Haba 301292 de handleiding

Categorie
Bordspellen
Type
de handleiding
17
NEDERLANDS
Kung fu strijders
Een spannend geheugenspel voor
2 tot 4 kung fu strijders van 6 tot 99 jaar.
Auteur: Benjamin Schwer
Illustraties: Heinrich Drescher
Speelduur: 10 - 15 Minuten
Het is weer zo ver: de beste strijders van de wereld nemen het in de
grote Kung fu Super Cup tegen elkaar op. Maar jullie zijn voor niets
en niemand bang - en stappen moedig de wedstrijd arena in. Vol
vertrouwen in de kracht van de dobbelstenen probeert iedere speler
om de symbolen te verzamelen die hij nodig heeft om het spel te
winnen van leerlingen, meesters en grootmeesters. Hoe hoger de
rang van jullie tegenspeler is (leerling, meester of grootmeester),
hoe meer winstpunten jullie kunnen behalen, maar hoe moeilijker
het ook wordt om hem te bedwingen. Om werkelijk als winnaar uit
de wedstrijd te komen, moeten jullie bovendien goed hebben
onthouden, welke tegenstander onder welke kaart ligt. Doel van het
spel is om uiteindelijk de meeste winstpunten te hebben verzameld.
Spelinhoud
1 wedstrijd arena
18 kung fu strijderkaarten
4 symbooldobbelstenen
1 handleiding met spelregels
18
NEDERLANDS
Spelvoorbereiding
De wedstrijd arena wordt in het midden op tafel gelegd. Meng alle
kaarten en leg ze als verdekte stapel naast de arena. Trek de bovenste
vier kaarten en leg ze met de afbeelding naar boven in een rij onder
de arena neer. Leg de dobbelstenen klaar.
Bekijk de vier open liggende kaarten heel goed: op elke kaart staat
een strijder met een bepaalde rang (leerling, meester of grootmees
-
ter). Verder zie je onder aan de rand het symbool van de kung fu
school waarvoor de betreffende strijder vecht (vlam, golven of blad).
Hoe groter de strijder is afgebeeld, hoe hoger zijn rang is en hoe
meer symbolen er zijn. Het aantal symbolen staat voor het aantal
winstpunten dat een gewonnen wedstrijd uiteindelijk waard is.
Voorbeeldkaarten:
Rang: leerling Rang: meester Rang: grootmeester
Kung fu school: Kung fu school: Kung fu school:
vlam golven blad
Winstpunten: 2 Winstpunten: 3 Winstpunten: 4
Kijk goed naar de soort en het aantal symbolen op de vier open
liggende kaarten en draai ze vervolgens om.
19
NEDERLANDS
Spelopbouw:
Spelverloop
Jullie spelen om beurten met de wijzers van de klok mee. De oudste
speler mag als eerste een kung fu wedstrijd spelen.
De kung fu wedstrijd
1. fase: kracht verzamelen
Gooi met de vier dobbelstenen. Probeer om je te herinneren, welke
symbolen op de verdekte kaarten waren afgebeeld. Je wilt precies
de symbolen van een kaart verzamelen en het liefst die van een
strijder met een hoge rang.
Dobbelveld
kung fu strijders
trekstapel
20
NEDERLANDS
Belangrijke kung fu dobbelregels
.A¬ELKE¬WORP¬MOET¬JE¬MINSTENS¬ÏÏN¬DOBBELSTEEN¬WEGHALEN¬EN¬
die op een leeg veld in de wedstrijd arena leggen.
*E¬DOBBELT¬NU¬TOTDAT¬ELK¬VELD¬VAN¬DE¬WEDSTRIJD¬ARENA¬BEZET¬IS¬
(vier maal dus).
$E¬GOUDEN¬DRAAK¬IS¬HET¬SYMBOOL¬VAN¬GELUK¬
Jullie kunnen hem op twee verschillende
manieren inzetten:
¬ ofwel gebruiken jullie één draak als joker
voor een willekeurig symbool (in dat geval
heb je niets aan een tweede of derde draak)
of
¬ het lukt jullie om vier draken weg te leggen. Dan kun je elke
verdekte strijder verslaan (zie 2e fase: groot drakengeluk).
¬ $E¬LEGE¬ZIJDE¬VAN¬DE¬DOBBELSTEEN¬IS¬HELEMAAL¬NIETS¬WAARD
2. fase: uitdagen tot een wedstrijd
Probeer nu om precies de kung fu strijder uit te dagen die je met
jouw verzamelde symbolen kunt verslaan. Draai daarvoor een van
de vier kaarten in het midden van de tafel om. Vergelijk de symbo
-
len op de dobbelstenen met die op de kaart.
Heb je alle symbolen die je voor deze strijder nodig hebt?
*A
3UPER¬JE¬HEBT¬DEZE¬KUNG¬FU¬WEDSTRIJD¬GEWONNEN¬.EEM¬DE¬KAART¬
en leg hem open voor je neer.
Trek nu een nieuwe kaart van de trekstapel, laat iedereen de
21
NEDERLANDS
daarop afgebeelde strijder goed zien en leg hem vervolgens
verdekt op de vrijgekomen plaats in de kaartenrij.
.EE
Jammer, bij de volgende keer heb je vast meer geluk! Draai de
kaart weer terug als alle andere spelers hem ook hebben gezien.
Groot drakengeluk:
Als op alle vier dobbelstenen in de wedstrijd arena een gouden
draak te zien is, moet je vóór het omdraaien van de kaart hardop
zeggen, welke strijder (leerling, meester of grootmeester) en welk
symbool (vlam, golven, blad) daarop zijn afgebeeld! Alleen als je
alles goed hebt genoemd, krijg je de kaart als beloning.
.U¬IS¬DE¬VOLGENDE¬SPELER¬AAN¬DE¬BEURT¬DIE¬OOK¬MOET¬PROBEREN¬OM¬ZIJN¬
kung fu wedstrijd te winnen.
Einde van het spel
Zodra een speler zijn vierde kaart heeft gekregen, mogen de navol-
gende spelers nog één keer spelen. Daarna is het spel uit.
.U¬TELT¬IEDERE¬SPELER¬ALLE¬SYMBOLEN¬BIJ¬ELKAAR¬OP¬DIE¬ONDER¬AAN¬DE¬RAND¬
van zijn gewonnen kaarten staan (1 symbool = 1 winstpunt). Wie de
meeste winstpunten heeft behaald, wint de Kung fu Super Cup. Bij
gelijkspel zijn er meerdere winnaars.
Tip voor jongere kung fu strijders:
Het spel wordt iets gemakkelijker als de kaarten onder de wedstrijd
arena niet verdekt worden, maar gedurende het hele spel open
blijven liggen.
Geachte ouders, lieve kinderen
via www.haba.de/Ersatzteile kunt u heel eenvoudig navragen of kwijtge-
raakte delen van het spelmateriaal nog kunnen worden nabesteld.

Documenttranscriptie

Kung fu strijders Een spannend geheugenspel voor 2 tot 4 kung fu strijders van 6 tot 99 jaar. Het is weer zo ver: de beste strijders van de wereld nemen het in de grote Kung fu Super Cup tegen elkaar op. Maar jullie zijn voor niets en niemand bang - en stappen moedig de wedstrijd arena in. Vol vertrouwen in de kracht van de dobbelstenen probeert iedere speler om de symbolen te verzamelen die hij nodig heeft om het spel te winnen van leerlingen, meesters en grootmeesters. Hoe hoger de rang van jullie tegenspeler is (leerling, meester of grootmeester), hoe meer winstpunten jullie kunnen behalen, maar hoe moeilijker het ook wordt om hem te bedwingen. Om werkelijk als winnaar uit de wedstrijd te komen, moeten jullie bovendien goed hebben onthouden, welke tegenstander onder welke kaart ligt. Doel van het spel is om uiteindelijk de meeste winstpunten te hebben verzameld. NEDERLANDS Auteur: Benjamin Schwer Illustraties: Heinrich Drescher Speelduur: 10 - 15 Minuten Spelinhoud 1 wedstrijd arena 18 kung fu strijderkaarten 4 symbooldobbelstenen 1 handleiding met spelregels 17 Spelvoorbereiding De wedstrijd arena wordt in het midden op tafel gelegd. Meng alle kaarten en leg ze als verdekte stapel naast de arena. Trek de bovenste vier kaarten en leg ze met de afbeelding naar boven in een rij onder de arena neer. Leg de dobbelstenen klaar. Bekijk de vier open liggende kaarten heel goed: op elke kaart staat een strijder met een bepaalde rang (leerling, meester of grootmeester). Verder zie je onder aan de rand het symbool van de kung fu school waarvoor de betreffende strijder vecht (vlam, golven of blad). Hoe groter de strijder is afgebeeld, hoe hoger zijn rang is en hoe meer symbolen er zijn. Het aantal symbolen staat voor het aantal winstpunten dat een gewonnen wedstrijd uiteindelijk waard is. Voorbeeldkaarten: NEDERLANDS Rang: leerling Kung fu school: vlam Winstpunten: 2 Rang: meester Kung fu school: golven Winstpunten: 3 Rang: grootmeester Kung fu school: blad Winstpunten: 4 Kijk goed naar de soort en het aantal symbolen op de vier open liggende kaarten en draai ze vervolgens om. 18 Spelopbouw: Dobbelveld kung fu strijders Spelverloop NEDERLANDS trekstapel Jullie spelen om beurten met de wijzers van de klok mee. De oudste speler mag als eerste een kung fu wedstrijd spelen. De kung fu wedstrijd 1. fase: kracht verzamelen Gooi met de vier dobbelstenen. Probeer om je te herinneren, welke symbolen op de verdekte kaarten waren afgebeeld. Je wilt precies de symbolen van een kaart verzamelen en het liefst die van een strijder met een hoge rang. 19 Belangrijke kung fu dobbelregels s¬ .A¬ELKE¬WORP¬MOET¬JE¬MINSTENS¬ÏÏN¬DOBBELSTEEN¬WEGHALEN¬EN¬ die op een leeg veld in de wedstrijd arena leggen. s¬ *E¬DOBBELT¬NU¬TOTDAT¬ELK¬VELD¬VAN¬DE¬WEDSTRIJD¬ARENA¬BEZET¬IS¬ (vier maal dus). s¬ $E¬GOUDEN¬DRAAK¬IS¬HET¬SYMBOOL¬VAN¬GELUK¬ Jullie kunnen hem op twee verschillende manieren inzetten: ¬ ofwel gebruiken jullie één draak als joker voor een willekeurig symbool (in dat geval heb je niets aan een tweede of derde draak) of ¬ het lukt jullie om vier draken weg te leggen. Dan kun je elke verdekte strijder verslaan (zie 2e fase: groot drakengeluk). ¬s¬ $E¬LEGE¬ZIJDE¬VAN¬DE¬DOBBELSTEEN¬IS¬HELEMAAL¬NIETS¬WAARD NEDERLANDS 2. fase: uitdagen tot een wedstrijd Probeer nu om precies de kung fu strijder uit te dagen die je met jouw verzamelde symbolen kunt verslaan. Draai daarvoor een van de vier kaarten in het midden van de tafel om. Vergelijk de symbolen op de dobbelstenen met die op de kaart. Heb je alle symbolen die je voor deze strijder nodig hebt? s¬ *A 3UPER ¬JE¬HEBT¬DEZE¬KUNG¬FU¬WEDSTRIJD¬GEWONNEN¬.EEM¬DE¬KAART¬ en leg hem open voor je neer. Trek nu een nieuwe kaart van de trekstapel, laat iedereen de 20 daarop afgebeelde strijder goed zien en leg hem vervolgens verdekt op de vrijgekomen plaats in de kaartenrij. s¬ .EE Jammer, bij de volgende keer heb je vast meer geluk! Draai de kaart weer terug als alle andere spelers hem ook hebben gezien. Groot drakengeluk: Als op alle vier dobbelstenen in de wedstrijd arena een gouden draak te zien is, moet je vóór het omdraaien van de kaart hardop zeggen, welke strijder (leerling, meester of grootmeester) en welk symbool (vlam, golven, blad) daarop zijn afgebeeld! Alleen als je alles goed hebt genoemd, krijg je de kaart als beloning. Einde van het spel Zodra een speler zijn vierde kaart heeft gekregen, mogen de navolgende spelers nog één keer spelen. Daarna is het spel uit. .U¬TELT¬IEDERE¬SPELER¬ALLE¬SYMBOLEN¬BIJ¬ELKAAR¬OP¬DIE¬ONDER¬AAN¬DE¬RAND¬ van zijn gewonnen kaarten staan (1 symbool = 1 winstpunt). Wie de meeste winstpunten heeft behaald, wint de Kung fu Super Cup. Bij gelijkspel zijn er meerdere winnaars. NEDERLANDS .U¬IS¬DE¬VOLGENDE¬SPELER¬AAN¬DE¬BEURT¬DIE¬OOK¬MOET¬PROBEREN¬OM¬ZIJN¬ kung fu wedstrijd te winnen. Tip voor jongere kung fu strijders: Het spel wordt iets gemakkelijker als de kaarten onder de wedstrijd arena niet verdekt worden, maar gedurende het hele spel open blijven liggen. Geachte ouders, lieve kinderen via www.haba.de/Ersatzteile kunt u heel eenvoudig navragen of kwijtgeraakte delen van het spelmateriaal nog kunnen worden nabesteld. 21
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32

Haba 301292 de handleiding

Categorie
Bordspellen
Type
de handleiding