Algemene problemen oplossen
De volgende tabel vermeldt mogelijke problemen, de mogelijke oorzaak van elk probleem en de aanbevolen
oplossingen.
Probleem Mogelijke oorzaak Oplossing
Groen lampje, knippert snel en constant. Papier is op. Plaats een nieuwe papierrol. Zie Het
bonpapier laden of vervangen op pagina 8.
De bonklep is geopend. Sluit de klep.
Mes kan niet naar oorspronkelijke positie. Stop het gebruik van de printer. Neem
contact op met uw regionale
geautoriseerde serviceaanbieder van HP
voor HP Point of Sale System-producten.
Groen LED, traag knipperen. Er is een probleem met de printer. Stop het gebruik van de printer. Neem
contact op een regionaal geauthoriseerde
HP-service provider voor HP Point of Sale
Systeemproducten.
De printer laat een pieptoon horen (twee
tonen - lage frequentie, hoge frequentie).
De printer is ingeschakeld en is gereed om
af te drukken.
Er is geen actie vereist.
De printer biept en het LED knippert met
verschillende frequentiecombinaties.
Geeft een ernstige foutconditie aan. Stop het gebruik van de printer. Neem
contact op een regionaal geauthoriseerde
HP-service provider voor HP Point of Sale
Systeemproducten.
Er is een kleurenstreep op de bon te zien. Weinig papier Vervang de papierrol. Zie Het bonpapier
laden of vervangen op pagina 8.
De bon komt er niet helemaal uit. Er is papier in de printer vastgelopen. Open de ontvangstklep, controleer het mes
en haal het vastgelopen papier weg.
De printer begint af te drukken maar stopt
tijdens het afdrukken van de bon.
Er is papier in de printer vastgelopen. Open de ontvangstklep, controleer het mes
en haal het vastgelopen papier weg.
Bon wordt niet afgesneden. Er is papier in de printer vastgelopen. Open de ontvangstklep, controleer het mes
en haal het vastgelopen papier weg.
Afdruk is licht of gevlekt. De papierrol is niet goed geladen. Controleer of de papierrol juist is
geplaatst. Zie Het bonpapier laden of
vervangen op pagina 8.
Thermische printkop is vuil. Gebruik het aanbevolen thermisch
bonpapier. Zie Thermisch papier bestellen
op pagina 24.
Variaties in het papier. In het conguratiemenu verhoogt u de
afdrukdichtheid in Hardware-opties
instellen naar 110% of, indien nodig, naar
120%.
Verticale printkolom wordt niet afgedrukt. Geeft een ernstige fout aan van de
printerelectronica.
Stop het gebruik van de printer. Neem
contact op een regionaal geauthoriseerde
HP-service provider voor HP Point of Sale
Systeemproducten.
Een zijde van de bon ontbreekt. Geeft een ernstige fout aan van de
printerelectronica.
Stop het gebruik van de printer. Neem
contact op een regionaal geauthoriseerde
HP-service provider voor HP Point of Sale
Systeemproducten.
Algemene problemen oplossen 19