![](//vs1.manuzoid.nl/store/data-gzf/fa942d0a33a8249f12ce6fa14664d0ab/2/000306820.htmlex.zip/bg1a.jpg)
6
■
Regelmatig een backup maken van de bestanden, gegevens en/of programma's die zijn opgeslagen
op vaste schijven of op andere gegevensdragers, als voorzorgsmaatregel tegen mogelijke
beschadiging, wijziging of verlies. Voordat u een HP hardwareproduct inzendt voor garantieservice
of reparatie, maakt u een backup van uw bestanden, gegevens en programma's en verwijdert u alle
vertrouwelijke, persoonlijke en/of bedrijfseigen informatie.
■
Alle externe opties of accessoires verwijderen die verloren zouden kunnen gaan tijdens de reparatie
of vervanging.
■
Aanvullende handelingen verrichten, zoals beschreven bij de verschillende soorten garantie die
hierna genoemd worden, alsmede alle overige handelingen die HP redelijkerwijs van u kan
verlangen om de garantieservice optimaal te kunnen verlenen.
Soorten garantie voor hardware
Hieronder staan de soorten garantieondersteuning vermeld die van toepassing kunnen zijn op het HP
hardwareproduct dat u heeft aangeschaft. Mogelijk zijn bepaalde services niet in alle landen of regio's
beschikbaar.
Garantie "Customer Self Repair"
Veel onderdelen in HP producten zijn door de klant zelf te repareren, waardoor de reparatieduur tot een
minimum beperkt kan blijven en de flexibiliteit in het vervangen van defecte onderdelen groter is. Deze
onderdelen worden CSR-onderdelen (Customer Self Repair) genoemd. Indien bij de diagnose door HP
wordt vastgesteld dat de reparatie kan worden uitgevoerd door middel van een CSR-onderdeel, dan
wordt het desbetreffende onderdeel ter vervanging rechtstreeks naar u toegezonden. Er zijn twee
categorieën CSR-onderdelen:
■
Onderdelen waarvan reparatie door de klant verplicht is. Als u HP of een geautoriseerde HP
Business Partner verzoekt dergelijke onderdelen voor u te vervangen, worden u reiskosten en
arbeidsloon voor deze dienstverlening in rekening gebracht.
■
Onderdelen waarvan reparatie door de klant optioneel is. Ook deze onderdelen zijn ontworpen voor
reparatie door de klant. Indien u HP echter verzoekt deze onderdelen voor u te vervangen, dan kan
dit zonder extra kosten worden uitgevoerd in het kader van de garantieservice voor uw product.
Afhankelijk van leverbaarheid en locatie worden CSR-onderdelen verzonden voor levering op de
eerstvolgende werkdag. Levering op dezelfde dag of binnen 4 uur kan tegen meerkosten worden
aangeboden, indien dit mogelijk is gezien de locatie. Indien assistentie gewenst is, neemt u contact op
met een HP Business Partner om via de telefoon, door middel van online chat of per e-mail technische
ondersteuning te ontvangen. HP vermeldt in de documentatie bij het vervangende CSR-onderdeel of het
defecte onderdeel aan HP moet worden geretourneerd. In gevallen waarin het defecte onderdeel naar HP
moet worden teruggezonden, dient u het defecte onderdeel binnen een bepaalde periode, gewoonlijk vijf
(5) werkdagen, aan HP te retourneren. Het defecte onderdeel moet met de bijbehorende documentatie
worden geretourneerd in het meegeleverde verpakkingsmateriaal. Indien u het defecte onderdeel niet
terugzendt, kan HP u voor het vervangende product kosten in rekening brengen. Bij reparatie door de
klant betaalt HP alle verzendkosten voor het vervangende en het geretourneerde product en bepaalt HP
welke koerier of transportonderneming hiervoor wordt gebruikt. Welke onderdelen als CSR-onderdelen
worden aangemerkt, kan per land of regio verschillen.
Garantie "Parts Only"
Uw HP garantie kan een "Parts Only" garantie omvatten. Volgens de bepalingen van een "Parts Only"
garantieverlening zal HP kosteloos vervangende onderdelen ter beschikking stellen. Als de reparatie door
HP wordt uitgevoerd, komen arbeidsloon en logistieke kosten voor uw rekening.
Garantie "Advanced Unit Replacement"
Uw HP garantie kan een "Advanced Unit Replacement" garantie omvatten. Volgens de bepalingen van de
Advanced Unit Replacement garantieverlening zendt HP u rechtstreeks een vervangende eenheid toe
indien wordt geconstateerd dat uw HP hardwareproduct defect is. Bij ontvangst van de vervangende
eenheid moet u de defecte eenheid binnen een bepaalde termijn, meestal vijf (5) dagen, terugzenden naar
HP in de verpakking van de vervangende eenheid. Alle verzend- en verzekeringskosten voor de
retourzending van de defecte eenheid komen voor rekening van HP. Indien u de defecte eenheid niet
terugzendt, kan HP u de vervangende eenheid in rekening brengen. "Advanced Unit Replacement"
garantie wordt verleend tijdens normale kantooruren. De normale kantooruren zijn doorgaans van
maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 17:00 uur, afhankelijk van hetgeen plaatselijk gebruikelijk is.
De responstijd kan variëren. Afhankelijk van logistieke beperkingen en de afstand tot de dichtstbijzijnde