2019
FIBARO Flood Sensor is een Homekit compatibele
water detector die gebruik maakt van Bluetooth
®
low energy technologie.
Het apparaat geeft een alarm-melding wanneer er
water gedetecteerd wordt tussen de sondes.
Naast het detecteren van water is het ook mogelijk
om de omgevingstemperatuur te meten. Bij
verplaatsen of openen van het apparaat, zal een
sabotagemelding worden gegeven.
NEDERLANDS
TIP: Kijk ook eens bij de corresponderende
hoofdstukken uit de Quick Start Guide voor
afbeeldingen.
Inhoud verpakking (pagina 3):
• Apparaat,
• Handleidingen en garantiebepalingen.
Download de FIBARO app uit de App Store
(pagina 4).
Eerste activering van het apparaat (pagina 5):
1) Open de behuizing door de deksel tegen de klok
in te draaien (Fig. 1).
2) Verwijder de deksel (Fig. 2).
3) Verwijder de batterij blokker en controleer of de
batterij juist geplaatst is (Fig. 3).
4) Sluit het apparaat door de deksel met de klok mee
te draaien (Fig. 4).
5) Open de FIBARO app en klik op het
icoontje
(Fig. 5).
6) De applicatie zal u door het pairing proces leiden.
7) Plaats de sensor op een oppervlakte waar water-
overlast gedetecteerd moet worden (Fig. 6).
Setup Code:
U vindt de Setup Code aan de achterkant van de
Quick Start Guide. Bewaar deze code zorgvuldig op
een veilige plek. U heeft deze weer nodig als er op-
nieuw gepaired moet worden.
Reset (pagina 7):
1) Verwijder de deksel.
2) Druk driemaal op de knop en houd deze daarna
ingedrukt (Fig. 7).
3) Wanneer de LED geel kleurt, laat u de knop los.
4) Klik wederom op de knop om een bevestiging te
sturen.
Raadpleeg onze website
voor meer informatie over de
FIBARO Flood Sensor zoals:
video handleidingen, parameters
en technische handleidingen:
manuals.baro.com/nl/hk-ood-sensor
Specicaties:
Voedingsbron: CR123A 3.0V batterij
Radio protocol: Bluetooth
®
low energy
Radio frequentie: 2.4 GHz
Bedrijfstemperatuur: 0-40°C
Afmeting (diameter x hoogte): 72 x 28 mm
Naleving van de richtlijnen R&TTE 1999/5/EG
van de EU: RoHS 2011/65/EU
Waarschuwingen:
Het niet van de instructies zoals aangegeven in de volledig
handleiding kan leiden tot een gezondheidsrisico of defect
aan het apparaat. De Fabrikant, Fibar Group S.A. kan niet ver-
antwoordelijk gehouden worden voor enig verlies of bescha-
diging indien de instructies in de handleiding niet duidelijk
worden opgevolgd.
Het gebruik van andere dan voorschreven batterijen kan re-
sulteren in een ontplong van de betreende batterij. Lege
batterijen dienen volgens de lokale voorschriften afgevoerd
te worden.
Juridische informatie:
Fibaro en Fibar Group zijn geregistreerde handelsmerken van
Fibar Group S.A. Het Bluetooth-woordmerk is een geregis-
treerd handelsmerk van Bluetooth SIG, Inc. Apple en HomeKit
zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple Inc.
Producten voorzien van het Works with Apple Homekit logo zijn
uitsluitend bedoeld en ontworpen om aan te sluiten op een
iPod, iPhone of iPad en gecerticeerd door de ontwikkelaar om
aan de prestatienormen van Apple te voldoen. Apple is niet
verantwoordelijk voor de werking van dit apparaat of de nale-
ving van de veiligheidsnormen en regelgeving.
Hierbij verklaart Fibar Group S.A. dat het toestel
FIBARO Flood Sensor in overeenstemming is met de essentiële
eisen en de andere bepalingen van richtlijn 1999/5/EG.
Garantievoorwaarden:
1. De Garantie wordt gegeven door FIBAR GROUP S.A. (hierna ge-
noemd “Fabrikant”), gevestigd in Poznan, ul. Lotnicza 1; 60-421 Poznan,
geregistreerd in het register van: the National Court Register kept by
the District Court in Poznań, VIII Economic Department of the Natio-
nal Court Register, no. 553265, NIP 7811858097, REGON: 301595664.
2. De Fabrikant is verantwoordelijk voor defecten aan de apparatuur
als gevolg van fysieke gebreken (productie of materiaal) van het ap-
paraat gedurende, 24 maanden (bedrijven 12 maanden), vanaf de
datum van aankoop.
3. Gedurende de Garantieperiode zal de Fabrikant, eventuele ge-
breken, kosteloos repareren, door reparatie of vervanging van (naar
goeddunken van de Fabrikant) alle defecte onderdelen van het
apparaat met nieuwe of geregenereerde componenten die vrij van
gebreken zijn. Wanneer het repareren onmogelijk is, behoudt de fa-
brikant zich het recht voor het apparaat te vervangen door een nieuw
of geregenereerd exemplaar welke vrij zal zijn van gebreken en haar
toestand niet erger is dan het oorspronkelijke apparaat welke door
klant is ingeleverd.
4. In bijzondere gevallen, wanneer het apparaat niet kan worden
vervangen door een toestel van hetzelfde type (bijvoorbeeld als het
apparaat niet meer beschikbaar is in het commerciële aanbod), zal de
Fabrikant het toestel vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar,
dergelijke activiteiten worden geacht als voldoende nakoming van de
verplichtingen, Fabrikant is niet gehouden om geld terug te betalen.
5. De houder van een geldige garantie heeft een garantie vordering
door middel van de garantie service. Vergeet niet voordat u een ga-
rantie claim indient contact op te nemen met onze technische sup-
port via telefoon of e-mail. Meer dan 50% van de operationele pro-
blemen worden op afstand opgelost. Als ondersteuning op afstand
onvoldoende is, zal de klant de garantieclaim in moeten dienen (via
de website – www.baro.com). Wanneer de garantieclaim correct is
ingediend zal de klant een bevestiging met een uniek nummer ont-
vangen (Return Merchandise Authorisation RMA).
6. De garantieclaim kan tevens telefonisch worden ingediend. In dit
geval wordt het gesprek opgenomen en de klant zal worden geïn-
formeerd door een consultant, onmiddellijk na het indienen van de
claim zal de consultant de klant een claim nummer verstrekken (RMA
nummer).
7. Wanneer het garantie claim formulier correct is ingediend zal een
vertegenwoordiger van de klantenservice (hierna te noemen AGS)
contact opnemen met de klant.
8. Gebreken onthuld binnen de garantietermijn worden verwijderd
uiterlijk 30 dagen na de datum van het leveren van het apparaat aan
AGS. De garantieperiode wordt verlengd met de tijd waarin het appa-
raat werd gehouden door AGS.
9. Het defecte apparaat wordt verstrekt door de klant met complete
standaarduitrusting en documenten waaruit de aankoop blijkt.
10. Onderdelen vervangen onder garantie zijn het eigendom van de
Fabrikant. De garantie voor alle onderdelen vervangen in het garantie
proces is gelijk aan de garantieperiode van het oorspronkelijke ap-
paraat. De garantietermijn van het vervangen onderdeel wordt niet
verlengd.
11. Kosten voor het aanleveren van het defecte apparaat worden
gedragen door de klant. Voor onrechtvaardige service calls, kan de
dienst kosten doorberekenen.
12. AGS zal een klacht niet accepteren indien:
- het apparaat werd misbruikt of de handleiding niet in acht is ge-
nomen.
- het apparaat onvolledig zonder toebehoren of naamplaat werd
geleverd.
- werd vastgesteld dat de storing werd veroorzaakt door andere rede-
nen dan een materiaal of fabricagefout van het materiaal.
- het garantie document niet geldig is of er geen aankoopbewijs
beschikbaar is.
13. De Fabrikant is niet aansprakelijk voor schade aan eigendom ver-
oorzaakt door defecte apparatuur. De Fabrikant is niet aansprakelijk
voor indirecte, incidentele, speciale, gevolgschade of punitieve scha-
de of voor enige schade, met inbegrip van onder meer het verlies van
winsten, besparingen, gegevens, verlies van voordelen, aanspraken
van derden en eventuele schade of persoonlijke verwondingen die
voorvloeien uit of in verband met het gebruik van het apparaat.
14. De garantie dekt niet:
- mechanische beschadigingen (scheuren, breuken, fysieke vervor-
mingen en overige beschadigingen veroorzaakt door stoten, vallen of
laten vallen van het apparaat of een ander object, oneigenlijk gebruik
of het niet opvolgen van de gebruikshandleiding);
- schade als gevolg van externe oorzaken, bijvoorbeeld : overstro-
ming, storm, brand, blikseminslag, natuurrampen, aardbevingen,
oorlog, onlusten, overmacht, onvoorziene ongevallen, diefstal, wa-
terschade, lekkage, batterij lekkage, weersomstandigheden, zonlicht,
zand, vocht, hoge of lage temperaturen, luchtvervuiling;
- schade veroorzaakt door slecht functionerende software, aanval van
een computervirus, of door het niet naleven van de software zoals
aanbevolen door de Fabrikant;
- schade als gevolg van: pieken in het stroomnet of telecomnetwerk
foutief aansluiten op het net op een wijze die onverenigbaar is met de
handleiding of het aansluiten op andere apparaten welke niet aanbe-
volen zijn door de Fabrikant.
- schade veroorzaakt door de werking of opslag onder extreme
condities zoals hoge luchtvochtigheid, stof, te lage of te hoge om-
gevingstemperatuur. Gedetailleerde toegestane voorwaarden zijn
gedenieerd in de handleiding;
- schade veroorzaakt door gebruik van accessoires welke niet zijn ge-
adviseerd door de Fabrikant.
- schade veroorzaakt door foutieve elektrische aansluiting door de
klant inclusief het gebruik van verkeerde zekeringen;
- schade veroorzaakt door onachtzaamheid van de klant of het ne-
geren van service en onderhoud zoals beschreven in de handleiding;
- schade veroorzaakt door het gebruik van imitatie onderdelen of
accessoires, reparatie of modicaties uitgevoerd door ongeautori-
seerde personen;
- schade veroorzaakt door het gebruik van defecte apparaten of ac-
cessoires.
15. De omvang van de garantie reparaties omvat niet, periodiek
onderhoud en inspecties, met name reiniging, aanpassingen, ope-
rationele controle, correctie van fouten of parameter instellingen en
andere activiteiten die moeten worden uitgevoerd door de gebruiker
(koper). De garantie dekt niet de normale gebruik slijtage van het ap-
paraat en de onderdelen zoals vermeld in de gebruiksaanwijzing en
de technische documentatie.
16. Als een defect niet wordt gedekt door de garantie, behoudt de
Fabrikant zich het recht voor om een dergelijk defect naar eigen
goeddunken te verwijderen, het herstellen van de beschadigde of
vernielde onderdelen of het verstrekken van componenten die nodig
zijn voor reparatie of vervanging.
17. Deze garantie geeft geen uitsluiting of beperking in de klant zijn
rechten wanneer het verstrekte product in strijd is met de koopover-
eenkomst.