40
Bediening via een telefoonverbinding
4
■ Het My Home portaal
My Home Web is een service die door My Home wordt aangeboden
om u in de gelegenheid te stellen uw huis van afstand te controleren
en beheren met gebruik van een vaste of mobiele telefoon, een com-
puter met internetaansluiting en ieder ander communicatiemiddel
dat in de toekomst beschikbaar zal zijn.
Dit alles is mogelijk dankzij het My Home portaal, dat ervoor zorgt
dat uw opdrachten worden doorgestuurd, u voortdurend op de
hoogte houdt van de gebeurtenissen in uw woning en van de alarm-
meldingen die zich hebben voorgedaan en u in uw huis opgenomen
geluid en beelden toezendt.
U Alarmmeldingen
De alarmdienst van My Home Web biedt u grootst mogelijke bescher-
ming tegen ieder gevaar. My Home zorgt er niet alleen voor dat er
een geluidssignaal afgaat als er zich een gevaar voordoet, maar hij
waarschuwt u ook wanneer u niet thuis bent en hij beheert het gevaar
om te voorkomen dat uw woning schade oploopt.
Als uw inbraakinstallatie alarm meldt (inbraak, gas, overstroming), dan
contacteert de centrale zo snel mogelijk de personen die u gekozen
heeft door middel van een telefonische oproep, een SMS bericht of een
e-mailbericht met bijgevoegde audio- en videobestanden. Tegelijker-
tijd voert de centrale alle door u geprogrammeerde opdrachten uit,
bijvoorbeeld alle rolluiken sluiten en de tuinverlichting inschakelen.
Je kunt ook het inbraakalarm inschakelen/uitschakelen, de staat van
de zones vragen, de volledige download van het geheugen alarmen
uitvoeren en een support van tele-assistentie hebben.
U Opdrachten
Via de voor u gereserveerde zone van het My Home Internet Portaal of
via de telefoon kunt u alle elementen van uw My Home woning door
middel van instelbare spraakmenu’s besturen:
lLichten in- of uitschakelen;
lGeautomatiseerde elementen bedienen. Bijvoorbeeld gordijnen,
rolluiken en hekken;
lDe temperatuurregeling in- of uitschakelen of programmeren;
lHuishoudelijke apparaten in- of uitschakelen;
lDe prioriteit van de elektrische lasten beheren om te voorkomen
dat de hoofdschakelaar afgaat of de maximum stroomopname
die contractueel met uw energiebedrijf is overeengekomen wordt
overschreden.
U Controle
Via de voor u gereserveerde zone van het My Home portaal of via de
telefoon kunt u nagaan welke huishoudelijke apparaten en welke verli-
chtingselementen ingeschakeld zijn, controleren of de rolluiken geslo-
ten zijn, of de inbraakinstallatie geactiveerd is en informatie opvragen
over de toestand van ieder ander element van uw woning.
My Home Web kan u nog veel meer diensten leveren. Nadere infor-
matie vindt u op de website:
www.myhome-bticino.it
Contacteer uw installateur als u gebruik wilt maken van deze dien-
sten.