PROBLEMEN OPLOSSEN
Probleem Mogelijke oorzaak Aangeraden oplossing
Ventilator start
niet.
1. De ventilator is aange-sloten
op een wand-licht-schakelaar
en deze is niet ingeschakeld.
2. Stroom in de meterkast is
niet terug ingeschakeld of is
uitgevallen.
3. Er zitten draden naar de
ventilator los.
1. Controlleer of de lichtschakelaar is ingeschakeld.
2. Controleer of de hoofdstroomtoevoer in de meterkast is
ingeschakeld.
3. Controleer of er draden los zitten in de bedrading naar de
ventilator.
LET OP: Zorg ervoor dat de hoofdstroomtoevoer is
uitgeschakeld, voordat u de bedrading controleert!
Ventilator
maakt lawaai.
Ventilator
wiebelt
of schudt
overmatig.
1. De montageplaat is niet goed
gemonteerd.
2. De neerwaartse stang is niet
goed geborgd.
1. Controleer of de montageplaat (nog) goed vastzit aan het
plafond. Zie ‘Montage - Het installeren van de montageplaat’.
2. Controleer of de neerwaartse stang goed geborgd is. Zie
‘Montage - Het installeren van de neerwaartse stang aan het
motorhuis’.
GARANTIEBEPALINGEN
Bestron hanteert onder de volgende voorwaarden 60 maanden na aankoopdatum garantie op deze ap-
paratuur tegen defecten die zijn ontstaan door fabricage- en/of materiaalfouten.
1. In de genoemde garantieperiode zullen geen kosten worden berekend voor arbeidsloon en materiaal.
2. De onder garantie uitgevoerde reparatie verlengt de garantietermijn niet.
3. Defecte onderdelen of bij omruiling de defecte apparaten zelf, worden automatisch eigendom van
Bestron.
4. De garantie is uitsluitend geldig voor de eerste koper en niet overdraagbaar.
5. De garantie is niet geldig voor schade die is ontstaan door:
• Ongevallen
• Verkeerd gebruik
• Slijtage
• Verwaarlozing
• Foutieve installatie
• Aansluiting op een andere netspanning dan die op het typeplaatje is vermeld
• Ongeautoriseerde wijziging
• Reparaties uitgevoerd door niet-gekwalificeerde derden
• Gebruik in strijd met de geldende wettelijke, technische of veiligheidsnormen
• Onzorgvuldig transport zonder geschikte verpakking of andere bescherming
6. Aanspraak op garantie kan niet worden gedaan bij:
• Schade tijdens het transport
• Het verwijderen of wijzigen van het serienummer van het apparaat.
7. Uitgezonderd van garantie zijn:
• Snoeren
• Lampen
• Glazen onderdelen
8. De garantie geeft geen enkel recht op vergoeding van eventuele schade, buiten de vervanging
respectievelijk reparatie van de defecte onderdelen. Bestron kan nooit aansprakelijk gesteld worden
voor eventuele vervolgschade of enigerlei andere consequenties die door of in relatie met de door
hem geleverde apparatuur zijn ontstaan.
9. Aanspraak op garantie kan alleen bij uw (web-)winkelier of rechtstreeks bij de Bestron Service Dienst.
Stuur echter nooit zomaar iets op. Het pakket kan dan namelijk geweigerd worden en eventuele
kosten zijn voor uw rekening. Neem eerst contact op voor aanwijzingen hoe u het apparaat moet
inpakken en verzenden. Elke aanspraak op garantie dient vergezeld te gaan van het aankoopbewijs.
SERVICE
Mocht zich onverhoopt een storing voordoen, dan kunt u contact opnemen met de BESTRON-service-
dienst: www.bestron.com/service
28