Shimano BR-M666 Service Instructions

Type
Service Instructions

Deze handleiding is ook geschikt voor

Algemene veiligheidsinformatie
• Gebruik bij de behandeling handschoenen. Aanraking met de huid kan
huiduitslag en irritatie veroorzaken.
In het geval van aanraking met de huid, deze goed met water en zeep wassen.
• Het inademen van olienevel of dampen kan braken veroorzaken. Bedek neus en
mond met een stofmasker en werk op een goed geventileerde plaats.
Als u olienevel of damp heeft ingeademd, onmiddellijk naar een plaats met
frisse lucht gaan. Doe een deken om. Houd uzelf warm en stabiel en roep
deskundige medische hulp in.
• Niet drinken. Dit kan braken of diarree veroorzaken.
• Buiten het bereik van kinderen houden.
• Het olieblik niet inknippen, lassen of onder druk brengen, aangezien dit
ontploffing of brand kan veroorzaken.
• Opruimen van afgewerkte olie : Houd u bij het opruimen aan de landelijk
geldende milieuwetgeving. Neem bij het
gereedmaken van de olie voor het opruimen de
nodige voorzichtigheid in acht.
• Aanwijzingen : Houd het blik gesloten om binnendringen van vuil en vocht te
voorkomen en bewaar dit op een koele, donkere plaats buiten het
bereik van direct zonlicht of hitte.
Inloopperiode
• Schijfremmen hebben een inloopperiode en de remkracht zal geleidelijk aan met
het verloop van de inloopperiode toenemen. Zorg er voor dat u op de toename
van de remkracht voorbereid bent wanneer u de remmen tijdens de
inloopperiode gebruikt. Hetzelfde doet zich voor wanneer de remblokken of de
rotor vernieuwd worden.
Bij het reinigen met een compressor
• Als u bij het demonteren van het huis van de remblokhouder voor het reinigen
van de interne onderdelen gebruik maakt van een compressor, er rekening mee
houden dat vocht van de perslucht op de onderdelen van de remblokhouder
achterblijft. Laat de onderdelen van de remblokhouder voldoende drogen
alvorens de remblokhouder te monteren.
Opmerking
• De 203 mm en 180 mm rotors hebben een grotere diameter dan de 160 mm
rotors voor cross-country fietsen en dus hebben deze rotors een grotere
flexibiliteit. Als gevolg kunnen deze met de remblokken in aanraking komen.
• Als het montageuitsteeksel van de remklauw en de vork niet parallel zijn,
bestaat de kans dat de rotor en de remklauw elkaar raken.
• Het wordt aanbevolen de remblokafstandstukken te monteren wanneer het
fietswiel verwijderd wordt. De remblokafstandstukken voorkomen dat de zuiger
naar buiten komt als de remhendel wordt ingedrukt wanneer het wiel verwijderd
is.
• Als de remhendel wordt ingedrukt zonder dat de remblokafstandsstukken
gemonteerd zijn, zullen de zuigers verder dan normaal naar buiten gedrukt
worden. Gebruik een platte schroevendraaier of soortgelijk gereedschap om de
remblokken terug te duwen. Let er op daarbij de buitenzijden van de remblokken
niet te beschadigen. (Als de remblokken niet gemonteerd zijn, een plat
gereedschap gebruiken om de zuigers recht naar binnen te drukken en er op
letten ze daarbij niet te beschadigen.)
Als het moeilijk is de remblokken of de zuigers terug te duwen, de
ontluchtingsschroeven verwijderen en vervolgens nogmaals proberen. (Het is
mogelijk dat er dan enige olie uit de reservoirtank lekt.)
• Gebruik isopropyl alcohol, zeepwater of een droge doek bij het reinigen of het
uitvoeren van onderhoud aan het remsysteem. Gebruik geen in de handel
verkrijgbare remreinigingsmiddelen of smeermiddelen, aangezien deze
beschadiging van onderdelen als afdichtingen kunnen veroorzaken.
• Bij het demonteren van de remblokhouder de zuigers niet verwijderen.
• Onderdelen zijn niet gegarandeerd tegen natuurlijke slijtage of veroudering dat
het gevolg is van normaal gebruik.
• De 203 mm en 180 mm rotors leveren een groter remvermogen dan de 160 mm rotors. Zorg
ervoor dat u volledig vertrouwd bent met de remeigenschappen alvorens u de remmen gaat
gebruiken.
• Neem extra voorzichtigheid in acht en houd uw vingers uit de buurt van de
draaiende schijfremrotor tijdens montage of onderhoud aan het wiel. De rotor
is bijzonder scherp en kan ernstig letsel aan uw vingers toebrengen als deze
in de openingen van de draaiende rotor beklemd raken.
• De remblokhouder en de rotor zullen tijdens het gebruik van de remmen heet worden, dus raak
deze onderdelen tijdens het fietsen of onmiddellijk na het afstappen van de fiets niet aan, omdat
anders de kans bestaat dat u brandwonden oploopt. Controleer alvorens te proberen de
remmen af te stellen of de remonderdelen voldoende afgekoeld zijn.
• De benodigde remafstand zal langer zijn bij nat weer.
Verminder uw snelheid en trek de remmen tijdig en voorzichtig aan.
• Als het wegdek nat is, zullen de banden gemakkelijker slippen. Als de banden slippen, bestaat
de kans dat u van de fiets valt. Om dit te voorkomen, uw snelheid verminderen en de remmen
tijdig en voorzichtig aantrekken.
• Controleer steeds alvorens u met de fiets gaat rijden of de voor- en achterremmen correct
functioneren.
• Als de rotor gescheurd of kromgetrokken is, deze door een nieuwe rotor vervangen.
• Als de rotor tot een dikte van 1,5 mm versleten is of zodanig dat het aluminium oppervlak
zichtbaar wordt, de rotor door een nieuwe vervangen.
• Wees voorzichtig en laat geen olie of vet in aanraking komen met de rotor en de remblokken,
anders bestaat de kans dat de remmen niet correct functioneren.
• Als er per ongeluk olie of vet op de remblokken terechtkomt, dient u deze te
vernieuwen. Als er olie of vet op de rotor terechtkomt, dient u de rotor te
reinigen. Als dit niet gebeurt, bestaat de kans dat de remmen niet correct
functioneren.
• Controleer alvorens met de fiets te gaan rijden of de dikte van elk remblok
0,5 mm of meer is.
• Dampstremming kan zich voordoen wanneer de remmen continu worden
gebruikt. Om deze toestand te verhelpen, de remhendel kortstondig loslaten.
• Gebruik uitsluitend originele Shimano minerale olie. Als andere soorten olie worden gebruikt,
kan dit problemen met de remwerking opleveren en er toe leiden dat het systeem onbruikbaar
wordt.
• Gebruik uitsluitend olie uit een pas geopend blik en gebruik olie die afgetapt is van de
ontluchtingsnippel niet opnieuw. Oude olie of reeds gebruikte olie kan water bevatten dat
dampstremming in het remsysteem kan veroorzaken.
• Zorg er voor dat geen water of luchtbellen in het remsysteem terechtkomen, omdat anders de
kans op dampstremming bestaat. Wees speciaal voorzichtig tijdens het verwijderen van de
ontluchtingsschroeven.
• Als voor het afstellen van de lengte van de remslang de slang wordt afgeknipt of wanneer de
remslang van links naar rechts of vice versa wordt verwisseld, de slang ontluchten aan de hand
van de stappen (4), (8) tot en met (12) zoals aangegeven in "Bijvullen van minerale olie en
ontluchten" in de montage-instructies.
• Bij het ondersteboven of op zijn kant plaatsen van de fiets, is het mogelijk dat er wat luchtbellen
in de reservoirtank van het remsysteem terechtkomen die zijn achtergebleven toen de
ontluchtingsschroeven werden aangebracht of die zich in verschillende onderdelen van het
remsysteem verzameld hebben nadat dit gedurende langere tijd gebruikt is. Dit
schijfremsysteem is niet geschikt om ondersteboven te worden geplaatst. Als de fiets
ondersteboven of op zijn kant wordt geplaatst, bestaat de kans dat de luchtbellen in de
reservoirtank in de richting van de remblokhouder verplaatst worden. Als er in deze toestand
met de fiets wordt gereden, bestaat het gevaar dat de remmen niet functioneren en dat er een
ernstig ongeluk veroorzaakt wordt. Als de fiets ondersteboven of op zijn kant is geplaatst, de
remhendel enkele malen indrukken om te controleren of de remmen normaal functioneren
alvorens met de fiets te gaan rijden. Als de remmen niet normaal functioneren, deze aan de
hand van de volgende procedure afstellen.
• Als zich olielekkages voordoen, het gebruik van de remmen onmiddellijk stoppen en de juiste
reparaties uitvoeren. Als u blijft doorgaan met fietsen terwijl olie lekt, bestaat het gevaar dat de
remmen plotseling niet meer functioneren.
• Als de quick release hendel zich aan dezelfde zijde als de rotor bevindt, bestaat het gevaar dat
deze de rotor hindert, dus controleer of er geen hinder is.
• Het is van vitaal belang dat u de werking van het remsysteem van uw fiets volledig begrijpt.
Indien het remsysteem niet op de juiste wijze gebruikt wordt, kan dit tot gevolg hebben dat u de
macht over het stuur verliest of tot een ongeluk leiden waarbij u ernstige verwondingen kunt
oplopen. Omdat de bediening van elke fiets verschillend is, dient u de juiste remtechnieken te
leren (zoals de kracht waarmee de remhendel ingedrukt dient te worden alsmede de overige
bedieningseigenschappen van uw fiets). Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw fiets
en een professionele fietsenhandelaar en oefen uw rij- en remtechniek.
• Als de voorrem te krachtig wordt aangetrokken, bestaat de kans dat het wiel blokkeert en dat de
fiets over de kop slaat wat ernstig letsel kan veroorzaken.
• Shimano schijfremsystemen zijn niet compatibel met tandemfietsen. Aangezien tandemfietsen
een groot totaalgewicht hebben, neemt bij gebruik van de remmen de belasting op het
remsysteem toe. Als hydraulische schijfremmen met tandemfietsen gebruikt worden, wordt de
olietemperatuur te hoog en kan er dampverstopping optreden of kunnen er scheurtjes in de
remslangen ontstaan wat tot gevolg heeft dat de remmen niet meer functioneren.
Zorg er voor dat u de montage-instructies heeft en lees deze nauwkeurig alvorens de
onderdelen te monteren. Loszittende, versleten of beschadigde onderdelen kunnen tot gevolg
hebben dat u met de fiets komt te vallen en ernstig letsel oploopt. Het wordt ten zeerste
aanbevolen uitsluitend gebruik te maken van originele Shimano vervangingsonderdelen.
• Lees deze technische montage-instructies nauwkeurig en bewaar ze op een veilige plaats voor
toekomstige referentie.
• G01A, G01S, F01A remblokken zijn ontworpen ter vermindering van bijgeluiden die tijdens het
gebruik van de remmen door de remblokken en de rotor worden geproduceerd. Voor dit type
remblok echter is een langere inloopperiode vereist in vergelijking tot G03S/F03C remblokken.
Behandeling van de minerale olie
• Gebruik bij de behandeling een veiligheidsbril en vermijd aanraking met de ogen. Aanraking met
de ogen kan irritatie veroorzaken.
In het geval van aanraking met de ogen, deze met schoon water uitspoelen en onmiddellijk
medische hulp inroepen.
Dampstremming is een verschijnsel waarbij de olie binnen in het remsysteem verhit raakt,
waardoor water of luchtbellen die in het remsysteem aanwezig zijn gaan uitzetten. Dit kan
vervolgens een plotselinge toename in de remhendelslag veroorzaken.
< Als de remwerking traag is wanneer de hendel wordt ingedrukt >
Druk de remhendel voorzichtig enkele malen in en wacht totdat de luchtbellen naar de
reservoirtank terugkeren. Het wordt aanbevolen vervolgens de ontluchtingsschroeven te
verwijderen en de reservoirtank met minerale olie te vullen totdat er geen luchtbellen meer
over zijn. Als de remmen nog steeds traag werken, het remsysteem ontluchten. (Zie
"Bijvullen van minerale olie en ontluchten".)
WAARSCHUWING
LET OP
Remblokafstandstuk
(rood)
Borgveer
M666
M666
Splitpen
Remblokken
Afstandsstuk
voor ontluchten
M666
Remblokken
M666
M666
Borgveer
Splitpen
Technische montage-instructies SI-8JZ0A-004
Schijfremsysteem
Monteren van de slang
Gebruik bij C-vormige geleiders en
kabelaanslagen van het normale
type voor het bevestigen de
speciale Shimano kraag
(afzonderlijk verkrijgbare
onderdelen), zoals aangegeven in
de illustratie.
Druk de remhendel enkele malen in en controleer of de remmen al dan niet normaal
functioneren. Controleer ook of er geen zichtbare tekenen zijn van olielekkage.
Aantrekkoppel:
0,3 - 0,5 N·m {3 - 5 kgf·cm}
< C-vormige geleider > < Normaal type kabelaanslag >
Remblokken vernieuwen
Onderhoud
Opmerking: Dit remsysteem is zodanig ontworpen dat naarmate de remblokken
versleten raken, de zuigers geleidelijk naar buiten verplaatst worden voor
het automatisch afstellen van de tussenruimte tussen de rotor en de
remblokken. Daarom moeten bij het vervangen van de remblokken de
zuigers terug in hun uitgangsposities geduwd worden.
5. Druk de remhendel enkele malen in om te controleren of de werking stroef wordt.
6. Verwijder de remblokafstandstukken, monteer het wiel en controleer vervolgens of de
rotor en remblokhouder elkaar niet raken. Als deze elkaar raken, afstellen aan de hand
van de instructies onder "Monteren van de remblokhouder".
Afstelling wanneer de zuigers niet correct werken
Het mechanisme van de remblokhouder omvat twee zuigers. Als deze zuigers niet goed
werken of ongelijkmatig uitsteken of als de remblokken in contact blijven met de rotor, de
zuigers aan de hand van de volgende procedure afstellen.
1. Verwijder het wiel en de remblokken. Reinig de zuigers en hun directe omgeving.
2. Duw met behulp van een plat gereedschap de zuigers recht en volledig naar binnen en
let er op de zuigers daarbij niet te verdraaien. De zuigers niet met een scherp
gereedschap naar binnen duwen. De zuigers kunnen daardoor beschadigd worden.
3. Monteer de remblokken en de remblokafstandstukken (rood).
4. Druk de remhendel volledig in en druk deze daarna nog enkele malen in zodat de twee
zuigers alle naar hun uitgangsposities terugkeren.
5. Verwijder het remblokafstandsstuk, monteer het wiel en controleer vervolgens of de
rotor en de remblokken elkaar niet raken. Als deze elkaar raken, de bevestigingsbouten
losdraaien en zodanig afstellen dat deze elkaar niet meer raken.
Minerale olie vernieuwen
Het wordt aanbevolen de olie in de reservoirtank te vernieuwen als deze ernstig
verkleurd raakt.
Bevestig een slang met een zak aan de ontluchtingsnippel, open vervolgens de
ontluchtingsnippel en tap de olie af. U kunt daarbij de remhendel indrukken om
het aftappen van de olie te bespoedigen. Na het aftappen van de olie, het
systeem met nieuwe minerale olie vullen. Zie "Bijvullen van minerale olie en
ontluchten". Gebruik uitsluitend originele Shimano minerale olie.
Ruim de afgewerkte olie op overeenkomstig de landelijk geldende
milieuwetgeving.
Zie "Bijvullen van minerale olie en ontluchten" en "Bijvullen van
minerale olie en ontluchten (bij gebruik van de
remblokhouderontluchtingsschroef)" montage-instructies tezamen
met deze montage-instructies.
Zie de montage-instructies voor de SM-BH90-SB remslang (SI-8JA0A) voor bijzonderheden over
het monteren van de slang.
Zorg ervoor tijdens het monteren de slang niet te verdraaien. Let erop dat de remblokhouder en
de hendels in de posities zijn zoals aangegeven in de illustraties.
Monteer bij internationale standaard bevestigingen adapters aan de remblokhouders voor
post-type bevestigingen.
(Er zijn afzonderlijke voor en achter adapters beschikbaar.)
1. Monteer eerst de adapter en monteer vervolgens de remblokhouder provisorisch aan het
frame. (De remblokhouder moet in zijdelingse richting kunnen bewegen.)
2. Druk de remhendel zodanig in dat de rotor door de remblokken vastgeklemd wordt en draai
vervolgens de bevestigingsbouten van de remblokhouder vast.
Bereikafstelbout
Afstelling van het bereik
Draai de afstelbout vast (rechtsom) om de slag te vergroten en draai deze los
(linksom) om de slag te verkleinen.
< BL-M785 / M666 >
SI-8JZ0A-004-03
* Montage-instructies in andere talen zijn beschikbaar op :
http://techdocs.shimano.com
Opmerking: Specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving gewijzigd worden. (Dutch)
< Voor rechter hendel >
Remblokhouder
Remhendel
< Voor linker hendel >
Monteren van de remblokhouder en
bevestigen van de slang
• Verwijder het afstandsstuk voor ontluchten
(geel) en plaats vervolgens het wiel met de
rotor er aan in het frame.
• Monteer de remblokken.
Aantrekkoppel:
2 - 4 N·m {20 - 40 kgf·cm}
Remblok met vinnen
De remblokken die voorzien zijn van
vinnen hebben vinnen aan de voor- en
achterzijde, dus monteer ze zoals
aangegeven in de illustratie.
Monteer de remblokdrukveer zoals
aangegeven in de illustratie. (De veer is
voorzien van markeringen voor links (L)
en rechts (R).)
Bij remhendel uiteinde Bij remblokhouder uiteinde
Slang
Banjo
O-ringen
3 mm inbussleutel
4 mm inbussleutel
Verbindingsbout
Aansluitstuk
Olijfvormig
koppelstuk
Afdekkapje
8 mm steeksleutel
Remblokdrukveer
Aantrekkoppel:
5 - 7 N·m {50 - 70 kgf·cm}
Aantrekkoppel
3 mm inbussleutel : 5 - 7 N·m {50 - 70 kgf·cm}
4 mm inbussleutel : 8 - 10 N·m {80 - 100 kgf·cm}
< Voorzijde > < Achterzijde >
Aantrekkoppel:
6 - 8 N·m {60 - 80 kgf·cm}
Remblokhouder
Rotor
Adapter
Bevestigingsbouten
van remblokhouder
Bevestigingsbouten
van remblokhouder
Bevestigingsbouten
van adapter
Bevestigingsbouten
van adapter
Internationale standaard montagetype
Stang-gemonteerde montagetype
Monteer provisorisch de remblokhouder aan
het frame (zodat de remblokhouder
zijdelings verplaatst kan worden), druk de
remhendel zodanig in dat de rotor door de
remblokken vastgeklemd wordt en draai
vervolgens de bevestigingsbouten van de
remblokhouder vast.
Aantrekkoppel:
6 - 8 N·m {60 - 80 kgf·cm}
< Voorzijde >
Bevestigingsbouten
van remblokhouder
Monteer de bijgeleverde kapjes zoals aangegeven in de illustratie om losraken van de
bouten te voorkomen.
< Voorzijde > < Achterzijde >
Kapjes
Kapje
Kapjes
Stang-gemonteerd type
1. Verwijder het wiel uit het frame en verwijder de
remblokken zoals aangegeven in de illustratie.
Vernieuw de remblokken als na het olie bijvullen olie op de remblokken is terechtgekomen,
of als de remblokken afgesleten zijn tot een dikte van 0,5 mm of als de remblokdrukveren
met de rotor in aanraking komen.
2. Reinig de zuigers en de directe omgeving daarvan.
3. Duw met behulp van een plat gereedschap de
zuigers recht en volledig naar binnen en let er op de
zuigers daarbij niet te verdraaien. De zuigers niet met
een scherp gereedschap naar binnen duwen. De
zuigers kunnen daardoor beschadigd worden.
Zuiger
Aantrekkoppel:
2 - 4 N·m {20 - 40 kgf·cm}
Bereikafstelbout
< BL-T785 / S700 >
Remblokken
M666
M666
Splitpen
4. < BR-M785/S700 >
Monteer de nieuwe remblokken en
monteer vervolgens de
remblokafstandsstukken (rood). Let er
daarbij op dat u niet vergeet ook de
borgveren te monteren.
< BR-M666 >
Monteer de nieuwe remblokken en
monteer vervolgens de
remblokafstandstukken (rood).
Buig daarna de splitpen open.
Monteren van de rotor
SM-RT81L / RT67L (203mm)
SM-RT81M / RT67M (180mm)
SM-RT81S / RT67S (160mm)
Aantrekkoppel:
40 - 50 N·m {400 - 500 kgf·cm}
Borgring van
rotorbevestiging
TL-LR15
Inrijgen van de wielspaken
Controleer of de spaken zijn ingeregen zoals aangegeven in de illustratie.
Radiaalmontage mag niet worden toegepast.
Rijg de spaken in zoals aangegeven in Afbeelding 1 hieronder voor de
linkerzijde van het voorwiel (de zijde waar de rotor gemonteerd is) en de linker
en rechter zijden van het achterwiel en zoals aangegeven in Afbeelding 2
hieronder voor de rechterzijde van het voorwiel.
Draairichting
van wiel
Linksvoor Linksachter Rechtsachter Rechtsvoor
Afb. 2Afb. 1
Voor de montage van dit product zijn de volgende gereedschappen
vereist.
Plaats van gebruik
Borgring van rotorbevestiging
Bevestigingsbout van remhendel
Bevestigingsbout van remblokhouder
Bevestigingsas van remblok
Ontluchtingsschroef van remhendel
Kabelsteun
Bevestigingsbout van remslang
Ontluchtingsnippel
Ontluchten
TL-LR15
4 mm inbussleutel
5 mm inbussleutel
Bevestigingsbout van adapter (stang-gemonteerde type)
5 mm inbussleutel
3 mm inbussleutel / Radio tang
2,5 mm inbussleutel
Phillips schroevendraaier #2
8 mm steeksleutel / 3 mm,4 mm inbussleutel
7 mm dopsleutel
SM-DISC, Spuitje
Gereedschap
Montage
Monteren van de remhendel
Bevestig de remhendel zoals aangegeven in de illustratie.
(Controleer of de remhendel tijdens de bediening de
schakelhendel niet hindert. Zie ook de montage-instructies voor
de schakelhendel. Bij bepaalde typen kan het noodzakelijk zijn
dat de schakelhendel als eerste gemonteerd wordt als gevolg
van de positie van de schakelhendelbevestigingsbouten.)
Controleer in het geval van het monteren van onderdelen aan
een koolstof frame/stuurdelen de aanbeveling van de fabrikant
van het koolstof frame/delen omtrent het aantrekkoppel om
beschadiging van het koolstof materiaal door een te hoog
aantrekkoppel en/of het losraken van onderdelen als gevolg
van een te laag aantrekkoppel te voorkomen.
Aantrekkoppel van remhendel:
6 - 8 N·m {60 - 80 kgf·cm}
Afstelschroef voor
vrije slag
Rotor
Remblok
Raakpunt
Raakpunt van
remblok
Afstelling van de vrije slag
Wanneer de afstelschroef voor de vrije slag wordt losgedraaid, neemt de vrije
slag van de remhendel toe, zodat u deze op de gewenste instelling kunt
afstellen.
< BL-M785 >
Monteren van de SL-M780-I en de
BL-M785/T785/S700/M666
1. Open met behulp van een 2 mm
inbussleutel de klemband van de
remhendel zoals aangegeven in de
illustratie.
2. Steek de haak van de schakelhendelsteun in het gat van de remhendelsteun
en bevestig deze vervolgens aan het stuur door de speciale moer en de
speciale bout provisorisch vast te draaien.
3. Zet met behulp van een 4 mm inbussleutel
de schakelhendel vast aan de remhendel.
Opmerking:
De moer niet ondersteboven monteren.
Als deze ondersteboven gemonteerd
wordt, kan de remhendel niet aan het
stuur bevestigd worden en kan er
beschadiging ontstaan.
Haak
Aantrekkoppel:
4 N·m {40 kgf·cm}
4. Zet met behulp van een 4 mm inbussleutel
de klemband van de remhendel vast.
Aantrekkoppel:
6 - 8 N·m {60 - 80 kgf·cm}
Duwen
Klemband
1
2
Bout (M5 x 17,5 mm)
Moer
1
2
*
De BR-S700 is enkel voor gebruik met kunststof remblokken
(G01A, G01S, F01A).
Remblokhouder
Remhendel
Rotor
Slang
Kabelsteun
BR-M785
/
BR-S700 *
/
BR-M666
BL-M785 / BL-T785
BL-S700 / BL-M666
SM-RT81 / RT67
SM-BH90-SB
SM-HANG
Minerale Olie
Remblokeenheid
Zonder
vinnen
Met vinnen
Kunststof remblokken
Metalen remblokken
SM-DB-OIL
G01A / G01S
G03S
F01A
F03C
Voor het verkrijgen van de beste prestaties wordt het aanbevolen gebruik te maken
van de onderstaande combinatie.
  • Page 1 1

Shimano BR-M666 Service Instructions

Type
Service Instructions
Deze handleiding is ook geschikt voor