bestuurt)
Houd F ingedrukt
PRO STICK™ Pass E + rechter joystick
Om time-out vragen Touchpad-knop
VERDEDIGING - GEVORDERD
Actie Besturing
Verplaatsen Linker joystick
Verdedigend voetenwerk R + W + linker joystick
Steal Druk kort op F
Block D
Rebound D (bal in de lucht)
Tik uitdelen/Vasthouden Druk kort op A
7
Doordringen forceren Houd A ingedrukt
Schwalbe Druk 2x kort op A
Speler afschermen W ingedrukt houden in de buurt van tegenstander
Intensief verdedigen Houd W ingedrukt
Dribbelaar op de huid zitten
W ingedrukt houden en linker joystick bewegen richting dribelaar
Blokkeren Kort rechter joystick bewegen en terugkeren naar neutraal
Handen omhoog Rechter joystick vasthouden
Hand uitsteken om speler
af te schermen Rechter joystick vasthouden (tijdens verdedigen van de bal af)
Double-teamen Houd Q ingedrukt
Icoontje double-team Druk kort op Q en hou daarna het icoontje ingedrukt van de
gewenste double teamer
PRO STICK™
Met de PRO STICK™ heb je meer dan ooit de controle over je aanvallende moves.
PRO STICK™: SCHIETEN
Actie Besturing
Jumpshot Beweeg en houd rechter joystick in een richting
(naar basket voor schot via bord)
Pomp-fake Zet een jumpshot in en laat dan de rechter joystick snel los
Runner/Floater
(mid-range dribbelend)
Rechter joystick recht omlaag
Hop-gather Druk kort op F bij stilstaan of tijdens dribbelen
(bepaal de richting van de hop met linker joystick)
Spin-gather R + druk 2x kort op F bij stilstaan of tijdens dribbelen
Normale layup (als je
naar basket dribbelt)
Houd de rechter joystick naar links, rechts of recht omhoog tijdens dribbelen
(rechter joystick bepaalt de hand waarmee de layup wordt gemaakt)
Euro Step-layup (als je
naar basket dribbelt)
Druk 2x kort op F terwijl je de linker joystick richting de hand zonder
bal houdt
Cradle-layup (als je
naar basket dribbelt)
2x kort drukken op F terwijl je de linker joystick richting balhand houdt.
Reverse-layup
(dribbelend langs
de achterlijn)
Rechter joystick richting de hand dichtst bij de achterlijn
Tweehandige dunks
(als je naar basket
dribbelt)
R + rechter joystick recht omhoog
8
Actie Besturing
Dunken met sterke/
zwakke hand (als je
naar basket dribbelt)
R + rechter joystick naar links of rechts om met sterke of zwakke
hand te dunken
Flitsende dunks (als je
naar basket dribbelt)
R + rechter joystick recht omlaag
Step-through Pomp-fake en dan rechter joystick weer vasthouden voordat de
pomp-fake eindigt
PRO STICK™: DRIBBELEN
Actie Besturing Situatie
Triple-threat jab-step Kort tikje met rechter joystick naar links/
rechts/recht omhoog Triple-threat
Triple-threat pomp-fake Kort tikje met rechter joystick omlaag Triple-threat
Triple-threat inhouden R + kort tikje rechter joystick links/
rechts Triple-threat
Triple-threat size-up R + kort tikje rechter joystick recht
omhoog Triple-threat
Triple-threat spinout Draai rechter joystick en keer snel terug
naar neutraal Triple-threat
Triple-threat stepback R + kort tikje met rechter joystick recht
omlaag Triple-threat
Signature size-up combo Kort tikje met rechter joystick
recht omhoog Dribbelen
Inhouden (snel) Kort tikje met rechter joystick naar rechts
(tijdens dribbelen met rechter hand) Dribbelen
Inhouden (escape)
R + kort tikje met rechter joystick naar
rechts (tijdens dribbelen met rechter
hand)
Dribbelen
In-and-out R + rechter joystick recht omhoog en
snel loslaten Dribbelen
Crossover (voorlangs) Kort tikje met rechter joystick naar links
(tijdens dribbelen met rechter hand) Dribbelen
Crossover (tussen benen
door)
R + kort tikje met rechter joystick naar
links (tijdens dribbelen met rechter hand) Dribbelen
Cross naar inhouden
(escape)
Voer een crossover (voorlangs), crossover
(tussen benen door) of achter de rug langs
uit en voer dan snel een inhouden uit
voordat de bal van hand verwisselt
Dribbelen
Achter de rug Kort tikje met rechter joystick recht
omlaag Dribbelen
Spin
Draai rechter joystick met de klok mee
en keer snel terug naar neutraal (tijdens
dribbelen met rechter hand)
Dribbelen
9
Half-spin
Draai rechter joystick in een kwart cirkel
van rechts naar recht omhoog en keer snel
terug naar neutraal (tijdens dribbelen met
rechter hand)
Dribbelen
Step-back R + kort tikje met rechter joystick recht
omlaag Dribbelen
POST-SCHOTEN (DRUK OP W VOOR POST-UP)
Actie Besturing
Post hoekshot (korte
afstand)
Houd rechter joystick recht omhoog
(met linker joystick in neutrale stand)
Shimmy-hook-schot R + rechter joystick recht omhoog
(met linker joystick in neutrale stand)
Post-fade
(voorbij korte afstand) Rechter joystick recht omlaag, links of rechts
Step-through layup Houd rechter joystick richting basket
(en houd linker joystick ondertussen richting basket)
Post-layup Rechter joystick recht omhoog
en houd linker joystick ondertussen richting basket
Shimmy Fade R + houd rechter joystick recht omlaag, links of rechts af
(met linker joystick in neutrale stand)
Pomp-fake Start een schot zoals hierboven uitgelegd en beweeg de
rechter joystick dan naar de neutrale positie
Up & under/step-through Pomp-fake, daarna nogmaals rechter joystick voordat
pomp-fake eindigt
Wegdraaien Kort tikje met de rechter joystick omhoog
POST-MOVES (DRUK OP W OM OP TE POSTEN)
Actie Besturing
Quick-spin / Hook-drive Draai rechter joystick
Fakes
Druk rechter joystick kort in willekeurige richting
Post-hop Houd linker joystick naar links of rechts van de basket af en druk
dan kort op F
Post-stepback Houd de linker joystick van de basket af en tik dan kort op F
Drop-step Houd de linker joystick naar links of rechts richting de basket en
tik dan kort op F
10
BESTURING VERDEDIGING
Actie Besturing Situatie
Verplaatsen Linker joystick Altijd
Verdedigend voetenwerk R + W + linker joystick Altijd
Steal Druk kort op FAltijd
Block DAltijd
Rebound D (bal in de lucht) Altijd
Tik uitdelen/Vasthouden Druk kort op AAltijd
Doordringen forceren A ingedrukt houden Altijd
Schwalbe Druk 2x kort op A
Verdedigen van speler met bal
Intensief verdedigen W ingedrukt houden
Verdedigen van speler met bal
Dribbelaar op de huid zitten
W ingedrukt houden en
linker joystick bewegen
richting dribelaar
Verdedigen van speler met bal
Blokkeren Beweeg kort de rechter
joystick
Verdedigen van speler met bal
Handen omhoog Rechter joystick vasthouden
Verdedigen van speler met bal
Speler afschermen Rechter joystick vasthouden Verdedigen van speler
zonder bal
Double-teamen QAltijd
Opeens achter aanvaller
wegstappen
Kort tikje met de linker
joystick weg van de speler Na verdedigen
11
VISUAL CONCEPTS
ENTERTAINMENT,
INC.
LEAD ENGINEER
Andrew Marrinson
ART DIRECTOR
Joel Friesch
ENGINEERING
AI ENGINEERS
Matt Hamre
Shawn Lee
Gordon Read
Eddie Park
Andrew Brown
Ben Hester
Karthik Krishnamurthy
ENGINEERS
Tim Meekins
Johnnie Yang
Mark Horsley
Chris Larson
Nick Jones
Mark Roberts
Nate Bamberger
Evan Harsha
Tim Schroeder
Steven Fuller
David Copelovici
Matthias Wloka
Harlan Young
Paul Hale
Brad Jones
Barry LaVergne
Kijin Keum
Qiong Wang
Anthony Lundquist
Ian Citti
Jeff Brizzolara
Scott Kohn
Katherine Hayton
Wen Chi Gu
David Yu
Eleftherios “Leftos” Aslanoglou
Bihua “Bella” Qiu
Yu Gu
Arvind Gopalakrishnan
Kefei Lei
Ivan Gusev
Heem Patel
Doug Marien
Jingjing Wang
Kiran George
Kai-Chaun Hsiao
Mark Chatfield
Anish Ramaswamy
Igor Pevac
Goksu Ugur
Zongye Yang
Li Lin
Daniel Finch
John Friar
Tianyi Yang
Jacob Longazo
JD Minwong
Alex Cordova
Dominic Nicholson
Kevin Dec
Evan Li
John Conover
Apurva Kumar
Pujan Dave
Chi-Hao Kuo
Kemi Peng
Joe Nathan
John Walker
Ashwath Ramadas
Dhruva Seelin
Gabor Valasek
Anneliese Fang
Craig Stewart
Gabor Hodosy
Tianli Bi
Viktor Vad
Shubham Rastogi
Zeleng Zhuang
Ayush Mahotra
Marcus Pierce
Luan Haoqing
Emre Findik
Peilin Li
Asaf Geva
ENGINEER INTERNS
Xin Hu
Alex Longazo
TECH GROUP
DIRECTOR OF TECHNOLOGY
Tim Walter
LEAD LIBRARY ENGINEER
Ivar Olsen
LIBRARY ENGINEERS
Boris Kazanskii
Zhe Peng
Brian Ramagli
MAYA TOOLS SOFTWARE ENGINEER
Andras Jambori
TOOLS ENGINEER
Prajwal Manjunath
BUILD TOOLS ENGINEER
Nick Contini
PRODUCTION
EXECUTIVE PRODUCER
Jeff Thomas
SENIOR PRODUCERS
Asif Chaudhri
Erick Boenisch
Felicia Steenhouse
Ben Bishop
Zach Timmerman
Rob Jones
GAMEPLAY DIRECTOR
Mike Wang
PRODUCTION & DESIGN
Jerson Sapida
Dion Peete
Jay Iwahashi
Jason Souza
Dan Indra
Joe Levesque
Abe Navarro
Jon Corl
Eric Dillard
Nino Samuel
Dan Bickley
Jesse Bean
Dave Zdyrko
Matt Underwood
Robert Nelson
Kurtis Hon
Michael Stauffer
Scott O’Gallagher
Charles Williams
Himanshu Vartak
Brett Hawkins
Ben Horne
Himanshu Vartak
Brett Hawkins
Shane Coffin
Peter Cornforth
Grant Wilson
Jesse Hamburger
Pierre Luc-Grenon
Jeff Schrader
Tamir Nadav
ART TEAM
CHARACTER LEAD
Ann Sidenblad
CHARACTER ARTIST
Evan Ahlheim
Tim Auer
Chris Darroca
Andy Foster
Winnie Hsieh
Yuki Yamamura
ADDITIONAL CHARACTER ART
Robert Barnes
3D SCANNING TECHNICIAN
Lourde Canavati
TECHNICAL ART LEAD
Stewart Graff
TECHNICAL ART
Walter Crouch
Crysta Frost
Joe Hultgren
Bugi Kaigwa
Tenghao Wang
CHARACTER TECNOLOGY LEAD
Emre Yilmaz
TECHNICAL ART PRODUCTION
Michael Miller
ENVIRONMENT LEAD
John Lee
NBA 2K19 GAME CREDITS
12
ENVIRONMENT ARTIST
Tim Doonan
Tim Loucks
Ray Wong
Alfonso Villar
Christian Cunningham
LIGHTING LEAD
Joe Clark
LIGHTING ARTIST
Randy Cooper
ADDITIONAL LIGHTING ART
Craig Schiller
ANIMATION DIRECTOR
Roy Tse
LEAD GAMEPLAY ANIMATOR
Eric Perrier
LEAD PERFORMANCE ANIMATOR
Derek Kurimoto
ANIMATION TECHNICAL LEAD
Jamie Wicks
ANIMATORS
Elias \”ELI\” Figueroa
Robert Firestone
ADDITIONAL ANIMATION
Mostafa Elsayed
David Ong
David Yuen
PERFORMANCE CAMERA
Jonathan Lyons
PERFORMANCE FACIAL LEAD
Joel Flory
PERFORMANCE FACIAL ANIMATION
Rhea Shetty
Jean Lin
Tyler Clapp
Gerald Green
Nick Malutama
Matthew Sweeney
PROP ARTIST
Roger Ridley
UI ART DIRECTOR
Herman Fok
UI ART LEADS
Justin Cook
Albert Carmona
UI ART PRODUCER
Jared Rubio Delamora
UI VISUAL DESIGN
Zhen Xiong Tan
Anthony Yau
USER INTERFACE
Quinn Kaneko
Jeffrey Davis
Andrew Michael Chin
David Lee
Myra Shadle
Jeffrey Davis
Myra Shadle
Frank Palmer
Ya Han Hsu
ADDITIONAL UI ART
Jason Rasmussen
Kelvin Wang
Jocelyn Barrios
Blake Landry
STUDIO ART DIRECTOR
Matt Crysdale
Anton Dawson
ART PRODUCERS
Stephanie Gene Morgan
Corie Zhang
Kyle Killian
FACE CAPTURE
Pixelgun Studio
SPECIAL THANKS
2K Mocap
Matt Chalwell
Chank Diesel
Lee Olsen
Tony Reynolds
Ezra Li Eismont
Alexander Sparks
Griffin One
Virtuos
XPEC Art Center
Original Force
2K Czech
Custom Tattoo Design
Graffiti South Africa
VC BUDAPEST
ENGINEERS
Andras Jambori
Gabor Valasek
Gabor Hodosy
Viktor Vad
Máté Pinczel
VC SOUTH
TECHNICAL DIRECTOR
Steve Ranck
CREATIVE DIRECTOR
Brian Silva
DIRECTOR OF PRODUCT
DEVELOPMENT
Chien Yu
PRODUCER
Rob Leach
ENGINEERS
Mike Bowman
Thang Nguyen
David Msika
Caleb Liu
Stephen Carrington
Kemi Peng
Jason Mooradian
Trent Snyder
Robert Rouhani
Samuel Flores
LEAD ARTISTS
Andrew Rai
Jordan Edell
Dale Henderscheid
QA TESTERS
Alec Jacques
Sophia Gold
OFFICE MANAGER
Lori Vermeer
SPECIAL THANKS
Chloe Xiu
VC AUDIO TEAM
AUDIO DIRECTOR
Joel Simmons
SR. AUDIO ENGINEER & AUDIO TOOLS
Daniel Gardopee
SR. AUDIO ENGINEERS
Todd Gunnerson
Randy Rivas
AUDIO ENGINEER
James Yanisko
SCRIPT WRITERS
Tor Unsworth
Rhys Jones
ADDITIONAL AUDIO
John Crysdale
AUDIO ASSISTANT
Mason Thomas
ADDITIONAL AUDIO
PRODUCTION SUPPORT
Brian Buel
ADDITIONAL AUDIO POST
Casey Cameron
Paul Courselle
Mark Middleton
ADDITIONAL SCRIPT WRITING
Kevin Asseo
Sean Sullivan
Dan Schultz
BROADCAST TEAM
& VOICE TALENT
PLAY-BY-PLAY ANNOUNCER
Kevin Harlan
COLOR ANALYSTS
Greg Anthony
13
Brent Barry
Doris Burke
Clark Kellogg
Steve Smith
Chris Webber
SPECIAL GUEST
Bill Simmons
Kobe Bryant
Kevin Garnett
SIDELINE REPORTER
David Aldridge
STUDIO HOST
Ernie Johnson
STUDIO ANALYST
Shaquille O’Neal
Kenny Smith
PA ANNOUNCER
Peter Barto
PROMO ANNOUNCER
Jay Styne
Jimmy Hodson
SPANISH ANNOUNCERS
Sixto Miguel Serrano
Antoni Daimiel
Jorge Quiroga
G-LEAGUE ANNOUNCERS
Blake Suniga
Tim Swartz
Brian Banifatemi
G-LEAGUE PA ANNOUNCER
Mark Middleton
CHINESE ANNOUNCERS
Yi Yang
Jian Yang
Qun Su
CHINESE PA ANNOUNCER
Tony Chen
SPANISH ANNOUNCERS
Sixto Miguel Serrano
Antoni Daimiel
Jorge Quiroga
2KTV CAST
HOST & PRODUCER
Rachel A. DeMita
LEAD CAMERA & EDITOR
Alan Palmer
GAME EXPERT & PRODUCER
Jonathan Smith
PRODUCER
Jessica Teuscher
EXECUTIVE PRODUCER
Joel Simmons
EDITOR & CAMERA
Rodney Johnson
David Park
EDITOR
Mary Dorochowicz
LEAD GRAPHICS
Jolan Wood
PRODUCTION ASSISTANT
Blake Suniga
2K EMCEE
Mason Thomas
AUDIO MIX
James Yanisko
ADDITIONAL CAMERA
Ian Levasseur
MyCAREER
CAST & CREW
STARRING
MyPLAYER/A.I.
Philip Smithey
COREY HARRIS
Aldis Hodge
COACH STACKHOUSE
Michael Rapaport
BIG TUNNEY
Anthony Mackie
ZACH COLEMAN
Haley Joel Osment
COACH KELLER
Rob Huebel
MARCUS YOUNG
Mo McRae
PAUL TATUM
Ricky Whittle
HOWIE CARTER
Blake Jenner
NIKKI DAVIS
Ginger Gonzaga
SHANGHAI COACH
Vic Chao
WEI LI
Allen Rowe
ZHANG TAN
Jason Ko
MARCIE SMITH
Meghan Lennox
JACKSON ELLIS
Will Blagrove
ATM
Sheldon Bailey
INDIANA STATE FAIR CARNY
George Kareman
RESTAURANT OWNER
Christian Papierniak
CHAUFFEUR
Evan deRouin
MAZE GIRL #1
Ally Quinn
MAZE GIRL #2
Aly Trasher
CHINESE FAN/CHINESE NEIGHBOR
Quint Ong
NICKYLE STRONG
Ser’Darius Blain
VERONIKA POWERS
Alanna Thompson
ASSISTANT COACH
Donathan Walters
CHARLIE SKIDDOES
Thomas Gelo
MARCO SPINELLI
Sullivan Jones
KAI DONALDSON
Khleo Thomas
DON DIEBOLD
Scott Perry
JESSIA SHEER
Kat Ann Nelson
ARLO CHARLES
Adam Shapiro
DR. JACOB RUBIN
Paul Ghiringhelli
RACHEL A. DEMITA AS HERSELF
RONNIE 2K AS HIMSELF
FLOYD THE BARBER
Todd Anthony
FOOT LOCKER EMPLOYEE
Joel Ferreira-Clifton
NBA STORE EMPLOYEE
Tyler Idowu
ALLEY-OOPS TATTOO EMPLOYEE
Lyndsy Kail
SWAG’S EMPLOYEE
Caitlin McGinty
BOOST STAND EMPLOYEE
Heather Gordon
GATORADE FUEL STATION EMPLOYEE
Austin Simon
WHEELS EMPLOYEE
Danielle O’Dea
MyTEAM SHOP EMPLOYEE
Ray Carbonel
SPECIAL EVENT STAFFER
Sheila Cuaderno
14
REPORTERS
Evan deRouin
Alexandra Grant
Christian Papierniak
NBA STARS
Kareem Abdul-Jabbar as Himself
Shaquille O’Neal as Himself
Anthony Davis as Himself
Giannis Antetokounmpo as Himself
Ben Simmons as Himself
PRODUCTION
DIRECTOR
Christian Papierniak
PRODUCTION MANAGER
Evan deRouin
WRITTEN BY
Adam Hoelzel
STORY BY
Christian Papierniak
EDITOR
Camille Thoman
DIRECTOR OF PHOTOGRAPHY
Rich Paisley
1ST ASSISTANT CAMERA OPERATOR
Mike Dumin
CAMERA OPERATOR (2ND UNIT)
Dave Daniel
1ST ASSISTANT CAMERA OPERATOR
(2ND UNIT)
Lee Jordan
KEY GRIP
Orlando Orona
GRIP (2ND UNIT)
Todd Kuhn
SCRIPT SUPERVISOR
Chloe Williams
PRODUCTION INTERN
Anker Fanoe
CASTING BY
Caldwell/Kostenbauder Casting
ADDITIONAL WRITING & EDITING
Ben Bishop
ADDITIONAL WRITING
Dan Indra
MyGM: THE SAGA CONTINUES
WRITER
James Marceda
STORY BY
Erick Boenisch
DIRECTED BY
John Walker
2K MOTION CAPTURE
DEPARTMENT
SUPERVISOR
David Washburn
PERFORMANCE CAPTURE STAGE
MANAGER
Anthony Tominia
SENIOR TECHNICAL/PRODUCTION
MANAGER
David Voci
ASSOCIATE PRODUCTION MANAGER
Michelle Hill
TECHNICAL LEAD
Nateon Ajello
PIPELINE ENGINEER
Charles Harris III
ASSISTANT DIRECTOR
Alexandra Grant
ASSOCIATE PRODUCER
Marilyn Escobar
STAGE TECHNICIAN II
Emma Castles
Jeremy Schichtel
STAGE TECHNICIAN I
Roy Matos
Michael Listo
Lance Mitchell
STAGE BUILDER
Viqui Peralta
PRODUCTION SPECIALIST II
Ryan Girard
Jose Gutierrez
Gil Espanto
PRODUCTION SPECIALIST I
Nihal Rashinkar
Jennifer Mullaly
Leonardo Quert
RESEARCH AND DEVELOPMENT
J. Mateo Baker
TECHNICAL MANAGER
Nateon Ajello
MOTION CAPTURE STAGE BUILDER
Viqui Peralta
MOTION CAPTURE SPECIALIST II
Ryan Girard
Jose Gutierrez
Gil Espanto
MOTION CAPTURE SPECIALIST I
Jeremy Wages
Michelle Hill
AUDIO ENGINEERS
Daniel Morales
Kyle Renteria
MAKE-UP ARTISTS
Danielle O’Dea
Chrystal Linaja
Emily Jones
Arielle Abelon
CAMERA OPERATORS
Alan Ricardez
Cody Flowers
Travis Neuroth
Italo Robinson
Logan ”Lomo Saltado” Emerson
Dylan Reeves
ADDITIONAL AUDIO
ARENA ORGAN, BEATS
Music, & Additional
IN-GAME MUSIC
Casey Cameron
STUDIO SHOW MUSIC
Cody Mills
BEAT MACHINE MUSIC
Gramoscope Music
NATIONAL ANTHEM VOCALIST
Linda Lind
ADDITIONAL CAPTURE SUPPORT
Christopher Jones
PLAYER CHATTER
Derek Breakfield
Michael Patterson
Gleb Kaminer
Marlon Cowart
Devin Glischinski
PJ King
Christian Nielson-Buckholdt
Dorian Lockett
Eric Larsen
Jacob Battersby Gordon
ADDITIONAL PLAYER CHATTER
Kevin Gu
Yu Gu
Evan Li
Ryan Wang
Zongye Yang
ADDITIONAL REFEREE
Tianyi Yang
SPECIAL THANKS
Red Rowdies
CROWD CHATTER
Kelsie Lahti
Ashley Landry
Niko Ackerman
Steven Baston
Marcus Boddy
Vincent Byrne Davis
Philip Floyd
Ben Hader
Daryll Jones
Khaleisheia Jones
Wilster Phung
Jesse Langland
Rolan Jed Negranza
Hana Ohira
Danielle Strickland
Joshua Cervantes
Reinard Coloma
15
Christopher Nichols
Jaymi Valdes
Rebecca Friedman
Daniel Stafford
Megan Knapp
2K
PRESIDENT
David Ismailer
CHIEF OPERATING OFFICER
Phil Dixon
SVP, SPORTS OPERATIONS
Jason Argent
PRESIDENT, SPORTS DEVELOPMENT
Greg Thomas
2K CREATIVE DEVELOPMENT
VP, CREATIVE DEVELOPMENT
Josh Atkins
CREATIVE DIRECTORS
Joe Quadara
Jonathan Pelling
Francois Giuntini
DIRECTOR OF CREATIVE SERVICES
Robert Clarke
SR. DIRECTOR OF
CREATIVE PRODUCTION
Jack Scalici
SR. DIRECTOR OF STORY AND CREATIVE
DEVELOPMENT
Chad Rocco
SR. MANAGER OF
CREATIVE PRODUCTION
Josh Orellana
CREATIVE PRODUCTION COORDINATOR
William Gale
CREATIVE PRODUCTION ASSISTANTS
Cathy Neeley
Megan Grunenwald-Rohr
CREATIVE DIRECTOR
Mike Read
CAPTURE SERVICE LEAD
Luke McCarthy
SR. CAPTURE SPECIALIST
Dana Koerlin
SR. RESEARCH ANALYST
David Rees
USER RESEARCH MANAGER
Francesca Reyes
LEAD USER RESEARCHER
Gina Smith
CREATIVE DIRECTOR
Julian O’Neal
2K MARKETING TEAM
VP OF MARKETING
Alfie Brody
DIRECTOR OF MARKETING
Alan Ho
SR. BRAND MANAGERS
Andrew Blumberg
William Inglis
ASSOCIATE MARKETING MANAGERS
Jessica Perez
Michael Howard
NBA 2K CONTENT COORDINATORS
Jared Daye
Josh Tadlock
NBA 2K GRAPHIC DESIGN
COORDINATOR
Sarah Wawrzynowski
VP OF COMMUNICATIONS
Cori Barrett
SR. COMMUNICATIONS MANAGER
Ryan Peters
DIRECTOR, DIGITAL MARKETING
Ronnie Singh
ASSOCIATE CONSUMER ENGAGEMENT
MANAGER
Joshua Lander
SR. DIRECTOR, MARKETING
Jackie Truong
PROJECT MANAGER
Heidi Oas
MARKETING PRODUCTION MANAGER
Ham Nguyen
PRODUCTION DESIGNER
Nelson Chao
SR. GRAPHIC DESIGNER
Christopher Maas
GRAPHIC DESIGNER
Chris Cratty
DIRECTOR, VIDEO PRODUCTION
Kenny Crosbie
ASSOCIATE VIDEO,
PRODUCTION MANAGER
Nick Pylvanainen
VIDEO EDITOR / MOTION
GRAPHIC DESIGNER
Michael Regelean
VIDEO EDITORS
Shane McDonald
JR. VIDEO EDITOR/CAPTURE
SPECIALIST
Evan Falco
WEB DIRECTOR
Nate Schaumberg
SR. WEB DESIGNER
Keith Echevarria
SR. WEB DEVELOPER
Gryphon Myers
WEB PRODUCER
Tiffany Nelson
DIRECTOR, CHANNEL MARKETING
Anna Nguyen
CHANNEL MARKETING MANAGER
Marc McCurdy
CHANNEL PROJECT MANAGER
Dustin Choe
PARTNER MARKETING SPECIALIST
Kelsie Lahti
SR. DIRECTOR OF EVENTS
Leslie Zinn Abarcar
EVENTS MANAGER
David Iskra
EVENT TECH MANAGER
Mario Higareda
DIRECTOR, CUSTOMER SERVICE
Ima Somers
CUSTOMER SERVICE MANAGER
David Eggers
KNOWLEDGE BASE COORDINATOR
Mike Thompson
CUSTOMER SERVICE LEAD
Crystal Pittman
SENIOR CUSTOMER
SERVICE ASSOCIATES
Alicia Nielsen
Ryosuke Kurosawa
Dominic Hurton
SR. DIRECTOR
PARTNERSHIPS & LICENSING
Jessica Hopp
SR. MANAGER
PARTNERSHIPS & LICENSING
Greg Brownstein
ASSOCIATE MANAGER
PARTNERSHIPS & LICENSING
Ashley Landry
SR. COORDINATOR
PARTNERSHIPS & LICENSING
Megan Reyes
MANAGER, MUSIC
PARTNERSHIPS & LICENSING
David Kelly
2K OPERATIONS
SVP, SR. COUNSEL
Peter Welch
VP, BUSINESS AFFAIRS
Jerry Wang
16
COUNSEL
Justyn Sanderford
Aaron Epstein
VP, PUBLISHING OPERATIONS
Steve Lux
DIRECTOR OF OPERATIONS
Dorian Rehfield
SR. DIRECTOR OF
ANALYTICS AND DATA SCIENCE
Mehmet Turan
DATA ANALYST
Mo Lin
MANAGER, GAME ANALYTICS
Kyle Bishop
DIRECTOR OF MONETIZATION
Dennis Ceccarelli
LIVE OPS PRODUCT MANAGER NBA 2K
Andrew Birdsall
SR. USER RESEARCH ANALYST
David Rees
DATA ANALYTICS MANAGER
Alvin Li
DATA SCIENTIST
Robin Luo
STRATEGY ANALYST
Benjamin Simonett
PARALEGAL
Xenia Mul
2K IT
SR. DIRECTOR, 2K IT
Rob Roudebush
TECHNICAL DIRECTOR
Russell Mains
SR. IT MANAGER
Bob Jones
SR. SYSTEMS
ENGINEERING MANAGER
Jon Heysek
SR. NOC MANAGER
Vaclav Dolezal
SR. IT MANAGER
Lee Ryan
ONLINE MANAGER
Scott Darone
NETWORK ENGINEERS
Don Claybrook
Fernando Ramirez
SR. SYSTEMS ENGINEER
Petr Fiala
SYSTEMS ENGINEERS
Joseph Davila
Manish Patel
Michal Bernat
Peter Pribylinec
Radek Trojan
HELPDESK SUPERVISOR
Scott Alexander
SYSTEMS ADMINISTRATORS
Davis Krieghoff
Joseph Thompson
Tareq Abbassi
IT SUPPORT SPECIALIST
Brandon McMurray
Christopher Smith
IT ANALYST
Michael Caccia
2K INTERNATIONAL
PUBLISHING
VP PUBLISHING, OPERATIONS
Murray Pannell
DIRECTOR, INTERNATIONAL
MARKETING AND COMMUNICATIONS
Jon Rooke
HEAD OF INTERNATIONAL
BRAND MARKETING
David Halse
SENIOR INTERNATIONAL
BRAND MANAGER
Carly Drew
INTERNATIONAL JUNIOR
BRAND MANAGER
James Dodd
HEAD OF INTERNATIONAL
COMMUNICATIONS
Wouter van Vugt
INTERNATIONAL
COMMUNICATIONS MANAGER
Amy White
INTERNATIONAL COMMUNITY
& SOCIAL EXECUTIVE
Dan Warren
2K INTERNATIONAL
PRODUCT DEVELOPMENT
INTERNATIONAL PRODUCER
Mark Ward
2K INTERNATIONAL
CREATIVE SERVICES
DIRECTOR OF CREATIVE
SERVICES & LOCALIZATION
Nathalie Mathews
LOCALIZATION PROJECT MANAGER
Cara Lacey
LOCALIZATION AND CREATIVE
SERVICES ASSISTANT
Matt Lamplugh
SR. DESIGN MANAGER
Tom Baker
GRAPHIC DESIGNER
James Quinlan
VIDEO CONTENT EDITOR
Barney Austin
EXTERNAL LOCALIZATION TEAMS
Around the Word
Robert Böck
Synthesis Iberia
Synthesis International srl
2K INTERNATIONAL
TERRITORY MARKETING
AND COMMUNICATIONS
Adam Perry
Agnès Rosique
Alison Gram
Belinda Crowe
Ben Seccombe
Callum Cuming
Carlo Volz
Carlos Villasante
Caroline Rajcom
Dave Blank
Dennis de Bruin
Gemma Woolnough
Jan Sturm
Jean-Paul Hardy
Julien Brossat
Matt Gardner
Maria Martinez
Mikey Foley
Roger Langford
Sandra Mauri
Sandra Melero
Sean Phillips
Shelly van Seventer
Simon Turner
Stefan Eder
Warner Guinée
Yoona Kim
Zaida Gómez
TAKE-TWO INTERNATIONAL
OPERATIONS
Kevin Smith
Phil Anderton
Nisha Verma
Richard Kelly
2K ASIA
ASIA GENERAL MANAGER
Jason Wong
ASIA MARKETING DIRECTORS
Diana Tan
Tracy Chua
ASIA SR. MARKETING MANAGER
Daniel Tan
JAPAN MARKETING
MANAGER
Kyoko Fuke
17
CHINA MARKETING MANAGER
Leo Li
SR. PRODUCT EXECUTIVE
Rohan Ishwarlal
PRODUCT EXECUTIVE
Wayne Ng
JAPAN MARKETING
ASSISTANT
David Anderson
KOREA MARKETING
ASSISTANT
Park Sangmin
SR. LOCALIZATION MANAGER
Yosuke Yano
LOCALIZATION
COORDINATORS
Pierre Guijarro
Mao Iwai
TAKE-TWO ASIA
OPERATIONS
Eileen Chong
Veronica Khuan
Chermine Tan
Takako Davis
Yuki Suhara
BUSINESS DEVELOPMENT
Erik Ford
Syn Chua
Paul Adachi
Hidekatsu Tani
Aiki Kihara
Hidekatsu Tani
Ken Tilakaratna
Anna Choi
Hyun Jookyoung
Felix Ng
Dustin Zhao
2K QUALITY
ASSURANCE
SR. VICE PRESIDENT OF
QUALITY ASSURANCE
Alex Plachowski
QUALITY ASSURANCE DIRECTOR
Scott Sanford
QUALITY ASSURANCE SENIOR TEST
MANAGER
Jeremy Ford
QUALITY ASSURANCE TEST
MANAGER - SUPPORT TEAMS
Michael Weber
PROJECT LEAD
Luis Nieves
LEAD TESTERS -
SUPPORT TEAMS
Nathan Bell
Jordan Wineinger
Bill Lanker
Ashley Fountaine
Timothy Erbil
ASSOCIATE LEAD TESTERS
Philip Lui
James Schindler
Robert Marrazzo
Tim Parham
Charlene Artuz
Ana Garza
Ezra Paredes
Hugo Dominguez
SENIOR TESTERS
Anthony Wair
Eduardo Bancud
Taylor Galauska
Andrew Garrett
Bryan Fritz
Robert Klempner
David Dalie
Douglas Reilly
Zachary Little
Brian Reiss
Jessica Mitchell
Joshua Brown-Sage
Sommer Sherfey
Tyler Redmann
QUALITY ASSURANCE TESTERS
Kameron Burrell
Malcolm Jackson
Annastasia Larsen
Landen Scott
Chad Morton
Anthony Morrow
Sean Wakeham
James Robinson
Darwin Layco
Alexis White
Glenn Miraflor
Ian Evans
Eduardo Perez
Dylan Garcia
Edward Niecikowski
Richard Pugh
Shavawn G. Washington
Domingo Rosa
Connor Milne
James Barnes
Mark King
Austin Kim
Prescott Datuin
Julian Molina
Wenceslao Concina
Albert Song
Alex Washburn
Armando Prescott
Benjamin Henson
Blake Parham
Brandon Beltran
Brandon Carroll
Brandon Matassa
Brendan Feazell
Brendan Rudnick
Carson Askew
Christian Ramos
Christopher Mejia
Christopher Palmar
Chris Zambrano
CJ Anzures
Clarissa Asam
Cody McKeon
David Laboy
Dominic Ginter
Donald Erwin
Genaro Siciliano
Grace Gratton
Heraclio Arias
Isiah Scott
Jade Dabu
Jalen Brown
Jerico Javier
Greg Ereno
John Ramos
Jovanna Marquez
Justin Martinez
Kalaiku Nuuanu
Kaitlynne Thornton
Lo Daniels
Lucy Branch
Marco Brown
Marisa Ghilarducci
Mary Manno
Merrix Murphy
Michael Denman
Michael Schnuckel
Nick Vizcarra
Omar Moreno
Patrick Taddeo
Richard Henderson
Rodney Carden
Sidney Fackrell
Steven Smigulec
Taylor McKinnon
Todd Thomas
Tyler Towne
Wei Guan
William Patterson
Zach Akre
Zachary Dary
SPECIAL THANKS
Leslie Cullum
Alex Belk
Louis Napolitano
Joe Bettis
David Barksdale
Rachel McGrew
Chris Jones
Juan Corral
Cam Steed
Travis Allen
Chuck Baker
Robert Young
Candice Javellonar
Jeremy Richards
2K INTERNATIONAL
QUALITY ASSURANCE
LOCALIZATION QA MANAGER
José Miñana
MASTERING ENGINEER
Wayne Boyce
MASTERING TECHNICIAN
Alan Vincent
LOCALIZATION
QA SENIOR LEAD
Oscar Pereira
LOCALIZATION
QA PROJECT LEAD
Elmar Schubert
LOCALIZATION QA LEADS
Adriana Cervantes
Florian Genthon
18
Jose Olivares
Sergio Accettura
LOCALIZATION QA
ASSOCIATE LEAD
Manuel Aguayo
SENIOR LOCALIZATION QA TECHNICIAN
Christopher Funke
Daniel Im
Pablo Menéndez
Sarah Dembet
Timothy Cooper
LOCALIZATION QA
TECHNICIANS
Alessandra Mazzarella
Alexander Onesti
Antoine Grelin
Benny Johnson
David Sung
Dimitri Gerard
Dmitry Kuzmin
Ernesto Rodriguez-Cruz
Etienne Dumont
Frédéric Créhin
Gabriele Cesarini
Gian Marco Romano
Javier Vidal
Jean-Luc Brebant
Jorge Abello Garcia
Julien Cohen
Julio Calle Arpon
Koso Suzuki
Luca Panaccione
Luca Rungi
Nicolas Bonin
Noriko Staton
Patricia Ramón
Samuel França
Seon Hee C. Anderson
Stefania L. Monaco
Toni López
Yury Fesechka
2K CHENGDU
QUALITY ASSURANCE
QA DIRECTOR
Zhang Xi Kun
QA MANAGER
Steve Manners
QA LEADS
Gao You Ming
Huang Cheng
QA ASSOCIATE LEAD
Wang Yi Min
QA SENIOR TESTERS
Liu Ya Qin
Luo Tao
Zhuo Yu
QA TESTERS
Chen Feng
Chen Ji Zhou
Chen Si Yu
Chen Tai Ji
Huang Hua
Long Fu Yu
Tian Meng Qi
Zhang Yong Bin
Zhao Ju Hao
Fan Hao Ran
Song Lu Yao
Gong Yi Ren
Wu Jiang Qiao
Xu Shuang Yao
Zhang Wei
Zhang Ran
Wang Li Hao
Zhang Hua Rui
Dai Tian Hao
Sun Xu”
Hou Chong
Wu Xiao Li
Zhang Xiao Peng
Xian Jia Ren
Zhang Meng
Tang Ze Cheng
Ding Jia Zhou
Zhao Xu Shuang
Wan Cheng Chen
2K CHENGDU LOCALIZATION
QUALITY ASSURANCE
QA MANAGER
Du Jing
PROJECT LEAD
Zhu Jian
LEAD QA TESTERS
Chu Jin Dan
Shigekazu Tsuuchi
SENIOR QA TESTERS
Kan Liang
Hyunmin Cho
Bai Xue
Tang Shu
Jin Xiong Jie
Hu Meng Meng
QA TESTERS
Zhao Yu
Wang Ce
Tan Liu Yang
Li Ling Li
Zhao Jin Yi
Chen Xue Mei
Zhang Yi Hang
Tong Yi Feng
Tian Qi Feng
Xu Le Le
Yang Pei Xi
Li Zong Yu
Zhou Ying Ying
IT ENGINEERS
Zhao Hong Wei
Hu Xiang
Wang Peng
Zheng Xing
SPECIAL THANKS
Xie Ya Xi
Su Wan Qing
Wang He Fei
Li Hua
Zhang Pei
FOX STUDIOS
Rick Fox
Victoria Fox
NATIONAL BASKET-
BALL ASSOCIATION
PRESIDENT, GLOBAL
PARTNERSHIPS
Salvatore LaRocca
SENIOR VICE PRESIDENT
LEGAL & BUSINESS AFFAIRS
Hrishi Karthikeyan
SENIOR MANAGER, LEGAL
& BUSINESS AFFAIRS
Vince Kearney
SENIOR VICE PRESIDENT
GLOBAL PARTNERSHIPS
Matt Holt
SENIOR DIRECTOR
GLOBAL PARTNERSHIPS
Adrienne O’Keeffe
MANAGER
GLOBAL PARTNERSHIPS
Mary O’Laughlin
COORDINATOR GLOBAL PARTNERSHIPS
Harley Opolinsky
COORDINATOR GLOBAL PARTNERSHIPS
Harley Opolinsky
Daniel Lupin
MOTION CAPTURE TALENT
Karl-Anthony Towns
D’Angelo Russell
Glenn Robinson III
Marquese Chriss
Aaron Gordon
Zach LaVine
Ben McLemore
Austin Rivers
Lance Stephenson
Evan Turner
Dion Waiters
BASKETBALL TALENT
Hameed Ali
Ismail Ali
Cortez Barrett
C.J. Brown
Dejon Burdeaux
Aaron Cameron
Lydell Cardwell
Pierre Carter
Jalani Davis
James Davis
Cody Demps
John Dickson
Robert Duncan
Josh Fox
Brian Goins
Darius Graham
Arell Hennings
Allen Huddleston
Tyler Idowu
U.C. Iroegbu
Warren Jackson
Theo Johnson
Tony Johnson
Carson Mack
Mikh McKinney
Devin Murphy
19
Tyree Murray
Scott O’Gallagher
Alex Okafor
Michael Onyebalu
Jeffrey Parker
Darrell Polee
Joey Rodriguez
Ameer Shamsud-Din
Angelo Sharpless
Austin Simon
Richard J. ”@foreveriball” Starling
Joshua Sykes
Ryan Sypkens
T.J. Viney
Shawn Ward
Devin ”@ten000hours” Williams
Kenny Woodard
Roshun Wynne, Jr.
Sammy Yeager
STREET DUNKERS
Myree ”Reemix” Bowden
Jordan Kilganon
Jeff Remmington
Angelo Sharpless
PARK DANCERS
Denzel ”Meechie” Harris
Daquan ”Toosi” High
Judson Laipply
Eric ”Kidd Strobe” Bassett
Gary ”Noh-Justice” Morgan
David ”Kid David” Shreibman
Tony Ly
Dan Rue
TRAMPOLINE TALENT
Eddie Johnson
Davaughn Martin
BICYCLE TALENT
Pete Brandt
SCOOTER TALENT
Ryan Myers
SKATEBOARD TALENT
Rob Ferguson
SPECIAL THANKS
Dakarai Allen
Brandon ”BDot” Armstrong
Grayson ”The Professor” Boucher
Billy ”Dunkademics” Doran
Chuks Iroegbu
Davion Mize
Ryan Sypkens
Larry Wickett
VISUAL CONCEPTS
SPECIAL THANKS
Strauss Zelnick
Karl Slatoff
Lainie Goldstein
Dan Emerson
Jordan Katz
David Cox
Steve Glickstein
Scott Patterson
Take-Two Sales Team
Take-Two Digital Sales Team
Take-Two Channel
Marketing Team
Siobhan Boes
Hank Diamond
Alan Lewis
Daniel Einzig
Ursula Baker
Christopher Fiumano
Pedram Rahbari
Jenn Kolbe
Greg Gibson
Take-Two Legal Team
David Boutry
Juan Chavez
Rajesh Joseph
Gaurav Singh
Alexander Raney
Barry Charleton
Jon Titus
Gail Hamrick
Tony MacNeill
Chris Bigelow
Brooke Grabrian
Katie Nelson
Chris Burton
Christina Vu
Daniella Gutierrez
Betsy Ross
Kate Stricker
Karla Duarte
Pete Anderson
Maria Zamaniego
Nicholas Bublitz
Danielle Williams
Ariel Owens-Barham
Nicole Hillenbrand
Megan Grunenwald-Rohr
Jessica Hurst
Ross Graber
Jacqui Ratley
Mark Little
Jean-Sébastien Ferey
Andre Key
John Markisch
Access Communications
Operation Sports
David Cook
Cameron Goodwin
Simon Cooke
Sandra Smith Congdon
Chris Casanova
Ethan Abeles
Dave Mianowski
Erin Schauble
Marco Carrillo
Zachary Romer
Brandon Harter
Richard Pugh
Shavawn G. Washington
Josh Cheung
The Lee Family
Uitgegeven door 2K, een uitgever van
Take-Two Interactive Software, Inc.
Alle handelsmerken zijn het eigendom van
de betreffende eigenaars. De namen en
logo’s van alle arena’s zijn handelsmerken
van hun betreffende eigenaars en worden
met toestemming gebruikt. Bepaalde
gebruikte handelsmerken zijn eigendom
van American Airlines, Inc. en worden door
2K Sports gebruikt onder licentie.
Alle rechten voorbehouden. Copyright 2017
door STATS LLC. Commercieel gebruik of
distributie van de gelicenseerde materialen
zonder geschreven toestemming van
STATS LLC is ten strengste verboden.
Basketbalmaterialen geleverd door
Gared Sports, de exclusieve leverancier
van basketbalborden en ringen voor
NBAarena’s. Deze software is gedeeltelijke
gebaseerd op het werk van de Independent
JPEG Group. Lokalisatietools en
ondersteuning door XLOC Inc. Bankers
Life Fieldhouse en het Bankers Life
Fieldhouselogo zijn handelsmerken van
CNO Financial Group, Inc. en worden met
toestemming gebruikt.
Maakt gebruik van Simplygon (TM),
Copyright (c) 2016 Donya(TM) Labs AB.
Op delen van deze software berust
copyright (c) 2014 Pablo Fernandez
Alcantarilla Jesus Nuevo. Alle rechten
voorbehouden. Emoji gratis verstrekt door
http://emojione. com
De beeltenissen van de NBA en NBA-
teams zijn het intellectueel eigendom van
NBA Properties, Inc. en de betreffende
NBAteams. Copyright 2017 NBA Properties,
Inc. Alle rechten voorbehoud
20
BEPERKTE GARANTIE OP SOFTWARE EN LICENTIEOVEREENKOMST
Deze beperkte garantie op de sof tware en licentieovereenkomst (deze “Overeenkomst ”) kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt. De actuele versie wordt geplaat st op w ww.take2games.
com/eula/ (de “Website”). Als je deze Software blijft gebruiken nadat een herziene Overeenkomst is gepubliceerd, geef je aan akkoord te gaan met de gewijzigde bepalingen.
DE “SOFTWARE” OMVAT ALLE SOF TWARE BIJ DEZE OVEREENKOMST, DE BEGELEIDENDE HANDLEIDING(EN), VERPAKK ING, ANDERE GESCHREVEN BESTANDEN, ELEKTRONISCHE
OF ONLINEMATERIALEN OF -DOCUMENTATIE, EN ENIGE EN ALLE KOPIEËN VAN DEZE SOFTWARE EN DE MATERIALEN.
DE SOFTWARE WORDT IN LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN NIET AAN JE VERKOCHT. DOOR DE SOFTWARE EN ENIG ANDER MATERIAAL BIJ DE SOFTWARE TE OPENEN,
DOWNLOADEN, INSTALLEREN, KOPIËREN OF OP ANDERE WIJZE TE GEBRUIKEN, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST MET HET AMERIKAANSE BEDRIJF
TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. (“LICENTIEGEVER”, “WIJ”, “WE”, “ONS” OF “ONZE”), ALSMEDE HET PRIVACYBELEID OP www.take2games.com/privacy EN DE
SERVICEVOORWAARDEN OP www.take2games.com/legal.
LEES DEZE OVEREENKOMST ZORGVULDIG DOOR. ALS JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE SOFTWARE NIET OPENEN, DOWNLOADEN,
INSTALLEREN, KOPIËREN OF GEBRUIKEN.
LICENTIE
Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent Licentiegever je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte en onherroepelijke recht en de niet-exclusieve,
niet-overdraagbare, beperkte en onherroepelijke licentie om één exemplaar van de Soft ware te gebruiken voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik van de game op één Gameplatform
(zoals een computer, mobiel apparaat of gameconsole) zoals bedoeld door de Licentiegever, tenzij anders is vastgelegd in de documentatie van de Software. Je licentierechten zijn
onderworpen aan je naleving van deze Overeenkomst. De looptijd van je licentie onder deze Overeenkomst gaat in op de dag dat je de Software installeert of anderszins gebruikt, en
loopt af op de dag dat je afstand doet van de Software of, als dit eerder is, op de dag dat de Licentiegever deze Overeenkomst beëindigt (zie hieronder).
De Software wordt aan jou in licentie gegeven, niet verkocht, en je erkent hierbij dat er geen aanspraak of eigendomsrecht op de Software wordt overgedragen of toegekend en
dat deze Overeenkomst niet moet worden opgevat als de verkoop van enig recht op de Software. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen in de Software, met inbegrip
van, maar niet beperkt tot, alle auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen, handelsnamen, eigendomsrechten, patenten, titels, computercodes, audiovisuele effecten,
thema’s, personages, namen van personages, verhalen, dialogen, omgevingen, illustraties, geluidseffecten, muzikale werken en morele rechten. De Software wordt beschermd
door Amerikaanse wetgeving op het gebied van auteursrecht en handelsmerken, en wereldwijd door toepasselijke wetgeving en door wereldwijde verdragen. Het is niet toegestaan
de Software te kopiëren, vermenigvuldigen, wijzigen, aan te passen of distribueren, op enige wijze of op enig medium, geheel of gedeeltelijk, zonder voorafgaande schriftelijke
toestemming van Licentiegever. Iedereen die de Software geheel of gedeeltelijk, op enige wijze of op enig medium, kopieert, vermenigvuldigt of distribueert, schendt willens en
wetens de auteursrechtwetten en kan civiel- en strafrechtelijk worden vervolgd in de Verenigde Staten of eigen land. Overtredingen van het auteursrecht van de Verenigde Staten
kunnen worden bestraft met boetes van maximaal US$ 150.000 per overtreding. De Software bevat in licentie verstrekt materiaal en ook de licentiegevers van Licentiegever kunnen
aanspraak maken op hun rechten in het geval van schending van deze Overeenkomst. Alle rechten die in deze Overeenkomst niet nadrukkelijk aan jou worden verleend, blijven
voorbehouden aan Licentiegever en, indien van toepassing, aan haar licentiegevers.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE
Je stemt ermee het volgende niet te doen en geen hulp of advies te geven aan een andere persoon of entiteit over hoe het volgende te doen:
• de Software commercieel exploiteren;
de Software, of kopieën van de Software, distribueren, leasen, in licentie geven, verkopen, verhuren, converteren in converteerbare valuta of anderszins overdragen of toewijzen,
zonder de uitdrukkelijke, voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever, of zoals uiteengezet in deze Overeenkomst;
• een kopie maken van de Software of van enig deel van de Software (anders dan hierin uiteengezet);
• een kopie van deze Software beschikbaar stellen via een netwerk voor het gebruik of het downloaden ervan door meerdere gebruikers;
behalve waar dit door de Software of in deze Overeenkomst expliciet anders wordt aangegeven, de Software gebruiken of installeren (of anderen hiertoe toestemming verlenen)
op een netwerk, voor online gebruik, of op meer dan één computer of game-eenheid tegelijkertijd;
de Software kopiëren naar een vaste schijf of ander opslagapparaat ter omzeiling van de vereiste dat de Software wordt uitgevoerd vanaf de meegeleverde cd-rom of dvd-rom (dit
verbod is niet van toepassing op kopieën, geheel of gedeeltelijk, die door de Software tijdens de installatie zelf zijn gemaakt om de prestaties te verbeteren);
de Software gebruiken op of kopiëren naar een centrum of een andere commerciële locatie voor het spelen van games, met dien verstande dat Licentiegever je een aparte
licentieovereenkomst kan aanbieden voor het beschikbaar stellen van de Software voor commercieel gebruik;
de Sof tware geheel of gedeeltelijk reverse-engineeren, decompileren, deassembleren, weergeven, vertonen, afgeleide werken vervaardigen op basis van de gehele of gedeeltelijke
Software, of de Software anderszins geheel of gedeeltelijk wijzigen;
• kennisgevingen betreffende eigendomsrechten, merken of labels die zich op of in de Software bevinden, verwijderen of wijzigen;
• een andere gebruiker beperken of belemmeren bij het gebruik en genot van onlinefuncties van de Software;
vals spelen (inclusief maar niet beperkt tot het gebruik maken van exploits of problemen) of gebruikmaken van een onrechtmatige robot, spider of ander programma gerelateerd
aan enige onlinefuncties van de Software;
• enige voorwaarden, beleidslijnen, licenties of gedragscode schenden voor onlinefuncties van de Software; of
de Software vervoeren, exporteren of herexporteren (direct of indirect) naar enig land dat dergelijke Software niet mag ontvangen volgens Amerikaanse exportwetten of
regelgeving of Amerikaanse economische sancties, of op andere wijze dergelijke wetten of regelgeving of de wetten van het land waarin de Software is verkregen, schenden,
hetgeen regelmatig kan worden aangepast.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLUSIEF DIGITALE KOPIEËN: Download van de Software, gebruik van een unieke code, registratie van de
Software, lidmaatschap van diensten van derden en/of lidmaatschap van een dienst van de Licentiegever (inclusief acceptatie van de bijbehorende voor waarden en beleidsbepalingen)
zijn mogelijk vereist om de Software te activeren, toegang te krijgen tot digitale exemplaren van de Software, of bepaalde vrij te spelen, downloadbare, online- of andere speciale
content, diensten en/of functies (gezamenlijk de “Speciale functies”) te openen. Toegang tot Speciale functies is beperkt tot één Gebruikersaccount (zoals hieronder gedefinieerd)
per code. Toegang tot Speciale functies is beperkt tot één Gebruikersaccount (zoals hieronder gedefinieerd) per code. Het is niet toegestaan om de toegang tot Speciale functies over
te dragen, te verkopen, in lease te verstrekken, te verhuren, om te wisselen naar converteerbare virtuele valuta of opnieuw te laten registreren door een andere gebruiker, tenzij dit
expliciet wordt vermeld. In geval van conflict met andere bepalingen in deze Overeenkomst zijn de voorwaarden in deze paragraaf bindend.
OVERDRACHT VAN LICENTIE VOOR EXEMPLAAR OP SCHIJF: Je hebt het recht het volledige fysieke exemplaar van de Software en begeleidende documentatie blijvend over
te dragen aan een andere persoon, zolang je geen kopieën (met inbegrip van archiverings- en reservekopieën) van de Software, begeleidende documentatie of enig deel of enige
21
component van de Software en de begeleidende documentatie behoudt, en zolang de ontvanger instemt met de bepalingen van deze Overeenkomst. Voor de overdracht van de
licentie voor een exemplaar op schijf moet je mogelijk specifieke stappen ondernemen, zoals uiteengezet in de documentatie bij de Software. Het is niet toegestaan om Virtuele
valuta of Virtuele goederen over te dragen, te verkopen, in lease te geven, te verhuren of om te wisselen naar converteerbare virtuele valuta , tenzij zoals nadrukkelijk is uiteengezet
in deze Overeenkomst of met voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Speciale functies, inclusief content die uitsluitend beschikbaar is met een code voor één
gebruiker, mogen onder geen enkele voorwaarde worden overgedragen aan een andere persoon. Het is mogelijk dat Speciale functies niet meer functioneren als de oorspronkelijke
installatie van de Software is verwijderd of het exemplaar op schijf niet meer beschikbaar is voor de gebruiker. De Software is alleen bestemd voor privégebruik. ONVERMINDERD
HET VOORAFGAANDE IS HET NIET TOEGESTAAN PRE-RELEASEVERSIES VAN DE SOFTWARE OVER TE DRAGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING: De Software kan zijn voorzien van maatregelen die de toegang tot de Software controleren, de toegang tot bepaalde functies of content controleren,
het maken van onrechtmatige kopieën verhinderen of anderszins proberen te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en licenties overschrijdt die worden toegekend onder de
Overeenkomst. Dergelijke maatregelen kunnen de integratie van licentiebeheer, productactivering en andere beveiligingstechnologie in de Software alsmede het bewaking van het
gebruik omvatten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, tijd, datum, toegang of andere controlesystemen, tellers, serienummers en/of beveiligingsapparaten die zijn ontworpen
om het onrechtmatig openen, gebruiken en kopiëren van de Software of enig deel of enige component hiervan te voorkomen, waaronder schendingen van deze Overeenkomst.
Licentiegever behoudt zich het recht voor om het gebruik van de Software op elk gewenst moment te bewaken. Het is niet toegestaan dergelijke maatregelen voor toegangscontrole
te belemmeren of om te proberen dergelijke beveiligingsfuncties uit te schakelen of te omzeilen. Als je de technische beveiligingsmaatregelen uitschakelt of anderszins omzeilt,
functioneert de Software mogelijk niet correct. Als de Software toegang geeft tot Speciale functies, mag per keer slechts één exemplaar van de Software deze functies benaderen.
Mogelijk zijn aanvullende bepalingen van toepassing en moet je je registreren om toegang te krijgen tot de online services en Software-updates en patches te downloaden. Alleen
Software met een geldige licentie kan worden gebruikt voor het gebruik van onlineservices, waaronder het downloaden van updates en patches. Licentiegever kan de onder deze
Overeenkomst verstrekte licentie en de toegang tot de Software beperken, opschorten of beëindigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot gerelateerde services en producten,
met kennisgeving van 30 dagen of onmiddellijk vanwege elke reden waarover Licentiegever redelijkerwijs geen controle heeft of indien je een voorwaarde in deze overeenkomst of in
een beleid dat ten grondslag ligt aan de Software, inclusief deze Overeenkomst, het privacybeleid van de Licentiegever en/of de servicevoorwaarden van de Licentiegever, schendt.
DOO R DE GEBRUIK ER GEM AAK TE CONTE NT: Met de So ftware ku n je mogelijk i nhoud make n, met inbegrip van, ma ar niet bep erkt to t, een platt egrond, e en scenario, een scr eenshot,
een auto-ontwerp, een voorwerp of een video van je gameplay. In ruil voor het gebruik van de Software, en voor zover je bijdragen via gebruik van de Software aanleiding geven tot
enig auteursrechtelijk belang, verleen je hierbij aan Licentiegever een exclusief, permanent, onherroepelijk, volledig overdraagbaar en in sublicentie te geven wereldwijd recht op en
licentie voor het gebruik van je bijdragen op enige wijze en voor enig doeleinde met betrekking tot de Software en verwante zaken en diensten, met inbegrip van, maar niet beperkt
tot, het recht je bijdragen te reproduceren, te vermenigvuldigen, aan te passen, te wijzigen, uit te voeren, te vertonen, te publiceren, uit te zenden, te verzenden of anderszins te
communiceren aan het publiek op enige bekende of nog onbekende wijze, en te distribueren zonder enige voorafgaande kennisgeving of vergoeding aan jou van enige aard voor de
volledige duur van de bescherming die wordt toegekend aan intellectuele-eigendomsrechten door toepasselijke wetten en internationale verdragen. Je doet hierbij afstand van enige
morele rechten op auteurschap, publicatie, reputatie of toeschrijving met betrekking tot het gebruik en de beschikking van Licentiegever of andere spelers van dergelijke zaken in
relatie met de Software en verwante goederen en diensten onder de toepasselijke wetten. Deze aan Licentiegever verleende licentie en de bovengenoemde verklaring van afstand
van enige toepasselijke morele rechten blijven van kracht na beëindiging van deze Overeenkomst.
INTERNETVERBINDING: Mogelijk heb je een internetverbinding nodig om onlinefuncties te benaderen, de Software te verifiëren of andere functies uit te voeren.
GEBRUIKERSACCOUNTS: Voor het gebruik van de Software of een softwareonderdeel of voor de correcte werking van de Software moet je mogelijk een geldige en actieve
gebruikersaccount voor een onlineservice hebben en onderhouden, zoals een gameplatform van derden of een account voor een sociaal netwerk (“Account van derden”), of een
account bij Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever, zoals is uiteengezet in de documentatie bij de Sof tware. Als je dergelijke account s niet hebt, werken bepaalde
functies van de Sof tware geheel of gedeeltelijk niet, of niet meer, correct. Voor de Sof tware moet je mogelijk ook een Softwarespecifieke gebruikersaccount maken bij Licentiegever
of een dochteronderneming van Licentiegever (“Gebruikersaccount”) om toegang te krijgen tot de Software en zijn functionaliteit en onderdelen. De aanmeldgegevens van je
Gebruikersaccount kunnen worden gekoppeld aan een Account van derden. Je bent verantwoordelijk voor alle gebruik en de beveiliging van je Gebruikersaccounts en Accounts van
derden die je gebruikt voor toegang tot en gebruik van de Software.
VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN
Als je door het gebruik van de Software een gebruikslicentie voor Virtuele valuta en Virtuele goederen kunt aanschaffen en/of verdienen, gelden de volgende voorwaarden.
VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN: Met de Sof tware kunnen gebruikers mogelijk (i ) fictieve virtuele valuta gebruiken als exclusief ruilmiddel binnen de Software (“V irtuele
valuta” of “VV”) en (ii) toegang krijgen tot virtuele goederen (en bepaalde beperkte gebruiksrechten) binnen de Software (“Virtuele goederen” of “VG”). Ongeacht de gebruikte
terminologie vertegenwoordigen VV en VG een beperkt licentierecht dat onder deze Overeenkomst valt. Conform de voorwaarden en jouw naleving van deze Overeenkomst verleent
Licentiegever je het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, niet in sublicentie verstrekbare, beperkte recht en de niet-exclusieve, niet-overdraagbare, niet in sublicentie verstrekbare,
beperkte licentie om exclusief binnen de Software door jou verkregen VV en VG te gebruiken voor je persoonlijke, niet-commerciële gameplay. Tenzij zoals anderszins is verboden
volgens toepasselijk recht, worden de door jou verkregen VV en VG in licentie aan je verstrekt. Je stemt ermee in dat onder deze Overeenkomst geen aanspraak of eigendomsrecht
op VV en VG wordt overgedragen of toegewezen. Deze Overeenkomst dient niet te worden geïnterpreteerd als verkoop van enige rechten op VV en VG.
VV en VG hebben geen equivalente waarde in echte valuta en functioneren niet als een substituut voor echte valuta. Je erkent en stemt ermee in dat Licentiegever op elk gewenst
moment maatregelen kan herzien of nemen die van invloed zijn op de waargenomen waarde of de aanschafprijs van VV en/of VG, tenzij zoals verboden is volgens toepasselijke
wetgeving. Als je VV en VG niet gebruikt, worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht, met dien verstande echter dat de onder deze Overeenkomst verleende licentie voor VV en
VG wordt beëindigd overeenkomstig de voorwaarden van deze Overeenkomst en de documentatie bij de Software wanneer Licentiegever de Software stopzet of deze Overeenkomst
op andere wijze wordt beëindigd. Licentiegever behoudt zich naar eigen inzicht het recht voor om kosten in rekening te brengen voor het recht op toegang tot of gebruik van VV en
VG en/of met of zonder kosten VV en VG kan distribueren.
VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN VERDIENEN EN AANSCHAFFEN: Je hebt mogelijk de mogelijkheid om VV aan te schaffen of bij Licentiegever te verdienen voor de
voltooiing van bepaalde activiteiten of prestaties in de Software. Licentiegever kan bijvoorbeeld VV of VG verstrekken nadat je een activiteit in de game hebt voltooid, zoals het
bereiken van een nieuw level, het voltooien van een taak of het maken van gebruikerscontent. Nadat je VV en/of VG hebt verkregen, worden ze bijgeschreven op je Gebruikersaccount.
Je kunt VV en VG alleen aanschaffen binnen de Software of via een platform waaraan een webwinkel van derden, een app-store of een andere door Licentiegever geautoriseerde
winkel deelneemt (gezamenlijk “Softwarewinkel” genoemd in deze Overeenkomst). Aanschaf en gebruik van goederen of valuta via een Softwarewinkel zijn gebonden aan de
toepasselijke documenten van de Softwarewinkel, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de servicevoorwaarden en gebruikersovereenkomst. Deze onlineservice is in sublicentie
aan je verstrekt door de Softwarewinkel. Licentiegever kan kortingen of speciale acties aanbieden bij de aanschaf van VV. Dergelijke kortingen en speciale acties kunnen op elk
gewenst moment en zonder kennisgeving worden gewijzigd of stopgezet door Licentiegever. Nadat je een geautoriseerde aankoop van VV in een app-store hebt voltooid, wordt
het bedrag van aangeschafte VV bijgeschreven op je Gebruikersaccount. Licentiegever zal een maximumbedrag vaststellen dat je per transactie en/of dag mag besteden voor de
aanschaf van VV. Dit bedrag kan variëren afhankelijke van de aanverwante Software. Licentiegever kan naar eigen inzicht aanvullende limieten instellen voor het VV-bedrag dat je
kunt aanschaffen of gebruiken, hoe je VV kunt gebruiken en het maximale VV-saldo dat op je Gebruikersaccount kan worden bijgeschreven. Je bent volledig verantwoordelijk voor
22
alle VV-aankopen via je Gebruikersaccount, ongeacht of je deze al dan niet hebt geautoriseerd.
SALDOBEREKENING: Je kunt je beschikbare VV en VG openen en bekijken in je Gebruikersaccount nadat je je hierbij hebt aangemeld. Licentiegever behoudt zich het recht voor om
naar eigen inzicht alle berekeningen voor de beschikbare VV en VG in je Gebruikersaccount uit te voeren. Bovendien behoudt Licentiegever zich het recht voor, naar eigen inzicht, om
te bepalen hoeveel VV op welke manier worden bij- en afgeschreven van je Gebruikersaccount gerelateerd aan je aanschaf van VG of voor andere doeleinden. Hoewel Licentiegever
ernaar streef t om dergelijke berekeningen op een consistente, redelijke basis uit te voeren, erken je hierbij en stem je ermee in dat de beslissing van Licentiegever over de beschikbare
VV en VG in je Gebruikersaccount definitief is, tenzij je aan Licentiegever documentatie kunt overleggen dat deze berekening doelbewust onjuist was of is.
GEBRUIK VAN VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN: Alle aangeschafte Virtuele valuta en/of Virtuele goederen in de game kunnen door spelers gedurende de gameplay
worden verbruikt of verloren overeenkomstig de gameregels die van toepassing zijn op valuta en goederen. Deze regels kunnen variëren afhankelijk van de aanverwante Sof tware. VV
en VG kunnen alleen binnen de Software worden gebruikt en Licentiegever kan naar eigen inzicht het gebruik van VV en VG tot één game beperken. De geautoriseerde toepassingen
en doeleinden van VV en VG kunnen op elk gewenst moment worden gewijzigd. Je beschikbare VV en/of VG zoals weergegeven in je Gebruikersaccount worden telkens verlaagd
wanneer je V V en/of VG binnen de Software gebruikt. Als je VV en/of VG gebruikt, betekent dit dat je verzoekt deze af te schrijven van je beschikbare saldo in je Gebruikersaccount. Je
moet over voldoende beschikbare VV en/of VG in je Gebruikersaccount beschikken om een transactie binnen de Software te voltooien. VV en/of VG in je Gebruikersaccount kunnen
zonder kennisgeving worden verminderd zodra bepaalde gebeurtenissen met betrekking tot je gebruik van de Software plaatsvinden: Je kunt bijvoorbeeld VV en/of VG verliezen als
je een game hebt verloren of je personage sterft. Je bent verantwoordelijk voor alle gebruik van VV en/of VG via je Gebruikersaccount, ongeacht of je dit hebt geautoriseerd. Je dient
Licentiegever direct op de hoogte te stellen wanneer je ontdekt dat VV en/of VG zonder je toestemming zijn gebruikt via je Gebruikersaccount door een ondersteuningsverzoek in te
dienen bij www.take2games.com/support, of bij www.socialpoint.es/community/#support voor producten van Social Point.
NIET-INWISSELBAAR: VV en VG kunnen alleen worden ingewisseld voor items en diensten in de game. Je mag VV of VG niet verkopen, leasen, in licentie geven of verhuren , of
ze converteren naar inwisselbare VV. VV en VG kunnen alleen worden omgewisseld voor goederen of diensten in de game, dus niet voor geld, iets van geldelijke waarde of andere
goederen van Licentiegever of enige andere persoon op enig moment, behalve zoals nadrukkelijk in deze Overeenkomst is beschreven of anderszins vereist is volgens toepasselijke
wetgeving. VV en VG hebben geen contante waarde. Licentiegever of enige andere persoon of entiteit is niet verplicht om je VV en/of VG in te wisselen voor iets van waarde, met
inbegrip van, maar niet beperkt tot, echte valuta.
GEEN TERUGBETALING: Alle aankopen van VV en VG zijn definitief en in geen geval kunnen dergelijke aankopen worden terugbetaald, overgedragen of omgewisseld. Tenzij zoals
verboden is volgens toepasselijke wetgeving, heeft Licentiegever het volste recht om deze VV en/of VG te beheren, te reguleren, te controleren, te wijzigen, op te schorten en/of te
elimineren wanneer Licentiegever dit naar eigen inzicht gepast acht. Licentiegever is niet aansprakelijk jegens jou of iemand anders wegens het uitoefenen van dergelijke rechten.
GEEN OVERDRACHTEN: Het is ten strengste verboden om VV of VG over te brengen naar, te verhandelen met, te verkopen aan of uit te wisselen met iemand, behalve tijdens de
gameplay via de Software zoals nadrukkelijk is toegestaan door Licentiegever (“Ongeautoriseerde transacties”), met inbegrip van, maar niet beperkt tot, gebruikers van de Software.
Dergelijke handelingen worden derhalve ook niet goedgekeurd door Licentiegever. Licentiegever behoudt zich het recht voor, naar eigen inzicht, om je Gebruikersaccount en je
VV en VG te beëindigen, op te schorten of te wijzigen en deze Overeenkomst te beëindigen als je je schuldig maakt aan, helpt bij of verzoekt om Ongeautoriseerde transacties. Alle
gebruikers die deelnemen aan dergelijke activiteiten, doen dit op eigen risico en stemmen hierbij ermee in om Licentiegever en de partners, licentiegevers, dochterondernemingen,
contractanten, managers, directeuren, medewerkers en tussenpersonen te vrijwaren en behoeden voor alle schade, verliezen en onkosten die direct of indirect voortvloeien uit
dergelijke acties. Je erkent dat Licentiegever de toepasselijke app-store erom kan verzoeken om elke Ongeautoriseerde transactie te stoppen, op te schorten, te beëindigen, buiten
gebruik te stellen of terug te draaien, ongeacht wanneer deze Ongeautoriseerde transactie heeft plaatsgevonden (of zal plaatsvinden) wanneer Licentiegever vermoedens of bewijs
heeft van fraude, schendingen van deze Overeenkomst, schendingen van toepasselijke wet- of regelgeving, of een doelbewuste handeling die erop is gericht om de werking van de
Software belemmert of anderszins het effect heeft of kan hebben dat de werking van de Software op enigerlei wijze wordt belemmerd. Als we van mening zijn of reden hebben om
aan te nemen dat je je schuldig hebt gemaakt aan een Ongeautoriseerde transactie, stem je bovendien ermee in dat Licentiegever naar eigen inzicht je toegang tot beschikbare V V en
VG in je Gebruikersaccount kan beperken of je Gebruikersaccount en je rechten op enige VV, VG en andere items gerelateerd aan je Gebruikersaccount kan beëindigen of opschorten.
LOCATIE: VV zijn alleen beschikbaar voor klanten op bepaalde locaties. Je kunt VV niet aanschaffen of gebruiken als je je niet op een goedgekeurde locatie bevindt.
VOORWAARDEN VOOR SOFTWAREWINKEL
Deze Overeenkomst en de levering van de Software via een Softwarewinkel (waaronder de aanschaf van V V of VG) valt onder de aanvullende voorwaarden die zijn uiteengezet op of in
of worden vereist door de toepasselijke Softwarewinkel. Al deze toepasselijke voorwaarden zijn bij verwijzing opgenomen in deze Overeenkomst. Licentiegever is niet verant woordelijk
of aansprakelijk jegens jou voor enige kredietbank- of bankgerelateerde kosten of andere kosten of heffingen gerelateerd aan je aankooptransacties binnen de Software of via een
Softwarewinkel. Al deze transacties worden beheerd door de Softwarewinkel, niet door Licentiegever. Licentiegever doet nadrukkelijke afstand van alle aansprakelijkheid voor al
deze transacties en je stemt ermee in dat je enige verhaalsmogelijkheid met betrekking tot alle transacties bij of via de Softwarewinkel is.
Deze Overeenkomst geldt alleen tussen jou en Licentiegever, en niet met een Softwarewinkel. Je erkent dat de Softwarewinkel niet verplicht is om jou onderhouds- of
ondersteuningsdiensten te leveren gerelateerd aan de Software. Onverminderd het voorgaande en voor zover toegestaan volgens toepasselijke wetgeving, heeft de Softwarewinkel
geen enkele andere garantieverplichting met betrekking tot de Soft ware. Elke vordering rond de Soft ware gerelateerd aan productaansprakelijkheid, het onvermogen om toepasselijke
wettelijke of juridische vereisten na te leven, vorderingen onder consumentenbescherming of soortgelijke wetgeving, of inbreuk op intellectuele eigendom vallen onder deze
Overeenkomst. De Softwarewinkel is niet verantwoordelijk voor dergelijke vorderingen. Je moet je houden aan de servicevoorwaarden en andere toepasselijke regels of beleidslijnen
van de Softwarewinkel. De licentie voor de Software is een niet-overdraagbare licentie om de Software alleen te gebruiken op een toepasselijk apparaat dat je bezit of beheert. Je
verklaart dat je niet woont in een land of andere geografische regio waartegen de VS een embargo heeft ingesteld, of dat je voorkomt op de lijst Specially Designated Nationals van
het Amerikaanse ministerie van Financiën of op de lijst Commerce Denied Person of de lijst met entiteiten van het Amerikaanse ministerie van Handel. De Softwarewinkel is een
derde begunstigde voor deze Overeenkomst en kan deze Overeenkomst bij je afdwingen.
23
VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE
Door de Soft ware te inst alleren en te gebruiken, stem je in met de bepalingen voor het verzamelen en gebruiken van informatie zoals uiteengezet in deze paragraaf en het privacybeleid
van Licentiegever, inclusief (waar van toepassing) (i) overdracht van persoonsgegevens en andere informatie aan Licentiegever, dochterondernemingen, leveranciers en zakenpar tners
en naar bepaalde andere derden, zoals overheidsautoriteiten, in de VS en andere landen buiten Europa of je thuisland, waaronder landen met lagere standaarden op het gebied van
privacybescherming; (ii) de openbare weergave van je gegevens zoals de identificatie van je zelfgemaakte inhoud of de weergave van je scores, klassering, prestaties en andere
gamegegevens op websites en andere platforms; (iii) het delen van je gameplaygegevens met hardwareproducenten, platformhosts en marketingpartners van Licentiegever; en (iv)
andere toepassingen en openbaarmakingen van je persoonsgegevens of andere informatie die is vermeld in het voornoemde privacybeleid, zoals dit van tijd tot tijd wordt gewijzigd.
Als je niet wilt dat je gegevens op deze wijze worden gedeeld, moet je de Software niet gebruiken.
Voor de doeleinden van alle kwesties op het gebied van gegevensprivacy, inclusief de verzameling, het gebruik, de openbaarmaking en de overdracht van je persoonsgegevens
en andere gegevens, heeft het privacybeleid op www.take2games.com/privacy, zoals dit regelmatig wordt gewijzigd, voorrang op enige andere verklaring in deze overeenkomst.
GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste en oorspronkelijke koper van de Software bent, maar niet als je het exemplaar op schijf van de Software en de
begeleide documentatie hebt verkregen als overdracht van de oorspronkelijke koper) dat het originele opslagmedium met de Software bij normaal gebruik en onderhoud vrij is van
defecten in materiaal of werking tot negentig (90) dagen na de aanschafdatum. Licentiegever garandeert je dat deze Software compatibel is met een personal computer die voldoet
aan de minimale systeemvereisten die worden aangegeven in de documentatie van de Software, of dat de Software door de producent van de game-eenheid is gecertificeerd als
compatibel met de game-eenheid waarvoor de Software is gepubliceerd. Vanwege variaties in hardware, software, internetverbindingen en individueel gebruik staat Licentiegever
echter niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw specifieke computer of game-eenheid. Licentiegever geeft geen garantie dat je de software ongestoord kunt
gebruiken, dat de Sof tware voldoet aan je vereis ten, dat de werking van de soft ware ononderbroken en zonder fouten zal zijn, dat de Sof tware compatibel is met s oftware of hardware
van derden of dat eventuele gebreken in de software zullen worden gecorrigeerd. Geen enkele mondelinge of schriftelijke mededeling die en geen enkel mondeling of schriftelijk
advies dat wordt gedaan door Licentiegever of enige geautoriseerde vertegenwoordiger, kan worden opgevat als een garantie. Omdat bepaalde rechtsgebieden de uitsluiting of
beperking van impliciete garanties of de beperking van de toepasselijke wettelijke rechten van een consument niet toestaan, zijn sommige of alle bovengenoemde uitsluitingen en
beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Als je tijdens de garantieperiode om enige reden een defect vindt in het opslagmedium of de Software, stemt Licentiegever ermee in alle Software die tijdens de garantieperiode
defect blijkt te zijn, kosteloos te vervangen zolang de Software nog wordt geproduceerd door Licentiegever. Als de Software niet langer beschikbaar is, behoudt Licentiegever het
recht de Software te vervangen door Software van gelijke of hogere waarde. Deze garantie is beperkt tot het opslagmedium en de Software zoals deze oorspronkelijk is geleverd
door Licentiegever, en geldt niet voor normale slijtage. Deze garantie is niet geldig, en wordt tenietgedaan, als blijkt dat het defect is veroorzaakt door misbruik, verkeerd gebruik of
verwaarlozing. Impliciete wettelijke garanties zijn uitdrukkelijk beperkt tot de periode van 90 dagen, zoals hierboven beschreven.
Met uitzondering van wat hierboven is uiteengezet, treedt deze garantie in plaats van alle andere garanties, mondeling of schriftelijk, uitdrukkelijk of impliciet, met inbegrip van
enige andere garantie van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel of niet-inbreuk. Geen enkele andere verklaring of garantie van welke aard dan ook zal bindend
zijn voor Licentiegever.
Als je de Software volgens de hierboven beschreven beperkte garantie retourneert, stuur de originele Software dan alleen naar het onderstaande adres van Licentiegever. Vermeld
je naam en retouradres, voeg een kopie bij van je gedateerde aankoopbewijs en beschrijf kort het defect en het systeem waarop je de Software uitvoert.
JE VERANTWOORDELIJKHEID JEGENS LICENTIEGEVER
Voor zover wettelijk is toegestaan ga je ermee akkoord Licentiegever en de partners, licentiegevers, dochterondernemingen, contractanten, managers, directeuren, medewerkers
en vertegenwoordigers van Licentiegever te vrijwaren, te behoeden en schadeloos te stellen voor alle schade, verliezen en kosten die direct of indirect voortvloeien uit alles wat je
doet of verzuimt te doen bij het gebruik van de Software conform de bepalingen van de Overeenkomst.
VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN IS LICENTIEGEVER NIET AANSPRAKELIJK VOOR SPECIALE, INCIDENTELE OF GEVOLGSCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT EIGENDOM,
GEBRUIK OF S TORING VA N DE SOF TWA RE, ME T INBEGRIP VAN, MA AR NIET BEPERK T TOT, SCH ADE A AN EIGENDOM, VERLIES VAN GOODWIL L, COMPUTERFOUTEN OF -STORING
EN, VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN, SCHADE DOOR PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE AAN EIGENDOMMEN, WINSTDERVING OF SCHADELOOSSTELLING DOOR ENIGE
OORZ A AK OF ACT IE DIE HE T GEVOL G IS VAN O F GER ELATE ERD IS A AN DE ZE OVER EENK OMST O F DE SOFT WARE, VOO RT VLOE IEND UI T EEN ONR ECHT MATI GE DA AD ( WA ARON DER
NALATIGHEID), EEN CONTRACT, STRIKTE AANSPRAKELIJKHEID OF ANDERSZINS, ONGEACHT OF LICENTIEGEVER OP DE HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN
DERGELIJKE SCHADE. VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ALLE SCHADE (BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR
TOEPASSELIJKE WETGEVING) NIET DE WERKELIJKE PRIJS OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT BETAALD VOOR HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE.
ALS JE INWONER BENT VAN EEN EU-LIDSTAAT DAN IS LICENTIEGEVER, ONGEACHT EVENTUELE AFWIJKENDE BEPALINGEN HIERBOVEN, VERANTWOORDELIJK VOOR DOOR JOU
GELEDEN VERLIES OF SCHADE DIE EEN REDELIJK TE VOORZIEN GEVOLG ZIJN VAN SCHENDING OF VERWAARLOZING DOOR LICENTIEGEVER VAN DEZE OVEREENKOMST, MAAR
LICENTIEGEVER IS NIET VERANTWOORDELIJK VOOR VERLIES OF SCHADE DIE NIET TE VOORZIEN IS.
WE CONTROLEREN DE GEGEVENSSTROOM NAAR OF VAN ONS NETWERK EN ANDERE DELEN VAN INTERNET, DRAADLOZE NETWERKEN OF ANDERE NETWERKEN VAN DERDEN
NIET EN ZIJN OOK NIET IN STAAT DEZE GEGEVENSSTROOM TE CONTROLEREN. DEZE STROOM IS GROTENDEELS AFHANKELIJK VAN DE PRESTATIES VAN INTERNET EN DE
DRAADLOZE DIENSTEN DIE WORDEN GELEVERD OF GECONTROLEERD DOOR DERDEN. WANNEER DEZE DERDEN IETS DOEN OF NALATEN, KAN JE VERBINDING MET INTERNET,
DRAADLOZE DIENSTEN OF DELEN HIERVAN SOMS WORDEN BELEMMERD OF ONDERBROKEN. WE KUNNEN NIET GARANDEREN DAT DERGELIJKE GEBEURTENISSEN ZICH NIET
VOORDOEN. VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN DOEN WE AFSTAND VAN ENIGE EN ALLE AANSPRAKELIJKHEID TEN GEVOLGE VAN OF GERELATEERD AAN ALLES WAT
DERDEN DOEN OF NALATEN WAARDOOR JE VERBINDING MET INTERNET, DRAADLOZE DIENSTEN OF DELEN HIERVAN OF HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE EN AANVERWANTE
DIENSTEN EN PRODUCTEN WORDT BELEMMERD OF ONDERBROKEN.
BEËINDIGING
De Overeenkoms t is van kr acht totdat deze doo r jou of door Licenti egever wor dt beëindigd. D eze Overee nkomst wo rdt auto matisch b eëindigd a ls Licen tiegever s topt met het beh eer van
de Softwareservers (voor games die uitsluitend online worden geëxploiteerd, als Licentiegever besluit of van mening is dat je gebruik van de Software betrekking heeft of kan hebben
op fraude of witwaspraktijken of een andere illegale activiteit of als je niet voldoet aan de voorwaarden van deze Overeenkomst, inclusief, maar niet beperkt tot, de bovenstaande
licentievoorwaarden. Je kunt deze Overeenkomst op elk gewenst moment beëindigen door (i) Licentiegever te verzoeken om je Gebruikersaccount voor toegang tot of gebruik van de
Software te beëindigen en verwijderen volgens de methode die in de servicevoorwaarden is beschreven, of (ii) alle exemplaren van de Software in jouw bezit, onder jouw toezicht of
onder jouw beheer te vernietigen en/of verwijderen. Als je de Software verwijdert van het Gameplatform, worden de gegevens gerelateerd aan je Gebruikersaccount niet verwijderd,
waaronder VV en VG gerelateerd aan je Gebruikersaccount. Als je de Software opnieuw installeert met hetzelfde Gebruikersaccount, heb je mogelijk nog altijd toegang tot de eerdere
gegevens van je Gebruikersaccount, waaronder VV en VG gerelateerd aan je Gebruikersaccount. Behalve zoals anders verboden is volgens toepasselijke wetgeving, worden echter
ook alle VV en VG gerelateerd aan je Gebruikersaccount verwijderd als je Gebruikersaccount wordt verwijderd wanneer deze Overeenkomst om enigerlei reden wordt beëindigd.
24
Als deze Overeenkomst wordt beëindigd vanwege jouw schending van deze Overeenkomst, kan Licentiegever je verbieden de Software opnieuw te registreren of er toegang toe te
verkrijgen. Als deze Overeenkomst om wat voor reden dan ook wordt beëindigd dien je het fysieke exemplaar van Software, aanverwante materialen en alle onderdelen in jouw bezit
of onder jouw beheer permanent te vernietigen, waaronder op alle clientservers, computers, game-eenheden of mobiele apparaten waarop de Software is geïnstalleerd. Wanneer
deze Overeenkomst wordt beëindigd, worden je gebruiksrechten voor de Software, waaronder VV en VG gerelateerd aan je Gebruikersaccount, direct beëindigd. Bovendien moet je
alle gebruik van de Software staken. De beëindiging van deze Overeenkomst is niet van invloed op onze rechten of jouw verplichtingen onder deze Overeenkomst.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING
De ontwikkeling van de Soft ware en documentatie is uitsluitend gefinancierd met particuliere middelen en de Software en documentatie worden geleverd als “Commercial Computer
Software” (commerciële computersoftware) of “Restricted Computer Software” (beperkte computersoftware). Gebruik, duplicatie of openbaring door de Amerikaanse overheid
of een onderaannemer van de Amerikaanse overheid is onderhevig aan de beperkingen die zijn uiteengezet in subparagraaf (c)(1)(ii) van de clausules Rights in Technical Data and
Computer Software in DFARS 252.227-7013 of zoals uiteengezet in subparagraaf (c)(1) en (2) van de clausules Commercial Computer Software Restricted Rights in FAR 52.227-19,
waar van toepassing. De contractant/producent is de Licentiegever op de onderstaande locatie.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN
Je stemt er hierbij mee in dat Licentiegever onherstelbare schade oploopt als niet specifiek wordt toegezien op de naleving van de bepalingen van deze Overeenkomst. Derhalve stem
je ermee in dat Licentiegever recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs van schade, op een passende schadeloosstelling met betrekking tot deze Overeenkomst,
waaronder tijdelijke en permanente wettelijke schadevergoeding, naast enige andere beschikbare verhaalsmogelijkheden.
BELASTINGEN EN ONKOSTEN
Je bent verantwoordelijk voor, dient de betaling te verrichten voor en zal Licentiegever en alle dochterondernemingen, managers, directeuren en medewerkers van Licentiegever
vrijwaren en behoeden voor enigerlei belasting, accijns en heffing die door een overheidsinstelling wordt opgelegd in verband met de transacties zoals bedoeld in deze Overeenkomst,
waaronder rente en boetes hierover (behalve belastingen over de netto-inkomsten van Licentiegever), ongeacht of deze kosten zijn opgenomen op een factuur die je op enig moment
is toegestuurd door Licentiegever. Je dient kopieën van alle vrijstellingsverklaringen te overleggen aan Licentiegever als je recht hebt op vrijstelling. Al jouw onkosten en kosten in
verband met activiteiten onder deze Overeenkomst, indien van toepassing, zijn volledig jouw verantwoordelijkheid. Je hebt geen recht op terugbetaling van enige onkosten door
Licentiegever en vrijwaart Licentiegever hiervoor.
SERVICEVOORWAARDEN
Alle toegang tot en gebruik van de Software vallen onder deze Overeenkomst, de toepasselijke documentatie bij de Software, de servicevoorwaarden van Licentiegever, en
het privacybeleid van Licentiegever. Alle voorwaarden van de servicevoorwaarden zijn hierbij bij verwijzing opgenomen in deze Overeenkomst. Effende Deze overeenkomsten
vertegenwoordigen de volledige overeenkomst tussen jou en Licentiegever betreffende je gebruik van de Software en aanverwante diensten en producten, en vervangen alle
eerdere zowel schriftelijke als mondelinge overeenkomsten tussen jou en Licentiegever. Als deze Overeenkomst in strijd is met de servicevoorwaarden, geldt deze Overeenkomst.
OVERIG
Als enige bepaling in deze Overeenkomst om enige reden niet kan worden toegepast, zal een dergelijke bepaling worden bijgesteld, maar alleen voor zover nodig is om de bepaling
uitvoerbaar te maken. Alle overige bepalingen van deze Overeenkomst blijven onverminderd van kracht.
TOEPASSELIJK RECHT
Deze Overeenkomst dient te worden geïnterpreteerd (zonder inachtneming van strijdigheden of keuze van wettelijke bepalingen) volgens de wetgeving van de Staat New York, VS,
zoals deze wetgeving wordt toegepast op overeenkomsten tussen inwoners van New York die worden ondertekend en uitgevoerd in New York, met uitzondering van gevallen waarop
federale wetgeving van toepassing is. Zonder nadrukkelijke schriftelijke verklaring van afstand van Licentiegever voor een specifiek geval of tenzij in strijd met lokale wetgeving, zal het
enige en exclusieve rechtsgebied en de enige en exclusieve plaats van handeling met betrekking tot de inhoud van deze Overeenkomst de rechtbanken en de federale rechtbanken van
de staat die zijn gevestigd in de pla ats waar de hoofdvestiging van Licentiegever zich bevindt ( New York Count y, New York, VS). Jij en Licentiegever gaan akkoord met de bevoegdheid
van deze rechtbanken en komen overeen dat een exploot mag worden betekend op de wijze zoals in deze Overeenkomt is uiteengezet voor het doen van aanzeggingen of anderszins
zoals toegestaan krachtens de wetgeving van de staat New York of de federale wetgeving van de VS. Jij en Licentiegever gaan ermee akkoord dat de Internationale Conventie van
de VN over contracten voor de internationale verkoop van goederen (Wenen, 1980) niet van toepassing zal zijn op deze Overeenkomst of op geschillen of transacties die voortvloeien
uit deze Overeenkomst. Als je echter inwoner bent van een EU-lidstaat, kun je profiteren van de dwingende bepalingen van het consumentenrecht in de lidstaat waar je woont, en
kun je juridische procedures gerelateerd aan deze Overeenkomst aanbrengen in de rechtbanken van de lidstaat waar je woont.
ALS JE VRAGEN HEBT OVER DEZE OVEREENKOMST, KUN JE SCHRIFTELIJK CONTACT MET ONS OPNEMEN OP HE T VOLGENDE ADRE S: TAKE-TWO INTER ACTIVE SOFTWARE,
INC., 110 WEST 44th STREET, NEW YORK, NY 10036, VERENIGDE STATEN.
Alle andere voorwaarden van de EULA zijn van toepassing op je gebruik van de Software.
© 2005-2018 Take-Two Interactive Software, Inc. en haar dochterondernemingen. 2K, het 2K-logo en Take-Two Interactive Software zijn handelsmerken en/of gedeponeerde
handelsmerken van Take-Two Interactive Soft ware, Inc. De beeltenissen van de NBA en individuele NBA-teams die op of in dit produc t worden gebruik t, zijn handelsmerken, beschermde
ontwerpen en andere vormen van intellectueel eigendom van NBA Properties, Inc. en de betreffende NBA-teams, en mogen niet geheel of gedeeltelijk worden gebruikt zonder
uitd rukkeli jke voora fgaand e schrif telijke t oestemming va n NBA Prope rties, Inc. © 2018 NBA P roper ties, I nc. Alle r echten vo orbeho uden. Pr oduct on der officië le licentie van d e Nation al
Basketball Players Association. Alle overige handelsmerken zijn het eigendom van de betreffende eigenaren. Patenten en aangevraagde patenten: www.take2games.com/Legal.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24

2K NBA 2K19 de handleiding

Type
de handleiding