2K WWE 2K17 de handleiding

Type
de handleiding
NEDERLANDS - RAADPLEEG VOOR HET GEBRUIK VAN DIT PRODUCT HET INSTELLINGENMENU VAN UW
PLAYSTATION
®
4-SYSTEEM VOOR BELANGRIJKE GEZONDHEIDS- EN VEILIGHEIDSINFORMATIE
VOORZORGSMAATREGELEN - Deze gamedisk bevat software voor het PlayStation
®
4-systeem (PS4™-systeem) en voldoet
uitsluitend aan de PS4™-specicaties voor de PAL-markt. Lees de veiligheidsgids voor het PS4™-systeem aandachtig door
om er zeker van te zijn dat u deze gamedisk op de juiste manier gebruikt en bewaart.
GEZONDHEIDSWAARSCHUWINGEN - Speel altijd in een goed verlichte omgeving. Neem regelmatig pauze; 15 minuten
per uur. Stop met spelen als u last krijgt van duizeligheid, misselijkheid, vermoeidheid of hoofdpijn. Sommige personen
die gevoelig zijn voor itsende of knipperende lichten of geometrische vormen en patronen kunnen zonder het
te weten epilepsie hebben en zij kunnen een epileptische aanval krijgen als ze televisie kijken of videogames spelen.
Raadpleeg uw arts voordat u videogames gaat spelen als u aan epilepsie lijdt en waarschuw direct een arts als u tijdens
het spelen een van de volgende symptomen ervaart: gezichtsstoornissen, spiertrekkingen of andere ongecontroleerde
bewegingen, verlies van bewustzijn, verwarring en/of stuiptrekkingen.
GEZONDHEIDSWAARSCHUWING 3D - Sommige mensen ervaren mogelijk ongemak (zoals pijnlijke of vermoeide ogen
of misselijkheid) tijdens het bekijken van 3D-lmbeelden of het spelen van stereoscopische 3D-games op 3D-televisies.
Als u een dergelijk ongemak ervaart, moet u het gebruik van uw televisie onmiddellijk staken tot de klachten zijn verdwenen.
In het algemeen raden we u aan langdurig gebruik van uw PS4™-systeem te vermijden en elk uur dat u speelt een kwartier
pauze te nemen. Bij het spelen van stereoscopische 3D-games of het bekijken van 3D-lmbeelden kan het echter per
persoon verschillen hoe lang en hoe vaak u pauze moet nemen. Zorg dat u lang genoeg pauzeert om eventuele klachten
te laten verdwijnen. Raadpleeg uw arts als de symptomen blijven bestaan. Het gezichtsvermogen van jonge kinderen
(vooral kinderen jonger dan zes jaar) is nog in ontwikkeling. We raden u aan de arts of optometrist van uw kind te raadplegen
voordat u jonge kinderen toestaat 3D-lmbeelden te bekijken of stereoscopische 3D-games te spelen. Volwassenen moeten
toezicht houden op jonge kinderen om er zeker van te zijn dat ze zich aan de bovengenoemde aanbevelingen houden.
VR GEZONDHEIDSWAARSCHUWING - Sommige mensen kunnen last krijgen van bewegingsziekte, misselijkheid,
disoriëntatie, wazig zien of andere klachten tijdens het bekijken van virtual reality content. Als deze symptomen optreden,
stop dan onmiddellijk en verwijder de VR-headset.
ILLEGAAL KOPIËREN - Het gebruik van het PS4™-systeem en PS4™-gamedisks is gebonden aan een softwarelicentie.
Het PS4™-systeem en de PS4™-gamedisks zijn voorzien van technische beschermingsmechanismen die zijn ontwikkeld om
ongeautoriseerde vermenigvuldiging van de auteursrechtelijk beschermde werken op de PS4™-gamedisks te verhinderen.
Ongeautoriseerd gebruik van geregistreerde handelsmerken of ongeautoriseerde vermenigvuldiging van auteursrechtelijk
beschermde werken door deze mechanismen te omzeilen of op andere wijze is wettelijk verboden. Als u informatie hebt
over illegaal gekopieerde producten of methoden die worden gebruikt om onze technische beschermingsmaatregelen
te omzeilen, stuurt u dan een e-mail naar anti-pir[email protected] of belt u de lokale klantenservice.
OUDERLIJK TOEZICHT INSTELLEN - De beoordeling op de voorkant van de verpakking geeft aan voor welke leeftijd deze
gamedisk geschikt is. Stel ouderlijk toezicht in op uw apparaat om te voorkomen dat jongere kinderen de game spelen.
Zie voor meer informatie over leeftijdsclassicaties en het instellen van ouderlijk toezicht de snelstartgids die is meegeleverd
met uw PS4™-systeem of ga naar playstation.com/parents
HULP EN ONDERSTEUNING - Ga naar eu.playstation.com of bel het onderstaande telefoonnummer:
Nederlands
020 709 5025 Gesprekskosten kunnen verschillen afhankelijk van je provider voor je vaste / mobiele
telefoon. Controleer dit bij je provider voordat je belt.
3
CONTROLLERLAY-OUT
Productondersteuning:
http://support.2k.com
Opmerking: de online functies van WWE 2K17 zullen beschikbaar zijn tot 31 mei 2018.
We behouden ons het recht voor om online functies aan te passen of te annuleren.
Eventuele wijzigingen zullen 30 dagen van tevoren worden aangekondigd.
Pauzeren
R
Tegenaanval
(Ingedrukt houden) +
linker joystick rennen
Speciale move/afmaker:
E
+
D
: OMG!
Irish whip (staand)
Pin (nabij gevloerde
tegenstander)
Uithalen/krachtig uithalen
(ingedrukt houden)
Tegenstander verplaatsen
N
Andere tegenstander kiezen
(mits handmatig doelzoeken is ingeschakeld)
Q
Voorwerpen oppakken /
Klimmen
(Kort indrukken)
Q
+ linker
joystick richting touwen/rand:
Rand van de ring betreden
(Ingedrukt houden)
Q
+
linker joystick richting
touwen/rand:
Ring betreden/verlaten
C
Wake Up Taunt
(wakker treiteren)
V
Toggle Speciale move/afmaker
Z
Taunt Crowd (publiek treiteren)
X
Taunt Opponent
Superstar
besturen
E
Doelwitsysteem
ledematen van Front Facelock
(frontale facelock) en gevloerde
tegenstanders
E
+
A
of
S
of
D
of
F
Huidige doel tonen
(Kort indrukken) frontale
facelock/ linker joystick +
(kort indrukken) Normal
Grapple (grijpaanval)/linker joystick +
(ingedrukt houden) Strong Grapple
(krachtige grijpaanval)
4
BESTURING
CHAIN WRESTLING
Bij een Lock Up tijdens Chain Wrestling, kun je
proberen om het voordeel te krijgen door een
combinatiehoudgreep te kiezen (
F
,
D
of
A
). Tijdens
een combinatiehoudgreep zoek je de hotspot met de
rechter joystick. De aanvaller kan zijn tegenstander
ook slaan (
F
) of in de armgreep (
S
) nemen.
GRIJPEN
Normale grijpaanval:
Linker joystick
7
/
3
/
1
/
5
+
S
Krachtige grijpaanval:
Linker joystick
7
/
3
/
1
/
5
+
S
ingedrukt houden
Tegenstander omdraaien: Rechter joystick
1
of
5
Snapmare naar zithouding: Rechter joystick
3
FRONTALE FACELOCK
Vastzetten: Als je een vijand wilt grijpen met een
Front Facelock (frontale facelock) druk je op
S
zonder dat je in een bepaalde richting wijst met de
linker joystick
Grijpaanval:
Linker joystick
7
/
3
/
1
/
5
+
S
Werkende houdgreep:
S
zonder dat je in een bepaalde richting wijst met
de linker joystick
Onderwerping:Hou
S
ingedrukt
Uithaal:
F
Tegenstander slepen: Gebruik
R
en de linker
joystick in een willekeurige richting duwen
Irish whip:
A
Frontale facelock loslaten:
Q
Richten op ledemaat:
E
+ <
A
of
S
of
D
of
F
>
TEGENSTANDER
VERPLAATSEN
Gebruik de rechter joystick om een gevloerde of
verdoofde tegenstander te verplaatsen.
GEVLOERDE TEGENSTANDER
Tegenstander optillen: Rechter joystick
7
Tegenstander omdraaien: Rechter joystick
1
/
5
Tegenstander optillen naar zithouding:
Rechter joystick
3
Vanaf het hoofd, de zij of de voeten kun je de
volgende acties uitvoeren:
Grijpen:
S
Krachtig uithalen: Houd
F
ingedrukt
Onderwerping: Hou
S
ingedrukt
Richten op ledemaat:
E
+ <
A
of
S
of
D
of
F
>
ONDERWERPINGEN
Draai de rechter joystick rond om de slider te
verplaatsen in de onderwerpingsminigame.
Als verdediger (blauw) moet je de slider van de
aanvaller (rood) vermijden!
Grijp de gloeiende bol om je tegenstander vast te
zetten of om te ontsnappen!
ONDERWERPINGEN
(ALTERNATIEF)
Er is ook een alternatief onderwerpingsmechanisme
beschikbaar in WWE 2K17. Indien geselecteerd,
moeten de aanvaller en verdediger tegen elkaar
strijden door snel de getoonde
A
/
S
/
D
/
F
-knop
in te drukken tijdens onderwerpingen.
Let goed op, want de knop die moet worden ingedrukt
verandert steeds tijdens de onderwerpingspoging.
5
PINFALLS
Druk op
S
als de meter zich in het doelgebied
bevindt om te ontsnappen.
Als je de Rope Break-vaardigheid hebt en je in de
buurt van de touwen staat, kun je op
A
drukken om
een handmatige Rope Break uit te voeren.
Dirty Pins
Als je de Dirty Pin-vaardigheid hebt en je
tegenstander evenwijdig aan de touwen ligt, kun je
A
ingedrukt houden om een Dirty Pin uit te voeren!
TEGENAANVALLEN
R
-pictogram: Normal reversal (normale
tegenaanval). Deze move heeft één tegenaanval.
Hiervoor heb je een voorraad van één tegenaanval
nodig.
Groen
R
-pictogram: Minor reversal (kleine
tegenaanval). Deze move heeft een Major Reversal
(grote tegenaanval). Hiervoor heb je een voorraad van
één tegenaanval nodig.
Oranje
R
-pictogram: Major reversal (grote
tegenaanval). Laatste mogelijkheid tot een
tegenaanval voor deze move. Hiervoor heb je een
voorraad van twee tegenaanvallen nodig.
Grote tegenaanvallen vereisen meer voorraad,
maar verzwakken je tegenstander tijdelijk.
TEGENSTANDER VERDOOFD
IN DE HOEK
Tegenstander omdraaien: Rechter joystick
1
/
5
Optillen en op turnbuckle (touwspanner)
plaatsen: Rechter joystick
7
Plaatsen in Tree Of Woe (op z'n kop ophangen in
de hoek): Rechter joystick
3
TEGENSTANDER VERDOOFD
TEGEN DE TOUWEN
Tegenstander verdoofd tegen middelste touw
plaatsen: Rechter joystick
1
of
5
LADDER
Klim een ladder op en voer een duikaanval uit op een
tegenstander aan de rand van de ring. Om een ladder
tegen de touwen te zetten beweeg je linker joystick
richting de touwen, houd je
E
ingedrukt en druk
je op
Q
.
ROLL OUT
Als je een Roll Out doet, blijf je liggen aan de
rand van de ring terwijl je Rollout-meter volloopt.
Als de meter vol is, ben je hersteld en ontvang
je een Buff. Je kunt op
S
drukken als de meter
oranje is om eerder te herstellen, maar je zult een
Debuff ontvangen.
TAFEL
Beschadig je tegenstander met tafels om hun Table
Break-meter vol te laten lopen. Door de meter van
de tegenstander te vullen, speel je Table Grapples
vrij, waarmee je ze door een tafel kunt raggen zonder
een Table Finisher te gebruiken. Het Table Break-
pictogram geeft aan wanneer een Table Grapple kan
worden uitgevoerd door op
S
te drukken. Als de
tegenstander tegen een tafel leunt die in een hoek
staat, kun je hem ook met een Running Strike door
de tafel beuken.
HANDMATIG RICHTEN
In WWE 2K17 staat Manual Targeting (handmatig
richten) standaard aan. Je kunt naar een ander
doelwit schakelen door op
M
te drukken. De naam
van je nieuwe doelwit verschijnt kort boven het hoofd
van je Superstar.
6
1. Tegenaanval-prompt: Time
R
nauwkeurig om de aanval van de tegenstander om te zetten
in een tegenaanval.
2. Gezondheidsmeter: Hou je gezondheid in de gaten als je tegenstander je pijn doet.
3. Uithoudingsvermogen: Als deze meter leeg is, kun je minder snel lopen en bijkomen, en kun je
tijdelijk niet rennen.
4. Momentumbalk: Bouw momentum op door aanvallen uit te voeren en te treiteren. Bereik 100%
om een speciale move te verdienen en bereik 150% om een afmaker te verdienen.
5. Speciale move/afmaker: Druk op
D
zodra het in beeld verschijnt om jespeciale move/afmaker
uit te voeren.
6. Tegenaanvallen: Toont het aantal tegenaanvallen dat je tot je beschikking hebt. Deze worden vanzelf
geleidelijk aangevuld.
GAMESCHERM
1
5
46
3
2
7
WWE CREATIONS
In de creatiesuite van WWE 2K17 kun je je WWE-ervaring aanpassen met behulp van robuustere en
krachtigere opties dan ooit tevoren.
NIEUW! Custom Video (aangepaste video): De gebruiker kan zijn eigen video maken die wordt
vertoond op de Titantron tijdens een opkomst.
NIEUW! Custom Victory (aangepaste overwinning): De gebruiker kan zijn eigen Face-and-
Heel-overwinningsscènes creëren voor zijn Custom Superstar of een WWE Superstar naar
keuze.
NIEUW! Highlight Reel (hoogtepuntenvideo): Tijdens een wedstrijd kan de gebruiker een
stuk naar keuze opnemen en die opname toevoegen aan zijn Custom Video.
Custom Superstar (aangepaste superster): Stel je eigen Superstar samen of pas een van
de WWE Superstars aan!
Custom Entrance (aangepaste opkomst): Kies uit verschillende entrees en laat je Superstar
opkomen in stijl.
Custom Move-set (aangepaste moves): Kies uit honderden moves om de ring te domineren
met je Superstar.
Custom Championship (aangepast kampioenschap): Creëer nieuwe kampioenschapstitels
of pas bestaande WWE-titels aan.
Custom Arena (aangepaste arena): Ontwerp een stadion dat de bloedstollende actie van
WWE waardig is.
Custom Show (aangepaste show): Crer je eigen showmerk voor gebruik in de speltypen
Exhibition en WWE Universe.
Community Creations (community-creaties): Upload je creaties en deel ze met het
WWE Universe!
8
9
SPELTYPE WWE UNIVERSE
Het speltype WWE Universe biedt de ultieme WWE-sandbox-ervaring in WWE 2K17. Boek wedstrijden,
wijs Superstars toe aan shows en pay-per-views, crer rivaliteiten en bondgenootschappen of kijk
hoe ze vanzelf worden gevormd. Promo's en run-ins zijn nu beschikbaar in dit speltype, wat Superstars
spannende nieuwe mogelijkheden geeft om op te treden tijdens shows. Een geüpdatete interface geeft
weer wat er gebeurt voor elke show, zodat spelers informatie kunnen vinden over hun favoriete Superstars
en kampioenen. Onze nieuwe showpresentatie resulteert in een authenthieke WWE-ervaring, want je
speelt shows in WWE Universe net zoals je ze op tv zou zien.
10
SPELTYPE MYCAREER
Het speltype MyCAREER is verder uitgebreid, waardoor je de droom om een WWE Superstar te
worden als nooit tevoren kunt najagen. Voor het eerst kun je starten met je Custom Superstar in de
hoofdopstelling of op NXT. Met goede wedstrijden verdien je VC, dat je kunt uitgeven om je vaardigheden
te verbeteren, nieuwe moves te leren, managers te huren en voor andere boosts. Maar vijfsterren-
wedstrijden scoren is niet genoeg om het WWE Universe te winnen. Je moet aan de populariteit van
je Superstar werken, door goed uit je woorden te komen voor een microfoon en zelfs door veel t-shirts
te verkopen van je Superstar. Met de nieuwe promo-functie kun je het stadion op z'n kop zetten, de
promo's van andere Supersterren onderbreken of het publiek uitkafferen. Word de face of heel die je
altijd al wilde zijn.
De rivaliteiten zijn nu groter en beter, en lopen door maanden van pay-per-views. Als je je rivaal in
de ring en voor de microfoon overschaduwt, dan win je grote prijzen. Neem het op tegen de Custom
Superstars van je vrienden, dankzij de Career Invasion-functie. En natuurlijk zal ook The Authority
zijn opwachting maken tijdens je carrière. Kan jij ze tevreden stellen, zodat zij je de wedstrijden geven
die jij wilt, of weet je ze te trotseren en krijg je ze zover dat ze meegaan in jouw aanpak? En als die
kampioenschapsriem om je middel niet genoeg voor je is, kun je gewoon voor een tweede exemplaar
gaan en dubbel kampioen worden!
11
12
YUKE’S
PRODUCENT/SENIOR VICEPRESIDENT
HIROMI FURUTA
ALEGMEEN TECHNISCH DIRECTEUR
HIROKI UENO
SENIOR CREATIEF DIRECTEUR
TAKU CHIHAYA
SENIOR TECHNISCH MANAGEMENT
DIRECTEUR
SHINTARO MATSUBARA
SENIOR ARTDIRECTORS
YOSHIO TOGIYA
GEORGE K ITO
MAKIO YAMANAKA
SENIOR TECHNISCH DIRECTEUREN
TAKASHI TAKEZAWA
TAKANORI MORITA
AKITSUGU HIRANO
TECHNISCH DIRECTEUREN
TSUKASA KATO
HIROSHI FUKUDA
SHUNSUKE HANABUSA
ARTDIRECTOR INTERFACE
KAZUNARI NIKE
SENIOR DIRECTEUR GAMEDESIGN
NAOTO UENO
DIRECTEUR GAMEDESIGN
SHINSUKE GOTO
ARTDIRECTORS
KOJI MAKINO
TAKASHI KOMIYAMA
MASAHIRO NAKATANI
ARI SAWADA
R&D-TEAM
SENIOR TECHNISCH DIRECTEUREN
NOBUYOSHI ONO
HIDEKI SUZUKI
MASAMICHI TAKANO
HOOFDPROGRAMMEURS
MA WENCHAO
YOSHIRO AOKI
YOUSUKE SAWADA
PROGRAMMEURS
KAZUKI IIBOSHI
SENIOR VICEPRESIDENT/ALGEMEEN
CREATIEF DIRECTEUR
NORIFUMI HARA
ASSISTENT-TECHNISCH DIRECTEUREN
REIJI SATO
KOJI HAYASHI
JUNICHI TAGUCHI
HOOFDPROGRAMMEURS
SHOTARO NOTSU
ATSUSHI NARITA
TOSHIAKI ISHIHARA
MASAYUKI MAKITA
TAKAHIRO TANAKA
TAKUYA SUZUKI
TSUBASA ANDO
TAKUYA ISHIBASHI
PROGRAMMEURS
KOICHI SATO
KOUSUKE HAYASHI
MASAKI SAITO
KOJI KURI
EMI ISHII
TSUYOSHI KOBAYASHI
TAKUMI HIROKAWA
HIDENORI MASAKI
CHIFUMI UENAKA
RYOUHEI HOSOKAWA
SHINGO SOGABE
YUKI AWAZU
HAO CHENG
KOUSUKE SAITO
HIROSHI KANDA
SOTARO ARAKAWA
SHINYA UENO
YUSUKE KAKUMOTO
JUNYA UEDA
HIDEHIRO BUSHISUE
TAICHI NAGANO
TAKAFUMI YASUDA
YUZURU NAKAMURA
JUNICHI OHTANI
TENMARU TAKASAKI
KAZUHO KANEYA
HARUKA ISOGAI
YUUKI NAKAJIMA
PROGRAMMA-ASSISTENTMANAGER
FUMIO YURUGI
ASSISTENTEN SYSTEEMPROGRAMMA
SHINGO YONEDA
TADASHI NAKAMURA
ASSISTENT-DIRECTEUREN
GAMEDESIGN
TAKURO YAMAMORI
TAKAYOSHI AKASAKA
HOOFD GAMEDESIGNERS
HIDEKAZU TANAKA
KENJI NAKAMURA
SHINICHI MIYAMOTO
TETSUYA SETA
BRYAN WILLIAMS
GAMEDESIGNERS
MIHO WATANABE
DAISUKE OHNO
TATSUYA WATANABE
MAKOTO YANO
AKIHIDE IKE
MIKI KUROIWA
AUDIODESIGNERS
KOTARO TAMURA
CHAN KEAN YI
SENIOR MODELONTWERPER
NOBUYUKI FUKASAWA
HOOFD MODELONTWERPERS
KAZUHIRO SAITO
TAKAHIRO BANBA
MODELONTWERPERS
KAZUYUKI ISAYAMA
MIHO HASHIMOTO
JIE WEI
YUKI MATSUMOTO
MASAAKI HASHIMOTO
TAKANORI AKIYAMA
TAMAYO NOGUCHI
YUKIE ABE
MAKO SUZUKI
SYOUHEI KURIYAMA
YUSUKE YAMAZAKI
KYOHEI HOSOMI
YOSUKE YAMAGUCHI
MAYU DEGAWA
KEIKO ZAMA
JUNICHI KOSHINO
MOTOSHI HIRO
TAKAHASHI MASAYA
ISHIMOTO SHOKO
ASSISTENT-ARTDIRECTOR INTERFACE
SATOSHI KAKUTANI
VORMGEVING INTERFACE
MIHO SHIROTA
NAOMI KANEDA
YUZURU HIROKI
TAKUYA KAWAMORITA
YOKO YAMANE
WWE 2K17 GAME CREDITS
13
ASSISTENT-DIRECTEUREN ANIMATIE
CHIZURU OGURA
MITSUO SHIMIZU
TAKASHI WATANABE
YUKI AKABA
HOOFDANIMATORS
DAIJIRO KAKINUMA
TATSUYA MAKI
TAKAHIRO OSHIDA
TATSUYA SHIMOZAKI
KAZUYA INOUE
ANIMATORS
TSUYOSHI FUKUHARA
KAZUYUKI MIYAKE
HIROYUKI WADA
YOSHIYUKI IWAI
MANAMI ONE
NAOKI ISHIYAMA
AKIE OKAJI
MADOKA TAIRA
ANJELINA QUIJANO
DAVID ONG
AGGIE CHRISTAKIS
DANIEL KITCHENS
ERIC OLIVER
TRUNG DOAN
MAKOTO NISHIDE
KOHEI GUSHIKEN
NORIMITSU TAKAHASHI
YUJI UNUMA
TETSUSHI OKUBO
TAKAFUMI SHIRATORI
NAOKI SATO
YUKI ENDO
YOSHIYA YAMADA
MAKOTO ISHIKAWA
KAZUKI YAMADA
GIICHI KINOSHITA
SHOTARO KAWAGUCHI
TOSHIHIKO MACHIDA
HIROYUKI TOKUE
MAKOTO ONUMA
MIGAKU ARATA
TATSUO OTAKE
JUNKO MURATA
ASSISTENTEN GAME-ONTWIKKELING
NAOTO KUGE
MUNECHIKA SUZUKI
JUNICHI HIRAOKA
SAYAKA MORISHIMA
MASATO NOJIRI
ASSISTENT-DIRECTEUREN
KWALITEITSBEWAKING
MASAKI IZUOKA
RYO OHURA
HOOFD KWALITEITSBEWAKING
MASAYUKI SONEDA
HOOFDTESTERS
TAKAMASA UCHIDA
KINO SAKAGAMI
TESTERS
YURI SHINOZUKA
KASUMI KITAMURA
AKIHIRO NAKAMURA
YUMA HAMAYA
SUGURU AKITA
SHINNOSUKE KONTANI
YUTA SUZUKI
MANAGER VERTALINGEN
DEREK KESSLER
VERTALERS
LEO KING
MITSUE OTAKI
OBJECTIEF-FOTOGRAFIE
SHUN YAMAGUCHI
YOKO SATO
IT-ONDERSTEUNING
KENTARO SETO
KOJI TOMITA
KAZUNORI NAKAGAWA
SYUJI MATSUDAIRA
ADMINISTRATIEVE ONDERSTEUNING
YUKINOBU KIMURA
TSUNEHARU SASAKI
JUNKO MIYAMOTO
SATOMI TAKAO
NATSUKO HAGIWARA
JURIDISCHE AFDELINGEN
KEIKO SAKAGUCHI
YASUYUKI YAMAMOTO
FINANCIËLE AFDELINGEN
NAOKI HAMA
HIROTOMO TANIGUCHI
SUGARCUT, LLC.
RYU TAKADA
TOSHIJI HAZUMI
AKIHISA SHIOTA
YUICHI ASHIBE
AIKA OKADA
NOBUYUKI BANSYO
AMZY CO., LTD.
KAZUHIRO MATSUDA
KAORU MIZOGUCHI
RYUSUKE WATANABE
TOMOHIRO GOTO
TAKAHIRO HARA
SOUND AMS INC.
MOMO MICHISHITA
KOTARO TAMURA
CHAN KEAN YI
TETSUYA SHIRAKAWA
MUNENORI NAKANO
WOOSUK NA
TAKAFUMI NIWANO
MAKIO ABE
YUTA OGASAWARA
SAYAKA WATANABE
ZHANG TAO
YUICHI ISHIKAWA
MINA YOSHIJIMA
KAZUKI TAMURA
STUDIOFAKE CO.,LTD.
NORIKO ISHIMOTO
KEIJI OKAYASU
YU IZWA
ERIKA OSADA
SOSUKE GOTO
MAIKO MIZUSHIMA
HARUNA KANNO
KEI MORITA
YUKI TOKUSE
LAKSHYA DIGITAL PVT. LTD.
KAI GUSHIMA
MAYANK RAJPOOT
KARAN VERMA
SHASHANK SARCAR
SHALINI MATHUR
SURYA PASWAN
JOGA BIR SINGH
DEEPAK RAWAT
HIMANSHU VARSHNEY
MANISH MALIK
UDAY THAKUR
SURENDER SINGH
NARESH PAWAR
SANDEEP SINGH
JAS DHIMAN
MANISH PRASAD
SHUBHAM
DHARMESH SERERIYA
RADHESHYAM
KAUSHIK JAIN
BRIJESH RAJPUT
A. SENDIL KUMAR
CHITRANG BHATI
SAURABH BHANDARI
SAIF AHMAD
VIKRAM HEIRANGKHONGJAM
VARUN KUMAR
ANIL SINGH
ADITYA DWIVEDI
DEVANSHU TYAGI
MIEKO NAKAJIMA
SUNAHO HIRAOKA
NEHA BANSAL
VIKRANT
AMBU MANI
SIDDHANT MOHAN
LALITHA CHANDRAN
SUJANITHA SHANKAR
BHAVNA DHAWAN
ANSHU ALMEIDA
14
KYOS CO.,LTD.
NAOKO KINO
AYUMU MIURA
VIRTUOS LTD.
YANG PEILIN
NGUYEN THI CAM NHUNG
HIROYUKI HASHIGUCHI
RYO NAKAGAWA
TIAN DONG
MENG LINGCHEN
ZHANG LU
MA ZISHAN
LI XUEKE
YUAN SANYUAN
QUOC LICH
THANH TRUC
THIEN KIM
DUC ANH
MINH CONG
HOANG KHOI
THANH THUY
FOG STUDIOS
VOORZITTER EN ALGEMEEN
DIRECTEUR
ED DILLE
ACCOUNTMANAGER
JEREMIAH CHOW
LIMITED SLIP STUDIOS, INC.
HOOFDEN
KEVIN WRIGHT
PRODUCTIE
CHRIS SANTANGELO
BRAD GARNEAU
MODEL/TEXTURE VORMGEVING
ALBERTO TUFINO VELEZ
BRET CHURCH
BUCK WALL
CHRIS LOWREY
ERIC MAKI
KAELIN HINNANT
MINELOADER
DIRECTEUR VORMGEVING
XU ZHEN
PRODUCENT VORMGEVING
WANG WEI
COPRODUCENT
HU HAIJIANG
PROJECTMANAGER
LI NING
ARTDIRECTOR
LI NING
ZHAO YAN
WINKING ENTERTAINMENT
JACK ZHAO
SAM YU
SUNNY ZHU
ORIGINAL FORCE LTD
ALGEMEEN DIRECTEUR
HARLEY ZHAO
PRODUCENT
SHIRLEY TANG
PROJECTMANAGER
NANCY CHEN
ASSISTENT PROJECTMANAGER
SHAWN WU
ARTDIRECTOR
CHENG LIANG
TEAMHOOFD
XIAODONG HAN
PROJECTLEIDER (ART)
YONGCHUN XIE
PROJECTLEIDER (TECHNOLOGIE)
QIAN WANG
KWALITEITSCONTROLE (ART)
YANG ZHANG
YALI GAO
XIUJUAN KONG
KWALITEITSCONTROLE
(TECHNOLOGIE)
YUHUA WANG
LEI LU
VORMGEVERS (ART)
YUMING LI
YIMING LI
LIN XU
PANPAN WANG
QINGHUA GU
XIAOLIAN LI
QIWEI LIU
XIAOCHAO ZHANG
CUNZHAO CHEN
ZHEN ZHANG
XIAOHE SUN
JIXIANG CHENG
CHAOFAN ZHU
FENG CHEN
ZHIQIANG GUO
BIN CHEN
BO WANG
VORMGEVER (TECHNOLOGIE)
SHUNPENG CHEN
LEMON SKY GAMES
& ANIMATION
3D SYSTEMS /
GENTLE GIANT STUDIOS
PAULIE SCHRIER
SHUN KIM
DANIEL STILLEY
GEORGE GEORGY
DIGITALE SCANNING
EN RETOPOLOGIE
PIXELGUN STUDIO
CREATIEF DIRECTEUR
ANTON DAWSON
UITVOEREND PRODUCENT
MAURICIO BAIOCCHI
CG-SUPERVISOR
BRIAN FREISINGER
CG-VORMGEVERS
SUNNY MAHIL
ALISON KELLOM
AANVULLENDE SAMENWERKENDE
BEDRIJVEN
DIGITAL HEARTS CO.,LTD.
G-STYLE CO.,LTD.
CREEK & RIVER CO.,LTD.
IMAGINARYPOWER,INC.
PEACE CO.,LTD.
FORO GRAFICO CO.,LTD.
CREATE VIDEO MEDIA
GELEVERD DOOR POND5
MET SPECIALE DANK AAN
YUKE TANIGUCHI
TATSUHIKO SUGIMOTO
MASAMICHI ITO
HET VOLTALLIGE PERSONEEL VAN YUKE
15
UITGEGEVEN
DOOR 2K
2K IS EEN UITGEVER VAN
TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC.
ONTWIKKELTEAM VISUAL
CONCEPTS
PRESIDENT
GREG THOMAS
UITVOEREND PRODUCENT
MARK LITTLE
SENIOR PRODUCENT
ARNAUD FREY
PRODUCENT
ALEXANDER JONES
COPRODUCENT
ANDREW KRENSKY
MANAGER LICENTIEVERSTREKKINGEN
STEVE ISLAS
PRODUCTIEASSISTENT
DINO ZUCCONI
SENIOR ONTWERPER
JASON VANDIVER
DESIGNERS
CRISTO KYRIAZIS
DAVID FRIEDLAND
DEREK DONAHUE
RAMELLE BALLESCA
ASSISTENT-ONTWERPER
LAURA SCHLATMANN
SENIOR ONLINE-TECHNICUS
IGOR PEVAC
PRODUCTIESTAGIAIR
NATHAN CRAIG
STUDIODIRECTEUR AUDIO
JOEL SIMMONS
AUDIODIRECTEUR, GELUID/BEELD
VINCE PONTARELLI
MANAGER AUDIO
SEAN CHARLES
HOOFD AUDIO EN GELUIDSONTWERP
JOSH JONES
SYSTEEMONTWERP AUDIO/DIALOGEN
BRYAN SHERRILL
COPRODUCENT AUDIO
PATRICK JARRET
AUTOTECHNOLOGIE EN
AANVULLENDE TECHNIEK
DANIEL GARDOPEE
TODD GUNNERSON
MET DE STEMMEN VAN
JERRY ”KING” LAWLER
MICHAEL COLE
JOHN LAYFIELD “JBL”
TRIPLE H
PAUL HEYMAN
JASON ALBERT “COACH BLOOM”
LILIAN GARCIA
SCHRIJVERS COMMENTAAR
BRIAN SHIELDS, PRINCIPAL, MIGHTY PEN
& SWORD, LLC
KEVIN SULLIVAN, SPEED LEMON LLC
PATRICK HEGARTY, HEGARTY CREATIVE
SERVICES LLC
MET SPECIALE DANK AAN:
STEVE ISLAS
RYAN KATZ
CREATIEF DIRECTEUR
LYNELL JINKS
HOOFD VORMGEVING PERSONAGES
JONATHAN GREGORY
SENIOR VORMGEVER PERSONAGES
YUKI TAKAHASHI
HOOFD ANIMATIETEAM
SHANE MACPHERSON
HOOFDANIMATOR
JESSICA WU
ANIMATORS
BRIAN RUST
DAVID J. YUEN
ERIC STURGEON
GEORGE BANKS
GEORGE FLEITES
HANNAH MARIE ADDINGTON
JEREMIAH STEWART
KAMRON EWING
MATT PEPONIS
PREET UPPAL
RYAN WALKER
THOMAS VAN CISE
WESLEY TREECE
MANAGER VERTALINGEN
YURI TANAKA
VERTALERS
AKANE YAMAMOTO
ANNE AWAYA
TOMOMI KOSAKA
ONTWIKKELTEAM
VISUAL CONCEPTS
MET SPECIALE DANK AAN
DREW COMO
DARIN ITO
NOBU TAGUCHI
CELIAN VARINI
JACK LEUNG
CHRIS KALOS
SABINE BLAIR
JOHN FRIAR
BRUNO BUZZETTI
JOSH ATKINS
ROBERT CLARKE
ETIENNE GRUNENWALD
ERIC MASSOUD
2K WWE-TEAM
EXTERNE UITVOERDERS
FOTOGRAAF
DAVID KNOX
ASSISTENT FOTOGRAAF
SHANE BARTLETT
SCHRIJVERS
ANTHONY RIPO
JEREMY BROWN
KEVIN MARSHALL
MICHAEL NOTARILE
PATRICK SKELLY
SCOTT JOHNSON
EXTERNE VERTAALDIENSTEN
EXTERNE VERTALERS
JUNKO KUSUDA
MITSURU SAYO
REIKO FUJIMOTO
DIGITAL HEARTS USA INC.
DAIJI HAMAZAKI
DANIEL CASTILLO
ERIC KWAN
JOHN YAMAMOTO
RYO YAMAGUCHI
SATOMI AIHARA
YOSHIKO TAKENAKA
MOTIONCAPTURE-ACTEURS
KENNY LAYNE
BRANDON SILVESTRY
SHAUN RICKER
SANATANA GARRETT
TRACY SHARRER
MICHAEL SHARRER
SCHUYLER ANDREWS
MICHAEL BRENDLI
RYAN CLARK
THEODORE PERKINS
TYSHAUN WHITSON
GREG MARASCIULO
16
MARTIN RUBALCABA
JONATHAN FIGUEROA
MICHAEL HETTINGA
UXMAGICIANS INC.
UITVOEREND CREATIEF DIRECTEUR
ALFONZO “ZO” BURTON
CREATIEF DIRECTEUR
JOZIAS DAWSON
SENIOR ONTWERPER UI/UX
KRISTIAN AKERSTROM
ONLINE-
IMPLEMENTATIEDIENSTEN
PIXELTAMER.NET
ALGEMEEN DIRECTEUR
CARSTEN ORTHBANDT
NETWERKTECHNICUS
CHRISTOPH PECH
2K PUBLISHING
PRESIDENT
CHRISTOPH HARTMANN
ZAKELIJK DIRECTEUR
DAVID ISMAILER
PRESIDENT SPORTONTWIKKELING
GREG THOMAS
UITVOEREND VICEPRESIDENT
SPORTONTWIKKELING
JEFF THOMAS
2K CREATIVE DEVELOPMENT
VICEPRESIDENT CREATIEVE
ONTWIKKELING
JOSH ATKINS
CREATIEF DIRECTEUR
ERIC SIMONICH
SENIOR DIRECTEUR CREATIEVE
PRODUCTIE
JACK SCALICI
SENIOR MANAGER CREATIEVE
PRODUCTIE
JOSH ORELLANA
ASSISTENT CREATIEVE PRODUCTIE
CATHY NEELEY
DIRECTEUR ONDERZOEK EN PLANNING
MIKE SALMON
SENIOR MARKTONDERZOEKER
DAVID REES
MANAGER GEBRUIKERSTESTS
FRANCESCA REYES
GEBRUIKERSONDERZOEK
JONATHAN BONILLAS
SUPERVISIE MOTION CAPTURE
DAVID WASHBURN
PRODUCTIEASSISTENT
MOTION CAPTURE
MARILYN ESCOBAR
OPNAMELEIDING MOTION CAPTURE
ANTHONY TOMINIA
MEDIA SUPERVISIE MOTION CAPTURE
J. MATEO BAKER
MOTION CAPTURE REGIEASSISTENT
JENNIE ANTONIO
OPNAMETECHNICI MOTION CAPTURE
EMMA CASTLES
JEREMY SCHICHTEL
ALEXANDRA GRANT
CHRISTOPHER BARTON
PRODUCTIEMANAGER
MOTION CAPTURE
CHARLES GHISLANDI
MOTIONCAPTURE-SPECIALISTEN
RYAN GIRARD
MICHELLE HILL
JOSE GUTIERREZ
GIL ESPANTO
JEREMY WAGES
MOTION CAPTURE
TECHNISCH MANAGER
NATEON AJELLO
PIPELINE-TECHNICUS
MOTION CAPTURE
CHARLES “AUGGIE” HARRIS III
AUDIOASSISTENT MOTION CAPTURE
ANDREW HANSON
MOTION CAPTURE
CAMERABEDIENING
ALAN RICARDEZ
MIKE MONTOYA
CONNOR VICKERS
CODY FLOWERS
BRIAN BISBY
2K CORE TECH
VICEPRESIDENT TECHNOLOGIE
MARK JAMES
DIRECTEUR TECHNIEK
DAVID R. SULLIVAN
MANAGER UITVOERENDE
WERKZAAMHEDEN,
KERNTECHNOLOGIE
PETER DRISCOLL
SENIOR ONLINE-ARCHITECT
LOUIS EWENS
EERSTE TECHNISCH VORMGEVER
JONATHAN TILDEN
SENIOR TECHNISCH VORMGEVER
KRIS DEMARTINI
SENIOR SOFTWARETECHNICUS
MITCHELL FISHER
SOFTWARETECHNICI
JACK LIU
JASON HOWARD
2K MARKETING
SENIOR VICEPRESIDENT MARKETING
SARAH ANDERSON
VICEPRESIDENT INTERNATIONALE
MARKETING
MATTHIAS WEHNER
VICEPRESIDENT MARKETING
CHRIS SNYDER
DIRECTEUR MARKETING
BRYCE YANG
PRODUCTMANAGER
EDIZ BASOL
COMMUNITYMANAGER
BRYAN VORE
COÖRDINATOR MARKETING
ROBERT HEARON
VICEPRESIDENT COMMUNICATIE
NOORD- EN ZUID-AMERIKA
RYAN JONES
SENIOR MANAGER COMMUNICATIE
JAIME JENSEN
COMMUNICATIECOÖRDINATOR
ERICA HEBERT
SENIOR DIRECTEUR
MARKETINGPRODUCTIE
JACKIE TRUONG
17
MANAGER MARKETINGPRODUCTIE
HAM NGUYEN
PRODUCTIEASSISTENT MARKETING
NELSON CHAO
PROJECTMANAGER
HEIDI OAS
SENIOR GRAFISCH ONTWERPER
CHRISTOPHER MAAS
DIRECTEUR VIDEOPRODUCTIE
KENNY CROSBIE
VIDEOBEWERKING/
ANIMATIE-ONTWERP
MICHAEL REGELEAN
ERIC NEFF
VIDEO-EDITOR
PETER KOEPPEN
ONDERSTEUNENDE BEELDBEWERKERS
DOUG TYLER
NICK PYLVANAINEN
HOOFD VORMGEVING, WEB
GABE ABARCAR
WEBDIRECTEUR
NATE SCHAUMBERG
SENIOR WEBDESIGNER
KEITH ECHEVARRIA
SENIOR WEBONTWIKKELAAR
ALEX BEUSCHER
WEBONTWIKKELAAR
GRYPHON MYERS
WEBPRODUCENT
TIFFANY NELSON
CHANNELMARKETINGMANAGERS
ANNA NGUYEN
MARC MCCURDY
PARTNERMARKETINGSPECIALIST
KELSIE LAHTI
DIRECTEUR ZAKELIJKE
PARTNERS EN LICENTIES
JESSICA HOPP
MANAGER ZAKELIJKE
PARTNERS EN LICENTIES
RYAN AYALDE
ONDERSTEUNEND MANAGER
ZAKELIJKE PARTNERS EN LICENTIES
ASHLEY LANDRY
INTERNATIONAAL PRODUCTMANAGER
BEN KVALO
SENIOR DIRECTEUR EVENEMENTEN
LESLEY ZINN ABARCAR
MANAGER EVENEMENTEN
DAVID ISKRA
DIRECTEUR KLANTENSERVICE
IMA SOMERS
MANAGER KLANTENSERVICE
DAVID EGGERS
COÖRDINATOR KLANTENSERVICE
JAMIE NEVES
HOOFD KLANTENSERVICE
CRYSTAL PITTMAN
SENIOR ONDERSTEUNING
KLANTENSERVICE
ALICIA NIELSEN
RYOSUKE KUROSAWA
COÖRDINATOR KENNISDATABASE
MIKE THOMPSON
2K BEDRIJFSVOERING
SENIOR VICEPRESIDENT,
SENIOR RAADSMAN
PETER WELCH
RAADSLIEDEN
JUSTYN SANDERFORD
AARON EPSTEIN
VICEPRESIDENT UITGEVERIJ,
BEDRIJFSVOERING
STEVE LUX
DIRECTEUR BEDRIJFSVOERING LABEL
RACHEL DIPAOLA
DIRECTEUR ANALYSES
MEHMET TURAN
SENIOR DATA-ANALIST
ADAM DOBRIN
SENIOR ANALIST
TUOMO NIKULAINEN
DIRECTEUR BEDRIJFSVOERING
DORIAN REHFIELD
PARTNERMARKETINGMANAGEMENT
DAWN EARP
SPECIALIST LICENTIES/
BEDRIJFSVOERING
XENIA MUL
COÖRDINATOR BEDRIJFSVOERING
AARON HISCOX
2K IT & ONLINE
BEDRIJFSVOERING
SENIOR DIRECTEUR 2K IT
ROB ROUDEBUSH
SENIOR IT-MANAGER
BOB JONES
SENIOR NETWERK MANAGER
RUSSELL MAINS
SENIOR SYSTEEMTECHNICUS
JON HEYSEK
ONLINE SYSTEEMTECHNICI
ANDREW BASTIEN
JOSEPH DAVILA
SCOTT DARONE
TIM LYNCH
GRZEGORZ DZIEN
PETER PRIBYLINEC
PETR FIALA
NOC MANAGER
VACLAV DOLEZAL
BEVEILIGINGSSYSTEEMTECHNICUS
LEE RYAN
NETWERKTECHNICUS
DON CLAYBROOK
SYSTEEMBEHEERDERS
FERNANDO RAMIREZ
TAREQ ABBASSI
SCOTT ALEXANDER
DAVIS KRIEGHOFF
IT-ANALIST
MICHAEL CACCIA
2K KWALITEITSBEWAKING
SENIOR VICEPRESIDENT
KWALITEITSBEWAKING
ALEX PLACHOWSKI
TESTMANAGER KWALITEITSBEWAKING
JEREMY FORD
TESTMANAGER KWALITEITSBEWAKING
- ONDERSTEUNENDE TEAMS
SCOTT SANFORD
SENIOR HOOFD KWALITEITSBEWAKING
- SUPPORT TEAMS
JOSH LAGERSON
ONDERSTEUNEND PROJECTLEIDER
MATT NEWHOUSE
HOOFDTESTER -
ONDERSTEUNEND TEAM
CHRIS ADAMS
NATHAN BELL
18
ONDERSTEUNENDE HOOFDTESTERS
JOSHUA COLLINS
ZACK GARTNER
JARED SHIPPS
JORDAN WINEINGER
SENIOR TESTERS
CARLOS ANAYA
ASHLEY CAREY
JR DABINETT
DAVID DRAKE
SHAYLEA GALLAGHER
ANDREW GARRETT
JUSTIN HANDLEY
GREG JEFFERSON
ADAM JUNIOR
ROBERT KLEMPNER
KRISTINE NACES
MICHELLE PAREDES
JONATHAN VILLARIASA
JUSTIN WOLF
TESTERS KWALITEITSBEWAKING
MATTHEW ABOG
JOEL APOSTOL
CHARLENE ARTUZ
STEVEN BARLING
AMANDA BASSETT
SIMEON BLUE-CLOUTIER
TIFFANY CHUNG
LOUIS DELGADO
HUGO DOMINGUEZ
JON EISNAUGLE
CAMERON FIELDER
BRYAN FRITZ
DEMETRI GHAENI
DEREK HAYES
SETH KENT
ETHAN LEE
ZACHARY LITTLE
VANCE LUCIDO
JEN LUNDERS
JAE MAIDMAN
SACHA MOCTEZUMA
SABRINA NEAL
CORY NELSON
BRANDON OWEN
TODD PHILLIPS
DOUGLAS REILLY
LAUREN RISVOLD
DONNIE SANCHEZ
DEVAN SERRATO
JAMES VARGA
SHAVAWN WASHINGTON
ALEXIS WHITE
ROB WILLIAMS
MET SPECIALE DANK AAN
LESLIE CULLUM
ALEX BELK
LOUIS NAPOLITANO
JOE BETTIS
DAVID BARKSDALE
RACHEL MCGREW
CHRIS JONES
KRIS JOLLY
JUAN CORRAL
CAM STEED
TRAVIS ALLEN
CANDICE JAVELLONAR
JEREMY RICHARDS
2K CHINA CHENGDU
KWALITEITSBEWAKING
DIRECTEUR KWALITEITSBEWAKING
ZHANG XI KUN
SUPERVISOR KWALITEITSBEWAKING
STEVE MANNERS
HOOFD KWALITEITSBEWAKING
HUANG CHENG
SENIOR TESTERS
KWALITEITSBEWAKING
DENG JIAN
TESTERS KWALITEITSBEWAKING
LU YI
ZHUO YU
WANG PENG TAO
ZHANG YI HAO
ZHANG XIAO PENG
GE XING
WANG YING
SONG QIAN
FAN HAO RAN
WU JIANG QIAO
MET SPECIALE DANK AAN
ZHAO HONG WEI
HU XIANG
XIE YA XI
SU WAN QING
LI HUA
ZHANG PEI
2K INTERNATIONAL
VICEPRESIDENT UITGEVERIJZAKEN
MURRAY PANNELL
INTERNATIONAAL DIRECTEUR
MARKETING & COMMUNICATIE
JON ROOKE
HOOFD INTERNATIONALE
PRODUCTMARKETING
DAVID HALSE
INTERNATIONAAL PRODUCTMANAGER
AURELIEN PALLEGAMAGE
INTERNATIONAAL PRODUCTMANAGER
NICOLAS STEMELEN
SENIOR INTERNATIONAAL PR-
MANAGER
WOUTER VAN VUGT
INTERNATIONAAL PR-MANAGER
ROISIN DOYLE
MANAGER INTERNATIONALE
COMMUNITY EN SOCIALE MEDIA
IBRAHIM BHATTI
INTERNATIONAAL LANDENMANAGER
WARNER GUINÉE
2K INTERNATIONAL
PRODUCT DEVELOPMENT
MANAGER LOKALISATIE
EN CREATIEVE SERVICES
NATHALIE MATHEWS
HOOFD PROJECTMANAGER
EMMA LEPEUT
DESIGNTEAM
TOM BAKER
JAMES QUINLAN
JAMES CROCKER
EXTERNE LOKALISATIEGROEP
SYNTHESIS
MET SPECIALE DANK AAN
SAJJAD MAJID
2K INTERNATIONAL
KWALITEITSBEWAKING
MANAGER KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIE
JOSÉ MIÑANA
MASTERINGTECHNIEK
WAYNE BOYCE
MASTERINGTECHNICUS
ALAN VINCENT
SENIOR HOOFD KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIE
OSCAR PEREIRA
PROJECTLEIDER
KWALITEITSBEWAKING LOKALISATIE
FLORIAN GENTHON
HOOFDEN KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIE
ALBA LOUREIRO
ELMAR SCHUBERT
JOSE OLIVARES
ONDERSTEUNENDE HOOFDEN
KWALITEITSBEWAKING LOKALISATIE
CRISTINA LA MURA
SENIOR TECHNICI
KWALITEITSBEWAKING LOKALISATIE
CHRISTOPHER FUNKE
ENRICO SETTE
HARALD RASCHEN
JOHANNA COHEN
SERGIO ACCETTURA
19
TECHNICI KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIE
BENNY JOHNSON
CLEMENT MOSCA
DANIEL IM
DAVID SUNG
DIMITRI GERARD
ERNESTO RODRIGUEZ CRUZ
ETIENNE DUMONT
GABRIEL URIARTE
GIAN MARCO ROMANO
GULNARA BIXBY
IRIS LOISON
JAVIER VIDAL
JULIO CALLE ARPON
LUCA MAGNI
MANUEL AGUAYO
MARTIN SCHÜCKER
MATTEO LANTERI
NAMER MERLI
NICOLAS BONIN
NORIKO STATON
PABLO MENÉNDEZ
PATRICIA RAMÓN
ROLAND HABERSACK
SAMUEL FRANÇA
SEON HEE C. ANDERSON
SHAWN WILLIAMS-BROWN
SHERIF MAHDY FARRAG
STEFAN ROSSI
STEFANIE SCHWAMBERGER
TIMOTHY COOPER
TONI LÓPEZ
YURY FESECHKA
TEAM 2K INTERNATIONAL
AGNÈS ROSIQUE
ALAN MOORE
BEN LAWRENCE
BEN SECCOMBE
BERNARDO HERMOSO
CARLO VOLZ
DAN COOKE
DIANA FREITAG
DOMINIQUE CONNOLLY
JAN STURM
JEAN PAUL HARDY
JESÚS SOTILLO
LIEKE MANDEMAKERS
MATT ROCHE
NATALIE GAUSDEN
OLIVIER TROIT
RICHIE CHURCHILL
SANDRA MELERO
SIMON TURNER
STEFAN EDER
BEDRIJFSVOERING TAKE-TWO
INTERNATIONAL
ANTHONY DODD
MARTIN ALWAYS
NISHA VERMA
PHIL ANDERTON
DENISA POLCEROVA
ROBERT WILLIS
TEAM 2K ASIA
ALGEMEEN MANAGER AZIË
JASON WONG
HOOFD MARKETING AZIË
DIANA TAN
MARKETINGMANAGER AZIË
DANIEL TAN
SENIOR PRODUCTLEIDING
ROHAN ISHWARLAL
PRODUCTLEIDING
SHARON LIM
SENIOR MERKMANAGER
JASON DOU
MARKETINGMANAGER JAPAN
MAHO SAWASHIMA
MARKETINGMANAGER KOREA
DINA CHUNG
SENIOR LOKALISATIEMANAGER
YOSUKE YANO
LOKALISATIECOÖRDINATOR
PIERRE GUIJARRO
LOKALISATIEASSISTENT
YUSAKU MINAMISAWA
BEDRIJFSVOERING TAKE-TWO ASIA
EILEEN CHONG
VERONICA KHUAN
CHERMINE TAN
TAKAKO DAVIS
RYOKO HAYASHI
ZAKELIJKE ONTWIKKELING
TAKE-TWO ASIA
ERIK FORD
SYN CHUA
ELLEN HSU
KELVIN AHN
PAUL ADACHI
FUMIKO OKURA
HIDEKATSU TANI
AIKI KIHARA
FRED JOHNSON
KEN TILAKARATNA
ANNA CHOI
JOOKYOUNG HYUN
CYNTHIA LEE
ZACHARY ZAINUDDIN
MET SPECIALE DANK AAN
STRAUSS ZELNICK
KARL SLATOFF
LAINIE GOLDSTEIN
DAN EMERSON
JORDAN KATZ
DAVID COX
VERKOOPTEAM TAKE-TWO
DIGITALE-VERKOPENTEAM TAKE-TWO
CHANNELMARKETINGTEAM TAKE-TWO
SIOBHAN BOES
HANK DIAMOND
ALAN LEWIS
DANIEL EINZIG
CHRISTOPHER FIUMANO
PEDRAM RAHBARI
JENN KOLBE
2K IS-TEAM
GREG GIBSON
TAKE-TWO JURIDISCH TEAM
DAVID BOUTRY
JUAN CHAVEZ
RAJESH JOSEPH
GAURAV SINGH
ALEXANDER RANEY
BARRY CHARLETON
JON TITUS
GAIL HAMRICK
TONY MACNEILL
CHRIS BIGELOW
BROOKE GRABRIAN
KATIE NELSON
CHRIS BURTON
CHRISTINA VU
BETSY ROSS
PETE ANDERSON
OLIVER HALL
MARIA ZAMANIEGO
NICHOLAS BUBLITZ
NICOLE HILLENBRAND
DANIELLE WILLIAMS
GWENDOLINE OLIVIERO
ARIEL OWENS-BARHAM
KYRA SIMON
ASHISH POPLI
WALLACE ELTUS
20
WORLD
WRESTLING
ENTERTAINMENT
UITVOEREND VICEPRESIDENT
CONSUMENTENPRODUCTEN
CASEY COLLINS
VICEPRESIDENT INTERACTIEVE
LICENTIES
ED KIANG
DIRECTEUR GAMES
DAVID WOLDMAN
MANAGER WERELDWIJDE
MERKBEWAKING
ASHLEY ZUZIK
SENIOR VICEPRESIDENT PRODUCTIE
CHRIS KAISER
NABEWERKINGSMIX GELUID
CHRIS ARGENTO
TIM ROCHE
CHUCK CAVANAUGH
RAY JACKSON
PETER BUCCELLATO
JAMES WIDMAN
JUSTIN MATLEY
VICEPRESIDENT BRANDING
& ONTWIKKELING
ROB CINGUINA
SENIOR PRODUCENTEN
MIKE CALABRESE
MICHAEL BEARD
MARC POMARICO
MANAGEMENTPRODUCENT
CHRIS LAWLER
GAVIN O’SHEA
SENIOR COPRODUCENT
ALEX PIERCE
PRODUCENT
PAUL VERBITSKY
COPRODUCENTEN
KEVIN SUTTON
PRODUCTIEASSISTENTEN
ALLAURA PAGONO
MATHEW MILLER
MICHAEL SHUPP
TIMOTHY DAYTON
MEGAN FLOYD
JOSE MORENO JR
DAVID WALSH
RACHEL VERRIER
NABEWERKING
KEN BERCHEM
KEVIN MATTICE
MIKE LEE
SLIM SIMON
VICEPRESIDENT PRODUCTIE
EN GRAPHICS
CHRIS SICILIANO
SENIOR DIRECTEUR 3D
KEVIN CALLAHAN
SENIOR DIRECTEUR 2D
DAN ORMSBY
MANAGER UITZENDMEDIA
ERIC MASSOUD
MATTHEW BRUCATO
KEITH HANSEN
CHRIS GIANNINI
BRENDEN KELLEHER
JOE MARTINDALE
PRODUCTIECOÖRDINATOR
AMANDA WICKHAM
LEE MAURO
PRODUCTIEMANAGER
SUSAN SCHULTZ
ARTDIRECTORS
SOYON YUN
SJ DELUISE
SENIOR 2D GRAFISCH ONTWERPERS
DIONISIOS EFKARPIDIS
MIKE KINNEY
2D GRAFISCH ONTWERPER 2
SEAN MATOS
PAUL ROBINSON
GAETAN DESIMONE
COREY PETRINI
2D GRAFISCH ONTWERPER 1
DEREK RAGOS
2D JUNIOR GRAFISCH ONTWERPER
AVERY SUTTON
VICEPRESIDENT
INTELLECTUELE EIGENDOMMEN
LAUREN A. DIENES-MIDDLEN
CINEMATOGRAFIE
FRANK VITUCCI
ONDERSTEUNENDE
FOTOARCHIVARISSEN
JOSHUA TOTTENHAM
JD SESTITO
JUNIOR COPYWRITER
STEVE URENA
CREATIEF DIRECTEUR
JOHN F JONES II
CREATIEF DIRECTEUR WERELDWIJDE
LICENTIES
JOE GIORNO
SENIOR VICEPRESIDENT
CREATIEVE DIENSTEN
STAN STANSKI
VICEPRESIDENT TALENTZAKEN
MARK CARRANO
MUZIEK
UITVOEREND PRODUCENT
SOUNDTRACK
SEAN “DIDDY” COMBS AKA PUFF DADDY
IN SAMENWERKING MET REVOLT MEDIA
& TV LLC EN BAD BOY ENTERTAINMENT
LLC
MUZIEKCREDITS BESCHIKBAAR OP
HTTPS://WWW.2K.COM/WWE2K17/
CREDITS
INTERNATIONALE COPYRIGHTS
VASTGELEGD. GEBRUIKT MET
TOESTEMMING. ALLE RECHTEN
VOORBEHOUDEN. VERBODEN TE
KOPIËREN.
WAARSCHUWING: HET IS IN STRIJD MET
DE FEDERALE AUTEURSRECHTWET
OM DEZE GAME VAST TE LEGGEN IN DE
VORM VAN OPNAMEN, ZOWEL OP BAND
ALS FILM, OF OM DE COMPOSITIE(S)
VAN DEZE VIDEOGAME AF TE
DRUKKEN ALS PARTITUUR ZONDER
DE UITDRUKKELIJKE GESCHREVEN
TOESTEMMING VAN DE EIGENAAR VAN
DE AUTEURSRECHTEN.
ZLIB COPYRIGHT (C) 1995-2014 JEAN-
LOUP GAILLY EN MARK ADLER
DEZE SOFTWARE IS GELEVERD 'IN
DE FEITELIJKE STAAT', ZONDER
EXPLICIETE OF IMPLICIETE GARANTIES.
IN GEEN GEVAL ZIJN DE AUTEURS
AANSPRAKELIJK VOOR EVENTUELE
SCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT HET
GEBRUIK VAN DEZE SOFTWARE.
U HEBT HIERBIJ TOESTEMMING OM DEZE
SOFTWARE VOOR ALLE DOELEINDEN TE
GEBRUIKEN, WAARONDER COMMERCIËLE
TOEPASSINGEN, EN DEZE AAN TE
PASSEN EN OPNIEUW TE VERSPREIDEN,
WAARBIJ DE VOLGENDE BEPERKINGEN
GELDEN:
21
1. HET MOET DUIDELIJK ZIJN VAN WIE
DEZE SOFTWARE AFKOMSTIG IS. U MAG
ONDER GEEN BEDING BEWEREN DAT U
DE OORSPRONKELIJKE SOFTWARE HEBT
GESCHREVEN.
ALS U DEZE SOFTWARE IN EEN PRODUCT
VERWERKT
ZOUDEN WE EEN ERKENNING IN DE
PRODUCTDOCUMENTATIE OP PRIJS
STELLEN, MAAR DIT IS NIET VERPLICHT.
2. WIJZIGINGEN AAN DE BRONCODE
MOETEN DUIDELIJK ZIJN AANGEGEVEN.
ZE MOGEN NIET WORDEN GEZIEN ALS
OORSPRONKELIJKE SOFTWARE.
3. DIT BERICHT MAG NIET WORDEN
AANGEPAST OF GEWIJZIGD BIJ
DISTRIBUTIE VAN DE BRONCODE.
DEZE SOFTWARE IS GELEVERD DOOR DE
COPYRIGHTHOUDERS EN BIJDRAGERS
'IN DE FEITELIJKE STAAT'. ALLE
EXPLICIETE OF IMPLICIETE GARANTIES,
INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT,
DE ONVOORWAARDELIJKE GARANTIES
VAN VERKOOPBAARHEID EN CONDITIE
VOOR EEN BEPAALD DOELEINDE
ZIJN UITGESLOTEN. IN GEEN ENKEL
GEVAL KUNNEN DE STICHTING OF DE
BIJDRAGERS AANSPRAKELIJK WORDEN
GESTELD VOOR DIRECTE, INDIRECTE,
INCIDENTELE, SPECIALE, EXEMPLAIRE OF
BIJKOMENDE SCHADE (INCLUSIEF, MAAR
NIET BEPERKT TOT, DE BEMIDDELING
BIJ HET VERVANGEN VAN GOEDEREN
OF DIENSTEN; GEBRUIKSVERLIES,
VERLIES VAN GEGEVENS OF INKOMSTEN,
OF BEDRIJFSONDERBREKING)
ONGEACHT DE OORZAAK EN DE
AANSPRAKELIJKHEID, ZOALS IN
CONTRACT STAAT OMSCHREVEN, BIJ
BEWEZEN AANSPRAKELIJKHEID OF
ONRECHT
(INCLUSIEF VERWAARLOZING OF
ANDERS) VEROORZAAKT DOOR HET
GEBRUIK VAN DEZE SOFTWARE, OOK
ALS ER IS GEWAARSCHUWD VOOR DEZE
SCHADE.
ALLE HANDELSMERKEN ZIJN HET
EIGENDOM VAN DE BETREFFENDE
EIGENAARS
DE NAMEN EN LOGO'S VAN ALLE
ARENA'S ZIJN HANDELSMERKEN VAN DE
BETREFFENDE EIGENAARS EN WORDEN
MET TOESTEMMING GEBRUIKT.
22
BEPERKTE GARANTIE OP SOFTWARE EN LICENTIEOVEREENKOMST
Deze beperkte garantie op de soft ware en licentieovereenkomst (deze “Overeenkomst”) kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt. De actuele versie wordt geplaatst op www.
take2games.com/eula. Als je deze Soft ware blijf t gebruiken nadat een herziene Overeenkomst is gepubliceerd, geef je aan akkoord te gaan met de gewijzigde bepalingen
DE “SOFTWARE” OMVAT ALLE SOFTWARE BIJ DEZE OVEREENKOMST, DE BEGELEIDENDE HANDLEIDING(EN), VERPAKKING, ANDERE GESCHREVEN BESTANDEN,
ELEKTRONISCHE OF ONLINEMATERIALEN OF -DOCUMENTATIE, EN ENIGE EN ALLE KOPIEËN VAN DEZE SOFTWARE EN DE MATERIALEN.
DE SOFTWARE WORDT IN LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN NIET AAN JE VERKOCHT. DOOR DE SOFTWARE EN ENIG ANDER MATERIAAL BIJ DE SOFTWARE TE
OPENEN, DOWNLOADEN INSTALLEREN, KOPIËREN OF OP ANDERE WIJZE TE GEBRUIKEN, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST MET TAKE-
TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. (“LICENTIEGEVER”), ALSMEDE HET PRIVACYBELEID OP www.take2games.com/privacy EN DE SERVICEVOORWAARDEN OP
www.take2games.com/legal.
LEES DEZE OVEREENKOMST GOED DOOR. ALS JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE SOFTWARE NIET OPENEN,
INSTALLEREN, KOPIËREN OF GEBRUIKEN.
LICENTIE
Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent Licentiegever je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte en onherroepelijke recht en
de niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte en onherroepelijke licentie om één exemplaar van de Software te gebruiken voor persoonlijk, niet-commercieel
gebruik van de game op één Gameplatform (zoals een computer, mobiel apparaat of gameconsole), tenzij anders is vastgelegd in de documentatie van de Software.
Je licentierechten zijn onderworpen aan je naleving van deze Overeenkomst. De looptijd van je licentie onder deze Overeenkomst gaat in op de dag dat je de Software
installeert of anderszins gebruikt, en loopt af op de dag dat je afstand doet van de Software of, als dit eerder is, op de dag dat de Licentiegever deze Overeenkomst
beëindigt (zie hieronder).
De Software wordt aan jou in licentie gegeven, niet verkocht, en je erkent hierbij dat er geen aanspraak of eigendomsrecht op de Software wordt overgedragen of
toegekend en dat deze Overeenkomst niet moet worden opgevat als de verkoop van enig recht op de Software. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen in
de Software, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, alle auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen, handelsnamen, eigendomsrechten, patenten, titels,
computercodes, audiovisuele effecten, thema’s, personages, namen van personages, verhalen, dialogen, omgevingen, illustraties, geluidseffecten, muzikale werken
en morele rechten. De Software wordt beschermd door de wetgeving van de Verenigde Staten op het gebied van auteursrecht en handelsmerken en wereldwijd door
toepasselijke wetgeving en door wereldwijde verdragen. Het is niet toegestaan de Software te kopiëren, vermenigvuldigen of distribueren, op enige wijze of op enig
medium, geheel of gedeeltelijk, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Iedereen die de Software geheel of gedeeltelijk, op enige wijze of
op enig medium, kopieert, vermenigvuldigt of distribueert, schendt willens en wetens de auteursrechtwetten en kan civiel- en strafrechtelijk worden vervolgd in de
Verenigde Staten of eigen land. Overtredingen van het Amerikaanse auteursrecht kunnen worden bestraft met boetes van maximaal US$ 150.000 per overtreding.
De Software bevat in licentie verstrekt materiaal en ook de licentiegevers van Licentiegever kunnen aanspraak maken op hun rechten in het geval van schending van
deze Overeenkomst. Alle rechten die in deze Overeenkomst niet nadrukkelijk aan jou worden verleend, blijven voorbehouden aan Licentiegever.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE
Je stemt ermee in het volgende niet te doen:
de Software commercieel exploiteren;
de Software, of kopieën van de Software, distribueren, leasen, in licentie geven, verkopen, verhuren of anderszins overdragen of toewijzen, zonder de uitdrukkelijke,
voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever, of zoals uiteengezet in deze Overeenkomst;
een kopie maken van de Software of van enig deel van de Software (anders dan hierin uiteengezet);
een kopie van deze Software beschikbaar stellen via een netwerk voor het gebruik of het downloaden ervan door meerdere gebruikers;
behalve waar dit door de Software of in deze Overeenkomst expliciet anders wordt aangegeven, de Software gebruiken of installeren (of anderen hiertoe toestemming
verlenen) op een netwerk, voor online gebruik, of op meer dan één computer of game-eenheid tegelijkertijd;
de Software kopiëren naar een vaste schijf of ander opslagapparaat ter omzeiling van de vereiste dat de Software wordt uitgevoerd vanaf de meegeleverde cd-rom of
dvd-rom (dit verbo d is niet van t oepassing op kopieën, geheel of gedeel telijk, die door de S oft ware tijdens de installatie zelf zijn gemaakt om de pre staties te verbeteren);
de Software gebruiken op of kopiëren naar een centrum of een andere commerciële locatie voor het spelen van games, met dien verstande dat Licentiegever je een
aparte licentieovereenkomst kan aanbieden voor het beschikbaar stellen van de Software voor commercieel gebruik;
de Software geheel of gedeeltelijk reverse-engineeren, decompileren, demonteren, weergeven, vertonen, afgeleide werken vervaardigen op basis van de gehele of
gedeeltelijke Software, of de Software anderszins geheel of gedeeltelijk wijzigen;
kennisgevingen betreffende eigendomsrechten, merken of labels die zich op of in de Software bevinden, verwijderen of wijzigen;
een andere gebruiker beperken of belemmeren bij het gebruik en genot van onlinefuncties van de Software;
vals spelen of gebruikmaken van een onrechtmatige robot, spider of ander programma in verband met enige onlinefuncties van de Software;
enige voorwaarden, beleidslijnen, licenties of gedragscode voor onlinefuncties van de Software schenden; of
de Software vervoeren, exporteren of herexporteren (direct of indirect) naar enig land dat dergelijke Software niet mag ontvangen volgens Amerikaanse exportwetten
of regelgeving of Amerikaanse economische sancties, of op andere wijze dergelijke wetten of regelgeving of de wetten van het land waarin de Software is verkregen,
schenden, hetgeen regelmatig kan worden aangepast.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLUSIEF DIGITALE KOPIEËN: download van de Software, gebruik van een unieke code,
registratie van de Software, lidmaatschap van diensten van derden en/of lidmaatschap van een dienst van de Licentiegever (inclusief acceptatie van de bijbehorende
voorwaarden en beleidsbepalingen) zijn mogelijk vereist om de Software te activeren, toegang te krijgen tot digitale exemplaren van de Software, of bepaalde vrij te
spelen, downloadbare, online- of andere speciale content, diensten en/of functies (gezamenlijk de “Speciale functies”) te openen. Toegang tot Speciale functies is
beperkt tot één Gebruikersaccount (zoals hieronder gedefinieerd) per code. Het is niet toegestaan om de toegang tot Speciale functies over te dragen, te verkopen,
23
in lease te verstrekken, te verhuren, om te wisselen naar omwisselbare virtuele munten of opnieuw te laten registreren door een andere gebruiker, tenzij dit expliciet
wordt vermeld. In geval van conflict met andere bepalingen in deze Overeenkomst zijn de voorwaarden in deze paragraaf bindend.
OVERDRACHT VAN LICENTIE VOOR EXEMPLAAR OP SCHIJF: je hebt het recht het volledige fysieke exemplaar van de Software en begeleidende documentatie
blijvend over te dragen aan een andere persoon, zolang je geen kopieën behoudt (met inbegrip van archiverings- en reservekopieën) van de Software, begeleidende
documentatie of enig deel of enige component van de Software en de begeleidende documentatie, en zolang de ontvanger instemt met de bepalingen van deze
Overeenkomst. Voor de overdracht van de licentie voor een exemplaar op schijf moet je mogelijk specifieke stappen ondernemen, zoals uiteengezet in de documentatie
bij de Software. Het is niet toegestaan om virtuele munten over te dragen, te verkopen, in lease te geven, te verhuren of om te wisselen naar omwisselbare virtuele
munten of virtuele items, tenzij zoals nadrukkelijk is uiteengezet in deze Overeenkomst of met voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Speciale
functies, inclusief content die uitsluitend beschikbaar is met een code voor één gebruiker, mogen onder geen enkele voorwaarde worden overgedragen aan een
andere persoon. Het is mogelijk dat Speciale functies niet meer functioneren als de oorspronkelijke installatie van de Soft ware is ver wijderd of het exemplaar op schijf
niet meer beschikbaar is voor de gebruiker. De Software is alleen bestemd voor privégebruik. ONVERMINDERD HET VOORAFGAANDE IS HET NIET TOEGESTAAN
PRE-RELEASEVERSIES VAN DE SOFTWARE OVER TE DRAGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING: de Software kan zijn voorzien van maatregelen die de toegang tot de Software controleren, de toegang tot bepaalde functies of content
controleren, het maken van onrechtmatige kopieën verhinderen of anderszins proberen te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en licenties overschrijdt die
worden toegekend onder de Overeenkomst. Dergelijke maatregelen kunnen de integratie van licentiebeheer, productactivering en andere beveiligingstechnologie
in de Software alsmede het bewaking van het gebruik omvatten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, tijd, datum, toegang of andere controlesystemen, tellers,
serienummers en/of beveiligingsapparaten die zijn ontworpen om het onrechtmatig openen, gebruiken en kopiëren van de Software of enig deel of enige component
hiervan te voorkomen, waaronder schendingen van deze Overeenkomst. Licentiegever behoudt zich het recht voor om het gebruik van de Software op elk gewenst
moment te bewaken. Het is niet toegestaan dergelijke maatregelen voor toegangscontrole te belemmeren of om te proberen dergelijke beveiligingsfuncties uit te
scha kelen of te omzeilen. A ls je de technische beve iligingsm aatregelen u itscha kelt of anderszins omzeilt, f unctio neert de Soft ware nie t correct. Als de Soft ware to egang
geeft tot Speciale functies, mag per keer slechts één exemplaar van de Software deze functies benaderen. Mogelijk zijn aanvullende bepalingen van toepassing en
moet je je registreren om toegang te krijgen tot de online services en om Software-updates en patches te downloaden. Alleen Software met een geldige licentie kan
worden gebruikt voor het gebruik van onlineservices, waaronder het downloaden van updates en patches. Tenzij zoals anderszins is verboden volgens toepasselijke
wetgeving, kan Licentiegever de onder deze Overeenkomst verstrekte licentie en de toegang tot de Software op elk gewenst moment zonder opgave van reden
beperken, opschorten of beëindigen, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, gerelateerde services en producten.
DOOR DE GEBRUIKER GEMAAKTE INHOUD: met de Software kun je mogelijk inhoud maken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een plattegrond, een scenario,
een screenshot, een auto-ontwerp, een voorwerp of een video van je gameplay. In ruil voor het gebruik van de Software, en voor zover je bijdragen via gebruik van de
Software aanleiding geven tot enig auteursrechtelijk belang, verleen je hierbij aan Licentiegever een exclusief, permanent, onherroepelijk, volledig overdraagbaar
en in sublicentie te geven wereldwijd recht op en een exclusieve, permanente, onherroepelijke, volledig overdraagbare en in sublicentie te geven wereldwijde licentie
voor het gebruik van je bijdragen op enige wijze en voor enig doeleinde met betrekking tot de Software en verwante zaken en diensten, met inbegrip van, maar niet
beperkt tot, de rechten om je bijdragen te reproduceren, te vermenigvuldigen, aan te passen, te wijzigen, uit te voeren, te vertonen, te publiceren, uit te zenden, te
verzenden of anderszins te communiceren aan het publiek op enige bekende of nog onbekende wijze, en te distribueren zonder enige voorafgaande kennisgeving of
vergoeding aan jou van enige aard voor de volledige duur van de bescherming die wordt toegekend aan intellectuele-eigendomsrechten door toepasselijke wetten
en internationale verdragen.
Je do et hierbij afs tand va n enige morele re chten op auteurschap, publicat ie, reput atie of toes chrijving met b etrek king tot het gebruik en de be schikk ing van Licentieg ever
of andere spelers van dergelijke zaken in relatie met de Software en verwante goederen en diensten onder de toepasselijke wetten. Deze aan Licentiegever verleende
licentie en de bovengenoemde verklaring van afstand van enige toepasselijke morele rechten blijven van kracht na beëindiging van deze Overeenkomst.
INTERNETVERBINDING: mogelijk heb je een internetverbinding nodig om onlinefuncties te benaderen, de Software te verifiëren of andere functies uit te voeren.
GEBRUIKERSACCOUNTS: voor het gebruik van de Software of een softwareonderdeel of voor de correcte werking van de Software moet je mogelijk een geldige en
actieve gebruikersaccount voor een onlineservice hebben en onderhouden, zoals een gameplatform van derden of een account voor een sociaal netwerk (“Account van
derden”), of een account bij Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever, zoals is uiteengezet in de documentatie bij de Software. Als je dergelijke account s
niet hebt, werken bepaalde functies van de Software geheel of gedeeltelijk niet, of niet meer, correct. Voor de Software moet je mogelijk ook een Softwarespecifiek
gebruikersaccount maken bij Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever (“Gebruikersaccount”) om de Software en de functionaliteit en onderdelen
te openen. De aanmeldingsgegevens van je Gebruikersaccount kunnen worden gekoppeld aan een Account van derden. Je bet verantwoordelijk voor alle gebruik en
de beveiliging van je Gebruikersaccounts en Accounts van derden die je gebruikt om de Software te benaderen en gebruiken.
Virtuele munten en Virtuele items
Als je met de Software door te spelen een gebruikslicentie voor Virtuele munten en Virtuele items kunt aanschaffen en/of verdienen, gelden de volgende voorwaarden.
VIRTUELE MUNTEN EN VIRTUELE ITEMS: met de Software kunnen gebruikers (i) fictieve virtuele munten gebruiken als exclusief ruilmiddel binnen de Software
(“Vir tuele munten” of “VM’s”) en (ii) toegang krijgen tot virtuele items (en bepaalde beperkte gebruiksrechten) binnen de Software (“Virtuele items” of “VI’s”). Ongeacht
de gebruikte terminologie vertegenwoordigen VM’s en VI’s een beperkt licentierecht dat onder deze Overeenkomst valt. Conform de voorwaarden en jouw naleving
van deze Overeenkomst verleent Licentiegever je het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, niet in sublicentie verstrekbare, beperkte recht en de niet-exclusieve, niet-
overdraagbare, niet in sublicentie verstrekbare, beperkte licentie om exclusief binnen de Software door jou verkregen VM’s en VI’s te gebruiken voor je persoonlijke,
niet-commerciële gameplay. Tenzij zoals anderszins is verboden volgens toepasselijk recht, worden de door jou verkregen VM’s en VI’s in licentie aan je verstrekt.
Je stemt ermee in dat onder deze Overeenkomst geen aanspraak of eigendomsrecht op VM’s of VI’s wordt overgedragen of toegewezen. Deze Overeenkomst dient
niet te worden geïnterpreteerd als verkoop van enige rechten op VM’s en VI’s.
VM’s en VI’s hebben geen equivalente waarde in echte valuta’s en fungeren niet als vervanging voor echte valuta’s. Je erkent en stemt ermee in dat Licentiegever op
elk gewenst moment maatregelen kan herzien of nemen die van invloed zijn op de waargenomen waarde of de aanschafprijs van VM’s en/of VI’s, tenzij zoals verboden
is volgens toepasselijke wetgeving. Als je VM’s en VI’s niet gebruikt, worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht, met dien verstande echter dat de onder deze
Overeenkomst verleende licentie voor VM’s en VI’s wordt beëindigd overeenkomstig de voorwaarden van deze Overeenkomst en de documentatie bij de Software
wanneer Licentiegever de Software stopzet of deze Overeenkomst op andere wijze wordt beëindigd. Licentiegever behoudt zich naar eigen inzicht het recht voor om
kosten in rekening te brengen voor het recht op toegang tot of gebruik van VM’s of VI’s en/of met of zonder kosten VM’s of VI’s kan distribueren.
24
VIRTUELE MUNTEN EN VIRTUELE ITEMS VERDIENEN EN AANSCHAFFEN: je hebt de mogelijkheid om VM’s aan te schaffen of bij Licentiegever te verdienen voor
de voltooiing van bepaalde activiteiten of prestaties in de Software. Licentiegever kan bijvoorbeeld VM’s of VI’s verstrekken nadat je een activiteit in de game hebt
voltooid, zoals het bereiken van een nieuw level, het voltooien van een taak of het maken van gebruikerscontent. Nadat je VM’s en/of VI’s hebt verkregen, worden ze
bijgeschreven op je Gebruikersaccount. Je kunt VM’s en VI’s alleen aanschaffen binnen de Software of via een platform waaraan een webwinkel van derden, een
Application Store of een andere door Licentiegever geautoriseerde winkel deelneemt (gezamenlijk “Softwarewinkel” genoemd in deze Overeenkomst). Het aanschaf
en gebruik van items of munten via een Softwarewinkel zijn gebonden aan de toepasselijke documenten van de Softwarewinkel, met inbegrip van, maar niet beperkt
tot, de servicevoorwaarden en gebruikersovereenkomst. Deze onlineservice is in sublicentie aan je verstrekt door de Softwarewinkel. Licentiegever kan kortingen
of speciale acties aanbieden bij de aanschaf van VM’s. Dergelijke kortingen en speciale acties kunnen op elk gewenst moment en zonder kennisgeving worden
gewijzigd of stopgezet door Licentiegever. Nadat je een geautoriseerde aankoop van VV in een Application Store hebt voltooid, wordt het bedrag van aangeschafte
VM’s bijgeschreven op je Gebruikersaccount. Licentiegever zal een maximumbedrag vaststellen dat je per transactie en/of dag mag besteden voor de aanschaf van
VM’s. Dit bedrag kan variëren afhankelijke van de aanverwante Software. Licentiegever kan naar eigen inzicht aanvullende limieten instellen voor het VM-bedrag
dat je kunt aanschaffen of gebruiken, hoe je VM’s kunt gebruiken en het maximale VM-saldo dat op je Gebruikersaccount kan worden bijgeschreven. Je bent volledig
verantwoordelijk voor alle VM-aankopen via je Gebruikersaccount, ongeacht of je deze al dan niet hebt geautoriseerd.
SALDOBEREKENING: je kunt je beschikbare VM’s en VI’s openen en bekijken in je Gebruikersaccount nadat je je hierbij hebt aangemeld. Licentiegever behoudt zich
het recht voor om naar eigen inzicht alle berekeningen voor de beschikbare VM’s en VI’s in je Gebruikersaccount uit te voeren. Bovendien behoudt Licentiegever zich
het recht voor, naar eigen inzicht, om te bepalen hoeveel VM’s op welke manier worden bij- en afgeschreven van je Gebruikersaccount in verband met je aanschaf van
VM’s of voor andere doeleinden. Hoewel Licentiegever ernaar streeft om dergelijke berekeningen op een consistente, redelijke basis uit te voeren, erken je hierbij en
stem je ermee in dat de beslissing van Licentiegever over de beschikbare VM’s en VI’s in je Gebruikersaccount definitief is, tenzij je aan Licentiegever documentatie
kunt overleggen dat deze berekening doelbewust onjuist was of is.
GEBRUIK VAN VIRTUELE MUNTEN EN VIRTUELE ITEMS: alle aangeschafte Virtuele munten en/of Virtuele items in de game kunnen door spelers gedurende de
gameplay worden verbruikt of verloren overeenkomstig de gameregels die van toepassing zijn op munten en items. Deze regels kunnen variëren afhankelijk van de
aanverwante Software. VM’s en VI’s kunnen alleen binnen de Software worden gebruikt en Licentiegever kan naar eigen inzicht het gebruik van VM’s en VI’s tot één
game beperken. De geautoriseerde toepassingen en doeleinden van VM’s en VI’s kunnen op elk gewenst moment worden gewijzigd. Je beschikbare VM’s en/of VI’s
zoals weergegeven in je Gebruikersaccount worden telkens verlaagd wanneer je VM’s en/of VI’s binnen de Software gebruikt. Als je VM’s en/of VI’s gebruikt, verzoek
je erom dat deze worden afgeschreven van je beschikbare saldo in je Gebruikersaccount. Je moet over voldoende beschikbare VM’s en/of VI’s in je Gebruikersaccount
hebben om een transactie binnen de Software te voltooien. VM’s en/of VI’s in je Gebruikersaccount kunnen zonder kennisgeving worden verminderd zodra bepaalde
gebeurtenissen in plaats van je gebruik van de Software plaatsvinden: Je kunt bijvoorbeeld VM’s of VI’s verliezen als je een game hebt verloren of je personage
sterft. Je bent verantwoordelijk voor alle gebruik van VM’s en/of VI’s via je Gebruikersaccount, ongeacht of je dit hebt geautoriseerd. Je dient Licentiegever direct
op de hoogte te stellen wanneer je ontdekt dat VM’s en/of VI’s zonder je toestemming zijn gebruikt via je Gebruikersaccount door een ondersteuningsverzoek in te
dienen bij www.take2games.com/support.
NIET INWISSELBAAR: VM’s en VI’s kunnen alleen worden ingewisseld voor items en diensten in de game. Je mag VM’s of VI’s niet verkopen, in lease of licentie
verstr ekken of verhuren en je kunt deze niet omwisselen in omwisselbare VM’s. V M’s en VI’s kunnen alleen worden omgewiss eld voor items of diensten in de game, dus
niet voor geld, iets van geldelijke waarde of andere items van Licentiegever of enige andere persoon op enig moment, behalve zoals nadrukkelijk in deze Overeenkomst
is beschreven of anderszins vereist is volgens toepasselijke wetgeving. VM’s en VI’s hebben geen contante waarde. Licentiegever of enige andere persoon of entiteit
is niet verplicht om je VM’s of VI’s in te wisselen voor iets van waarde, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, echte valuta’s.
GEEN TERUGBETALING: alle aankopen van VM’s en V I’s zijn definitief en in geen geval kunnen dergelijke aankopen worden terugbetaald, overgedragen of omgewisseld.
Tenzij zoals verboden is volgens toepasselijke wetgeving, heeft Licentiegever het volste recht om deze VM’s en/of VI’s te beheren, te reguleren, te controleren, te
wijzigen, op te schorten en/of te elimineren wanneer Licentiegever dit naar eigen inzicht gepast acht. Licentiegever is niet aansprakelijk jegens jou of iemand anders
wegens het uitoefenen van dergelijke rechten.
GEEN OVERDRACHTEN: het is ten strengste verboden om VM’s of VI’s over te brengen naar, te verhandelen met, te verkopen aan of uit te wisselen met iemand,
behalve tijdens de gameplay via de Software zoals nadrukkelijk is toegestaan door Licentiegever (“Ongeautoriseerde transacties”), met inbegrip van, maar niet
beperkt tot, gebruikers van de Software. Dergelijke handelingen worden derhalve ook niet goedgekeurd door Licentiegever. Licentiegever behoudt zich het recht
voor, naar eigen inzicht, om je Gebruikersaccount en je VM’s en VI’s te beëindigen, op te schorten of te wijzigen en deze Overeenkomst te beëindigen als je je schuldig
maakt aan, helpt bij of verzoekt om Ongeautoriseerde transacties. Alle gebruikers die deelnemen aan dergelijke activiteiten, doen dit op eigen risico en stemmen
hierbij ermee in om Licentiegever en de partners, licentiegevers, dochterondernemingen, contractanten, managers, directeuren, medewerkers en tussenpersonen
te vrijwaren en behoeden voor alle schade, verliezen en onkosten die direct of indirect voortvloeien uit dergelijke acties. Je erkent dat Licentiegever de toepasselijke
app-store erom kan verzoeken om elke Ongeautoriseerde transactie te stoppen, op te schorten, te beëindigen, buiten gebruik te stellen of terug te draaien, ongeacht
wanneer deze Ongeautoriseerde transactie heeft plaatsgevonden (of zal plaatsvinden) wanneer Licentiegever vermoedens of bewijs heeft van fraude, schendingen
van deze Overeenkomst, schendingen van toepasselijke wet- of regelgeving, of een doelbewuste handeling die erop is gericht om de werking van de Software
belemmert of anderszins het effect heeft of kan hebben dat de werking van de Software op enigerlei wijze wordt belemmerd. Als we van mening zijn of reden hebben
om aan te nemen dat je je schuldig hebt gemaakt aan een Ongeautoriseerde transactie, stem je bovendien ermee in dat Licentiegever naar eigen inzicht je toegang
tot beschikbare VM’s en VI’ s in je Gebruikersaccount kan beperken of je Gebruikersaccount en je rechten op enige VM’s, VI’s en andere items in verband met je
Gebruikersaccount kan beëindigen of opschorten.
LOCATIE: VM ’s zijn alleen beschikba ar voor klant en op bepaalde loca ties. Je kunt V M’s niet aa nschaf fen of gebruiken als je je niet op een goedgekeurde locatie bevindt.
VOORWAARDEN VOOR SOFTWAREWINKEL
Deze Overeenkomst en de levering van de Software via een Softwarewinkel (waaronder de aanschaf van VM’s of VI’s) valt onder de aanvullende voorwaarden die zijn
uiteengezet op of in of worden vereist door de toepasselijke Softwarewinkel. Al deze toepasselijke voorwaarden zijn bij verwijzing opgenomen in deze Overeenkomst.
Licentiegever is niet verantwoordelijk of aansprakelijk jegens jou voor enige kredietbank- of bankgerelateerde kosten of andere kosten of heffingen in verband met
je aankooptransacties binnen de Software of via een Softwarewinkel. Al deze transacties worden beheerd door de Softwarewinkel, niet Licentiegever. Licentiegever
doet nadrukkelijke afstand van alle aansprakelijkheid voor al deze transacties en je stemt ermee in dat je enige verhaalsmogelijkheid met betrekking tot alle
transacties bij of via de Softwarewinkel is.
25
Deze Overeenkomst geldt alleen tussen jou en Licentiegever, en niet met een Softwarewinkel. Je erkent dat de Softwarewinkel niet verplicht is om je onderhouds- of
ondersteuningsdiensten te leveren in verband met de Software. Onverminderd het voorgaande en voor zover toegestaan volgens toepasselijke wetgeving, heeft de
Softwarewinkel geen enkele andere garantieverplichting met betrekking tot de Software. Elke vordering rond de Software in verband met productaansprakelijkheid,
het onvermogen om toepasselijke wettelijke of juridische vereisten na te leven, vorderingen onder consumentenbescherming of soortgelijke wetgeving, of inbreuk
op intellectuele eigendom vallen onder deze Overeenkomst. De Softwarewinkel is niet verantwoordelijk voor dergelijke vorderingen. Je moet je houden aan de
servicevoorwaarden en andere toepasselijke regels of beleidslijnen van de Softwarewinkel. De licentie voor de Software is een niet-overdraagbare licentie om de
Software alleen te gebruiken op een toepasselijk apparaat dat je bezit of beheert. Je verklaart dat je niet woont in een land of andere geografische regio waartegen de
VS een embargo heeft ingesteld, of dat je voorkomt op de lijst Specially Designated Nationals van het Amerikaanse ministerie van Financiën of op de lijst Commerce
Denied Person of de lijst met entiteiten van het Amerikaanse ministerie van Handel. De Softwarewinkel is een derde begunstigde voor deze Overeenkomst en kan
deze Overeenkomst bij je afdwingen.
VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE
Doo r de Sof tware t e installeren en te ge bruiken, s tem je in met de bepalingen voo r het verzamelen en gebruiken van informa tie zoals uiteengezet in deze par agraaf en het
privacybeleid van Licentiegever, inclusief (waar van toepassing) (i) overdracht van persoonsgegevens en andere informatie aan Licentiegever, dochterondernemingen,
leveranciers en zakenpartners en naar bepaalde andere derden, zoals overheidsautoriteiten, in de VS en andere landen buiten Europa of je thuisland, waaronder
landen met lagere standaarden op het gebied van privacybescherming; (ii) de openbare weergave van je gegevens zoals de identificatie van je zelfgemaakte
inhoud of de weergave van je scores, klassering, prestaties en andere gamegegevens op websites en andere platforms; (iii) het delen van je gameplaygegevens
met hardwareproducenten, platformhosts en marketingpartners van Licentiegever; en (iv) andere toepassingen en openbaarmakingen van je persoonsgegevens
of andere informatie die is vermeld in het voornoemde privacybeleid, zoals dit van tijd tot tijd wordt gewijzigd. Als je niet wilt dat je gegevens op deze wijze worden
gedeeld, moet je de Software niet gebruiken.
Voor de doeleinden van alle kwesties op het gebied van gegevensprivacy, inclusief de verzameling, het gebruik, de openbaarmaking en de overdracht van je
persoonsgegevens en andere gegevens, heeft het privacybeleid op www.take2games.com/privacy, zoals dit regelmatig wordt gewijzigd, voorrang op enige andere
verklaring in deze overeenkomst.
GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste en oorspronkelijke koper van de Software bent, maar niet als je het exemplaar op schijf van de
Software en de begeleide documentatie hebt verkregen als overdracht van de oorspronkelijke koper) dat het originele opslagmedium met de Software bij normaal
gebruik en onderhoud vrij is van defecten in materiaal of werking tot negentig (90) dagen na de aanschafdatum. Licentiegever garandeert je dat deze Software
compatibel is met een personal computer die voldoet aan de minimale systeemvereisten die worden aangegeven in de documentatie van de Software, of dat de
Software door de producent van de game-eenheid is gecertificeerd als compatibel met de game-eenheid waarvoor de Software is gepubliceerd. Vanwege variaties
in hardware, software, internetverbindingen en individueel gebruik staat Licentiegever echter niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw specifieke
computer of game-eenheid. Licentiegever geeft geen garantie dat je de software ongestoord kunt gebruiken, dat de Software voldoet aan je vereisten, dat de werking
van de s oftware ononderbroken en zonder fouten zal zijn, dat de Soft ware compatibel is met sof tware of har dware van derden of dat eventuele gebreken in de sof tware
zullen worden gecorrigeerd. Geen enkele mondelinge of schriftelijke mededeling die wordt gedaan door Licentiegever of enige geautoriseerde vertegenwoordiger, kan
worden opgevat als een garantie. Omdat bepaalde rechtsgebieden de uitsluiting of beperking van impliciete garanties of de beperking van de toepasselijke wettelijke
rechten van een consument niet toestaan, zijn sommige of alle bovengenoemde uitsluitingen en beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Als je tijdens de garantieperiode om enige reden een defect vindt in het opslagmedium of de Software, stemt Licentiegever ermee in alle Software die tijdens de
garantieperiode defect blijkt te zijn, kosteloos te vervangen zolang de Software nog wordt geproduceerd door Licentiegever. Als de Software niet langer beschikbaar
is, behoudt Licentiegever het recht de Software te vervangen door Software van gelijke of grotere waarde. Deze garantie is beperkt tot het opslagmedium en de
Software zoals deze oorspronkelijk is geleverd door Licentiegever, en geldt niet voor normale slijtage. Deze garantie is niet van toepassing en is nietig als het
defect voortvloeit uit verkeerd gebruik, slechte behandeling of nalatigheid. Impliciete garanties die bij wet zijn voorgeschreven, worden uitdrukkelijk beperkt tot
voornoemde periode van 90 dagen.
Met uitzondering van wat hierboven is uiteengezet, treedt deze garantie in plaats van alle andere garanties, mondeling of schriftelijk, uitdrukkelijk of impliciet, met
inbegrip van enige andere garantie van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel of niet-inbreuk. Geen enkele andere verklaring of garantie van welke
aard dan ook zal bindend zijn voor Licentiegever.
Als je de Soft ware volgens de hierboven beschreven beperkte garantie retourneert, stuur de originele Software dan alleen naar het onderstaande adres van Licentiegever.
Vermeld je naam en retouradres, voeg een kopie bij van je gedateerde aankoopbewijs en beschrijf kort het defect en het systeem waarop je de Software uitvoert.
VRIJWARING
Je gaat ermee akkoord Licentiegever en de partners, licentiegevers, dochterondernemingen, contractanten, managers, directeuren, medewerkers en
vertegenwoordigers van Licentiegever te vrijwaren, te behoeden en schadeloos te stellen voor alle schade, verliezen en kosten die direct of indirect voortvloeien uit
alles wat je doet of verzuimt te doen bij het gebruik van de Software conform de bepalingen van de Overeenkomst.
IN GEEN GEVAL IS LICENTIEGEVER AANSPRAKELIJK VOOR SPECIALE, INCIDENTELE OF GEVOLGSCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT EIGENDOM, GEBRUIK OF STORING
VAN DE SOFTWARE, MET INBEGRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, SCHADE AAN EIGENDOM, VERLIES VAN GOODWILL, COMPUTERFOUTEN OF -STORING EN,
VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN, SCHADE DOOR PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE AAN EIGENDOMMEN, WINSTDERVING OF SCHADELOOSSTELLING
DOOR ENIGE OORZAAK OF ACTIE DIE HET GEVOLG IS VAN OF VERBAND HOUDT MET DEZE OVEREENKOMST OF DE SOFTWARE, VOORTVLOEIEND UIT EEN
ONRECHTMATIGE DAAD (WA ARONDER NALATIGHEID), EEN CONTRACT, STRIKTE AANSPRAKELIJKHEID OF ANDERSZINS, ONGEACHT OF LICENTIEGEVER OP DE
HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE.
IN GEEN GEVAL ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ALLE SCHADE (BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR TOEPASSELIJKE WETGEVING) DE
PRIJS OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT BETAALD VOOR HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE.
IN GEEN GEVAL ZAL DE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ENIGE EN ALLE VORDERINGEN ONDER DEZE OVEREENKOMST JEGENS JOU,
ON GE ACHT WE LKE JU RID ISCHE S TAPP EN WOR DEN O NDE RNOME N, HOG ER ZI JN DA N DE KOS TEN D IE JE A AN LI CEN TIE GEV ER HEB T BETA AL D VOO R DE VOO RGA AND E
TWAALF (12) MAANDEN VOOR ALLES WAT VERBAND HOUDT MET DE SOFTWARE OF, ALS DIT BEDRAG HOGER IS, US$ 200.
26
OMDAT IN S OMMIG E STATEN /L ANDE N BEPE RKINGE N VAN DE D UUR VA N IMP LIC IET E GAR ANT IES E N/OF DE UIT SLU ITI NG OF BE PER KIN G VAN IN CIDE NTE LE SC HAD E
OF GEVOLGSCHADE, OVERLIJDEN OF PERSOONLIJK LETSEL TEN GEVOLGE VAN NALATIGHEID, FRAUDE OF MOEDWILLIG WANGEDRAG NIET ZIJN TOEGESTAAN, ZIJN
DEZE BEPERKINGEN EN/OF UITSLUITINGEN OF ENIGE BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID DIE VOORTVLOEIT UIT DE BOVENSTAANDE VRIJWARING, MOGELIJK
NIET OP JOU VAN TOEPASSING. ALS ENIGE BEPALING VAN DEZE GARANTIE IN STRIJD IS MET WETGEVING OP FEDERAAL, STA ATS- OF GEMEENTELIJK NIVE AU EN
NIET KAN WORDEN TOEGEPAST, BLIJVEN DE OVERIGE BEPALINGEN ONVERMINDERD VAN KR ACHT. DEZE GARANTIE GEEFT JE SPECIFIEKE WET TELIJKE RECHTEN,
EN JE KUNT DAARNAAST ANDERE RECHTEN HEBBEN DIE VAN RECHTSGEBIED TOT RECHTSGEBIED KUNNEN VERSCHILLEN.
WE CONTROLEREN DE GEGEVENSSTROOM NAAR OF VAN ONS NET WERK EN ANDERE DELEN VAN INTERNET, DR AADLOZE NET WERKEN OF ANDERE NETWERKEN
VAN DERDEN NIET EN KUNNEN DEZE GEGEVENSSTROOM OOK NIET CONTROLEREN. DEZE STROOM IS GROTENDEELS AFHANKELIJK VAN DE PRESTATIES VAN
INTERNET EN DE DRAADLOZE DIENSTEN DIE WORDEN GELEVERD OF GECONTROLEERD DOOR DERDEN. WANNEER DEZE DERDEN IETS DOEN OF NALATEN,
KAN JE VERBINDING MET INTERNET, DRAADLOZE DIENSTEN OF DELEN HIERVAN SOMS WORDEN BELEMMERD OF ONDERBROKEN. WE GARANDEREN NIET DAT
DERGELIJKE GEBEURTENISSEN ZICH NIET VOORDOEN. DIENOVEREENKOMSTIG DOEN WE AFSTAND VAN ENIGE EN ALLE AANSPRAKELIJKHEID TEN GEVOLGE
VAN OF IN VERBAND MET ALLES WAT DERDEN DOEN OF NALATEN WAARDOOR JE VERBINDING MET INTERNET, DRAADLOZE DIENSTEN OF DELEN HIERVAN OF
HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE EN AANVERWANTE DIENSTEN EN PRODUCTEN WORDT BELEMMERD OF ONDERBROKEN.
BEËINDIGING
De Overeenkom st is van kracht totdat deze door jou of door L icentiegever wor dt beëindigd. D eze Overe enkomst w ordt automa tisch beëindigd als Lic entiegever stopt met
het beheer van de Softwareservers (voor games die uitsluitend online worden geëxploiteerd, als Licentiegever besluit of van mening is dat je gebruik van de Software
betrek king heeft o f kan hebben op fraude of wi twaspraktijken o f een ander e illegale acti viteit o f als je niet vo ldoet aa n de voor waarde n van deze Overeenkomst, inclusief,
maar niet beperkt tot, de bovenstaande licentievoorwaarden. Je kunt deze Overeenkomst op elk gewenst moment beëindigen door (i) Licentiegever te verzoeken om
je Gebruikersaccount voor toegang tot of gebruik van de Software te beëindigen en verwijderen volgens de methode die in de servicevoorwaarden is beschreven, of
(ii) alle exemplaren van de Software in jouw bezit, onder jouw toezicht of onder jouw beheer te vernietigen en/of verwijderen. Als je de Software verwijdert van het
Gameplatform, worden niet de gegevens in verband met je Gebruikersaccount verwijderd, waaronder VM’s en VI’s in verband met je Gebruikersaccount. Als je de
Software opnieuw installeert met hetzelfde Gebruikersaccount, heb je mogelijk nog altijd toegang tot de eerdere gegevens van je Gebruikersaccount, waaronder VM’s
en VI’s in verband met je Gebruikersaccount. Behalve zoals anders verboden is volgens toepasselijke wetgeving, worden echter ook alle VM’s en/of VI’s in verband met
je Gebruikersaccount verwijderd als je Gebruikersaccount wordt verwijderd wanneer deze Overeenkomst om enigerlei reden wordt beëindigd. Je kunt de Software of
VM’s of VI’s in verband met je Gebruikersaccount dan niet meer gebruiken. Als deze Overeenkomst wordt beëindigd doordat je deze Overeenkomst hebt geschonden,
verbiedt Licentiegever je om de Software opnieuw te registreren of openen. Wanneer de Overeenkomst wordt beëindigd, dien je het fysieke exemplaar van Software,
aanverwante materialen en alle onderdelen in jouw bezit of onder jouw beheer permanent te vernietigen, waaronder alle clientservers, computers, game-eenheden
of mobiele apparaten waarop de Software is geïnstalleerd. Wanneer deze Overeenkomst wordt beëindigd, worden je gebruiksrechten voor de Software, waaronder
VM’s en VI’s in verband met je Gebruikersaccount, direct beëindigd. Bovendien moet je alle gebruik van de Software staken. De beëindiging van deze Overeenkomst
is niet van invloed op onze rechten of jouw verplichtingen onder deze Overeenkomst.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING
De ontwikkeling van de Software en documentatie is uitsluitend gefinancierd met particuliere middelen en de Software en documentatie worden geleverd als
“Commercial Computer Software” (commerciële computersoftware) of “Restricted Computer Software” (beperkte computersoftware). Gebruik, vermenigvuldiging
of openbaarmaking door de Amerikaanse regering of een subcontractant van de Amerikaanse regering is onderworpen aan de beperkingen die zijn uiteengezet in
subparagraaf (c)(1)(ii) van de bepalingen betreffende Rights in Technical Data and Computer Software (rechten op technische data en computersoftware) in DFARS
252.227-7013, of zoals uiteengezet in subparagraaf (c)(1) en (2) van de bepalingen betreffende Commercial Computer Software Restricted Rights (beperkte rechten
op computersoftware) in FAR 52.227-19, voor zover van toepassing. De contractant/producent is de Licentiegever op de onderstaande locatie.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN
Je stemt er hierbij mee in dat Licentiegever onherstelbare schade oploopt als niet specifiek wordt toegezien op de naleving van de bepalingen van deze Overeenkomst.
Derhalve stem je ermee in dat Licentiegever recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs van schade, op een passende schadeloosstelling met
betrekking tot deze Overeenkomst, waaronder tijdelijke en permanente wettelijke schadevergoeding, naast enige andere beschikbare verhaalsmogelijkheden.
BELASTINGEN EN ONKOSTEN
Je bent verantwoordelijk voor, dient de betaling te verrichten voor en zal Licentiegever en alle dochterondernemingen, managers, directeuren en medewerkers
van Licentiegever vrijwaren en behoeden voor enigerlei belasting, accijns en heffing die door een overheidsinstelling wordt opgelegd in verband met de transacties
zoals bedoeld in deze Overeenkomst, waaronder rente en boetes hierover (behalve belastingen over de netto-inkomsten van Licentiegever), ongeacht of deze
kosten zijn opgenomen op een factuur die je op enig moment is toegestuurd door Licentiegever. Je dient kopieën van alle vrijstellingsverklaringen te overleggen aan
Licentiegever als je recht hebt op vrijstelling. Al jouw uitgaven en kosten in verband met activiteiten onder deze Overeenkomst, indien van toepassing, zijn volledig
jouw verantwoordelijkheid. Je hebt geen recht op terugbetaling van enige onkosten door Licentiegever en vrijwaart Licentiegever hiervoor.
SERVICEVOORWAARDEN
Alle toegang tot en gebruik van de Software vallen onder deze Overeenkomst, de toepasselijke documentatie bij de Software, de servicevoorwaarden van Licentiegever,
en het privacybeleid van Licentiegever. Alle voorwaarden van de serviceovereenkomsten zijn hierbij bij verwijzing opgenomen in deze Overeenkomst. Deze
overeenkomsten vertegenwoordigen de volledige overeenkomst tussen jou en Licentiegever in verband met je gebruik van de Software en aanverwante diensten
en producten en vervangen alle eerdere zowel schriftelijke als mondelinge overeenkomsten tussen jou en Licentiegever. Als deze Overeenkomst in strijd is met de
servicevoorwaarden, geldt deze Overeenkomst.
OVERIGE
Als enige bepaling in deze Overeenkomst om enige reden niet kan worden toegepast, zal een dergelijke bepaling worden bijgesteld, maar alleen voor zover nodig is
om de bepaling uitvoerbaar te maken. Alle overige bepalingen van deze Overeenkomst blijven onverminderd van kracht.
27
TOEPASSELIJK RECHT
Deze Overeenkomst dient te worden geïnterpreteerd (zonder inachtneming van wettelijke bepalingen die hiermee strijdig zijn) volgens de wetgeving van de Staat New
York, VS, zoals deze wetgeving wordt toegepast op overeenkomsten tussen inwoners van New York die worden ondertekend en uitgevoerd in New York , met uitzondering
van gevallen waarop federale wetgeving van toepassing is. Zonder nadrukkelijke schriftelijke verklaring van afstand van Licentiegever voor een specifiek geval of
tenzij in strijd met lokale wetgeving, zal het enige en exclusieve rechtsgebied en de enige en exclusieve plaats van handeling met betrekking tot de inhoud van deze
Overeenkomst de rechtbanken en de federale rechtbanken van de staat die zijn gevestigd in de plaats waar de hoofdvestiging van Licentiegever zich bevindt (New
York County, New York, VS). Jij en Licentiegever gaan akkoord met de bevoegdheid van deze rechtbanken en komen overeen dat een exploot mag worden betekend
op de wijze zoals in deze Overeenkomt is uiteengezet voor het doen van aanzeggingen of anderszins zoals toegestaan krachtens de wetgeving van de staat New
York of de federale wetgeving van de VS. Jij en Licentiegever gaan ermee akkoord dat de Internationale Conventie van de VN over contracten voor de internationale
verkoop van goederen (Wenen, 1980) niet van toepassing zal zijn op deze Overeenkomst of op geschillen of transacties die voortvloeien uit deze Overeenkomst.
ALS JE VRAGEN HEBT OVER DEZE LICENTIE, KUN JE SCHRIFTELIJK CONTACT OPNEMEN MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. 622 BROADWAY,
NEW YORK, NY 10012, VERENIGDE STATEN.
Alle andere voorwaarden van de gebruiksrechtovereenkomst zijn van toepassing op je gebruik van de software.
Alle rechten voor behouden. Ui tvoer end producen t soundtrack: S ean “Diddy” Combs alias Puf f Daddy, samen met R evolt Media & T V LLC e n Bad Boy Entert ainment LLC.
© 2005-2016 Take-Two Interactive Software en dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. 2K, het 2K-logo en Take-Two Interactive Software zijn
handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Take-Two Interactive Software, Inc. Alle WWE-programmering, talentnamen, afbeeldingen, gelijkenissen,
slogans, worstelgrepen, handelsmerken, logo’s en auteursrechten zijn exclusief eigendom van WWE en dochterondernemingen. © 2016 WWE. Alle andere
handelsmerken, logo’s en auteursrechten zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27

2K WWE 2K17 de handleiding

Type
de handleiding

Andere documenten