Aan de slag
HP Elite Slice
© Copyright 2018 HP Development Company,
L.P.
Windows is een gedeponeerd handelsmerk of
een handelsmerk van Microsoft Corporation in
de Verenigde Staten en/of andere landen.
De informatie in dit document kan zonder
voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
De enige garanties voor producten en diensten
van HP staan vermeld in de expliciete
garantievoorwaarden bij de betreende
producten en diensten. Aan de informatie in
deze publicatie kunnen geen aanvullende
rechten worden ontleend. HP is niet
aansprakelijk voor technische fouten,
drukfouten of weglatingen in deze publicatie.
Tweede editie: juli 2018
Eerste editie: juni 2016
Artikelnummer van document: 904511-332
Kennisgeving van product
In deze gebruikershandleiding worden de
voorzieningen beschreven die op de meeste
modellen beschikbaar zijn. Mogelijk zijn niet
alle functies op uw computer beschikbaar.
Niet alle functies zijn beschikbaar in alle edities
of versies van Windows. Voor systemen is
mogelijk bijgewerkte en/of afzonderlijk
aangeschafte hardware, stuurprogramma's,
software en/of een BIOS-update vereist om
volledig te kunnen proteren van de
functionaliteit van Windows. Windows 10
wordt automatisch bijgewerkt, dit is altijd
ingeschakeld. De ISP kan kosten berekenen en
in de loop van de tijd kunnen extra eisen van
toepassing zijn voor updates. Ga naar
http://www.microsoft.com voor meer
informatie.
Voor toegang tot de meest recente
gebruikershandleidingen gaat u naar
http://www.hp.com/ support en volgt u de
instructies om uw product te zoeken. Selecteer
vervolgens Gebruikershandleidingen.
Softwarevoorwaarden
Door het installeren, kopiëren, downloaden of
anderszins gebruiken van een softwareproduct
dat vooraf op deze computer is geïnstalleerd,
bevestigt u dat u gehouden bent aan de
voorwaarden van de HP EULA (End User License
Agreement). Indien u niet akkoord gaat met
deze licentievoorwaarden, kunt u uitsluitend
aanspraak maken op de mogelijkheid het
gehele, ongebruikte product (hardware en
software) binnen 14 dagen te retourneren,
voor een volledige restitutie op basis van het
restitutiebeleid van de desbetreende
verkoper.
Neem contact op met de verkoper voor meer
informatie of om te vragen om een volledige
restitutie van de prijs van de computer.
Over deze handleiding
WAARSCHUWING! Tekst met deze markering geeft aan dat het negeren van de aanwijzingen kan leiden tot
persoonlijk letsel of levensbedreigende situaties.
VOORZICHTIG: Tekst met deze markering geeft aan dat het negeren van de aanwijzingen kan leiden tot
schade aan de apparatuur of gegevensverlies.
OPMERKING: Tekst met deze markering biedt belangrijke aanvullende informatie.
iii
iv Over deze handleiding
Inhoudsopgave
Aan de slag ....................................................................................................................................................... 1
Software installeren en congureren .................................................................................................................... 1
Het Windows-besturingssysteem activeren ....................................................................................... 1
Windows updates downloaden ........................................................................................................... 1
Monitorinstellingen aanpassen ........................................................................................................... 2
De computer uitschakelen ..................................................................................................................................... 2
Meer informatie vinden ......................................................................................................................................... 2
Belangrijke BIOS-instellingen ................................................................................................................................ 2
Als u problemen ondervindt .................................................................................................................................. 3
Eenvoudige probleemoplossing uitvoeren ......................................................................................... 3
Visuele inspectie: Niet opstarten, geen stroom, geen beeld ........................................... 3
Knipper- of geluidscodes: Betekenis van POST-meldingen via lampjes op het
achterpaneel en via geluidssignalen ................................................................................ 4
HP PC Hardware Diagnostics (Windows) gebruiken ......................................................... 4
HP PC Hardware Diagnostics (Windows) downloaden ..................................................... 5
HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) gebruiken ................................................................. 5
HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) naar een USB-apparaat
downloaden .................................................................................................... 5
Voordat u naar ondersteuning belt .................................................................................. 6
Back-ups maken, herstellen en terugzetten in Windows 10 ............................................ 7
Terugzetmedia en back-ups maken ............................................................... 7
Hulpprogramma's van Windows gebruiken ................................................... 8
Herstellen en terugzetten .............................................................................. 8
v
vi
Aan de slag
Software installeren en congureren
OPMERKING: Bij bepaalde producten wordt de computer niet opgestart in Windows 10. Om dit te doen moet
u het huidige systeem afsluiten. Raadpleeg https://docs.microsoft.com/en-us/skypeforbusiness/manage/
skype-room-systems-v2/room-systems-v2-operations#AdminMode voor meer informatie.
Nadat u het besturingssysteem hebt geïnstalleerd, is aanvullende informatie beschikbaar in de online Help.
OPMERKING: Laat ruim 10,2 cm (4 inch) ruimte vrij aan de achterkant van de systeemkast en boven de
monitor voor de benodigde ventilatie.
Het Windows-besturingssysteem activeren
De eerste keer dat u de computer inschakelt, wordt automatisch het besturingssysteem geïnstalleerd en
geactiveerd. Dit neemt 5 tot 10 minuten in beslag. Volg zorgvuldig de instructies op het scherm om de
activering te voltooien.
We raden aan om uw computer bij HP te registreren tijdens het installeren van het besturingssysteem zodat u
belangrijke software-updates kunt ontvangen, vragen ter ondersteuning kunt verwerken, en inschrijven voor
speciale aanbiedingen. U kunt uw computer ook bij HP registreren met de app Register with HP op het
startscherm.
VOORZICHTIG: Nadat het activeringsproces is gestart, mag u DE COMPUTER NIET UITSCHAKELEN TOTDAT DE
PROCEDURE IS VOLTOOID. Als u de computer tijdens de installatie uitschakelt, kan de besturingssoftware van
de computer beschadigd raken of niet op de juiste manier worden geïnstalleerd.
Windows updates downloaden
Microsoft kan updates voor het besturingssysteem uitbrengen. Om de computer optimaal te laten werken,
adviseert HP om tijdens de eerste installatie op de nieuwste updates te controleren en dit regelmatig te
herhalen.
Voer Windows Update zo snel mogelijk na de installatie van de computer uit.
1. Typ vanaf de taakbalk Windows Update en selecteer daarna in het zoekvenster Controleren op
updates
.
2. Klik op Update en herstel en vervolgens op Controleren op updates.
3. Voer Windows Update vervolgens elke maand uit.
– of –
1. Selecteer het pictogram met het vraagteken op de taakbalk.
2. Selecteer Mijn notebook, selecteer het tabblad Updates en selecteer vervolgens Controleren op
updates en berichten.
3. Volg de instructies op het scherm.
Software installeren en congureren 1
Monitorinstellingen aanpassen
U kunt desgewenst de vernieuwingssnelheden van de monitor, schermresolutie, kleurinstellingen,
lettergrootten en energiebeheerinstellingen selecteren of wijzigen.
Raadpleeg voor meer informatie de online documentatie bij het hulpprogramma van de grasche controller
of de documentatie van de monitor.
Klik met de rechtermuisknop op het Windows-bureaublad en klik op Aan persoonlijke voorkeur
aanpassen of op Beeldscherminstellingen om de weergave-instellingen te wijzigen.
– of –
Selecteer het pictogram Start, selecteer Instellingen en selecteer vervolgens Persoonlijke instellingen
of Systeem.
De computer uitschakelen
U schakelt de computer op de juiste manier uit door eerst het besturingssysteem af te sluiten.
Selecteer het pictogram Start, het pictogram Energie en daarna Afsluiten.
Meer informatie vinden
OPMERKING: De volgende publicaties zijn beschikbaar op de vaste schijf van de computer.
Aan de slag: helpt u bij het aansluiten van de computer en randapparatuur en het instellen van de in de
fabriek geïnstalleerde software. U vindt hier ook informatie waarmee u eenvoudige problemen kunt
oplossen die zich tijdens de eerste conguratie kunnen voordoen.
Naslaggids voor de hardware: hierin vindt u een overzicht van de producthardware en instructies voor
het upgraden, verwijderen en vervangen van hardwareonderdelen. bevat informatie over RTC-batterijen,
geheugen, en voeding.
Maintenance and Service Guide (Handleiding voor onderhoud en service, alleen in het Engels
beschikbaar): hierin vindt u informatie over het verwijderen en vervangen van hardwareonderdelen, het
oplossen van problemen, bureaubladbeheer, Setup-programma's, veiligheid, dagelijks onderhoud,
toewijzing van connectorpinnen, POST-foutberichten, diagnoselampjes en foutcodes.
Informatie over veiligheid en voorschriften: bevat veiligheidsvoorschriften en kennisgevingen conform
de richtlijnen in de Verenigde Staten, Canada en andere landen/regio's.
Belangrijke BIOS-instellingen
De volgende BIOS-instellingen vereisen dat u de computer afsluit om deze juist te congureren. De
instellingen zijn niet standaard ingeschakeld.
Om ervoor te zorgen deze instellingen juist werken, schakelt u de BIOS-instelling in en schakelt u de computer
uit.
OPMERKING: Als de computer niet op de gebruikelijke manier wordt uitgeschakeld, zullen de ingeschakelde
instellingen niet werken.
Maximale energiebesparing S5. Wanneer deze instelling is ingesteld op 'inschakelen', verbruikt de computer
minder dan 0,5 W wanneer deze in de uit-stand staat. Om dit lager energieniveau te bereiken, moeten de
meeste oorzaken van ontwaken en een aantal hulpvoedingen worden uitgeschakeld.
2 Aan de slag
Inschakelen met het toetsenbord. Wanneer deze instelling is ingesteld op 'inschakelen', worden de twee
achterste type A USB-poorten van stroom voorzien wanneer het systeem is uitgeschakeld (S4 of S5). Druk op
een willekeurige toets om de computer in te schakelen.
OPMERKING: Deze functie is niet beschikbaar wanneer Maximale energiebesparing S5 is ingeschakeld.
Inschakelen met de knoppen op de klep. Wanneer deze instelling is ingesteld op "inschakelen", kunt u met de
knoppen op de Collaboration-cover de computer inschakelen.
OPMERKING: Deze functie is niet beschikbaar wanneer Maximale energiebesparing S5 is ingeschakeld.
Deze functie vereist dat Inschakelen met het toetsenbord is ingesteld op 'inschakelen'.
Wanneer Inschakelen met het toetsenbord of Inschakelen met de knoppen op de klep is ingeschakeld,
wordt Na stroomstoring gewijzigd naar Inschakelen. Dit betekent dat als de computervoeding hersteld wordt
nadat deze is onderbroken geweest, de computer automatisch ingeschakeld wordt. De computer kan
vervolgens normaal worden afgesloten om de oorspronkelijke inschakelinstelling te herstellen.
Als u problemen ondervindt
Er zijn verschillende manieren om mogelijke problemen te diagnosticeren en op te lossen. HP levert
verschillende eigen diagnostische hulpmiddelen maar we adviseren een sequentiële benadering van de
probleemoplossing die eerst de basisoorzaken aanpakt en daarna doorgaat tot de meest complexe oorzaak.
De stappen omvatten:
Visuele inspectie
Knipper- of geluidscodes
HP PC Hardware Diagnostics
HP Support
Systeemherstel
Systeemherstel
Eenvoudige probleemoplossing uitvoeren
Voor het oplossen van problemen kunt u informatie vinden in de uitgebreide Maintenance and Service Guide
(alleen in het Engels) die u kunt vinden in de referentiebibliotheek op http://www.hp.com/support. Selecteer
uw land en taal, selecteer Productondersteuning en probleemoplossing, typ het modelnummer van de
computer en selecteer Zoeken.
Visuele inspectie: Niet opstarten, geen stroom, geen beeld
Raadpleeg bij kleinere problemen met de computer, de monitor of de software de onderstaande lijst met
algemene suggesties voordat u verdere actie onderneemt:
Controleer of de computer en de monitor op een goed werkend stopcontact zijn aangesloten.
Controleer of de computer is ingeschakeld en of het stroomlampje aan staat.
Controleer of de monitor is ingeschakeld en of het monitorlampje aan staat.
Zet de helderheid en het contrast van de monitor hoger als het scherm te donker is.
Als het systeem niet opstart, moet u een willekeurige toets ingedrukt houden. Als u een geluidssignaal
hoort, werkt het toetsenbord goed.
Controleer of alle kabels goed op de juiste connectoren zijn aangesloten.
Als u problemen ondervindt 3
Activeer de computer door op een willekeurige toets op het toetsenbord te drukken of door de aan/uit-
knop in te drukken. Als het systeem in de slaapstand blijft, schakelt u de computer uit door de aan/uit-
knop gedurende minimaal vier seconden ingedrukt te houden. Start de computer vervolgens opnieuw op
door nogmaals op de aan/uit-knop te drukken. Als het systeem niet uitgeschakeld kan worden, koppelt u
het netsnoer los. Na enkele seconden sluit u het netsnoer weer aan. De computer start nu automatisch
opnieuw op, als in Computer Setup de optie voor automatisch starten na stroomuitval is ingesteld. Druk
op de aan/uit-knop als de computer niet herstart.
Congureer de computer opnieuw nadat u een uitbreidingskaart of een andere optie heeft geïnstalleerd
die niet compatibel is met Plug and Play.
Mogelijk zijn niet alle noodzakelijke stuurprogramma's geïnstalleerd. Wanneer u bijvoorbeeld een printer
gebruikt, moet er een printerstuurprogramma voor deze printer zijn geïnstalleerd.
Verwijder alle opstartmedia (cd/dvd of USB-apparaat) voordat u het systeem start.
Als u een ander besturingssysteem gebruikt dan het besturingssysteem dat in de fabriek is
geïnstalleerd, controleert u of dit wordt ondersteund door uw systeem.
VOORZICHTIG: Wanneer de computer is aangesloten op een stopcontact, is er altijd spanning aanwezig op
de systeemkaart. Om het risico te beperken van schade aan de systeemkaart of aan componenten, moet u
het netsnoer altijd verwijderen uit de voeding voordat u de computer opent.
Knipper- of geluidscodes: Betekenis van POST-meldingen via lampjes op het achterpaneel en via
geluidssignalen
Als u lampjes ziet knipperen aan de achterkant van de computer of geluidssignalen hoort, raadpleegt u de
Maintenance and Service Guide (Handleiding voor onderhoud en service, alleen in het Engels beschikbaar)
voor de betekenis ervan en de aanbevolen handelingen.
HP PC Hardware Diagnostics (Windows) gebruiken
HP PC Hardware Diagnostics (Windows) is een hulpprogramma voor Windows waarmee u diagnosetests kunt
uitvoeren om te bepalen of de computerhardware goed werkt. Het hulpprogramma wordt uitgevoerd in het
besturingssysteem Windows om hardwareproblemen te diagnosticeren.
Als HP PC Hardware Diagnostics (Windows) niet op uw computer is geïnstalleerd, moet u dit eerst downloaden
en installeren. Om HP PC Hardware Diagnostics (Windows) te downloaden, zie HP PC Hardware Diagnostics
(Windows) downloaden op pagina 5
Nadat HP PC Hardware Diagnostics (Windows) is geïnstalleerd, gaat u als volgt te werk dit vanuit HP Help en
ondersteuning te openen.
1. HP PC Hardware Diagnostics (Windows) openen vanuit HP Help en ondersteuning:
a. Klik op de knop Start en selecteer HP Help en ondersteuning.
b. Klik met de rechtermuisknop op de HP PC Hardware Diagnostics (Windows), selecteer Meer en
selecteer vervolgens Als administrator uitvoeren.
2. Wanneer het diagnoseprogramma wordt geopend, selecteert u het soort diagnosetest dat u wilt
uitvoeren en volgt u de instructies op het scherm.
OPMERKING: Als u een diagnostische test wilt stoppen, selecteert u Annuleren.
3. Als HP PC Hardware Diagnostics (Windows) een fout detecteert waarvoor hardware vervangen moet
worden, wordt er een 24-cijferige fout-id-code gegenereerd. Neem contact op met de ondersteuning
voor hulp bij het oplossen van problemen en geef hierbij de fout-id-code op.
4 Aan de slag
HP PC Hardware Diagnostics (Windows) downloaden
De instructies voor het downloaden van HP PC Hardware Diagnostics (Windows) zijn alleen beschikbaar
in het Engels.
U moet een Windows-computer gebruiken om dit hulpprogramma te downloaden omdat er alleen .exe-
bestanden worden verstrekt.
Ga als volgt te werk om HP PC Hardware Diagnostics (Windows) te downloaden:
1. Ga naar http://www.hp.com/go/techcenter/pcdiags. De startpagina van HP PC Diagnostics wordt
weergegeven.
2. Selecteer HP Diagnostics Windows downloaden en selecteer vervolgens een locatie op uw computer of
USB-ashstation.
Het hulpprogramma wordt gedownload naar de geselecteerde locatie.
HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) gebruiken
HP PC Hardware Diagnostics is een Unied Extensible Firmware Interface (UEFI) waarmee u diagnostische
tests kunt uitvoeren om te bepalen of de computerhardware goed werkt. Het hulpprogramma wordt buiten
het besturingssysteem uitgevoerd om hardwareproblemen te kunnen isoleren van problemen die worden
veroorzaakt door het besturingssysteem of andere softwarecomponenten.
Als HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) een fout detecteert waarvoor hardware vervangen moet worden,
wordt er een 24-cijferige fout-id-code gegenereerd. Deze id-code kan vervolgens aan ondersteuning worden
gegeven om te kunnen bepalen hoe het probleem verholpen moet worden.
OPMERKING: Als u diagnostiek wilt openen op een convertible computer, moet u de computer in de
notebookmodus zetten en moet u het toetsenbord gebruiken dat aangesloten is.
Ga als volgt te werk om HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) te starten:
1. Zet de computer aan of start deze opnieuw op en druk snel op esc.
2. Druk op f2.
Het BIOS zoekt op drie plaatsen en in de onderstaande volgorde naar diagnoseprogramma's:
a. Aangesloten USB-ashstation
OPMERKING: Raadpleeg HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) naar een USB-apparaat downloaden
op pagina 5 om het hulpprogramma HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) naar een USB-
ashstation te downloaden.
b. Vaste schijf
c. BIOS
3. Wanneer het diagnoseprogramma wordt geopend, selecteert u het soort diagnosetest dat u wilt
uitvoeren en volgt u de instructies op het scherm.
OPMERKING: Als u een diagnosetest wilt stoppen, drukt u op esc.
HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) naar een USB-apparaat downloaden
OPMERKING: Instructies voor het downloaden van HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) zijn alleen
beschikbaar in het Engels en u moet een Windows-computer gebruiken voor het downloaden en maken van
de HP UEFI-ondersteuningsomgeving omdat alleen .exe-bestanden worden aangeboden.
Er zijn twee opties voor het downloaden van HP PC Hardware Diagnostics naar een USB-apparaat.
Als u problemen ondervindt 5
Download de nieuwste UEFI-versie
1. Ga naar http://www.hp.com/go/techcenter/pcdiags. De startpagina van HP PC Diagnostics wordt
weergegeven.
2. Selecteer HP Diagnostics UEFI downloaden en selecteer vervolgens Uitvoeren.
HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) downloaden aan de hand van de productnaam of het productnummer
(alleen bepaalde producten)
HP Hardware Diagnostics (UEFI) naar een USB-ashstation downloaden aan de hand van de productnaam of
het productnummer (alleen bepaalde producten):
1. Ga naar http://www.hp.com/support.
2. Voer de productnaam of het productnummer in, selecteer uw computer en selecteer uw
besturingssysteem.
3. In het gedeelte Diagnostisch volgt u de instructies op het scherm om de gewenste UEFI Diagnostics-
versie te selecteren en te downloaden.
Voordat u naar ondersteuning belt
WAARSCHUWING! Wanneer de computer is aangesloten op een stopcontact, wordt de systeemkaart altijd
van stroom voorzien. Beperk het risico van persoonlijk letsel ten gevolge van elektrische schokken of hete
oppervlakken, door de stekker van het netsnoer uit het stopcontact te halen en de interne onderdelen van het
systeem te laten afkoelen voordat u deze aanraakt.
Als er een probleem met de computer is, probeert u aan de hand van de onderstaande maatregelen de
oorzaak van het probleem te achterhalen zoals hiervoor is beschreven en hieronder samengevat vóórdat u
belt om technische ondersteuning te vragen.
Controleer of het aan/uit-lampje achteraan op de computer aan het knipperen is en luister of u enkele
pieptonen uit de computer hoort komen. De knipperende lichtjes en pieptonen zijn foutcodes die u
kunnen helpen om het probleem vast te stellen. Raadpleeg de Maintenance and Service Guide
(Handleiding voor onderhoud en service, alleen in het Engels beschikbaar) voor details.
Als er geen beeld op het scherm wordt weergegeven, sluit u de monitor aan op een andere
monitorconnector op de computer (indien aanwezig). U kunt ook tijdelijk een andere monitor aansluiten
waarvan u weet dat deze goed functioneert.
Als u binnen een netwerk werkt:
Gebruik een andere netwerkkabel om de computer met het netwerk te verbinden.
Sluit een andere computer met een andere kabel op het netwerk aan.
Als dit het probleem niet oplost, is de netwerkaansluiting op uw computer of in de muur mogelijk defect.
Als u onlangs nieuwe hardware hebt toegevoegd, verwijdert u de hardware.
Als u onlangs nieuwe software hebt geïnstalleerd, verwijdert u de software.
Tevens is uitgebreide technische ondersteuning online beschikbaar op http://www.hp.com/support.
Als de computer inschakelt maar niet het besturingssysteem wil starten, kunt u het “pre-boot”
diagnose-hulpprogramma HP PC Hardware Diagnostics gebruiken. Raadpleeg HP PC Hardware
Diagnostics (UEFI) gebruiken op pagina 5 voor meer informatie.
Bezoek het Business Support Center (BSC) op http://www.hp.com/go/bizsupport voor actuele online
informatie, software, stuurprogramma's en aankondigingen en een wereldwijde gemeenschap van HP
gebruikers en HP experts.
6 Aan de slag
Tevens is uitgebreide technische ondersteuning online beschikbaar op http://www.hp.com/support.
Als het noodzakelijk is dat u telefonisch contact opneemt met HP voor ondersteuning, houd dan rekening met
de volgende punten om te zorgen dat u goed geholpen kunt worden:
Voordat u belt:
Verwijder desgevraagd alle hardware die onlangs aan het systeem is toegevoegd.
Verwijder desgevraagd alle software die onlangs is geïnstalleerd.
Schrijf het ID-nummer van het product op, evenals de serienummers van de computer en de
monitor, en het fout-id dat door het diagnoseprogramma wordt afgegeven als dit van toepassing
is.
Zorg dat u achter de computer zit wanneer u belt.
Reserveer voldoende tijd om het probleem samen met de ondersteuningsmedewerker op te lossen.
OPMERKING: Voor verkoopinformatie en garantie-uitbreidingen (HP Care Packs) neemt u contact op met uw
HP Business of Service Partner.
Back-ups maken, herstellen en terugzetten in Windows 10
De gedeelte geeft informatie over de volgende processen. De informatie in dit gedeelte betreft de
standaardprocedure voor de meeste producten.
Terugzetmedia en back-ups maken
Het systeem herstellen en terugzetten
Raadpleeg de app Hulp zoeken voor meer informatie en stappen.
OPMERKING: Om de app Hulp zoeken te openen, moet de computer verbonden zijn met internet.
Selecteer de knop Start en selecteer vervolgens de app Hulp zoeken.
Terugzetmedia en back-ups maken
De volgende methode voor het maken van herstelmedia en back-ups is alleen bij bepaalde producten
beschikbaar. Kies de methode op basis van uw computermodel.
Gebruik de hulpprogramma's van Windows voor het maken van systeemherstelpunten en back-ups van
persoonlijke gegevens.
OPMERKING: Als de opslag 32 GB of minder is, is Microsoft Systeemherstel standaard uitgeschakeld.
Zie Hulpprogramma's van Windows gebruiken op pagina 8 voor meer informatie.
HP-terugzetmedia maken (alleen bepaalde modellen)
Als u zelf geen terugzetmedia kunt maken, neemt u dan contact op met ondersteuning om een herstelschijf
te verkrijgen. Ga naar http://www.hp.com/support, selecteer uw land of regio en volg de instructies op het
scherm.
Voor het maken van terugzetmedia van HP:
Plaats de HP Herstelmedia en start de computer opnieuw op.
Als u problemen ondervindt 7
Hulpprogramma's van Windows gebruiken
U kunt terugzetmedia, systeemherstelpunten en back-ups van persoonlijke gegevens maken met
hulpprogramma's van Windows.
OPMERKING: Als de opslag 32 GB of minder is, is Microsoft Systeemherstel standaard uitgeschakeld.
Raadpleeg de app Hulp zoeken voor meer informatie en stappen.
OPMERKING: Om de app Hulp zoeken te openen, moet de computer verbonden zijn met internet.
Selecteer de knop Start en selecteer vervolgens de app Hulp zoeken.
Herstellen en terugzetten
Er zijn verschillende opties om uw systeem te herstellen. Kies de methode die het best past bij uw situatie en
deskundigheid:
BELANGRIJK: Sommige methoden zijn niet op alle producten beschikbaar.
Wat u moet weten voordat u aan de slag
Gebruik HP Herstelmedia als de vaste schijf van de computer vastloopt. Als u nog geen terugzetmedia
hebt gemaakt, raadpleeg dan HP-terugzetmedia maken (alleen bepaalde modellen) op pagina 7.
Voor de optie Fabrieksinstellingen herstellen, moet u HP Herstelmedia gebruiken (alleen bepaalde
producten). Als u nog geen terugzetmedia hebt gemaakt, raadpleeg dan HP-terugzetmedia maken
(alleen bepaalde modellen) op pagina 7.
Als u met de computer geen HP herstelmedia kunt maken of als de HP herstelmedia niet werkt, kunt u
herstelmedia voor de computer aanvragen bij Support. Raadpleeg het boekje Telefoonnummers voor
wereldwijde ondersteuning dat bij de computer is geleverd. U kunt ook contactgegevens vinden op de
website van HP. Ga naar http://www.hp.com/support, selecteer uw land of regio en volg de instructies
op het scherm.
HP Terugzetmedia gebruiken om te herstellen
U kunt HP Terugzetmedia gebruiken om het oorspronkelijke systeem te herstellen.
1. Maak indien mogelijk een back-up van al uw persoonlijke bestanden.
2. Plaats de HP Herstelmedia en start de computer opnieuw op.
3. Volg de instructies op het scherm.
Opstartvolgorde van de computer wijzigen
Als de computer niet automatisch opnieuw opstart wanneer u de HP terugzetmedia gebruikt, kunt u de
opstartvolgorde van de computer wijzigen. Dit is de volgorde van de apparaten in het BIOS waar de computer
de opstartinformatie opzoekt. U kunt de selectie wijzigen in een optischeschijfeenheid of een USB-
ashstation, afhankelijk van de locatie van uw HP terugzetmedia.
Om de opstartvolgorde te wijzigen:
1. Plaats de HP herstelmedia.
2. Open het systeemmenu Opstarten:
8 Aan de slag
Zet de computer aan of start deze opnieuw op, druk snel op esc en druk daarna op f9 om de
opstartopties weer te geven.
3. Selecteer de optischeschijfeenheid of het USB-ashstation waarmee u wilt opstarten en volg de
instructies op het scherm.
Als u problemen ondervindt 9
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15