Reely 1482944 Handleiding

Categorie
Speelgoed met afstandsbediening
Type
Handleiding
Gebruikershandleiding voor waterdichte borstelloze snelheidsregelaar (RTR versie) Pagina - 1 -
GEBRUIKSAANWIJZING
WATERDICHTE
SENSOR- EN BORSTELLOZE
SNELHEIDSREGELAAR
(RTR VERSIE)
[VERKLARING]
Bedankt voor uw aankoop van de elektronische snelheidsregelaar (ESC). Het vermogensysteem voor een RC-model
kan zeer gevaarlijk zijn, lees deze handleiding aldus grondig door. We hebben geen enkele controle over het juiste
gebruik, installatie, toepassing of onderhoud van onze producten en kunnen aldus niet aansprakelijk worden gesteld
voor eventuele schade, verlies of kosten door het gebruik van het product.
[EIGENSCHAPPEN]
1. Water- en stofdicht De snelheidsregelaar kan kortstondig onder water worden gebruikt.
(Verwijder de koelventilator voordat u met de auto in water rijdt. Na het rijden, maak de snelheidsregelaar schoon
en droog om oxidatie aan de koperen connectoren te vermijden)
2. Speciaal ontworpen voor RC auto’s en trucks met een uitstekende start, versnelling en lineariteit.
3. Besturing van sensor- en borstelloze motoren.
4. 2 rijmodi (“Vooruit met rem” modus, “Vooruit/Achteruit met rem” modus).
5. Proportionele ABS-remfunctie met 4 stappen voor maximale remkrachtafstelling en 8 stappen voor sleepremkrachtafstelling.
6. 4 startmodi (“Punch”) van “Zacht” tot “Zeer agressief”, geschikt voor verschillende chassis, banden en sporen.
7. Verschillende beveiligingsfuncties: Laagspanning beveiligingsmodus voor Lipo of NiMH-accu / Beveiliging tegen oververhitting /
Beveiliging tegen verlies van gassignaal / Beveiliging tegen geblokkeerde motor.
8. Eenvoudig te programmeren met de “SET” knop op de snelheidsregelaar of met de LED-programmakaart.
[SPECIFICATIES]
Model WP-S16-RTR WP-S10C-RTR
WP-S10D-RTR
WP-S10DS-RTR
WP-S10E-RTR WP-10BL50-RTR WP-10BL60-RTR
Cont./Burst 25A/90A 45A/260A 60A/390A 45A/220A 50A/300A 60A/390A
Weerstand 0,005 ohm 0,0012 ohm 0,0007 ohm 0,0012 ohm 0,0010 ohm 0,0012 ohm
Geschikte auto 1/18,1/16 schaal 1/10 schaal on-road en off-road
Motor-
limiet
2S Lipo
6 cellen
NiMH
On-road: ≥12T
Off-road: ≥18T
2040 grootte motor
On-road: ≥9T
Off-road: ≥12T
3650 grootte motor
On-road: ≥5,5T
Off-road: ≥9T
3650 grootte motor
On-road: ≥9T
Off-road: ≥12T
3650 grootte motor
On-road: ≥8T
Off-road: ≥11T
3650 grootte motor
On-road: ≥5,5T
Off-road: ≥9T
3650 grootte motor
3S Lipo
9 cellen
NiMH
On-road: ≥18T
Off-road: ≥24T
2040 grootte motor
On-road: ≥12T
Off-road: ≥18T
3650 grootte motor
On-road: ≥8,5T
Off-road: ≥13T
3650 grootte motor
On-road: ≥12T
Off-road: ≥18T
3650 grootte motor
On-road: ≥11T
Off-road: ≥14T
3650 grootte motor
On-road: ≥8,5T
Off-road: ≥13T
3650 grootte motor
Accu 4-9 cellen NiMH of 2-3S Lipo
Nominale
spanning
van de Stock
koelventilator
(*Opmerking1)
Zonder
koelventilator
5V 5V 7,4V 5V 5V
Geïntegreerde
BEC
6V/1A 6V/2A (Lineaire modus) 6V/3A (Schakelmodus)
Programmapoort Rx-kabel Multiplex met koelventilatorpoort
Afmetingen/
Gewicht
36*28*21 / 38g 49*34*35 / 75g
WP-S10D-RTR:
49*34*35 / 75g
WP-S10DS-RTR:
49*32*41 /
48,5*38*32 / 90g 48,5*38*32 / 90g 48,5*38*32 / 90g
* Opmerking1:
1) De koelventilator op de WP-S16-RTR / WP-S10C-RTR / WP-S10D-RTR / WP-S10DS-RTR / WP-S10E-RTR ESC trekt
rechtstreeks stroom van de accu en de 5V ventilator kan alleen werken met een 2S LiPo / 4-6S NiMh accu. Wanneer u een
3S LiPo/7-9S NiMH accu gebruikt, wijzig de ventilator in een 7,4V/12V ventilator.
2) De koelventilator op de WP-10BL50-RTR / WP-10BL60-RTR ESC wordt van stroom voorzien door de geïntegreerde BEC,
een 5V ventilator is aldus voldoende en er moet geen rekening worden gehouden of de ingangsspanning hoog of laag is.
3) Ontkoppel de ventilator tevens van de snelheidsregelaar wanneer de auto in water/regen rijdt.
[DE NIEUWE SNELHEIDSREGELAAR IN GEBRUIK NEMEN]
1. Sluit de snelheidsregelaar, motor, ontvanger,
accu en servo aan volgens het volgende
schema
“+” en “-” kabels van de snelheidsregelaar zijn
verbonden met de accu, en #A, #B en #C zijn
verbonden met de motordraden. De “SET” knop
wordt gebruikt voor het programmeren van de
snelheidsregelaar.
De besturingskabel van de snelheidsregelaar (drie
draden met zwarte, rode en witte kleur) is verbonden
met het gaskanaal van de ontvanger (Over het
algemeen CH2).
De #A, #B, #C draden van de snelheidsregelaar kunnen
willekeurig met de motordraden worden verbonden
(zonder enige volgorde). Als de motor in de andere
richting draait, wissel twee draadverbindingen om.
Opmerking: U kunt de zender gebruiken om het
gaskanaal in de “Omgekeerde” richting in te
stellen en de motor zal vervolgens in de andere
richting draaien. Kalibreer het gasbereik opnieuw
na het wijzigen van de richting van het gaskanaal.
Accu + (Rood)
Accu - (Zwart)
Servo
Ontvanger
AAN
UIT
Borstelloze motor
Blauwe draad “A”
Gele draad “B”
Oranje draad “C”
Naar “Gaskanaal”
SET
knop
Schakelaar
Gebruikershandleiding voor waterdichte borstelloze snelheidsregelaar (RTR versie)
[DE SNELHEIDSREGELAAR PROGRAMMEREN]
1. Programmamethode
Schakel de snelheidsregelaar uit,
Schakel de zender in
Houd de SET knop ingedrukt,
Schakel de snelheidsregelaar in
Groene LED
knippert 1 keer
Groene LED
knippert 2 keer
Groene LED
knippert 3 keer
Groene LED
knippert N keer
Open het 3e item
“Laagspanning
uitschakeling”
Open het N
e
item
Programmeren voltooid, schakel de snelheidsregelaar uit en vervolgens opnieuw in
······De volgende stappen zijn net zoals de bovenstaande stappen······
Open het 1ste item
“Rijmodus”
Laat de SET
toets los
Laat de SET
toets los
Laat de SET
toets los
Laat de SET
toets los
Druk op de
SET toets
Druk op de
SET toets
Druk op de
SET toets
Druk op de
SET toets
Open het overeenkomstig
programmeerbaar item, de
RODE LED knippert meerdere
keren. De huidige waarde van dit
item wordt weergegeven.
Druk op de SET toets om de
programmeerbare waarde te kiezen,
de RODE LED knippert meerdere
keren. Het serienummer van de
gekozen waarde wordt weergegeven.
Houd de SET toets 3 seconden ingedrukt
Houd de SET toets 3 seconden ingedrukt
Houd de SET toets 3 seconden ingedrukt
Houd de SET toets 3 seconden ingedrukt
Open het 2e item
“Sleepremkracht”
Rode LED knippert
Rode LED knippert 1 keer om “Vooruit
met rem” te kiezen
Rode LED knippert 2 keer om “Vooruit/
Achteruit met rem” te kiezen
Rode LED knippert 1 keer, kies “0%”
Rode LED knippert 2 keren, kies “5%”
Rode LED knippert 3 keren, kies “10%”
Rode LED knippert 4 keren, kies “15%”
Rode LED knippert 5 keren, kies “20%”
Rode LED knippert 6 keren, kies “25%”
Rode LED knippert 7 keren, kies “30%”
Rode LED knippert 8 keren, kies “40%”
Rode LED knippert 1 keer, kies “geen”
Rode LED knippert 2 keren, kies “2,6V”
Rode LED knippert 3 keren, kies “2,8V”
Rode LED knippert 4 keren, kies “3,0V”
Rode LED knippert 5 keren, kies “3,2V”
Rode LED knippert 6 keren, kies “3,4V”
Druk op de SET toets om de waarde te
kiezen, het aantal ikkeringen van de
RODE LED geeft het serienummer van
de waarde aan (1 keer betekent de 1ste
waarde, 2 keer betekent de 2e waarde,...)
Opmerking:
In het programmaproces zal de motor een pieptoon produceren wanneer de LED knippert.
Het 5
e
programmeerbare item wordt aangegeven door 5 korte pieptonen (dat is, “BBBBB”).
Voor de opties van elk programmeerbaar item gebruiken we een lange ikkering en een lange “Piep---” toon om het cijfer
“5” aan te geven, het is aldus eenvoudig om de opties met grote cijfers te identiceren.
Bijvoorbeeld. Als de LED als volgt knippert:
“Een lange ikkering” (Motor produceert “B---”) = optie 5
“Een lange ikkering + een korte ikkering” (Motor produceert “B---B”) = optie 6
“Een lange ikkering + 2 korte ikkeringen” (Motor produceert “B---BB”) = optie 7
“Een lange ikkering + 3 korte ikkeringen” (Motor produceert “B---BBB”) = optie 8
Pagina - 2 -
2. Gasbereik instellen (Gasbereik kalibreren)
Om de snelheidsregelaar met het gasbereik te laten overeenstemmen, kalibreer het wanneer u een nieuwe snelheidsregelaar
of een nieuwe zender gebruikt of na het wijzigen van de instellingen van de neutrale positie van het gaskanaal, ATV of EPA-
parameters, anders zal de snelheidsregelaar niet werken.
Er moeten 3 punten ingesteld worden, dit zijn het hoogste punt van “vooruit”, “achteruit” en het neutrale punt. De afbeeldingen
tonen hoe het gasbereik met een Futaba
TM
zender in te stellen.
A) Schakel de snelheidsregelaar uit, zet de zender
aan, stel de richting van het gaskanaal in op
"REV", stel de “EPA/ATV” waarde van het
gaskanaal in op “100%” en schakel de “ABS”
remfunctie van uw zender uit. (*Opmerking2)
B) Houd de “SET” toets ingedrukt en schakel de
snelheidsregelaar vervolgens in. Zodra de
rode LED begint te knipperen, laat de toets
onmiddellijk los.
(Bekijk de afbeelding aan de rechterkant)
Laat de SET knop los zodra de
rode LED start met knipperen
Druk
SET
Houd de SET knop
ingedrukt
Schakel de
schakelaar in
LED
AAN
AAN
UIT
UIT
Neutrale punt Hoogste punt van vol gas Hoogste punt van vol
remmen
1ste klik 2e klik
LEDLEDLED
Groene LED knippert
eenmaal
Groene LED knippert
tweemaal
Groene LED knippert
driemaal
3e klik
AAN
AAN
AAN
UIT
UIT
UIT
C) Stel de DRIE punten in overeenkomstig de
stappen die in de afbeelding aan de rechterkant
zijn weergegeven.
1) Neutrale punt
2) Eindpunt van de voorwaartse richting
3) Eindpunt van de achterwaartse richting
D) Na het beëindigen van het kalibratieproces kan
de motor na 3 seconden worden gestart.
Opmerking2: Als u de “SET” toets na het
knipperen van de rode LED niet loslaat, opent de
snelheidsregelaar de programmamodus. Als dit
het geval is, schakel de snelheidsregelaar uit en
kalibreer het gasbereik opnieuw door stappen A
tot D te herhalen.
3. De LED-status tijdens het normaal rijden
a) Als de gashendel zich in het neutraal bereik bevindt, brandt noch de rode LED noch de groene LED.
b) Als de auto vooruit rijdt, brandt de rode LED continu. De groene LED brandt tevens wanneer de gashendel zich in de
hoogste positie bevindt (100% vol gas).
c) Als de auto remt, brandt de rode LED continu. De groene LED brandt tevens wanneer de gashendel zich in de laagste
positie bevindt en de maximale remkracht is ingesteld op 100%.
d) Als de auto achteruit rijdt, brandt de rode LED continu.
[WAARSCHUWINGSTONEN]
1. Waarschuwingstoon voor abnormale ingangsspanning: De snelheidsregelaar controleert de ingangsspanning wanneer
ingeschakeld. Als deze zich buiten het normale bereik bevindt, hoort u volgende waarschuwingstoon: “piep-piep-, piep-
piep-, piep-piep-” (Er is een pauze van 1 seconde tussen elke “piep-piep-” toon).
2. Waarschuwingstoon voor abnormale gassignaal: Als de snelheidsregelaar het normale gassignaal niet kan detecteren,
hoort u volgende waarschuwingstoon: “piep-, piep-, piep-” (Er is een pauze van 2 seconden tussen elke “piep-” toon).
[BEVEILIGINGSFUNCTIE]
1. Laagspanning beveiligingsmodus: Als de spanning van een Lipo accu gedurende 2 seconden lager is dan de drempel,
zal de snelheidsregelaar het uitgangsvermogen afsluiten. De snelheidsregelaar kan niet opnieuw worden gestart als de
spanning van elke Lipo-cel lager dan 3,5V is.
Voor NiMH accu’s, als de spanning van de volledige NiMH-accu hoger dan 9,0V maar lager dan 12V is, wordt het als
een 3S Lipo beschouwd; als het lager dan 9,0V is, wordt het als een 2S Lipo beschouwd. Bijvoorbeeld, als de NiMH-
accu 8,0V is en de drempel is ingesteld op 2,6V/cel, wordt het als een 2S Lipo beschouwd en is de laagspanning
uitschakelingsdrempel voor deze NiMH accu 2,6*2=5,2V.
2. Beveiliging tegen oververhitting Als de temperatuur van de snelheidsregelaar zich gedurende 5 seconden boven een in de
fabriek ingestelde drempel bevindt, zal de snelheidsregelaar het uitgangsvermogen afsluiten. U kunt de beveiliging tegen
oververhitting voor competitiedoeleinden uitschakelen.
3. Beveiliging tegen verlies van gassignaal: De snelheidsregelaar zal het uitgangsvermogen uitschakelen als het gaspedaal
gedurende 0,2 seconden verloren is.
Gebruikershandleiding voor waterdichte borstelloze snelheidsregelaar (RTR versie) Pagina - 3 -
2. Lijst met programmeerbare items
Programmeerbare
items
Programmeerbare waarde
1 2 3 4 5 6 7 8
1. Rijmodus Vooruit met rem
Vooruit/Achteruit
met rem
2. Sleepremkracht 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 40%
3. Laagspanning
uitschakelingsdrempel
Geen beveiliging
2,6V
/Cel
2,8V
/Cel
3,0V
/Cel
3,2V
/Cel
3,4V
/Cel
4. Startmodus
(Punch)
Level1
(Zacht)
Level2 Level3
Level4
(Zeer agressief)
5. Maximale remkracht 25% 50% 75% 100%
Opgelet: De schuine tekst in bovenstaande tabel zijn de standaard instellingen.
3. Programmeerbare items
3.1. Rijmodus: In de “Vooruit met rem” modus kan de auto vooruit rijden en remmen, maar niet achteruit rijden. Deze modus
is geschikt voor competitiedoeleinden. In de “Vooruit/Achteruit met rem” modus kan de auto tevens achteruit rijden, dit is
geschikt voor trainingsdoeleinden.
Opmerking: De “Vooruit/Achteruit met rem” modus gebruikt de “Dubbele klik” methode om de auto achteruit te laten
rijden.
Wanneer u de gashendel voor de eerste keer van de vooruit zone naar de achteruit zone beweegt, remt de snelheidsregelaar
de motor af. De snelheid van de motor neemt af maar draait nog steeds en wordt niet volledig gestopt, het achteruit rijden vindt
aldus nog NIET plaats. Als de gashendel opnieuw naar de achteruit zone wordt gebracht (de 2e klik) en de motorsnelheid tot
nul afneemt (d.w.z. stopt), zal de auto achteruit rijden. De “dubbele klik” methode kan het ongewenst achteruit rijden vermijden
wanneer de remfunctie tijdens het besturen vaak wordt gebruikt.
3.2. Sleepremkracht: Stel de hoeveelheid sleepremkracht die in de neutrale positie wordt aangebracht in om een licht remeffect
van een neutrale brushed motor tijdens het freewheelen te simuleren.
3.3. Laagspanning uitschakeling: Deze functie wordt over het algemeen gebruikt om het buitensporig ontladen van de Lipo
accu te vermijden. De snelheidsregelaar controleert op elk moment de spanning van de accu. Als de spanning lager dan de
drempel is, wordt het uitgangsvermogen binnen 2 seconden met 50% verlaagd. Rij zo snel mogelijk naar de zijkant van de
racebaan en stop vervolgens de auto. De snelheidsregelaar zal het uitgangsvermogen binnen 10 seconden volledig afsluiten.
De waarden die in de tabel worden weergeven verwijzen naar de uitschakelingsdrempel voor elke Lipo-cel.
3.4. Startmodus (tevens “Punch” genaamd): Selecteer uw gewenste startmodus, tussen “Niveau 1 (Zacht) en “Niveau 4 (Zeer
agressief)”. Als u het “Niveau 4 (Zeer agressief)” kiest, gebruik een hoogwaardige accu met een krachtig ontladingsvermogen,
anders is het niet mogelijk om het gewenste ‘explosieve’ starteffect te krijgen. Als de motor niet vloeiend draait (d.w.z. de
motor trilt), kan dit te wijten zijn aan een zwak ontladingsvermogen van de accu. Kies in dit geval een betere accu of verhoog
de versnellingssnelheid.
3.5. Maximale remkracht: De snelheidsregelaar is voorzien van een proportionele remfunctie. De remkracht is verbonden met
de positie van de gashendel. De maximale remkracht verwijst naar de kracht wanneer de gashendel zich op het hoogste punt
van de achteruit zone bevindt. Een zeer grote remkracht kan de remtijd verkorten, maar kan de tandwielen tevens beschadigen.
4. Alle items op de standaard waarden terugzetten
Wanneer de gashendel zich in de neutrale zone bevindt (uitgezonderd in de gaskalibratie- of programmeringsmodus), houd
de “SET” toets langer dan 3 seconden ingedrukt, de rode LED en groene LED knipperen tegelijkertijd, dit betekent dat elk
programmeerbaar item op zijn standaard waarde is teruggezet. Een nieuwe opstart is nodig om het volledig proces te voltooien.
[OPTIONELE ACCESSOIRES]
We voorzien de volgende optionele accessoires:
1. Koelventilator (12V): De hoogspanningsventilator is optioneel als u een 3S Lipo of
NiMH accu met meer dan 6 cellen gebruikt.
WAARSCHUWING! De originele koelventilator (5V) is alleen geschikt voor gebruik met
de 2S Lipo of 4-6 cellen NiMH accu. Gebruik het NIET met een 3S Lipo of NiMH accu
met meer dan 6 cellen.
2. LED-programmakaart (digitaal LED-scherm)
De LED-programmakaart is een optionele accessoire dat afzonderlijk moet worden
gekocht. Het heeft een gebruikersvriendelijke interface. Het programmeren van
de snelheidsregelaar gebeurt aldus zeer eenvoudig en snel met dit apparaat in
zakformaat.
Markering: Richting van de
luchtstroom en de waaier
Koelplaat
Ventilator
Snelheidsregelaar
Sluit de snelheidsregelaar aan op de LED-programmakaart via de programmapoort.
Voor de WP-S16-RTR is de snelheidsregelaar multiplex met de Rx-draad. Ontkoppel de Rx-draden van de ontvanger en
sluit het vervolgens aan op de LED-programmakaart.
Voor de WP-S10C, WP-S10D, WP-S10DS, WP-S10E, WP-10BL60 snelheidsregelaar is de programmapoort multiplex
met de koelventilatorpoort. Ontkoppel de koelventilator en gebruik vervolgens de programmakabel om de ventilatorpoort
van de snelheidsregelaar op de LED-programmakaart aan te sluiten
W R B
De koelventilatorpoort is tevens een
programmapoort voor de snelheidsregelaar
Verbind met LED program box
W: Witte draad
R: Rode draad
B: Zwarte draad
Koelventilatorpoort
[PROBLEEMOPLOSSING]
Probleem Mogelijke reden Oplossing
Na inschakeling werkt de motor niet en hoort
u geen geluid.
De accu is niet juist met de
snelheidsregelaar verbonden.
Controleer de stroomaansluitingen.
Vervang de connectoren.
Na inschakeling werkt de motor niet en hoort u
een “piep-piep-, piep-piep-” waarschuwingstoon.
(Elke “piep-” komt na een pauze van 1 seconde.)
Ingangsspanning is abnormaal, te hoog
of te laag.
Controleer de spanning van de accu.
Na inschakeling werkt de motor niet en hoort
u een “piep-, piep-, piep-” waarschuwingstoon.
(Elke “piep-” komt na een pauze van circa
2 seconden.) En de rode LED brandt continu.
Gassignaal is niet zoals het hoort.
Controleer de zender en de ontvanger.
Controleer de draad van het gaskanaal.
Na inschakeling werkt de motor niet en knippert
de rode LED zeer snel.
Het neutrale punt van het gaskanaal is
gewijzigd.
Kalibreer het gasbereik voor de snelheidsregelaar
opnieuw of pas de trimmer van het gaskanaal (op
de zender) aan om het neutrale punt te wijzigen.
De motor draait in de andere richting.
De draadaansluitingen tussen de
snelheidsregelaar en de motor moeten
worden gewijzigd.
Verwissel de draadaansluitingen tussen de
snelheidsregelaar en de motor.
De motor stopt tijdens de werking plotseling
met draaien.
Het gassignaal is verloren
Controleer de zender en de ontvanger
Controleer de draad van het gaskanaal
De snelheidsregelaar heeft de
laagspanning beveiligingsmodus geopend.
Vervang de accu.
Stopt of herstart willekeurig of een onregelmatige
werking.
Bepaalde aansluitingen zijn
onbetrouwbaar.
Controleer alle aansluitingen: accuaansluitingen,
gassignaaldraad, motoraansluitingen, etc.
Er is een sterke elektromagnetische
storing in het werkingsgebied.
Zet de snelheidsregelaar terug. Als de werking
niet hervat kan worden, breng de auto naar een
andere ruimte.

Documenttranscriptie

Pagina - 1 - Gebruikershandleiding voor waterdichte borstelloze snelheidsregelaar (RTR versie) [EIGENSCHAPPEN] GEBRUIKSAANWIJZING 1. Water- en stofdicht De snelheidsregelaar kan kortstondig onder water worden gebruikt. (Verwijder de koelventilator voordat u met de auto in water rijdt. Na het rijden, maak de snelheidsregelaar schoon en droog om oxidatie aan de koperen connectoren te vermijden) 2. Speciaal ontworpen voor RC auto’s en trucks met een uitstekende start, versnelling en lineariteit. 3. Besturing van sensor- en borstelloze motoren. 4. 2 rijmodi (“Vooruit met rem” modus, “Vooruit/Achteruit met rem” modus). 5. Proportionele ABS-remfunctie met 4 stappen voor maximale remkrachtafstelling en 8 stappen voor sleepremkrachtafstelling. 6. 4 startmodi (“Punch”) van “Zacht” tot “Zeer agressief”, geschikt voor verschillende chassis, banden en sporen. 7. Verschillende beveiligingsfuncties: Laagspanning beveiligingsmodus voor Lipo of NiMH-accu / Beveiliging tegen oververhitting / Beveiliging tegen verlies van gassignaal / Beveiliging tegen geblokkeerde motor. 8. Eenvoudig te programmeren met de “SET” knop op de snelheidsregelaar of met de LED-programmakaart. [SPECIFICATIES] WATERDICHTE SENSOR- EN BORSTELLOZE SNELHEIDSREGELAAR (RTR VERSIE) Model Cont./Burst Weerstand Geschikte auto 2S Lipo 6 cellen MotorNiMH 3S Lipo limiet 9 cellen NiMH Accu Nominale spanning van de Stock koelventilator (*Opmerking1) Geïntegreerde BEC Programmapoort Afmetingen/ Gewicht WP-S10D-RTR WP-S10E-RTR WP-10BL50-RTR WP-S10DS-RTR 25A/90A 45A/260A 60A/390A 45A/220A 50A/300A 0,005 ohm 0,0012 ohm 0,0007 ohm 0,0012 ohm 0,0010 ohm 1/18,1/16 schaal 1/10 schaal on-road en off-road On-road: ≥12T On-road: ≥9T On-road: ≥5,5T On-road: ≥9T On-road: ≥8T Off-road: ≥18T Off-road: ≥12T Off-road: ≥9T Off-road: ≥12T Off-road: ≥11T 2040 grootte motor 3650 grootte motor 3650 grootte motor 3650 grootte motor 3650 grootte motor On-road: ≥18T On-road: ≥12T On-road: ≥8,5T On-road: ≥12T On-road: ≥11T Off-road: ≥24T Off-road: ≥18T Off-road: ≥13T Off-road: ≥18T Off-road: ≥14T 2040 grootte motor 3650 grootte motor 3650 grootte motor 3650 grootte motor 3650 grootte motor 4-9 cellen NiMH of 2-3S Lipo WP-S16-RTR Zonder koelventilator WP-S10C-RTR 5V 6V/1A 5V 6V/2A (Lineaire modus) Rx-kabel 36*28*21 / 38g 7,4V 49*34*35 / 75g WP-10BL60-RTR 60A/390A 0,0012 ohm On-road: ≥5,5T Off-road: ≥9T 3650 grootte motor On-road: ≥8,5T Off-road: ≥13T 3650 grootte motor 5V 5V 6V/3A (Schakelmodus) Multiplex met koelventilatorpoort WP-S10D-RTR: 49*34*35 / 75g 48,5*38*32 / 90g 48,5*38*32 / 90g WP-S10DS-RTR: 49*32*41 / 48,5*38*32 / 90g * Opmerking1: 1) De koelventilator op de WP-S16-RTR / WP-S10C-RTR / WP-S10D-RTR / WP-S10DS-RTR / WP-S10E-RTR ESC trekt rechtstreeks stroom van de accu en de 5V ventilator kan alleen werken met een 2S LiPo / 4-6S NiMh accu. Wanneer u een 3S LiPo/7-9S NiMH accu gebruikt, wijzig de ventilator in een 7,4V/12V ventilator. 2) De koelventilator op de WP-10BL50-RTR / WP-10BL60-RTR ESC wordt van stroom voorzien door de geïntegreerde BEC, een 5V ventilator is aldus voldoende en er moet geen rekening worden gehouden of de ingangsspanning hoog of laag is. 3) Ontkoppel de ventilator tevens van de snelheidsregelaar wanneer de auto in water/regen rijdt. [DE NIEUWE SNELHEIDSREGELAAR IN GEBRUIK NEMEN] Accu - (Zwart) Accu + (Rood) Servo Ontvanger SET knop Naar “Gaskanaal” Schakelaar N AA IT U [VERKLARING] Bedankt voor uw aankoop van de elektronische snelheidsregelaar (ESC). Het vermogensysteem voor een RC-model kan zeer gevaarlijk zijn, lees deze handleiding aldus grondig door. We hebben geen enkele controle over het juiste gebruik, installatie, toepassing of onderhoud van onze producten en kunnen aldus niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade, verlies of kosten door het gebruik van het product. 1. Sluit de snelheidsregelaar, motor, ontvanger, accu en servo aan volgens het volgende schema “+” en “-” kabels van de snelheidsregelaar zijn verbonden met de accu, en #A, #B en #C zijn verbonden met de motordraden. De “SET” knop wordt gebruikt voor het programmeren van de snelheidsregelaar. De besturingskabel van de snelheidsregelaar (drie draden met zwarte, rode en witte kleur) is verbonden met het gaskanaal van de ontvanger (Over het algemeen CH2). De #A, #B, #C draden van de snelheidsregelaar kunnen willekeurig met de motordraden worden verbonden (zonder enige volgorde). Als de motor in de andere richting draait, wissel twee draadverbindingen om. Opmerking: U kunt de zender gebruiken om het gaskanaal in de “Omgekeerde” richting in te stellen en de motor zal vervolgens in de andere richting draaien. Kalibreer het gasbereik opnieuw na het wijzigen van de richting van het gaskanaal. Blauwe draad “A” Gele draad “B” Oranje draad “C” Borstelloze motor Pagina - 2 - Gebruikershandleiding voor waterdichte borstelloze snelheidsregelaar (RTR versie) 2. Gasbereik instellen (Gasbereik kalibreren) Om de snelheidsregelaar met het gasbereik te laten overeenstemmen, kalibreer het wanneer u een nieuwe snelheidsregelaar of een nieuwe zender gebruikt of na het wijzigen van de instellingen van de neutrale positie van het gaskanaal, ATV of EPAparameters, anders zal de snelheidsregelaar niet werken. Er moeten 3 punten ingesteld worden, dit zijn het hoogste punt van “vooruit”, “achteruit” en het neutrale punt. De afbeeldingen tonen hoe het gasbereik met een FutabaTM zender in te stellen. C) Stel de DRIE punten in overeenkomstig de stappen die in de afbeelding aan de rechterkant zijn weergegeven. 1) Neutrale punt 2) Eindpunt van de voorwaartse richting 3) Eindpunt van de achterwaartse richting D) Na het beëindigen van het kalibratieproces kan de motor na 3 seconden worden gestart. Opmerking2: Als u de “SET” toets na het knipperen van de rode LED niet loslaat, opent de snelheidsregelaar de programmamodus. Als dit het geval is, schakel de snelheidsregelaar uit en kalibreer het gasbereik opnieuw door stappen A tot D te herhalen. 1. Programmamethode Schakel de snelheidsregelaar uit, Schakel de zender in Druk Houd de SET knop ingedrukt, Schakel de snelheidsregelaar in U AA IT N SET Houd de SET knop ingedrukt U AA IT N Schakel de schakelaar in LED Laat de SET knop los zodra de rode LED start met knipperen Rode LED knippert Groene LED knippert 1 keer Neutrale punt 1ste klik U AA IT N Hoogste punt van vol gas Hoogste punt van vol remmen 2e klik 3e klik U AA IT N U AA IT N LED Groene LED knippert tweemaal LED Groene LED knippert driemaal 3. De LED-status tijdens het normaal rijden a) Als de gashendel zich in het neutraal bereik bevindt, brandt noch de rode LED noch de groene LED. b) Als de auto vooruit rijdt, brandt de rode LED continu. De groene LED brandt tevens wanneer de gashendel zich in de hoogste positie bevindt (100% vol gas). c) Als de auto remt, brandt de rode LED continu. De groene LED brandt tevens wanneer de gashendel zich in de laagste positie bevindt en de maximale remkracht is ingesteld op 100%. d) Als de auto achteruit rijdt, brandt de rode LED continu. [WAARSCHUWINGSTONEN] 1. Waarschuwingstoon voor abnormale ingangsspanning: De snelheidsregelaar controleert de ingangsspanning wanneer ingeschakeld. Als deze zich buiten het normale bereik bevindt, hoort u volgende waarschuwingstoon: “piep-piep-, pieppiep-, piep-piep-” (Er is een pauze van 1 seconde tussen elke “piep-piep-” toon). 2. Waarschuwingstoon voor abnormale gassignaal: Als de snelheidsregelaar het normale gassignaal niet kan detecteren, hoort u volgende waarschuwingstoon: “piep-, piep-, piep-” (Er is een pauze van 2 seconden tussen elke “piep-” toon). [BEVEILIGINGSFUNCTIE] 1. Laagspanning beveiligingsmodus: Als de spanning van een Lipo accu gedurende 2 seconden lager is dan de drempel, zal de snelheidsregelaar het uitgangsvermogen afsluiten. De snelheidsregelaar kan niet opnieuw worden gestart als de spanning van elke Lipo-cel lager dan 3,5V is. Voor NiMH accu’s, als de spanning van de volledige NiMH-accu hoger dan 9,0V maar lager dan 12V is, wordt het als een 3S Lipo beschouwd; als het lager dan 9,0V is, wordt het als een 2S Lipo beschouwd. Bijvoorbeeld, als de NiMHaccu 8,0V is en de drempel is ingesteld op 2,6V/cel, wordt het als een 2S Lipo beschouwd en is de laagspanning uitschakelingsdrempel voor deze NiMH accu 2,6*2=5,2V. 2. Beveiliging tegen oververhitting Als de temperatuur van de snelheidsregelaar zich gedurende 5 seconden boven een in de fabriek ingestelde drempel bevindt, zal de snelheidsregelaar het uitgangsvermogen afsluiten. U kunt de beveiliging tegen oververhitting voor competitiedoeleinden uitschakelen. 3. Beveiliging tegen verlies van gassignaal: De snelheidsregelaar zal het uitgangsvermogen uitschakelen als het gaspedaal gedurende 0,2 seconden verloren is. Laat de SET toets los Open het 1ste item “Rijmodus” Houd de SET toets 3 seconden ingedrukt Groene LED knippert 2 keer Laat de SET toets los Open het 2e item “Sleepremkracht” Houd de SET toets 3 seconden ingedrukt Groene LED knippert 3 keer LED Groene LED knippert eenmaal Open het overeenkomstig programmeerbaar item, de RODE LED knippert meerdere keren. De huidige waarde van dit item wordt weergegeven. Laat de SET toets los Open het 3e item “Laagspanning uitschakeling” Houd de SET toets 3 seconden ingedrukt Druk op de SET toets om de programmeerbare waarde te kiezen, de RODE LED knippert meerdere keren. Het serienummer van de gekozen waarde wordt weergegeven. Rode LED knippert 1 keer om “Vooruit met rem” te kiezen Druk op de SET toets Rode LED knippert 2 keer om “Vooruit/ Achteruit met rem” te kiezen Rode LED knippert 1 keer, kies “0%” Rode LED knippert 2 keren, kies “5%” Druk op de Rode LED knippert 3 keren, kies “10%” SET toets Rode LED knippert 4 keren, kies “15%” Rode LED knippert 5 keren, kies “20%” Rode LED knippert 6 keren, kies “25%” Rode LED knippert 7 keren, kies “30%” Rode LED knippert 8 keren, kies “40%” Rode LED knippert 1 keer, kies “geen” Rode LED knippert 2 keren, kies “2,6V” Druk op de Rode LED knippert 3 keren, kies “2,8V” SET toets Rode LED knippert 4 keren, kies “3,0V” Rode LED knippert 5 keren, kies “3,2V” Rode LED knippert 6 keren, kies “3,4V” ······De volgende stappen zijn net zoals de bovenstaande stappen······ Houd de SET toets 3 seconden ingedrukt Groene LED knippert N keer Laat de SET toets los Open het Ne item Druk op de SET toets om de waarde te kiezen, het aantal flikkeringen van de RODE LED geeft het serienummer van Druk op de de waarde aan (1 keer betekent de 1ste SET toets waarde, 2 keer betekent de 2e waarde,...) Programmeren voltooid, schakel de snelheidsregelaar uit en vervolgens opnieuw in A) Schakel de snelheidsregelaar uit, zet de zender aan, stel de richting van het gaskanaal in op "REV", stel de “EPA/ATV” waarde van het gaskanaal in op “100%” en schakel de “ABS” remfunctie van uw zender uit. (*Opmerking2) B) Houd de “SET” toets ingedrukt en schakel de snelheidsregelaar vervolgens in. Zodra de rode LED begint te knipperen, laat de toets onmiddellijk los. (Bekijk de afbeelding aan de rechterkant) [DE SNELHEIDSREGELAAR PROGRAMMEREN] Opmerking: ● In het programmaproces zal de motor een pieptoon produceren wanneer de LED knippert. ● Het 5e programmeerbare item wordt aangegeven door 5 korte pieptonen (dat is, “BBBBB”). ● Voor de opties van elk programmeerbaar item gebruiken we een lange flikkering en een lange “Piep---” toon om het cijfer “5” aan te geven, het is aldus eenvoudig om de opties met grote cijfers te identificeren. Bijvoorbeeld. Als de LED als volgt knippert: “Een lange flikkering” (Motor produceert “B---”) = optie 5 “Een lange flikkering + een korte flikkering” (Motor produceert “B---B”) = optie 6 “Een lange flikkering + 2 korte flikkeringen” (Motor produceert “B---BB”) = optie 7 “Een lange flikkering + 3 korte flikkeringen” (Motor produceert “B---BBB”) = optie 8 Pagina - 3 - Gebruikershandleiding voor waterdichte borstelloze snelheidsregelaar (RTR versie) 2. Lijst met programmeerbare items Programmeerbare items 1. Rijmodus 2. Sleepremkracht 3. Laagspanning uitschakelingsdrempel 4. Startmodus (Punch) 5. Maximale remkracht 1 Vooruit met rem 0% Geen beveiliging Level1 (Zacht) 25% 2 Vooruit/Achteruit met rem 5% 2,6V /Cel Programmeerbare waarde 3 4 10% 2,8V /Cel Level2 Level3 50% 75% 15% 3,0V /Cel Level4 (Zeer agressief) 100% 5 6 7 8 20% 3,2V /Cel 25% 3,4V /Cel 30% 40% Sluit de snelheidsregelaar aan op de LED-programmakaart via de programmapoort. ● Voor de WP-S16-RTR is de snelheidsregelaar multiplex met de Rx-draad. Ontkoppel de Rx-draden van de ontvanger en sluit het vervolgens aan op de LED-programmakaart. ● Voor de WP-S10C, WP-S10D, WP-S10DS, WP-S10E, WP-10BL60 snelheidsregelaar is de programmapoort multiplex met de koelventilatorpoort. Ontkoppel de koelventilator en gebruik vervolgens de programmakabel om de ventilatorpoort van de snelheidsregelaar op de LED-programmakaart aan te sluiten W: Witte draad R: Rode draad B: Zwarte draad Koelventilatorpoort Opgelet: De schuine tekst in bovenstaande tabel zijn de standaard instellingen. 3. Programmeerbare items 3.1. Rijmodus: In de “Vooruit met rem” modus kan de auto vooruit rijden en remmen, maar niet achteruit rijden. Deze modus is geschikt voor competitiedoeleinden. In de “Vooruit/Achteruit met rem” modus kan de auto tevens achteruit rijden, dit is geschikt voor trainingsdoeleinden. Opmerking: De “Vooruit/Achteruit met rem” modus gebruikt de “Dubbele klik” methode om de auto achteruit te laten rijden. Wanneer u de gashendel voor de eerste keer van de vooruit zone naar de achteruit zone beweegt, remt de snelheidsregelaar de motor af. De snelheid van de motor neemt af maar draait nog steeds en wordt niet volledig gestopt, het achteruit rijden vindt aldus nog NIET plaats. Als de gashendel opnieuw naar de achteruit zone wordt gebracht (de 2e klik) en de motorsnelheid tot nul afneemt (d.w.z. stopt), zal de auto achteruit rijden. De “dubbele klik” methode kan het ongewenst achteruit rijden vermijden wanneer de remfunctie tijdens het besturen vaak wordt gebruikt. 3.2. Sleepremkracht: Stel de hoeveelheid sleepremkracht die in de neutrale positie wordt aangebracht in om een licht remeffect van een neutrale brushed motor tijdens het freewheelen te simuleren. 3.3. Laagspanning uitschakeling: Deze functie wordt over het algemeen gebruikt om het buitensporig ontladen van de Lipo accu te vermijden. De snelheidsregelaar controleert op elk moment de spanning van de accu. Als de spanning lager dan de drempel is, wordt het uitgangsvermogen binnen 2 seconden met 50% verlaagd. Rij zo snel mogelijk naar de zijkant van de racebaan en stop vervolgens de auto. De snelheidsregelaar zal het uitgangsvermogen binnen 10 seconden volledig afsluiten. De waarden die in de tabel worden weergeven verwijzen naar de uitschakelingsdrempel voor elke Lipo-cel. 3.4. Startmodus (tevens “Punch” genaamd): Selecteer uw gewenste startmodus, tussen “Niveau 1 (Zacht) en “Niveau 4 (Zeer agressief)”. Als u het “Niveau 4 (Zeer agressief)” kiest, gebruik een hoogwaardige accu met een krachtig ontladingsvermogen, anders is het niet mogelijk om het gewenste ‘explosieve’ starteffect te krijgen. Als de motor niet vloeiend draait (d.w.z. de motor trilt), kan dit te wijten zijn aan een zwak ontladingsvermogen van de accu. Kies in dit geval een betere accu of verhoog de versnellingssnelheid. 3.5. Maximale remkracht: De snelheidsregelaar is voorzien van een proportionele remfunctie. De remkracht is verbonden met de positie van de gashendel. De maximale remkracht verwijst naar de kracht wanneer de gashendel zich op het hoogste punt van de achteruit zone bevindt. Een zeer grote remkracht kan de remtijd verkorten, maar kan de tandwielen tevens beschadigen. 4. Alle items op de standaard waarden terugzetten Wanneer de gashendel zich in de neutrale zone bevindt (uitgezonderd in de gaskalibratie- of programmeringsmodus), houd de “SET” toets langer dan 3 seconden ingedrukt, de rode LED en groene LED knipperen tegelijkertijd, dit betekent dat elk programmeerbaar item op zijn standaard waarde is teruggezet. Een nieuwe opstart is nodig om het volledig proces te voltooien. [OPTIONELE ACCESSOIRES] Markering: Richting van de luchtstroom en de waaier We voorzien de volgende optionele accessoires: Ventilator 1. Koelventilator (12V): De hoogspanningsventilator is optioneel als u een 3S Lipo of NiMH accu met meer dan 6 cellen gebruikt. WAARSCHUWING! De originele koelventilator (5V) is alleen geschikt voor gebruik met de 2S Lipo of 4-6 cellen NiMH accu. Gebruik het NIET met een 3S Lipo of NiMH accu met meer dan 6 cellen. 2. LED-programmakaart (digitaal LED-scherm) De LED-programmakaart is een optionele accessoire dat afzonderlijk moet worden gekocht. Het heeft een gebruikersvriendelijke interface. Het programmeren van de snelheidsregelaar gebeurt aldus zeer eenvoudig en snel met dit apparaat in zakformaat. Koelplaat Snelheidsregelaar B W R Verbind met LED program box De koelventilatorpoort is tevens een programmapoort voor de snelheidsregelaar [PROBLEEMOPLOSSING] Probleem Na inschakeling werkt de motor niet en hoort u geen geluid. Na inschakeling werkt de motor niet en hoort u een “piep-piep-, piep-piep-” waarschuwingstoon. (Elke “piep-” komt na een pauze van 1 seconde.) Na inschakeling werkt de motor niet en hoort u een “piep-, piep-, piep-” waarschuwingstoon. (Elke “piep-” komt na een pauze van circa 2 seconden.) En de rode LED brandt continu. Mogelijke reden De accu is niet juist met de snelheidsregelaar verbonden. Oplossing Controleer de stroomaansluitingen. Vervang de connectoren. Ingangsspanning is abnormaal, te hoog Controleer de spanning van de accu. of te laag. Gassignaal is niet zoals het hoort. Controleer de zender en de ontvanger. Controleer de draad van het gaskanaal. Kalibreer het gasbereik voor de snelheidsregelaar Na inschakeling werkt de motor niet en knippert Het neutrale punt van het gaskanaal is opnieuw of pas de trimmer van het gaskanaal (op de rode LED zeer snel. gewijzigd. de zender) aan om het neutrale punt te wijzigen. De draadaansluitingen tussen de Verwissel de draadaansluitingen tussen de De motor draait in de andere richting. snelheidsregelaar en de motor moeten snelheidsregelaar en de motor. worden gewijzigd. Controleer de zender en de ontvanger Het gassignaal is verloren Controleer de draad van het gaskanaal De motor stopt tijdens de werking plotseling met draaien. De snelheidsregelaar heeft de Vervang de accu. laagspanning beveiligingsmodus geopend. Bepaalde aansluitingen zijn Controleer alle aansluitingen: accuaansluitingen, onbetrouwbaar. gassignaaldraad, motoraansluitingen, etc. Stopt of herstart willekeurig of een onregelmatige Zet de snelheidsregelaar terug. Als de werking werking. Er is een sterke elektromagnetische niet hervat kan worden, breng de auto naar een storing in het werkingsgebied. andere ruimte.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12

Reely 1482944 Handleiding

Categorie
Speelgoed met afstandsbediening
Type
Handleiding