Haba 4270 Boomgaard Leren tellen in de boomgaard de handleiding

Type
de handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

4
Leren tellen in de boomgaard
Een spannend leerspel met de getallen van 1 tot 24 voor 2 – 4 spelers.
Een spannend leerspel met de getallen van 1 tot 24 voor 2 – 4 spelers.
Leren tellen in de boomgaard
Leren tellen in de boomgaard
Spelidee:
Spelidee:
HABA-spellenredactie
Illustraties:
Illustraties:
Walter Matheis, Reiner Stolte (Puzzle)
Speelduur:
Speelduur:
ca. 10 - 15 minuten
Doel van het spel:
Welk kind heeft op het eind de meeste vruchten in zijn/haar fruitmand verzameld?
Spelvoorbereiding:
De vruchten worden over de bijpassende bomen op het speelbord verdeeld.
Iedere speler krijgt een fruitmand. De 24 stukken van de grote puzzel worden met de
getallenzijde naar boven willekeurig rondom het speelbord gelegd. De dobbelsteen wordt
naast het speelbord klaargelegd. De negendelige ravenpuzzel wordt bij dit spel niet gebruikt.
Tip:
Op ieder puzzelstuk staat een getal van 1 tot 24. Bovendien staat het bijpassende aantal stippen afgebeeld.
Voor het eerste spel kunnen de getallen samen met de kinderen worden besproken en de punten geteld.
De getallenreeks kan ook worden gevarieerd door met minder dan 24 puzzelstukken te spelen.
Spelverloop:
Er wordt kloksgewijs om de beurt gespeeld.
Het jongste kind begint en gooit één keer met de dobbelsteen.
Wat vertoont de dobbelsteen?
• Een gekleurde stip:
Geweldig! De speler pakt het puzzelstuk met het getal 1 en legt het voor zich.
Nu heeft hij/zij twee mogelijkheden:
Nog een keer gooien
Hiermee heeft de speler de kans om tijdens zijn/haar speelbeurt nog meer puzzelstukken te verzamelen.
Er wordt telkens het puzzelstuk met het eerstvolgende getal genomen en dit wordt op de eerder verzamelde
puzzelstukken gelegd. Maar let op: als de raaf op de dobbelsteen verschijnt, moet het kind alle tot nu toe
verzamelde puzzelstukken naast het speelbord terugleggen en is zijn/haar beurt voorbij.
De speelbeurt vrijwillig beëindigen
Nu mag de speler de puzzelstukken tegen vruchten inruilen. Voor ieder puzzelstuk mag hij/zij een vrucht naar
keuze pakken. Als er niet genoeg vruchten meer op het speelbord liggen, kunnen alleen de overgebleven
vruchten worden gepakt. Vervolgens worden alle puzzelstukken opnieuw naast het speelbord gelegd.
Tips:
- Het kind moet tijdens het inruilen de vruchten hardop meetellen.
- In plaats van de puzzelstukken afzonderlijk te tellen, kan het kind ook proberen het getal op het
bovenste puzzelstuk te herkennen. Dit getal geeft aan hoeveel vruchten er in totaal mogen worden gepakt.
• De fruitmand:
Super! Het kind mag de twee puzzelstukken met de getallen 1 en 2 pakken en voor zich op een stapel leggen.
Daarna kan hij/zij zoals hierboven beschreven kiezen of hij/zij nog een keer gooit of vrijwillig de beurt beëindigt.
• De raaf:
Helaas! De beurt is meteen voorbij. Als de speler al puzzelstukken voor zich heeft liggen,
gaan deze terug naast het speelbord.
Daarna is het volgende kind aan de beurt en gooit met de dobbelsteen.
Einde van het spel:
Zodra de laatste vrucht van het spelbord is gepakt, is het spel afgelopen.
De speler met de meeste vruchten in zijn/haar fruitmand wint het spel.
Bij gelijkspel zijn er meerdere winnaars.
NEDERLANDS
Een spannend leerspel met de getallen van 1 tot 24 voor 2 – 4 spelers.
Een spannend leerspel met de getallen van 1 tot 24 voor 2 – 4 spelers.
Spelidee:
Spelidee:
Illustraties:
Illustraties:
Speelduur:
Speelduur:
Een spannend leerspel met de getallen van 1 tot 24 voor 2 – 4 spelers.
Spelidee:
Illustraties:
Speelduur:
Welk kind heeft op het eind de meeste vruchten in zijn/haar fruitmand verzameld?
De vruchten worden over de bijpassende bomen op het speelbord verdeeld.
Iedere speler krijgt een fruitmand. De 24 stukken van de grote puzzel worden met de
getallenzijde naar boven willekeurig rondom het speelbord gelegd. De dobbelsteen wordt
naast het speelbord klaargelegd. De negendelige ravenpuzzel wordt bij dit spel niet gebruikt.
Tip:
Op ieder puzzelstuk staat een getal van 1 tot 24. Bovendien staat het bijpassende aantal stippen afgebeeld.
Voor het eerste spel kunnen de getallen samen met de kinderen worden besproken en de punten geteld.
De getallenreeks kan ook worden gevarieerd door met minder dan 24 puzzelstukken te spelen.
Er wordt kloksgewijs om de beurt gespeeld.
Het jongste kind begint en gooit één keer met de dobbelsteen.
Wat vertoont de dobbelsteen?
• Een gekleurde stip:
Geweldig! De speler pakt het puzzelstuk met het getal 1 en legt het voor zich.
Nu heeft hij/zij twee mogelijkheden:
Nog een keer gooien
Hiermee heeft de speler de kans om tijdens zijn/haar speelbeurt nog meer puzzelstukken te verzamelen.
Er wordt telkens het puzzelstuk met het eerstvolgende getal genomen en dit wordt op de eerder verzamelde
puzzelstukken gelegd. Maar let op: als de raaf op de dobbelsteen verschijnt, moet het kind alle tot nu toe
verzamelde puzzelstukken naast het speelbord terugleggen en is zijn/haar beurt voorbij.
De speelbeurt vrijwillig beëindigen
Nu mag de speler de puzzelstukken tegen vruchten inruilen. Voor ieder puzzelstuk mag hij/zij een vrucht naar
keuze pakken. Als er niet genoeg vruchten meer op het speelbord liggen, kunnen alleen de overgebleven
vruchten worden gepakt. Vervolgens worden alle puzzelstukken opnieuw naast het speelbord gelegd.
Tips:
- Het kind moet tijdens het inruilen de vruchten hardop meetellen.
- In plaats van de puzzelstukken afzonderlijk te tellen, kan het kind ook proberen het getal op het
bovenste puzzelstuk te herkennen. Dit getal geeft aan hoeveel vruchten er in totaal mogen worden gepakt.
• De fruitmand:
Super! Het kind mag de twee puzzelstukken met de getallen 1 en 2 pakken en voor zich op een stapel leggen.
Daarna kan hij/zij zoals hierboven beschreven kiezen of hij/zij nog een keer gooit of vrijwillig de beurt beëindigt.
• De raaf:
Helaas! De beurt is meteen voorbij. Als de speler al puzzelstukken voor zich heeft liggen,
gaan deze terug naast het speelbord.
Daarna is het volgende kind aan de beurt en gooit met de dobbelsteen.
Zodra de laatste vrucht van het spelbord is gepakt, is het spel afgelopen.
De speler met de meeste vruchten in zijn/haar fruitmand wint het spel.
Bij gelijkspel zijn er meerdere winnaars.
De speelbeurt vrijwillig beëindigen
De speelbeurt vrijwillig beëindigen
De speelbeurt vrijwillig beëindigen
Nog een keer gooien
Nog een keer gooien
Nog een keer gooien
Erfi nder für Kinder
Inventive Playthings for Inquisitive Minds
Créateur pour enfants joueurs · Uitvinders voor kinderen
Inventa juguetes para mentes curiosas · Inventori per bambini
Criativo para crianças · Opfi nder for børn
Uppfi
nnare för barn · Kreatív játékok gyerekeknek
Habermaaß GmbH
August-Grosch-Straße 28 - 38
96476 Bad Rodach, Germany
www.haba.de
Kinder begreifen spielend die Welt.
HABA begleitet sie dabei mit Spielen und
Spielzeug, das ihre Neugier weckt, mit
fantasievollen Möbeln, Accessoires zum
Wohlfühlen, Schmuck, Geschenken und
vielem mehr. Denn kleine Entdecker
brauchen große Ideen.
Children learn about the world
through play.
HABA makes it easy for
them with games and toys which arouse
curiosity, with imaginative furniture,
delightful accessories, jewelry, gifts and
much more. HABA encourages big ideas
for our diminutive explorers.
Les enfants apprennent à comprendre
le monde en jouant.
HABA les accompagne
sur ce chemin en leur offrant des jeux et des
jouets qui éveillent leur curiosité, des meubles
pleins d‘imagination, des accessoires pour se
sentir à l‘aise, des bijoux, des cadeaux et bien
plus encore. Car les petits explorateurs ont
besoin de grandes idées.
Kinderen begrijpen de wereld spelen-
derwijs.
HABA begeleidt hen hierbij met
spellen en speelgoed dat nieuwsgierig maakt,
fantasievolle meubels, knusse accessoires,
sieraden, geschenken en nog veel meer. Want
kleine ontdekkers hebben grote ideeën nodig.
Los niños comprenden el mundo
jugando.
HABA les acompaña con juegos
y juguetes, que despiertan su interés, con
muebles llenos de fantasía, accesorios para
encontrarse bien, joyas, regalos y muchas
cosas más, pues, los pequeños aventureros
necesitan grandes ideas.
Børn forstår verden gennem leg.
HABA hjælper dem til det med spil og legetøj,
som vækker deres nysgerrighed, med fantasiful-
de møbler, hyggeligt tilbehør, smykker,
gaver o.m.a.
Barn lär sig förstå sin omvärld genom
lek och spel.
HABA ledsagar dem med spel och
leksaker som väcker deras nyfi kenhet, med fan-
tasifulla möbler, trivsamma tillbehör, smycken,
presenter och mycket mer. För små upptäckare
behöver stora idéer.
A gyerekek játszva ismerik meg a
világot.
A HABA kiváncsiságot ébresztö
játékokkal, fantáziadús bútorokkal és
kiegészítökkel, jó érzést keltö ékszerekkel,
ajándéktárgyakkal és sok minden mással
támogatja öket ebben. Mert a kis felfedezoknek
nagy ötletekre van szükségük.
As crianças percebem o mundo
brincando.
A HABA acompanha-as com
jogos e brinquedos que despertam a sua c
uriosidade, com móveis plenos de fantasia,
acessórios para se sentirem bem, jóias,
presentes e muito mais. Pois pequenos
aventureiros necessitam grandes idéias.
I bambini scoprono il mondo giocando.
La HABA li aiuta con giochi e giocattoli che
destano la loro curiosità, con mobili fantasiosi,
accessori che danno un senso di benessere,
bigiotteria, regali e altro ancora. Poiché i pic-
coli scopritori hanno bisogno di grandi idee.
TL 75006
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12

Haba 4270 Boomgaard Leren tellen in de boomgaard de handleiding

Type
de handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor