Terug naar inhoudsopgave
Probleemoplossing
Dell™ Vostro™ 1510 Onderhoudshandleiding
Hulpprogramma's voor probleemoplossing
Problemen oplossen
Dell Technische updateservice
De Dell Support Utility
Hulpprogramma's voor probleemoplossing
Diagnostische lampjes
WAARSCHUWING: Voordat u aan een van de procedures in deze sectie begint, dient u de
veiligheidsinstructies te volgen die met de computer zijn meegeleverd.
Uw computer is uitgerust met drie statuslampjes voor het toetsenbord. Tijdens een normale werking zullen de statuslampjes
van het toetsenbord de huidige status (aan of uit) van de functies Num Lock, Caps Lock en Scroll Lock aangeven. Als de
computer zonder problemen opstart, zullen de lampjes gaan branden en vervolgens weer uitgaan. Als de computer defect is,
gebruikt u de volgorde van de lampjes om het probleem te achterhalen.
OPMERKING: Nadat de computer de POST-procedure heeft voltooid, kan het Num Lock-lampje afhankelijk van de
BIOS-instellingen van uw computer blijven branden. Raadpleeg voor meer informatie over het systeemsetupprogramma
de Dell™ Technology Guide op uw computer of op support.dell.com.
Diagnostische lampcodes tijdens POST
Om een probleem met uw computer op te lossen, moet u het patroon van de statuslampjes van het toetsenbord van links
naar aflezen (Num Lock, Caps Lock en vervolgens Scroll Lock). Als er een storing op de computer optreedt, zullen de
afzonderlijke lampjes een status aangeven Aan , Uit of Knipperend .
Lampjespatroon Probleembeschrijving Mogelijke oplossing
Er zijn geen
geheugenmodules
gedetecteerd.
Als er twee geheugenmodules zijn geïnstalleerd, verwijder dan beide
modules (zie Een geheugenmodule verwijderen
.), installeer één module
opnieuw (zie Een geheugenmodule opnieuw installeren
) en start de
computer opnieuw op. Als de computer normaal opstart, gaat u verder
met de installatie van de andere geheugenmodules (één tegelijk), totdat
u de defecte module hebt opgespoord of alle modules zonder problemen
hebt geïnstalleerd.
Installeer, indien beschikbaar, een goed werkend geheugen van
hetzelfde type in de computer (zie Geheugen
).
Als het probleem zich blijft voordoen, dient u contact met Dell op te
nemen.
Er zijn
geheugenmodules
gedetecteerd, maar er
is een geheugenstoring
opgetreden.
Als er twee geheugenmodules zijn geïnstalleerd, verwijder dan beide
modules (zie Een geheugenmodule verwijderen
.), installeer één module
opnieuw (zie Een geheugenmodule opnieuw installeren
) en start de
computer opnieuw op. Als de computer normaal opstart, gaat u verder
met de installatie van de andere geheugenmodules (één tegelijk), totdat
u de defecte module hebt opgespoord of alle modules zonder problemen
hebt geïnstalleerd.
Installeer, indien beschikbaar, een goed werkend geheugen van