Het foutlampje knippert
Mogelijke oorzaak Oplossing
Het bonpapier is op. Vervang onmiddellijk het papier. Probeer nooit een transactie
zonder papier te voltooien. Anders kunt u gegevens verliezen.
De bonnenklep is geopend. Sluit de bonnenklep. De printer werkt niet als de klep openstaat.
Het mes is vastgelopen. Open de bonnenklep en controleer het mes. Forceer de klep niet
als deze niet opent. Verwijder alle vastgelopen papier dat u ziet.
Scheur al het papier dat teveel is af over het afscheurmes.
De wagen wordt geblokkeerd. Open de bonnenklep en verwijder het papier dat het papierpad
blokkeert.
Te weinig bonpapier. De printer heeft nog 5 tot 10 meter (15 tot 30 voet) papier over.
Vervang het papier op korte termijn om te voorkomen dat u
halverwege een transactie zonder papier komt. Raadpleeg Nieuw
bonpapier plaatsen op pagina 5.
De temperatuur thermische printkop is buiten bereik. De printkop kan oververhitten tijdens het afdrukken in een ruimte
waarvan de temperatuur boven de aanbevolen werktemperatuur
is of bij het voortdurend afdrukken van afbeeldingen met een
hoge dichtheid, ongeacht de kamertemperatuur. In beide gevallen
schakelt de printer zichzelf uit. Als de temperatuur van de
printkop te hoog is, moet u de kamertemperatuur aanpassen of
de printer naar een koelere plek verplaatsen. Als de printkop
oververhit raakt door het voortdurend afdrukken van
afbeeldingen met een hoge dichtheid, moet u de eisen verlagen
die u aan de printer stelt.
De spanning van de gelijkstroomvoeding is buiten bereik. Als er nog voldoende papier is en er geen omstandigheden zijn die
erop wijzen dat de printkop niet te heet is, is de toevoerspanning
buiten bereik. Neem contact op met uw regionale HP
geautoriseerd serviceleverancier voor HP POS-systeemproducten.
Problemen met de afdrukkwaliteit
Kwaliteitsprobleem Mogelijke oorzaak Oplossing
Er is een kleurenstreep op de bon. Weinig papier. Vervang het papier.
De bon komt niet helemaal uit de printer. Er is papier in de printer vastgelopen. Open de bonnenklep, controleer het mes
en verwijder vastgelopen papier.
De printer begint af te drukken, maar
stopt.
Het papier loopt vast terwijl de bon wordt
afgedrukt.
Open de bonnenklep, controleer het mes
en verwijder vastgelopen papier.
Afdruk is licht of gevlekt. De papierrol is niet goed geladen. Controleer of het papier juist is geplaatst.
De thermische printkop is vuil. Gebruik het aanbevolen thermische
bonpapier. Reinig de thermische printkop
met een alcoholpen voordat u terugkeert
naar goedgekeurd papier.
Bespuit de thermische printkop niet met
huishoudelijk schoonmaakmiddel; dit kan
de printkop en elektronica beschadigen. De
thermische printkop hoeft niet te worden
gereinigd als de aanbevolen papiersoorten
worden gebruikt. Als gedurende langere
tijd niet-aanbevolen papier is gebruikt,
22 Bijlage A Problemen oplossen