Algemene problemen oplossen
De volgende tabel vermeldt mogelijke problemen, de mogelijke oorzaak van elk probleem en de aanbevolen
oplossingen.
Probleem Mogelijke oorzaak Oplossing
Groen lampje, knippert snel en constant. Papier is op. Plaats een nieuwe papierrol. Zie Het
bonpapier laden of vervangen op pagina 6.
De bonklep is geopend. Sluit de klep.
Mes kan niet naar oorspronkelijke positie. Stop het gebruik van de printer. Neem
contact op met uw regionale
geautoriseerde serviceaanbieder van HP
voor HP Point of Sale System-producten.
Groen LED, traag knipperen. Weinig papier (als de sensor voor weinig
papier is geïnstalleerd).
Plaats een nieuwe papierrol. Zie Het
bonpapier laden of vervangen op pagina 6.
Andere problemen kunnen worden
weergegeven.
Stop het gebruik van de printer. Neem
contact op een regionaal geauthoriseerde
HP-service provider voor HP Point of Sale
Systeemproducten.
Printer biept (twee tonen - lage frequentie,
hoge frequentie).
De printer werd aangezet en is klaar om af
te drukken.
U hoeft niets te doen.
De printer biept en het LED knippert met
verschillende frequentiecombinaties.
Geeft een ernstige foutconditie aan. Stop het gebruik van de printer. Neem
contact op een regionaal geauthoriseerde
HP-service provider voor HP Point of Sale
Systeemproducten.
Er is een kleurenstreep op de bon te zien. Weinig papier Vervang de papierrol. Zie Het bonpapier
laden of vervangen op pagina 6.
De bon komt er niet helemaal uit. Er is papier in de printer vastgelopen. Open de ontvangstklep, controleer het mes
en haal het vastgelopen papier weg.
De printer begint af te drukken maar stopt
tijdens het afdrukken van de bon.
Er is papier in de printer vastgelopen. Open de ontvangstklep, controleer het mes
en haal het vastgelopen papier weg.
Bon wordt niet afgesneden. Er is papier in de printer vastgelopen. Open de ontvangstklep, controleer het mes
en haal het vastgelopen papier weg.
Het mes is niet geactiveerd. Activeer het mes in het conguratiemenu.
Zie De printer bedienen op pagina 9.
De afdruk is licht of vlekkerig. De papierrol is verkeerd geladen. Controleer of het papier juist is geplaatst.
Zie Het bonpapier laden of vervangen
op pagina 6.
Thermische printerkop is vuil. Gebruik het aanbevolen thermisch
bonpapier. Zie Thermisch papier bestellen
op pagina 23.
Papiervariaties. In het conguratiemenu verhoogt u de
afdrukdichtheid in Hardware-opties
instellen naar 110% of, indien nodig, naar
120%.
Verticale printkolom wordt niet afgedrukt. Geeft een ernstige fout aan van de
printerelectronica.
Stop het gebruik van de printer. Neem
contact op een regionaal geauthoriseerde
HP-service provider voor HP Point of Sale
Systeemproducten.
18 Bijlage A Problemen oplossen