dji RoboMaster Handleiding

Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

v1.8
2020.04
Gebruikershandleiding
2
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
Gebruik van deze gebruikershandleiding
Legenda
Waarschuwing Belangrijk Hints en tips Referentie
Vóór het gebruik
De volgende zelfstudies en handleidingen zijn opgesteld om ervoor te zorgen dat u volledig gebruik
kunt maken uw ROBOMASTER
TM
S1.
1. Veiligheidsrichtlijnen en disclaimer
2. Snelstartgids
3. Gebruikershandleiding
Controleer of alle onderdelen zijn meegeleverd en lees de snelstartgids voordat u de RoboMaster S1
in elkaar zet. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor meer informatie. Bekijk alle instructievideo’s
en lees de RoboMaster S1 veiligheidsrichtlijnen en disclaimer voordat u deze voor het eerst gebruikt.
Bekijk de instructievideo’s
Bezoek de officiële DJI-website https://www.dji.com/robomaster-s1/video of ga naar de app en
open de videopagina om de instructievideo's voor montage en gebruik te bekijken. U kunt ook de
montagehandleiding in de RoboMaster S1 Quick Start Guide gebruiken voor de montage van de S1.
Raadpleeg de RoboMaster S1 programmeerhandleiding
Het RoboMaster S1 Lab biedt honderden programmeerblokken waarmee u toegang hebt tot
functies zoals PID-besturing. In de RoboMaster S1 programmeerhandleiding staan instructies en
voorbeelden om gebruikers te helpen snel programmeertechnieken te leren voor het besturen van
de S1.
https://www.dji.com/robomaster-s1/programming-guide
Zoeken naar trefwoorden
Zoek naar trefwoorden zoals ‘batterij’ en ‘installeren’ om een onderwerp te vinden. Als u Adobe
Acrobat Reader gebruikt om dit document te openen, druk dan op Ctrl+F (Windows) of
Command+F (Mac) om een zoekopdracht in te voeren.
Naar een onderwerp navigeren
Bekijk de volledige lijst van onderwerpen in de inhoudsopgave. Klik op een onderwerp om naar
dat gedeelte te navigeren.
Dit document afdrukken
Dit document ondersteunt afdrukken met hoge resolutie.
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
3
Inhoud
Gebruik van deze gebruikershandleiding
2
Legenda 2
Vóór het gebruik 2
Bekijk de instructievideo’s 2
Raadpleeg de RoboMaster S1 programmeerhandleiding 2
Inhoud
3
Productproel
4
Inleiding 4
S1-diagram 4
Voorbereiden 5
Modules en functies
10
De RoboMaster-app gebruiken 10
Omnidirectioneel chassis 14
Gimbal 17
Intelligente controller 18
Blaster 20
Camera 21
Luidspreker 22
Intelligent Battery 22
Beschrijving van S1 LED-indicator 26
Gamepad (niet inbegrepen) 27
Uw S1 bedienen
30
Controle voor gebruik 30
De batterij aanzetten 30
De S1 bedienen met een mobiel apparaat 30
Gameplay
33
Solo-modus 33
Gevecht 35
De S1 bedienen met behulp van een gamepad 37
Met behulp van een pc en RoboMaster Windows-versie 38
Lab 39
Bijlage
44
Technische gegevens 44
Firmware-update 47
S1 kalibreren 48
De PBM-poorten instellen 48
4
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
Productproel
Inleiding
De ROBOMASTER
TM
S1 is een educatieve robot geïnspireerd op de DJI
TM
RoboMaster-wedstrijd. De
S1 biedt uitgebreide controle en een meeslepende rijervaring dankzij het omnidirectionele chassis,
wendbare Mecanum-wielen, een exibele gimbal en stabiele beeldoverdracht met kleine vertraging
in de rst person view (FPV). Gebruikers kunnen met de blaster van de S1 ook op objecten richten
en tegen andere robots vechten.
De body van de S1 heeft een bepantsering en elk onderdeel heeft een hitdetectiemodule die direct
fysieke hits kan detecteren en dit terugkoppelt naar de intelligente controller. De blaster is bijzonder
nauwkeurig en stabiel dankzij de 2-assige gimbal en door het kogelbaanlicht wordt het spel heel
realistisch en extra spannend.
De intelligente controller is geïntegreerd met meerdere systemen, waaronder een videotransmissiesysteem,
een spelsysteem en een Scratch-programmeersysteem. Het bevat zes slimme modules, waaronder
lijnherkenning, herkenning van gezichtsveldmarkeringen, persoonsherkenning, klapherkenning,
gebaarherkenning en S1-robotherkenning.
De S1 ondersteunt Scratch- en Python-programmering. Met de projectgebaseerde zelfstudies van DJI
kunnen gebruikers zich geleidelijk de programmeertheorie en de kennis van robots eigen maken.
De S1 beschikt over de Solomodus en de Gevechtsmodus waarmee gebruikers hun vaardigheden
kunnen oefenen en het kunnen opnemen tegen anderen. Om de S1 te besturen, kan de RoboMaster-
app worden gebruikt met een mobiel apparaat, de gamepad of met een toetsenbord en muis.
S1-diagram
1. Chassis
2. Mecanum-wielen met rechtse schroefdraad
3. Pantservoorkant chassis (ingebouwde hitdetector)
4. Mecanum-wielen met linkse
schroefdraad
5. Linkerpantser chassis
(ingebouwde hitdetector)
6. Deksel achterzijde chassis
7. Gimbal
8. Brede infrarood-eenheid
9. Pantser gimbal
(ingebouwde hitdetector)
19
1
8
17
16
15
14
13
12
11
1
0
1
5
6
4
2
2
3
8
9
7
2
0
21
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
5
ROBOMASTER S1
Handleiding
4
22
23
24
25
26
27
10. Pitchmotor
11. Yawmotor
12. Intelligente controller
13. microSD-sleuf
14. Antenne intelligente controller
15. Camera
16. Blaster
17. Kogelbaanlicht
18. Smalle infrarood-eenheid
19. Luidspreker
20. Rechterpantser chassis
(ingebouwde hitdetector)
21. Chassis bewegingscontroller
22. Gelparelbak
23. Knop bak ontkoppelen
24. Achterste pantser chassis
(ingebouwde hitdetector)
25. Ontgrendelknop achterpantser
26. Intelligent Battery
27. Batterij-ontgrendeling
Voorbereiden
S1 monteren
Raadpleeg de RoboMaster S1 snelstartgids.
De S1 aanzetten
Volg de onderstaande stappen om de S1 aan te zetten:
1. Druk op de ontgrendelknop van het achterste pantser om het achterste pantser van het chassis
te openen.
2. Plaats de intelligente batterij in het batterijcompartiment.
3. Houd de aan-uitknop ingedrukt om de gimbal aan te zetten.
4. Sluit het achterste pantser van het chassis.
1
2
3
4
6
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
De RoboMaster-app downloaden
A. Zoek naar de RoboMaster-app in de App Store of Google Play, of scan de QR-code om de app
op je mobiele apparaat te downloaden.
B. Gebruikers kunnen ook de RoboMaster-software voor Windows downloaden van de ofciële DJI-
website om de S1 op een computer met een toetsenbord en muis te bedienen.
Windows: https://www.dji.com/robomaster_app
Mac: https://www.dji.com/robomaster_app
Gebruik uw DJI-account om u aan te melden bij de RoboMaster-app.
De RoboMaster-app ondersteunt iOS 10.0.2 of hoger, of Android 5.0 of hoger.
De RoboMaster-app ondersteunt Windows 7 of later en MacOS 10.13 of later.
Voordat u de Robomaster-app met mobiele mobiele gegevens gebruikt, neemt u contact op
met de gegevensprovider van uw mobiele apparaat voor de nieuwste gegevensinformatie.
De S1 en de app verbinden
De S1 moet verbonden zijn met de RoboMaster-app om hem te kunnen gebruiken. Gebruikers
kunnen leren hoe ze verbinding kunnen maken via wifi of via een router op de pagina
Verbindingsmodus. Volg de aanwijzingen om de S1 met de app te verbinden. Raadpleeg het
hoofdstuk Verbinden voor meer informatie.
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
7
ROBOMASTER S1
Handleiding
2. Volg de aanwijzingen om de activering te voltooien.
Koppelen motor
Voor het eerste gebruik moet de motor gekoppeld worden in de app. Volg de aanwijzingen om de
motor te koppelen.
1. Start koppelen motor.
Complete robot initialization to continue
use
Armor Addressing
Motor Addressing
2
Performing addressing for all motors to ensure
the robot's movement functions work normally.
Online Activation
Continue
De S1 initialiseren met de app
S1 activeren
Nadat u verbinding hebt gemaakt, gebruikt u uw DJI-account om de S1 in de RoboMaster-app te
activeren. Activering vereist een internetverbinding.
1. Start activering.
Complete robot initialization to continue
use
ArmorAddressing
MotorAddressing
2
OnlineActivation
Connecttotheinternettoactivatetherobot
andreceiveyourwarranty.
Continue
1043-3134-2314
Title
Title
TITLE
80%
确认激活
Next
Activated
8
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
2. Til het chassis op en volg de aanwijzingen voor het draaien van de Mecanum-wielen in de
volgorde die op het scherm staat, totdat alle wielen zijn gedraaid.
3. Tik
om de Mecanum-wielen een voor een te testen totdat alle wielen zijn getest.
4. Motor gekoppeld.
Motor Addressing
80%
Tap the flashing icons to test
Tap the flashing icons on the left and check that
the Mecanum wheel being rotated matches the
position of the icon flashing onscreen
If the Mecanum wheel being rotated does not
match the flashing icon you tapped, perform
addressing again
If the motor is damaged, change the motor and
try again
Lift up the chassis
Use the Mecanum wheel mounting plate or
another load-bearing object to raise the chassis
until the wheels are elevated off the ground.
Motor Addressing
80%
Next
2
Rotate Mecanum wheels three times in
sequence
Ensuretherobotisfacingyouasshowninthe
figure.Rotatethewheeluntilyouheara
beepingsound
Iftherobotdoesnotmakeabeepingsound,
checkthecableconnectionsandtryagain
Motor Addressing
80%
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
9
ROBOMASTER S1
Handleiding
Als de motor wordt vervangen, moet die opnieuw gekoppeld worden. Open de RoboMaster-
app, klik op Instellingen en vervolgens op Systeem en selecteer Koppelen motor.
Koppelen pantser
Voor het eerste gebruik van de S1 moet het pantser gekoppeld worden in de app. Volg de
aanwijzingen om het pantser te koppelen.
1. Start koppelen pantser.
Als een pantsermodule wordt vervangen, moet die opnieuw gekoppeld worden. Open de
RoboMaster-app, klik op Instellingen en vervolgens op Systeem en selecteer Koppelen
pantser.
2. Volg de aanwijzingen voor het tikken op de pantserplaten in de volgorde die op het scherm wordt
weergegeven.
3. Pantser gekoppeld.
Continue
Perform addressing for the robot's armor to
ensure its hit detection works normally.
Armor Addressing
Motor Addressing
Complete robot initialization to continue
use
Online Activation
2
4
Use a screwdriver or other hard object and
lightly strike the center of the armor plate
·
When a strike is identified successfully, the
armor plate's LED will stop blinking
·
If the LED continues blinking after several
strikes, tap Skip
·
Tap on each armor plate in the order
shown onscreen
Skip
Armor Addressing
80%
10
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
Modules en functies
De RoboMaster-app gebruiken
Met de speciale RoboMaster-app hebben gebruikers toegang tot heel veel educatieve bronnen en
verschillende gameplay-modi. De app kan worden gebruikt met een touchscreen of een gamepad
en is beschikbaar op iOS, Android, Windows en Mac. Gebruikers op verschillende platforms
kunnen zelfs tegelijkertijd spelen. Gebruikers kunnen ook eenvoudig programma's schrijven en
toepassen of direct met vrienden delen met behulp van de RoboMaster-app. In dit gedeelte wordt
de RoboMaster-app op iOS gebruikt als voorbeeld. De specieke interface kan variëren, afhankelijk
van het gebruikte apparaat.
Hoofdpagina van de RoboMaster-app
1. Account
Tik om in te loggen en uit te loggen, uw avatar, naam en geslachtsinformatie te wijzigen. Een
internetverbinding is vereist om in te loggen.
Controleer uw totale rijafstand, de totale rijtijd, de geschreven code, de coderingstijd, het aantal
afgeronde cursussen in "Road to Mastery", en de hoogste punten in Target Practice.
Tik op MasterBoard om de top 100 van gebruikers te bekijken voor de totale rijafstand, de totale
rijtijd, de totale geschreven code, de totale coderingstijd en de doelpracticumscore.
Werk de RoboMaster-app bij naar versie 1.0.8 of later.
2. Mediatheek
Tik om foto’s en video’s te bekijken.
3. Gids
a. Productondersteuning: Tik om de ofciële DJI-productondersteuningspagina te openen.
b. Onderhoudsondersteuning: Tik om de ofciële DJI Repair Center-pagina te openen.
c. Gebruikershandleidingen: Tik om de ofciële downloadpagina voor de DJI-
gebruikershandleiding te openen.
1 2 3 4 5
6 7 8
XXXXXXXX
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
11
ROBOMASTER S1
Handleiding
d. Gezichtsveldmarkeringen: Tik om de ofciële downloadpagina voor de
gezichtsveldmarkeringen te openen.
e. Online hulp: Tik om te praten met de ofciële RoboMaster Series Online Assistance-service.
f. Feedback: Tik om een feedbackformulier in te vullen.
4. Verbinding
De S1 moet verbonden zijn met de app. Tik om een handleiding te zien over verbinden via wi of
router.
Verbinding via wi
Gebruikers kunnen zowel de Solo- als de Battle-modus openen wanneer ze verbinding maken
via wi.
Volg de onderstaande stappen om te verbinden:
(1). Schakel de S1 in en schuif de modusschakelaar op de intelligente controller naar
.
(2). Start de RoboMaster-app, ga naar wi-instellingen op het mobiele apparaat, selecteer de
wi-naam (RMS1-XXXXXX) op de sticker op de body van de S1 en voer het wachtwoord in.
Het standaardwachtwoord is 12341234.
(3). Wacht tot de S1 en de app verbinding maken. De S1 laat een geluid horen zodra hij is
aangesloten.
Wachtwoord opnieuw instellen
Zet de modusschakelaar op de intelligente controller op verbinden via wi-positie en houd de
verbindingsknop vijf seconden ingedrukt om het wachtwoord opnieuw in te stellen.
Wi-Fi
Settings
Wi-Fi
Other…
ROUTER-XXXX
CHOOSE A NETWORK…
Go to the Settings and connect to Wi-Fi.
12
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Verbinding via router
Gebruikers kunnen zowel de Solo- als de Battle-modus openen wanneer ze verbinding maken
via de router.
Volg de onderstaande stappen om te verbinden:
(1). Schakel de S1, in en schuif de modusschakelaar op de intelligente controller naar
.
(3). Druk op de verbindingsknop op de intelligente controller en gebruik de camera van de S1
om de QR-code te scannen. De S1 maakt automatisch verbinding met de router.
ConnecttoaroutertogenerateaQRcode
SwitchtoConnectionviaRoutermodeand
presstheconnectbutton.Afterscanning
theQRcode,therobotwillconnecttothe
routerautomatically.
Connection via Router
ConnectedtorouterXXXX
Switch
EnterWi-FiPassword
ConnectButton
1
2
3
1
2
(2). Open de RoboMaster-app, ga naar wi-instellingen op het mobiele apparaat, maak verbinding
met een router en voer het wi-wachtwoord van de router in om een QR-code te genereren.
Wi-Fi
Connection via Router
1
2
Switch
2
3
1
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
13
ROBOMASTER S1
Handleiding
5. Settings
Robot, Verbinding, Display, Besturing en Systeem zijn te vinden op de pagina Instellingen.
a. Robot
Gebruikers kunnen de status van elk afzonderlijk component van de S1 controleren.
Wanneer een onderdeel afwijkt, wordt het bijbehorende deel in rood weergegeven met meer
gedetailleerde informatie aan de rechterkant van het scherm.
b. Verbinding
Toont de verbindingsstatus van de S1. Wanneer hij verbonden is, kunnen gebruikers ook de
Kanaalweergave, wi-naam, wi-wachtwoord controleren en ook wi-informatie wijzigen.
c. Display
Gebruikers kunnen de LED-weergavekleur, FPV Hit Point Bar, FPV-schermaanpassing, FPV
Gimbal hoekuitlezing, videoresolutie, anti-ikkering en 3D-kwaliteit instellen.
d. Besturing
Gebruikers kunnen de snelheid, schietmodus, zichttype, zichtkalibratie, bedieningsmodus,
bedieningsgevoeligheid, gimbal gyro-regeling, gyro-gevoeligheid en trillingen instellen.
e. Systeem
Het volgende is te vinden onder Systeeminstellingen:
Controleren app-versie en instellen app-taal.
Instellen stemtaal en robotvolume.
Uitvoer rmware update, controleren gedownloade rmware en rmware-versie.
Koppelen pantser, motor en uitvoeren cardanische en chassiskalibratie.
Beginnersgids opnieuw tonen.
Controleren resterende SD-kaartruimte en formatteren SD-kaart.
Inschakel GPS-informatie, DJI-apparaatinformatie, DJI-productverbetering en lezen van
gebruiksvoorwaarden.
6. Solo
Tik om de Solo-modus te openen. Gebruikers kunnen verbinding maken via wifi of router.
Raadpleeg het hoofdstuk Gameplay voor meer informatie.
7. Gevecht
Tik om naar de gevechtsmodus te gaan. Gebruikers kunnen verbinding maken via wifi of
router. Bij gebruik van meerdere S1's moeten gebruikers verbinding maken via dezelfde router.
Raadpleeg het hoofdstuk Gameplay voor meer informatie.
8. Lab
Road to Mastery (Weg naar Meesterschap): Road to Mastery biedt projectgebaseerde cursussen
die het begrip van gebruikers van programmeertalen verbeteren, van robotica-applicaties tot AI-
technologie, met verschillende projecten voor zowel beginners als experts.
DIY-programmering: Zowel Scratch als Python zijn beschikbaar voor programmeren.
RoboAcademy: RoboAcademy biedt een curriculum van video's en programmeergidsen.
Diepgaande video's introduceren robotica op eenvoudige maar fascinerende manieren en
geven gebruikers inzichtelijke en relevante wetenschappelijke kennis. De RoboMaster S1
programmeerhandleiding biedt gedetailleerde uitleg van verschillende blokken en modules,
waardoor gebruikers de basisprincipes van S1-programmering gemakkelijker kunnen begrijpen.
14
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Voorkom op hoge snelheid crashen tegen objecten.
Motion controller
Overzicht
De bewegingscontroller is de kernmodule voor de S1-chassisbeweging en biedt een rijke externe
module-interface voor videotransmissie en verbinden van de gimbal, batterij, bepantsering en
motoren. Het bevat ook een omnidirectioneel wielbewegingsalgoritme, energiebeheersysteem,
motorbeheersysteem en een chassisbeheersysteem.
1 1 1 1
2
3
3 3 34 4
5
6
8
7
9
1
0
1. CAN-BUS-poort
CAN-BUS-poort voor verbinden van pantsermodule.
2. Voedingspoort
Voedingspoort voor verbinden intelligente batterij. Deze interface bevat het
batterijbeheersysteem. Koppel de voedingspoort niet los, tenzij dit nodig is.
3. M-BUS-poort
Motorpoort voor verbinden motor.
Omnidirectioneel chassis
Inleiding
Het S1-chassis is een omnidirectioneel bewegingsplatform op basis van de Mecanum-wielen,
dat kan worden gebruikt om tegelijkertijd vooruit, dwars, scheef, roterend of een combinatie van
bewegingen te bewegen.
S-BUS
UART
S-Bus Signaal
5V
5V
GND
GND
GND
Signaal
RX
TX
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
15
ROBOMASTER S1
Handleiding
4. CAN-BUS-poort
Gimbal-poort voor verbinden gimbal.
5. Micro USB-poort
Gereserveerde poort.
6. UART-poort
Gereserveerde poort.
7. PBM-uitvoerpoort
Met de S1-bewegingscontroller kan de bedrijfscyclus worden ingesteld via het Scratch- of
Python-programma met behulp van de PBM-uitvoerpoort.
8. S-Bus-poort
Gereserveerde poort.
9. M0 poort
Gereserveerde poort.
10.LED-indicator
Wordt gebruikt om de status van de S1-bewegingscontroller aan te geven.
LED-indicatoren Status bewegingscontroller
Knippert langzaam
blauw
Werkt normaal
Knippert langzaam
geel
Lopend autonoom programma
Knippert snel groen
IMU-kalibratie succesvol
Knippert snel rood
IMU-kalibratie mislukt
Continu geel
IMU is aan het kalibreren
Continu wit
Firmware wordt geüpdatet
Knippert afwisselend
rood, groen
en blauw
Geen invoer van attitude-informatie
Knippert langzaam
rood
Stopmodus*
De stopmodus kan optreden in de volgende
situaties:
a. Bewegingscontroller is losgekoppeld of kan niet
communiceren met de motor.
b. S1 kan niet bewegen vanwege afwijking van de
motorhardware.
c. Bewegingscontroller kan niet communiceren met
de gimbal.
d. Bewegingscontroller kan niet communiceren met
de afstandsbediening.
e. Afwijkend gedrag van de bewegingscontroller.
f. Bewegingscontroller kan niet communiceren met
de batterij.
* In de app worden waarschuwingen in de stopmodus weergegeven, ga naar Instellingen en
vervolgens Systeem om de bijbehorende fout te controleren.
16
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Motoren en ESC's
De S1 beschikt over een M3508I borstelloze motor en ESC met een maximale snelheid van 1000
tpm voor borstelloze motoren.
Zorg voor een stabiele verbinding tussen alle motoren en de bewegingscontroller.
Als de motor niet vrij draait, schakel dan onmiddellijk de S1 uit en controleer de motor.
Sluit de zwarte en oranje kabels aan op de poorten met de overeenkomstige kleur.
Zorg ervoor dat de bewegingscontroller vóór gebruik correct is geïnstalleerd en dat de
schroeven op de achterklep van het chassis zijn vergrendeld.
Na elke herinstallatie van de bewegingscontroller kalibreert u de S1 als daarom wordt
gevraagd in de RoboMaster-app. Raadpleeg het hoofdstuk Kalibratie van gimbal en
chassis voor meer informatie.
Til de achterste chassisklep voorzichtig op voordat u deze verwijdert, om te voorkomen
dat de bewegingscontroller losraakt.
Mecanum Wheel
Het Mecanum-wiel wordt bij robots vaak gebruikt in omnidirectionele chassis. Er zijn twee soorten:
met linkse schroefdraad en met rechtse schroefdraad. Voor het vierwielige chassis is twee paar
Mecanum-wielen nodig.
Markering voor linkse
schroefdraad
Mecanum-wielen met
linkse schroefdraad
Markering voor rechtse
schroefdraad
Mecanum-wielen met
rechtse schroefdraad
Tijdens de installatie kunt u de markering voor linkse of voor rechtse schroefdraad controleren
aan de onderkant van het chassis, en het Mecanum-wiel met linkse of rechtse schroefdraad
dienovereenkomstig installeren.
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
17
ROBOMASTER S1
Handleiding
1. Yawmotor
Regelt het gieren van de gimbal en ondersteunt, samen met de pitchmotor de blast, zodat die
kan richten op doelen en stabiel blijft.
2. Pitchmotor
Regelt de pitch van de gimbal en en ondersteunt, samen met de yawmotor de blaster, zodat die
kan richten op doelen en stabiel blijft.
3. Gimbal pantser
Bevat ingebouwde LED's, waarvan de kleur kan worden aangepast in de app.
4. Brede infrarood-eenheid
Zendt groothoek-infraroodstralen uit en detecteert infraroodstralen die worden uitgezonden door
andere S1's.
5. Cardanische armas
Ondersteunt de blaster en de intelligente controller.
1
2
3
4
5
6
7
8
Raak de motoren, de montageplaat van de motor of de binnenkant van het Mecanum-wiel
NIET AAN, ook niet met uw handen of lichaam, onmiddellijk nadat de S1 is uitgeschakeld.
Pantsermodules
Aan de vier zijden van het S1-chassis zijn in totaal vier gepantserde modules geïnstalleerd die de
interne structuur van de S1 beschermen.
Alle pantsers zijn uitgerust met een hitdetector, die wordt gebruikt om te detecteren waar de S1
wordt geraakt door de gelparels en stuurt feedback naar de intelligente controller om hitpunten af
te trekken van de bijbehorende hit-point-balk.
Elke hitdetectormodule wordt weergegeven door een LED-licht en is zichtbaar onder de
pantsermodule.
Gimbal
Inleiding
De S1 is uitgerust met een 2-assige gimbal zodat de blaster en de camera stabiel ondersteund
worden. Wanneer de S1 in beweging is, blijft de blaster stabiel en kan hij gelparels lanceren of een
infraroodstraal uitzenden, en biedt hij tegelijkertijd een soepele FPV-ervaring voor de gebruiker.
18
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
De gimbal en de gimbalaansluiting zijn heel kwetsbaar. Wees voorzichtig en raak de
gimbalaansluiting NIET aan.
Wanneer u de gimbal inschakelt, raakt u de gimbal NIET aan om verwonding door de
roterende as te voorkomen.
Raak de metalen delen aan de binnenzijde van de pitchmotor NIET aan als deze in
gebruik is, deze kan heet worden.
Intelligente controller
De intelligente controller is geïntegreerd met meerdere systemen, waaronder een
videotransmissiesysteem, een spelsysteem en een Scratch-programmeersysteem. Het ondersteunt
zes slimme modules, waaronder lijnherkenning, herkenning van gezichtsveldmarkering,
persoonsherkenning, klapherkenning, gebaarherkenning en S1-robotherkenning.
6. CAN-BUS-poort
Aangesloten op de blaster.
7. CAN-BUS-poort
Verbonden met de intelligente controller.
8. CAN-BUS-poort
Gereserveerde poort. Zorg ervoor dat de ongebruikte poort aan de zijkant van de cardanische
armas bedekt is. Anders kan hier rommel inkomen wat kortsluiting kan veroorzaken.
De gimbal gebruiken
Na het inschakelen van de S1, bedek of raak de gimbal NIET aan en verplaats het chassis niet
zodat de zelftest soepel kan worden voltooid. Oefen GEEN externe kracht uit op de gimbal nadat
deze is ingeschakeld.
De standaardmodus van de S1 is de chassis hoofdmodus. De gebruiker kan de hoek van de
gimbal op zowel de steek- als gieras regelen. Het regelbereik van de steekas is -20° tot + 35° en
het regelbereik van de gieras is ± 250°. De maximale rotatiesnelheid van de gimbal is 540°/s.
20°
35°
250°
250°
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
19
ROBOMASTER S1
Handleiding
1. microSD-sleuf
Compatibel met een microSD-kaart die sneller dan 10 MB/s kan lezen en schrijven en tot 64 GB
ondersteunt.
2. Camerapoort
Wordt gebruikt om de camera te verbinden.
3. Luidsprekerpoort
Wordt gebruikt om de luidspreker te verbinden.
4. Knop autonome programma
Scratchprogramma's die door de gebruiker zijn geschreven, kunnen worden ingesteld als
autonome programma's, die rechtstreeks op de S1 kunnen worden geladen. Druk op de knop
Autonoom Programma om het programma uit te voeren.
5. Antennes
Voor een optimale wi-verbinding stelt u de antennes van de intelligente controller in op 90°.
6. Gereserveerde poort
Ongebruikte poort.
7. CAN-BUS-poort
Wordt gebruikt om de gimbal te verbinden.
8. Micro USB-poort
Wordt gebruikt om de computer te verbinden.
9. Schakelaar verbindingsmodus
Wordt gebruikt om te schakelen tussen verbinding via wi of een router.
10. Verbindingsknop
De verbindingsknop werkt anders bij het verbinden via wi of router.
Verbinding met wi: Wanneer het wi-wachtwoord is vergeten, houdt u deze knop vijf seconden
ingedrukt om het wi-wachtwoord opnieuw in te stellen.
Verbinding met router: Wanneer u de QR-code scant met de S1 om aan te sluiten op een
netwerk, drukt u eerst op deze knop.
Trek NIET aan de antenne.
Als de antenne van de intelligente controller is beschadigd, heeft dit invloed op de
prestaties van de S1. Neem contact op met DJI als de antenne is beschadigd.
1
0
6
1
5
4
2
3
8
9
7
20
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Richt de blaster NIET op mensen of dieren als u de gelparels afschiet.
Richt het kogelbaanlicht NIET op de ogen van mensen of dieren.
De gelparels voorbereiden
De S1 Blaster kan gelparels afschieten. De gelparels moeten vooraf in water worden geweekt. Volg
de onderstaande stappen om de gelparels te weken.
1. Gebruik de dop met gelparels om het aantal gelparels te meten. In één dop van een fles
gelparels zitten ongeveer 500 kogels.
2. Week de gelparels vier uur lang in 1000 ml gezuiverd water op kamertemperatuur. De geweekte
gelparels hebben een diameter van 5,9 - 6,8 mm en een massa van 0,12-0,17 g.
De grootte van geweekte gelparels kan variëren als water van verschillende kwaliteit wordt
gebruikt. Week volgens de specicaties om te voorkomen dat de blaster wordt geblokkeerd.
De gelparels laden
Volg de onderstaande stappen om de gelparels te laden. De laadcapaciteit van de gelparelhouder
is ongeveer 430 kogels. Laad het vereiste aantal gelparels volgens het gebruik.
Blaster
Inleiding
Draag de veiligheidsbril die door DJI wordt geleverd, wanneer u de blaster gaat gebruiken.
De S1 Blaster moet op de gimbal worden gemonteerd en kan in twee toepassingen worden
gebruikt:
1. Met een gelparelcontainer om gelparels te lanceren. De lanceringssnelheid van de gelparels
van de blaster is ongeveer 26 m/s, de bestuurbare lanceringsfrequentie is 1-8 ronden/s en de
maximale lanceringsfrequentie is tot 10 ronden/s.
2. De S1 Blaster bevat een smalle infraroodunit met een effectief bereik tot 6 m bij binnenverlichting.
Binnen het effectieve bereik neemt de effectieve hoek geleidelijk af met toenemende afstand en
de effectieve schotbreedte varieert van 40° tot 10°.
1. Kogelbaan
2. Kogelbaanlicht
3. Smalle infrarood-eenheid
4. Knop bak ontkoppelen
1
2
3
4
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
21
ROBOMASTER S1
Handleiding
3
5
2
1
4
Zorg ervoor dat u na elk gebruik de gelparels uit de container verwijdert om onbedoeld
letsel te voorkomen.
Slik de gelparels NIET in.
Houd de gelparels buiten bereik van kinderen en dieren.
Vries geen gelparels in die tijdens gebruik zijn geweekt. Anders zullen de gelparels hard
worden en de blaster blokkeren of letsel veroorzaken.
De gelparelcontainer plaatsen/verwijderen
Volg de onderstaande stappen om de gelparelcontainer te plaatsen of te verwijderen.
Druk op de uitwerpknop van de container voordat u de gelparelcontainer verwijdert.
Camera
De S1-camera is ontworpen voor S1-robots en beschikt over een 1/4 inch-sensor met 5 miljoen
pixels en een FOV van 120°, waardoor gebruikers de S1 kunnen besturen vanuit een rst-person
perspectief.
Reinig de lens regelmatig om wazigheid of halo's te voorkomen. Gebruik een speciale lensreiniger
om er zeker van te zijn dat er geen vreemde stoffen op de lens zitten na het reinigen en dat de lens
niet beschadigd wordt.
1
2
22
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Zorg ervoor dat de luidspreker correct is geïnstalleerd en geen cardanische bewegingen
belemmert.
Intelligent Battery
De intelligente batterij heeft een capaciteit van 2400 mAh, een spanning van 10,8 V en diverse
vermogensbeheerfuncties.
1. Aan-/uitknop
2. Indicatoren batterijniveau
1
2
LED1
LED2 LED3
LED4
1. Cameralens
2. Microfoon
3. Camerapoort
Wordt gebruikt om de camera op de
intelligente controller aan te sluiten.
Stel de camera NIET bloot aan vloeistoffen of dompel hem niet onder in water.
Bewaar de camera NIET op een vochtige plaats.
Raak de lens NIET aan.
Als de camera nat wordt, veegt u deze af met een droge, zachte doek.
Luidspreker
De S1-luidspreker is compatibel met een 2,5 mm-apparaat met een vermogen van 2 W. De
luidspreker biedt gebruikers een nog meeslepender ervaring met geluidseffecten, zoals wanneer
de S1 gelparels lanceert of wordt geraakt door een andere S1.
2
3
1
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
23
ROBOMASTER S1
Handleiding
Functies van de Intelligent Battery
1. Weergave batterijniveau: Geeft het huidige batterijniveau weer.
2. Functie voor automatisch ontladen: De batterij ontlaadt automatisch tot minder dan 70% van
de totale capaciteit bij inactiviteit van meer dan 10 dagen om opzwellen te voorkomen. Om
de inactieve stand te beëindigen, druk je op de knop "Power Level" om het batterijniveau
controleren. Het duurt ongeveer 1 dag om de batterij naar 60% te ontladen. Het is normaal dat
de batterij warm wordt tijdens de ontlaadprocedure.
3. Balanceerfunctie: Zorgt tijdens het opladen automatisch voor een evenwichtige spanning van
elke batterijcel.
4. Overbelastingsbeveiliging: Het opladen stopt automatisch wanneer de batterij volledig is
opgeladen.
5. Temperatuurbeveiliging: De batterij laadt uitsluitend op wanneer de temperatuur tussen de 5°C
(41°F) en 45˚C (113°F) ligt.
6. Overstroombeveiliging: De batterij stopt met opladen wanneer een hoge stroomsterkte wordt
gedetecteerd.
7. Bescherming tegen te hoge ontlading: Om ernstige schade aan de batterij te voorkomen,
wordt de uitgangsstroom onderbroken wanneer de batterijcel tot 2,5 V is ontladen en niet in
gebruik is. Om de werkingstijd te verlengen, wordt tijdens gebruik van de batterij de beveiliging
tegen overladen uitgeschakeld. In dit geval kan een batterijspanning lager dan 1 V een
veiligheidsgevaar vormen, zo kan er brand ontstaan bij het opladen. Om dit te voorkomen kan
de batterij niet worden opgeladen als de spanning van een enkele batterijcel lager is dan 1 V.
Gebruik geen batterijen die aan deze beschrijving voldoen. Wees er altijd alert op te sterke
ontlading te voorkomen, om permanente schade aan de batterij te voorkomen.
8. Beveiliging tegen kortsluiting: Onderbreekt automatisch de stroomvoorziening als kortsluiting
wordt gedetecteerd.
9. Bescherming tegen beschadiging van batterijcellen: De RoboMaster app toont een
waarschuwingsbericht wanneer een beschadigde batterijcel wordt gedetecteerd.
10. Slaapstand: Het apparaat gaat in de slaapstand om energie te besparen als de batterij niet
in gebruik is. Als de batterij wordt ingeschakeld zonder te zijn aangesloten op de S1, wordt
de batterij na vijf minuten uitgeschakeld. Wanneer het batterijvermogen minder dan 5% is,
wordt deze na zes uur automatisch in de slaapstand gezet om overladen te voorkomen. Als
dit gebeurt, drukt u eenmaal op de aan-uitknop en de batterij kan worden opgeladen en
geactiveerd.
11. Communicatie: Accuspanning, capaciteit, stroom en andere relevante informatie wordt aan de
gimbal geleverd.
Lees voor gebruik de gebruikershandleiding, disclaimer en beschrijvingen van de batterij.
Gebruikers zijn volledig aansprakelijk voor alle handelingen en elk gebruik.
De Intelligent Battery opladen
De S1-batterijlader is ontworpen voor het opladen van batterijen voor de S1. Til het deksel van de
batterijlader op en plaats de intelligente batterij. Sluit de batterijlader aan op een stopcontact (100-
240 V, 50/60 Hz).
Oplaadtijd: Ca. 1 uur en 30 minuten
1
2
3
100-240 V
50-60 Hz
24
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Indicators van het batterijniveau voor bescherming van de batterij
LED1 LED2 LED3 LED4 Knipperpatroon Batterijbeveiligingsitem
LED2 knippert tweemaal per seconde Overstroom gedetecteerd
LED2 knippert driemaal per seconde Kortsluiting gedetecteerd
LED3 knippert tweemaal per seconde Overbelasting gedetecteerd
LED3 knippert driemaal per seconde
Overspanning oplader
gedetecteerd
LED4 knippert tweemaal per seconde
Oplaadtemperatuur is te
laag (<0°C)
LED4 knippert driemaal per seconde
Oplaadtemperatuur is te
hoog (>40°C)
Nadat een van de bovengenoemde beveiligingsproblemen is opgelost, wordt de batterijniveau-
indicator uitgeschakeld. Haal de Intelligent Battery uit de oplader en plaats deze vervolgens terug
om het opladen te hervatten. In geval van een kamertemperatuurfout hoeft u de stekker van de
oplader niet los te koppelen en weer aan te sluiten. Het opladen gaat verder zodra de temperatuur
weer binnen het normale bereik ligt.
DJI is niet verantwoordelijk voor schade die wordt veroorzaakt door opladers van andere
producenten.
De Intelligent Battery plaatsen
Tijdens gebruik opent u het achterste pantserdeksel en plaatst u de batterij in het batterijcompartiment.
Voordat u de batterij voor het eerst gebruikt, moet u de batterij opladen.
Controleer vóór elke gebruik of de batterij volledig is opgeladen.
Wanneer de lader niet wordt gebruikt, dekt u de batterijlader af om te voorkomen dat de
metalen contactpunten blootliggen.
Beschrijving van status-leds
Indicators van het batterijniveau tijdens het opladen (batterij)
LED1 LED2 LED3 LED4 Batterijniveau
0%~50%
50%~75%
75%~100%
Volledig opgeladen
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
25
ROBOMASTER S1
Handleiding
Zorg ervoor dat de batterij veilig is geplaatst. Anders kan de batterij uitvallen of
onvoldoende contact hebben, wat kan leiden tot verlies van batterij-informatie.
Zorg dat u vóór het verwijderen van de batterij op de ontgrendelknop van de batterij drukt.
De Intelligent Battery gebruiken
1
2
3
Het batterijniveau controleren
Druk één keer op de knop van het batterijniveau om het batterijniveau te controleren.
De indicators van het batterijniveau tonen ook tijdens het opladen en ontladen het huidige
batterijniveau. De indicators worden hieronder beschreven.
LED is aan. LED knippert.
LED is uit.
Batterijniveau
LED1 LED2 LED3 LED4 Batterijniveau
88%~100%
75%~88%
63%~75%
50%~62.5%
38%~50%
25%~38%
26
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
13%~25%
0%~13%
In/uitschakelen
Houd de aan-uitknop langer dan twee seconden ingedrukt om in of uit te schakelen.
Melding lage temperatuur
1. De prestatie van de Intelligent Battery wordt bij lage temperaturen (kouder dan 5°C/41°F)
aanzienlijk minder. Zorg ervoor dat de batterij voor gebruik volledig is opgeladen en een
celspanning van 4,2 V heeft.
2. Bij extreem koud weer kan het voorkomen dat zelfs na opwarmen de temperatuur van de
batterij niet hoog genoeg is. Isoleer in deze gevallen de batterij indien nodig.
3. Voor optimale prestaties moet tijdens gebruik de kerntemperatuur van de Intelligent Battery
boven de 20°C (68°F) liggen tijdens gebruik.
Beschrijving van S1 LED-indicator
De S1 heeft LED-indicatoren op de vier pantsermodules van het chassis en aan beide zijden van
de gimbal, die de huidige status van de S1 aangeven.
Beschrijving van LED-indicator
S1 Status LED-controlelampje gimbal LED-indicator chassis
Vermogen batterij
S1 aan Knippert cyaan linksom Continu cyaan
S1 uit Aangepaste kleur gaat uit Aangepaste kleur gaat uit
Verbinding
S1 werkt normaal, niet
verbonden met app
Pulseert wit Pulseert wit
S1 en app zoeken verbinding Knippert cyaan Knippert cyaan
S1 werkt normaal, verbonden
met app
Continu aangepaste kleur Continu aangepaste kleur
Firmware-update
Firmware updaten Witte balken geven voortgang aan Continu wit
1. Gimbal LED-indicator, acht aan elke kant.
2. Chassis LED-indicator, één voor elk pantser.
1
2
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
27
ROBOMASTER S1
Handleiding
Firmware-update mislukt Continu rood Continu rood
Firmware-update succesvol Continu cyaan Continu cyaan
Solo-modus
Naar Solo-modus gaan
Aangepaste kleur knippert
linksom en vervolgens continu
standaardkleur
Continu aangepaste kleur
Naar de volgmodus gaan
Aangepaste kleur knippert continu
linksom
Continu aangepaste kleur
Gevechtsmodus
Naar Gevechtsmodus ingaan
Aangepaste kleur knippert linksom
en vervolgens continu teamkleur
Continu aangepaste kleur
Treffer gedetecteerd Knippert eenmaal rood Knippert eenmaal rood
Verslagen
Aangepaste kleur knippert
willekeurig en gaat vervolgens uit
Aangepaste kleur knippert
en gaat vervolgens uit
Hersteld
Aangepaste kleur knippert
willekeurig en vervolgens continu
aangepaste kleur
Aangepaste kleur knippert
en vervolgens continu
aangepaste kleur
Overwinning Continu aangepaste kleur Continu aangepaste kleur
Treffers puntenbalk volledig
hersteld
Aangepaste kleur knippert linksom
en vervolgens continu aangepaste
kleur
Aangepaste kleur knippert
en vervolgens continu
aangepaste kleur
Gebruikte Mysteriebonus
Aangepaste kleur knippert drie
keer tegen de klok in
Continu aangepaste kleur
Geraakt door Mysteriebonus
Aangepaste kleur knippert tot het
Mysteriebonus-effect eindigt
Aangepaste kleur knippert
tot het Mysteriebonus-effect
eindigt
* De aangepaste kleur kan worden ingesteld onder LED Displaykleur in de Display-instellingen in
de app.
In de gevechtsmodus wordt de aangepaste kleur automatisch bepaald. De gebruiker die de host
is, krijgt paars.
Wanneer de aangepaste kleur wordt gewijzigd, veranderen de LED's op zowel het chassis
als de gimbal van kleur.
Gamepad (niet inbegrepen)
Inleiding
De RoboMaster S1 Gamepad is ontworpen voor de RoboMaster S1. Door verbinding te maken met
een mobiel apparaat met de RoboMaster-app, kunnen gebruikers de S1 besturen en meerdere
taken uitvoeren met de gamepad en app. Bovendien kan een muis worden aangesloten op de
gamepad voor meer precisiecontrole van de S1.
28
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
110-220V
Firmware-update
De rmware van de gamepad kan worden bijgewerkt met de RoboMaster-app. Wanneer er een
rmware-update beschikbaar is, verzendt de RoboMaster-app een prompt nadat de gamepad is
verbonden. Volg de aanwijzingen om de rmware bij te werken.
Zorg ervoor dat het mobiele apparaat is verbonden met internet tijdens het downloaden van
de rmware.
Internet
Het duurt ongeveer twee uur om een
gamepad volledig op te laden. De USB-
oplader is niet inbegrepen in het pakket.
1. Knop aangepaste vaardigheden
2. Joystick
3. Klem mobiel apparaat
4. Cooldown-knop
5. Schietknop
6. Aan-/uitknop
7. Laadpoort (Micro-USB)
8. Poort voor mobiele apparaten (USB)
9. Muispoort (USB)
10. Status-LED
11. Gamepad standaard
12. Mysteriebonus-knop
Opmerking: er zijn twee USB-poorten beschikbaar zijn op de gamepad. De poort van het
mobiele apparaat kan niet als muispoort worden gebruikt en vice versa.
Gamepad opladen
Het wordt aanbevolen om de gamepad volledig op te laden voordat u deze voor het eerst gebruikt.
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
29
ROBOMASTER S1
Handleiding
Beschrijving van status-leds
De status-LED geeft de werkstatus en het huidige batterijniveau van de gamepad aan.
Status-LED Beschrijving
Knippert langzaam groen De gamepad wordt opgeladen
Knippert snel rood Het batterijniveau van de gamepad is 0%
Continu rood Het batterijniveau van de gamepad is tussen 1% en 29%
Continu geel Het batterijniveau van de gamepad is tussen 30% en 69%
Continu groen Het batterijniveau van de gamepad is tussen 70% en 100%
Continu blauw De gamepad wordt geïnitialiseerd
Technische gegevens
Model GD0MA
Ingebouwde batterij-type 3,6 V, 2600 mAH, 1S1P
Werkuren* Circa 2 uur
USB-poort 500 mA / 5 V
Bedrijfstemperatuurbereik -10° tot 45°C (14° tot 113°F)
Bereik oplaadtemperatuur 0° tot 45°C (32° tot 113°F)
Oplaaduren* Circa 2 uur
* De werkuren werden getest met een Android-apparaat en de laaduren werden getest met een
10 W USB-lader bij een temperatuur van 25°C (77°F). Zowel de werkuren als de laaduren zijn
getest in een laboratoriumomgeving en moeten alleen als referentie worden beschouwd.
30
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
De S1 bedienen met een mobiel apparaat
Verbinden met de app
De S1 moet verbonden zijn met de RoboMaster-app om hem te kunnen gebruiken.
Een locatie selecteren
Het wordt aanbevolen om de S1 te gebruiken op vlakke oppervlakken zoals houten vloeren en
tapijten. Oneffen oppervlakken zoals zand of rotsen kunnen de wielen of motoren beschadigen.
De Solo-modus gebruiken
Ga naar de Solo-modus om de onderstaande pagina te bekijken.
Uw S1 bedienen
Controle voor gebruik
Controleer het volgende telkens wanneer u de S1 gebruikt:
1. Controleer of de bewegingscontroller correct is geïnstalleerd, alle kabels zijn aangesloten en de
schroeven op het achterpaneel van het chassis zijn vastgedraaid.
2. Zorg ervoor dat de intelligente controller, blaster, camera en luidspreker zijn aangesloten.
3. Zorg ervoor dat de microSD-kaart is geplaatst.
4. Zorg ervoor dat de intelligente batterij volledig is opgeladen en correct is geplaatst.
5. Voor een optimale wi-verbinding stelt u de antennes van de intelligente controller in op 90°.
De batterij aanzetten
Houd de aan-uitknop langer dan twee seconden ingedrukt om in of uit te schakelen.
1 2 3 4
8
910111213
14
15
7
5
6
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
31
ROBOMASTER S1
Handleiding
1. Terug-toets: tik om terug te gaan naar de startpagina.
2. Knop games in Solo-modus: Tik om Schietoefening of Schietwedstrijd te openen.
3. Knop verbindingsstatus: Tik om te zien hoe je de S1 en de app verbindt.
4. Knop Instellingen: Tik om het instellingenscherm te openen.
5. Gimbalschuif: Tik en schuif op dit gedeelte van het scherm om de rotatie van de gimbal te
regelen.
6. Zicht: Gebruikt om op doelen te richten.
7. Schietknop: Tik om gelparels te lanceren of een infraroodstraal uit te zenden.
8. Zoomknop: Tik om 4x in of uit te zoomen.
9. Volgmodus (Follow Mode): Tik om de Volgmodus te openen.
Houd er rekening mee dat de volgmodus wordt beïnvloed in de volgende situaties:
a. De persoon die wordt gevolgd is geheel of gedeeltelijk geblokkeerd.
b. De persoon die wordt gevolgd, verandert plotseling en drastisch zijn beweging.
c. De omgeving verandert plotseling van licht naar donker, of vice versa.
d. De kleur of het patroon van de persoon die wordt gevolgd, is vergelijkbaar met de omgeving.
10. Knop aangepaste vaardigheden: Tik om voorgeprogrammeerde aangepaste vaardigheden uit
te voeren.
11. Knop Dempen: Tik om het geluid op het mobiele apparaat te dempen of het dempen op te
heffen.
12. Sluiterknop: Tik om een foto te maken.
13. Opnameknop: Tik om een video op te nemen.
14. Knop bediening chassis: Tik om het chassis te verplaatsen.
15. Schietknop: Tik om gelparels te lanceren of een infraroodstraal uit te zenden.
Bediening van de S1
Het camerabeeld wordt voornamelijk gebruikt om het chassis, de gimbal en de blaster van de S1 te
bedienen.
Het chassis besturen
Tik op de bedieningsknop van het chassis om de S1 vooruit, achteruit of zijwaarts te verplaatsen.
De schietknop kan tegelijkertijd worden aangetikt om gelparels te lanceren of infraroodstralen uit te
zenden tijdens het verplaatsen van het chassis.
Vooruit
Achteruit
Links Rechts
32
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
De gimbal besturen
Tik aan de rechterkant van het scherm om de gier en de pitch van de gimbal te draaien. De
schietknop kan tegelijkertijd worden aangetikt om gelparels te lanceren of infraroodstralen uit te
zenden terwijl de gimbal wordt gedraaid.
Richt de blaster NIET op mensen of dieren bij het lanceren van de gelparels. Richt het
kogelbaanlicht NIET op de ogen van u of van anderen.
右转左转
向上
向下
Omhoog
Omlaag
Bocht
naar
links
Bocht
naar
rechts
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
33
2. Tik om Schietoefening te openen.
Gameplay
Solo-modus
Inleiding
In de Solo-modus kunnen gebruikers de Volg-modus openen en de Schietoefening en
Schietwedstrijd voor één speler verkennen. Gebruikers kunnen vanuit de cameraweergave naar de
Solo-modus gaan.
De intercomfunctie wordt ondersteund in de eerste persoonsweergave. Audio’s kunnen in real
time worden opgenomen en afgespeeld via de S1. Opgenomen bestanden in de RoboMaster-app
kunnen ook worden afgespeeld.
De app kan slechts 10 opgenomen bestanden tegelijk opslaan en elke opname afzonderlijk mag
niet langer dan 60 seconden duren.
Werk de RoboMaster-app bij naar versie 1.0.8 of later en de rmware naar versie 00.05.0046
of later.
Schietoefening
In Schietoefening beschieten gebruikers de gezichtsveldmarkeringen zo snel mogelijk voordat de
tijd verstrijkt. Hoge scores kunnen worden vergeleken met andere gebruikers. Gebruikers kunnen
vooraf de gezichtsveldmarkeringen instellen.
1. Gezichtsveldmarkeringen instellen. Raadpleeg het gedeelte AI-modules voor meer informatie
over het installeren van gezichtsveldmarkeringen.
0:08:29
9000
SCORE
3 3
/
LEVEL
80%
HP 90HP 90
2. When the game starts, the
camera view will enter FPV mode
and display random vision markers
on the screen. Hit all the vision
markers before the time expires
PlaceVisionMarkers
verticallyandavoidplacingthemin
low-litareas
Tips
1.Set up vision markers 1-5
according to the image on the left
Target Practice
2m
Hitthedesignatedvisionmarkersbefore
thetimeexpires.Theplayerwiththe
highestscorewins
Target Practice Target Practice
右转左转
向上
向下
34
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Schietgevecht
In Schietwedstrijd beschieten gebruikers de gezichtsveldmarkeringen zo snel mogelijk voordat de
tijd verstrijkt. Hoge scores kunnen worden vergeleken met andere gebruikers. Gebruikers kunnen
vooraf de gezichtsveldmarkeringen instellen. Schietwedstrijd is beschikbaar in de handmatige en
automatische modus. In de handmatige modus stuurt de gebruiker de S1 handmatig aan. In de
auto-modus maakt de gebruiker een Lijnherkenningsprogramma om te gebruiken in de race.
1. Gezichtsveldmarkeringen instellen.
3. Begin met schietoefening.
2. Tik om Schietwedstrijd in te voeren en selecteer vervolgens de schietmodus en het aantal
gezichtsveldmarkeringen.
Tik in de rechterbovenhoek om de spelregels te lezen.
HP 1200
80%
Target Race
2m
20m
Manual Auto
1.Setuptheracetrack:
-Usevisionmarkerstosetupa
racetrackaccordingtotheimage
ontheleft;
-Addcoloredlinestothe
groundforyourS1robotto
navigatetheracetrack
autonomouslywithcustomline
followprograms
0:08:29
2000
SCORELEVEL
80%
3-3
Hitallthetargetsasfastaspossible.The
playerwiththeshortesttimewins
Target Race Target Race
右转左转
向上
向下
Tik in de rechterbovenhoek om de spelregels te lezen.
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
35
ROBOMASTER S1
Handleiding
Ready
FPV
5
Checkpoints
Speed
3
Laps
Race
Race
Race


P



HOST
XX
XXX
XX
XX
XXX
XX
80%
Medium
3. Schietwedstrijd spelen.
Gevecht
Inleiding
In de Gevechtsmodus kunnen gebruikers verschillende multiplayergames spelen, waaronder
Race, Free-For-All en Conquest. Raadpleeg het gedeelte Verbinden voor meer informatie over het
activeren van de Gevechtsmodus.
Wedstrijdmodus
In de Wedstrijdmodus rangschikken gebruikers gezichtsveldmarkeringen als controlepunten en
scannen ze zo snel mogelijk om het spel te winnen. De markeringen moeten in volgorde worden
gescand om de race te voltooien.
1. Tik om de spelregels te lezen. Rangschik gezichtsveldmarkeringen als controlepunten volgens
de regels.
2. Stel de ronden, controlepunten en snelheid in.
3. Tik om de Mysteriebonus-beschrijvingen te lezen. Bonussen omvatten duizeligheid,
elektromagnetische interferentie, extreme snelheid en onoverwinnelijkheid.
4. Tik om het spel te starten.
5. Tik om FPV in te voeren.
6. Alle spelers in de spelruimte.
7. De gastheer van de spelruimte.
2
1
3
56
4
7
80%
00:12.56
CHECKPOINTS
36
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Alle spelers moeten via dezelfde router verbinding maken met dezelfde spelruimte.
Om fair play te garanderen, moeten alle spelers dezelfde rmwareversie gebruiken.
Free-For-All-modus
In Free-For-All schieten gebruikers gelparels af of stralen infraroodstralen uit naar de S1 van de
tegenstander. Als een S1 wordt geraakt, gaat de puntenbalk voor treffers naar beneden. Als de
puntenbalk voor treffers van de S1 op nul komt, is de S1 verslagen. Verslagen S1's kunnen worden
hersteld door
te scannen. Gebruikers verdienen punten door de S1 van de tegenstander te raken
of te verslaan. Diegene die aan het einde van de tijdslimiet de meeste punten heeft, is de winnaar.
1. Tik om de spelregels te lezen. Rangschik gezichtsveldmarkeringen als controlepunten volgens
de regels.
2. Stel de schietmodus, tijd, HP en snelheid in.
3. Tik om de Mysteriebonus-beschrijvingen te lezen. Bonussen omvatten duizeligheid,
elektromagnetische interferentie, extreme snelheid en onoverwinnelijkheid.
4. Tik om het spel te starten.
5. Tik om FPV in te voeren.
6. Alle spelers in de spelruimte.
7. De gastheer van de spelruimte.
Alle spelers moeten via dezelfde router verbinding maken met dezelfde spelruimte.
Om fair play te garanderen, moeten alle spelers dezelfde rmwareversie gebruiken.
Conquest Mode
Conquest Mode is een spel waarbij gebruikers worden verdeeld in rode en blauwe teams die
concurreren om de meeste honken te bezetten en de meeste punten te scoren. Spelers lanceren
gelkralen en schieten laserstralen naar tegenstander S1 om het andere team te helpen verslaan en
het spel te winnen.
Als een S1 wordt geraakt, gaat de puntenbalk voor treffers naar beneden. Als de puntenbalk voor
treffers van de S1 op nul komt, is de S1 verslagen. Een verslagen S1 kan weer tot leven worden
gebracht door het scannen van een actief reanimatiepunt of basis die door hun team wordt bezet. Het
reanimatiepunt van het blauwe team is gemarkeerd met[1]+[
] en die van het rode team met [2]+[ ].
Ready
FPV
Medium
Speed
3
Time(min)
1200
HP
Gel Bead
Free-For-All
Free-For-All
Free-For-All
80%
HOST
XX
XXX
XX
XX
XXX
XX
2
1
3
5
4
6
7
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
37
ROBOMASTER S1
Handleiding
Er zijn punten te winnen door tegenstander S1 te raken of te verslaan of door basissen te bezetten.
3
6
5
7
4
82
1
1. De gastheer van de spelruimte.
2. Alle spelers in de spelruimte.
3. Tik om de spelregels te lezen. Rangschik gezichtsveldmarkeringen als controlepunten volgens
de regels.
4. Stel de schietmodus, tijd, HP en snelheid in.
5. Tik om de Mysteriebonus-beschrijvingen te lezen. Bonussen omvatten duizeligheid, elektromagnetische
interferentie, extreme snelheid en onoverwinnelijkheid.
6. Tik op om de actieve toestand van het herstelpunt en de basis in te stellen.
7. Tik om het spel te starten.
8. Tik om FPV in te voeren.
De parameters van de afvuurmodus, de tijd en de actieve staat van de reanimatiepunten en bases
worden standaard door de scheidsrechter ingesteld. Elke speler kan als scheidsrechter optreden
en als niemand dat doet, worden de bovengenoemde parameters ingesteld door de gastheer van
de spelruimte.
Werk de RoboMaster-app bij naar versie 1.0.8 of later en de rmware naar versie 00.05.0046
of later.
Alle spelers moeten via dezelfde router verbinding maken met dezelfde spelruimte.
Om fair play te garanderen, moeten alle spelers dezelfde rmwareversie gebruiken.
Mysteriebonus
Scan in de Battle-modus om een Mysteriebonus in het spel te ontvangen. De bonussen omvatten:
Duizeligheid: Richt op de S1 van de tegenstander, activeer de vaardigheid en laat de S1 1,5 seconde
oncontroleerbaar draaien.
Elektromagnetische interferentie: Activeer de vaardigheid en verstoor de schermen van alle S1's
van de tegenstanders binnen een straal van 3 meter 2,5 seconden lang.
Extreme snelheid: Door deze vaardigheid te activeren, kan uw S1 gedurende 3 seconden sneller
rijden.
Onoverwinnelijkheid: Het activeren van deze vaardigheid geeft uw S1 3 seconden lang een virtueel
zodat hij niet geraakt kan worden.
38
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Gamepad en muis gebruiken
Nadat de gamepad is verbonden met een mobiel apparaat, kan er ook een computermuis worden
verbonden met de gamepad. Met de joystick op de gamepad kan het chassis bestuurd worden. De
muisacties worden hieronder weergegeven. De app kan nog steeds worden gebruikt om de gimbal
en gamepad te besturen, maar de muis is de primaire controller.
Joystick
beweging
S1 beweging
Joystick
beweging
S1 beweging
Vooruit
Achteruit
Links
Rechts
De joystick op de gamepad wordt gebruikt om de S1 vooruit,
achteruit en zijwaarts te bewegen.
De S1 bedienen met behulp van een gamepad
Inleiding
U kunt ook de S1 gamepad verbonden met een mobiel apparaat gebruiken om de S1 op de volgende
manieren te bedienen.
1. De gamepad gebruiken die is verbonden met een mobiel apparaat.
2. Gebruik van de gamepad verbonden met een mobiel apparaat met een muis.
3. Met behulp van de gamepad verbonden met een mobiel apparaat met een muis en toetsenbord.
Gamepad verbinden
Sluit het mobiele apparaat aan op de poort van het mobiele apparaat op de gamepad met
behulp van een micro-USB-kabel (niet inbegrepen).
Stel de klem af om het mobiele apparaat vast te zetten. Zorg ervoor dat het mobiele apparaat is
aangesloten met de kabel in de richting van de joystick, zoals weergegeven in de onderstaande
afbeelding.
Houd de aan-uitknop ingedrukt om de gamepad in te schakelen. Houd de aan-uitknop ingedrukt
om de gamepad uit te schakelen.
Basisbediening gamepad
Wanneer de gamepad is verbonden met een mobiel apparaat, wordt de joystick op de gamepad
gebruikt om de S1 vooruit, achteruit en zijwaarts te bewegen. Het chassis kan niet bestuurd
worden met de app.
Met knoppen op de gamepad kunnen acties van de S1 worden aangestuurd. Gebruikers kunnen
de app ook blijven gebruiken om deze acties uit te voeren.
De gamepad gebruiken
Met de joystick op de gamepad kan het chassis bestuurd worden. Met de app kunnen de gimbal
en blaster bediend worden. Wanneer de gamepad is verbonden, kan het chassis niet met de app
worden verplaatst.
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
39
ROBOMASTER S1
Handleiding
Gamepad, muis en toetsenbord gebruiken
Een draadloze muis en toetsenbord zijn vereist. Nadat de gamepad is verbonden met een mobiel
apparaat, sluit u de draadloze connector van muis en toetsenbord aan op de gamepad. De
stuurknuppel op de gamepad en het toetsenbord wordt gebruikt om het chassis te bedienen. De
muisacties worden hieronder weergegeven. De app kan nog steeds worden gebruikt om de gimbal
en blaster te bedienen, maar de muis is de primaire controller.
De A-, W-, S- en D-toetsen worden gebruikt om het chassis te besturen. De acties die met de muis
kunnen worden uitgevoerd, worden hieronder weergegeven.
Muis actie S1 Actie
Links klikken Gelparels afschieten
Rechts klikken Inzoomen
Muiswiel scrollen Geen actie
Muis bewegen
Cardanische hoek
aanpassen
Toetsen op het
toetsenbord
S1 Actie
W Vooruit
A Links
S Achteruit
D Rechts
Shift / Spatie-toets Versnellen
W
SA D
Shift
De meeste toetsenbord- en muisapparaten van Logitech en Rapoo worden ondersteund.
Het wordt aanbevolen om de volgende modellen te gebruiken:
Rapoo: 8200P, 9300P, 1800, 8100M
Logitech: M310t, MK850
Gebruik van een computer en RoboMaster
Installeer de Windows- of Mac-versie van de RoboMaster-app op een computer en bedien de S1
rechtstreeks via een muis en toetsenbord.
De Windows- of Mac-versie van RoboMaster installeren
1. Gebruikers kunnen de RoboMaster-app voor Windows of Mac downloaden vanaf de ofciële DJI-
website op een computer om de S1 te bedienen met een toetsenbord en muis.
Windows: https://www.dji.com/robomaster_app
Mac: https://www.dji.com/robomaster_app
Muis actie S1 Actie
Links klikken Gelparels afschieten
Rechts klikken Inzoomen
Muiswiel scrollen Geen actie
Muis bewegen
Cardanische hoek
aanpassen
40
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Lab
Het RoboMaster S1 Lab biedt honderden programmeerblokken waarmee u toegang hebt tot
functies zoals PID-besturing. In de RoboMaster S1 programmeerhandleiding staan instructies en
voorbeelden om gebruikers te helpen snel programmeertechnieken te leren voor het besturen van
de S1.
Gebruikers kunnen projectgebaseerde cursussen in Road to Mastery bestuderen om hun begrip
van programmeertalen te verbeteren, van robotica-applicaties tot AI-technologie, met verschillende
projecten voor zowel beginners als experts.
Scratch-programmering
Ga in Lab naar de Scratch-pagina en vervolgens naar DIY Programming om programma's te
schrijven.
Op de Scratch-pagina kunnen gebruikers hun eigen Python-programma's schrijven, die kunnen
worden ingesteld als autonome programma's of aangepaste vaardigheden en kunnen worden
uitgevoerd op de S1.
Raadpleeg de RoboMaster S1 programmeerhandleiding voor meer informatie.
shift
tap
W
A S D
Press and hold the Tab key and use
the mouse to click on the target.
Press Shift to
accelerate
during movement.
Control the robot's
omnidirectional
movement.
Adjust FOV orientation
2. Voer de installatie uit en volg de aanwijzingen om de installatie van de RoboMaster-app te
voltooien.
3. Voer de RoboMaster-app uit om naar de startpagina te gaan. De Windows- of Mac-versie van de
RoboMaster-app is vergelijkbaar met de versie voor iOS en Android.
Een muis en toetsenbord gebruiken om de S1 te besturen
Wanneer u RoboMaster voor Windows gebruikt, wordt de S1 bestuurd met een muis en
toetsenbord. De bijbehorende acties worden hieronder weergegeven.
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
41
ROBOMASTER S1
Handleiding
1. Scratch-pagina: Tik om Scratch-programma's te bekijken.
2. Python-pagina: Tik om Python-programma's te bekijken.
3. Cloudruimte: Tik om programma's in de cloudruimte te bekijken.
4. Programmanaam: Toont de naam van het programma.
5. Als het programma is ingesteld als algemeen programma, wordt het programmatype niet
weergegeven. Het programmatype wordt alleen weergegeven als het is ingesteld als een
aangepaste vaardigheid of een zelfstandig programma.
6. Programma instellingen: Tik om het programmatype te selecteren, het programma in te stellen
als een aangepaste vaardigheid, het programma in te stellen als een zelfstandig programma,
een back-up te maken in de cloudruimte, te delen met andere gebruikers en het programma te
hernoemen of te verwijderen.
7. Tik
om een nieuw programma te maken.
A. Knop programmeermodules: Tik op het bijbehorende pictogram om Systeem, LED-effecten,
Chassis, Gimbal, Blaster, Smart, Pantser, Mobiel apparaat, Media, Commando's, Operators
en Data-objecten te programmeren.
B. Programmeervenster knop: Sleep programmeerblokken naar het venster om een programma
te maken.
C. Weergaveknop: Tik om de FPV in of uit te schakelen.
D. Schakelknop: Tik om te schakelen om het programmeerblok als Python-code te bekijken.
80%
Scratch Python
2018-11-23
2018-11-23
2018-11-23
2018-11-23
2018-11-23
Create
eneral
Program Name
Delete
Backup
Share Rename
1 2 3
7
4
5
6
42
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Smart
Blaster
Gimbal
Chassis
System
80%
Stat
Speed
Pitch
Yaw
A B C D E F HG
AI-modules
Er zijn zes AI-modules die kunnen worden geprogrammeerd door Lab te openen, dan DIY-
programmering en vervolgens Scratch. Raadpleeg het Smart-gedeelte van de RoboMaster S1
programmeerhandleiding voor meer programmeervoorbeelden.
Opmerking: de AI-module worden beïnvloed in de volgende situaties:
a. Het object is geheel of gedeeltelijk geblokkeerd.
b. De omgeving is donker (minder dan 300 lux) of helder (meer dan 10.000 lux).
c. De omgeving verandert plotseling van licht naar donker, of vice versa.
d. De kleur of het patroon van het object is vergelijkbaar met de omgeving.
Persoonsherkenning
De S1 kan elk individu identiceren en volgen dat in de FOV van de S1 is geselecteerd.
Lijnherkenning
In Schietwedstrijd kan de gebruiker de S1 programmeren om automatisch een lijn op de grond
te volgen. Lijnherkenning ondersteunt rode, groene en blauwe lijnen. De S1 kan geen lijnen met
andere kleuren herkennen.
Gebaarherkenning
De gebruiker kan de S1 programmeren om, bij herkenning van fysieke gebaren, bepaalde acties uit
te voeren.
Herkenning van klappen
De gebruiker kan de S1 programmeren om een specieke actie uit te voeren als reactie op klappen.
Alleen klappen binnen een effectieve afstand van 2 meter kan worden geregistreerd. De S1 herkent
specieke klapsequenties zoals twee opeenvolgende klappen en drie opeenvolgende klappen.
E. Uitvoeren knop: Tik om het programma uit te voeren.
F. FPV-venster: Zie de huidige FPV.
G. Statusinformatie: Bekijk de huidige statusinformatie van de S1.
H. FPV-knop: Tik om de FPV op volledig scherm te openen
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
43
ROBOMASTER S1
Handleiding
S1 Robotherkenning
De gebruiker kan de S1 programmeren om een specieke actie uit te voeren wanneer andere S1's
worden herkend.
Herkenning van gezichtsveldmarkeringen
De gebruiker kan de S1 programmeren om specieke acties uit te voeren bij het herkennen van
gezichtsveldmarkeringen, waaronder cijfers, letters en speciale tekens. Gezichtsveldmarkeringen
moeten zich binnen een effectieve afstand van drie meter bevinden en alleen officiële
gezichtsveldmarkeringen kunnen worden herkend. Raadpleeg de instructies op de verpakking van
de vision-markers voor meer informatie.
1 2 3 4
11
202
172
EDUCATIONAL ROBOT
ROBOMASTER S1
2
3 4
1
11
202
172
EDUCATIONAL ROBOT
ROBOMASTER S1
2
3 4
1
11
202
172
EDUCATIONAL ROBOT
ROBOMASTER S1
2
3 4
1
11
202
172
EDUCATIONAL ROBOT
ROBOMASTER S1
2
3 4
1
Blokkeer het rode gebied NIET. Anders wordt de herkenning beïnvloed.
Als u meer gezichtsveldmarkeringen wilt gebruiken, tikt u op
in de app om de gidspagina te
openen. Selecteer de gezichtsveldmarkeringen die u wilt downloaden en afdrukken.
Herkenning van gezichtsveldmarkering ondersteunt alleen rode markeringen. De S1 kan
geen visuele markeringen van andere kleuren herkennen.
Autonoom programma
Een programma kan worden ingesteld als een autonoom programma en kan onafhankelijk op de S1
worden uitgevoerd.
1. Als de S1 niet is verbonden met de app, kan het programma worden gestart door op de
autonome programmaknop op de intelligente controller te drukken. Druk nogmaals op de knop
om het programma te stoppen.
44
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
2. Als de S1 is verbonden met de app, kan het autonome programma alleen op de volgende
locaties worden gestart:
(1) App-startpagina
(2) Solo-modus FPV
(3) Lab
Aangepaste vaardigheden
Een programma kan worden ingesteld als een aangepaste vaardigheid, die kan worden gebruikt
in de FPV in zowel Solo- als Battle-modus. Tik
in de FPV om een aangepaste vaardigheid te
gebruiken.
Python-programmering
Ga in Lab naar de Python-pagina en vervolgens naar DIY-programmering om programma's te
schrijven.
Op de Python-pagina kunnen gebruikers hun eigen Python-programma schrijven, dat kan worden
ingesteld als een autonoom programma of een aangepaste vaardigheid en kan worden uitgevoerd
op de S1.
Gebruikers kunnen Scratch-programma's ook converteren naar Python-code en de
broncodeweergave gebruiken om aan de slag te gaan met programmeren met Python. Raadpleeg
de RoboMaster S1 programmeerhandleiding voor meer informatie.
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
45
Bijlage
Technische gegevens
Robomaster S1
Afmetingen (l x b x h) 320×240×270 mm
Gewicht Ong. 3,3 kg
Snelheidsbereik chassis
0-3,5 m / s (vooruit)
0-2,5 m / s (achteruit)
0-2.8 m / s (zijwaarts)
Max rotatiesnelheid chassis 600°/s
M3508I borstelloze motor
Max rotatiesnelheid 1000 tpm
Maximumkoppel 0,25 Nm
Max uitgangsvermogen 19 W
Bedrijfstemperatuurbereik -10 tot 40°C (14 tot 104°F)
Aansturing Veldgeoriënteerde besturing (FOC)
Besturingsmethode Gesloten snelheidsregeling
Beveiliging
Overspanningsbeveiliging
Bescherming tegen oververhitting
Soft-starter
Kortsluitingsbeveiliging
Detectie van chip- en sensorafwijkingen
Gimbal
Regelbaar bereik -20° tot + 35° (pitch); ± 250° (gier)
Mechanisch bereik -24° tot + 41° (pitch); ± 270° (gier)
Max rotatiesnelheid 540°/s
Nauwkeurigheid vibratiebeheersing
(op een vlakke ondergrond, blaster
inactief)
±0,02°
Blaster
Regelbare schietfrequentie 1-8/s
Max schietfrequentie 10/s
Oorspronkelijke schietsnelheid Ong. 26 m/s
Gemiddelde belasting Ong. 430 gelparels (geweekt)
Intelligente controller
Wachttijd
[1]
Verbinding via wi: 80-100 ms
Verbinding via router: 100-120 ms (onbelemmerd,
zonder interferentie)
Kwaliteit Live View 720p/30fps
Max. bitrate mx Live View 6 Mbps
Gebruiksfrequentie
[2]
2,4 GHz, 5,1 GHz, 5,8 GHz
46
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
Transmissievermogen (EIRP)
2,400-2,4835 GHz
FCC: ≤30 dBm
SRRC: ≤20 dBm
CE: ≤19 dBm
MIC: ≤20 dBm
5.170-5.250 GHz
FCC: ≤30 dBm
SRRC: ≤23 dBm
CE: ≤20 dBm
MIC: ≤23 dBm
5.725-5.850 GHz
FCC: ≤30 dBm
SRRC: ≤30 dBm
CE: ≤14 dBm
Bedrijfsmodus: Verbinding via wi, verbinding via router
Max. zendafstand
[3]
Verbinding via wi:
FCC, 2,4 GHz 140 m, 5,8 GHz 90 m
CE, 2,4 GHz 130 m, 5,8 GHz 70 m
SRRC, 2,4 GHz 130 m, 5,8 GHz 130 m
MIC, 2,4 GHz 130 m
Verbinding via router:
FCC, 2,4 GHz 190 m, 5,8 GHz 300 m
CE, 2,4 GHz 180 m, 5,1 GHz 70 m
SRRC, 2,4 GHz 180 m, 5,8 GHz 300m
MIC, 2,4 GHz 180 m
Transmissiestandaard IEEE802.11a/b/g/n
Camera
Sensor CMOS 1/4″; effectieve pixels: 5MP
Gezichtsveld 120°
Max. fotoresolutie 2560 x 1440 pixels
Max. videoresolutie
FHD: 1080p/30fps
HD: 720p/30fps
Max. videobitsnelheid 16 Mbps
Fotobestand JPEG
Video-indeling MP4
Ondersteunde SD-kaarten
Ondersteunt microSD-kaarten met een capaciteit tot
64 GB
Bedrijfstemperatuurbereik -10 tot 40°C (14 tot 104°F)
Smalle infrarood-eenheid
Effectief bereik
[4]
6 m (bij binnenverlichting)
Effectief gebied
Varieert van 40° tot 10° (effectief gebied neemt af
naarmate de afstand tot het doel groter wordt)
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
47
ROBOMASTER S1
Handleiding
Brede infraroodeenheden
Effectief bereik
[4]
3 m (bij binnenverlichting)
Effectieve breedte 360° (bij binnenverlichting)
Trefferdetector
Detectievereisten
Om de trefferdetector te activeren, moet aan de
volgende voorwaarden worden voldaan: Diameter
gelparels ≥ 6 mm, schietsnelheid ≥20 m/s en de
hoek tussen de schietrichting en het vlak van de
trefferdetector is niet minder dan 45°.
Maximale detectiefrequentie 15 Hz
Intelligent Battery
Capaciteit 2400 mAh
Maximale oplaadspanning 12,6 V
Nominale oplaadspanning 10,8 V
Batterijtype LiPo 3S
Vermogen 25.92 Wh
Levensduur batterij (in gebruik)
35 minuten (gemeten met een constante snelheid van
2,0 m/s op een vlak oppervlak)
Levensduur batterij (in stand-by) Ong. 100 minuten
Gewicht 169 g
Bedrijfstemperatuurbereik -10 tot 40°C (14 tot 104°F)
Bereik oplaadtemperatuur 5 tot 40°C (41 tot 104°F)
Maximaal oplaadvermogen 29 W
Oplader
Ingang 100-240 V, 50-60 Hz, 1 A
Uitgang Poort: 12,6 V=0,8 A of 12,6 V=2,2 A
Spanning 12,6 V
Nominale spanning 28 W
Gelparel
Diameter 5,9- 6,8 mm
[5]
Gewicht 0,12-0,17 g
[5]
App
iOS iOS 10.0.2 of hoger
Android Android 5.0 of hoger
Overig
Aanbevolen routers
TP-Link TL-WDR8600; TP-Link TL-WDR5640 (China)
TP-Link Archer C7; NETGEAR X6S (Internationaal)
Aanbevolen oplossing voor
stroomvoorziening buitenshuis voor
routers
Draagbare laptoplader (met hetzelfde
ingangsvermogen van de router)
48
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
[1] Gemeten in een storingsvrije en onbelemmerde omgeving met een afstand van ongeveer een meter tussen het mobiele
apparaat, de router en de S1. Het gebruikte iOS-apparaat was een iPhone X. De resultaten van het testen met een ander
Android-apparaat kunnen verschillen.
[2] Buitengebruik van de frequentiebanden 5,1 GHz en 5,8 GHz is in sommige gebieden verboden. Volg altijd alle lokale
wet- en regelgeving in uw land of regio.
[3] Gemeten in een storingsvrije en onbelemmerde omgeving.
Voor verbinding via wi was het mobiele apparaat dat werd gebruikt voor het testen een iPad van de zesde generatie
(uitgebracht in 2018). Voor de verbinding via router werden verschillende routermodellen gebruikt voor het testen. FCC:
TP-Link Archer C9; SRRC: TP-Link WDR8600; CE: TP-Link Archer C7; MIC: WSR-1160DHP3.
[4] Het gebruik van de infraroodeenheden wordt beïnvloed in een buitenomgeving of een intensieve infraroodomgeving.
[5] De gelparels zwellen in vier uur weken in water op tot een bruikbare maat.
Firmware-update
Controleer de S1-firmwareversie in Instellingen, vervolgens Systeem en vervolgens Firmware-
update. Als er een nieuwe rmwareversie is, gebruikt u de RoboMaster-app om de rmware van de
S1 bij te werken.
1. Zorg ervoor dat alle onderdelen zijn aangesloten, schakel de S1 in en controleer of het
batterijniveau hoger is dan 50%.
2. Tik op App, vervolgens op Systeem en vervolgens op Firmware-update. Volg de instructies op
het scherm om de update uit te voeren. Zorg ervoor dat het mobiele apparaat is verbonden met
internet tijdens het downloaden van de rmware.
3. De S1 volgt de voortgang van de update met behulp van audiomeldingen. Wacht totdat de
update is voltooid.
De batterijrmware is opgenomen in de S1-rmware. Zorg ervoor dat u, als u meerdere
batterijen hebt, de rmware van alle batterijen bijwerkt.
Start een rmware-update alleen als het batterijniveau hoger is dan 50%.
Let op: tijdens het updaten van de rmware van de S1 de gimbal slap kan worden, de
statusindicatoren abnormaal kunnen knipperen en de S1 opnieuw kan opstarten.
De S1 en app kunnen na het bijwerken zijn losgekoppeld. Als dit gebeurt, verbindt u ze
opnieuw.
Als u een melding ontvangt dat de nieuwere rmwareversie verouderd is, werkt u deze bij
en probeert u het opnieuw.
Zorg ervoor dat in de gevechtsmodus alle S1's dezelfde rmwareversie gebruiken.
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
49
ROBOMASTER S1
Handleiding
Place robot on a level surface
Calibrate
Place the robot on a level surface
Flip the robot as shown during calibration
The calibration may take a few minutes
80%
Robot Calibration
S1 kalibreren
Als een van de volgende scenario's zich voordoet, kalibreert u de S1 opnieuw in de RoboMaster-
app:
a. De hellingshoek is niet horizontaal na het uitvoeren van de cardanische zelftest.
b. De gimbalbesturing is niet nauwkeurig.
c. De pitch kan niet horizontaal roteren wanneer de gier afzonderlijk wordt bestuurd.
d. De gimbal draait rond wanneer er geen activiteit is of wanneer de activiteit is gestopt.
e. De S1 beweegt onwillekeurig tijdens het draaien.
f. Het chassis is onbestuurbaar en de gimbal wordt slap wanneer waarschuwingsberichten in de
app verschijnen.
g. De bewegingscontroller is geïnstalleerd of opnieuw geïnstalleerd.
De specieke kalibratiestappen zijn als volgt:
1. Open de RoboMaster-app, tik op Instellingen en vervolgens op Systeem en selecteer Kalibratie.
2. Volg de stappen in de app om te kalibreren.
De PBM-poorten instellen
PBM (pulsbreedtemodulatie) regelt de duur van een hoog outputniveau gedurende een bepaalde
periode en wordt algemeen gebruikt om LED's, navigatietoestellen en meer te regelen. De S1 PBM-
poort heeft een standaard werkcyclus van 7,5% en een fundamentele frequentie van 50 Hz.
Voor LED's varieert de PBM-uitgangssnelheid van 0% tot 100%, waarbij 0% overeenkomt met de
laagste helderheid van een LED en 100% met de hoogste helderheid. Voor navigatietoestellen
varieert het PBM-uitvoersnelheid van 2,5% tot 12,5%.
U kunt het PBM-uitvoerpercentage van de navigatieapparatuur instellen op basis van de
rotatiehoeken die u wilt bedienen.
50
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
ROBOMASTER S1
Handleiding
0.5ms
1.5ms
2.5ms
-90
º
-45
º
-0
º
45
º
90
º
1ms
2ms
Pulsbreedte Servohoek
Elke keer dat het aangepaste programma of Python-programma wordt uitgevoerd, wordt het
uitgangssignaal van de PBM-poort ingesteld op de standaardinstelling, die 50 Hz is en de
werkcyclus 7,5%.
Gebruik van een S-Bus-poort
S1 rmware v00.05.0046 of later is vereist om de S-Bus-poort te gebruiken.
Een afstandsbediening die het S-Bus-protocol ondersteunt, kan worden gebruikt om de S1 te
bedienen door verbinding te maken met de S-Bus-poort van de S1 Motion Controller. Gebruikers
moeten hun eigen ontvanger en afstandsbediening voorbereiden. Het wordt aanbevolen om een
Futaba R6303SB-ontvanger te gebruiken.
Aansluiten
Sluit de S-Bus-poort van de S1 Motion Controller aan op de S-Bus-poort van de ontvanger met
behulp van de 3-pins servokabel.
S-BUS
UART
S-BUS
©
2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
51
ROBOMASTER S1
Handleiding
Gebruik
Zorg ervoor dat de afstandsbediening voor gebruik met de ontvanger is verbonden. Raadpleeg de
handleiding van de ontvanger voor meer informatie over koppelmethoden.
De correspondentie van de besturingskanalen van de S-Bus-poort van de S1 Motion Controller
wordt hieronder weergegeven. Raadpleeg de handleiding van de afstandsbediening om de
kanaalmapping tussen de ontvanger en de afstandsbediening te voltooien.
Controlekanalen
S-Bus-poort
Chassis Lead-
modus
Vrije modus
Aanbevolen afstandsbedieningskanaal
Kanaal van de
afstandsbediening
Offse Status
Kanaal 1
Schuif het
chassis opzij
Schuif het
chassis opzij
左摇杆 右摇杆
左摇杆 右摇杆
右转左转
上升
下降
右转左转
上升
下降
左摇杆 右摇杆
右转左转
上升
下降
+672
1024
-672
Kanaal van de controlestick
Links
Rechts
Kanaal 2
Beweeg het
chassis naar
voren en naar
achteren
Beweeg het
chassis naar
voren en naar
achteren
Vooruit
Achteruit
Kanaal 3
Regelen van
de pitch van
de gimbal
/
右转左转
向上
向下
Omhoog
Omlaag
Kanaal 4
Regelen van
de yaw van de
gimbal
Regelen van
de yaw van
het chassis
Bocht
naar
links
Bocht
naar
rechts
Bocht
naar
links
Bocht
naar
rechts
Kanaal 5
Regel de bewegingssnelheid
van het chassis en er zijn drie
optionele snelheden:
Snel
Gemiddeld
Langzaam
+100
0
-100
3-standenschakelaar kanaal
Snel
Gemiddeld
Langzaam
Kanaal 6
Schakel de chassismodus in
en er zijn twee optionele modi:
Chassis Lead-modus
Vrije modus
+100
-100
2-standenschakelaar kanaal
Chassis Lead-modus
Vrije modus
Kanaal 7
Regel de vrijgave van het
chassis en er zijn twee
statussen:
Chassis wordt ingesteld
wanneer het uitgangskoppel
wordt geproduceerd
Chassis wordt ingesteld
wanneer geen uitgangskoppel
wordt geproduceerd
+100
-100
2-standenschakelaar kanaal
Instellen
Vrijgeven
Copyright © 2020 DJI Alle rechten voorbehouden.
Deze inhoud is aan verandering onderhevig.
Download de nieuwste versie op
https://www.dji.com/robomaster-s1/downloads
Neem voor eventuele vragen over dit Product contact op met DJI door een
e-mail te sturen naar
.
DJI-ondersteuning
https://www.dji.com/support
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52

dji RoboMaster Handleiding

Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor