Beta 1438K/DSG Handleiding

Type
Handleiding
28
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
INLEIDING
Voordat u welke handeling dan ook begint te verrichten is het verplicht deze handleiding te lezen.
De garantie voor een goede werking en alle prestaties van het product wordt alleen gegarandeerd als
alle aanwijzingen in deze handleiding nauwgezet worden nageleefd. We garanderen dat het product
voldoet aan de in deze handleiding beschreven technische specicaties. Een oneigenlijk gebruik, dus
een gebruik dat anders is dan hier wordt beschreven is niet de verantwoordelijkheid van de fabrikant.
Gebruik beschermende handschoenen, veiligheidsschoenen, een helm en een beschermende bril.
Oneigenlijk gebruik:
- Het product mag enkel en alleen worden gebruikt voor het gebruik dat in deze documentatie
wordt beschreven. Elk ander gebruik moet als oneigenlijk worden beschouwd.
- De fabrikant wijst elke vorm van aansprakelijkheid af voor mogelijke schade veroorzaakt
door een verkeerd of onredelijk gebruik van het gereedschap.
- Door een oneigenlijk gebruik komt bovendien de garantie te vervallen.
Behandel het gereedschap met zorg:
- Berg het gereedschap altijd schoon op.
- Berg het gereedschap in de originele verpakking op.
PROCEDURE
De demontage- en montageset van de DSG-koppeling (Direct-Shift Gearbox) is ontworpen om het
koppelingshuis te verwijderen, inclusief de koppelingsplaten, de 6-traps (code 08D) en 7-traps (code
0AM) VAG versnellingsbakken, dubbele koppeling (K1 en K2) en de meervoudige assen gebruikt bij
de auto’s van de VAG Groep sinds 2003
K1 = koppeling nr.1
K2 = koppeling nr.2
DE DUBBELE KOPPELING DEMONTEREN
Let op: Demonteer de versnelling en neem hierbij de aanwijzingen in acht die door de
fabrikant van het voertuig/ de producent zijn verstrekt.
- Monteer de versnellingsbak op een geschikte werkbank en leg hem zodanig neer dat het
koppelingsdeksel naar boven is gekeerd.
- Verwijder de bovenste borgring van de naaf van de koppelingsplaat (K1) en gebruik hiervoor een
schroevendraaier of een haak.
- Verwijder de borgring en de naaf van de koppelingsplaat (K1).
- Neem de tang E en verwijder de borgring van de externe prise-as.
Wanneer de borgring geblokkeerd is, drukt u op het midden van de koppeling en gebruikt u de
onderdelen A en D, die rechtstreeks op het deksel van het koppelingshuis zijn gemonteerd.
Verzeker u ervan dat de dwarsbalk goed is vastgezet en dat de drukbus loodrecht op het deksel
van het koppelingshuis werkt.
Let op: smeer de aandrijfschroef en druk er alleen het hoognodige op om schade
te voorkomen aan de steun van de externe prise-as en de versnelling.
- Breng de trekker B in de koppelingseenheid aan en zet hem op de juiste stand vast door hem met de
klok mee te draaien.
- Draai aan de schroef van de trekker en verwijder de koppelingseenheid van de externe prise-as.
1438K_DSG.indd 28 19/04/18 09:38
29
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
HET INSTEEKSYSTEEM VAN DE KOPPELING DEMONTEREN
- Verwijder het kleine druklager (voor K2).
- Verwijder het grote druklager (voor K1).
Let op: indicatieve aanwijzingen -raadpleeg altijd de instructies van de
moedermaatschappij/ de fabrikant.
HET INSTEEKSYSTEEM VAN DE KOPPELING MONTEREN EN AFSTELLEN
- Monteer de nieuwe onderdelen en volg hierbij altijd de aanwijzingen van de
fabrikant / de moedermaatschappij. Meet het insteeksysteem van de koppeling vervolgens
met behulp van de afstelmaat en stel het af C.
Let op: maak bij de hele installatie-, meet- en afstellingsprocedure van het insteeksysteem
van de koppelingen altijd gebruik van de instructies van de moedermaatschappij/producent.
DE DUBBELE KOPPELING MONTEREN
- Breng de nieuwe koppelingseenheid op de externe prise-as aan.
Zorg voor de juiste koppeling tussen de externe prise-as en de tanden van de koppelingsplaat (K2).
Let op: raadpleeg altijd de aanwijzingen van de fabrikant/ moedermaatschappij.
- Plaats de drukbus D op de middelste ring in het lager van de koppelingseenheid.
- Monteer de dwarsbalk A en zet hem goed op het koppelingshuis vast.
Verzeker u ervan dat de dwarsbalk en de drukbus loodrecht op het deksel van het koppelingshuis
werken.
- Schakel de aandrijfschroef van de dwarsbalk in en druk op de drukbus tot de zetel van de borgring
zichtbaar wordt.
Let op: smeer de aandrijfschroef en druk er alleen het hoognodige op om schade
te voorkomen aan de steun van de externe prise-as en de versnelling.
- Verwijder de dwarsbalk en de drukbus.
- Breng een nieuwe borgring aan.
Raadpleeg de aanwijzingen van de moedermaatschappij/ de fabrikant voor de juiste
montageprocedure van de nieuwe borgring.
1438K_DSG.indd 29 19/04/18 09:38

Documenttranscriptie

GEBRUIKSAANWIJZING NL INLEIDING Voordat u welke handeling dan ook begint te verrichten is het verplicht deze handleiding te lezen. De garantie voor een goede werking en alle prestaties van het product wordt alleen gegarandeerd als alle aanwijzingen in deze handleiding nauwgezet worden nageleefd. We garanderen dat het product voldoet aan de in deze handleiding beschreven technische specificaties. Een oneigenlijk gebruik, dus een gebruik dat anders is dan hier wordt beschreven is niet de verantwoordelijkheid van de fabrikant. Gebruik beschermende handschoenen, veiligheidsschoenen, een helm en een beschermende bril. Oneigenlijk gebruik: - Het product mag enkel en alleen worden gebruikt voor het gebruik dat in deze documentatie wordt beschreven. Elk ander gebruik moet als oneigenlijk worden beschouwd. - De fabrikant wijst elke vorm van aansprakelijkheid af voor mogelijke schade veroorzaakt door een verkeerd of onredelijk gebruik van het gereedschap. - Door een oneigenlijk gebruik komt bovendien de garantie te vervallen. Behandel het gereedschap met zorg: - Berg het gereedschap altijd schoon op. - Berg het gereedschap in de originele verpakking op. PROCEDURE De demontage- en montageset van de DSG-koppeling (Direct-Shift Gearbox) is ontworpen om het koppelingshuis te verwijderen, inclusief de koppelingsplaten, de 6-traps (code 08D) en 7-traps (code 0AM) VAG versnellingsbakken, dubbele koppeling (K1 en K2) en de meervoudige assen gebruikt bij de auto’s van de VAG Groep sinds 2003 K1 = koppeling nr.1 K2 = koppeling nr.2 DE DUBBELE KOPPELING DEMONTEREN Let op: Demonteer de versnelling en neem hierbij de aanwijzingen in acht die door de fabrikant van het voertuig/ de producent zijn verstrekt. - Monteer de versnellingsbak op een geschikte werkbank en leg hem zodanig neer dat het koppelingsdeksel naar boven is gekeerd. - Verwijder de bovenste borgring van de naaf van de koppelingsplaat (K1) en gebruik hiervoor een schroevendraaier of een haak. - Verwijder de borgring en de naaf van de koppelingsplaat (K1). - Neem de tang E en verwijder de borgring van de externe prise-as. Wanneer de borgring geblokkeerd is, drukt u op het midden van de koppeling en gebruikt u de onderdelen A en D, die rechtstreeks op het deksel van het koppelingshuis zijn gemonteerd. Verzeker u ervan dat de dwarsbalk goed is vastgezet en dat de drukbus loodrecht op het deksel van het koppelingshuis werkt. Let op: smeer de aandrijfschroef en druk er alleen het hoognodige op om schade te voorkomen aan de steun van de externe prise-as en de versnelling. - Breng de trekker B in de koppelingseenheid aan en zet hem op de juiste stand vast door hem met de klok mee te draaien. Draai aan de schroef van de trekker en verwijder de koppelingseenheid van de externe prise-as. 28 1438K_DSG.indd 28 19/04/18 09:38 GEBRUIKSAANWIJZING NL HET INSTEEKSYSTEEM VAN DE KOPPELING DEMONTEREN - Verwijder het kleine druklager (voor K2). - Verwijder het grote druklager (voor K1). Let op: indicatieve aanwijzingen -raadpleeg altijd de instructies van de moedermaatschappij/ de fabrikant. HET INSTEEKSYSTEEM VAN DE KOPPELING MONTEREN EN AFSTELLEN - Monteer de nieuwe onderdelen en volg hierbij altijd de aanwijzingen van de fabrikant / de moedermaatschappij. Meet het insteeksysteem van de koppeling vervolgens met behulp van de afstelmaat en stel het af C. Let op: maak bij de hele installatie-, meet- en afstellingsprocedure van het insteeksysteem van de koppelingen altijd gebruik van de instructies van de moedermaatschappij/producent. DE DUBBELE KOPPELING MONTEREN - Breng de nieuwe koppelingseenheid op de externe prise-as aan. Zorg voor de juiste koppeling tussen de externe prise-as en de tanden van de koppelingsplaat (K2). Let op: raadpleeg altijd de aanwijzingen van de fabrikant/ moedermaatschappij. - Plaats de drukbus D op de middelste ring in het lager van de koppelingseenheid. - Monteer de dwarsbalk A en zet hem goed op het koppelingshuis vast. Verzeker u ervan dat de dwarsbalk en de drukbus loodrecht op het deksel van het koppelingshuis werken. - Schakel de aandrijfschroef van de dwarsbalk in en druk op de drukbus tot de zetel van de borgring zichtbaar wordt. Let op: smeer de aandrijfschroef en druk er alleen het hoognodige op om schade te voorkomen aan de steun van de externe prise-as en de versnelling. - Verwijder de dwarsbalk en de drukbus. - Breng een nieuwe borgring aan. Raadpleeg de aanwijzingen van de moedermaatschappij/ de fabrikant voor de juiste montageprocedure van de nieuwe borgring. 29 1438K_DSG.indd 29 19/04/18 09:38
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

Beta 1438K/DSG Handleiding

Type
Handleiding

Gerelateerde artikelen