2K Spec Ops: The Line de handleiding

Type
de handleiding
01
INHOUDSOPGAVE
VERBINDING MAKEN MET XBOX LIVE .................................................... 01
BESTURING ............................................................................................................................ 02
CAMPAIGN (CAMPAGNE) ...................................................................................... 03
HOOfDMENU ......................................................................................................................... 03
SPELSCHERM ...................................................................................................................... 05
PAUzEMENU ......................................................................................................................... 06
MULT IP L AyE R ..................................................................................................................... 07
PERSONAGES AANPASSEN .............................................................................. 08
CREDITS ..................................................................................................................................... 11
BEPERKTE GARANTIE .............................................................................................. 22
PRODUCTONDERSTEUNING.............................................................................. 24
XBOX LIVE
XBOX LIVE® is je verbinding met meer games, meer entertainment en
meer plezier. Ga naar www.xbox.com/live voor meer informatie.
VERBINDING MAKEN
Voordat je XboxLIVE kunt gaan gebruiken, moet je je Xbox360-console
aansluiten op een high-speed internetverbinding en je aanmelden
als lid van XboxLIVE. Ga naar www.xbox.com/live/countries voor meer
informatie over het maken van verbinding en om te zien of XboxLIVE
beschikbaar is in jouw regio.
OUDERLIJK TOEzICHT
Met deze eenvoudige en flexibele hulpmiddelen kunnen ouders en
verzorgers, gebaseerd op de content rating, beslissen tot welke
games jonge gamers toegang hebben. Ouders kunnen de toegang tot
leeftijdsgebonden content beperken, toestemming geven met wie
en op welke manier de familieleden online met de XboxLIVE-service
omgaan met anderen en tijdslimieten instellen voor de maximale tijd
die ze kunnen spelen. Voor meer informatie, ga naar www.xbox.com/
familysettings.
Belangrijke gezondheidswaarschuwingen voor het spelen van
videogames
Lichtgevoelige aanvallen
Bij een zeer klein percentage personen kan een aanval optreden wanneer zij worden
blootgesteld aan bepaalde visuele beelden, waaronder lichtitsen of bepaalde patronen
die in videogames kunnen voorkomen. Ook bij mensen die geen ziektegeschiedenis
hebben van dergelijke aandoeningen of van epilepsie kan een lichte aandoening
optreden waardoor zij “lichtgevoelige epileptische aanvallen” ervaren bij het bekijken
van videogames.
Deze aanvallen kunnen gepaard gaan met verschillende symptomen, waaronder een
licht gevoel in het hoofd, verminderend gezichtsvermogen, zenuwtrekken in het gezicht
of de ogen, trillen van armen of benen, desoriëntatie, verwarring of tijdelijk verlies van
bewustzijn. Deze aanvallen kunnen ook leiden tot bewusteloosheid of stuiptrekkingen
waarvan verwondingen als gevolg van vallen of het in aanraking komen met nabije
objecten het gevolg kunnen zijn.
Wanneer je een van deze symptomen ondervindt, dien je onmiddellijk de game te staken
en een arts te raadplegen. Ouders moeten letten op deze symptomen of hun kinderen
ernaar vragen - het ondervinden van deze aanvallen treedt met meer waarschijnlijkheid
op bij kinderen en tieners dan bij volwassenen. Het risico van lichtgevoelige epileptische
aanvallen kan worden verminderd door de volgende voorzorgsmaatregelen te treffen:
verder van het scherm af te gaan zitten; een kleiner scherm te gebruiken; in een goed
verlichte kamer te spelen en niet te spelen wanneer je slaperig of moe bent.
Wanneer bij jezelf of een van je familieleden een ziektegeschiedenis van epilepsie bestaat,
dien je een arts te raadplegen voordat je een game speelt.
Wat is het PEGI-classicatiesysteem?
Het PEGI–classicatiesysteem beschermt minderjarigen tegen games die niet geschikt
zijn voor een bepaalde leeftijd. OPMERKING dit systeem geeft geen informatie over
de moeilijkheidsgraad van games. Het PEGI-systeem bestaat uit twee delen, die ouders
en anderen die games kopen voor kinderen helpen bij het kiezen van een game die
geschikt is voor de leeftijd van de speler. Het eerste deel is een leeftijdscategorie:
Het tweede deel bestaat uit pictogrammen die een indicatie geven van het type
game-content. Afhankelijk van de game kan er een aantal verschillende pictogrammen
worden gebruikt. De leeftijdscategorie heeft betrekking op de intensiteit van de game-
content. De pictogrammen zijn:
Ga naar http://www.pegi.info/ en pegionline.eu voor meer informatie.
WAARSCHUWING Lees voordat je deze game gaat spelen de handleidingen van
de Xbox 360®-console en accessoires voor belangrijke informatie over gezondheid en
veiligheid. Bewaar alle handleidingen zodat je ze op een later moment opnieuw kunt
raadplegen. Ga naar www.xbox.com/support om vervangende handleidingen voor de
spelcomputer of accessoires te bestellen.
3002
CAMPAIGN (CAMPAGNE)
RESUME GAME (SPEL VOORTzETTEN)
Laad het meest recente opslagbestand.
NEW GAME (NIEUW SPEL)
Kies één van de vier opslagvakjes en begin een nieuwe campagne. Kies
uit de niveaus Walk on the Beach (makkelijk), Combat Op (normaal),
Suicide Mission (moeilijk) of FUBAR (supermoeilijk). Je speelt FUBAR vrij
door eerst het niveau Suicide Mission uit te spelen.
SELECT CHAPTER (HOOfDSTUK
SELECTEREN)
Gebruik de interactieve kaart om een eerder uitgespeeld hoofdstuk
opnieuw te spelen.
LOAD GAME (SPEL LADEN)
Speel verder met een geselecteerd opslagbestand.
INTEL DATABASE (DATABASE)
Bekijk informatie die je tijdens de campagne hebt vrijgespeeld.
HOOfDMENU
Zes maanden geleden veegde een rampzalige zandstorm Dubai volledig
van de kaart. Duizenden mensen verloren het leven, waaronder de
Amerikaanse soldaten die de stad zouden evacueren. Vandaag ligt
de stad begraven onder het zand en is het de rijkste ruïne ter wereld.
Zes maanden nadat de zandstorm Dubai wegvaagde, wordt er een
mysterieus radiosignaal opgepikt uit de begraven stad. Een Delta
Force Recon Team gaat op onderzoek uit. Hun missie is simpel: Vind de
overlevenden en breng ze in veiligheid. Ze treffen een stad verwikkeld
in een oorlog. Om Dubai te redden, moeten ze de man vinden die aan de
wieg staat van deze waanzin - Kol. John Konrad.
CAMPAIGN (CAMPAGNE)
BESTURING
Y
B
A
X
BESTURING IN DE MENU'S
XBOX 360 CONTROLLER
BESTURING IN HET SPEL
Door opties navigeren .........................................................Linker stick
Optie selecteren .....................................................................A
Menu verlaten ..........................................................................B
Verplaatsen ...............................................................................Linker stick
Rondkijken ..................................................................................Rechter stick
Dekking/sprinten/contextuele acties ......................A
Mêlee/springen .......................................................................B
Laden ..............................................................................................X
Oppakken ....................................................................................X INGEDRUKT HOUDEN
Wapen wisselen ......................................................................Y
Richten ..........................................................................................
Schieten .......................................................................................
Granaat gooien ........................................................................
Team opdracht geven (alleen in singleplayer) .....
Huidige locatie en doelwit van team bekijken
(alleen in singleplayer) ....................................................... INGEDRUKT HOUDEN
Vaardigheden van Medic (medicus) en Officer
(officier) (alleen in multiplayer) ....................................
Secundaire vuurstand aan-/uitzetten
(alleen in singleplayer) .......................................................Navigatiepad
Volgende granaattype ........................................................Navigatiepad
Vorige granaattype ...............................................................Navigatiepad
Bevoorrading (officier) (alleen in multiplayer) ..Navigatiepad
Bukken ...........................................................................................Linker stick indrukken
Camera aan-/uitzetten (richtstand) ..........................Rechter stick indrukken
Inlichtingen bekijken (alleen in singleplayer) .....
Scorebord bekijken (alleen in multiplayer) ............
Menu...............................................................................................
4 5
HOOfDMENU
MULTIPLAyER
XBOX LIVE
Maak een Xbox LIVE-sessie aan of doe mee met een bestaande sessie en
krijg toegang tot je eigen hoofdkwartier.
SySTEM LINK
Maak een System Link-sessie aan of doe mee met een bestaande sessie
DOWNLOADABLE CONTENT
(DOWNLOADBARE CONTENT)
Als er nieuwe downloadbare content beschikbaar is, kun je deze hier
downloaden.
OPTIONS (OPTIES)
Pas verschillende instellingen aan zoals de besturing, het geluid, de
schermgrootte, de helderheid en het opslagapparaat of bekijk de credits
van Spec Ops: The Line.
CONTROLLER
Bekijk de huidige indeling van de controller en pas de instellingen aan
V SENSITIVITy (V-GEVOELIGHEID): Stel de verticale
gevoeligheid in voor het kijken en richten, van 1-10.
H SENSITIVITy (H-GEVOELIGHEID): Stel de horizontale
gevoeligheid in voor het kijken en richten, van 1-10.
INVERT LOOK (GEïNVERTEERDE BLIK): Besturing
geïnverteerde blik in-/uitschakelen.
VIBRATION (VIBRATIE): Zet de vibratie functie van de controller
aan of uit.
AIM SNAP-ON (RICHT-ASSISTENTIE): Schakel de richt-
assistentie (alleen in singleplayer) aan of uit, of laat het afhangen van
het niveau van de huidige missie.
LAyOUT (LAy-OUT): Kies uit Default (Standaard) en Alternate
(Alternatieve) besturing.
AUDIO (GELUID)
SUBTITLES (ONDERTITELING): Ondertiteling uit-/aanzetten.
MUSIC VOLUME (MUzIEKVOLUME): Stel het muziekvolume in,
van 1-10.
SPEECH VOLUME (SPRAAKVOLUME): Stel het volume van
gesproken dialogen in, van 1-10.
SOUND fX VOLUME (VOLUME GELUIDSEffECTEN):
Stel het volume voor geluidseffecten in, van 1-10.
HELDERHEID
GAMMA (HELDERHEID): Pas de helderheid van het spel aan.
fILTER: Stel het huidige graphicsfilter in.. Je kunt kiezen uit de filters
Default (Standaard), Vintage en Vibrant (Levendig).
SPELSCHERM
RICHTKRUIS
Als je richt of in dekking zit, verschijnt het richtkruis midden in
het scherm.
WAPEN
Hier zie je het huidige wapen, de hoeveelheid munitie en de secundaire
vuurstand. Als de secundaire vuurstand niet actief is, is deze grijs.
GRANAATSELECTIE
Hier zie je het granaattype dat je momenteel gebruikt en hoeveel
granaten je nog hebt.
LOCATIE TEAM/DOELWIT
Hou ingedrukt om de locatie en het doelwit van je team te bekijken.
RICHTKRUIS
GRANATEN
SELECTIE
TEAM
WAPEN
ADJUST IN-GAME SCREEN SIzE
(SCHERMGROOTTE AANPASSEN)
Gebruik de linker en de rechter stick om de weergegeven randen te
kalibreren met de rand van je scherm.
CHANGE STORAGE DEVICE
(OPSLAGAPPARAAT WIJzIGEN)
Kies het opslagapparaat om opslagbestanden op te slaan.
CREDITS
Bekijk de credits van Spec Ops: The Line.
HOOfDMENU
6 7
SPELSCHERM
PAUzEMENU
Druk tijdens het spelen op om naar het pauzemenu te gaan. Hier zie je
het huidige doel en de informatie die je in de missie hebt gevonden.
RESUME (VERDERGAAN)
Verlaat het pauzemenu en keer terug naar het spel.
RELOAD CHECKPOINT
(CONTROLEPUNT LADEN)
Herstart de huidige missie vanaf het laatste controlepunt.
OPTIONS (OPTIES)
Pas de instellingen van de controller, het geluid, de schermgrootte, de
helderheid en het niveau aan.
QUIT (STOPPEN)
Keer terug naar het hoofdmenu.
MULT IPL Ay E R
MAAK EEN XBOX LIVE-sessie aan of doe mee met
een bestaande sessie en krijg toegang tot je eigen hoofdkwartier.
QUICK MATCH (SNELLE MATCH)
:
Ga op zoek naar een openbare match.
PRIVATE MATCH (BESLOTEN MATCH): Maak een besloten
XBOX LIVE-sessie.
HEADQUARTERS (HOOfDKWARTIER): Verander je uitrusting,
bekijk statistieken en meer.
INVITE fRIENDS (VRIENDEN UITNODIGEN): Nodig vrienden
uit OM MEE te spelen.
XBOX LIVE PARTy UITNODIGEN: Nodig je XBOX LIVE party uit om
mee te spelen.
XBOX LIVE PARTy VINDEN: Zoek naar je XBOX LIVE party.
SySTEM LINK
Maak een System Link-sessie aan of doe mee met een bestaande sessie.
HOST GAME (SPEL ORGANISEREN): Maak een multiplayerspel
via system link.
fIND GAME (SPEL zOEKEN): Zoek naar een System Link-sessie.
LOADOUTS (UITRUSTING): Verander je uitrusting.
SPELTyPEN
CHAOS:
Het is ieder voor zich! Dood de tegenstanders voordat ze jou doden.
RALLy POINT: Verdedig een strategisch punt om punten te verdienen. Gebruik
de minikaart om het strategisch punt te vinden als het van plek verandert.
BURIED: Vernietig de vijandelijke Vital Points (vitale punten, VP) om het
High Value Target (belangrijke doelwit, HVT) van de vijand te onthullen.
Schakel het doelwit uit om te winnen. VP's kun je makkelijker vernietigen
met explosieven, maar elk wapen kan de HVT beschadigen. Beschadigde
VP's kunnen worden gerepareerd, maar als ze eenmaal zijn vernietigd,
zijn ze voorgoed weg.
MUTINy: Een klassieke team deathmatch.
ATTRITION: Je hebt maar één leven, dus maak er het beste van. Vecht
in drie eliminatierondes met je team. Als je sterft, kun je niet terugkeren
in het spel.
UPLINK: Beide teams vechten om de controle van een centraal rally
point om punten te verzamelen. Het COM Station van jouw team moet
online zijn om punten te verdienen. Schakel het COM Station van de
vijand uit en zorg dat ze geen punten scoren! Je kunt je eigen COM Station
repareren, ook als de vijand deze heeft uitgeschakeld.
OPMERKING: Tijdens een match vind je meer informatie over het
huidige speltype in het pauzemenu.
COMMANDO'S
ATTACK (A ANVALLEN)
Beveel je team om aan te vallen door ingedrukt te houden. Laat de
toets los als je cursor zich op een vijand bevindt.
CONTEXT COMMANDS (CONTEXTUELE
COMMANDO'S)
Sommige commando's zijn afhankelijk van de context, zoals
'Druk kort op om te verdoven'. Om deze commando's te gebruiken,
druk je kort op zodra ze op het scherm verschijnen.
8 9
CHARACTER CUSTOMISATION
(PERSONAGES AANPASSEN)
CHARACTER CUSTOMISATION
(PERSONAGES AANPASSEN)
PERSONAGEKLASSEN
Kies uit zes unieke klassen die het best bij jouw speelstijl en je
teamgenoten passen. De Gunner (artillerist) en Medic (medicus) zijn
vanaf het begin beschikbaar: andere klassen worden beschikbaar als je
meer levels hebt gespeeld en EP hebt verzameld bij multiplayermatches.
Meld je opnieuw aan voor grotere bonussen voor elke klasse!
GUNNER (ARTILLERIST)
Gunners lopen minder schade op dan andere klassen. Ze geven de speler en
teamgenoten een schade-boost. De Gunner kan ook een zwaarder wapen
uitkiezen (M32 MGL, RPG-7 of M249 SAW) in plaats van een handwapen.
MEDIC (MEDICUS)
De Medic kan zijn eigen gezondheid en die van directe teamgenoten
verbeteren. Ze kunnen gevallen bondgenoten tevens sneller
reanimeren, die tijdelijk onkwetsbaar zijn als ze bijkomen. Medics geven
bondgenoten een adrenalinestoot, waardoor ze tijdelijk onkwetsbaar
zijn, op hoofdwonden en explosieven na.
BREACHER (ALLEEN EXILES,
ONTGRENDELD OP RANG 3)
Breachers zijn experts in explosieven. Breachers en directe
teamgenoten veroorzaken meer explosieve schade en kunnen twee keer
zo veel granaten, mijnen en C4 dragen.
SCAVENGER (ALLEEN DAMNED,
ONTGRENDELD OP RANG 3)
De explosieven van Scavengers en hun directe teamgenoten richten
meer schade aan, maar zelf raken ze minder snel gewond door
explosieven. Scavengers kunnen ook veel sneller VP's repareren.
SNIPER (ONTGRENDELD OP RANG 6)
Snipers en hun directe teamgenoten gaan zeer nauwkeurig te werk
en kunnen vijandelijke spelers sneller zien. Snipers kunnen ook
geavanceerde Ghillie Suits (camouflagepakken) dragen, waardoor ze
opgaan in de omgeving als ze stilstaan.
OffICER (ONTGRENDELD OP RANG 37):
Officers vormen de ruggengraat van je team. Zij en hun directe
teamgenoten lopen minder schade op, terwijl hun unieke eigenschappen
worden verbeterd. Officers kunnen voorraden voor teamgenoten
droppen en objectieve markers plaatsen die de bepantsering en
verdediging verbeterden van elk teamgenoot dat zich in de directe
omgeving bevindt.
LOADOUTS (UITRUSTING)
Geef je personage een uniek uiterlijk en geef hem wapens en
bepantsering via het menu Loadouts (uitrusting).
WAPENS
Selecteer primaire wapens, secundaire wapens en explosieven die je
personage in de strijd kan gebruiken.
ARMOR (BEPANTSERING)
Geef je personage meerdere soorten bepantsering. Een hogere
bepantseringsklasse zorgt voor meer beveiliging, maar wel ten koste van
je mobiliteit.
KIT (MATERIAAL)
HEAD (HOOfD): Voorwerpen voor je hoofd en gezicht, inclusief
hoeden, helmen en schmink.
ACCESSORIES (ACCESSOIRES): Gebruik accessoiresets om het
uiterlijk van je personage te veranderen.
PATTERN (PATROON): Geef je uniform een andere textuur
en andere patronen.
PERKS (EXTRA'S):
Extra's leveren unieke vaardigheden die je helpen in de strijd. Je kunt
twee extra's tegelijkertijd gebruiken. Je kunt de mogelijkheid voor
een derde extra vrijspelen. Elke extra heeft een basisversie en een
geavanceerde versie. Blijf een extra gebruiken tot je de geavanceerde
versie hebt vrijgespeeld.
ADAPTED (AANGEPAST): Hiermee kun je rennen tijdens een
zandstorm.
ALWAyS PREPARED (ALTIJD VOORBEREID): Begin met een
extra primair wapen in plaats van een pistool.
BLOOD THIRST (BLOEDDORST): De schade die je aanricht, wordt
na elke kill met 10% verhoogd, maar de schade wordt na je dood gereset
of je kunt 30 seconden lang niemand doden.
COMMANDO: Ga de strijd aan met twee extra magazijnen.
COVER RAT (DEKKING): Loopt minder schade op tijdens dekking,
exclusief zijwaartse aanvallen.
COVERT (VERBORGEN): Vijandelijk dradenkruis wordt niet rood
als een vijand op je richt.
10 11
CHARACTER CUSTOMISATION
(PERSONAGES AANPASSEN)
GHOST: Na een kill verschijnt niet je naam maar het woord 'Ghost' op
het killrooster, zodat een personage geen wraakbonus kan innen door jou
te doden.
HUNTER (JAGER): Je positie op de minikaart van de vijand wordt
onjuist aangegeven.
IED-EXPERTISE (BOMEXPERT): Vijandelijke mijnen exploderen
5 seconden na activatie.
RESILIENT (VEERKRACHT): Blijf langer in leven als je bent
neergehaald.
SCRAMBLER (VERVORMER): Verkort de tijd dat je wordt verdoofd
door handgranaten en zandbommen.
SITUATIONAL AWARENESS (OMGEVINGSBEWUST):
Geheim agenten lijken normale spelers, en je dradenkruis wordt rood als
je op ze richt.
STEADy HANDED (MET VASTE HAND): Wissel van je gewone
richtwijze naar je open vizier of telescoopvizier.
TACTICIAN (TACTICUS): Elke keer dat je een vijand raakt met een
kogel, wordt hij 20% langzamer.
WEIGHT TRAINING (GEWICHTSTRAINING): Breng meer
schade aan met mêlee-aanvallen.
CREDITS
yAGER-CREDITS
CREATIEVE LEIDING
Cory Davis
Francois Coulon
TECHNISCH DIRECTEUR
Hendrik Hoenicke
HOOfD PROGRAMMERING
André Dittrich
PROGRAMMERING
G AM EPL Ay
Axel Hylla
Eckhard Duken
Keaton VanAuken
Konstantin Frick
Mikael Danielsson
Riad Djemili
Stephan Ziep
PROGRAMMERING AI
Daniel Kollmann
David Bending
Denis Danielyan
Jörg Reisig
CONSOLE-
PROGRAMMERING
Arne Schober
Christoph Freundl
Christoph Reinbothe
Maik Semder
Martin Zielinski
HOOfD TECHNISCHE
VORMGEVING
Wojciech Zielinski
HOOfD ONTWERP
Cory Davis
TECHNISCHE
VORMGEVING
Francisco Javier
Martínez Palmer
Jan Deissler
an David Hassel
Ken Mayfield
Marc Blumrich
Oliver Stubenrauch
HOOfD VISUELE
EffECTEN
Florian Zender
VISUELE EffECTEN
Hanno Hinkelbein
Michael Rutishauser
Stephane Nepton
Rafal Fedro
BUILD-ENGINEERING
Simon Schossleitner
Tiemo Hedrich
ARTDIRECTOR
Mathias Wiese
HOOfD VORMGEVING
Jason Flanagan
CREATIE ART-ASSETS
Alexander Radünz
Dominik Luedtke
Dustin Condie
Javier O’Neill
Marco Gromöller
Tomislav Kis
ONTWERP
Johannes Kristmann
Shawn Frison
Torkel Forner
VORMGEVING
OMGEVINGEN
Johannes Böhm
Robert Bergmann
Robert Kopf
Sebastian Schade
Sebastian Schild
Viktor Janzen
BELICHTING
Sebastian Schulz
12 13
KWALITEITS-
BEWAKING 2K
VP KWALITEITSBEWAKING
Alex Plachowski
TESTMANAGERS
KWALITEITSBEWAKING
(PROJECTEN)
Grant Bryson
TESTMANAGERS
KWALITEITSBEWAKING
(ONDERSTEUNINGSTEAM)
Alexis Ladd
Doug Rothman
HOOfD TESTERS
Andrew Webster
HOOfD TESTERS
(ONDERSTEUNINGSTEAM)
Will Stanley
Scott Sanford
Nathan Bell
SENIOR TESTERS
Darren Miller-Pfeufer
Justin Waller
Marc Perret
Ruben Gonzalez
Josh Lagerson
Stephen 'Yoshi' Florida
TEAM
KWALITEITSBEWAKING
Chad Cheshire
Daniel Brown
David Benedict
Krystle Wallis
Dasha Jantzen
Alexander Langham
Steven Taylor
Robert Hornbeck
Christopher Duplessis
Vien Vien Vivien Pham
Michael Yarsulik
Shaynna Marshall
Patrick Thomas
Jonathan Stover
Djordje Rosic
Imad Haddad
Sergio Sanchez
Stephanie Anderson
Jason Berlin
Cris Maurera
Craig Baroody
Jordan Espinoza
Peter Long
Keane Tanouye
Troy Maldonado
Kevin Norwood
Jacob Aguilar
James Kagel
Andrew Haymes
Luis Nieves
Luke Williams
Andrew Garrett
Bill Lanker
Josh Glover
Mark Vazquez
Brian Hibbard
Jeremy Thompson
Chris Adams
Manny Juarez
Paul Carrion
Matthew Foley
Kevin Scorcz
Noah Ryan-Stout
Antonio Monteverde-Talarico
John Hernandez
Pele Henderson
Chris Henderson
Alex Coffin
Gabe Woods
Davis Krieghoff
Keith Doran
Andrew Vietri
Micah Grossman
David Hambardzumyan
Lynda Miller
Obed Navas
Alex Vahle
Matt Porter
Alexander Weldon
Christopher Morgan
GEBRUIKERSINTERfACE
Rafal Fedro
CONCEPTUELE
VORMGEVING
Michael Oberschneider
Christopher Steininger
VORMGEVING
PERSONAGES
Calvin Golkowski
Christopher Rockel
HOOfD ANIMATIE
Marco Roeth
VOORzITTER CUTSCENES
Emmanuel Gorin
GAMEPLAy-ANIMATIE
Dennis Vizins
Jens Heinrich
ANIMATIES fILMPJES
Claudius Urban
Manfred Ragossnig
Nico Ostermann
Nanette Kaulig
Marian Woller
VERHAALONTWERP
Richard Pearsey
Walt Williams
TECHNISCHE ANIMATIE
Fridtjof Kühn
Oleg Solovjov
HOOfD AUDIO-AfDELING
Andreas Wengel
AUDIO-AfDELING
Alexander Marian
UITVOEREND PRODUCENT
Francois Coulon
PRODUCENT
Tarl Raney
COPRODUCENTEN
Bairbre Bent
Emmanuel Tabarly
Lila Duken & Mark Liebold
Michael Kempson
Rudolf Diogo Klumpp
Samuli Pöyhtäri
HOOfD KWALITEITS-
BEWAKING
Thomas Schmidt
Christophe Paquignon
KWALITEITSBEWAKING
Karsten Martin
Lars Wiete
Matthew Brady
Michael Schwahn
Oliver Hildenbrandt
Ricardo Ramos de Ory
Robert Ankarbranth
Stefan Bermig
HOOfD
LEVELONTWERP
Jörg Friedrich
CONSOLEP-
ROGRAMMERING
Richard Schubert
Robert Hoffmann
HOOfD VORMGEVING
ART-ASSETS
Dominik Luedtke
Dustin Condie
LEVELONTWERP
Bruce Locke
Enrique Colinet
Fari Rug
Oliver Pflug
Stephan Renelt
Timm Boukoura
Ulrich Wurzer
Wang Nan
TECHNISCH ONTWERP
Dan Banefeld
Jan Liebetrau
Philipp Hagen
TACTISCH ADVISEUR
Wil 'Hawaiian' Makaneole
14 15
Lauren Portner
Justin Bonaccarso
Tom Park
Ronald Tolie
Dylan Santizo
Jonathan Castro
Patrick McDonnell
Eric Kiraly
Daniel Kurtz
Travis van Essen
Angela Berry
Bobby Jones
Justin Stanton
Brian Carl
Irma Ward
Michael Speiler
SPECIALE DANK AAN
Merja Reed
Rick Shawalker
Daisy Amescua
Lori Durrant
Chris Jones
Pedro Villa
Eric Lane
Todd Ingram
Casey Coleman
Kristian Guyte
Nicholas Chavez
Scott Trono
Jeremy Pryer
Nick Pylvanainen
Lincoln West
Morgan Sears
Kellen Yurick
Ryan Heller
Artapong Intapatana
Brent Kiddoo
Matt Price
Sam Vicchrilli
Joe Perlas
Donald Ohlson
Steve Capri
Matt Priddy
Orry Klainman
James Adkins
Clint Baptiste
Darryl Austin
Clay Cashel
Casey Kealoha
Clint Baptiste
Anthony Florez
Kevin Strohmaier
Evan Jackson
Erin O’Malley
Rob Newman
Adamah Taylor
Ivan Preciado
Derek Bridges
Charles Ledesma
Ophir Klainman
Steven Bogolub
Colin Campbell
Anna Kholyavenko
Frank Meadows
Maurice Wilson
UITGEBRACHT
DOOR 2K GAMES
2K GAMES IS EEN DIVISIE
VAN 2K, EEN UITGEVEND
LABEL VAN TAKE-TWO
INTERACTIVE SOfTWARE
2K PUBLISHING
PRESIDENT
Christoph Hartmann
DIRECTEUR
BEDRIJfSVOERING
David Ismailer
SVP,
PRODUCTONTWIKKELING
Greg Gobbi
VOORzITTER
PRODUCTONTWIKKELING
Greg Gobbi
DIRECTEUR
PRODUCTONTWIKKELING
Kate Kellogg
VOORzITTER
TECHNOLOGIE
Jacob Hawley
ONLINE
SySTEEMARCHITECT
Louis Ewens
ONLINE TECHNICUS
Adam Lupinacci
SENIOR PRODUCENTEN
Lulu LaMer
Denby Grace
COPRODUCENT
Chris Thomas
PRODUCTIE-ASSISTENTEN
Andrew Dutra
Dave Blank
Anton Maslennikov
Tom Drake
Scott James
Brandon Jenkins
Jordan Limor
ADDITIONELE
PRODUCTIE-
ONDERSTEUNING
Josh Morton
Luke Wasserman
Greg Kasavin
Anthony DeLuca
Sean Scott
VOORzITTER
CREATIEVE PRODUCTIE
Jack Scalici
SENIOR MANAGER
CREATIEVE PRODUCTIE
Chad Rocco
MANAGER
CREATIEVE PRODUCTIE
Josh Orellana
PRODUCTIE-ASSISTENT
CREATIEVE PRODUCTIE
Dave Blank
Kaitlin Bleier
ADDITIONELE TEKSTEN
Jack Scalici
Chad Rocco
Richard Pearsey
Shawn Frison
VERHAALBEWERKING
Chad Rocco
SUPERVISOR MOTION
CAPTURE
David Washburn
COöRDINATOR MOTION
CAPTURE
Steve Park
HOOfD VORMGEVER
MOTION CAPTURE
Anthony Tominia
MOTION CAPTURE-
SPECIALISTEN
Jose Gutierrez
Gil Espanto
MOTION CAPTURE-
ASSISTENT
Nick Bishop
VO-DIRECTIE
Chad Rocco
Walt Williams
Jack Scalici
SVP MARKETING
Sarah Anderson
VP MARKETING
Matt Gorman
VP INTERNATIONALE
MARKETING
Matthias Wehner
VOORzITTER MARKETING
Tom Bass
16 17
PRODUCTMANAGER
Philip McDaniel
DIRECTEUR PR, NOORD-
AMERIKA
Ryan Jones
DIRECTEUR,
MARKETINGPRODUCTIE
Jackie Truong
ARTDIRECTOR,
MARKETING
Lesley Zinn
WEBDIRECTEUR
Gabe Abarcar
SENIOR MANAGER,
INTERACTIEVE
MARKETING
Elizabeth Tobey
COMMUNITy-MANAGERS
Greg Laabs
David Eggers
WEBDESIGNER
Keith Echevarria
JR. GRAPHISCH
ONTWERPER
Christopher Maas
PRODUCTIE-ASSISTENT
MARKETING
Ham Nguyen
MANAGER
VIDEOPRODUCTIE
J. Mateo Baker
VIDEOBEWERKING
Kenny Crosbie
JR. VIDEOBEWERKING
Michael Howard
GAME CAPTURE-
SPECIALIST
Doug Tyler
TRAffICMANAGER
MARKETING
Renee Ward
VP zAKELIJKE
ONTWIKKELING
Kris Severson
VP, JURIDISCHE AfDELING
Peter Welch
DIRECTEUR
PRODUCTONTWIKKELING
Dorian Rehfield
SPECIALIST OPERATIES/
LICENTIES
Xenia Mul
DIRECTEUR LICENTIES,
STRATEGISCHE
PARTNERS
& IN-GAME MEDIA
Shelby Cox
MARKETINGMANAGER,
PARTNERRELATIES
Dawn Burnell
MARKETINGMANAGER,
PARTNERRELATIES
Dawn Burnell
2K
INTERNATIONAL
ALGEMEEN DIRECTEUR
Neil Ralley
MARKETINGMANAGER
INTERNATIONAAL
Sian Evans
SENIOR DIRECTEUR,
INTERNATIONALE PR
Markus Wilding
ASSISTENT PR-MANAGER
INTERNATIONAAL
Sam Woodward
PRODUCTMANAGER
INTERNATIONAAL
David Halse
DIGITALE
MARKETINGMANAGER
INTERNATIONAAL
Martin Moore
PRODUCTONT-
WIKKELING 2K
INTERNATIONAL
INTERNATIONALE
PRODUCENT
Jean-Sebastien Ferey
LOKALISATIEMANAGER
Nathalie Mathews
ASSISTENT
LOKALISATIEMANAGER
Arsenio Formoso
EXTERNE
LOKALISATIETEAMS
Around the Word
Synthesis International Srl
Synthesis Iberia
Coda Entertainment
PTW
Lokalisatietools en -ondersteuning geleverd
door XLOC Inc.
KWALITEITS-
BEWAKING 2K
INTERNATIONAL
LOKALISATIESUPERVISOR
KWALITEITSBEWAKING
Jose Minana
MASTERING-ENGINEER
Wayne Boyce
MASTERING-TECHNICUS
Alan Vincent
PROJECTLEIDING
KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIEDIENSTEN
Luigi Di Domenico
HOOfD
KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIEDIENSTEN
Karim Cherif
Oscar Pereira
SENIOR TECHNICI
KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIEDIENSTEN
Elmar Schubert
Fabrizio Mariani
Florian Genthon
Jose Olivares
Stefan Rossi
TECHNICI
KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIEDIENSTEN
Enrico Sette
Andrea de Luna
Cristina La Mura
Christopher Funke
Pablo Menéndez
Chau Doan
Sergio Accettura
Carine Freund
Javier Vidal
Harald Raschen
TEAM 2K INTERNATIONAL
Agnès Rosique
Ben Lawrence
Ben Seccombe
Dan Cooke
Diana Freitag
Dominique Connolly
Erica Denning
Jan Sturm
Jean-Paul Hardy
Lieke Mandemakers
Luis De La Camara Burditt
Matt Roche
Olivier Troit
Richie Churchill
Ross Purdy
Sandra Melero
Simon Turner
Solenne Antien
Stefan Eder
18 19
OPERATIEDIENSTEN TAKE-
TWO INTERNATIONAL
Anthony Dodd
Martin Alway
Nisha Verma
Robert Willis
Denisa Polcerova
fOX STUDIOS
Rick Fox
Michael Weber
Tim Schmidt
Cal Halter
Keith Fox
Dustin Smith
Joe Schmidt
POP SOUND
fREELANCE
DIALOOGBEWERKERS
Garrett Montgomery
Dan Francis
Anthony Sorise
RE-RECORDINGMIXERS
Nick Bozzone
Robert Weiss
Michael Miller
Tim Hoogenakker
DIALOOGBEWERKERS
Brett Rothfeld
Kyle Krajewski
Courtney Bishop
Sunny Warkentin
Kevin McAlpine
PRODUCENTEN
Susie Boyajan
Erin Reilly
Laura Harley
ASSISTENTEN
Jehan Valiente
Tina Evanow
Roxy Munoz
Rosario Estrella
ACTEURS - CAST
CAPT. MARTIN WALKER
Nolan North
1ST LT. ALPHANSO ADAMS
Christopher Reid
SSGT. JOHN LUGO
Omid Abtahi
LT. KOL. JOHN KONRAD
Bruce Boxleitner
THE RADIOMAN
Jake Busey
AGENT RIGGS
Patrick Quinn
AGENT GOULD
Chris Cox
AGENT DANIELS
Rick Pasqualone
1ST LT. JOHN MCPHERSON
Steven Walters
ONDERVRAGER
Richard Epcar
COMMANDO
Michael Yurchak
MARINIERS
Brian Bloom
Liam O’Brien
Daniel Hugh Kelly
OffICIEREN
Daniel Hugh Kelly
John Cygan
SOLDATEN
John Curry
Paul Eiding
Townsend Coleman
ELITE-SOLDATEN
David Hoffman
Rick D. Wasserman
VLUCHTELINGEN
Aycil Yeltan
Elizabeth Sung
Moneer Yaqubi
Navid Negahaban
Shaunt Benjamin
Sunil Malhorta
Yerman Gur
ADDITIONELE STEMMEN
Doug Rye
Freddy Lehne
Wally Kurth
MOCAP STUNT-ACTEURS
Lucas Okuma
Ray Carbonel
SPECIALE DANK AAN
Jordan Katz
David Cox
Take-Two Salesteam
Take-Two Digitaal salesteam
Take-Two Channel marketingteam
Siobhan Boes
Hank Diamond
Alan Lewis
Daniel Einzig
Christopher Fiumano
Pedram Rahbari
Jenn Kolbe
2K IS-team
Seth Krauss
Greg Gibson
Juridische afdeling Take-Two
Jonathan Washburn
David Boutry
Ryan Dixon
Michael Lightner
Gail Hamrick
Sharon Hunter
Michele Shadid
Trailer Park Videogames
Access-PR
KD&E
Big Solutions
Gwendoline Oliviero
Benjamin X Chang
Chris Solis
Seamas Gallagher
Jennie Sue
Iain Willows
Mark Ward
Sasha de Guzman
Merja Reed
Rick Shawalker
Daisy Amescua
Lori Durrant
Chris Jones
Pedro Villa
Eric Lane
Todd Ingram
Casey Coleman
Kristian Guyte
Nicholas Chavez
Scott Trono
Jeremy Pryer
Nick Pylvanainen
Lincoln West
Morgan Sears
Kellen Yurick
Ryan Heller
Artapong Intapatana
Brent Kiddoo
Matt Price
Sam Vicchrilli
Joe Perlas
Donald Ohlson
Steve Capri
Matt Priddy
Orry Klainman
James Adkins
Clint Baptiste
Darryl Austin
Clay Cashel
Casey Kealoha
Clint Baptiste
Anthony Florez
Kevin Strohmaier
Evan Jackson
Erin O’Malley
Rob Newman
Adamah Taylor
Ivan Preciado
20 21
Derek Bridges
Charles Ledesma
Ophir Klainman
Steven Bogolub
Colin Campbell
Anna Kholyavenko
Frank Meadows
Maurice Wilson
DARKSIDE
GAME STUDIOS
ARTDIRECTOR
Marcel Marcado
HOOfD MODELBOUW
Adam Glueckert
HOOfD STRUCTUREN
Karen Sanok
SENIOR VORMGEVER
Henrique Naspolini
Udell Infante
3D-VORMGEVER
David Phillips
Josh Dampman
Ken LeSaint
Marisa Ainsworth
Nelson Izquierdo
Sean Couture
Steve Buchholz
Tyler Bronis
BELICHTING
Craig Schiller
HOOfD ANIMATIE
Devon Browne
ANIMATOR
Luis Batista
HOOfD LEVELONTWERP
Jonathon Cooper
HOOfDDIRECTEUR
Richard Daniels
CREATIEf DIRECTEUR
Nicholas Schreiber
UITVOEREND PRODUCENT
Hugh Falk
PRODUCENT
Bryan Jury
COPRODUCENT
Jorge Verea
HOOfD PROGRAMMERING
Alejandro Garcia-Tunon
PROGRAMMEUR
Darrell Christmas
Jeff Hiebert
Jeffrey Crenshaw
Joe Cortese
Les Bird
Nathan Karpinski
HOOfD
KWALITEITSBEWAKING
Ryan Kane
TESTER
KWALITEITSBEWAKING
Brandy Rumiez
Brian Gluckman
Daniel Burgos
Evan Salas
Julian Davis
3D-VORMGEVER
Andrew Gilmour
Bruno Melo
Gabriel Tse
Geoff Mellon
Jaco Herbst
Sean Marino
Tadao Masuyama
CONCEPTUELE
VORMGEVER
Aaron Anderson
James Mosingo
Michael 'Rusty' Drake
Patrick McEvoy
Todd Keller
ANIMATOR
Cory Collins
John Logsdon
Josh Burton
Neal Sukkert
fX-VORMGEVER
David Gasinski
VORMGEVER
GEBRUIKERSINTERfACE
Rebecca Wallace
LEVELONTWERPER
Jason Fleischman
OPTIMALISERING
Boris Batkin
PROGRAMMEUR
Alex Miller
James Thompson
AUDIO - DSONIC
Kemal Amarasingham
Simon Amarasingham
Michael Carter
Brian Dutton
Matteo Stronati
Kian Yoa
Brett Apitz
Robert Cooper
Bryce Kanzer
Joanna Iwanowicz
Matthew Hines
STEMACTEURS
DAMNED MEDIC
Brian Bloom
EXILE BREACHER
Chad Rocco
EXILE GUNNER
Chris Cox
DAMNED SNIPER
David Hoffman
OMROEPER
Jake Busey
DAMNED OffICER
John Cygan
EXILE OffICER
Liam Obrien
EXILE SNIPER
Micheal Yurchak
DAMNED GUNNER
Rick Pasqualone
DAMNED SCAVANGER
Rick Wasserman
EXILE MEDIC
Steve Walters
ADDITIONELE
VORMGEVING
Adia
Art Duck
Nikitova
BLIND SQUIRREL GAMES INC.
BESTUURSVOORzITTER/
UITVOEREND PRODUCENT
Brad Hendricks
TECHNISCH DIRECTEUR/
PROGRAMMEUR
Iain Davies
HOOfD PROGRAMMERING
Adam Lupinacci
Matthew Fawcett
PROGRAMMEUR
Matt Campbell
Daniel Selnick
Forrest Baker
SR. PROGRAMMEUR
Dan Goodman
22 23
BEPERKTE GARANTIE OP SOfTWARE; LICENTIEOVEREENKOMST,
EN GEBRUIK EN OPENBAARMAKING VAN INfORMATIE
BEPERKTE GARANTIE OP SOfTWARE; LICENTIEOVEREENKOMST,
EN GEBRUIK EN OPENBAARMAKING VAN INfORMATIE
Dit document kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt. De actuele
versie wordt geplaatst op www.taketwogames.com/eula. Als
je deze Software 30 dagen na publicatie van de herziene versie
nog gebruikt, geef je aan akkoord te gaan met de gewijzigde
bepalingen.
DEZE SOFTWARE WORDT ONDER LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN
NIET AAN JE VERKOCHT. DOOR DEZE SOFTWARE TE INSTALLEREN,
KOPIËREN OF OP ANDERE WIJZE (HIERONDER NADER BEPAALD)
TE GEBRUIKEN, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE
BEPERKTE SOFTWAREGARANTIE, DE LICENTIEOVEREENKOMST
(DE “OVEREENKOMST”) EN DE ONDERSTAANDE BEPALINGEN. DE
“SOFTWARE” OMVAT ALLE SOFTWARE DIE BIJ DEZE OVEREENKOMST
IS GELEVERD, DE BIJBEHORENDE HANDLEIDING(EN), VERPAKKING,
BESTANDEN EN ANDERE SCHRIFTELIJKE, ELEKTRONISCHE OF ONLINE
MATERIALEN OF DOCUMENTATIE, EN ALLE KOPIEËN VAN DERGELIJKE
SOFTWARE EN DE BIJBEHORENDE MATERIALEN. DOOR DE VERPAKKING
TE OPENEN, DE SOFTWARE TE INSTALLEREN EN/OF TE GEBRUIKEN
EN DOOR ANDERE MATERIALEN TE GEBRUIKEN DIE WORDEN
GELEVERD BIJ DE SOFTWARE, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN
DEZE OVEREENKOMST MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC.
(“LICENTIEGEVER”). ALS JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST
NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE SOFTWARE NIET INSTALLEREN, KOPIËREN
OF GEBRUIKEN.
I. LICENTIE
LICENTIE. Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent
Licentiegever je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare,
beperkte recht en de licentie om één exemplaar van de Software
te gebruiken voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik van het
spel op één computer of speleenheid, tenzij anders is vastgelegd
in de documentatie van de Software. Je verkregen rechten zijn
onderworpen aan je naleving van deze Overeenkomst. De looptijd
van je licentie onder deze Overeenkomst gaat in op de dag dat
je de Software installeert of anderszins gebruikt, en loopt af op
de dag dat je afstand doet van de Software, of op de dag dat de
Licentiegever deze Overeenkomst beëindigt als dat eerder is.
De Licentie wordt onmiddellijk ingetrokken als je probeert een
van de technische maatregelen ter beveiliging van de Software
te omzeilen. De Software wordt in licentie gegeven aan jou en
je erkent hierbij dat er geen eigendomsrecht of eigendom van
de Software wordt overgedragen of toegekend en dat deze
Overeenkomst niet moet worden opgevat als de verkoop van
enig recht op de Software. Alle rechten die niet specifiek worden
verleend onder deze Overeenkomst, zijn voorbehouden aan
Licentiegever en, waar van toepassing, aan haar licentiegevers.
EIGENDOM. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen
in de Software, met inbegrip van, maar niet beperkt tot,
alle auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen,
handelsnamen, eigendomsrechten, patenten, titels,
computercodes, audiovisuele effecten, thema’s, personages,
namen van personages, verhalen, dialogen, omgevingen,
illustraties, geluidseffecten, muzikale werken en morele
rechten. De Software wordt beschermd door de wetgeving
van de Verenigde Staten op het gebied van auteursrecht
en handelsmerken en wereldwijd door toepasselijke
wetgeving en verdragen. Het is niet toegestaan de Software te
vermenigvuldigen, reproduceren of distribueren, op enige wijze
of op enig medium, geheel of gedeeltelijk, zonder voorafgaande
schriftelijke toestemming van Licentiegever. Iedereen die
de Software geheel of gedeeltelijk, op enige wijze of op enig
medium, vermenigvuldigt, reproduceert of distribueert, schendt
willens en wetens de auteursrechtwetten en kan civielrechtelijk
en strafrechtelijk worden vervolgd in de Verenigde Staten of
eigen land. Overtredingen van het Amerikaanse auteursrecht
kunnen worden bestraft met boetes van maximaal $ 150.000 per
overtreding. De Software bevat in licentie gegeven materiaal en
ook de licentiegevers van Licentiegever kunnen aanspraak maken
op hun rechten in het geval van schending van deze Overeenkomst.
Alle rechten die in deze Overeenkomst niet nadrukkelijk aan jou
worden verleend, blijven voorbehouden aan Licentiegever.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE.
Je stemt ermee in het volgende niet te doen: (a) De Software
commercieel exploiteren; (b) De Software, of kopieën van de
Software, distribueren, leasen, in licentie geven, verkopen,
verhuren of anderszins overdragen of toewijzen, zonder de
uitdrukkelijke, voorafgaande schriftelijke toestemming van
Licentiegever, of zoals uiteengezet in deze Overeenkomst; (c) Een
kopie maken van de Software of van enig deel van de Software
(anders dan hierin uiteengezet); (d) Een kopie van deze Software
beschikbaar stellen via een netwerk voor het gebruik of het
downloaden ervan door meerdere gebruikers; (e) Behalve waar
dit door de Software of in deze Overeenkomst expliciet anders
wordt aangegeven, de Software gebruiken of installeren (of
anderen hiertoe toestemming verlenen) op een netwerk, voor
online gebruik, of op meer dan één computer of speleenheid
tegelijkertijd; (f) De Software kopiëren naar een vaste schijf
of ander opslagapparaat ter omzeiling van de vereiste dat de
Software wordt uitgevoerd vanaf de meegeleverde cd-rom of
dvd-rom (dit verbod is niet van toepassing op kopieën, geheel
of gedeeltelijk, die door de Software tijdens de installatie zelf
zijn gemaakt om de prestaties te verbeteren); (g) De Software
gebruiken op of kopiëren naar een centrum of een andere
commerciële locatie voor het spelen van games; met dien
verstande dat Licentiegever je een aparte licentieovereenkomst
kan aanbieden voor het beschikbaar stellen van de Software
voor commercieel gebruik; (h) De Software geheel of gedeeltelijk
reverse-engineeren, decompileren, demonteren, afgeleide
werken vervaardigen op basis van de gehele of gedeeltelijke
Software, of de Software anderszins geheel of gedeeltelijk
wijzigen; (i) Kennisgevingen betreffende eigendomsrechten,
merken of labels die zich op of in de Software bevinden,
verwijderen of wijzigen; en (j) De Software vervoeren, exporteren
of herexporteren (direct of indirect) naar enig land dat dergelijke
Software niet mag ontvangen volgens Amerikaanse exportwetten
of begeleidende regelgeving, of op andere wijze dergelijke wetten
of regelgeving (onderhevig aan wijzigingen) schenden.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLUSIEF
DIGITALE KOPIEËN. Softwaredownload, gebruik van unieke codes,
registratie van de Software, lidmaatschap bij diensten van
derden en/of lidmaatschap bij een dienst van de Licentiegever
(inclusief acceptatie van de bijbehorende voorwaarden en
beleidsbepalingen) zijn mogelijk vereist om toegang te krijgen tot
digitale exemplaren van de Software of bepaalde vrij te spelen,
downloadbare, online of andere speciale content, diensten, en/
of functies (gezamenlijk de “Speciale functies”). Toegang tot
Speciale functies is beperkt tot een enkele gebruikersaccount
per code. De toegang tot Speciale functies is niet overdraagbaar,
verkoopbaar of opnieuw te registeren door een andere gebruiker,
tenzij dit expliciet wordt vermeld. In geval van conflict met andere
bepalingen in deze Overeenkomst, zijn de voorwaarden in deze
paragraaf bindend.
OVERDRACHT VAN EXEMPLAREN OP SCHIJF. Je hebt het recht het
volledige fysieke exemplaar van de Software en begeleidende
documentatie blijvend over te dragen aan een andere persoon,
zolang je geen kopieën behoudt (met inbegrip van archiverings-
en reservekopieën) van de Software, begeleidende documentatie,
of enig deel of enige component van de documentatie bij de
Software, en zolang de ontvanger instemt met de bepalingen
van deze Overeenkomst. Speciale functies, inclusief content
die uitsluitend beschikbaar is met een code voor een enkele
gebruiker, kunnen onder geen enkele voorwaarde worden
overgedragen aan een andere persoon. Het is mogelijk dat
Speciale functies niet meer functioneren als de oorspronkelijke
installatie van de Software is verwijderd of het exemplaar op
schijf niet meer beschikbaar is voor de gebruiker. De Software
is alleen bestemd voor privégebruik. NIETTEGENSTAANDE HET
VOORAFGAANDE, IS HET NIET TOEGESTAAN PRE-RELEASE VERSIES VAN
DE SOFTWARE OVER TE DRAGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING. De Software kan zijn voorzien van
maatregelen die de toegang tot de Software controleren, de
toegang tot bepaalde functies of content controleren, het maken
van onrechtmatige kopieën verhinderen of anderszins proberen
te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en licenties
overschrijdt die worden toegekend onder de Overeenkomst. Als
de Software toegang geeft tot Speciale functies, mag per keer
slechts één exemplaar van de Software deze functies benaderen.
Mogelijk zijn aanvullende bepalingen van toepassing en moet je
je registreren om toegang te krijgen tot de online services en om
Software-updates en patches te downloaden. Alleen Software
met een geldige licentie kan worden gebruikt voor het gebruik
van online services, waaronder het downloaden van updates
en patches. Het is niet toegestaan dergelijke maatregelen voor
toegangscontrole te belemmeren of om te proberen dergelijke
beveiligingsfuncties uit te schakelen of te omzeilen. Als je de
technische beveiligingsmaatregelen uitschakelt of anderszins
omzeilt, functioneert de Software niet correct.
DOOR DE GEBRUIKER GEMAAKTE INHOUD: Met de Software kun je
mogelijk inhoud maken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot,
een plattegrond, een scenario, een screenshot van een auto-
ontwerp of een video van de game die je speelt. In ruil voor het
gebruik van de Software, en voor zover je bijdragen via gebruik van
de Software aanleiding geven tot enig auteursrechtelijk belang,
verleen je hierbij aan Licentiegever een exclusief, permanent,
onherroepelijk, volledig overdraagbaar en in sublicentie te geven
wereldwijd recht op en licentie voor het gebruik van je bijdragen
op enige wijze en voor enig doeleinde met betrekking tot de
Software en verwante zaken en diensten, met inbegrip van de
rechten om je bijdragen te reproduceren, te vermenigvuldigen,
aan te passen, te wijzigen, uit te voeren, te vertonen, te publiceren,
uit te zenden, te verzenden of anderszins te communiceren
aan het publiek op enige bekende of nog onbekende wijze,
en te distribueren zonder enige voorafgaande kennisgeving
of vergoeding aan jou van enige aard voor de volledige duur
van de bescherming die wordt toegekend aan intellectuele
eigendomsrechten door toepasselijke wetten en internationale
verdragen. Je doet hierbij afstand van enige morele rechten op
auteurschap, publicatie, reputatie of toeschrijving met betrekking
tot het gebruik en de beschikking van Licentiegever of andere
spelers van dergelijke zaken in relatie met de Software en
verwante goederen en diensten onder de toepasselijke wetten.
Deze aan Licentiegever verleende licentie en de bovengenoemde
verklaring van afstand van enige toepasselijke morele rechten
blijven van kracht na beëindiging van deze Licentie.
INTERNETVERBINDING. Mogelijk heb je een internetverbinding
nodig om online functies te benaderen, de Software te verifiëren of
andere functies uit te voeren. Bepaalde functies van de Software
werken alleen goed als je beschikt over en blijft beschikken
over (a) een adequate internetverbinding en/of (b) een geldig
en actief account met een online service zoals uiteengezet in
de documentatie van de Software, met inbegrip van, maar niet
tot beperkt tot gameplatforms van derden, Licentiegever of een
dochteronderneming van Licentiegever. Als je dergelijke accounts
niet hebt, werken bepaalde functies van de Software geheel of
gedeeltelijk niet, of niet meer, correct.
II. VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE.
Door deze Software te installeren en te gebruiken, stem je in met
de bepalingen voor het verzamelen en gebruiken van informatie,
inclusief (waar van toepassing) overdracht van gegevens aan
Licentiegever en dochterondernemingen naar een land buiten
de Europese Unie en de Europese Economische Ruimte. Als je
bij het gebruik van de Software verbinding maakt met internet,
via een gameplatformnetwerk of een andere methode, kan
Licentiegever informatie ontvangen van hardwareproducenten
of gameplatformhosts en automatisch bepaalde informatie
verzamelen van je computer of speleenheid. Deze informatie
kan bestaat uit, maar is niet beperkt tot, gebruikers-ID’s (zoals
gamertags en schermnamen), gamescores, resultaten en
prestaties van gamers, bezochte locaties, vriendenlijsten, MAC-
adres van de hardware, IP-adres en je gebruik van verschillende
functies van de game. Alle informatie die wordt verzameld door
Licentiegever, is anonieme informatie die je identiteit niet onthult
of persoonlijke gegevens bevat, maar als je persoonlijke gegevens
(zoals je echte naam) opneemt in je gebruikers-ID, worden
dergelijke persoonlijke gegevens automatisch verzonden naar
Licentiegever en gebruikt zoals uiteengezet in deze Overeenkomst.
De informatie die wordt verzameld door Licentiegever, kan door
Licentiegever worden geplaatst op algemeen toegankelijke
websites, gedeeld met hardwareproducenten, platformhosts
en marketingpartners van Licentiegever of gebruikt door
Licentiegever voor enig ander wettelijk toegestaan doeleinde.
Door het gebruik van deze Software stem je in met het gebruik
door Licentiegever van verwante gegevens, met inbegrip van de
openbare weergave van je gegevens zoals de identificatie van je
zelfgemaakte inhoud of de weergave van je scores, klassering,
prestaties en andere spelgegevens. Als je niet wilt dat je gegevens
op deze wijze worden gedeeld, moet je de Software niet gebruiken.
III. GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste
en oorspronkelijke koper van de Software bent) dat het originele
opslagmedium dat de Software bevat, bij normaal gebruik en
onderhoud vrij is van defecten in materiaal of werking tot negentig
(90) dagen na de aanschafdatum. Licentiegever garandeert je
dat deze Software compatibel is met een personal computer
die voldoet aan de minimale systeemvereisten die worden
aangegeven in de documentatie van de Software, of dat de
Software door de producent van de speleenheid is gecertificeerd
als compatibel met de speleenheid waarvoor de Software is
gepubliceerd, maar, vanwege variaties in hardware, software,
internetverbindingen en individueel gebruik, staat Licentiegever
niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw
specifieke computer of speleenheid. Licentiegever geeft geen
garantie dat je de software ongestoord kunt gebruiken, dat de
Software voldoet aan je vereisten, dat de werking van de software
ononderbroken en foutvrij zal zijn, dat de Software compatibel is
met software of hardware van derden of dat eventuele gebreken in
de software zullen worden gecorrigeerd. Geen enkele mondelinge
of schriftelijke mededeling die wordt gedaan door Licentiegever
of enige geautoriseerde vertegenwoordiger, kan worden
opgevat als een garantie. Omdat bepaalde rechtsgebieden de
uitsluiting of beperking van impliciete garanties of de beperking
van de toepasselijke wettelijke rechten van een consument niet
toestaan, zijn sommige of alle bovengenoemde uitsluitingen en
beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Als je tijdens de garantieperiode om enige reden een defect
vindt in het opslagmedium of de Software, zal Licentiegever
alle Software die tijdens de garantieperiode defect blijkt te zijn,
kosteloos vervangen, zolang de Software wordt geproduceerd
door Licentiegever. Als de Software niet langer beschikbaar is,
behoudt Licentiegever het recht de Software te vervangen door
Software van gelijke of grotere waarde. Deze garantie is beperkt
tot het opslagmedium en de Software zoals deze oorspronkelijk is
geleverd door Licentiegever, en geldt niet voor normale slijtage.
Deze garantie is niet van toepassing en is nietig als het defect
voortvloeit uit misbruik, slechte behandeling of nalatigheid.
Impliciete garanties die bij wet zijn voorgeschreven, worden
uitdrukkelijk beperkt tot de periode van 90 dagen die hierboven
is beschreven.
Met uitzondering van wat hierboven is uiteengezet, treedt
deze garantie in plaats van alle andere garanties, mondeling
of schriftelijk, uitdrukkelijk of impliciet, met inbegrip van enige
andere garantie van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een
bepaald doel of niet-inbreuk. Geen enkele andere verklaring
of garantie van welke aard dan ook zal bindend zijn voor
Licentiegever.
Als je de Software volgens de hierboven beschreven beperkte
garantie retourneert, zend de originele Software dan alleen aan
het adres van Licentiegever dat hieronder wordt vermeld. Vermeld
je naam en retouradres, voeg een kopie bij van je gedateerde
aankoopbewijs en beschrijf kort het defect en het systeem waarop
je de Software uitvoert.
IN GEEN GEVAL IS LICENTIEGEVER AANSPRAKELIJK VOOR BIJZONDERE
OF INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT
EIGENDOM, GEBRUIK OF STORING VAN DE SOFTWARE, MET INGEBRIP
VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, SCHADE AAN EIGENDOM, VERLIES
VAN GOODWILL, COMPUTERFOUTEN OF –STORING EN, VOOR ZOVER
WETTELIJK IS TOEGESTAAN, SCHADE DOOR PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE
AAN EIGENDOMMEN, WINSTDERVING OF SCHADELOOSSTELLING
VAN ENIG BEROEP DAT HET GEVOLG IS OF VERBAND HOUDT MET
DEZE OVEREENKOMST OF DE SOFTWARE, VOORTVLOEIEND UIT EEN
ONRECHTMATIGE DAAD (WAARONDER NALATIGHEID), EEN CONTRACT,
STRIKTE AANSPRAKELIJKHEID OF ANDERSZINS, ONGEACHT OF
LICENTIEGEVER OP DE HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN
DERGELIJKE SCHADE. IN GEEN GEVAL ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN
LICENTIEGEVER VOOR ALLE SCHADE (BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR
TOEPASSELIJKE WETGEVING) DE PRIJS OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT
BETAALD VOOR HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE.
OMDAT IN SOMMIGE STATEN/LANDEN BEPERKINGEN VAN DE DUUR
VAN IMPLICIETE GARANTIES EN/OF DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN
INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE NIET ZIJN TOEGESTAAN, ZIJN
DE BOVENSTAANDE BEPERKINGEN EN/OF UITSLUITING OF BEPERKING
VAN AANSPRAKELIJKHEID MOGELIJK NIET OP JOU VAN TOEPASSING.
ALS ENIGE BEPALING VAN DEZE GARANTIE IN STRIJD IS MET NATIONALE,
FEDERALE OF GEMEENTELIJKE WETGEVING EN NIET KAN WORDEN
TOEGEPAST, BLIJVEN DE OVERIGE BEPALINGEN ONVERMINDERD VAN
KRACHT. DEZE GARANTIE GEEFT JE SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN, EN
JE KUNT DAARNAAST ANDERE RECHTEN HEBBEN DIE VAN RECHTSGEBIED
TOT RECHTSGEBIED KUNNEN VERSCHILLEN.
BEËINDIGING: Deze Overeenkomst is van kracht totdat deze door
jou of door de Licentieverstrekker wordt beëindigd en wordt
automatisch beëindigd als jij niet voldoet aan de voorwaarden
ervan. Wanneer de Overeenkomst wordt beëindigd, dien je
het fysieke exemplaar van de Software te vernietigen of te
retourneren en alle kopieën van de Software met bijbehorende
materialen en onderdelen in jouw bezit definitief te vernietigen.
Je dient ook de Software permanent te verwijderen van elke
clientserver of computer waarop de Software is geïnstalleerd.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING: De ontwikkeling van
de Software en documentatie is uitsluitend gefinancierd met
particuliere middelen en de Software en documentatie worden
geleverd als “Commercial Computer Software” (commerciële
computersoftware) of “restricted computer software”
(beperkte computersoftware). Gebruik, vermenigvuldiging
of openbaarmaking door de Amerikaanse regering of een
onderaannemer van de Amerikaanse regering is onderworpen aan
de beperkingen die zijn uiteengezet in subparagraaf (c)(1)(ii) van
de bepalingen betreffende Rights in Technical Data and Computer
Software (rechten op technische data en computersoftware) in
DFARS 252.227-7013, of zoals uiteengezet in subparagraaf (c)(1) en
(2) van de bepalingen betreffende Commercial Computer Software
Restricted Rights (beperkte rechten op computersoftware) in FAR
52.227-19, voor zover van toepassing. De Aannemer / Producent is
de Licentiegever op de locatie die hieronder wordt vermeld.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN: Je stemt er hierbij mee in dat
Licentiegever onherstelbare schade oploopt als niet specifiek
wordt toegezien op de naleving van de bepalingen van deze
Overeenkomst, en derhalve stem je ermee in dat Licentiegever
recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs van
schade, op een passende schadeloosstelling met betrekking
tot deze Overeenkomst, naast enige andere beschikbare
verhaalsmogelijkheden.
VRIJWARING: Je gaat ermee akkoord Licentiegever, haar partners,
licentiegevers, dochterondernemingen, aannemers, staf,
directeuren, medewerkers en vertegenwoordigers te vrijwaren, te
behoeden en schadeloos te stellen voor alle schade, verliezen en
kosten die direct of indirect voortvloeien uit je handelingen of het
nalaten te handelen bij het gebruik van de Software conform de
bepalingen van de Overeenkomst.
OVERIGE: Deze Overeenkomst vormt de volledige overeenkomst
inzake deze licentie tussen de partijen en treedt in de plaats
van alle voorgaande overeenkomsten en verklaringen tussen
hen. De Overeenkomst kan alleen worden gewijzigd door een
schriftelijke verklaring die door beide partijen is ondertekend. Als
enige bepaling in deze Overeenkomst om enige reden niet kan
worden toegepast, zal een dergelijke bepaling worden bijgesteld,
maar alleen voor zover nodig is om de bepaling uitvoerbaar te
maken. Alle overige bepalingen van deze Overeenkomst blijven
onverminderd van kracht.
TOEPASSELIJK RECHT. Deze Overeenkomst is onderworpen aan en
opgesteld (zonder inachtneming van wettelijke bepalingen die
hiermee strijdig zijn) volgens de wetgeving van de Staat New York,
zoals deze wetgeving wordt toegepast op overeenkomsten tussen
inwoners van New York die worden ondertekend en uitgevoerd
in New York, met uitzondering van gevallen waarop federale
wetgeving van toepassing is. Zonder nadrukkelijke schriftelijke
verklaring van afstand van Licentiegever voor een specifiek
geval of tenzij in strijd met lokale wetgeving, zal het enige en
exclusieve rechtsgebied en de enige en exclusieve plaats van
handeling met betrekking tot de inhoud hiervan de rechtbanken en
de federale rechtbanken van de staat zijn binnen wier jurisdictie
de hoofdvestiging van Licentiegever valt (New York County, New
York, U.S.A.). Beide partijen gaan akkoord met de bevoegdheid
van deze rechtbanken en komen overeen dat een exploot mag
worden betekend op de wijze zoals in deze Overeenkomt is
uiteengezet voor het doen van aanzeggingen of anderszins zoals
toegestaan krachtens de wetgeving van de staat New York of
de federale wetgeving van de V.S. Partijen gaan ermee akkoord
dat de Internationale Conventie van de VN over contracten voor
de internationale verkoop van goederen (Wenen, 1980) niet van
toepassing zal zijn op deze Overeenkomst of op geschillen of
transacties die voortvloeien uit deze Overeenkomst.
ALS JE VRAGEN HEBT OVER DEZE LICENTIE, KUN JE SCHRIFTELIJK
CONTACT OPNEMEN MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. 622
BROADWAY, NEW YORK, NY 10012.
24 25
NOTITIES
© 2006 - 2012 Take-Two Interactive Software, Inc. Take-Two Interactive Software, 2K Games, Spec Ops en Spec Ops: The Line en de betreffende
logo's zijn handelsmerken en/of gedeponeerde handelsmerken van Take-Two Interactive Software, Inc. Yager en het Yager-logo zijn
handelsmerken van Yager Development GmbH. Darkside en het Darkside-logo zijn handelsmerken van Darkside Game Studios, Inc. Unreal®
is een gedeponeerd handelsmerk van Epic Games, Inc. Unreal® Engine, Copyright 1998-2012, Epic Games, Inc. Dit softwareproduct bevat
Autodesk® Kynapse®-software, © 2012 Autodesk, Inc. Alle rechten voorbehouden. Autodesk Kynapse is een geregistreerd handelsmerk
van Autodesk, Inc. en/of dochtermaatschappijen en/of aangesloten maatschappijen in de Verenigde Staten en/of andere landen. Uses
Bink Video Technology. Copyright © 1997-2012 van RAD Game Tools, Inc. Maakt gebruik van FMOD Ex Sound System. Copyright © 2012
door Firelight Technologies. Alle overige handelsmerken zijn eigendom van de betreffende eigenaars. Alle rechten voorbehouden.
Deze videogame is fictioneel. De gebeurtenissen, personen, locaties en entiteiten in deze videogame zijn verzonnen. De weergave van
merken, wapens, locaties, voertuigen, personen of dingen impliceert geen financiële steun aan, connectie met, of goedkeuring van
deze videogame. De makers en uitgevers van deze game keuren het niet goed, gedogen het niet en moedigen het niet aan om gedrag
uit deze game te vertonen in het dagelijks leven.
TECHNICAL SUPPORT
If you are experiencing problems with the running of one of our titles, you may contact our Technical
Support staff in one of several ways:
Before contacting Technical Support, please be prepared. In order to assist you as efficiently as possible,
please describe the circumstances, including any error messages, of your problem as clearly as possible.
TECHNICAL SUPPORT CONTACT DETAILS
United Kingdom
Telephone (0870) 1242222 / calls charged at the national rate
Monday to Saturday 13:00 to 07:00 (GMT) excluding bank holidays
Website http://support.2k.com
Nederland / Belgie
Nederland 0900-2040404 (EUR 0,80ct p/m)
Belgie 0902-88078 (EUR 0,80 ct p/m)
CUSTOMER SUPPORT
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13

2K Spec Ops: The Line de handleiding

Type
de handleiding