2K WWE 2K18 de handleiding

Type
de handleiding
HAC-P-ACHHA-HOL
Productondersteuning:
http://support.2k.com
Opmerking: de online functies van WWE 2K18 zullen beschikbaar zijn tot
31 mei 2019. We behouden ons het recht voor om online functies aan te passen of te
annuleren. Eventuele wijzigingen zullen 30 dagen van tevoren worden aangekondigd.
BELANGRIJKE GEZONDHEIDSWAARSCHUWING:
LICHTGEVOELIGE AANVALLEN.
Bij een zeer klein percentage personen kan een aanval optreden wanneer zij worden blootgesteld aan bepaalde visuele
beelden, waaronder lichtflitsen of bepaalde patronen die in videogames kunnen voorkomen. Ook bij mensen die
geen ziektegeschiedenis hebben van dergelijke aandoeningen of van epilepsie kan een lichte aandoening optreden
waardoor zij “lichtgevoelige epileptische aanvallen” ervaren bij het bekijken van videogames. Deze aanvallen kunnen
gepaard gaan met een licht gevoel in het hoofd, verminderend gezichtsvermogen, zenuwtrekken in het gezicht of
de ogen, trillen van armen of benen, desoriëntatie, verwarring, tijdelijk verlies van bewustzijn en bewusteloosheid
of stuiptrekkingen waarvan verwondingen als gevolg van vallen of het in aanraking komen met nabije objecten het
gevolg kunnen zijn. Bij het ondervinden van een van deze symptomen, moet de game onmiddelijk worden gestopt
en een arts worden geraadpleegd. Ouders moeten letten op deze symptomen of hun kinderen ernaar vragen - deze
aanvallen treden vaker op bij kinderen en tieners. Het risico kan worden verminderd door verder van het scherm
af te gaan zitten; een kleiner scherm te gebruiken; in een goed verlichte kamer te spelen en niet te spelen indien
slaperig of moe. Wanneer bij uzelf of een van uw familieleden een ziektegeschiedenis van epilepsie bestaat, dient
voor het spelen een arts te worden geraadpleegd.
3
CONTROLLERLAY-OUT
Joy-Con-houder
(ingedrukt houden)
+ rennen
Pauzeren
Tegenaanval
Tegenstander verplaatsen
Andere tegenstander kiezen
Speciale move/afmaker:
+ : OMG!
Uithalen/krachtig uithalen
(ingedrukt houden)
HOME-menu
Irish whip (staand)
Pin (nabij gevloerde
tegenstander)
(kort indrukken) frontale
facelock/ + (kort
indrukken) Normal Grapple
(grijpaanval)/ + (ingedrukt
houden) Strong Grapple
(krachtige grijpaanval)
Doelwitsysteem ledematen
van Front Facelock
(frontale facelock) en
gevloerde tegenstanders
+ of of of
Voorwerpen
oppakken / Klimmen
Beweeg Superstar
Wake Up Taunt
(wakker treiteren)
Taunt Crowd
(publiek treiteren)
Taunt Opponent
Screenshot maken
Toggle Speciale
move/afmaker
4
BESTURING
GRIJPEN
Normale grijpaanval:
Linkerstick
7
/
3
/
1
/
5
+
Krachtige grijpaanval:
Linkerstick
7
/
3
/
1
/
5
+ ingedrukt houden
Tegenstander omdraaien: Rechterstick
1
of
5
Snapmare naar zithouding: Rechterstick
3
FRONTALE FACELOCK
Vastzetten: Als je een vijand wilt grijpen met een
Front Facelock (frontale facelock) druk je op
zonder dat je in een bepaalde richting wijst met de
linkerstick
Grijpaanval:
Linkerstick
7
/
3
/
1
/
5
+
Werkende houdgreep:
zonder dat je in een bepaalde richting wijst met
de linkerstick
Onderwerping: Houd ingedrukt
Uithaal:
Irish whip:
Frontale facelock loslaten:
Richten op ledemaat:
+ / / /
SLEPEN
Grijp je tegenstander in een frontale facelock en druk
op om hem te slepen. Of je kunt een staande of
knielende tegenstander slepen door ingedrukt
te houden en op te drukken. Verdedigers kunnen
ontsnappen als ze staand gesleept worden door
snel achter elkaar op te drukken. Je kunt een
gevloerde tegenstander slepen door in te houden.
Omgevingsaanval: Linkerstick + inhouden. Duw
de linkerstick een kant op en houd en ingedrukt
om een tegenstander over de touwen te gooien.
Irish whip:
Snapmare: Rechterstick
3
Frontale facelock:
Loslaten:
DRAGEN
Draag een staande tegenstander door in
te houden en de rechterstick zo te bewegen:
7
/
3
/
1
/
5
. Je kunt bepaalde grapples
onderbreken en je tegenstander dragen door in
te houden als je de draagpose inneemt. Verdedigers
kunnen aan het dragen ontsnappen door snel achter
elkaar op te drukken.
Grijpen:
Omgevingsaanval: Linkerstick een kant op duwen
+ inhouden.
Positie veranderen: Rechterstick
7
/
3
/
1
/
5
5
TEGENSTANDER
VERPLAATSEN
Gebruik de rechterstick om een gevloerde of
verdoofde tegenstander te verplaatsen.
GEVLOERDE TEGENSTANDER
Tegenstander optillen: Rechterstick
7
Tegenstander omdraaien: Rechterstick
1
/
5
Tegenstander optillen naar zithouding:
Rechterstick
3
Vanaf het hoofd, de zij of de voeten kun je de
volgende acties uitvoeren:
Grijpen:
Krachtig uithalen: Houd ingedrukt
Onderwerping: Houd ingedrukt
Richten op ledemaat: +
ONDERWERPINGEN
Draai de rechterstick rond om de slider te
verplaatsen in de onderwerpingsminigame.
Als verdediger (blauw) moet je de slider van de
aanvaller (rood) vermijden!
Grijp de gloeiende bol om je tegenstander vast te
zetten of om te ontsnappen!
ONDERWERPINGEN
(ALTERNATIEF)
Er is ook een alternatief onderwerpingsmechanisme
beschikbaar in WWE 2K18. Indien geselecteerd,
moeten de aanvaller en verdediger tegen elkaar
strijden door snel de getoonde / / /
in te drukken tijdens onderwerpingen.
Let goed op, want de knop die moet worden ingedrukt
verandert steeds tijdens de onderwerpingspoging.
PINFALLS
Druk op als de meter zich in het doelgebied
bevindt om te ontsnappen.
Als je de Rope Break-vaardigheid hebt en je in de
buurt van de touwen staat, kun je op drukken om
een handmatige Rope Break uit te voeren.
Dirty Pins
Als je de Dirty Pin-vaardigheid hebt en je
tegenstander evenwijdig aan de touwen ligt, kun je
ingedrukt houden om een Dirty Pin uit te voeren!
TEGENAANVALLEN
-pictogram: Normal reversal (normale
tegenaanval). Deze move heeft één tegenaanval.
Hiervoor heb je een voorraad van één tegenaanval
nodig.
Groen -pictogram: Minor reversal (kleine
tegenaanval). Deze move heeft ook een Major
Reversal (grote tegenaanval). Hiervoor heb je een
voorraad van één tegenaanval nodig.
Oranje -pictogram: Major reversal (grote
tegenaanval). Laatste mogelijkheid tot een
tegenaanval voor deze move. Hiervoor heb je een
voorraad van twee tegenaanvallen nodig.
Grote tegenaanvallen vereisen meer voorraad,
maar verzwakken je tegenstander tijdelijk.
TEGENSTANDER VERDOOFD
IN DE HOEK
Tegenstander omdraaien: Rechterstick
1
/
5
Optillen en op turnbuckle (touwspanner)
plaatsen: Rechterstick
7
Plaatsen in Tree Of Woe (op z'n kop ophangen in
de hoek): Rechterstick
3
6
TEGENSTANDER VERDOOFD
TEGEN DE TOUWEN
Tegenstander verdoofd tegen middelste touw
plaatsen: Rechterstick
1
of
5
CHAIN WRESTLING
Chain wrestling vindt plaats aan het begin van een
1-op-1 of Tag team-wedstrijd als beide Superstars
tegelijk proberen te grijpen. Je kunt Chain wrestling
ook activeren door in te houden en op
te drukken.
Bij een Lock Up tijdens Chain Wrestling, kun je
proberen om het voordeel te krijgen door een
combinatiehoudgreep te kiezen , , . Tijdens
een combinatiehoudgreep zoek je de hotspot met de
rechterstick. De aanvaller kan zijn tegenstander ook
slaan of in de armgreep nemen.
LADDER
Klim een ladder op en voer een duikaanval uit op een
tegenstander aan de rand van de ring. Om een ladder
tegen de touwen te zetten beweeg je linkerstick
richting de touwen, houd je ingedrukt en druk je
op .
ROLL OUT
Als je een Roll Out doet, blijf je liggen aan de
rand van de ring terwijl je Rollout-meter volloopt.
Als de meter vol is, ben je hersteld en ontvang
je een Buff. Je kunt op drukken als de meter
oranje is om eerder te herstellen, maar je zult een
Debuff ontvangen.
TAFEL
Beschadig je tegenstander met tafels om hun Table
Break-meter vol te laten lopen. Door de meter van
de tegenstander te vullen, speel je Table Grapples
vrij, waarmee je ze door een tafel kunt raggen zonder
een Table Finisher te gebruiken. Het Table Break-
pictogram geeft aan wanneer een Table Grapple kan
worden uitgevoerd door op te drukken. Als de
tegenstander tegen een tafel leunt die in een hoek
staat, kun je hem ook met een Running Strike door
de tafel beuken.
HANDMATIG RICHTEN
In WWE 2K18 staat Manual Targeting (handmatig
richten) standaard aan. Je kunt naar een ander
doelwit schakelen door op rechterstick te drukken.
De naam van je nieuwe doelwit verschijnt kort boven
het hoofd van je Superstar.
7
1. Tegenaanval-prompt: Time nauwkeurig om de aanval van de tegenstander om te zetten
in een tegenaanval.
2. Gezondheidsmeter: Hou je gezondheid in de gaten als je tegenstander je pijn doet.
3. Uithoudingsvermogen: Als deze meter leeg is, kun je minder snel lopen en bijkomen, en kun je
tijdelijk niet rennen.
4. Momentumbalk: Bouw momentum op door aanvallen uit te voeren en te treiteren. Bereik 100%
om een speciale move te verdienen en bereik 150% om een afmaker te verdienen.
5. Speciale move/afmaker: Druk op zodra het in beeld verschijnt om je speciale move/afmaker
uit te voeren.
6. Tegenaanvallen: Toont het aantal tegenaanvallen dat je tot je beschikking hebt. Deze worden vanzelf
geleidelijk aangevuld.
GAMESCHERM
1
2
3
4
5
6
1
8
WWE CREATIONS
In de creatiesuite van WWE 2K18 kun je je WWE-ervaring aanpassen met behulp van robuustere en
krachtigere opties dan ooit tevoren.
Custom Video (aangepaste video): De gebruiker kan zijn eigen video maken die wordt vertoond
op de Titantron tijdens een opkomst.
Custom Victory (aangepaste overwinning): De gebruiker kan zijn eigen Face-and-Heel-
overwinningsscènes creëren voor zijn Custom Superstar of een WWE Superstar naar keuze.
Highlight Reel (hoogtepuntenvideo): Tijdens een wedstrijd kan de gebruiker een stuk naar
keuze opnemen en die opname toevoegen aan zijn Custom Video, nu met ondersteuning van
een vrije camera. Sla een hoogtepunt tijdens de match op zonder dat je het bestand hoeft
te encoderen.
Custom Superstar (aangepaste superster): Stel je eigen Superstar samen met WWE 2K’s
uitgebreide ontwerpen en templates. Of pas een van de WWE Superstars aan!
Custom Entrance (aangepaste opkomst): Kies uit verschillende entrees en laat je Superstar
opkomen in stijl.
Custom Move-set (aangepaste moves): Kies uit honderden moves om de ring te domineren
met je Superstar.
Custom Championship (aangepast kampioenschap): Creëer nieuwe kampioenschapstitels
of pas bestaande WWE-titels aan.
Custom Arena (aangepaste arena): Ontwerp een stadion dat de bloedstollende actie van
WWE waardig is. Nieuwe ontwerpen voor de palen en nieuwe zalen.
Custom Show (aangepaste show): Creëer je eigen showmerk voor gebruik in de speltypen
Exhibition en WWE Universe.
NIEUW! Custom Match Types (aangepaste matchtypes): Een nieuwe Match creator
waarmee je een nieuw matchtype kunt creëren en aanpassen. Spelers kunnen hun “brand”
helemaal aanpassen door een complete integratie in het speltype Universe.
Community Creations (community-creaties): Upload je creaties en deel ze met het
WWE Universe!
9
10
WWE UNIVERSE
WWE Universe biedt de ultieme WWE-sandbox-ervaring in WWE 2K18. Boek wedstrijden, wijs Superstars
toe aan shows en pay-per-views, creëer rivaliteiten en bondgenootschappen of kijk hoe ze vanzelf worden
gevormd. Promo's en run-ins zijn nu beschikbaar in dit speltype, wat Superstars spannende nieuwe
mogelijkheden geeft om op te treden tijdens shows. Een geüpdatete interface geeft weer wat er gebeurt
voor elke show, zodat spelers informatie kunnen vinden over hun favoriete Superstars en kampioenen.
Onze nieuwe showpresentatie resulteert in een authenthieke WWE-ervaring, want je speelt shows in
WWE Universe net zoals je ze op tv zou zien.
11
MyCAREER
MyCAREER zet je in de schoenen van een WWE Superstar, waar jouw beslissingen buiten de ring
net zoveel uitmaken als erbinnen. In een uitgebreide MyCAREER kun je vrij rondlopen backstage en
strategieën bedenken om succesvol te worden in de WWE. Praat achter de schermen met WWE-
bestuurders en collega’s en maak moeilijke beslissingen. Verras andere WWE Superstars achter de
schermen. Eis een interview met Renee Young om populairder te worden. Jij bepaalt hoe je je reputatie
opbouwt in de WWE.
Je komt backstage een grote hoeveelheid persoonlijkheden tegen. Sluit je backstage aan bij een ruime
keuze aan algemeen directeuren en WWE Superstars, om je gedroomde plek in WrestleMania te
bereiken. Voer zijmissies uit voor populaire WWE Superstars, Legends en bestuurders. Hoe beruchter je
wordt bij het bestuur, hoe meer beloningen je ontgrendelt. Zo kun je toegang krijgen tot het kantoor van
Vince McMahon, waar je de show waar jij aan meedoet kunt manipuleren. Laat fantastische wedstrijden
en boeiende promo’s zien en je krijgt de kans om je eigen, unieke kampioenschap te houden, zoals Stone
Cold Steve Austin en John Cena.
Geniet van een uitgebreide MyCAREER Invasion. Je komt je vrienden nu backstage tegen. Begin een
tagteam met ze, of zet een hinderlaag op en maak ze je eeuwige vijanden. Al deze keuzes zijn aan jou.
Uiteindelijk bepaal jij hoe jouw WrestleMania-moment eruit ziet.
12
MyPLAYER
Maak je eigen MyPLAYER om te spelen in MyCAREER en ROAD TO GLORY, Elke MyPLAYER kiest uit een
van de acht vechtstijlen: High Flyer, Showboat, Striker, Technician, Brawler, Strong Style, Powerhouse en
Giant. Elke vechtstijl heeft zijn eigen plus- en minpunten. Upgrade je MyPLAYER door verder te komen in
MyCAREER en ROAD TO GLORY, punten te verdienen en nieuwe onderdelen en moves van Superstars
te ontgrendelen.
13
ROAD TO GLORY
ROAD TO GLORY is een totaal nieuwe online ervaring waar MyPLAYERS van over de hele wereld het
tegen elkaar opnemen. Speel dagelijks in je favoriete speltypes om boosts, Superstar-onderdelen en VC
te verdienen! Verhoog je level en pas je MyPLAYER aan om beter te worden dan de rest. Laat zien dat jij
hebt wat nodig is om in echte PPV-evenementen te komen en daag je favoriete WWE Superstars uit om
de speciale beloning te verdienen.
14
YUKE’S
PRODUCER/SENIOR VICE PRESIDENT
HIROMI FURUTA
CHIEF TECHNICAL OFFICER
HIROKI UENO
SENIOR CREATIVE DIRECTOR
TAKU CHIHAYA
SENIOR TECHNICAL MANAGEMENT
DIRECTOR
SHINTARO MATSUBARA
SENIOR ART DIRECTORS
YOSHIO TOGIYA
GEORGE K ITO
MAKIO YAMANAKA
SENIOR TECHNICAL DIRECTORS
TAKASHI TAKEZAWA
TAKANORI MORITA
AKITSUGU HIRANO
TECHNICAL DIRECTORS
TSUKASA KATO
HIROSHI FUKUDA
SHUNSUKE HANABUSA
REIJI SATO
INTERFACE ART DIRECTOR
KAZUNARI NIKE
SENIOR GAME DESIGN DIRECTOR
NAOTO UENO
GAME DESIGN DIRECTORS
SHINSUKE GOTO
SHINICHI MIYAMOTO
ART DIRECTORS
KOJI MAKINO
TAKASHI KOMIYAMA
MASAHIRO NAKATANI
ARI SAWADA
CHIZURU OGURA
TSUKASA HORI
R&D TEAM
SENIOR TECHNICAL DIRECTORS
NOBUYOSHI ONO
HIDEKI SUZUKI
MASAMICHI TAKANO
LEAD PROGRAMMERS
MA WENCHAO
TOSHIAKI ISHIHARA
YOSHIRO AOKI
YOUSUKE SAWADA
PROGRAMMER
KAZUKI IIBOSHI
SENIOR VP/CHIEF CREATIVE OFFICER
NORIFUMI HARA
ASSISTANT TECHNICAL DIRECTORS
MASASHI ISHIKAWA
JUNICHI TAGUCHI
KOJI HAYASHI
SHOTARO NOTSU
LEAD PROGRAMMERS
ATSUSHI NARITA
TAKUYA ISHIBASHI
MASAYUKI MAKITA
TAKAHIRO TANAKA
TAKUYA SUZUKI
TSUBASA ANDO
KOICHI SATO
YOUSUKE YAMAZAKI
PROGRAMMERS
KOSUKE HAYASHI
MASAKI SAITO
KOJI KURI
EMI ISHII
TSUYOSHI KOBAYASHI
KOUHEI MASUDA
TAKUMI HIROKAWA
HIDENORI MASAKI
RYOUHEI HOSOKAWA
SYUJI MIYASHITA
SHINGO SOGABE
YUKI AWAZU
KOSUKE SAITO
HAO CHENG
KENSUKE SAKAMOTO
NORIKI KAIHOKU
KAZUMA YOSHOU
HIROSHI KANDA
SOTARO ARAKAWA
SHINYA UENO
JUNYA UEDA
YUICHI ASHIBE
YUHO NOMURA
HIDEHIRO BUSHISUE
TAICHI NAGANO
TAKAFUMI YASUDA
YUZURU NAKAMURA
TENMARU TAKASAKI
KAZUHO KANEYA
HARUKA ISOGAI
YUUKI NAKAJIMA
JUNICHI OHTANI
RYOU ABE
YUKIO TAKAHASHI
SHINGO GOTO
PROGRAM ASSISTANT MANAGER
FUMIO YURUGI
SYSTEM PROGRAM ASSISTANTS
SHINGO YONEDA
TADASHI NAKAMURA
ASSISTANT GAME DESIGN DIRECTORS
TAKURO YAMAMORI
TAKAYOSHI AKASAKA
TETSUYA SETA
LEAD GAME DESIGNERS
HIDEKAZU TANAKA
KENJI NAKAMURA
MAKOTO YANO
BRYAN WILLIAMS
GAME DESIGNERS
MIHO WATANABE
DAISUKE OHNO
TATSUYA WATANABE
AKIHIDE IKE
MIKI KUROIWA
SOUND DESIGNERS
KOTARO TAMURA
CHAN KEAN YI
LEAD MODELING ARTISTS
KAZUHIRO SAITO
TAKAHIRO BANBA
TAKASHI KIMURA
KYOHEI HOSOMI
MODELING ARTISTS
JIE WEI
YUKI MATSUMOTO
MIHO HASHIMOTO
TAKANORI AKIYAMA
HIROKO MINAMI
TAMAYO NOGUCHI
YUSUKE YAMAZAKI
MAKO SUZUKI
SHOMA OSAKABE
KENGO FUKUSHIMA
IBUKI KAJIGAYA
YUKIE ABE
NOBUYUKI FUKASAWA
MAYU DEGAWA
KEIKO ZAMA
JUNICHI KOSHINO
YUTA ICHII
ASSISTANT INTERFACE
ART DIRECTOR
SATOSHI KAKUTANI
INTERFACE ARTISTS
MIHO SHIROTA
NAOMI KANEDA
YUZURU HIROKI
TAKUYA KAWAMORITA
YOKO YAMANE
WWE 2K18 GAME CREDITS
15
YOSUKE YAMAGUCHI
TOMOYUKI MATSUMURA
URAN MINEGISHI
ASSISTANT ANIMATION DIRECTORS
MITSUO SHIMIZU
TAKASHI WATANABE
DAI IWASAKI
LEAD ANIMATORS
DAIJIRO KAKINUMA
TATSUYA MAKI
TAKAHIRO OSHIDA
KAZUYA INOUE
ANIMATORS
TSUYOSHI FUKUHARA
HIROYUKI WADA
MANAMI ONE
YOSHIYUKI IWAI
NAOKI ISHIYAMA
AKIE OKAJI
ASAKI ARAKAWA
YUYA SHIKADA
ANJELINA QUIJANO
DAVID ONG
AGGIE CHRISTAKIS
DANIEL KITCHENS
MAKOTO NISHIDE
KOHEI GUSHIKEN
TETTA MIYAZAWA
YUJI UNUMA
TETSUSHI OKUBO
TAKAFUMI SHIRATORI
NAOKI SATO
YUKI ENDO
KAZUKI YAMADA
GIICHI KINOSHITA
TOMONORI YOSHIKAWA
GAME DEVELOPMENT ASSISTANTS
NAOTO KUGE
MUNECHIKA SUZUKI
JUNICHI HIRAOKA
SAYAKA MORISHIMA
ANIMATION PARAMETER ASSISTANTS
JUNPEI YAMAGUCHI
ARASHI MATSUOKA
SHUNSUKE MATSUNAMI
TSUYOSHI KIMURA
SHINYA TATE
YUKIHITO ONO
QA ASSISTANT DIRECTOR
MASAKI IZUOKA
LEAD QA MANAGERS
MASAYUKI SONEDA
MAMORU OZAKI
QA MANAGER
TAKAMASA UCHIDA
TESTER
KINO SAKAGAMI
TRANSLATION MANAGER
DEREK KESSLER
TRANSLATORS
LEO KING
ADAM SEACORD
OBJECTIVE PHOTOGRAPHERS
SHUN YAMAGUCHI
YOKO SATO
IT SUPPORT
KENTARO SETO
KOJI TOMITA
KAZUNORI NAKAGAWA
SYUJI MATSUDAIRA
NORIHIRO MIYATA
ADMINISTRATION SUPPORT
YUKINOBU KIMURA
TSUNEHARU SASAKI
JUNKO MIYAMOTO
SATOMI TAKAO
LEGAL DEPARTMENT
KEIKO SAKAGUCHI
YASUYUKI YAMAMOTO
FINANCE DEPARTMENT
NAOKI HAMA
HIROTOMO TANIGUCHI
SUGARCUT,LLC.
RYU TAKADA
TOSHIJI HAZUMI
AKIHISA SHIOTA
AIKA OKADA
NOBUYUKI BANSYO
AMZY CO., LTD.
KAZUHIRO MATSUDA
KAORU MIZOGUCHI
RYUSUKE WATANABE
TOMOHIRO GOTO
TAKAHIRO HARA
SOUND AMS INC.
MOMO MICHISHITA
KOTARO TAMURA
CHAN KEAN YI
HIDETAKA ONOZAWA
TETSUYA SHIRAKAWA
MUNENORI NAKANO
WOOSUK NA
RYAN DANIEL MICHAELS
NUTH BOONCHANYA
NOI IIZUKA
RYOMA ISHIGAKI
YUDAI YOSHIDA
NATSUMI KAMIYAMA
HIROYA OSHIRO
JUNPEI MASUI
YUZUKI HARA
LOGICALBEAT CO.,LTD.
YOSHIKI DOMAE
RUI MURATA
TAKURO KAYUMI
SAI ITABASHI
ADDITIONAL COLLABORATION
COMPANIES
DIGITAL HEARTS CO.,LTD.
G-STYLE CO.,LTD.
CREEK & RIVER CO.,LTD.
IMAGINARYPOWER,INC.
PEACE CO.,LTD.
FORO GRAFICO CO.,LTD.
CREATE VIDEO MEDIA PROVIDED BY
POND5
SPECIAL THANKS
YUKE TANIGUCHI
TATSUHIKO SUGIMOTO
MASAMICHI ITO
ALL YUKE’S STAFF
BLIND SQUIRREL
GAMES, INC.
FOUNDER/CEO/COO
BRAD HENDRICKS
CFO
KEN DOPHER
HEAD OF GLOBAL BUSINESS
DEVELOPMENT AND STRATEGY
ANDREEA ENACHE-THUNE
CHIEF SOFTWARE ARCHITECT
MATTHEW FAWCETT
PRODUCTION DIRECTOR
DAVID BAKER
STUDIO ART DIRECTOR
ALAN LEE
QA/IT DIRECTOR
RON BITZER
TECHNICAL DIRECTOR
PATRICK GHIOCEL
ART DIRECTOR
KOY VANOTEGHEM
PRODUCTION
EXECUTIVE PRODUCER
CRAIG OSTRANDER
ASSOCIATE PRODUCERS
SEAN CREVELING
MAX SENA
16
PRODUCTION COORDINATOR
NATHAN MOORE
ART
CHARACTER ARTISTS
SCOTT ARMY
ADAM SCHUMAN
ENVIRONMENT ARTIST
ROBB ZINDT
ASSOCIATE ART DIRECTORS
MIKE POPOVICH
YVONNE CHUNG
UI ARTISTS
KIMIE KIM-MIZUTANI
SHELBY PETERSON
ENGINEERING
ENGINE PROGRAMMERS
MATT CAMPBELL
ALEX DUBNIK
GRAPHICS PROGRAMMERS
NOLAN CARNAHAN
TYLER KIRK
TOOLS ENGINEERS
MARK GABBY-LI
NICK STORM
GENERALIST PROGRAMMERS
JULIO JEREZ
STEVE MERRIT
SHEPHARD LIMA
ENGINEERING MANAGER
DOMINIC CAMARGO
QUALITY ASSURANCE
DUSTIN MESA
TOM VU
CHRIS TURNLEY
JESSICA FERRARELLA
DIMITRI DELCASTILLO
SPECIAL THANKS
MARK DOWNIE
BOB MITCHELL
ALEX RODRIGUEZ
DMITRI SAVINE
PRODUCTION BABIES
KATERI
NATHAN
GEBRUIKT OODLE. COPYRIGHT © 2008-
2017 DOOR RAD GAME TOOLS, INC
PUBLISHED BY 2K
2K IS A PUBLISHING LABEL OF
TAKE-TWO INTERACTIVE
SOFTWARE, INC.
VISUAL CONCEPTS
DEVELOPMENT TEAM
PRESIDENT, SPORTS DEVELOPMENT
GREG THOMAS
EVP, SPORTS DEVELOPMENT
JEFF THOMAS
EXECUTIVE PRODUCER
MARK LITTLE
EXECUTIVE PRODUCER
LUKE WASSERMAN
SENIOR PRODUCER
ARNAUD FREY
PRODUCERS
ALEXANDER JONES
COLIN O’HARA
LICENSOR MANAGER
STEVE ISLAS
PRODUCTION ASSISTANT
DINO ZUCCONI
NATHAN CRAIG
SENIOR DESIGNER
JASON VANDIVER
DESIGNERS
CRISTO KYRIAZIS
DAVID FRIEDLAND
DEREK DONAHUE
RAMELLE BALLESCA
ALLEN FREESE
RANDY GUILLOTE
SENIOR ONLINE ENGINEER
IGOR PEVAC
SENIOR SOFTWARE ENGINEER
KYUNG-KUN KO
PROGRAMMERS
ANAND MADHAVAPEDDY
DAVID HIND
ERIK STANSBERY
ROMAIN SOSON
STUDIO AUDIO DIRECTOR, AUDIO
JOEL SIMMONS
AUDIO DIRECTOR, SOUND/AUDIO
VINCE PONTARELLI
AUDIO MANAGER, AUDIO
SEAN CHARLES
LEAD SOUND/AUDIO DESIGNER
JOSH JONES
AUDIO/DIALOGUE SYSTEM DESIGNER
BRYAN SHERRILL
ASSOCIATE AUDIO PRODUCTION
PATRICK JARRET
AUDIO TECH AND
ADDITIONAL ENGINEERING
DANIEL GARDOPEE
TODD GUNNERSON
VOICE OVER TALENT
MICHAEL COLE
COREY GRAVES
BYRON SAXTON
JOJO OFFERMAN
COMMENTARY WRITERS
BRIAN SHIELDS, PRINCIPAL, MIGHTY PEN
& SWORD, LLC
KEVIN SULLIVAN, SPEED LEMON LLC
PATRICK HEGARTY, HEGARTY CREATIVE
SERVICES LLC
SPECIAL THANKS TO:
STEVE ISLAS
SKYWALKER SOUND
JOHN ROESCH AND CREW
CREATIVE DIRECTOR
LYNELL JINKS
LEAD CHARACTER ARTIST
JONATHAN GREGORY
SENIOR CHARACTER ARTIST
YUKI TAKAHASHI
ARTISTS
AL SPONG
CHRIS BOLTZ
TIM BEARD
ANIMATION TEAM LEAD
SHANE MACPHERSON
LEAD ANIMATOR
JESSICA WU
ANIMATORS
JEREMIAH STEWART
THOMAS VAN CISE
ERIC STURGEON
KENNY GREENBLATT
CASEY LIU
JUSTIN PIXLER
RYAN WALKER
JOEL “JAC” CISNEROS
GEORGE BANKS
MATT PEPONIS
BRIAN RUST
KAMRON EWING
JOSH HOJ
17
DAVID YUEN
PREET UPPAL
PANOP BOONSNONGCHEEP
MANAGER, TRANSLATION
YURI TANAKA
TRANSLATORS
AKANE YAMAMOTO
ANNE AWAYA
TOMOMI KOSAKA
VISUAL CONCEPTS DEVELOPMENT
TEAM SPECIAL THANKS
DREW COMO
DARIN ITO
NOBU TAGUCHI
CELIAN VARINI
JACK LEUNG
CHRIS KALOS
SABINE BLAIR
JOHN FRIAR
BRUNO BUZZETTI
JOSH ATKINS
ROBERT CLARKE
ETIENNE GRUNENWALD
ERIC MASSOUD
2K WWE TEAM EXTERNAL
CONTRACTORS
PHOTOGRAPHER
DAVID KNOX
PHOTOGRAPHER’S ASSISTANT
SHANE BARTLETT
WRITERS
SCOTT JOHNSON
PATRICK SKELLY
KEVIN MARSHALL
ANTHONY RIPO
MICHAEL NOTARILE
JEREMY BROWN
KYOS CO.,LTD
.
NAOKO KINO
AYUMU MIURA
ZATUN
ABHINAV CHOKHAVATIA
BHAVIN KUNJADIYA
DHARMESH TALPADA
JOPHRY CHRIS
PARESH SAHOO
PRADEEP SUTHAR
RAHUL KUMAR
FOG STUDIOS
CHAIRMEN & CEO
ED DILLE
LAKSHYA DIGITAL PVT. LTD.
CEO
MANVENDRA SHUKUL
CHIEF CREATIVE OFFICER
ROBERT OLSON
COUNTRY MANAGER, JAPAN
KAI GUSHIMA
PROJECT LEAD
SURENDRA KUMAR SINGH
RIGGING ARTIST
IMRAN
3D ARTISTS
AKSHAY MOTTAN
ANSHUMAN SINGH SENGAR
DHARMESH SARERIYA
SAURABH BHANDARI
SHUBHAM
ZAKIR KHAN
SAHIL BHUTANI
PRADEEP MANOCHA
MOHIT GOYAL
SHAILESH PARIHAR
NARESH PAWAR
ANSHUL KUSHWAHA
MANISH PRASAD
QC ARTISTS
DEVANSHU TYAGI
RUPESH PATEL
SPECIAL THANKS
SENIOR ACCOUNT MANAGER
MIEKO NAKAJIMA
LEAD PROJECT MANAGER
MANISH BHANDARI
PROJECT MANAGER
VIKRANT
PROJECT COORDINATORS
MUDASIR NAQSHBANDI
SHIVANGI CHAURASIA
SR. LEAD TRANSLATORS
LALITHA CHANDRAN
SUJANITHA SHANKAR
SENIOR JAPANESE TRANSLATOR
BHAVNA DHAWAN
JAPANESE TRANSLATOR
ANSHU ALMEIDA
MINELOADER
DIRECTOR OF ART PRODUCTION
XU ZHEN
ART PRODUCER
WANG WEI
ASSOCIATE PRODUCER
HU HAIJIANG
PROJECT MANAGER
LI NING
ART DIRECTOR
LI NING
TECHNICAL ARTIST
LI NING
ARTISTS
BING CHANCHAN
LI QIUPING
ZHAO YAN
ZHAO JUN
ZHAO RUNSHENG
CHEN XIZHONG
LIU NA
WANG ZHENZHOU
VIRTUOS LTD.
ART DIRECTORS
THANH HAI
LI ZHONGHUA
ART PRODUCERS
MINH THU
YANG PEILIN
WANG SHUYUN
CHEN LIN
TEAM LEADERS
THANH TRUC
JIN XIYUN
MENG LINGCHEN
ARTISTS
NHAT LINH
TRUONG SON
THANH VINH
TUAN NGUYEN
HONG AN
CHU SHIKAI
ZHANG YI
ZHAO ZHENGYUAN
TIAN QIAOYANG
YE JIANGTIAN
ZHANG YIJONG
WANG LEI
SUN HUI
ZHANG DANCHEN
TIAN ZONGXIN
ZENG JINGKAI
ZHANG LU
CHEN XUEGO
JIANG QI
HE YIZHOU
YUAN DETAO
18
ORIGINAL FORCE LTD
CEO
HARLEY ZHAO
PRODUCER
SHIRLEY TANG
PROJECT MANAGERS
ARROYO LI
JULY WANG
ART DIRECTOR
CHENG LIANG
TEAM LEAD
XIAODONG HAN
PROJECT LEAD (ART)
YONGCHUN XIE
PROJECT LEAD (TECH)
QIAN WANG
QUALITY CHECK (ART)
BEI ZHEN
YALI GAO
XIUJUAN KONG
QUALITY CHECK (TECH)
YUHUA WANG
LEI LU
ARTISTS (ART)
ZHEN ZHANG
LIN XU
FENG CHEN
ZHIQIANG GUO
XIAOLIAN LI
ZHONGNAN MAO
SHIZONG TANG
LI LI
TAO LI
HUAN SUN
HE SUN
SHUJUN JIANG
SUOYU ZHANG
RONGIJIAN LING
LIANG WEI
SHUO WANG
YIMING LI
JIANGWEI WAN
LIZHE WANG
LINZHAN FANG
SHIGUANG SONG
SHNGPENG YUAN
HUA JIANG
ARTIST (TECH)
SHUNPENG CHEN
LEMON SKY GAMES
& ANIMATION
PRODUCERS
WONG CHENG FEI
KEN FOONG
KEN LAI
PRODUCTION MANAGER
KEVIN LAI HAN WEN
PROJECT MANAGER
SAXON CHONG RI HUI
ART DIRECTOR
SHAWN VAN HEE HOW
PROJECT LEAD
ARIS CHAN KAH HUI
ARTISTS
JANICE CHONG XZIN HUI
MAXX CHAN YUNG LENG
KENDRICK TAN
HO KWANG MING
CHUA CHIAW TONG
LIEW WEI JIAN
DENNY WIDJAYA
MICHAEL BUDHI
STEFANI HANNA
KONG PUI LING
YOW HAN CHONG
CARSON LIM KAI XERN
WOON KOK KEONG
WILLIAM CHUARSA
CHARLES JULIANDHIKA
LEON GAN ZAER YING
WILLIAM TEOH ZI SENG
DIGITAL SCANNING
AND RETOPOLOGY
PIXELGUN STUDIO
CREATIVE DIRECTOR
ANTON DAWSON
EXECUTIVE PRODUCER
MAURICIO BAIOCCHI
HEAD OF DIGITAL PRODUCTION
JIM GIBBS
ACQUISITION PRODUCER
MARTIN MACDONALD
CG SUPERVISOR
BRIAN FREISINGER
CG ARTISTS
SUNNY MAHIL
ALISON KELLOM
EXTERNAL TRANSLATION SERVICES
EXTERNAL TRANSLATORS
YOKO SATO
REIKO FUJIMOTO
SHINO AKAZA
JUNKO KUSUDA
DARIN ITO
NOBUYUKI TAGUCHI
DIGITAL HEARTS USA INC.
JOHN YAMAMOTO
SATOMI AIHARA
ERIC KWAN
JUSTIN SCHRIEFER
KEVIN YOMCHINDA
ALEX MCKAIE
8-PLANETZ LIMITED
MITSURU SAYO
MOTION CAPTURE TALENT
ADRIAN URIBE
KENNY LAYNE
BRANDON SILVESTRY
SCHUYLER ANDREWS
RETESH BHALLA
DUSTIN HOWARD
JASON SEATON
MIKE BRENDLI
TJ PERKINS
STEPHON STRICKLAND
WILL ZOKRE
JOSH HARTER
MIKE HETTINGA
SHAUN RICKER
JONATHAN CRUZ-RIVERA
EVERETT L. TITUS III
JAMAR SHIPMAN
JEFF COBB
WILLIE MCCLINTON JR.
TREVOR LEE CADDELL
DEVEON EVERHART-AIKENS
JACOB MICHAEL MCCARTER
MIKE SHARRER
SANTANA GARRETT
CALLEE WILKERSON
JUAN MANUAL GONZALES MORALES
SHANNON GAINES
NATALIE BRIGGS
TANEA NICOLE BROOKS
RACHAEL ELLERING
BRITTANY BAKER
UX MAGICIANS INC.
CREATIVE DIRECTOR
ALFONZO “ZO” BURTON
DIRECTOR OF UI/UX
JOZIAS DAWSON
MANAGING DIRECTOR
JAMIE LYNN
ONLINE IMPLEMENTATION
SERVICES
PIXELTAMER.NET
CARSTEN ORTHBANDT
CHRISTOPH PECH
19
2K PUBLISHING
PRESIDENT
DAVID ISMAILER
PRESIDENT, SPORTS DEVELOPMENT
GREG THOMAS
EVP, SPORTS DEVELOPMENT
JEFF THOMAS
2K CREATIVE DEVELOPMENT
VP, CREATIVE DEVELOPMENT
JOSH ATKINS
CREATIVE DIRECTOR
ERIC SIMONICH
SR. DIRECTOR OF CREATIVE
PRODUCTION
JACK SCALICI
SR. MANAGER OF CREATIVE
PRODUCTION
JOSH ORELLANA
CREATIVE PRODUCTION ASSISTANTS
WILLIAM GALE
CATHY NEELEY
MEGAN ROHR
SR. MARKET RESEARCHER
DAVID REES
USER TESTING MANAGER
FRANCESCA REYES
MOTION CAPTURE SUPERVISOR
DAVID WASHBURN
MOTION CAPTURE STAGE MANAGER
ANTHONY TOMINIA
MOTION CAPTURE STAGE
TECHNICIANS
JEN ANTONIO
EMMA CASTLES
JEREMY SCHICHTEL
ALEXANDRA GRANT
CHRISTOPHER BARTON
MOTION CAPTURE
PRODUCTION MANAGER
CHARLES GHISLANDI
MOTION CAPTURE
TECHNICAL MANAGER
NATEON AJELLO
MOTION CAPTURE SPECIALISTS
RYAN GIRARD
MICHELLE HILL
JOSE GUTIERREZ
GIL ESPANTO
JEREMY WAGES
MOTION CAPTURE
PIPELINE ENGINEER
CHARLES “AUGGIE” HARRIS III
MOTION CAPTURE
MEDIA SUPERVISOR
J. MATEO BAKER
MOTION CAPTURE AUDIO ASSISTANT
ANDREW HANSON
SR. DIRECTOR, BUSINESS
DEVELOPMENT
TIM HOLMAN
2K CORE TECH
VP, TECHNOLOGY
MARK JAMES
OPERATIONS MANAGER
PETER DRISCOLL
PRODUCER
JASON JOHNSON
PRODUCTION ASSISTANT
GREG VARGAS
TECHNICAL DIRECTOR
TIM HAYNES
ONLINE TECHNICAL DIRECTOR
LOUIS EWENS
TECHNICAL ART DIRECTOR
JONATHAN TILDEN
PRINCIPAL TECHNICAL ARTIST
KRIS DEMARTINI
SENIOR SOFTWARE ENGINEER
MITCHELL FISHER
SOFTWARE ENGINEERS
JASON HOWARD
JUNIOR SOFTWARE ENGINEERS
HARRY HSIAO
2K CORE TECH- ONLINE
ENGINEERING
LEAD SOFTWARE ENGINEER
ADAM LUPINACCI
PRINCIPAL SOFTWARE ENGINEER
ALBERTO COVARRUBIAS
SENIOR SOFTWARE ENGINEER
SCOTT BARRETT
DEV OPS ENGINGEER
TIM LYNCH
SOFTWARE ENGINEERS
SOURAV DEY
TAYLOR OWEN-MILNER
JUNIOR SOFTWARE ENGINEERS
ALEC BROWNLIE
JAMES DRYDEN
QA TESTERS
MACKENZIE HUME
KEITH VEDOL
2K MARKETING
VP OF MARKETING
CHRIS SNYDER
DIRECTOR OF MARKETING
BRYCE YANG
DIGITAL/ SOCIAL
MARKETING MANAGER
BRYAN VORE
ASSOCIATE BRAND MANAGER
ROBERT HEARON
ASSOCIATE BRAND MANAGER
RAMON ARANDA
MARKETING COORDINATOR
MITCHELL JAGODINSKI
VP OF COMMUNICATIONS,
THE AMERICAS
RYAN JONES
SR. COMMUNICATIONS MANAGER
JAIME JENSEN
SR. DIRECTOR,
MARKETING PRODUCTION
JACKIE TRUONG
PROJECT MANAGER,
MARKETING PRODUCTION
HEIDI OAS
MANAGER, MARKETING PRODUCTION
HAM NGUYEN
PRODUCTION DESIGNER
NELSON CHAO
SR. DESIGNER
CHRISTOPHER MAAS
PRODUCTION ARTIST
CHRIS CRATTY
DIRECTOR, VIDEO PRODUCTION
KENNY CROSBIE
VIDEO EDITOR/MOTION
GRAPHICS DESIGNERS
MICHAEL REGELEAN
ERIC NEFF
20
ASSOCIATE MANAGER,
VIDEO PRODUCTION
NICK PYLVANAINEN
CREATIVE DIRECTOR, MARKETING
GABE ABARCAR
DIRECTOR OF WEB
NATE SCHAUMBERG
SR. WEB DESIGNER
KEITH ECHEVARRIA
SENIOR WEB DEVELOPER
GRYPHON MYERS
WEB PRODUCER
TIFFANY NELSON
DIRECTOR, CHANNEL MARKETING
ANNA NGUYEN
MANAGER, CHANNEL MARKETING
MARC MCCURDY
PARTNER MARKETING SPECIALIST
KELSIE LAHTI
SR. DIRECTOR,
PARTNERSHIPS & LICENSING
JESSICA HOPP
SR. MANAGER,
PARTNERSHIPS & LICENSING
GREG BROWNSTEIN
ASSOCIATE MANAGER, PARTNERSHIPS
& LICENSING
ASHLEY LANDRY
ASSOCIATE MANAGER, PARTNERSHIPS
& LICENSING
AARON HISCOX
SR. DIRECTOR OF EVENTS
LESLEY ZINN ABARRCAR
EVENTS MANAGER
DAVID ISKRA
EVENT TECH MANAGER
MARIO HIGAREDA
DIRECTOR, CUSTOMER SERVICE
IMA SOMERS
CUSTOMER SERVICE MANAGER
DAVID EGGERS
KNOWLEDGE BASE COORDINATOR
MIKE THOMPSON
CUSTOMER SERVICE LEAD
CRYSTAL PITTMAN
SENIOR CUSTOMER SERVICE
ASSOCIATES
ALICIA NIELSEN
RYOSUKE KUROSAWA
2K OPERATIONS
SVP, SR.COUNSEL
PETER WELCH
COUNSEL
JUSTYN SANDERFORD
AARON EPSTEIN
VP, PUBLISHING, OPERATIONS
STEVE LUX
DIRECTOR OF ANALYTICS
MEHMET TURAN
SR. DATA ANALYST
ADAM DOBRIN
SR. ANALYST
TUOMO NIKULAINEN
DIRECTOR OF OPERATIONS
DORIAN REHFIELD
LICENSING/OPERATIONS SPECIALIST
XENIA MUL
OPERATIONS COORDINATOR
AARON HISCOX
2K IT & ONLINE OPERATIONS
SENIOR DIRECTOR, 2K IT
ROB ROUDEBUSH
TECHNICAL DIRECTOR
RUSSEL MAINS
SR. IT MANAGER
BOB JONES
SR. ENGINEERING MANAGER
JOHN HEYSEK
SR. NOC MANAGER
VACLAV DOLEZAL
SR. IT MANAGER
LEE RYAN
ONLINE MANAGER
SCOTT DARONE
NETWORK ENGINEER
DON CLAYBROOK
SYSTEMS ENGINEERS
JOSEPH DAVILA
MANISH PATEL
PETR FIALA
PETER PRIBYLINEC
RADEK TROJAN
SYSTEMS ADMINISTRATORS
FERNANDO RAMIREZ
TAREQ ABBASSI
SCOTT ALEXANDER
DAVIS KRIEGHOFF
JOSEPH THOMPSON
IT SUPPORT SPECIALIST
CHRISTOPHER SMITH
IT ANALYST
MICHAEL CACCIA
2K QUALITY ASSURANCE
SR. VICE PRESIDENT
OF QUALITY ASSURANCE
ALEX PLACHOWSKI
QUALITY ASSURANCE DIRECTOR
SCOTT SANFORD
QUALITY ASSURANCE
TEST MANAGER
JEREMY FORD
QUALITY ASSURANCE TEST MANAGER
- SUPPORT TEAMS
JOSH LAGERSON
PROJECT LEAD
MATT NEWHOUSE
LEAD TESTERS - SUPPORT TEAM
CHRIS ADAMS
NATHAN BELL
TIMOTHY ERBIL
ASHLEY CAREY
BILL LANKER
ASSOCIATE LEAD TESTERS
JOSHUA COLLINS
JUSTIN WOLF
JARED SHIPPS
JORDAN WINEINGER
MICHELLE PAREDES
DAVE BENEDICT
TOMMY SAMMONS
ANA GARZA
SENIOR TESTERS
CARLOS ANAYA
MATT ABOG
TODD PHILLIPS
DEVAN SERRATO
JAMES DABINETT
ANDREW GARRETT
BRYAN FRITZ
GREG JEFFERSON
BRIAN REISS
ADAM JUNIOR
ROBERT KLEMPNER
HUGO DOMINGUEZ
KRISTINE NACES
DANIEL CAPERONIS
JONATHAN VILLARIASA
21
QUALITY ASSURANCE TESTERS
AMANDA BASSETT
JON EISNAUGLE
DEMITRI GHAENI
MICHAEL BOND
JAMES VARGA
SHAVAWN WASHINGTON
DEREK HAYES
SETH KENT
BRYCE FERNANDEZ
ETHAN LEE
ZACHARY LITTLE
JEN LUNDERS
JASUN GRAF
DOUGLAS REILLY
JULIAN MOLINA
DAVID DALIE
CHARLES GOLANGCO
JOSH HULL
ALEXANDRO CALDERON
ZACHARY LITTLE
SOMMER SHERFEY
WENCESLAO CONCINA
ANDREW CRUZ
ANDREW MORRIS
ANGELO LETO
ANNASTASIA LARSEN
ASHELY THORNTON
CAGE RABIDEAU
CALVIN CORDERO
CAMERON ESS-HAGHABADI
CHAD MORTON
CIERA SCOTT
CODY FITZHUGH
CORY PATT
DAVID PARKER
DAVID WINEINGER
DEJON CAGE
DEVIN SMITH
GRANT SIMANTON
HEATHER TORRES
JACE MCEWEN
JOEY FUENTES
KERRY SANDHU
LANDEN SCOTT
LEONARD SHAVERDIAN
LIANA PIEDRA
MAKO WARD
MICHAELA GALINDO
NICOLAS DEMORANVILLE
RAUL RODRIGUEZ
REGINALD CLARK
SIERRA ROBERTS
THOMAS BROWN
ZACHARY CONOVER
SPECIAL THANKS
LESLIE CULLUM
ALEX BELK
LOUIS NAPOLITANO
JOE BETTIS
DAVID BARKSDALE
RACHEL MCGREW
CHRIS JONES
JUAN CORRAL
CAM STEED
JOHN IMIG
TRAVIS ALLEN
CANDICE JAVELLONAR
JEREMY RICHARDS
2K CHINA CHENGDU
QUALITY ASSURANCE
QUALITY ASSURANCE DIRECTOR
ZHANG XI KUN
QUALITY ASSURANCE MANAGER
STEVE MANNERS
QUALITY ASSURANCE PROJECT LEAD
WU XIAO BIN
QUALITY ASSURANCE LEAD
GAO YOU MING
QUALITY ASSURANCE
ASSOCIATE LEADS
HUANG CHENG
ZHANG RUI BIN
WANG YI MIN
QUALITY ASSURANCE
SENIOR TESTERS
BAI GUI LONG
JI YANG
HU DIE
LIU YA QIN
LUO TAO
ZHUO YU
YUE CHANG YUE
QUALITY ASSURANCE TESTERS
CHEN JI ZHOU
CHEN SI YU
CHEN TAI JI
CHENG JIE YU
DAI XUE LIANG
FAN FU QIANG
FAN HAO RAN
GONG YI REN
GOU QIAN
HE YUN HAN
HU HAO RAN
HU YUN XIN
HUANG HUA
JIA JUN YU
JIANG MENG CHUAN
JIANG MENG TING
JIANG XIAO YU
LAN SHI BO
LI PEI JIE
LIU YU HENG
LONG FU YU
LU YI
SHI LEI
SONG LU YAO
TANG YAO
TENG SI
TIAN MENG QI
WAN YUE
WANG DAN YANG
WANG YUE
WU JIANG QIAO
WU DI
WU JIANG QIAO
XIA XIAO HUI
XIAO FEI
XIE ZONG HAO
XU RUI
YANG QI XUE
YANG WEN JING
ZHANG BIAO
ZHANG RAN
ZHANG SHUAI
ZHANG WEI
ZHANG YIN XUE
ZHANG YONG BIN
ZHAO JU HAO
ZHAO ZHI YAN
ZHOU DAN
ZHU JUN YU
SPECIAL THANKS
XIE YA XI
SU WAN QING
WANG HE FEI
LI HUA
ZHANG PEI
IT ENGINEER
ZHAO HONG WEI
HU XIANG
WANG PENG
2K INTERNATIONAL
VP, PUBLISHING OPERATIONS
MURRAY PANNELL
SENIOR DIRECTOR, INTERNATIONAL
MARKETING AND COMMUNICATIONS
JON ROOKE
HEAD OF INTERNATIONAL
BRAND, MARKETING
DAVID HALSE
INTERNATIONAL BRAND MANAGER
NICOLAS STEMELEN
JR. INTERNATIONAL
BRAND MANAGER
JAMES DODD
HEAD OF INTERNATIONAL
COMMUNICATIONS
WOUTER VAN VUGT
INTERNATIONAL
COMMUNICATIONS MANAGER
ROISIN DOYLE
INTERNATIONAL COMMUNITY
& SOCIAL MANAGER
IBRAHIM BHATTI
22
HEAD OF INTERNATIONAL TERRITORY
AND EXPORT MARKETING
WARNER GUINÉE
2K INTERNATIONAL TEAM
AARON COOPER
AGNÉS ROSIQUE
ALISON GRAM
ANNE SPETH
BEN SECCOMBE
BELINDA CROW
CARLO VOLZ
CARLOS VILLASANTE
CAROLINE RAJCOM
CHARLEY GRAFTON-CHUCK
DAVE BLANK
DENNIS DE BRUIN
DIANE HEINZELMANN
FRANCOIS BOUVARD
GEMMA WOOLNOUGHT
JAN STURM
JEAN-PAUL HARDY
JULIEN BROSSAT
LIEKE MANDEMAKERS
MARIA MARTINEZ
ROGER LANGFORD
SANDRA MAURI
SANDRA MELERO
SIMON TURNER
SEAN PHILLIPS
STEFAN EDER
YOONA KIM
ZAIDA GOMEZ
2K INTERNATIONAL
PRODUCT DEVELOPMENT
DIRECTOR, CREATIVE SERVICES AND
LOCALISATION
NATHALIE MATHEWS
LEAD PROJECT MANAGER
EMMA LEPEUT
LOCALISATION PROJECT MANAGER
ALESSANDRO IRRANCA
SR. MANAGER, GAME DESIGN
TOM BAKER
GRAPHIC DESIGNER
JAMES QUINLAN
EXTERNAL LOCALIZATION GROUPS
SYNTHESIS INTERNATIONAL SRL
SYNTHESIS IBERIA
SYNTHESIS GLOBAL SOLUTIONS
ITALIAN TEAM
ALEX ROSSETTO
ANDREA DELLA CALCE MAUCIERI
CHIARA CACCIVIO
ANDREA FERRARI
ANDREA FRANCESCHI
EMILIANO BAGLIONI
PIETRO DATTOLA
FRENCH TEAM
SYLVAIN LAMOLE
AURÉLIE BLAIN
ANTOINE JARLÉGANT
ELBERT JANSSEN
FRÉDÉRIC LEFEBVRE
GUILLAUME TEISSERENC
OPHÉLIE COLIN
MIREILLE BESSON
VALENTIN VOGEL
BENJAMIN PHÉLINE
ANTHONY FRAGOSO
GERMAN TEAM
ANJA WEILIGMANN
CHRISTIAN MEIER
JULIA SCHULZ
MARIO LIEBISCH
OLE JOHAN CHRISTIANSEN
THOMAS CHRISTIANSEN
ALEXANDER KOCHANN
MICHAEL DENKERS
WITH SUPPORT FROM LINGOONA
SPANISH TEAM
JESÚS FERNÁNDEZ LÓPEZ
ELIÁS PASTORIZA VILA
ALMUDENA SEGURA CHECA
AMPARO ORTEGA PARALEJO
JUAN EVARISTO PINTADO BUSTO
PABLO BRIHUEGA YAÑEZ
ESTRELLA DEL CAMPO MARTINEZ
JOSÉ MANUEL GALLARDO CRUZ
TIAGO KERN
ANDREA BACCARIN
DANIEL FRANCISCO BERBEL BOROS
ARABIC TEAM
KHALED ELMANCY
HAZEM OUDA
ALAA MAGDY
NOUR ELSAIED
AHMED TARIQ
HEBA SAFWAT
SPECIAL THANKS
SAJJAD MAJID
LOCALIZATION TOOLS AND SUPPORT
PROVIDED BY XLOC INC.
2K INTERNATIONAL
QUALITY ASSURANCE
LOCALISATION QA MANAGER
JOSÉ MIÑANA
MASTERING ENGINEER
WAYNE BOYCE
MASTERING TECHNICIAN
ALAN VINCENT
LOCALISATION QA SENIOR LEAD
OSCAR PEREIRA
LOCALISATION QA PROJECT LEAD
ELMAR SCHUBERT
LOCALISATION QA LEADS
FLORIAN GENTHON
JOSE OLIVARES
SERGIO ACCETTURA
SENIOR LOCALIZATION
QA TECHNICIANS
CHRISTOPHER FUNKE
HARALD RASCHEN
MANUEL AGUAYO
NAMER MERLI
PABLO MENÉNDEZ
LOCALIZATION QA TECHNICIANS
ANTOINE GRELIN
BENNY JOHNSON
CLEMENT MOSCA
DANIEL IM
DAVID SUNG
DIMITRI GERARD
DMITRY KUZMIN
ERNESTO RODRIGUEZ CRUZ
ETIENNE DUMONT
FRÉDÉRIC CRÉHIN
GIAN MARCO ROMANO
JAVIER VIDAL
JORGE GARCIA
JULIO CALLE ARPON
KOSO SUZUKI
LUCA MAGNI
LUCA RUNGI
MARTIN SCHÜCKER
MATTEO LANTERI
NICOLAS BONIN
NORIKO STATON
PATRICIA RAMÓN
SAMUEL FRANÇA
SARAH DEMBET
SEON HEE C. ANDERSON
STEFAN ROSSI
STEFANIE SCHWAMBERGER
TIMOTHY COOPER
TONI LÓPEZ
WILL VOSSLER
YURY FESECHKA
TAKE-TWO INTERNATIONAL
OPERATIONS
ANTHONY DODD
NISHA VERMA
PHIL ANDERTON
RICHARD KELLY
2K ASIA TEAM
GENERAL MANAGER, ASIA
JASON WONG
MARKETING DIRECTOR, ASIA
DIANA TAN
SR. BRAND MANAGER, ASIA
TRACEY CHUA
23
MARKETING MANAGER, ASIA
DANIEL TAN
SR. PRODUCT EXECUTIVE
ROHAN ISHWARLAL
JAPAN MARKETING MANAGER
MAHO SAWASHIMA
TAKAHIRO MORITA
HIDE SHIMIZU
KOREA MARKETING MANAGER
DINA CHUNG
SR. LOCALIZATION MANAGER
YOSUKE YANO
LOCALIZATION ASSISTANT
YASUTAKA ARITA
TAKE-TWO ASIA OPERATIONS
EILEEN CHONG
VERONICA KHUAN
CHERMINE TAN
TAKAKO DAVIS
RYOKO HAYASHI
TAKE-TWO ASIA BUSINESS
DEVELOPMENT
ERIK FORD
SYN CHUA
ELLEN HSU
PAUL ADACHI
FUMIKO OKURA
HIDEKATSU TANI
HENRY PARK
FRED JOHNSON
JULIUS CHEN
KEN TILAKARATNA
ALBERT HOOLSEMA
SPECIAL THANKS
STRAUSS ZELNICK
KARL SLATOFF
LAINIE GOLDSTEIN
DAN EMERSON
JORDAN KATZ
DAVID COX
TAKE-TWO SALES TEAM
TAKE-TWO DIGITAL SALES TEAM
TAKE-TWO CHANNEL MARKETING TEAM
SIOBHAN BOES
HANK DIAMOND
ALAN LEWIS
DANIEL EINZIG
CHRISTOPHER FIUMANO
PEDRAM RAHBARI
EDIZ BASOL
JENN KOLBE
2K IS TEAM
GREG GIBSON
TAKE-TWO LEGAL TEAM
DAVID BOUTRY
JUAN CHAVEZ
RAJESH JOSEPH
GAURAV SINGH
ALEXANDER RANEY
BARRY CHARLETON
JON TITUS
GAIL HAMRICK
TONY MACNEILL
CHRIS BIGELOW
BROOKE GRABRIAN
KATIE NELSON
CHRIS BURTON
CHRISTINA VU
BETSY ROSS
PETE ANDERSON
OLIVER HALL
MARIA ZAMANIEGO
NICHOLAS BUBLITZ
NICOLE HILLENBRAND
DANIELLE WILLIAMS
ARIEL OWENS-BARHAM
KYRA SIMON
ASHISH POPLI
WORLD
WRESTLING
ENTERTAINMENT
EVP OF CONSUMER PRODUCTS
CASEY COLLINS
VP OF INTERACTIVE LICENSING
ED KIANG
DIRECTOR OF GAMES
DAVID WOLDMAN
MANAGER INTERACTIVE PRODUCT
EVAN LEVY
GLOBAL BRAND
ASSURANCE MANAGER
ASHLEY ZUZIK
GLOBAL BRAND
ASSURANCE MANAGER
ZACHARY MAXWELL
SENIOR VICE PRESIDENT, PRODUCTION
CHRIS KAISER
POST AUDIO MIXERS
CHRIS ARGENTO
TIM ROCHE
CHUCK CAVANAUGH
RAY JACKSON
PETER BUCCELLATO
JAMES WIDMAN
JUSTIN MATLEY
VP OF BRANDING & DEVELOPMENT
ROB CINGUINA
SENIOR PRODUCERS
MIKE CALABRESE
MICHAEL BEARD
MARC POMARICO
MANAGING PRODUCER
CHRIS LAWLER
GAVIN O’SHEA
SENIOR ASSOCIATE PRODUCER
ALEX PIERCE
PRODUCER
PAUL VERBITSKY
ASSOCIATE PRODUCERS
KEVIN SUTTON
PRODUCTION ASSISTANTS
ALLAURA PAGONO
MATHEW MILLER
MICHAEL SHUPP
TIMOTHY DAYTON
MEGAN FLOYD
JOSE MORENO JR
DAVID WALSH
RACHEL VERRIER
EDITING
KEN BERCHEM
KEVIN MATTICE
MIKE LEE
SLIM SIMON
VICE PRESIDENT,
PRODUCTION AND GRAPHICS
CHRIS SICILIANO
SENIOR DIRECTOR, 3D
KEVIN CALLAHAN
SENIOR DIRECTOR, 2D
DAN ORMSBY
BROADCAST MEDIA MANAGEMENT
ERIC MASSOUD
MATTHEW BRUCATO
KEITH HANSEN
CHRIS GIANNINI
GINA SCIAME
PRODUCTION COORDINATOR
AMANDA WICKHAM
LEE MAURO
PRODUCTION MANAGER
SUSAN SCHULTZ
ART DIRECTORS
SOYON YUN
SJ DELUISE
2D SENIOR GRAPHIC DESIGNERS
DIONISIOS EFKARPIDIS
MIKE KINNEY
2D GRAPHIC DESIGNERS
SEAN MATOS
PAUL ROBINSON
GAETAN DESIMONE
COREY PETRINI
24
2D GRAPHIC DESIGNER 1
DEREK RAGOS
2D JUNIOR GRAPHIC DESIGNER
AVERY SUTTON
SENIOR VICE PRESIDENT,
INTELLECTUAL PROPERTY
LAUREN A. DIENES-MIDDLEN
DIRECTOR OF PHOTOGRAPHY
FRANK VITUCCI
PHOTOGRAPHY EDITING
JAMIE NELSON
JOSHUA TOTTENHAM
COPYWRITER
STEVE URENA
VICE PRESIDENT,
CREATIVE SERVICES
JOHN F JONES II
CREATIVE DIRECTOR
GLOBAL LICENSING
JOE GIORNO
SENIOR VICE PRESIDENT,
CREATIVE SERVICES
STAN STANSKI
VICE PRESIDENT,
TALENT OPERATIONS
MARK CARRANO
VICE PRESIDENT, LEGAL AND
BUSINESS AFFAIRS
SCOTT AMANN
MUZIEK
UITVOEREND PRODUCENT
SOUNDTRACK
DWAYNE “THE ROCK” JOHNSON
MUZIEKCREDITS BESCHIKBAAR OP
HTTPS://WWW.2K.COM/WWE2K18/
CREDITS
INTERNATIONALE COPYRIGHTS
VASTGELEGD. GEBRUIKT MET
TOESTEMMING. ALLE RECHTEN
VOORBEHOUDEN. VERBODEN TE
KOPIËREN.
WAARSCHUWING: “HET IS IN STRIJD
MET DE FEDERALE AUTEURSRECHTWET
OM DEZE GAME VAST TE LEGGEN IN DE
VORM VAN OPNAMEN, ZOWEL OP BAND
ALS FILM, OF OM DE COMPOSITIE(S)
VAN DEZE VIDEOGAME AF TE
DRUKKEN ALS PARTITUUR ZONDER
DE UITDRUKKELIJKE GESCHREVEN
TOESTEMMING VAN DE EIGENAAR VAN
DE AUTEURSRECHTEN.”
ZLIB COPYRIGHT (C) 1995-2017 JEAN-
LOUP GAILLY EN MARK ADLER
DEZE SOFTWARE IS GELEVERD ‘IN
DE FEITELIJKE STAAT’, ZONDER
EXPLICIETE OF IMPLICIETE GARANTIES.
IN GEEN GEVAL ZIJN DE AUTEURS
AANSPRAKELIJK VOOR EVENTUELE
SCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT HET
GEBRUIK VAN DEZE SOFTWARE.
U HEBT HIERBIJ TOESTEMMING OM DEZE
SOFTWARE VOOR ALLE DOELEINDEN TE
GEBRUIKEN, WAARONDER COMMERCIËLE
TOEPASSINGEN, EN DEZE AAN TE
PASSEN EN OPNIEUW TE VERSPREIDEN,
WAARBIJ DE VOLGENDE BEPERKINGEN
GELDEN:
1. HET MOET DUIDELIJK ZIJN VAN WIE
DEZE SOFTWARE AFKOMSTIG IS. U MAG
ONDER GEEN BEDING BEWEREN DAT U
DE OORSPRONKELIJKE SOFTWARE HEBT
GESCHREVEN.
ALS U DEZE SOFTWARE IN EEN PRODUCT
VERWERKT
ZOUDEN WE EEN ERKENNING IN DE
PRODUCTDOCUMENTATIE OP PRIJS
STELLEN, MAAR DIT IS NIET VERPLICHT.
2. WIJZIGINGEN AAN DE BRONCODE
MOETEN DUIDELIJK ZIJN AANGEGEVEN.
ZE MOGEN NIET WORDEN GEZIEN ALS
OORSPRONKELIJKE SOFTWARE.
3. DIT BERICHT MAG NIET WORDEN
AANGEPAST OF GEWIJZIGD BIJ
DISTRIBUTIE VAN DE BRONCODE.
DEZE SOFTWARE IS GELEVERD DOOR DE
COPYRIGHTHOUDERS EN BIJDRAGERS
‘IN DE FEITELIJKE STAAT’. ALLE
EXPLICIETE OF IMPLICIETE GARANTIES,
INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT,
DE ONVOORWAARDELIJKE GARANTIES
VAN VERKOOPBAARHEID EN CONDITIE
VOOR EEN BEPAALD DOELEINDE
ZIJN UITGESLOTEN. IN GEEN ENKEL
GEVAL KUNNEN DE STICHTING OF DE
BIJDRAGERS AANSPRAKELIJK WORDEN
GESTELD VOOR DIRECTE, INDIRECTE,
INCIDENTELE, SPECIALE, EXEMPLAIRE OF
BIJKOMENDE SCHADE (INCLUSIEF, MAAR
NIET BEPERKT TOT, DE BEMIDDELING
BIJ HET VERVANGEN VAN GOEDEREN
OF DIENSTEN; GEBRUIKSVERLIES,
VERLIES VAN GEGEVENS OF INKOMSTEN,
OF BEDRIJFSONDERBREKING)
ONGEACHT DE OORZAAK EN DE
AANSPRAKELIJKHEID, ZOALS IN
CONTRACT STAAT OMSCHREVEN, BIJ
BEWEZEN AANSPRAKELIJKHEID OF
ONRECHT
(INCLUSIEF VERWAARLOZING OF
ANDERS) VEROORZAAKT DOOR HET
GEBRUIK VAN DEZE SOFTWARE, OOK
ALS ER IS GEWAARSCHUWD VOOR DEZE
SCHADE.
ALLE HANDELSMERKEN ZIJN HET
EIGENDOM VAN DE BETREFFENDE
EIGENAARS
DE NAMEN EN LOGO’S VAN ALLE
ARENA’S ZIJN HANDELSMERKEN VAN DE
BETREFFENDE EIGENAARS EN WORDEN
MET TOESTEMMING GEBRUIKT.
#BINK
#YUKES
#2K
#HAVOK
#THE END
25
BEPERKTE GARANTIE OP SOFTWARE EN LICENTIEOVEREENKOMST
Deze beperkte garantie op de software en licentieovereenkomst (deze “Overeenkomst”) kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt. De actuele versie wordt geplaatst
op www.take2games.com/eula (de “Website”). Als je deze Software blijft gebruiken nadat een herziene Overeenkomst is gepubliceerd, geef je aan akkoord te gaan
met de gewijzigde bepalingen.
DE “SOFTWARE” OMVAT ALLE SOFTWARE BIJ DEZE OVEREENKOMST, DE BEGELEIDENDE HANDLEIDING(EN), VERPAKKING, ANDERE GESCHREVEN BESTANDEN,
ELEKTRONISCHE OF ONLINEMATERIALEN OF -DOCUMENTATIE, EN ENIGE EN ALLE KOPIEËN VAN DEZE SOFTWARE EN DE MATERIALEN.
DE SOFTWARE WORDT IN LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN NIET AAN JE VERKOCHT. DOOR DE SOFTWARE EN ENIG ANDER MATERIAAL BIJ DE SOFTWARE TE
OPENEN, DOWNLOADEN, INSTALLEREN, KOPIËREN OF OP ANDERE WIJZE TE GEBRUIKEN, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST MET HET
AMERIKAANSE BEDRIJF TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. (“LICENTIEGEVER”, “WIJ”, “WE”, “ONS” OF “ONZE”), ALSMEDE HET PRIVACYBELEID OP
www.take2games.com/privacy EN DE SERVICEVOORWAARDEN OP www.take2games.com/legal.
LEES DEZE OVEREENKOMST ZORGVULDIG DOOR. ALS JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE SOFTWARE NIET OPENEN,
DOWNLOADEN, INSTALLEREN, KOPIËREN OF GEBRUIKEN.
LICENTIE
Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent Licentiegever je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte en onherroepelijke recht en
de niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte en onherroepelijke licentie om één exemplaar van de Software te gebruiken voor persoonlijk, niet-commercieel
gebruik van de game op één Gameplatform (zoals een computer, mobiel apparaat of gameconsole), tenzij anders is vastgelegd in de documentatie van de Software.
Je licentierechten zijn onderworpen aan je naleving van deze Overeenkomst. De looptijd van je licentie onder deze Overeenkomst gaat in op de dag dat je de Software
installeert of anderszins gebruikt, en loopt af op de dag dat je afstand doet van de Software of, als dit eerder is, op de dag dat de Licentiegever deze Overeenkomst
beëindigt (zie hieronder).
De Software wordt aan jou in licentie gegeven, niet verkocht, en je erkent hierbij dat er geen aanspraak of eigendomsrecht op de Software wordt overgedragen of
toegekend en dat deze Overeenkomst niet moet worden opgevat als de verkoop van enig recht op de Software. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen
in de Software, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, alle auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen, handelsnamen, eigendomsrechten, patenten,
titels, computercodes, audiovisuele effecten, thema’s, personages, namen van personages, verhalen, dialogen, omgevingen, illustraties, geluidseffecten, muzikale
werken en morele rechten. De Software wordt beschermd door Amerikaanse wetgeving op het gebied van auteursrecht en handelsmerken, en wereldwijd door
toepasselijke wetgeving en door wereldwijde verdragen. Het is niet toegestaan de Software te kopiëren, vermenigvuldigen of distribueren, op enige wijze of op enig
medium, geheel of gedeeltelijk, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Iedereen die de Software geheel of gedeeltelijk, op enige wijze
of op enig medium, kopieert, vermenigvuldigt of distribueert, schendt willens en wetens de auteursrechtwetten en kan civiel- en strafrechtelijk worden vervolgd in
de Verenigde Staten of eigen land. Overtredingen van het auteursrecht van de Verenigde Staten kunnen worden bestraft met boetes van maximaal US$ 150.000 per
overtreding. De Software bevat in licentie verstrekt materiaal en ook de licentiegevers van Licentiegever kunnen aanspraak maken op hun rechten in het geval van
schending van deze Overeenkomst. Alle rechten die in deze Overeenkomst niet nadrukkelijk aan jou worden verleend, blijven voorbehouden aan Licentiegever en,
indien van toepassing, aan haar licentiegevers.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE
Je stemt ermee in het volgende niet te doen:
• de Software commercieel exploiteren;
de Software, of kopieën van de Sof tware, distribueren, leasen, in licentie geven, verkopen, verhuren, converteren in converteerbare valuta of anderszins overdragen
of toewijzen, zonder de uitdrukkelijke, voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever, of zoals uiteengezet in deze Overeenkomst;
• een kopie maken van de Software of van enig deel van de Software (anders dan hierin uiteengezet);
• een kopie van deze Software beschikbaar stellen via een netwerk voor het gebruik of het downloaden ervan door meerdere gebruikers;
behalve waar dit door de Soft ware of in deze Overeenkomst expliciet anders wordt aangegeven, de Software gebruiken of installeren (of anderen hiertoe toestemming
verlenen) op een netwerk, voor online gebruik, of op meer dan één computer of game-eenheid tegelijkertijd;
de Software kopiëren naar een vaste schijf of ander opslagappara at ter omzeiling van de vereiste dat de S oftware wordt uitgevoerd vanaf de meegeleverde cd-rom of
dvd-rom (dit verbod is niet va n toepassing op k opieën, g eheel of ge deeltelijk, die d oor de So ftw are tijdens de ins tallat ie zelf zijn g emaak t om de pres tatie s te verbe teren);
de Software gebruiken op of kopiëren naar een centrum of een andere commerciële locatie voor het spelen van games, met dien verstande dat Licentiegever je een
aparte licentieovereenkomst kan aanbieden voor het beschikbaar stellen van de Software voor commercieel gebruik;
de Software geheel of gedeeltelijk reverse-engineeren, decompileren, deassembleren, weergeven, vertonen, afgeleide werken vervaardigen op basis van de gehele
of gedeeltelijke Software, of de Software anderszins geheel of gedeeltelijk wijzigen;
• kennisgevingen betreffende eigendomsrechten, merken of labels die zich op of in de Software bevinden, verwijderen of wijzigen;
• een andere gebruiker beperken of belemmeren bij het gebruik en genot van onlinefuncties van de Software;
• vals spelen of gebruikmaken van een onrechtmatige robot, spider of ander programma gerelateerd aan enige onlinefuncties van de Software;
• enige voorwaarden, beleidslijnen, licenties of gedragscode schenden voor onlinefuncties van de Software; of
de Software vervoeren, exporteren of herexpor teren (direct of indirect) naar enig land dat dergelijke Sof tware niet mag ontvangen volgens Amerikaanse exportwetten
of regelgeving of Amerikaanse economische sancties, of op andere wijze dergelijke wetten of regelgeving of de wetten van het land waarin de Software is verkregen,
schenden, hetgeen regelmatig kan worden aangepast.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLUSIEF DIGITALE KOPIEËN: Download van de Software, gebruik van een unieke code,
registratie van de Software, lidmaatschap van diensten van derden en/of lidmaatschap van een dienst van de Licentiegever (inclusief acceptatie van de bijbehorende
voorwaarden en beleidsbepalingen) zijn mogelijk vereist om de Software te activeren, toegang te krijgen tot digitale exemplaren van de Software, of bepaalde vrij
te spelen, downloadbare, online- of andere speciale content, diensten en/of functies (gezamenlijk de “Speciale functies”) te openen. Toegang tot Speciale functies
26
is beperkt tot één Gebruikersaccount (zoals hieronder gedefinieerd) per code. Toegang tot Speciale functies is beperkt tot één Gebruikersaccount (zoals hieronder
gedefinieerd) per code. Het is niet toegestaan om de toegang tot Speciale functies over te dragen, te verkopen, in lease te verstrekken, te verhuren, om te wisselen
naar converteerbare virtuele valuta of opnieuw te laten registreren door een andere gebruiker, tenzij dit expliciet wordt vermeld. In geval van conflict met andere
bepalingen in deze Overeenkomst zijn de voorwaarden in deze paragraaf bindend.
OVERDR ACHT VAN LICE NTIE VO OR EXEMPL AA R OP SCHIJF: Je hebt het recht het volledige fy sieke exemp laar van d e Softwar e en begeleidende d ocument atie bli jvend
over te dragen aan een andere persoon, zolang je geen kopieën (met inbegrip van archiverings- en reservekopieën) van de Software, begeleidende documentatie of
enig deel of enige component van de Software en de begeleidende documentatie behoudt, en zolang de ontvanger instemt met de bepalingen van deze Overeenkomst.
Voor de overdracht van de licentie voor een exemplaar op schijf moet je mogelijk specifieke stappen ondernemen, zoals uiteengezet in de documentatie bij de Soft ware.
Het is niet toegestaan om Virtuele valuta of V irtuele goederen over te dragen, te verkopen, in lease te geven, te verhuren of om te wisselen naar converteerbare virtuele
valuta , tenzij zoals nadrukkelijk is uiteengezet in deze Overeenkomst of met voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Speciale functies, inclusief
content die uitsluitend beschikbaar is met een code voor één gebruiker, mogen onder geen enkele voorwaarde worden overgedragen aan een andere persoon. Het is
mogelijk dat Speciale functies niet meer functioneren als de oorspronkelijke installatie van de Sof tware is verwijderd of het exemplaar op schijf niet meer beschikbaar
is voor de gebruiker. De Software is alleen bestemd voor privégebruik. ONVERMINDERD HET VOORAFGAANDE IS HET NIET TOEGESTAAN PRE-RELEASEVERSIES
VAN DE SOFTWARE OVER TE DRAGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING: De Software kan zijn voorzien van maatregelen die de toegang tot de Software controleren, de toegang tot bepaalde functies of content
controleren, het maken van onrechtmatige kopieën verhinderen of anderszins proberen te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en licenties overschrijdt die
worden toegekend onder de Overeenkomst. Dergelijke maatregelen kunnen de integratie van licentiebeheer, productactivering en andere beveiligingstechnologie
in de Software alsmede het bewaking van het gebruik omvatten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, tijd, datum, toegang of andere controlesystemen, tellers,
serienummers en/of beveiligingsapparaten die zijn ontworpen om het onrechtmatig openen, gebruiken en kopiëren van de Software of enig deel of enige component
hiervan te voorkomen, waaronder schendingen van deze Overeenkomst. Licentiegever behoudt zich het recht voor om het gebruik van de Software op elk gewenst
moment te bewaken. Het is niet toegestaan dergelijke maatregelen voor toegangscontrole te belemmeren of om te proberen dergelijke beveiligingsfuncties uit te
schakelen of te omzeilen. Als je de technische beveiligingsmaatregelen uitschakelt of anderszins omzeilt, functioneert de Software mogelijk niet correct. Als de
Software toegang geeft tot Speciale functies, mag per keer slechts één exemplaar van de Software deze functies benaderen. Mogelijk zijn aanvullende bepalingen
van toepassing en moet je je registreren om toegang te krijgen tot de online services en Software-updates en patches te downloaden. Alleen Software met een
geldige licentie kan worden gebruikt voor het gebruik van onlineservices, waaronder het downloaden van updates en patches. Licentiegever kan de onder deze
Overeenkomst verstrekte licentie en de toegang tot de Software beperken, opschorten of beëindigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot gerelateerde services
en producten, met kennisgeving van 30 dagen of onmiddellijk vanwege elke reden waarover Licentiegever redelijkerwijs geen controle heeft of indien je een
voorwaarde in deze overeenkomst of in een beleid dat ten grondslag ligt aan de Software, inclusief deze Overeenkomst, het privacybeleid van de Licentiegever en/
of de servicevoorwaarden van de Licentiegever, schendt.
DOOR DE GEBRUIK ER GEMAAKTE CONTENT: Met de S oftware kun je mogelijk inhoud maken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een plattegrond, een scenario,
een screenshot, een auto-ontwerp, een voorwerp of een video van je gameplay. In ruil voor het gebruik van de Software, en voor zover je bijdragen via gebruik van de
Software aanleiding geven tot enig auteursrechtelijk belang, verleen je hierbij aan Licentiegever een exclusief, permanent, onherroepelijk, volledig overdraagbaar
en in sublicentie te geven wereldwijd recht op en licentie voor het gebruik van je bijdragen op enige wijze en voor enig doeleinde met betrekking tot de Software en
verwante zaken en diensten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het recht je bijdragen te reproduceren, te vermenigvuldigen, aan te passen, te wijzigen, uit
te voeren, te vertonen, te publiceren, uit te zenden, te verzenden of anderszins te communiceren aan het publiek op enige bekende of nog onbekende wijze, en te
distribueren zonder enige voorafgaande kennisgeving of vergoeding aan jou van enige aard voor de volledige duur van de bescherming die wordt toegekend aan
intellectuele-eigendomsrechten door toepasselijke wetten en internationale verdragen. Je doet hierbij afstand van enige morele rechten op auteurschap, publicatie,
reputatie of toeschrijving met betrekking tot het gebruik en de beschikking van Licentiegever of andere spelers van dergelijke zaken in relatie met de Software en
verwante goederen en diensten onder de toepasselijke wetten. Deze aan Licentiegever verleende licentie en de bovengenoemde verklaring van afstand van enige
toepasselijke morele rechten blijven van kracht na beëindiging van deze Overeenkomst.
INTERNETVERBINDING: Mogelijk heb je een internetverbinding nodig om onlinefuncties te benaderen, de Software te verifiëren of andere functies uit te voeren.
GEBRUIKERSACCOUNTS: Voor het gebruik van de Software of een softwareonderdeel of voor de correcte werking van de Software moet je mogelijk een geldige
en actieve gebruikersaccount voor een onlineservice hebben en onderhouden, zoals een gameplatform van derden of een account voor een sociaal netwerk
(“Account van derden”), of een account bij Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever, zoals is uiteengezet in de documentatie bij de Software. Als
je dergelijke accounts niet hebt, werken bepaalde functies van de Software geheel of gedeeltelijk niet, of niet meer, correct. Voor de Software moet je mogelijk ook
een Softwarespecifieke gebruikersaccount maken bij Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever (“Gebruikersaccount”) om toegang te krijgen tot
de Software en zijn functionaliteit en onderdelen. De aanmeldgegevens van je Gebruikersaccount kunnen worden gekoppeld aan een Account van derden. Je bent
verantwoordelijk voor alle gebruik en de beveiliging van je Gebruikersaccounts en Accounts van derden die je gebruikt voor toegang tot en gebruik van de Software.
VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN
Als je door het gebruik van de Sof tware een gebruikslicentie voor Virtuele valuta en Virtuele goederen kunt aanschaffen en/of verdienen, gelden de volgende voorwaarden.
VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN: Met de Software kunnen gebruikers mogelijk (i) fictieve virtuele valuta gebruiken als exclusief ruilmiddel binnen de
Software (“Virtuele valuta” ofVV”) en (ii) toegang krijgen tot virtuele goederen (en bepaalde beperkte gebruiksrechten) binnen de Software (“Virtuele goederen”
of “VG”). Ongeacht de gebruikte terminologie vertegenwoordigen VV en VG een beperkt licentierecht dat onder deze Overeenkomst valt. Conform de voorwaarden
en jouw naleving van deze Overeenkomst verleent Licentiegever je het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, niet in sublicentie verstrekbare, beperkte recht en de
niet- exclusieve, niet-overdraagbare, niet in sublicentie ver strekbare, beperk te licentie om exclusief binnen de Software do or jou verk regen V V en VG te gebruiken voor
je persoonlijke, niet-commerciële gameplay. Tenzij zoals anderszins is verboden volgens toepasselijk recht, worden de door jou verkregen VV en VG in licentie aan je
verstrekt. Je stemt ermee in dat onder deze Overeenkomst geen aanspraak of eigendomsrecht op VV en VG wordt overgedragen of toegewezen. Deze Overeenkomst
dient niet te worden geïnterpreteerd als verkoop van enige rechten op VV en VG.
VV en VG hebben geen equivalente waarde in echte valuta en functioneren niet als een substituut voor echte valuta. Je erkent en stemt ermee in dat Licentiegever op
elk gewenst moment maatregelen kan herzien of nemen die van invloed zijn op de waargenomen waarde of de aanschafprijs van VV en/of VG, tenzij zoals verboden
is volgens toepasselijke wetgeving. Als je VV en VG niet gebruikt, worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht, met dien verstande echter dat de onder deze
27
Overeenkomst verleende licentie voor VV en VG wordt beëindigd overeenkomstig de voorwaarden van deze Overeenkomst en de documentatie bij de Sof tware wanneer
Licentiegever de Software stopzet of deze Overeenkomst op andere wijze wordt beëindigd. Licentiegever behoudt zich naar eigen inzicht het recht voor om kosten in
rekening te brengen voor het recht op toegang tot of gebruik van VV en VG en/of met of zonder kosten VV en VG kan distribueren.
VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN VERDIENEN EN AANSCHAFFEN: Je hebt mogelijk de mogelijkheid om VV aan te schaffen of bij Licentiegever te
verdienen voor de voltooiing van bepaalde activiteiten of prestaties in de Software. Licentiegever kan bijvoorbeeld VV of VG verstrekken nadat je een activiteit in de
game hebt voltooid, zoals het bereiken van een nieuw level, het voltooien van een taak of het maken van gebruikerscontent. Nadat je VV en/of VG hebt verkregen,
worden ze bijgeschreven op je Gebruikersaccount. Je kunt VV en VG alleen aanschaffen binnen de Software of via een platform waaraan een webwinkel van derden,
een app-store of een andere door Licentiegever geautoriseerde winkel deelneemt (gezamenlijk “Softwarewinkel” genoemd in deze Overeenkomst). Aanschaf en
gebruik van goederen of valuta via een Softwarewinkel zijn gebonden aan de toepasselijke documenten van de Softwarewinkel, met inbegrip van, maar niet beperkt
tot, de servicevoorwaarden en gebruikersovereenkomst. Deze onlineservice is in sublicentie aan je verstrekt door de Softwarewinkel. Licentiegever kan kortingen of
speciale acties aanbieden bij de aanschaf van VV. Dergelijke kortingen en speciale acties kunnen op elk gewenst moment en zonder kennisgeving worden gewijzigd
of stopgezet door Licentiegever. Nadat je een geautoriseerde aankoop van VV in een app-store hebt voltooid, wordt het bedrag van aangeschafte VV bijgeschreven
op je Gebruikersaccount. Licentiegever zal een maximumbedrag vaststellen dat je per transactie en/of dag mag besteden voor de aanschaf van VV. Dit bedrag kan
variëren afhankelijke van de aanverwante Software. Licentiegever kan naar eigen inzicht aanvullende limieten instellen voor het VV-bedrag dat je kunt aanschaffen
of gebruiken, hoe je VV kunt gebruiken en het maximale VV-saldo dat op je Gebruikersaccount kan worden bijgeschreven. Je bent volledig verantwoordelijk voor alle
VV-aankopen via je Gebruikersaccount, ongeacht of je deze al dan niet hebt geautoriseerd.
SALDOBEREKENING: Je kunt je beschikbare VV en VG openen en bekijken in je Gebruikersaccount nadat je je hierbij hebt aangemeld. Licentiegever behoudt zich
het recht voor om naar eigen inzicht alle berekeningen voor de beschikbare VV en VG in je Gebruikersaccount uit te voeren. Bovendien behoudt Licentiegever zich
het recht voor, naar eigen inzicht, om te bepalen hoeveel VV op welke manier worden bij- en afgeschreven van je Gebruikersaccount gerelateerd aan je aanschaf van
VG of voor andere doeleinden. Hoewel Licentiegever ernaar streeft om dergelijke berekeningen op een consistente, redelijke basis uit te voeren, erken je hierbij en
stem je ermee in dat de beslissing van Licentiegever over de beschikbare VV en VG in je Gebruikersaccount definitief is, tenzij je aan Licentiegever documentatie kunt
overleggen dat deze berekening doelbewust onjuist was of is.
GEBRUIK VAN VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN: Alle aangeschafte Virtuele valuta en/of Virtuele goederen in de game kunnen door spelers gedurende
de gameplay worden verbruikt of verloren overeenkomstig de gameregels die van toepassing zijn op valuta en goederen. Deze regels kunnen variëren afhankelijk
van de aanverwante Software. VV en VG kunnen alleen binnen de Software worden gebruikt en Licentiegever kan naar eigen inzicht het gebruik van VV en VG tot
één game beperken. De geautoriseerde toepassingen en doeleinden van VV en VG kunnen op elk gewenst moment worden gewijzigd. Je beschikbare VV en/of VG
zoals weergegeven in je Gebruikersaccount worden telkens verlaagd wanneer je VV en/of VG binnen de Software gebruikt. Als je VV en/of VG gebruikt, betekent
dit dat je verzoekt deze af te schrijven van je beschikbare saldo in je Gebruikersaccount. Je moet over voldoende beschikbare VV en/of VG in je Gebruikersaccount
beschikken om een transactie binnen de Software te voltooien. VV en/of VG in je Gebruikersaccount kunnen zonder kennisgeving worden verminderd zodra bepaalde
gebeurtenissen met betrekking tot je gebruik van de Software plaatsvinden: Je kunt bijvoorbeeld V V en/of VG verliezen als je een game hebt verloren of je personage
sterft. Je bent verantwoordelijk voor alle gebruik van VV en/of VG via je Gebruikersaccount, ongeacht of je dit hebt geautoriseerd. Je dient Licentiegever direct op
de hoogte te stellen wanneer je ontdekt dat VV en/of VG zonder je toestemming zijn gebruikt via je Gebruikersaccount door een ondersteuningsverzoek in te dienen
bij www.take2games.com/support.
NIET-INWISSELBAAR: VV en VG kunnen alleen worden ingewisseld voor items en diensten in de game. Je mag VV of VG niet verkopen, leasen, in licentie geven of
verhuren , of ze converteren naar inwisselbare VV. VV en VG kunnen alleen worden omgewisseld voor goederen of diensten in de game, dus niet voor geld, iets van
geldelijke waarde of andere goederen van Licentiegever of enige andere persoon op enig moment, behalve zoals nadrukkelijk in deze Overeenkomst is beschreven
of anderszins vereist is volgens toepasselijke wetgeving. VV en VG hebben geen contante waarde. Licentiegever of enige andere persoon of entiteit is niet verplicht
om je VV en/of VG in te wisselen voor iets van waarde, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, echte valuta.
GEEN TERUGBETALING: Alle aankopen van VV en VG zijn definitief en in geen geval kunnen dergelijke aankopen worden terugbetaald, overgedragen of omgewisseld.
Tenzij zoals verboden is volgens toepasselijke wetgeving, heeft Licentiegever het volste recht om deze VV en/of VG te beheren, te reguleren, te controleren, te wijzigen,
op te schorten en/of te elimineren wanneer Licentiegever dit naar eigen inzicht gepast acht. Licentiegever is niet aansprakelijk jegens jou of iemand anders wegens
het uitoefenen van dergelijke rechten.
GEEN OVERDRACHTEN: Het is ten strengste verboden om VV of VG over te brengen naar, te verhandelen met, te verkopen aan of uit te wisselen met iemand, behalve
tijdens de gameplay via de Software zoals nadrukkelijk is toegestaan door Licentiegever (“Ongeautoriseerde transacties”), met inbegrip van, maar niet beperkt
tot, gebruikers van de Software. Dergelijke handelingen worden derhalve ook niet goedgekeurd door Licentiegever. Licentiegever behoudt zich het recht voor, naar
eigen inzicht, om je Gebruikersaccount en je VV en VG te beëindigen, op te schorten of te wijzigen en deze Overeenkomst te beëindigen als je je schuldig maakt aan,
helpt bij of verzoekt om Ongeautoriseerde transacties. Alle gebruikers die deelnemen aan dergelijke activiteiten, doen dit op eigen risico en stemmen hierbij ermee
in om Licentiegever en de partners, licentiegevers, dochterondernemingen, contractanten, managers, directeuren, medewerkers en tussenpersonen te vrijwaren
en behoeden voor alle schade, verliezen en onkosten die direct of indirect voortvloeien uit dergelijke acties. Je erkent dat Licentiegever de toepasselijke app-store
erom kan verzoeken om elke Ongeautoriseerde transactie te stoppen, op te schorten, te beëindigen, buiten gebruik te stellen of terug te draaien, ongeacht wanneer
deze Ongeautoriseerde transactie heeft plaatsgevonden (of zal plaatsvinden) wanneer Licentiegever vermoedens of bewijs heeft van fraude, schendingen van deze
Overeenkomst, schendingen van toepasselijke wet- of regelgeving, of een doelbewuste handeling die erop is gericht om de werking van de Software belemmert of
anderszins het effect heeft of kan hebben dat de werking van de Software op enigerlei wijze wordt belemmerd. Als we van mening zijn of reden hebben om aan te
nemen dat je je schuldig hebt gemaakt aan een Ongeautorise erde tra nsactie, stem je bovendien ermee in dat Licentiegever naar eigen inzich t je toegang tot beschikbare
VV en VG in je Gebruikersaccount kan beperken of je Gebruikersaccount en je rechten op enige VV, VG en andere items gerelateerd aan je Gebruikersaccount kan
beëindigen of opschorten.
LOCATIE: VV zijn alleen beschikbaar voor klanten op bepaalde locaties. Je kunt VV niet aanschaffen of gebruiken als je je niet op een goedgekeurde locatie bevindt.
VOORWAARDEN VOOR SOFTWAREWINKEL
Deze Overeenkomst en de levering van de Software via een Softwarewinkel (waaronder de aanschaf van VV of VG) valt onder de aanvullende voorwaarden die zijn
uiteengezet op of in of worden vereist door de toepasselijke Softwarewinkel. Al deze toepasselijke voorwaarden zijn bij verwijzing opgenomen in deze Overeenkomst.
Licentiegever is niet verantwoordelijk of aansprakelijk jegens jou voor enige kredietbank- of bankgerelateerde kosten of andere kosten of heffingen gerelateerd
28
aan je aankooptransacties binnen de Software of via een Softwarewinkel. Al deze transacties worden beheerd door de Softwarewinkel, niet door Licentiegever.
Licentiegever doet nadrukkelijke afstand van alle aansprakelijkheid voor al deze transacties en je stemt ermee in dat je enige verhaalsmogelijkheid met betrekking
tot alle transacties bij of via de Softwarewinkel is.
Deze Overeenkomst geldt alleen tussen jou en Licentiegever, en niet met een Sof twarewinkel. Je erkent dat de Softwarewinkel niet verplicht is om jou onderhouds- of
ondersteuningsdiensten te leveren gerelateerd aan de Software. Onverminderd het voorgaande en voor zover toegestaan volgens toepasselijke wetgeving, heeft de
Softwarewinkel geen enkele andere garantieverplichting met betrekking tot de Software. Elke vordering rond de Soft ware gerelateerd aan productaansprakelijkheid,
het onvermogen om toepasselijke wettelijke of juridische vereisten na te leven, vorderingen onder consumentenbescherming of soortgelijke wetgeving, of inbreuk
op intellectuele eigendom vallen onder deze Overeenkomst. De Softwarewinkel is niet verantwoordelijk voor dergelijke vorderingen. Je moet je houden aan de
servicevoorwaarden en andere toepasselijke regels of beleidslijnen van de Softwarewinkel. De licentie voor de Software is een niet-overdraagbare licentie om de
Software alleen te gebruiken op een toepasselijk apparaat dat je bezit of beheert. Je verklaart dat je niet woont in een land of andere geografische regio waartegen de
VS een embargo heeft ingesteld, of dat je voorkomt op de lijst Specially Designated Nationals van het Amerikaanse ministerie van Financiën of op de lijst Commerce
Denied Person of de lijst met entiteiten van het Amerikaanse ministerie van Handel. De Softwarewinkel is een derde begunstigde voor deze Overeenkomst en kan
deze Overeenkomst bij je afdwingen.
VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE
Door de Software te installeren en te gebruiken, stem je in met de bepalingen voor het verzamelen en gebruiken van informatie zoals uiteengezet in deze
paragraaf en het privacybeleid van Licentiegever, inclusief (waar van toepassing) (i) overdracht van persoonsgegevens en andere informatie aan Licentiegever,
dochterondernemingen, leveranciers en zakenpartners en naar bepaalde andere derden, zoals overheidsautoriteiten, in de VS en andere landen buiten Europa of
je thuisland, waaronder landen met lagere standaarden op het gebied van privacybescherming; (ii) de openbare weergave van je gegevens zoals de identificatie
van je zelfgemaakte inhoud of de weergave van je scores, klassering, prestaties en andere gamegegevens op websites en andere platforms; (iii) het delen van je
gameplaygegevens met hardwareproducenten, platformhosts en marketingpartners van Licentiegever; en (iv) andere toepassingen en openbaarmakingen van je
persoonsgegevens of andere informatie die is vermeld in het voornoemde privacybeleid, zoals dit van tijd tot tijd wordt gewijzigd. Als je niet wilt dat je gegevens op
deze wijze worden gedeeld, moet je de Software niet gebruiken.
Voor de doeleinden van alle kwesties op het gebied van gegevensprivacy, inclusief de verzameling, het gebruik, de openbaarmaking en de overdracht van je
persoonsgegevens en andere gegevens, heeft het privacybeleid op www.take2games.com/privacy, zoals dit regelmatig wordt gewijzigd, voorrang op enige andere
verklaring in deze overeenkomst.
GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste en oorspronkelijke koper van de Software bent, maar niet als je het exemplaar op schijf van de
Software en de begeleide documentatie hebt verkregen als overdracht van de oorspronkelijke koper) dat het originele opslagmedium met de Software bij normaal
gebruik en onderhoud vrij is van defecten in materiaal of werking tot negentig (90) dagen na de aanschafdatum. Licentiegever garandeert je dat deze Software
compatibel is met een personal computer die voldoet aan de minimale systeemvereisten die worden aangegeven in de documentatie van de Software, of dat de
Software door de producent van de game-eenheid is gecertificeerd als compatibel met de game-eenheid waarvoor de Software is gepubliceerd. Vanwege variaties
in hardware, software, internetverbindingen en individueel gebruik staat Licentiegever echter niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw specifieke
computer of game-eenheid. Licentiegever geeft geen garantie dat je de software ongestoord kunt gebruiken, dat de Software voldoet aan je vereisten, dat de werking
van de s oftware ononderbroken en zonder f outen zal zijn, dat de Sof tware compat ibel is met soft ware of hardware van derden of da t eventuele gebreken in de software
zullen worden gecorrigeerd. Geen enkele mondelinge of schriftelijke mededeling die wordt gedaan door Licentiegever of enige geautoriseerde vertegenwoordiger, kan
worden opgevat als een garantie. Omdat bepaalde rechtsgebieden de uitsluiting of beperking van impliciete garanties of de beperking van de toepasselijke wettelijke
rechten van een consument niet toestaan, zijn sommige of alle bovengenoemde uitsluitingen en beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Als je tijdens de garantieperiode om enige reden een defect vindt in het opslagmedium of de Software, stemt Licentiegever ermee in alle Software die tijdens de
garantieperiode defect blijkt te zijn, kosteloos te vervangen zolang de Software nog wordt geproduceerd door Licentiegever. Als de Software niet langer beschikbaar
is, behoudt Licentiegever het recht de Software te vervangen door Software van gelijke of hogere waarde. Deze garantie is beperkt tot het opslagmedium en de
Software zoals deze oorspronkelijk is geleverd door Licentiegever, en geldt niet voor normale slijtage. Deze garantie is niet geldig, en wordt tenietgedaan, als blijkt
dat het defect is veroorzaakt door misbruik, verkeerd gebruik of verwaarlozing. Impliciete wettelijke garanties zijn uitdrukkelijk beperkt tot de periode van 90 dagen,
zoals hierboven beschreven.
Met uitzondering van wat hierboven is uiteengezet, treedt deze garantie in plaats van alle andere garanties, mondeling of schriftelijk, uitdrukkelijk of impliciet, met
inbegrip van enige andere garantie van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel of niet-inbreuk. Geen enkele andere verklaring of garantie van welke
aard dan ook zal bindend zijn voor Licentiegever.
Als je de Soft ware volgens de hierboven beschreven beperkte garantie retourneert, stuur de originele Software dan alleen naar het onderstaande adres van Licentiegever.
Vermeld je naam en retouradres, voeg een kopie bij van je gedateerde aankoopbewijs en beschrijf kort het defect en het systeem waarop je de Software uitvoert.
JE VERANTWOORDELIJKHEID JEGENS LICENTIEGEVER
Je gaat ermee akkoord Licentiegever en de partners, licentiegevers, dochterondernemingen, contractanten, managers, directeuren, medewerkers en
vertegenwoordigers van Licentiegever te vrijwaren, te behoeden en schadeloos te stellen voor alle schade, verliezen en kosten die direct of indirect voortvloeien uit
alles wat je doet of verzuimt te doen bij het gebruik van de Software conform de bepalingen van de Overeenkomst.
IN GEEN GEVAL IS LICENTIEGEVER AANSPR AKELIJK VOOR SPECIALE, INCIDENTELE OF GEVOLGSCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT EIGENDOM, GEBRUIK OF STORING
VAN DE SOFTWARE, MET INBEGRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, SCHADE AAN EIGENDOM, VERLIES VAN GOODWILL, COMPUTERFOUTEN OF -STORING EN,
VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN, SCHADE DOOR PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE AAN EIGENDOMMEN, WINSTDERVING OF SCHADELOOSSTELLING
DOOR ENIGE OORZAAK OF ACTIE DIE HET GEVOLG IS VAN OF GERELATEERD IS AAN DEZE OVEREENKOMST OF DE SOFTWARE, VOORTVLOEIEND UIT EEN
ONRECHTMATIGE DAAD (WAARONDER NALATIGHEID), EEN CONTRACT, STRIKTE AANSPRAKELIJKHEID OF ANDERSZINS, ONGEACHT OF LICENTIEGEVER OP DE
HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE. IN GEEN GEVAL Z AL DE A ANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ALLE SCHADE
(BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR TOEPASSELIJKE WETGEVING) DE PRIJS OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT BETAALD VOOR HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE.
IN GEEN GEVAL ZAL DE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ENIGE EN ALLE VORDERINGEN ONDER DEZE OVEREENKOMST JEGENS JOU,
29
ON GEA CHT W ELK E JURID ISCHE STA PPE N WORD EN OND ERN OMEN, HOGER Z IJN DA N DE KOSTE N DIE JE AA N LIC ENT IEG EVER HE BT BE TA AL D IN DE V OOR AFG A AND E
TWAALF (12) MAANDEN VOOR ALLES WAT GERELATEERD IS AAN DE SOFTWARE OF, ALS DIT BEDRAG HOGER IS, USD $ 200.
OMDAT IN SOMMIGE STATEN/LANDEN BEPERKINGEN VAN DE DUUR VAN IMPLICIETE GARANTIES EN/OF DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN INCIDENTELE
SCHADE OF GEVOLGSCHADE, OVERLIJDEN OF PERSOONLIJK LETSEL TEN GEVOLGE VAN NALATIGHEID, FRAUDE OF MOEDWILLIG WANGEDRAG NIET ZIJN
TOEGESTAAN, ZIJN DEZE BEPERKINGEN EN/OF UITSLUITINGEN OF ENIGE BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID DIE VOORTVLOEIT UIT DE BOVENSTAANDE
VRIJWARING, MOGELIJK NIET OP JOU VAN TOEPASSING. ALS JE BIJVOORBEELD INWONER BENT VAN EEN EU-LIDSTAAT DAN IS LICENTIEGEVER, ONGEACHT
EVENTUELE AFWIJKENDE BEPALINGEN HIERBOVEN, VERANTWOORDELIJK VOOR DOOR JOU GELEDEN VERLIES OF SCHADE DIE EEN REDELIJK TE VOORZIEN
GEVOLG ZIJN VAN SCHENDING OF VERWAARLOZING DOOR LICENTIEGEVER VAN DEZE OVEREENKOMST, MAAR LICENTIEGEVER IS NIET VERANTWOORDELIJK
VOOR VERLIES OF SCHADE DIE NIET TE VOORZIEN IS.
AL S ENIGE BEPAL ING VAN DEZE GAR ANT IE IN STRI JD IS MET WETG EVING OP FEDERAAL, STAATS- OF GEMEENTELIJK NI VEAU EN NIE T KA N WORDEN TOEGE PAST,
BLIJVEN DE OVERIGE BEPALINGEN ONVERMINDERD VAN KRACHT. DEZE GARANTIE GEEFT JE SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN, EN JE KUNT DAARNAAST
ANDERE RECHTEN HEBBEN DIE PER RECHTSGEBIED KUNNEN VERSCHILLEN.
WE CONTROLEREN DE GEGEVENSSTROOM NA AR OF VAN ONS NETWERK EN ANDERE DELEN VAN INTERNET, DR AADLOZE NETWERKEN OF ANDERE NETWERKEN
VAN DERDEN NIET EN ZIJN OOK NIET IN S TA AT DEZE GEG EVENSSTROOM TE CONTROLEREN. DEZE STROOM IS GROTENDEELS AFHANKELIJK VAN DE PRESTATIES
VAN INTERNET EN DE DRAADLOZE DIENSTEN DIE WORDEN GELEVERD OF GECONTROLEERD DOOR DERDEN. WANNEER DEZE DERDEN IETS DOEN OF NAL ATEN, KAN
JE VERBINDING MET INTERNET, DRAADLOZE DIENSTEN OF DELEN HIERVAN SOMS WORDEN BELEMMERD OF ONDERBROKEN. WE KUNNEN NIET GARANDEREN
DAT DERGELIJKE GEBEURTENISSEN ZICH NIET VOORDOEN. DIENOVEREENKOMSTIG DOEN WE AFSTAND VAN ENIGE EN ALLE AANSPRAKELIJKHEID TEN GEVOLGE
VAN OF GERELATEERD AAN ALLES WAT DERDEN DOEN OF NALATEN WAARDOOR JE VERBINDING MET INTERNET, DRAADLOZE DIENSTEN OF DELEN HIERVAN OF
HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE EN AANVERWANTE DIENSTEN EN PRODUCTEN WORDT BELEMMERD OF ONDERBROKEN.
BEËINDIGING
De Overeenkomst is van kracht tot dat deze do or jou of do or Licen tiegever wordt b eëindigd. Deze Overeenkomst wordt automatisch beë indigd als L icentiegever s topt met
het beheer van de Softwareservers (voor games die uitsluitend online worden geëxploiteerd, als Licentiegever besluit of van mening is dat je gebruik van de Software
betrekking heeft of kan hebben op fraude of witwaspraktijken of een andere illegale activiteit of als je niet voldoet aan de voorwaarden van deze Overeenkomst,
inclusief, maar niet beperkt tot, de bovenstaande licentievoorwaarden. Je kunt deze Overeenkomst op elk gewenst moment beëindigen door (i) Licentiegever te
verzoeken om je Gebruikersaccount voor toegang tot of gebruik van de Software te beëindigen en verwijderen volgens de methode die in de servicevoorwaarden
is beschreven, of (ii) alle exemplaren van de Software in jouw bezit, onder jouw toezicht of onder jouw beheer te vernietigen en/of verwijderen. Als je de Software
verwijdert van het Gameplat form, worden niet de gegevens gerelateerd aan je Gebruikersaccount verwijderd, waaronder V V en VG gerelateerd aan je Gebruikersaccount.
Als je de Software opnieuw installeert met hetzelfde Gebruikersaccount, heb je mogelijk nog altijd toegang tot de eerdere gegevens van je Gebruikersaccount,
waaronder VV en VG gerelateerd aan je Gebruikersaccount. Behalve zoals anders verboden is volgens toepasselijke wetgeving, worden echter ook alle VV en VG
gerelateerd aan je Gebruikersaccount verwijderd als je Gebruikersaccount wordt verwijderd wanneer deze Overeenkomst om enigerlei reden wordt beëindigd. Als
deze Overeenkomst wordt beëindigd vanwege jouw schending van deze Overeenkomst, kan Licentiegever je verbieden de Software opnieuw te registreren of er
toegang toe te verkrijgen. Als deze Overeenkomst om wat voor reden dan ook wordt beëindigd dien je het fysieke exemplaar van Software, aanverwante materialen
en alle onderdelen in jouw bezit of onder jouw beheer permanent te vernietigen, waaronder op alle clientservers, computers, game-eenheden of mobiele apparaten
waarop de Software is geïnstalleerd. Wanneer deze Overeenkomst wordt beëindigd, worden je gebruiksrechten voor de Software, waaronder VV en VG gerelateerd
aan je Gebruikersaccount, direct beëindigd. Bovendien moet je alle gebruik van de Software staken. De beëindiging van deze Overeenkomst is niet van invloed op
onze rechten of jouw verplichtingen onder deze Overeenkomst.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING
De ontwikkeling van de Software en documentatie is uitsluitend gefinancierd met particuliere middelen en de Software en documentatie worden geleverd als
“Commercial Computer Software” (commerciële computersoftware) of “Restricted Computer Software” (beperkte computersoftware). Gebruik, duplicatie of
openbaring door de Amerikaanse overheid of een onderaannemer van de Amerikaanse overheid is onderhevig aan de beperkingen die zijn uiteengezet in subparagraaf
(c)(1)(ii) van de clausules Rights in Technical Data and Computer Software in DFARS 252.227-7013 of zoals uiteengezet in subparagraaf (c)(1) en (2) van de clausules
Commercial Computer Software Restricted Rights in FAR 52.227-19, waar van toepassing. De contractant /producent is de Licentiegever op de onderstaande locatie.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN
Je stemt er hierbij mee in dat Licentiegever onherstelbare schade oploopt als niet specifiek wordt toegezien op de naleving van de bepalingen van deze Overeenkomst.
Derhalve stem je ermee in dat Licentiegever recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs van schade, op een passende schadeloosstelling met
betrekking tot deze Overeenkomst, waaronder tijdelijke en permanente wettelijke schadevergoeding, naast enige andere beschikbare verhaalsmogelijkheden.
BELASTINGEN EN ONKOSTEN
Je bent verantwoordelijk voor, dient de betaling te verrichten voor en zal Licentiegever en alle dochterondernemingen, managers, directeuren en medewerkers
van Licentiegever vrijwaren en behoeden voor enigerlei belasting, accijns en heffing die door een overheidsinstelling wordt opgelegd in verband met de transacties
zoals bedoeld in deze Overeenkomst, waaronder rente en boetes hierover (behalve belastingen over de netto-inkomsten van Licentiegever), ongeacht of deze
kosten zijn opgenomen op een factuur die je op enig moment is toegestuurd door Licentiegever. Je dient kopieën van alle vrijstellingsverklaringen te overleggen aan
Licentiegever als je recht hebt op vrijstelling. Al jouw onkosten en kosten in verband met activiteiten onder deze Overeenkomst, indien van toepassing, zijn volledig
jouw verantwoordelijkheid. Je hebt geen recht op terugbetaling van enige onkosten door Licentiegever en vrijwaart Licentiegever hiervoor.
SERVICEVOORWAARDEN
Alle toegang tot en gebruik van de Software vallen onder deze Overeenkomst, de toepasselijke documentatie bij de Software, de ser vicevoorwaarden van Licentiegever,
en het privacybeleid van Licentiegever. Alle voorwaarden van de servicevoorwaarden zijn hierbij bij verwijzing opgenomen in deze Overeenkomst. Effende Deze
overeenkomsten vertegenwoordigen de volledige overeenkomst tussen jou en Licentiegever betreffende je gebruik van de Software en aanverwante diensten en
producten, en vervangen alle eerdere zowel schriftelijke als mondelinge overeenkomsten tussen jou en Licentiegever. Als deze Overeenkomst in strijd is met de
servicevoorwaarden, geldt deze Overeenkomst.
30
OVERIG
Als enige bepaling in deze Overeenkomst om enige reden niet kan worden toegepast, zal een dergelijke bepaling worden bijgesteld, maar alleen voor zover nodig is
om de bepaling uitvoerbaar te maken. Alle overige bepalingen van deze Overeenkomst blijven onverminderd van kracht.
TOEPASSELIJK RECHT
Deze Overeenkomst dient te worden geïnterpreteerd (zonder inachtneming van strijdigheden of keuze van wettelijke bepalingen) volgens de wetgeving van de Staat
New York, VS, zoals deze wetgeving wordt toegepast op overeenkomsten tussen inwoners van New York die worden ondertekend en uitgevoerd in New York, met
uitzondering van gevallen waarop federale wetgeving van toepassing is. Zonder nadrukkelijke schrif telijke verklaring van afstand van Licentiegever voor een specifiek
geval of tenzij in strijd met lokale wetgeving, zal het enige en exclusieve rechtsgebied en de enige en exclusieve plaats van handeling met betrekking tot de inhoud van
deze Overeenkomst de r echtbanken en de federale recht banken van de sta at die zijn gevestigd in de plaats waar de hoofdves tiging van Licentiegever zich bevindt ( New
York County, New York, VS). Jij en Licentiegever gaan akkoord met de bevoegdheid van deze rechtbanken en komen overeen dat een exploot mag worden betekend
op de wijze zoals in deze Overeenkomt is uiteengezet voor het doen van aanzeggingen of anderszins zoals toegestaan krachtens de wetgeving van de staat New
York of de federale wetgeving van de VS. Jij en Licentiegever gaan ermee akkoord dat de Internationale Conventie van de VN over contracten voor de internationale
verkoop van goederen (Wenen, 1980) niet van toepassing zal zijn op deze Overeenkomst of op geschillen of transacties die voortvloeien uit deze Overeenkomst. Als je
echter inwoner bent van een EU-lidstaat, kun je profiteren van de dwingende bepalingen van het consumentenrecht in de lidstaat waar je woont, en kun je juridische
procedures gerelateerd aan deze Overeenkomst aanbrengen in de rechtbanken van de lidstaat waar je woont.
ALS JE VRAGEN HEBT OVER DEZE OVEREENKOMST, KUN JE SCHRIFTELIJK CONTACT MET ONS OPNEMEN OP HET VOLGENDE ADRES: TAKE-TWO INTERACTIVE
SOFTWARE, INC., 622 BROADWAY, NEW YORK, NY 10012, VERENIGDE STATEN.
Alle andere voorwaarden van de gebruiksrechtovereenkomst zijn van toepassing op je gebruik van de software.
© 2017 Nintendo. Nintendo Switch and Joy-Con are trademarks of Nintendo. © 2005-2017 Take-Two Interactive Software en zijn dochterondernemingen. Alle
rechten voorbehouden. 2K, de betref fende logo’s en Take-Two Interactive Software zijn handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Take-Two Interactive
Software, Inc. Alle WWE programma’s, talentnamen, beelden, gelijkenissen, slogans, worstelbewegingen, handelsmerken, logo’s en auteursrechten van WWE zijn
het exclusieve eigendom van WWE en zijn dochterbedrijven. © 2017 WWE. Alle rechten voorbehouden. Alle overige merken, logo’s en auteursrechten zijn eigendom
van de betreffende eigenaren. Uitvoerend producent soundtrack Dwayne Johnson.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30

2K WWE 2K18 de handleiding

Type
de handleiding