2K WWE 2K17 de handleiding

Type
de handleiding
2
Productondersteuning:
http://support.2k.com
Opmerking: de online functies van WWE 2K17 zullen beschikbaar zijn tot
31 mei 2018. We behouden ons het recht voor om online functies aan te passen of te
annuleren. Eventuele wijzigingen zullen 30 dagen van tevoren worden aangekondigd.
WAARSCHUWING Lees de handleiding bij het Xbox One™-systeem en andere
handleidingen voor belangrijke informatie over veiligheid en gezondheid voordat je deze
game speelt. www.xbox.com/support.
Belangrijke gezondheidswaarschuwing: lichtgevoelige aanvallen
Bij een zeer klein percentage personen kan een aanval optreden wanneer zij worden
blootgesteld aan bepaalde visuele beelden, waaronder lichtitsen of bepaalde patronen
die in videogames kunnen voorkomen. Ook bij mensen die geen ziektegeschiedenis
hebben van dergelijke aandoeningen of van epilepsie kan een lichte aandoening
optreden waardoor zij “lichtgevoelige epileptische aanvallen” ervaren bij het bekijken
van videogames. Deze aanvallen kunnen gepaard gaan met een licht gevoel in het
hoofd, verminderend gezichtsvermogen, zenuwtrekken in het gezicht of de ogen,
trillen van armen of benen, desoriëntatie, verwarring, tijdelijk verlies van bewustzijn en
bewusteloosheid of stuiptrekkingen waarvan verwondingen als gevolg van vallen of het
in aanraking komen met nabije objecten het gevolg kunnen zijn. Bij het ondervinden
van een van deze symptomen, moet de game onmiddelijk worden gestopt en een
arts worden geraadpleegd. Ouders moeten letten op deze symptomen of hun kinderen
ernaar vragen - deze aanvallen treden vaker op bij kinderen en tieners. Het risico kan
worden verminderd door verder van het scherm af te gaan zitten; een kleiner scherm te
gebruiken; in een goed verlichte kamer te spelen en niet te spelen indien slaperig of moe.
Wanneer bij jezelf of bij familieleden een ziektegeschiedenis van epilepsie bestaat, dient
voor het spelen een arts te worden geraadpleegd.
3
CONTROLLERLAY-OUT
Xbox One draadloze controller
7
Wake Up Taunt (wakker treiteren)
3
Wisselen Speciale move/afmaker
1
Taunt Crowd (publiek uitkafferen)
5
Taunt Opponent (tegenstander jennen)
Superstar besturen
Tegenstander verplaatsen
Klik : Andere tegenstander kiezen
(mits handmatig doelzoeken is ingeschakeld)
Huidige doel
tonen
Voorwerpen pakken
/ Klimmen
Tegenaanvallen
Kort indrukken +
richting touwen/
rand van de ring:
Stap op rand van
de ring Ingedrukt
houden +
rivchting touwen:
Ring betreden/
verlaten
(Ingedrukt houden)+
Rennen
Doelwitsysteem ledematen van Front
Facelock (frontale facelock) en gevloerde
tegenstanders + of of of
Speciale move/afmaker/
+ : OMG!
Uithalen/krachtig
uithalen (ingedrukt
houden)
Irish whip (staand)
Pin (nabij gevloerde
tegenstander)
(Kort indrukken) frontale
facelock/LS + (kort
indrukken) Normal
Grapple (grijpaanval)/
Linker stick + (ingedrukt
houden) Strong Grapple
(krachtige grijpaanval)
Pauzeren
4
BESTURING
CHAIN WRESTLING
Bij een Lock Up tijdens Chain Wrestling, kun je
proberen om het voordeel te krijgen door een
combinatiehoudgreep te kiezen ( , of
). Tijdens een combinatiehoudgreep zoek
je de hotspot met de . De aanvaller kan zijn
tegenstander ook slaan ( ) of in de armgreep
() nemen.
GRIJPEN
Normal Grapple (normale grijpaanval):
7
/
3
/
1
/
5
+
Strong Grapple (sterke grijpaanval):
7
/
3
/
1
/
5
+ ingedrukt houden
Tegenstander omdraaien:
1
of
5
Snapmare naar zithouding:
3
FRONTALE FACELOCK
Vastzetten: Als je een vijand wilt grijpen met
een Front Facelock (frontale facelock) druk je op
zonder dat je in een bepaalde richting wijst
met
Grapple Attack (grijpaanval):
7
/
3
/
1
/
5
+
Werkende houdgreep:
zonder dat je in een bepaalde richting wijst
met
Onderwerping: Houd ingedrukt
Uithaal:
Tegenstander slepen: Gebruik en beweeg
de in een willekeurige richting
Irish whip:
Frontale facelock loslaten:
Richten op ledemaat: + of of
of
TEGENSTANDER
VERPLAATSEN
Gebruik om een gevloerde of verdoofde
tegenstander te verplaatsen.
GEVLOERDE
TEGENSTANDER
Tegenstander optillen:
7
Tegenstander omdraaien:
1
/
5
Tegenstander optillen naar zithouding:
3
Vanaf het hoofd, de zij of de voeten kun je de
volgende acties uitvoeren:
Grijpen:
Krachtig uithalen: Houd ingedrukt
Onderwerping: Houd ingedrukt
Richten op ledemaat: + of of
of
5
ONDERWERPINGEN
Draai de rechter joystick rond om de slider te
verplaatsen in de onderwerpingsminigame.
Als verdediger (blauw) moet je de slider van
de aanvaller (rood) vermijden!
Grijp de gloeiende bol om je tegenstander vast
te zetten of om te ontsnappen!
ONDERWERPINGEN
(ALTERNATIEF)
Er is ook een alternatief onderwerpings-
mechanisme beschikbaar in WWE 2K17.
Indien geselecteerd, moeten de aanvaller en
verdediger tegen elkaar strijden door snel de
getoonde ///-knop in te drukken
tijdens onderwerpingen.
Let goed op, want de knop die moet worden
ingedrukt verandert steeds tijdens de
onderwerpingspoging.
PINFALLS
Druk op als de meter zich in het doelgebied
bevindt om te ontsnappen.
Als je de Rope Break-vaardigheid hebt en je in de
buurt van de touwen staat, kun je op drukken
om een handmatige Rope Break uit te voeren.
Dirty Pins
Als je de Dirty Pin-vaardigheid hebt en je
tegenstander evenwijdig aan de touwen ligt, kun
je ingedrukt houden om een Dirty Pin uit te
voeren!
TEGENAANVALLEN
-pictogram: Normal reversal (normale
tegenaanval). Deze move heeft één tegenaanval.
Hiervoor heb je een voorraad van één
tegenaanval nodig.
Groen -pictogram: Minor Reversal (kleine
tegenaanval). Deze move heeft een Major
Reversal (grote tegenaanval). Hiervoor heb je
een voorraad van één tegenaanval nodig.
Oranje -pictogram: Major reversal (grote
tegenaanval). Laatste mogelijkheid tot een
tegenaanval voor deze move. Hiervoor heb je een
voorraad van twee tegenaanvallen nodig.
Grote tegenaanvallen vereisen meer
voorraad, maar verzwakken je
tegenstander tijdelijk.
TEGENSTANDER
VERDOOFD IN DE HOEK:
Tegenstander omdraaien:
1
/
5
Optillen en op turnbuckle (spanwartel)
plaatsen:
7
In Tree Of Woe plaatsen (op z'n kop
ophangen in de hoek):
3
TEGENSTANDER
VERDOOFD TEGEN DE
TOUWEN
Tegenstander verdoofd tegen middelste
touw plaatsen:
1
of
5
6
LADDER
Klim een ladder op en voer een duikaanval uit op
een tegenstander aan de rand van de ring. Om
een ladder tegen de touwen te zetten beweeg je
richting de touwen, houd je ingedrukt en
druk je op .
ROLL OUT
Als je een Roll Out doet, blijf je liggen aan de
rand van de ring terwijl je Rollout-meter volloopt.
Als de meter vol is, ben je hersteld en ontvang
je een Buff. Je kunt op drukken als de meter
oranje is om eerder te herstellen, maar je zult
een Debuff ontvangen.
TAFEL
Beschadig je tegenstander met tafels om hun
Table Break-meter vol te laten lopen. Door de
meter van de tegenstander te vullen, speel je
Table Grapples vrij, waarmee je ze door een
tafel kunt raggen zonder een Table Finisher te
gebruiken. Het Table Break-pictogram geeft
aan wanneer een Table Grapple kan worden
uitgevoerd door op te drukken. Als de
tegenstander tegen een tafel leunt die in een
hoek staat, kun je hem ook met een Running
Strike door de tafel beuken.
HANDMATIG RICHTEN
In WWE 2K17 staat Manual Targeting
(handmatig richten) standaard aan. Je kunt
naar een ander doelwit schakelen door op
te drukken. De naam van je nieuwe doelwit
verschijnt kort boven het hoofd van je Superstar.
7
GAMESCHERM
1
5
4
3
2
6
1. Tegenaanval-prompt: Time nauwkeurig om de aanval van de tegenstander om te zetten in een
tegenaanval.
2. Gezondheidsmeter: Hou je gezondheid in de gaten als je tegenstander je pijn doet.
3. Uithoudingsvermogen: Als deze meter leeg is, kun je minder snel lopen en bijkomen, en kun je
tijdelijk niet rennen.
4. Momentumbalk: Bouw momentum op door aanvallen uit te voeren en te treiteren. Bereik 100%
om een speciale move te verdienen en bereik 150% om een afmaker te verdienen.
5. Speciale move/afmaker: Druk op zodra het pictogram in beeld verschijnt om je speciale
move/afmaker uit te voeren
6. Tegenaanvallen: Toont het aantal tegenaanvallen dat je tot je beschikking hebt. Deze worden
vanzelf geleidelijk aangevuld.
8
WWE CREATIONS
In de creatiesuite van WWE 2K17 kun je je WWE-ervaring aanpassen met behulp van robuustere
en krachtigere opties dan ooit tevoren.
NIEUW! Custom Video (aangepaste video): De gebruiker kan zijn eigen video maken
die wordt vertoond op de Titantron tijdens een opkomst.
NIEUW! Custom Victory (aangepaste overwinning): De gebruiker kan zijn eigen
Face-and-Heel-overwinningsscènes creëren voor zijn Custom Superstar of een WWE
Superstar naar keuze.
NIEUW! Highlight Reel (hoogtepuntenvideo): Tijdens een wedstrijd kan de gebruiker
een stuk naar keuze opnemen en die opname toevoegen aan zijn Custom Video.
Custom Superstar (aangepaste superster): Stel je eigen Superstar samen of pas
een van de WWE Superstars aan!
Custom Entrance (aangepaste opkomst): Kies uit verschillende entrees en laat je
Superstar opkomen in stijl.
Custom Move-set (aangepaste moves): Kies uit honderden moves om de ring te
domineren met je Superstar.
Custom Championship (aangepast kampioenschap): Creëer nieuwe
kampioenschapstitels of pas bestaande WWE-titels aan.
Custom Arena (aangepaste arena): Ontwerp een stadion dat de bloedstollende actie
van WWE waardig is.
Custom Show (aangepaste show): Creëer je eigen showmerk voor gebruik in de
speltypen Exhibition en WWE Universe.
Community Creations (community-creaties): Upload je creaties en deel ze met het
WWE Universe!
9
10
SPELTYPE WWE UNIVERSE
Het speltype WWE Universe biedt de ultieme WWE-sandbox-ervaring in WWE 2K17.
Boek wedstrijden, wijs Superstars toe aan shows en pay-per-views, creëer rivaliteiten en
bondgenootschappen of kijk hoe ze vanzelf worden gevormd. Promo's en run-ins zijn nu
beschikbaar in dit speltype, wat Superstars spannende nieuwe mogelijkheden geeft om op te
treden tijdens shows. Een geüpdatete interface geeft weer wat er gebeurt voor elke show, zodat
spelers informatie kunnen vinden over hun favoriete Superstars en kampioenen. Onze nieuwe
showpresentatie resulteert in een authenthieke WWE-ervaring, want je speelt shows in WWE
Universe net zoals je ze op tv zou zien.
11
SPELTYPE MYCAREER
Het speltype MyCAREER is verder uitgebreid, waardoor je de droom om een WWE Superstar te
worden als nooit tevoren kunt najagen. Voor het eerst kun je starten met je Custom Superstar
in de hoofdopstelling of op NXT. Met goede wedstrijden verdien je VC, dat je kunt uitgeven om je
vaardigheden te verbeteren, nieuwe moves te leren, managers te huren en voor andere boosts.
Maar vijfsterren-wedstrijden scoren is niet genoeg om het WWE Universe te winnen. Je moet aan
de populariteit van je Superstar werken, door goed uit je woorden te komen voor een microfoon
en zelfs door veel t-shirts te verkopen van je Superstar. Met de nieuwe promo-functie kun je
het stadion op z'n kop zetten, de promo's van andere Supersterren onderbreken of het publiek
uitkafferen. Word de face of heel die je altijd al wilde zijn.
De rivaliteiten zijn nu groter en beter, en lopen door maanden van pay-per-views. Als je je rivaal
in de ring en voor de microfoon overschaduwt, dan win je grote prijzen. Neem het op tegen de
Custom Superstars van je vrienden, dankzij de Career Invasion-functie. En natuurlijk zal ook
The Authority zijn opwachting maken tijdens je carrière. Kan jij ze tevreden stellen, zodat zij je de
wedstrijden geven die jij wilt, of weet je ze te trotseren en krijg je ze zover dat ze meegaan in jouw
aanpak? En als die kampioenschapsriem om je middel niet genoeg voor je is, kun je gewoon voor
een tweede exemplaar gaan en dubbel kampioen worden!
12
13
YUKE’S
PRODUCENT/SENIOR VICEPRESIDENT
HIROMI FURUTA
ALEGMEEN TECHNISCH DIRECTEUR
HIROKI UENO
SENIOR CREATIEF DIRECTEUR
TAKU CHIHAYA
SENIOR TECHNISCH MANAGEMENT
DIRECTEUR
SHINTARO MATSUBARA
SENIOR ARTDIRECTORS
YOSHIO TOGIYA
GEORGE K ITO
MAKIO YAMANAKA
SENIOR TECHNISCH DIRECTEUREN
TAKASHI TAKEZAWA
TAKANORI MORITA
AKITSUGU HIRANO
TECHNISCH DIRECTEUREN
TSUKASA KATO
HIROSHI FUKUDA
SHUNSUKE HANABUSA
ARTDIRECTOR INTERFACE
KAZUNARI NIKE
SENIOR DIRECTEUR GAMEDESIGN
NAOTO UENO
DIRECTEUR GAMEDESIGN
SHINSUKE GOTO
ARTDIRECTORS
KOJI MAKINO
TAKASHI KOMIYAMA
MASAHIRO NAKATANI
ARI SAWADA
R&D TEAM SENIOR
TECHNISCH DIRECTEUREN
NOBUYOSHI ONO
HIDEKI SUZUKI
MASAMICHI TAKANO
HOOFDPROGRAMMEURS
MA WENCHAO
YOSHIRO AOKI
YOUSUKE SAWADA
PROGRAMMEURS
KAZUKI IIBOSHI
SENIOR VICEPRESIDENT/ALGEMEEN
CREATIEF DIRECTEUR
NORIFUMI HARA
ASSISTENT-TECHNISCH
DIRECTEUREN
REIJI SATO
KOJI HAYASHI
JUNICHI TAGUCHI
HOOFDPROGRAMMEURS
SHOTARO NOTSU
ATSUSHI NARITA
TOSHIAKI ISHIHARA
MASAYUKI MAKITA
TAKAHIRO TANAKA
TAKUYA SUZUKI
TSUBASA ANDO
TAKUYA ISHIBASHI
PROGRAMMEURS
KOICHI SATO
KOUSUKE HAYASHI
MASAKI SAITO
KOJI KURI
EMI ISHII
TSUYOSHI KOBAYASHI
TAKUMI HIROKAWA
HIDENORI MASAKI
CHIFUMI UENAKA
RYOUHEI HOSOKAWA
SHINGO SOGABE
YUKI AWAZU
HAO CHENG
KOUSUKE SAITO
HIROSHI KANDA
SOTARO ARAKAWA
SHINYA UENO
YUSUKE KAKUMOTO
JUNYA UEDA
HIDEHIRO BUSHISUE
TAICHI NAGANO
TAKAFUMI YASUDA
YUZURU NAKAMURA
JUNICHI OHTANI
TENMARU TAKASAKI
KAZUHO KANEYA
HARUKA ISOGAI
YUUKI NAKAJIMA
PROGRAMMA-ASSISTENTMANAGER
FUMIO YURUGI
ASSISTENTEN SYSTEEMPROGRAMMA
SHINGO YONEDA
TADASHI NAKAMURA
ASSISTENT-DIRECTEUREN
GAMEDESIGN
TAKURO YAMAMORI
TAKAYOSHI AKASAKA
HOOFD GAMEDESIGNERS
HIDEKAZU TANAKA
KENJI NAKAMURA
SHINICHI MIYAMOTO
TETSUYA SETA
BRYAN WILLIAMS
GAMEDESIGNERS
MIHO WATANABE
DAISUKE OHNO
TATSUYA WATANABE
MAKOTO YANO
AKIHIDE IKE
MIKI KUROIWA
AUDIODESIGNERS
KOTARO TAMURA
CHAN KEAN YI
SENIOR MODELONTWERPER
NOBUYUKI FUKASAWA
HOOFD MODELONTWERPERS
KAZUHIRO SAITO
TAKAHIRO BANBA
MODELONTWERPERS
KAZUYUKI ISAYAMA
MIHO HASHIMOTO
JIE WEI
YUKI MATSUMOTO
MASAAKI HASHIMOTO
TAKANORI AKIYAMA
TAMAYO NOGUCHI
YUKIE ABE
MAKO SUZUKI
SYOUHEI KURIYAMA
YUSUKE YAMAZAKI
KYOHEI HOSOMI
YOSUKE YAMAGUCHI
MAYU DEGAWA
KEIKO ZAMA
JUNICHI KOSHINO
MOTOSHI HIRO
TAKAHASHI MASAYA
ISHIMOTO SHOKO
ASSISTENT-ARTDIRECTOR
INTERFACE
SATOSHI KAKUTANI
WWE 2K17 GAME CREDITS
14
VORMGEVING INTERFACE
MIHO SHIROTA
NAOMI KANEDA
YUZURU HIROKI
TAKUYA KAWAMORITA
YOKO YAMANE
ASSISTENT-DIRECTEUREN ANIMATIE
CHIZURU OGURA
MITSUO SHIMIZU
TAKASHI WATANABE
YUKI AKABA
HOOFDANIMATORS
DAIJIRO KAKINUMA
TATSUYA MAKI
TAKAHIRO OSHIDA
TATSUYA SHIMOZAKI
KAZUYA INOUE
ANIMATORS
TSUYOSHI FUKUHARA
KAZUYUKI MIYAKE
HIROYUKI WADA
YOSHIYUKI IWAI
MANAMI ONE
NAOKI ISHIYAMA
AKIE OKAJI
MADOKA TAIRA
ANJELINA QUIJANO
DAVID ONG
AGGIE CHRISTAKIS
DANIEL KITCHENS
ERIC OLIVER
TRUNG DOAN
MAKOTO NISHIDE
KOHEI GUSHIKEN
NORIMITSU TAKAHASHI
YUJI UNUMA
TETSUSHI OKUBO
TAKAFUMI SHIRATORI
NAOKI SATO
YUKI ENDO
YOSHIYA YAMADA
MAKOTO ISHIKAWA
KAZUKI YAMADA
GIICHI KINOSHITA
SHOTARO KAWAGUCHI
TOSHIHIKO MACHIDA
HIROYUKI TOKUE
MAKOTO ONUMA
MIGAKU ARATA
TATSUO OTAKE
JUNKO MURATA
ASSISTENTEN GAME-ONTWIKKELING
NAOTO KUGE
MUNECHIKA SUZUKI
JUNICHI HIRAOKA
SAYAKA MORISHIMA
MASATO NOJIRI
ASSISTENT-DIRECTEUREN
KWALITEITSBEWAKING
MASAKI IZUOKA
RYO OHURA
HOOFD KWALITEITSBEWAKING
MASAYUKI SONEDA
HOOFDTESTERS
TAKAMASA UCHIDA
KINO SAKAGAMI
TESTERS
YURI SHINOZUKA
KASUMI KITAMURA
AKIHIRO NAKAMURA
YUMA HAMAYA
SUGURU AKITA
SHINNOSUKE KONTANI
YUTA SUZUKI
MANAGER VERTALINGEN
DEREK KESSLER
VERTALERS
LEO KING
MITSUE OTAKI
OBJECTIEF-FOTOGRAFIE
SHUN YAMAGUCHI
YOKO SATO
IT-ONDERSTEUNING
KENTARO SETO
KOJI TOMITA
KAZUNORI NAKAGAWA
SYUJI MATSUDAIRA
ADMINISTRATIEVE ONDERSTEUNING
YUKINOBU KIMURA
TSUNEHARU SASAKI
JUNKO MIYAMOTO
SATOMI TAKAO
NATSUKO HAGIWARA
JURIDISCHE AFDELINGEN
KEIKO SAKAGUCHI
YASUYUKI YAMAMOTO
FINANCIËLE AFDELINGEN
NAOKI HAMA
HIROTOMO TANIGUCHI
SUGARCUT, LLC.
RYU TAKADA
TOSHIJI HAZUMI
AKIHISA SHIOTA
YUICHI ASHIBE
AIKA OKADA
NOBUYUKI BANSYO
AMZY CO., LTD.
KAZUHIRO MATSUDA
KAORU MIZOGUCHI
RYUSUKE WATANABE
TOMOHIRO GOTO
TAKAHIRO HARA
SOUND AMS INC.
MOMO MICHISHITA
KOTARO TAMURA
CHAN KEAN YI
TETSUYA SHIRAKAWA
MUNENORI NAKANO
WOOSUK NA
TAKAFUMI NIWANO
MAKIO ABE
YUTA OGASAWARA
SAYAKA WATANABE
ZHANG TAO
YUICHI ISHIKAWA
MINA YOSHIJIMA
KAZUKI TAMURA
STUDIOFAKE CO.,LTD.
NORIKO ISHIMOTO
KEIJI OKAYASU
YU IZWA
ERIKA OSADA
SOSUKE GOTO
MAIKO MIZUSHIMA
HARUNA KANNO
KEI MORITA
YUKI TOKUSE
LAKSHYA DIGITAL PVT. LTD.
KAI GUSHIMA
MAYANK RAJPOOT
KARAN VERMA
SHASHANK SARCAR
SHALINI MATHUR
SURYA PASWAN
JOGA BIR SINGH
DEEPAK RAWAT
HIMANSHU VARSHNEY
MANISH MALIK
UDAY THAKUR
SURENDER SINGH
NARESH PAWAR
SANDEEP SINGH
JAS DHIMAN
MANISH PRASAD
SHUBHAM
DHARMESH SERERIYA
RADHESHYAM
KAUSHIK JAIN
BRIJESH RAJPUT
A. SENDIL KUMAR
CHITRANG BHATI
SAURABH BHANDARI
15
SAIF AHMAD
VIKRAM HEIRANGKHONGJAM
VARUN KUMAR
ANIL SINGH
ADITYA DWIVEDI
DEVANSHU TYAGI
MIEKO NAKAJIMA
SUNAHO HIRAOKA
NEHA BANSAL
VIKRANT
AMBU MANI
SIDDHANT MOHAN
LALITHA CHANDRAN
SUJANITHA SHANKAR
BHAVNA DHAWAN
ANSHU ALMEIDA
KYOS CO.,LTD.
NAOKO KINO
AYUMU MIURA
VIRTUOS LTD.
YANG PEILIN
NGUYEN THI CAM NHUNG
HIROYUKI HASHIGUCHI
RYO NAKAGAWA
TIAN DONG
MENG LINGCHEN
ZHANG LU
MA ZISHAN
LI XUEKE
YUAN SANYUAN
QUOC LICH
THANH TRUC
THIEN KIM
DUC ANH
MINH CONG
HOANG KHOI
THANH THUY
FOG STUDIOS
VOORZITTER EN ALGEMEEN
DIRECTEUR
ED DILLE
ACCOUNTMANAGER
JEREMIAH CHOW
LIMITED SLIP STUDIOS, INC.
HOOFDEN
KEVIN WRIGHT
PRODUCTIE
CHRIS SANTANGELO
BRAD GARNEAU
MODEL/TEXTURE VORMGEVING
ALBERTO TUFINO VELEZ
BRET CHURCH
BUCK WALL
CHRIS LOWREY
ERIC MAKI
KAELIN HINNANT
MINELOADER
DIRECTEUR VORMGEVING
XU ZHEN
PRODUCENT VORMGEVING
WANG WEI
COPRODUCENT
HU HAIJIANG
PROJECTMANAGER
LI NING
ARTDIRECTOR
LI NING
ZHAO YAN
WINKING ENTERTAINMENT
JACK ZHAO
SAM YU
SUNNY ZHU
ORIGINAL FORCE LTD
ALGEMEEN DIRECTEUR
HARLEY ZHAO
PRODUCENT
SHIRLEY TANG
PROJECTMANAGER
NANCY CHEN
ASSISTENT PROJECTMANAGER
SHAWN WU
ARTDIRECTOR
CHENG LIANG
TEAMHOOFD
XIAODONG HAN
PROJECTLEIDER (ART)
YONGCHUN XIE
PROJECTLEIDER (TECHNOLOGIE)
QIAN WANG
KWALITEITSCONTROLE (ART)
YANG ZHANG
YALI GAO
XIUJUAN KONG
KWALITEITSCONTROLE
(TECHNOLOGIE)
YUHUA WANG
LEI LU
VORMGEVERS (ART)
YUMING LI
YIMING LI
LIN XU
PANPAN WANG
QINGHUA GU
XIAOLIAN LI
QIWEI LIU
XIAOCHAO ZHANG
CUNZHAO CHEN
ZHEN ZHANG
XIAOHE SUN
JIXIANG CHENG
CHAOFAN ZHU
FENG CHEN
ZHIQIANG GUO
BIN CHEN
BO WANG
VORMGEVER (TECHNOLOGIE)
SHUNPENG CHEN
LEMON SKY GAMES
& ANIMATION
3D SYSTEMS / GENTLE
GIANT STUDIOS
PAULIE SCHRIER
SHUN KIM
DANIEL STILLEY
GEORGE GEORGY
DIGITALE SCANNING
EN RETOPOLOGIE
PIXELGUN STUDIO
CREATIEF DIRECTEUR
ANTON DAWSON
UITVOEREND PRODUCENT
MAURICIO BAIOCCHI
CG-SUPERVISOR
BRIAN FREISINGER
CG-VORMGEVERS
SUNNY MAHIL
ALISON KELLOM
AANVULLENDE SAMENWERKENDE
BEDRIJVEN
DIGITAL HEARTS CO.,LTD.
G-STYLE CO.,LTD.
16
CREEK & RIVER CO.,LTD.
IMAGINARYPOWER,INC.
PEACE CO.,LTD.
FORO GRAFICO CO.,LTD.
CREATE VIDEO MEDIA
GELEVERD DOOR POND5
MET SPECIALE DANK AAN
YUKE TANIGUCHI
TATSUHIKO SUGIMOTO
MASAMICHI ITO
HET VOLTALLIGE PERSONEEL VAN
YUKE
UITGEGEVEN
DOOR 2K
2K IS EEN UITGEVER VAN
TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE,
INC.
ONTWIKKELTEAM VISUAL
CONCEPTS
PRESIDENT
GREG THOMAS
UITVOEREND PRODUCENT
MARK LITTLE
SENIOR PRODUCENT
ARNAUD FREY
PRODUCENT
ALEXANDER JONES
COPRODUCENT
ANDREW KRENSKY
MANAGER
LICENTIEVERSTREKKINGEN
STEVE ISLAS
PRODUCTIEASSISTENT
DINO ZUCCONI
SENIOR ONTWERPER
JASON VANDIVER
DESIGNERS
CRISTO KYRIAZIS
DAVID FRIEDLAND
DEREK DONAHUE
RAMELLE BALLESCA
ASSISTENT-ONTWERPER
LAURA SCHLATMANN
SENIOR ONLINE-TECHNICUS
IGOR PEVAC
PRODUCTIESTAGIAIR
NATHAN CRAIG
STUDIODIRECTEUR AUDIO
JOEL SIMMONS
AUDIODIRECTEUR, GELUID/BEELD
VINCE PONTARELLI
MANAGER AUDIO
SEAN CHARLES
HOOFD AUDIO EN GELUIDSONTWERP
JOSH JONES
SYSTEEMONTWERP AUDIO/DIALOGEN
BRYAN SHERRILL
COPRODUCENT AUDIO
PATRICK JARRET
AUTOTECHNOLOGIE EN
AANVULLENDE TECHNIEK
DANIEL GARDOPEE
TODD GUNNERSON
MET DE STEMMEN VAN
JERRY ”KING” LAWLER
MICHAEL COLE
JOHN LAYFIELD “JBL”
TRIPLE H
PAUL HEYMAN
JASON ALBERT “COACH BLOOM”
LILIAN GARCIA
SCHRIJVERS COMMENTAAR
BRIAN SHIELDS, PRINCIPAL, MIGHTY
PEN & SWORD, LLC
KEVIN SULLIVAN, SPEED LEMON LLC
PATRICK HEGARTY, HEGARTY
CREATIVE SERVICES LLC
MET SPECIALE DANK AAN:
STEVE ISLAS
RYAN KATZ
CREATIEF DIRECTEUR
LYNELL JINKS
HOOFD VORMGEVING PERSONAGES
JONATHAN GREGORY
SENIOR VORMGEVER PERSONAGES
YUKI TAKAHASHI
HOOFD ANIMATIETEAM
SHANE MACPHERSON
HOOFDANIMATOR
JESSICA WU
ANIMATORS
BRIAN RUST
DAVID J. YUEN
ERIC STURGEON
GEORGE BANKS
GEORGE FLEITES
HANNAH MARIE ADDINGTON
JEREMIAH STEWART
KAMRON EWING
MATT PEPONIS
PREET UPPAL
RYAN WALKER
THOMAS VAN CISE
WESLEY TREECE
MANAGER VERTALINGEN
YURI TANAKA
VERTALERS
AKANE YAMAMOTO
ANNE AWAYA
TOMOMI KOSAKA
ONTWIKKELTEAM
VISUAL CONCEPTS
MET SPECIALE DANK AAN
DREW COMO
DARIN ITO
NOBU TAGUCHI
CELIAN VARINI
JACK LEUNG
CHRIS KALOS
SABINE BLAIR
JOHN FRIAR
BRUNO BUZZETTI
JOSH ATKINS
ROBERT CLARKE
ETIENNE GRUNENWALD
ERIC MASSOUD
2K WWE-TEAM EXTERNE
UITVOERDERS
FOTOGRAAF
DAVID KNOX
ASSISTENT FOTOGRAAF
SHANE BARTLETT
SCHRIJVERS
ANTHONY RIPO
JEREMY BROWN
KEVIN MARSHALL
MICHAEL NOTARILE
PATRICK SKELLY
SCOTT JOHNSON
EXTERNE VERTAALDIENSTEN
EXTERNE VERTALERS
JUNKO KUSUDA
MITSURU SAYO
REIKO FUJIMOTO
17
DIGITAL HEARTS USA INC.
DAIJI HAMAZAKI
DANIEL CASTILLO
ERIC KWAN
JOHN YAMAMOTO
RYO YAMAGUCHI
SATOMI AIHARA
YOSHIKO TAKENAKA
MOTIONCAPTURE-ACTEURS
KENNY LAYNE
BRANDON SILVESTRY
SHAUN RICKER
SANATANA GARRETT
TRACY SHARRER
MICHAEL SHARRER
SCHUYLER ANDREWS
MICHAEL BRENDLI
RYAN CLARK
THEODORE PERKINS
TYSHAUN WHITSON
GREG MARASCIULO
MARTIN RUBALCABA
JONATHAN FIGUEROA
MICHAEL HETTINGA
UXMAGICIANS INC.
UITVOEREND CREATIEF DIRECTEUR
ALFONZO “ZO” BURTON
CREATIEF DIRECTEUR
JOZIAS DAWSON
SENIOR ONTWERPER UI/UX
KRISTIAN AKERSTROM
ONLINE-
IMPLEMENTATIEDIENSTEN
PIXELTAMER.NET
ALGEMEEN DIRECTEUR
CARSTEN ORTHBANDT
NETWERKTECHNICUS
CHRISTOPH PECH
2K PUBLISHING
PRESIDENT
CHRISTOPH HARTMANN
ZAKELIJK DIRECTEUR
DAVID ISMAILER
PRESIDENT SPORTONTWIKKELING
GREG THOMAS
UITVOEREND VICEPRESIDENT
SPORTONTWIKKELING
JEFF THOMAS
2K CREATIVE DEVELOPMENT
VICEPRESIDENT CREATIEVE
ONTWIKKELING
JOSH ATKINS
CREATIEF DIRECTEUR
ERIC SIMONICH
SENIOR DIRECTEUR CREATIEVE
PRODUCTIE
JACK SCALICI
SENIOR MANAGER
CREATIEVE PRODUCTIE
JOSH ORELLANA
ASSISTENT CREATIEVE PRODUCTIE
CATHY NEELEY
DIRECTEUR ONDERZOEK
EN PLANNING
MIKE SALMON
SENIOR MARKTONDERZOEKER
DAVID REES
MANAGER GEBRUIKERSTESTS
FRANCESCA REYES
GEBRUIKERSONDERZOEK
JONATHAN BONILLAS
SUPERVISIE MOTION CAPTURE
DAVID WASHBURN
PRODUCTIEASSISTENT
MOTION CAPTURE
MARILYN ESCOBAR
OPNAMELEIDING MOTION CAPTURE
ANTHONY TOMINIA
MEDIA SUPERVISIE
MOTION CAPTURE
J. MATEO BAKER
MOTION CAPTURE
REGIEASSISTENT
JENNIE ANTONIO
OPNAMETECHNICI
MOTION CAPTURE
EMMA CASTLES
JEREMY SCHICHTEL
ALEXANDRA GRANT
CHRISTOPHER BARTON
PRODUCTIEMANAGER
MOTION CAPTURE
CHARLES GHISLANDI
MOTIONCAPTURE-SPECIALISTEN
RYAN GIRARD
MICHELLE HILL
JOSE GUTIERREZ
GIL ESPANTO
JEREMY WAGES
MOTION CAPTURE
TECHNISCH MANAGER
NATEON AJELLO
PIPELINE-TECHNICUS
MOTION CAPTURE
CHARLES “AUGGIE” HARRIS III
AUDIOASSISTENT MOTION CAPTURE
ANDREW HANSON
MOTION CAPTURE
CAMERABEDIENING
ALAN RICARDEZ
MIKE MONTOYA
CONNOR VICKERS
CODY FLOWERS
BRIAN BISBY
2K CORE TECH
VICEPRESIDENT TECHNOLOGIE
MARK JAMES
DIRECTEUR TECHNIEK
DAVID R. SULLIVAN
MANAGER UITVOERENDE
WERKZAAMHEDEN,
KERNTECHNOLOGIE
PETER DRISCOLL
SENIOR ONLINE-ARCHITECT
LOUIS EWENS
EERSTE TECHNISCH VORMGEVER
JONATHAN TILDEN
SENIOR TECHNISCH VORMGEVER
KRIS DEMARTINI
SENIOR SOFTWARETECHNICUS
MITCHELL FISHER
SOFTWARETECHNICI
JACK LIU
JASON HOWARD
2K MARKETING
SENIOR VICEPRESIDENT MARKETING
SARAH ANDERSON
18
VICEPRESIDENT INTERNATIONALE
MARKETING
MATTHIAS WEHNER
VICEPRESIDENT MARKETING
CHRIS SNYDER
DIRECTEUR MARKETING
BRYCE YANG
PRODUCTMANAGER
EDIZ BASOL
COMMUNITYMANAGER
BRYAN VORE
COÖRDINATOR MARKETING
ROBERT HEARON
VICEPRESIDENT COMMUNICATIE
NOORD- EN ZUID-AMERIKA
RYAN JONES
SENIOR MANAGER COMMUNICATIE
JAIME JENSEN
COMMUNICATIECOÖRDINATOR
ERICA HEBERT
SENIOR DIRECTEUR
MARKETINGPRODUCTIE
JACKIE TRUONG
MANAGER MARKETINGPRODUCTIE
HAM NGUYEN
PRODUCTIEASSISTENT MARKETING
NELSON CHAO
PROJECTMANAGER
HEIDI OAS
SENIOR GRAFISCH ONTWERPER
CHRISTOPHER MAAS
DIRECTEUR VIDEOPRODUCTIE
KENNY CROSBIE
VIDEOBEWERKING/ANIMATIE-
ONTWERP
MICHAEL REGELEAN
ERIC NEFF
VIDEO-EDITOR
PETER KOEPPEN
ONDERSTEUNENDE
BEELDBEWERKERS
DOUG TYLER
NICK PYLVANAINEN
HOOFD VORMGEVING, WEB
GABE ABARCAR
WEBDIRECTEUR
NATE SCHAUMBERG
SENIOR WEBDESIGNER
KEITH ECHEVARRIA
SENIOR WEBONTWIKKELAAR
ALEX BEUSCHER
WEBONTWIKKELAAR
GRYPHON MYERS
WEBPRODUCENT
TIFFANY NELSON
CHANNELMARKETINGMANAGERS
ANNA NGUYEN
MARC MCCURDY
PARTNERMARKETINGSPECIALIST
KELSIE LAHTI
DIRECTEUR ZAKELIJKE
PARTNERS EN LICENTIES
JESSICA HOPP
MANAGER
ZAKELIJKE PARTNERS EN LICENTIES
RYAN AYALDE
ONDERSTEUNEND MANAGER
ZAKELIJKE PARTNERS EN LICENTIES
ASHLEY LANDRY
INTERNATIONAAL
PRODUCTMANAGER
BEN KVALO
SENIOR DIRECTEUR EVENEMENTEN
LESLEY ZINN ABARCAR
MANAGER EVENEMENTEN
DAVID ISKRA
DIRECTEUR KLANTENSERVICE
IMA SOMERS
MANAGER KLANTENSERVICE
DAVID EGGERS
COÖRDINATOR KLANTENSERVICE
JAMIE NEVES
HOOFD KLANTENSERVICE
CRYSTAL PITTMAN
SENIOR ONDERSTEUNING
KLANTENSERVICE
ALICIA NIELSEN
RYOSUKE KUROSAWA
COÖRDINATOR KENNISDATABASE
MIKE THOMPSON
2K BEDRIJFSVOERING
SENIOR VICEPRESIDENT, SENIOR
RAADSMAN
PETER WELCH
RAADSLIEDEN
JUSTYN SANDERFORD
AARON EPSTEIN
VICEPRESIDENT UITGEVERIJ,
BEDRIJFSVOERING
STEVE LUX
DIRECTEUR BEDRIJFSVOERING
LABEL
RACHEL DIPAOLA
DIRECTEUR ANALYSES
MEHMET TURAN
SENIOR DATA-ANALIST
ADAM DOBRIN
SENIOR ANALIST
TUOMO NIKULAINEN
DIRECTEUR BEDRIJFSVOERING
DORIAN REHFIELD
PARTNERMARKETINGMANAGEMENT
DAWN EARP
SPECIALIST LICENTIES/
BEDRIJFSVOERING
XENIA MUL
COÖRDINATOR BEDRIJFSVOERING
AARON HISCOX
2K IT & ONLINE
BEDRIJFSVOERING
SENIOR DIRECTEUR 2K IT
ROB ROUDEBUSH
SENIOR IT-MANAGER
BOB JONES
SENIOR NETWERK MANAGER
RUSSELL MAINS
SENIOR SYSTEEMTECHNICUS
JON HEYSEK
ONLINE SYSTEEMTECHNICI
ANDREW BASTIEN
JOSEPH DAVILA
SCOTT DARONE
TIM LYNCH
GRZEGORZ DZIEN
19
PETER PRIBYLINEC
PETR FIALA
NOC MANAGER
VACLAV DOLEZAL
BEVEILIGINGSSYSTEEMTECHNICUS
LEE RYAN
NETWERKTECHNICUS
DON CLAYBROOK
SYSTEEMBEHEERDERS
FERNANDO RAMIREZ
TAREQ ABBASSI
SCOTT ALEXANDER
DAVIS KRIEGHOFF
IT-ANALIST
MICHAEL CACCIA
2K KWALITEITSBEWAKING
SENIOR VICEPRESIDENT
KWALITEITSBEWAKING
ALEX PLACHOWSKI
TESTMANAGER
KWALITEITSBEWAKING
JEREMY FORD
TESTMANAGER
KWALITEITSBEWAKING -
ONDERSTEUNENDE TEAMS
SCOTT SANFORD
SENIOR HOOFD KWALITEITS-
BEWAKING - SUPPORT TEAMS
JOSH LAGERSON
ONDERSTEUNEND PROJECTLEIDER
MATT NEWHOUSE
HOOFDTESTER - ONDERSTEUNEND
TEAM
CHRIS ADAMS
NATHAN BELL
ONDERSTEUNENDE HOOFDTESTERS
JOSHUA COLLINS
ZACK GARTNER
JARED SHIPPS
JORDAN WINEINGER
SENIOR TESTERS
CARLOS ANAYA
ASHLEY CAREY
JR DABINETT
DAVID DRAKE
SHAYLEA GALLAGHER
ANDREW GARRETT
JUSTIN HANDLEY
GREG JEFFERSON
ADAM JUNIOR
ROBERT KLEMPNER
KRISTINE NACES
MICHELLE PAREDES
JONATHAN VILLARIASA
JUSTIN WOLF
TESTERS KWALITEITSBEWAKING
MATTHEW ABOG
JOEL APOSTOL
CHARLENE ARTUZ
STEVEN BARLING
AMANDA BASSETT
SIMEON BLUE-CLOUTIER
TIFFANY CHUNG
LOUIS DELGADO
HUGO DOMINGUEZ
JON EISNAUGLE
CAMERON FIELDER
BRYAN FRITZ
DEMETRI GHAENI
DEREK HAYES
SETH KENT
ETHAN LEE
ZACHARY LITTLE
VANCE LUCIDO
JEN LUNDERS
JAE MAIDMAN
SACHA MOCTEZUMA
SABRINA NEAL
CORY NELSON
BRANDON OWEN
TODD PHILLIPS
DOUGLAS REILLY
LAUREN RISVOLD
DONNIE SANCHEZ
DEVAN SERRATO
JAMES VARGA
SHAVAWN WASHINGTON
ALEXIS WHITE
ROB WILLIAMS
MET SPECIALE DANK AAN
LESLIE CULLUM
ALEX BELK
LOUIS NAPOLITANO
JOE BETTIS
DAVID BARKSDALE
RACHEL MCGREW
CHRIS JONES
KRIS JOLLY
JUAN CORRAL
CAM STEED
TRAVIS ALLEN
CANDICE JAVELLONAR
JEREMY RICHARDS
2K CHINA CHENGDU
KWALITEITSBEWAKING
DIRECTEUR KWALITEITSBEWAKING
ZHANG XI KUN
SUPERVISOR KWALITEITSBEWAKING
STEVE MANNERS
HOOFD KWALITEITSBEWAKING
HUANG CHENG
SENIOR TESTERS
KWALITEITSBEWAKING
DENG JIAN
TESTERS KWALITEITSBEWAKING
LU YI
ZHUO YU
WANG PENG TAO
ZHANG YI HAO
ZHANG XIAO PENG
GE XING
WANG YING
SONG QIAN
FAN HAO RAN
WU JIANG QIAO
MET SPECIALE DANK AAN
ZHAO HONG WEI
HU XIANG
XIE YA XI
SU WAN QING
LI HUA
ZHANG PEI
2K INTERNATIONAL
VICEPRESIDENT UITGEVERIJZAKEN
MURRAY PANNELL
INTERNATIONAAL DIRECTEUR
MARKETING & COMMUNICATIE
JON ROOKE
HOOFD INTERNATIONALE
PRODUCTMARKETING
DAVID HALSE
INTERNATIONAAL
PRODUCTMANAGER
AURELIEN PALLEGAMAGE
INTERNATIONAAL
PRODUCTMANAGER
NICOLAS STEMELEN
SENIOR INTERNATIONAAL
PR-MANAGER
WOUTER VAN VUGT
INTERNATIONAAL PR-MANAGER
ROISIN DOYLE
MANAGER INTERNATIONALE
COMMUNITY EN SOCIALE MEDIA
IBRAHIM BHATTI
20
INTERNATIONAAL LANDENMANAGER
WARNER GUINÉE
2K INTERNATIONAL
PRODUCT DEVELOPMENT
MANAGER LOKALISATIE EN
CREATIEVE SERVICES
NATHALIE MATHEWS
HOOFD PROJECTMANAGER
EMMA LEPEUT
DESIGNTEAM
TOM BAKER
JAMES QUINLAN
JAMES CROCKER
EXTERNE LOKALISATIEGROEP
SYNTHESIS
MET SPECIALE DANK AAN
SAJJAD MAJID
2K INTERNATIONAL
KWALITEITSBEWAKING
MANAGER KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIE
JOSÉ MIÑANA
MASTERINGTECHNIEK
WAYNE BOYCE
MASTERINGTECHNICUS
ALAN VINCENT
SENIOR HOOFD
KWALITEITSBEWAKING LOKALISATIE
OSCAR PEREIRA
PROJECTLEIDER
KWALITEITSBEWAKING LOKALISATIE
FLORIAN GENTHON
HOOFDEN KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIE
ALBA LOUREIRO
ELMAR SCHUBERT
JOSE OLIVARES
ONDERSTEUNENDE HOOFDEN
KWALITEITSBEWAKING LOKALISATIE
CRISTINA LA MURA
SENIOR TECHNICI
KWALITEITSBEWAKING LOKALISATIE
CHRISTOPHER FUNKE
ENRICO SETTE
HARALD RASCHEN
JOHANNA COHEN
SERGIO ACCETTURA
TECHNICI KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIE
BENNY JOHNSON
CLEMENT MOSCA
DANIEL IM
DAVID SUNG
DIMITRI GERARD
ERNESTO RODRIGUEZ CRUZ
ETIENNE DUMONT
GABRIEL URIARTE
GIAN MARCO ROMANO
GULNARA BIXBY
IRIS LOISON
JAVIER VIDAL
JULIO CALLE ARPON
LUCA MAGNI
MANUEL AGUAYO
MARTIN SCHÜCKER
MATTEO LANTERI
NAMER MERLI
NICOLAS BONIN
NORIKO STATON
PABLO MENÉNDEZ
PATRICIA RAMÓN
ROLAND HABERSACK
SAMUEL FRANÇA
SEON HEE C. ANDERSON
SHAWN WILLIAMS-BROWN
SHERIF MAHDY FARRAG
STEFAN ROSSI
STEFANIE SCHWAMBERGER
TIMOTHY COOPER
TONI LÓPEZ
YURY FESECHKA
TEAM 2K INTERNATIONAL
AGNÈS ROSIQUE
ALAN MOORE
BEN LAWRENCE
BEN SECCOMBE
BERNARDO HERMOSO
CARLO VOLZ
DAN COOKE
DIANA FREITAG
DOMINIQUE CONNOLLY
JAN STURM
JEAN PAUL HARDY
JESÚS SOTILLO
LIEKE MANDEMAKERS
MATT ROCHE
NATALIE GAUSDEN
OLIVIER TROIT
RICHIE CHURCHILL
SANDRA MELERO
SIMON TURNER
STEFAN EDER
BEDRIJFSVOERING TAKE-TWO
INTERNATIONAL
ANTHONY DODD
MARTIN ALWAYS
NISHA VERMA
PHIL ANDERTON
DENISA POLCEROVA
ROBERT WILLIS
TEAM 2K ASIA
ALGEMEEN MANAGER AZIË
JASON WONG
HOOFD MARKETING AZIË
DIANA TAN
MARKETINGMANAGER AZIË
DANIEL TAN
SENIOR PRODUCTLEIDING
ROHAN ISHWARLAL
PRODUCTLEIDING
SHARON LIM
SENIOR MERKMANAGER
JASON DOU
MARKETINGMANAGER JAPAN
MAHO SAWASHIMA
MARKETINGMANAGER KOREA
DINA CHUNG
SENIOR LOKALISATIEMANAGER
YOSUKE YANO
LOKALISATIECOÖRDINATOR
PIERRE GUIJARRO
LOKALISATIEASSISTENT
YUSAKU MINAMISAWA
BEDRIJFSVOERING TAKE-TWO ASIA
EILEEN CHONG
VERONICA KHUAN
CHERMINE TAN
TAKAKO DAVIS
RYOKO HAYASHI
ZAKELIJKE ONTWIKKELING
TAKE-TWO ASIA
ERIK FORD
SYN CHUA
ELLEN HSU
KELVIN AHN
PAUL ADACHI
FUMIKO OKURA
HIDEKATSU TANI
AIKI KIHARA
FRED JOHNSON
KEN TILAKARATNA
ANNA CHOI
JOOKYOUNG HYUN
CYNTHIA LEE
ZACHARY ZAINUDDIN
21
MET SPECIALE DANK AAN
STRAUSS ZELNICK
KARL SLATOFF
LAINIE GOLDSTEIN
DAN EMERSON
JORDAN KATZ
DAVID COX
VERKOOPTEAM TAKE-TWO
DIGITALE-VERKOPENTEAM TAKE-TWO
CHANNELMARKETINGTEAM TAKE-TWO
SIOBHAN BOES
HANK DIAMOND
ALAN LEWIS
DANIEL EINZIG
CHRISTOPHER FIUMANO
PEDRAM RAHBARI
JENN KOLBE
2K IS-TEAM
GREG GIBSON
TAKE-TWO JURIDISCH TEAM
DAVID BOUTRY
JUAN CHAVEZ
RAJESH JOSEPH
GAURAV SINGH
ALEXANDER RANEY
BARRY CHARLETON
JON TITUS
GAIL HAMRICK
TONY MACNEILL
CHRIS BIGELOW
BROOKE GRABRIAN
KATIE NELSON
CHRIS BURTON
CHRISTINA VU
BETSY ROSS
PETE ANDERSON
OLIVER HALL
MARIA ZAMANIEGO
NICHOLAS BUBLITZ
NICOLE HILLENBRAND
DANIELLE WILLIAMS
GWENDOLINE OLIVIERO
ARIEL OWENS-BARHAM
KYRA SIMON
ASHISH POPLI
WALLACE ELTUS
WORLD
WRESTLING
ENTERTAINMENT
UITVOEREND VICEPRESIDENT
CONSUMENTENPRODUCTEN
CASEY COLLINS
VICEPRESIDENT INTERACTIEVE
LICENTIES
ED KIANG
DIRECTEUR GAMES
DAVID WOLDMAN
MANAGER WERELDWIJDE
MERKBEWAKING
ASHLEY ZUZIK
SENIOR VICEPRESIDENT PRODUCTIE
CHRIS KAISER
NABEWERKINGSMIX GELUID
CHRIS ARGENTO
TIM ROCHE
CHUCK CAVANAUGH
RAY JACKSON
PETER BUCCELLATO
JAMES WIDMAN
JUSTIN MATLEY
VICEPRESIDENT BRANDING &
ONTWIKKELING
ROB CINGUINA
SENIOR PRODUCENTEN
MIKE CALABRESE
MICHAEL BEARD
MARC POMARICO
MANAGEMENTPRODUCENT
CHRIS LAWLER
GAVIN O’SHEA
SENIOR COPRODUCENT
ALEX PIERCE
PRODUCENT
PAUL VERBITSKY
COPRODUCENTEN
KEVIN SUTTON
PRODUCTIEASSISTENTEN
ALLAURA PAGONO
MATHEW MILLER
MICHAEL SHUPP
TIMOTHY DAYTON
MEGAN FLOYD
JOSE MORENO JR
DAVID WALSH
RACHEL VERRIER
NABEWERKING
KEN BERCHEM
KEVIN MATTICE
MIKE LEE
SLIM SIMON
VICEPRESIDENT
PRODUCTIE EN GRAPHICS
CHRIS SICILIANO
SENIOR DIRECTEUR 3D
KEVIN CALLAHAN
SENIOR DIRECTEUR 2D
DAN ORMSBY
MANAGER UITZENDMEDIA
ERIC MASSOUD
MATTHEW BRUCATO
KEITH HANSEN
CHRIS GIANNINI
BRENDEN KELLEHER
JOE MARTINDALE
PRODUCTIECOÖRDINATOR
AMANDA WICKHAM
LEE MAURO
PRODUCTIEMANAGER
SUSAN SCHULTZ
ARTDIRECTORS
SOYON YUN
SJ DELUISE
SENIOR 2D GRAFISCH ONTWERPERS
DIONISIOS EFKARPIDIS
MIKE KINNEY
2D GRAFISCH ONTWERPER 2
SEAN MATOS
PAUL ROBINSON
GAETAN DESIMONE
COREY PETRINI
2D GRAFISCH ONTWERPER 1
DEREK RAGOS
2D JUNIOR GRAFISCH ONTWERPER
AVERY SUTTON
VICEPRESIDENT
INTELLECTUELE EIGENDOMMEN
LAUREN A. DIENES-MIDDLEN
CINEMATOGRAFIE
FRANK VITUCCI
ONDERSTEUNENDE
FOTOARCHIVARISSEN
JOSHUA TOTTENHAM
JD SESTITO
JUNIOR COPYWRITER
STEVE URENA
CREATIEF DIRECTEUR
JOHN F JONES II
CREATIEF DIRECTEUR
WERELDWIJDE LICENTIES
JOE GIORNO
22
SENIOR VICEPRESIDENT
CREATIEVE DIENSTEN
STAN STANSKI
VICEPRESIDENT TALENTZAKEN
MARK CARRANO
MUZIEK
UITVOEREND PRODUCENT
SOUNDTRACK
SEAN “DIDDY” COMBS AKA PUFF
DADDY IN SAMENWERKING MET
REVOLT MEDIA
& TV LLC EN BAD BOY ENTERTAINMENT
LLC
MUZIEKCREDITS BESCHIKBAAR OP
HTTPS://WWW.2K.COM/WWE2K17/
CREDITS
INTERNATIONALE COPYRIGHTS
VASTGELEGD. GEBRUIKT MET
TOESTEMMING. ALLE RECHTEN
VOORBEHOUDEN. VERBODEN TE
KOPIËREN.
WAARSCHUWING: HET IS IN STRIJD MET
DE FEDERALE AUTEURSRECHTWET
OM DEZE GAME VAST TE LEGGEN IN DE
VORM VAN OPNAMEN, ZOWEL OP BAND
ALS FILM, OF OM DE COMPOSITIE(S)
VAN DEZE VIDEOGAME AF TE
DRUKKEN ALS PARTITUUR ZONDER
DE UITDRUKKELIJKE GESCHREVEN
TOESTEMMING VAN DE EIGENAAR VAN
DE AUTEURSRECHTEN.
ZLIB COPYRIGHT (C) 1995-2014 JEAN-
LOUP GAILLY EN MARK ADLER
DEZE SOFTWARE IS GELEVERD 'IN
DE FEITELIJKE STAAT', ZONDER
EXPLICIETE OF IMPLICIETE GARANTIES.
IN GEEN GEVAL ZIJN DE AUTEURS
AANSPRAKELIJK VOOR EVENTUELE
SCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT HET
GEBRUIK VAN DEZE SOFTWARE.
U HEBT HIERBIJ TOESTEMMING
OM DEZE SOFTWARE VOOR ALLE
DOELEINDEN TE GEBRUIKEN,
WAARONDER COMMERCIËLE
TOEPASSINGEN, EN DEZE AAN TE
PASSEN EN OPNIEUW TE VERSPREIDEN,
WAARBIJ DE VOLGENDE BEPERKINGEN
GELDEN:
1. HET MOET DUIDELIJK ZIJN VAN WIE
DEZE SOFTWARE AFKOMSTIG IS. U MAG
ONDER GEEN BEDING BEWEREN DAT
U DE OORSPRONKELIJKE SOFTWARE
HEBT GESCHREVEN.
ALS U DEZE SOFTWARE IN EEN
PRODUCT VERWERKT ZOUDEN
WE EEN ERKENNING IN DE
PRODUCTDOCUMENTATIE OP PRIJS
STELLEN, MAAR DIT IS NIET VERPLICHT.
2. WIJZIGINGEN AAN DE BRONCODE
MOETEN DUIDELIJK ZIJN AANGEGEVEN.
ZE MOGEN NIET WORDEN GEZIEN ALS
OORSPRONKELIJKE SOFTWARE.
3. DIT BERICHT MAG NIET WORDEN
AANGEPAST OF GEWIJZIGD BIJ
DISTRIBUTIE VAN DE BRONCODE.
DEZE SOFTWARE IS GELEVERD
DOOR DE COPYRIGHTHOUDERS EN
BIJDRAGERS 'IN DE FEITELIJKE
STAAT'. ALLE EXPLICIETE OF
IMPLICIETE GARANTIES, INCLUSIEF
MAAR NIET BEPERKT TOT, DE
ONVOORWAARDELIJKE GARANTIES
VAN VERKOOPBAARHEID EN CONDITIE
VOOR EEN BEPAALD DOELEINDE
ZIJN UITGESLOTEN. IN GEEN ENKEL
GEVAL KUNNEN DE STICHTING OF
DE BIJDRAGERS AANSPRAKELIJK
WORDEN GESTELD VOOR DIRECTE,
INDIRECTE, INCIDENTELE, SPECIALE,
EXEMPLAIRE OF BIJKOMENDE
SCHADE (INCLUSIEF, MAAR NIET
BEPERKT TOT, DE BEMIDDELING BIJ
HET VERVANGEN VAN GOEDEREN OF
DIENSTEN; GEBRUIKSVERLIES, VERLIES
VAN GEGEVENS OF INKOMSTEN,
OF BEDRIJFSONDERBREKING)
ONGEACHT DE OORZAAK EN DE
AANSPRAKELIJKHEID, ZOALS IN
CONTRACT STAAT OMSCHREVEN, BIJ
BEWEZEN AANSPRAKELIJKHEID OF
ONRECHT
(INCLUSIEF VERWAARLOZING OF
ANDERS) VEROORZAAKT DOOR
HET GEBRUIK VAN DEZE SOFTWARE,
OOK ALS ER IS
GEWAARSCHUWD VOOR DEZE SCHADE.
ALLE HANDELSMERKEN ZIJN HET
EIGENDOM VAN DE BETREFFENDE
EIGENAARS
DE NAMEN EN LOGO'S VAN ALLE
ARENA'S ZIJN HANDELSMERKEN
VAN DE BETREFFENDE EIGENAARS
EN WORDEN MET TOESTEMMING
GEBRUIKT.
23
BEPERKTE GARANTIE OP SOFTWARE EN LICENTIEOVEREENKOMST
Deze beperkte garantie op de software en licentieovereenkomst (deze “Overeenkomst”) kan van tijd tot tijd worden bijgewerk t. De actuele versie wordt geplaatst op www.
take2games.com/eula. Als je deze Soft ware blijf t gebruiken nadat een herziene Overeenkomst is gepubliceerd, geef je aan akkoord te gaan met de gewijzigde bepalingen
DE “SOFTWARE” OMVAT ALLE SOFTWARE BIJ DEZE OVEREENKOMST, DE BEGELEIDENDE HANDLEIDING(EN), VERPAKKING, ANDERE GESCHREVEN BESTANDEN,
ELEKTRONISCHE OF ONLINEMATERIALEN OF -DOCUMENTATIE, EN ENIGE EN ALLE KOPIEËN VAN DEZE SOFTWARE EN DE MATERIALEN.
DE SOFTWARE WORDT IN LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN NIET AAN JE VERKOCHT. DOOR DE SOFTWARE EN ENIG ANDER MATERIAAL BIJ DE SOFTWARE TE
OPENEN, DOWNLOADEN INSTALLEREN, KOPIËREN OF OP ANDERE WIJZE TE GEBRUIKEN, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST MET
TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. (“LICENTIEGEVER”), ALSMEDE HET PRIVACYBELEID OP www.take2games.com/privacy EN DE SERVICEVOORWA ARDEN
OP www.take2games.com/legal.
LEES DEZE OVEREENKOMST GOED DOOR. ALS JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE SOFTWARE NIET OPENEN,
INSTALLEREN, KOPIËREN OF GEBRUIKEN.
LICENTIE
Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent Licentiegever je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte en onherroepelijke recht en
de niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte en onherroepelijke licentie om één exemplaar van de Software te gebruiken voor persoonlijk, niet-commercieel
gebruik van de game op één Gameplatform (zoals een computer, mobiel apparaat of gameconsole), tenzij anders is vastgelegd in de documentatie van de Software.
Je licentierechten zijn onderworpen aan je naleving van deze Overeenkomst. De looptijd van je licentie onder deze Overeenkomst gaat in op de dag dat je de Software
installeert of anderszins gebruikt, en loopt af op de dag dat je afstand doet van de Software of, als dit eerder is, op de dag dat de Licentiegever deze Overeenkomst
beëindigt (zie hieronder).
De Software wordt aan jou in licentie gegeven, niet verkocht, en je erkent hierbij dat er geen aanspraak of eigendomsrecht op de Software wordt overgedragen of
toegekend en dat deze Overeenkomst niet moet worden opgevat als de verkoop van enig recht op de Software. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen in
de Software, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, alle auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen, handelsnamen, eigendomsrechten, patenten, titels,
computercodes, audiovisuele effecten, thema’s, personages, namen van personages, verhalen, dialogen, omgevingen, illustraties, geluidseffecten, muzikale werken
en morele rechten. De Software wordt beschermd door de wetgeving van de Verenigde Staten op het gebied van auteursrecht en handelsmerken en wereldwijd door
toepasselijke wetgeving en door wereldwijde verdragen. Het is niet toegestaan de Software te kopiëren, vermenigvuldigen of distribueren, op enige wijze of op enig
medium, geheel of gedeeltelijk, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Iedereen die de Software geheel of gedeeltelijk, op enige wijze of
op enig medium, kopieert, vermenigvuldigt of distribueert, schendt willens en wetens de auteursrechtwetten en kan civiel- en strafrechtelijk worden vervolgd in de
Verenigde Staten of eigen land. Overtredingen van het Amerikaanse auteursrecht kunnen worden bestraft met boetes van maximaal US$ 150.000 per overtreding.
De Software bevat in licentie verstrekt materiaal en ook de licentiegevers van Licentiegever kunnen aanspraak maken op hun rechten in het geval van schending van
deze Overeenkomst. Alle rechten die in deze Overeenkomst niet nadrukkelijk aan jou worden verleend, blijven voorbehouden aan Licentiegever.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE
Je stemt ermee in het volgende niet te doen:
de Software commercieel exploiteren;
de Software, of kopieën van de Software, distribueren, leasen, in licentie geven, verkopen, verhuren of anderszins overdragen of toewijzen, zonder de uitdrukkelijke,
voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever, of zoals uiteengezet in deze Overeenkomst;
een kopie maken van de Software of van enig deel van de Software (anders dan hierin uiteengezet);
een kopie van deze Software beschikbaar stellen via een netwerk voor het gebruik of het downloaden ervan door meerdere gebruikers;
behalve waar dit door de Software of in deze Overeenkomst expliciet anders wordt aangegeven, de Soft ware gebruiken of installeren (of anderen hiertoe toestemming
verlenen) op een netwerk, voor online gebruik, of op meer dan één computer of game-eenheid tegelijkertijd;
de Software kopiëren naar een vaste schijf of ander opslagapparaat ter omzeiling van de vereiste dat de Software wordt uitgevoerd vanaf de meegeleverde cd-rom of
dvd-rom (dit verbod is niet van t oepassing op kopieën, gehe el of gedee ltelijk , die door de S oft ware tij dens de ins tallat ie zelf zijn gemaakt om de pres taties te verb eteren);
de Software gebruiken op of kopiëren naar een centrum of een andere commerciële locatie voor het spelen van games, met dien verstande dat Licentiegever je een
aparte licentieovereenkomst kan aanbieden voor het beschikbaar stellen van de Software voor commercieel gebruik;
de Software geheel of gedeeltelijk reverse-engineeren, decompileren, demonteren, weergeven, vertonen, afgeleide werken vervaardigen op basis van de gehele of
gedeeltelijke Software, of de Software anderszins geheel of gedeeltelijk wijzigen;
kennisgevingen betreffende eigendomsrechten, merken of labels die zich op of in de Software bevinden, verwijderen of wijzigen;
een andere gebruiker beperken of belemmeren bij het gebruik en genot van onlinefuncties van de Software;
24
vals spelen of gebruikmaken van een onrechtmatige robot, spider of ander programma in verband met enige onlinefuncties van de Software;
enige voorwaarden, beleidslijnen, licenties of gedragscode voor onlinefuncties van de Software schenden; of
de Soft ware vervoeren, exporteren of herexporteren (direct of indirect) naar enig land dat dergelijke Software niet mag ontvangen volgens Amerikaanse export wetten
of regelgeving of Amerikaanse economische sancties, of op andere wijze dergelijke wetten of regelgeving of de wetten van het land waarin de Software is verkregen,
schenden, hetgeen regelmatig kan worden aangepast.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLUSIEF DIGITALE KOPIEËN: download van de Software, gebruik van een unieke code,
registratie van de Software, lidmaatschap van diensten van derden en/of lidmaatschap van een dienst van de Licentiegever (inclusief acceptatie van de bijbehorende
voorwaarden en beleidsbepalingen) zijn mogelijk vereist om de Software te activeren, toegang te krijgen tot digitale exemplaren van de Software, of bepaalde vrij te
spelen, downloadbare, online- of andere speciale content, diensten en/of functies (gezamenlijk de “Speciale functies”) te openen. Toegang tot Speciale functies is
beperkt tot één Gebruikersaccount (zoals hieronder gedefinieerd) per code. Het is niet toegestaan om de toegang tot Speciale functies over te dragen, te verkopen,
in lease te verstrekken, te verhuren, om te wisselen naar omwisselbare virtuele munten of opnieuw te laten registreren door een andere gebruiker, tenzij dit expliciet
wordt vermeld. In geval van conflict met andere bepalingen in deze Overeenkomst zijn de voorwaarden in deze paragraaf bindend.
OVERDRACHT VAN LICENTIE VOOR EXEMPLAAR OP SCHIJF: je hebt het recht het volledige fysieke exemplaar van de Software en begeleidende documentatie
blijvend over te dragen aan een andere persoon, zolang je geen kopieën behoudt (met inbegrip van archiverings- en reservekopieën) van de Software, begeleidende
documentatie of enig deel of enige component van de Software en de begeleidende documentatie, en zolang de ontvanger instemt met de bepalingen van deze
Overeenkomst. Voor de overdracht van de licentie voor een exemplaar op schijf moet je mogelijk specifieke stappen ondernemen, zoals uiteengezet in de documentatie
bij de Software. Het is niet toegestaan om virtuele munten over te dragen, te verkopen, in lease te geven, te verhuren of om te wisselen naar omwisselbare virtuele
munten of virtuele items, tenzij zoals nadrukkelijk is uiteengezet in deze Overeenkomst of met voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Speciale
functies, inclusief content die uitsluitend beschikbaar is met een code voor één gebruiker, mogen onder geen enkele voorwaarde worden overgedragen aan een
andere persoon. Het is mogelijk dat Speciale functies niet meer functioneren als de oorspronkelijke installatie van de Software is verwijderd of het exemplaar op
schijf niet meer beschikbaar is voor de gebruiker.
De Software is alleen bestemd voor privégebruik. ONVERMINDERD HET VOORAFGAANDE IS HET NIET TOEGESTAAN PRE-RELEASEVERSIES VAN DE SOFTWARE
OVER TE DRAGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING: de Software kan zijn voorzien van maatregelen die de toegang tot de Software controleren, de toegang tot bepaalde functies of content
controleren, het maken van onrechtmatige kopieën verhinderen of anderszins proberen te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en licenties overschrijdt die
worden toegekend onder de Overeenkomst. Dergelijke maatregelen kunnen de integratie van licentiebeheer, productactivering en andere beveiligingstechnologie
in de Software alsmede het bewaking van het gebruik omvatten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, tijd, datum, toegang of andere controlesystemen, tellers,
serienummers en/of beveiligingsapparaten die zijn ontworpen om het onrechtmatig openen, gebruiken en kopiëren van de Software of enig deel of enige component
hiervan te voorkomen, waaronder schendingen van deze Overeenkomst. Licentiegever behoudt zich het recht voor om het gebruik van de Software op elk gewenst
moment te bewaken. Het is niet toegestaan dergelijke maatregelen voor toegangscontrole te belemmeren of om te proberen dergelijke beveiligingsfuncties uit te
scha kelen of te omzeilen . Als je de technis che beveiligingsm aatregelen ui tschakelt of a nderszins omzeilt, funct ioneer t de Sof twar e niet cor rect. A ls de Sof twa re toegang
geeft tot Speciale functies, mag per keer slechts één exemplaar van de Software deze functies benaderen. Mogelijk zijn aanvullende bepalingen van toepassing en
moet je je registreren om toegang te krijgen tot de online services en om Software-updates en patches te downloaden. Alleen Software met een geldige licentie kan
worden gebruikt voor het gebruik van onlineservices, waaronder het downloaden van updates en patches. Tenzij zoals anderszins is verboden volgens toepasselijke
wetgeving, kan Licentiegever de onder deze Overeenkomst verstrekte licentie en de toegang tot de Software op elk gewenst moment zonder opgave van reden
beperken, opschorten of beëindigen, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, gerelateerde services en producten.
DOOR DE GEBRUIKER GEMAAKTE INHOUD: met de Software kun je mogelijk inhoud maken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een plattegrond, een scenario,
een screenshot, een auto-ontwerp, een voorwerp of een video van je gameplay. In ruil voor het gebruik van de Software, en voor zover je bijdragen via gebruik van de
Software aanleiding geven tot enig auteursrechtelijk belang, verleen je hierbij aan Licentiegever een exclusief, permanent, onherroepelijk, volledig overdraagbaar
en in sublicentie te geven wereldwijd recht op en een exclusieve, permanente, onherroepelijke, volledig overdraagbare en in sublicentie te geven wereldwijde licentie
voor het gebruik van je bijdragen op enige wijze en voor enig doeleinde met betrekking tot de Software en verwante zaken en diensten, met inbegrip van, maar niet
beperkt tot, de rechten om je bijdragen te reproduceren, te vermenigvuldigen, aan te passen, te wijzigen, uit te voeren, te vertonen, te publiceren, uit te zenden, te
verzenden of anderszins te communiceren aan het publiek op enige bekende of nog onbekende wijze, en te distribueren zonder enige voorafgaande kennisgeving of
vergoeding aan jou van enige aard voor de volledige duur van de bescherming die wordt toegekend aan intellectuele-eigendomsrechten door toepasselijke wetten
en internationale verdragen. Je doet hierbij afstand van enige morele rechten op auteurschap, publicatie, reputatie of toeschrijving met betrekking tot het gebruik
en de beschikking van Licentiegever of andere spelers van dergelijke zaken in relatie met de Software en verwante goederen en diensten onder de toepasselijke
wetten. Deze aan Licentiegever verleende licentie en de bovengenoemde verklaring van afstand van enige toepasselijke morele rechten blijven van kracht na
beëindiging van deze Overeenkomst.
INTERNETVERBINDING: mogelijk heb je een internetverbinding nodig om onlinefuncties te benaderen, de Software te verifiëren of andere functies uit te voeren.
GEBRUIKERSACCOUNTS: voor het gebruik van de Software of een softwareonderdeel of voor de correcte werking van de Software moet je mogelijk een geldige
en actieve gebruikersaccount voor een onlineservice hebben en onderhouden, zoals een gameplatform van derden of een account voor een sociaal netwerk
25
(“Account van derden”), of een account bij Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever, zoals is uiteengezet in de documentatie bij de Software.
Als je dergelijke accounts niet hebt, werken bepaalde functies van de Software geheel of gedeeltelijk niet, of niet meer, correct. Voor de Software moet je mogelijk
ook een Softwarespecifiek gebruikersaccount maken bij Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever (“Gebruikersaccount”) om de Software en
de functionaliteit en onderdelen te openen. De aanmeldingsgegevens van je Gebruikersaccount kunnen worden gekoppeld aan een Account van derden. Je bet
verantwoordelijk voor alle gebruik en de beveiliging van je Gebruikersaccounts en Accounts van derden die je gebruikt om de Software te benaderen en gebruiken.
Virtuele munten en Virtuele items
Als je met de Software door te spelen een gebruikslicentie voor Vir tuele munten en Virtuele items kunt aanschaffen en/of verdienen, gelden de volgende voor waarden.
VIRTUELE MUNTEN EN VIRTUELE ITEMS: met de Software kunnen gebruikers (i) fictieve virtuele munten gebruiken als exclusief ruilmiddel binnen de Software
(“Vir tuele munten” of “V M’s”) en (ii) to egang krijge n tot vir tuele it ems (en bepa alde beperk te gebruiksrechten) binn en de Sof twar e (“Virtuele it ems” of “V I’s”). O ngeacht
de gebruikte terminologie vertegenwoordigen VM’s en VI’s een beperkt licentierecht dat onder deze Overeenkomst valt. Conform de voorwaarden en jouw naleving
van deze Overeenkomst verleent Licentiegever je het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, niet in sublicentie verstrekbare, beperkte recht en de niet-exclusieve, niet-
overdraagbare, niet in sublicentie verstrekbare, beperkte licentie om exclusief binnen de Software door jou verkregen VM’s en VI’s te gebruiken voor je persoonlijke,
niet-commerciële gameplay. Tenzij zoals anderszins is verboden volgens toepasselijk recht, worden de door jou verkregen VM’s en VI’s in licentie aan je verstrekt.
Je stemt ermee in dat onder deze Overeenkomst geen aanspraak of eigendomsrecht op VM’s of VI’s wordt overgedragen of toegewezen. Deze Overeenkomst dient
niet te worden geïnterpreteerd als verkoop van enige rechten op VM’s en VI’s.
VM’s en VI’s hebben geen equivalente waarde in echte valuta’s en fungeren niet als vervanging voor echte valuta’s. Je erkent en stemt ermee in dat Licentiegever
op elk gewenst moment maatregelen kan herzien of nemen die van invloed zijn op de waargenomen waarde of de aanschafprijs van VM’s en/of VI’s, tenzij zoals
verboden is volgens toepasselijke wetgeving. Als je VM’s en VI’s niet gebruikt, worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht, met dien verstande echter dat
de onder deze Overeenkomst verleende licentie voor VM’s en VI’s wordt beëindigd overeenkomstig de voorwaarden van deze Overeenkomst en de documentatie
bij de Software wanneer Licentiegever de Software stopzet of deze Overeenkomst op andere wijze wordt beëindigd. Licentiegever behoudt zich naar eigen inzicht
het recht voor om kosten in rekening te brengen voor het recht op toegang tot of gebruik van VM’s of VI’s en/of met of zonder kosten VM’s of VI’s kan distribueren.
VIRTUELE MUNTEN EN VIRTUELE ITEMS VERDIENEN EN AANSCHAFFEN: je hebt de mogelijkheid om VM’s aan te schaffen of bij Licentiegever te verdienen voor
de voltooiing van bepaalde activiteiten of prestaties in de Software. Licentiegever kan bijvoorbeeld VM’s of VI’s verstrekken nadat je een activiteit in de game hebt
voltooid, zoals het bereiken van een nieuw level, het voltooien van een taak of het maken van gebruikerscontent. Nadat je VM’s en/of VI’s hebt verkregen, worden ze
bijgeschreven op je Gebruikersaccount. Je kunt VM’s en VI’s alleen aanschaffen binnen de Software of via een platform waaraan een webwinkel van derden, een
Application Store of een andere door Licentiegever geautoriseerde winkel deelneemt (gezamenlijk “Sof twarewinkel” genoemd in deze Overeenkomst). Het aanschaf
en gebruik van items of munten via een Softwarewinkel zijn gebonden aan de toepasselijke documenten van de Softwarewinkel, met inbegrip van, maar niet beperkt
tot, de servicevoorwaarden en gebruikersovereenkomst. Deze onlineservice is in sublicentie aan je verstrekt door de Softwarewinkel. Licentiegever kan kortingen
of speciale acties aanbieden bij de aanschaf van VM’s. Dergelijke kortingen en speciale acties kunnen op elk gewenst moment en zonder kennisgeving worden
gewijzigd of stopgezet door Licentiegever. Nadat je een geautoriseerde aankoop van VV in een Application Store hebt voltooid, wordt het bedrag van aangeschafte
VM’s bijgeschreven op je Gebruikersaccount. Licentiegever zal een maximumbedrag vaststellen dat je per transactie en/of dag mag besteden voor de aanschaf van
VM’s. Dit bedrag kan variëren afhankelijke van de aanverwante Software. Licentiegever kan naar eigen inzicht aanvullende limieten instellen voor het VM-bedrag
dat je kunt aanschaffen of gebruiken, hoe je VM’s kunt gebruiken en het maximale VM-saldo dat op je Gebruikersaccount kan worden bijgeschreven. Je bent volledig
verantwoordelijk voor alle VM-aankopen via je Gebruikersaccount, ongeacht of je deze al dan niet hebt geautoriseerd.
SALDOBEREKENING: je kunt je beschikbare VM’s en VI’s openen en bekijken in je Gebruikersaccount nadat je je hierbij hebt aangemeld. Licentiegever behoudt zich
het recht voor om naar eigen inzicht alle berekeningen voor de beschikbare VM’s en VI’s in je Gebruikersaccount uit te voeren. Bovendien behoudt Licentiegever zich
het recht voor, naar eigen inzicht, om te bepalen hoeveel VM’s op welke manier worden bij- en afgeschreven van je Gebruikersaccount in verband met je aanschaf van
VM’s of voor andere doeleinden. Hoewel Licentiegever ernaar streeft om dergelijke berekeningen op een consistente, redelijke basis uit te voeren, erken je hierbij en
stem je ermee in dat de beslissing van Licentiegever over de beschikbare VM’s en VI’s in je Gebruikersaccount definitief is, tenzij je aan Licentiegever documentatie
kunt overleggen dat deze berekening doelbewust onjuist was of is.
GEBRUIK VAN VIRTUELE MUNTEN EN VIRTUELE ITEMS: alle aangeschafte Virtuele munten en/of Virtuele items in de game kunnen door spelers gedurende de
gameplay worden verbruikt of verloren overeenkomstig de gameregels die van toepassing zijn op munten en items. Deze regels kunnen variëren afhankelijk van de
aanverwante Software. VM’s en VI’s kunnen alleen binnen de Software worden gebruikt en Licentiegever kan naar eigen inzicht het gebruik van VM’s en VI’s tot één
game beperken. De geautoriseerde toepassingen en doeleinden van VM’s en VI’s kunnen op elk gewenst moment worden gewijzigd. Je beschikbare VM’s en/of VI’s
zoals weergegeven in je Gebruikersaccount worden telkens verlaagd wanneer je VM’s en/of VI’s binnen de Software gebruikt. Als je VM’s en/of VI’s gebruikt, verzoek
je erom dat deze worden afgeschreven van je beschikbare saldo in je Gebruikersaccount. Je moet over voldoende beschikbare V M’s en/of VI’s in je Gebruikersaccount
hebben om een transactie binnen de Software te voltooien. VM’s en/of VI’s in je Gebruikersaccount kunnen zonder kennisgeving worden verminderd zodra bepaalde
gebeurtenissen in plaats van je gebruik van de Software plaatsvinden: Je kunt bijvoorbeeld VM’s of VI’s verliezen als je een game hebt verloren of je personage
sterft. Je bent verantwoordelijk voor alle gebruik van VM’s en/of VI’s via je Gebruikersaccount, ongeacht of je dit hebt geautoriseerd. Je dient Licentiegever direct
op de hoogte te stellen wanneer je ontdekt dat VM’s en/of VI’s zonder je toestemming zijn gebruikt via je Gebruikersaccount door een ondersteuningsverzoek in te
dienen bij www.take2games.com/support.
26
NIET INWISSELBAAR: VM’s en VI’s kunnen alleen worden ingewisseld voor items en diensten in de game. Je mag VM’s of VI’s niet verkopen, in lease of licentie
verstrekken o f verhuren en je kun t deze niet omw isselen in omwisselbare V M’s. VM ’s en V I’s kunnen alleen worden omgewisseld voor items of diensten in de game, dus
niet voor geld, iets van geldelijke waarde of andere items van Licentiegever of enige andere persoon op enig moment, behalve zoals nadrukkelijk in deze Overeenkomst
is beschreven of anderszins vereist is volgens toepasselijke wetgeving. VM’s en VI’s hebben geen contante waarde. Licentiegever of enige andere persoon of entiteit
is niet verplicht om je VM’s of VI’s in te wisselen voor iets van waarde, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, echte valuta’s.
GEEN TERUGBETALING: alle aankopen van V M’s en VI’s zijn definitief en in geen geval kunnen dergelijke aankopen worden terugbetaald, overgedragen of omgewisseld.
Tenzij zoals verboden is volgens toepasselijke wetgeving, heeft Licentiegever het volste recht om deze VM’s en/of VI’s te beheren, te reguleren, te controleren, te
wijzigen, op te schorten en/of te elimineren wanneer Licentiegever dit naar eigen inzicht gepast acht. Licentiegever is niet aansprakelijk jegens jou of iemand anders
wegens het uitoefenen van dergelijke rechten.
GEEN OVERDRACHTEN: het is ten strengste verboden om VM’s of VI’s over te brengen naar, te verhandelen met, te verkopen aan of uit te wisselen met iemand,
behalve tijdens de gameplay via de Software zoals nadrukkelijk is toegestaan door Licentiegever (“Ongeautoriseerde transacties”), met inbegrip van, maar niet
beperkt tot, gebruikers van de Software. Dergelijke handelingen worden derhalve ook niet goedgekeurd door Licentiegever. Licentiegever behoudt zich het recht
voor, naar eigen inzicht, om je Gebruikersaccount en je VM’s en VI’s te beëindigen, op te schorten of te wijzigen en deze Overeenkomst te beëindigen als je je schuldig
maakt aan, helpt bij of verzoekt om Ongeautoriseerde transacties. Alle gebruikers die deelnemen aan dergelijke activiteiten, doen dit op eigen risico en stemmen
hierbij ermee in om Licentiegever en de partners, licentiegevers, dochterondernemingen, contractanten, managers, directeuren, medewerkers en tussenpersonen
te vrijwaren en behoeden voor alle schade, verliezen en onkosten die direct of indirect voortvloeien uit dergelijke acties. Je erkent dat Licentiegever de toepasselijke
app-store erom kan verzoeken om elke Ongeautoriseerde transactie te stoppen, op te schorten, te beëindigen, buiten gebruik te stellen of terug te draaien, ongeacht
wanneer deze Ongeautoriseerde transactie heeft plaatsgevonden (of zal plaatsvinden) wanneer Licentiegever vermoedens of bewijs heeft van fraude, schendingen
van deze Overeenkomst, schendingen van toepasselijke wet- of regelgeving, of een doelbewuste handeling die erop is gericht om de werking van de Software
belemmert of anderszins het effect heeft of kan hebben dat de werking van de Software op enigerlei wijze wordt belemmerd. Als we van mening zijn of reden hebben
om aan te nemen dat je je schuldig hebt gemaakt aan een Ongeautoriseerde transactie, stem je bovendien ermee in dat Licentiegever naar eigen inzicht je toegang
tot beschikbare VM’s en VI’ s in je Gebruikersaccount kan beperken of je Gebruikersaccount en je rechten op enige VM’s, VI’s en andere items in verband met je
Gebruikersaccount kan beëindigen of opschorten.
LOCATIE: VM’s zijn alleen beschikbaar voor klant en op bepaalde locat ies. Je kunt VM’s niet aans chaff en of gebruiken als je je nie t op een goedgekeurde locatie bev indt.
VOORWAARDEN VOOR SOFTWAREWINKEL
Deze Overeenkomst en de levering van de Software via een Softwarewinkel (waaronder de aanschaf van VM’s of VI’s) valt onder de aanvullende voorwaarden
die zijn uiteengezet op of in of worden vereist door de toepasselijke Softwarewinkel. Al deze toepasselijke voorwaarden zijn bij verwijzing opgenomen in deze
Overeenkomst. Licentiegever is niet verantwoordelijk of aansprakelijk jegens jou voor enige kredietbank- of bankgerelateerde kosten of andere kosten of heffingen
in verband met je aankooptransacties binnen de Soft ware of via een Softwarewinkel. Al deze transacties worden beheerd door de Softwarewinkel, niet L icentiegever.
Licentiegever doet nadrukkelijke afstand van alle aansprakelijkheid voor al deze transacties en je stemt ermee in dat je enige verhaalsmogelijkheid met betrekking
tot alle transacties bij of via de Softwarewinkel is.
Deze Overeenkomst geldt alleen tussen jou en Licentiegever, en niet met een Softwarewinkel. Je erkent dat de Softwarewinkel niet verplicht is om je onderhouds- of
ondersteuningsdiensten te leveren in verband met de Software. Onverminderd het voorgaande en voor zover toegestaan volgens toepasselijke wetgeving, heeft de
Softwarewinkel geen enkele andere garantieverplichting met betrekking tot de Software. Elke vordering rond de Software in verband met productaansprakelijkheid,
het onvermogen om toepasselijke wettelijke of juridische vereisten na te leven, vorderingen onder consumentenbescherming of soortgelijke wetgeving, of inbreuk
op intellectuele eigendom vallen onder deze Overeenkomst. De Softwarewinkel is niet verantwoordelijk voor dergelijke vorderingen. Je moet je houden aan de
servicevoorwaarden en andere toepasselijke regels of beleidslijnen van de Softwarewinkel. De licentie voor de Software is een niet-overdraagbare licentie om de
Software alleen te gebruiken op een toepasselijk apparaat dat je bezit of beheert. Je verklaart dat je niet woont in een land of andere geografische regio waartegen de
VS een embargo heeft ingesteld, of dat je voorkomt op de lijst Specially Designated Nationals van het Amerikaanse ministerie van Financiën of op de lijst Commerce
Denied Person of de lijst met entiteiten van het Amerikaanse ministerie van Handel. De Softwarewinkel is een derde begunstigde voor deze Overeenkomst en kan
deze Overeenkomst bij je afdwingen.
VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE
Door de Software te installeren en te gebruiken, stem je in met de bepalingen voor het verzamelen en gebruiken van informatie zoals uiteengezet in deze
paragraaf en het privacybeleid van Licentiegever, inclusief (waar van toepassing) (i) overdracht van persoonsgegevens en andere informatie aan Licentiegever,
dochterondernemingen, leveranciers en zakenpartners en naar bepaalde andere derden, zoals overheidsautoriteiten, in de VS en andere landen buiten Europa of
je thuisland, waaronder landen met lagere standaarden op het gebied van privacybescherming; (ii) de openbare weergave van je gegevens zoals de identificatie
van je zelfgemaakte inhoud of de weergave van je scores, klassering, prestaties en andere gamegegevens op websites en andere platforms; (iii) het delen van je
gameplaygegevens met hardwareproducenten, platformhosts en marketingpartners van Licentiegever; en (iv) andere toepassingen en openbaarmakingen van je
persoonsgegevens of andere informatie die is vermeld in het voornoemde privacybeleid, zoals dit van tijd tot tijd wordt gewijzigd. Als je niet wilt dat je gegevens op
deze wijze worden gedeeld, moet je de Software niet gebruiken.
27
Voor de doeleinden van alle kwesties op het gebied van gegevensprivacy, inclusief de verzameling, het gebruik, de openbaarmaking en de overdracht van je
persoonsgegevens en andere gegevens, heeft het privacybeleid op www.take2games.com/privacy, zoals dit regelmatig wordt gewijzigd, voorrang op enige andere
verklaring in deze overeenkomst.
GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste en oorspronkelijke koper van de Software bent, maar niet als je het exemplaar op schijf van de
Software en de begeleide documentatie hebt verkregen als overdracht van de oorspronkelijke koper) dat het originele opslagmedium met de Software bij normaal
gebruik en onderhoud vrij is van defecten in materiaal of werking tot negentig (90) dagen na de aanschafdatum. Licentiegever garandeert je dat deze Software
compatibel is met een personal computer die voldoet aan de minimale systeemvereisten die worden aangegeven in de documentatie van de Software, of dat de
Software door de producent van de game-eenheid is gecertificeerd als compatibel met de game-eenheid waarvoor de Software is gepubliceerd. Vanwege variaties
in hardware, software, internetverbindingen en individueel gebruik staat Licentiegever echter niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw specifieke
computer of game-eenheid. Licentiegever geeft geen garantie dat je de software ongestoord kunt gebruiken, dat de Software voldoet aan je vereisten, dat de werking
van de s oft ware ononderbroken en zonder fouten zal zijn, dat de S oftware c ompatib el is met soft ware of ha rdware van derden of dat even tuele gebreken in de sof tware
zullen worden gecorrigeerd. Geen enkele mondelinge of schriftelijke mededeling die wordt gedaan door Licentiegever of enige geautoriseerde vertegenwoordiger, kan
worden opgevat als een garantie. Omdat bepaalde rechtsgebieden de uitsluiting of beperking van impliciete garanties of de beperking van de toepasselijke wettelijke
rechten van een consument niet toestaan, zijn sommige of alle bovengenoemde uitsluitingen en beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Als je tijdens de garantieperiode om enige reden een defect vindt in het opslagmedium of de Software, stemt Licentiegever ermee in alle Software die tijdens de
garantieperiode defect blijkt te zijn, kosteloos te vervangen zolang de Software nog wordt geproduceerd door Licentiegever. Als de Software niet langer beschikbaar
is, behoudt Licentiegever het recht de Software te vervangen door Software van gelijke of grotere waarde. Deze garantie is beperkt tot het opslagmedium en de
Software zoals deze oorspronkelijk is geleverd door Licentiegever, en geldt niet voor normale slijtage. Deze garantie is niet van toepassing en is nietig als het
defect voortvloeit uit verkeerd gebruik, slechte behandeling of nalatigheid. Impliciete garanties die bij wet zijn voorgeschreven, worden uitdrukkelijk beperkt tot
voornoemde periode van 90 dagen.
Met uitzondering van wat hierboven is uiteengezet, treedt deze garantie in plaats van alle andere garanties, mondeling of schriftelijk, uitdrukkelijk of impliciet, met
inbegrip van enige andere garantie van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel of niet-inbreuk. Geen enkele andere verklaring of garantie van welke
aard dan ook zal bindend zijn voor Licentiegever.
Als j e de Sof tware volgens de hierbove n beschreven beperk te gara ntie retourneer t, stuur de ori ginele So ftw are dan alleen na ar het ond erstaand e adres van L icentiegeve r.
Vermeld je naam en retouradres, voeg een kopie bij van je gedateerde aankoopbewijs en beschrijf kort het defect en het systeem waarop je de Software uitvoert.
VRIJWARING
Je gaat ermee akkoord Licentiegever en de partners, licentiegevers, dochterondernemingen, contractanten, managers, directeuren, medewerkers en
vertegenwoordigers van Licentiegever te vrijwaren, te behoeden en schadeloos te stellen voor alle schade, verliezen en kosten die direct of indirect voortvloeien uit
alles wat je doet of verzuimt te doen bij het gebruik van de Software conform de bepalingen van de Overeenkomst.
IN GEEN GEVAL IS LICENTIEGEVER AANSPRAKELIJK VOOR SPECIALE, INCIDENTELE OF GEVOLGSCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT EIGENDOM, GEBRUIK OF STORING
VAN DE SOFTWARE, MET INBEGRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, SCHADE AAN EIGENDOM, VERLIES VAN GOODWILL, COMPUTERFOUTEN OF -STORING EN,
VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN, SCHADE DOOR PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE AAN EIGENDOMMEN, WINSTDERVING OF SCHADELOOSSTELLING
DOOR ENIGE OORZAAK OF ACTIE DIE HET GEVOLG IS VAN OF VERBAND HOUDT MET DEZE OVEREENKOMST OF DE SOFTWARE, VOORTVLOEIEND UIT EEN
ONRECHTMATIGE DAAD ( WAA RONDER NALATIGHEID), EEN CONTRACT, STRIK TE AANSPRAKELIJKHEID OF ANDERSZINS, ONGEACHT OF LICENTIEGEVER OP DE
HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE.
IN GEEN GEVAL ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ALLE SCHADE (BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR TOEPASSELIJKE WETGEVING) DE
PRIJS OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT BETAALD VOOR HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE.
IN GEEN GEVAL ZAL DE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ENIGE EN ALLE VORDERINGEN ONDER DEZE OVEREENKOMST JEGENS JOU,
ON GE ACH T WEL KE JU RID ISC HE STA PPE N WOR DEN ON DER NOM EN, HOGE R ZIJ N DAN D E KOST EN DI E JE A AN L ICE NTI EGE VE R HEBT BE TA A LD VOO R DE VOO RG AA NDE
TWAALF (12) MAANDEN VOOR ALLES WAT VERBAND HOUDT MET DE SOFTWARE OF, ALS DIT BEDRAG HOGER IS, US$ 200.
OMDAT IN SOMMIGE STATEN/LANDEN BEPERKINGEN VAN DE DUUR VAN IMPLICIETE GARANTIES EN/OF DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN INCIDENTELE
SCHADE OF GEVOLGSCHADE, OVERLIJDEN OF PERSOONLIJK LETSEL TEN GEVOLGE VAN NALATIGHEID, FRAUDE OF MOEDWILLIG WANGEDRAG NIET ZIJN
TOEGESTAAN, ZIJN DEZE BEPERKINGEN EN/OF UITSLUITINGEN OF ENIGE BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID DIE VOORTVLOEIT UIT DE BOVENSTAANDE
VRIJWARING, MOGELIJK NIET OP JOU VAN TOEPASSING. ALS ENIGE BEPALING VAN DEZE GARANTIE IN STRIJD IS MET WETGEVING OP FEDERAAL, STAATS- OF
GEMEENTELIJK NIVEAU EN NIET KAN WORDEN TOEGEPAST, BLIJVEN DE OVERIGE BEPALINGEN ONVERMINDERD VAN KRACHT. DEZE GARANTIE GEEFT JE
SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN, EN JE KUNT DAARNAAST ANDERE RECHTEN HEBBEN DIE VAN RECHTSGEBIED TOT RECHTSGEBIED KUNNEN VERSCHILLEN.
WE CONTROLEREN DE GEGE VENSSTROOM NA AR OF VAN ONS NETW ERK EN ANDERE DELEN VA N INTERNE T, DR AADLOZE NETWERK EN OF ANDERE NETWERK EN
VAN DERDEN NIET EN KUNNEN DEZE GEGEVENSSTROOM OOK NIET CONTROLEREN. DEZE STROOM IS GROTENDEELS AFHANKELIJK VAN DE PRESTATIES VAN
28
INTERNET EN DE DRAADLOZE DIENSTEN DIE WORDEN GELEVERD OF GECONTROLEERD DOOR DERDEN. WANNEER DEZE DERDEN IETS DOEN OF NALATEN,
KAN JE VERBINDING MET INTERNET, DRAADLOZE DIENSTEN OF DELEN HIERVAN SOMS WORDEN BELEMMERD OF ONDERBROKEN. WE GARANDEREN NIET DAT
DERGELIJKE GEBEURTENISSEN ZICH NIET VOORDOEN. DIENOVEREENKOMSTIG DOEN WE AFSTAND VAN ENIGE EN ALLE AANSPRAKELIJKHEID TEN GEVOLGE
VAN OF IN VERBAND MET ALLES WAT DERDEN DOEN OF NALATEN WAARDOOR JE VERBINDING MET INTERNET, DRAADLOZE DIENSTEN OF DELEN HIERVAN OF
HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE EN AANVERWANTE DIENSTEN EN PRODUCTEN WORDT BELEMMERD OF ONDERBROKEN.
BEËINDIGING
De Overeenkomst is van kracht totdat deze door jou of door Licentiegever wordt beëindigd. Deze Overeenkomst wordt automatisch beëindigd als Licentiegever
stopt met het beheer van de Softwareservers (voor games die uitsluitend online worden geëxploiteerd, als Licentiegever besluit of van mening is dat je gebruik
van de Software betrekking heeft of kan hebben op fraude of witwaspraktijken of een andere illegale activiteit of als je niet voldoet aan de voorwaarden van deze
Overeenkomst, inclusief, maar niet beperkt tot, de bovenstaande licentievoorwaarden. Je kunt deze Overeenkomst op elk gewenst moment beëindigen door
(i) Licentiegever te verzoeken om je Gebruikersaccount voor toegang tot of gebruik van de Software te beëindigen en verwijderen volgens de methode die in de
servicevoorwaarden is beschreven, of (ii) alle exemplaren van de Software in jouw bezit, onder jouw toezicht of onder jouw beheer te vernietigen en/of verwijderen.
Als je de Software verwijdert van het Gameplatform, worden niet de gegevens in verband met je Gebruikersaccount verwijderd, waaronder VM’s en VI’s in verband
met je Gebruikersaccount. Als je de Software opnieuw installeert met hetzelfde Gebruikersaccount, heb je mogelijk nog altijd toegang tot de eerdere gegevens van je
Gebruikersaccount, waaronder VM’s en VI’s in verband met je Gebruikersaccount. Behalve zoals anders verboden is volgens toepasselijke wetgeving, worden echter
ook alle VM’s en/of VI’s in verband met je Gebruikersaccount verwijderd als je Gebruikersaccount wordt verwijderd wanneer deze Overeenkomst om enigerlei reden
wordt beëindigd. Je kunt de Software of VM’s of VI’s in verband met je Gebruikersaccount dan niet meer gebruiken. Als deze Overeenkomst wordt beëindigd doordat
je deze Overeenkomst hebt geschonden, verbiedt Licentiegever je om de Software opnieuw te registreren of openen. Wanneer de Overeenkomst wordt beëindigd,
dien je het fysieke exemplaar van Software, aanverwante materialen en alle onderdelen in jouw bezit of onder jouw beheer permanent te vernietigen, waaronder
alle clientservers, computers, game-eenheden of mobiele apparaten waarop de Software is geïnstalleerd. Wanneer deze Overeenkomst wordt beëindigd, worden je
gebruiksrechten voor de Software, waaronder VM’s en VI’s in verband met je Gebruikersaccount, direct beëindigd. Bovendien moet je alle gebruik van de Software
staken. De beëindiging van deze Overeenkomst is niet van invloed op onze rechten of jouw verplichtingen onder deze Overeenkomst.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING
De ontwikkeling van de Software en documentatie is uitsluitend gefinancierd met particuliere middelen en de Software en documentatie worden geleverd als
“Commercial Computer Software” (commerciële computersoftware) of “Restricted Computer Software” (beperkte computersoftware). Gebruik, vermenigvuldiging
of openbaarmaking door de Amerikaanse regering of een subcontractant van de Amerikaanse regering is onderworpen aan de beperkingen die zijn uiteengezet in
subparagraaf (c)(1)(ii) van de bepalingen betreffende Rights in Technical Data and Computer Software (rechten op technische data en computersoftware) in DFARS
252.227-7013, of zoals uiteengezet in subparagraaf (c)(1) en (2) van de bepalingen betreffende Commercial Computer Software Restricted Rights (beperkte rechten
op computersoftware) in FAR 52.227-19, voor zover van toepassing. De contractant/producent is de Licentiegever op de onderstaande locatie.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN
Je stemt er hierbij mee in dat Licentiegever onherstelbare schade oploopt als niet specifiek wordt toegezien op de naleving van de bepalingen van deze Overeenkomst.
Derhalve stem je ermee in dat Licentiegever recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs van schade, op een passende schadeloosstelling met
betrekking tot deze Overeenkomst, waaronder tijdelijke en permanente wettelijke schadevergoeding, naast enige andere beschikbare verhaalsmogelijkheden.
BELASTINGEN EN ONKOSTEN
Je bent verantwoordelijk voor, dient de betaling te verrichten voor en zal Licentiegever en alle dochterondernemingen, managers, directeuren en medewerkers
van Licentiegever vrijwaren en behoeden voor enigerlei belasting, accijns en heffing die door een overheidsinstelling wordt opgelegd in verband met de transacties
zoals bedoeld in deze Overeenkomst, waaronder rente en boetes hierover (behalve belastingen over de netto-inkomsten van Licentiegever), ongeacht of deze
kosten zijn opgenomen op een factuur die je op enig moment is toegestuurd door Licentiegever. Je dient kopieën van alle vrijstellingsverklaringen te overleggen aan
Licentiegever als je recht hebt op vrijstelling. Al jouw uitgaven en kosten in verband met activiteiten onder deze Overeenkomst, indien van toepassing, zijn volledig
jouw verantwoordelijkheid. Je hebt geen recht op terugbetaling van enige onkosten door Licentiegever en vrijwaart Licentiegever hiervoor.
SERVICEVOORWAARDEN
Alle toegang tot en gebruik van de Software vallen onder deze Overeenkomst, de toepasselijke documentatie bij de Soft ware, de servicevoorwaarden van Licentiegever,
en het privacybeleid van Licentiegever. Alle voorwaarden van de serviceovereenkomsten zijn hierbij bij verwijzing opgenomen in deze Overeenkomst. Deze
overeenkomsten vertegenwoordigen de volledige overeenkomst tussen jou en Licentiegever in verband met je gebruik van de Software en aanverwante diensten
en producten en vervangen alle eerdere zowel schriftelijke als mondelinge overeenkomsten tussen jou en Licentiegever. Als deze Overeenkomst in strijd is met de
servicevoorwaarden, geldt deze Overeenkomst.
OVERIGE
Als enige bepaling in deze Overeenkomst om enige reden niet kan worden toegepast, zal een dergelijke bepaling worden bijgesteld, maar alleen voor zover nodig is
om de bepaling uitvoerbaar te maken. Alle overige bepalingen van deze Overeenkomst blijven onverminderd van kracht.
29
TOEPASSELIJK RECHT
Deze Overeenkomst dient te worden geïnterpreteerd (zonder inachtneming van wettelijke bepalingen die hiermee strijdig zijn) volgens de wetgeving van de Staat
New York, VS, zoals deze wetgeving wordt toegepast op overeenkomsten tussen inwoners van New York die worden ondertekend en uitgevoerd in New York, met
uitzondering van gevallen waarop federale wetgeving van toepassing is. Zonder nadrukkelijke schriftelijke verklaring van afstand van Licentiegever voor een specifiek
geval of tenzij in strijd met lokale wetgeving, zal het enige en exclusieve rechtsgebied en de enige en exclusieve plaats van handeling met betrekking tot de inhoud van
deze Overeenkoms t de rechtbanken en de federale rechtbanken van de staat die zijn geve stigd in de plaat s waar de ho ofdves tiging van Licentiegever zich bevindt (New
York County, New York, VS). Jij en Licentiegever gaan akkoord met de bevoegdheid van deze rechtbanken en komen overeen dat een exploot mag worden betekend
op de wijze zoals in deze Overeenkomt is uiteengezet voor het doen van aanzeggingen of anderszins zoals toegestaan krachtens de wetgeving van de staat New
York of de federale wetgeving van de VS. Jij en Licentiegever gaan ermee akkoord dat de Internationale Conventie van de VN over contracten voor de internationale
verkoop van goederen (Wenen, 1980) niet van toepassing zal zijn op deze Overeenkomst of op geschillen of transacties die voortvloeien uit deze Overeenkomst.
ALS JE VRAGEN HEBT OVER DEZE LICENTIE, KUN JE SCHRIFTELIJK CONTACT OPNEMEN MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. 622 BROADWAY,
NEW YORK, NY 10012, VERENIGDE STATEN.
Alle andere voorwaarden van de gebruiksrechtovereenkomst zijn van toepassing op je gebruik van de software.
Uit voerend producen t soundt rack: S ean “Did dy” Comb s alias Pu ff Daddy, samen met Revo lt Media & T V LLC en Bad B oy Entertainmen t LLC. A lle andere hand elsmerken,
logo’s en auteursrechten zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.
© 2005-2016 Take-Two Interactive Software en dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. 2K, het 2K-logo en Take-Two Interactive Software zijn
handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Take-Two Interactive Software, Inc. Alle WWE-programmering, talentnamen, afbeeldingen, gelijkenissen,
slogans, worstelgrepen, handelsmerken, logo’s en auteursrechten zijn exclusief eigendom van WWE en dochterondernemingen. © 2016 WWE. Alle rechten
voorbehouden.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29

2K WWE 2K17 de handleiding

Type
de handleiding

Andere documenten