Dell OptiPlex FX160 de handleiding

Type
de handleiding
www.dell.com | support.dell.com
Dellâ„¢ OptiPlexâ„¢ FX160
Setup- en naslaggids
Deze handleiding geeft een overzicht van alle functies, specificaties en
informatie over een snelle installatie, de software en het oplossen van
problemen met betrekking tot uw computer. Raadpleeg
de Technologiehandleiding van Dell of ga naar support.dell.com voor meer
informatie over het besturingssysteem, apparaten en technologieën.
Model DC01T
Opmerkingen, kennisgevingen en waarschuwingen
OPMERKING: Een OPMERKING duidt belangrijke informatie aan voor een beter
gebruik van de computer.
LET OP: Met LET OP wordt potentiële schade aan hardware of potentieel
gegevensverlies aangegeven en hier wordt verteld hoe het probleem kan worden
vermeden.
LET OP: Een WAARSCHUWING duidt het risico van schade aan eigendommen,
lichamelijk letsel of overlijden aan.
Als u een Dellâ„¢-computer uit de n-serie hebt aangeschaft, zijn de verwijzingen naar
de Microsoft
®
Windows
®
-besturingssystemen in dit document niet van toepassing.
Macrovision Product Notice
Dit product bevat technologie voor bescherming van het auteursrecht, als
beschermd door methodische claims van bepaalde patenten in de VS en overige
rechten op het intellectueel eigendom van Macrovision Corporation en overige
houders van rechten. Gebruik van deze technologie ter bescherming van het
auteursrecht moet worden goedgekeurd door Macrovision Corporation, en is
bestemd voor thuisgebruik en overige vertoning in beperkte kring, tenzij
Macrovision Corporation hiervan afwijkende toestemming heeft gegeven.
Reverse engineering of demontage is verboden.
____________________
De informatie in dit document kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
© 2008 Dell Inc. Alle rechten voorbehouden.
Verveelvoudiging van dit document op welke wijze dan ook zonder de schriftelijke toestemming van
Dell Inc. is strikt verboden.
In deze tekst worden de volgende handelsmerken gebruikt: Dell, het DELL-logo, OptiPlex en
DellConnect zijn handelsmerken van Dell Inc.; Bluetooth is een gedeponeerd handelsmerk van
Bluetooth SIG, Inc. en wordt onder licentie door Dell gebruikt; Intel en Atom zijn gedeponeerde
handelsmerken van Intel Corporation in de Verenigde Staten en andere landen; Microsoft, Windows,
Windows Vista en het logo op de startknop van Windows Vista zijn handelsmerken of gedeponeerde
handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen.
Overige handelsmerken en handelsnamen kunnen in dit document worden gebruikt om naar entiteiten
te verwijzen die het eigendomsrecht op de merken dan wel de namen van hun producten claimen. Dell
Inc. claimt op geen enkele wijze enig eigendomsrecht ten aanzien van andere handelsmerken of
handelsnamen dan haar eigen handelsmerken en handelsnamen.
Model DC01T
Augustus 2008 P/N D605F Rev. A00
Inhoud 3
Inhoud
1 Over de computer . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Vooraanzicht . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Achteraanzicht
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
2 De computer installeren . . . . . . . . . . . . . . 7
Voordat u de computer installeert. . . . . . . . . . . . . 7
Snelle installatie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
3 Specificaties . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
4 Tips voor het oplossen
van problemen
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
De Probleemoplosser voor hardware gebruiken . . . . 17
Tips
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Voedingsproblemen
. . . . . . . . . . . . . . . . 18
Geheugenproblemen
. . . . . . . . . . . . . . . . 19
Vastlopen en softwareproblemen
. . . . . . . . . 19
Dell Technische updateservice
. . . . . . . . . . . 21
Dell Support Utility
. . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek)
. . . . . . . . . 21
4 Inhoud
5 Software opnieuw installeren . . . . . . . . 25
Stuurprogramma's . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Stuurprogramma's controleren
. . . . . . . . . . . 25
Stuurprogramma's en hulpprogramma's
opnieuw installeren
. . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Het besturingssysteem herstellen
. . . . . . . . . . . . 28
Systeemherstel van Microsoft
Windows
gebruiken
(alleen systemen met vaste schijf en
besturingsprogramma Windows Vista)
. . . . . . . 29
6 Informatie zoeken . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
7 Hulp verkrijgen
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Ondersteuning verkrijgen . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Technische ondersteuning en klantenservice
. . . 34
DellConnectâ„¢
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Online services
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
AutoTech Service
. . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
Geautomatiseerde bestelstatusservice
. . . . . . 36
Problemen met een bestelling
. . . . . . . . . . . . . . 36
Productinformatie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Items retourneren voor reparatie of restitutie
onder de garantie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Voordat u belt
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
Contact opnemen met Dell
. . . . . . . . . . . . . . . . 39
Index . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Over de computer 5
Over de computer
Vooraanzicht
1 aan-uitknop 2 zijplaat
3 USB 2.0-aansluitingen (2) 4 standaard
5 hoofdtelefoonaansluiting 6 microfoonaansluiting
5
1
3
7
6
8
9
10
2
4
6 Over de computer
Achteraanzicht
7 diagnostische lampjes (zie de
Onderhoudshandleiding voor
informatie over de betekenis van
de lampjes)
8Wi-Fi-lampje
9 lampje van vaste schijf 10 lampje netwerkactiviteit
1 draadloze antenne (optioneel) 2 seriële aansluiting
3 DVI-aansluiting 4 VGA-aansluiting
5 USB 2.0-aansluitingen (4) 6 PS/2-toetsenbordaansluiting
7 voedingsaansluiting 8 PS/2-muisaansluiting
9 netwerkaansluiting (RJ-45)
7
1
6
4
5
3
2
8
9
De computer installeren 7
De computer installeren
Voordat u de computer installeert
Let er bij het plaatsen van de computer op dat zich een stroombron in de
buurt bevindt, dat er voldoende ventilatie is en een vlakke ondergrond waarop
u de computer kunt plaatsen.
LET OP: Laat uw computer altijd op de standaard staan in verticale positie. Als u de
computer in horizontale positie zet (op de zijkant), wordt de luchtstroom belemmert,
wat van invloed kan zijn op de prestaties.
Als de luchtstroom rond de computer beperkt wordt, kan dit leiden tot
oververhitting. Om oververhitting te voorkomen, laat u ten minste 10,2 cm
ruimte vrij aan de achterzijde van de computer en minimaal 5,1 cm aan alle
overige zijden. U mag de computer nooit ingeschakeld in een afgesloten
ruimte zoals een kast of een lade plaatsen.
Snelle installatie
LET OP: Voordat u aan een van de procedures in dit gedeelte begint, dient u de
veiligheidsinstructies te volgen die met de computer zijn meegeleverd.
OPMERKING: Sommige apparaten zijn mogelijk niet inbegrepen als u deze niet
hebt besteld.
8 De computer installeren
1
Sluit de monitor aan met de witte DVI-kabel of met de blauwe VGA-kabel.
2
Sluit een USB-apparaat aan, zoals een toetsenbord of muis.
De computer installeren 9
3
Sluit de netwerkkabel aan.
4
Sluit het netsnoer aan.
10 De computer installeren
5
Druk op de aan-uitknoppen op de monitor en de computer.
Specificaties 11
Specificaties
OPMERKING: Het aanbod kan per regio verschillen. Klik voor meer informatie over
de configuratie van uw computer op Start→ Help en ondersteuning en selecteer de
optie om informatie over uw computer weer te geven.
Processor
Processortype Single-core processor uit de Intel
®
Atomâ„¢ 200-serie
of Dual-core processor uit de Intel Atom 300-serie
L2-cache (Level 2) minstens 512 KB pipelined-burst per core, eight-way
set associative, terugschrijf-SRAM
Systeeminformatie
Chipset SiS M671 en SiS 968
DMA-kanalen zeven
Interrupt-niveaus 24
BIOS-chip (ROM) 8 Mb
NIC ingebouwde netwerkkaart met
communicatiesnelheid van 10/100/1000 Mbps
Geheugen
Type DDR2 SDRAM van 667 MHz of 800 MHz;
OPMERKING: als 800 MHz geheugen is geïnstalleerd,
werkt de computer nog steeds met 667 MHz.
Geheugenconnectoren twee DIMMs
Geheugencapaciteit Modules van 512 MB, 1 GB en 2 GB (modules van
512 MB worden door Linux ondersteund)
12 Specificaties
Minimumgeheugen 1 GB (512 MB voor Linux)
Maximumgeheugen 4 GB
Video
Ty p e :
SiS Mirage-video
geïntegreerd
standaard 128 MB gedeeld videogeheugen
(kan worden gewijzigd in BIOS-systeeminstelling)
Audio
Ty p e :
ADI 1984A geïntegreerd
HD Audio
Stations
Intern toegankelijk een 2,5-inch stationscompartiment
Beschikbare apparaten een 2,5-inch SATA-schijf
OPMERKING: Een vaste schijf is optioneel en vereist
een vasteschijfpakket.
een NVRAM Flash-module (voor geïntegreerd
besturingssysteem)
Aansluitingen
Externe aansluitingen:
Video
15-pins VGA-aansluiting en 24-pins DVI-aansluiting
Netwerkadapter
RJ-45-aansluiting
USB
twee USB 2.0-aansluitingen aan de voorzijde en vier
aan de achterzijde
Audio
twee aansluitingen (hoofdtelefoon en microfoon)
Serieel
een 9-pins aansluiting
PS/2
twee 6-pins mini-DIN's
Geheugen (vervolg)
Specificaties 13
Moederbordaansluitingen:
Seriële ATA (vaste schijf)
een 7-pins aansluiting
Seriële ATA (NVRAM-
module)
een 22-pins aansluiting
Ventilator
een 5-pins aansluiting
Mini-PCI Express X1
een 52-pins aansluiting
LED voorpaneel
een 14-pins aansluiting
USB voorpaneel
twee 10-pins aansluitingen
Audioaansluiting
voorpaneel
een 12-pins aansluiting
Geheugen
twee 240-pins aansluitingen
Voeding 12 V
een 4-pins aansluiting
BIOS ROM
een 8-pins aansluiting
Seriële ATA-schijf
voeding
een 4-pins aansluiting
Schakelaars en lampjes
Voorkant computer:
Aan-uitknop
drukknop
Aan-uitlampje
(in de aan-uitknop)
blauw lampje — Knippert blauw in de slaapstand;
brandt blauw als het systeem is ingeschakeld.
oranje lampje — Als het lampje continu oranje
brandt terwijl de computer niet opstart, houdt dit in
dat het moederbord de initialisatie niet kan starten.
Dit kan een probleem met het moederbord of een
probleem met de voeding zijn (zie
"Voedingsproblemen" op pagina 18).
Netwerkverbindingslampje
blauw lampje — Brandt blauw bij verbinding met een
netwerk.
Lampje voor draadloos
netwerk
blauw lampje — Brandt blauw als het draadloos
netwerk is ingeschakeld.
Aansluitingen (vervolg)
14 Specificaties
Diagnostische lampjes (1-4)
Raadpleeg de Onderhoudshandleiding voor informatie
over de betekenis van diagnostische lampjes.
Activiteitslampje station
blauw lampje — Knippert als de computer gegevens
leest van of schrijft naar de SATA-schijf.
Achterkant van de computer:
Lampje voor de
verbindingsintegriteit
(op de
netwerkadapteraansluiting)
groen lampje — 10Mb-verbinding
oranje lampje — 100Mb-verbinding
geel lampje — 1Gb-verbinding
uit (er brandt geen lampje) — De computer
detecteert geen fysieke verbinding tussen de
computer en het netwerk.
Netwerkactiviteitslampje
(op de
netwerkadapteraansluiting)
geel knipperend lampje
Voeding
Voeding (gelijkstroom):
Vermogen
50 W
Voltage (zie de
veiligheidsinformatie die bij
uw computer is
meegeleverd voor
belangrijke informatie over
voltage-instellingen)
100–240 V, ~0,8 A, 50–60 Hz
Knoopcelbatterij 3-V CR2032 lithiumknoopcel
Fysieke specificaties
Hoogte 22,9 cm zonder standaard
26,9 cm met standaard
Breedte 5,4 cm met zijplaat
4,7 cm zonder zijplaat
Diepte 25,2 cm
Schakelaars en lampjes (vervolg)
Specificaties 15
Gewicht 1,81–2,09 kg
OPMERKING: Het gewicht varieert afhankelijk van de
configuratie en het wel of niet aanwezig zijn van de
standaard.
Omgevings-
temperatuur:
In bedrijf
10° tot 35° C
Opslag
-40° t/m 65° C
Luchtvochtigheid 20% tot 80% (niet-condenserend)
Maximumvibratie:
In bedrijf
5 tot 350 Hz bij 0,0002 G
2
/Hz
Opslag
5 tot 500 Hz bij 0,001 tot 0,01 G
2
/Hz
Maximumimpact:
In bedrijf
40 G +/- 5% bij pulsduur van 2 msec +/- 10%
(equivalent aan 51 cm/sec)
Opslag
105 G +/- 5% bij pulsduur van 2 msec +/- 10%
(equivalent aan 127 cm/sec)
Hoogte:
In bedrijf
-15,2 tot 3048 m
Opslag
-15,2 tot 10.668 m
Contaminatieniveau in de
lucht
G2 of lager, zoals gedefinieerd in ISA-S71.04-1985
Fysieke specificaties
16 Specificaties
Tips voor het oplossen van problemen 17
Tips voor het oplossen van
problemen
LET OP: Haal voordat u de computerbehuizing opent altijd eerst de stekker uit het
stopcontact.
OPMERKING: Zie de Onderhoudshandleiding op support.dell.com voor
uitgebreide informatie over het oplossen van problemen, met inbegrip van het
reageren bij systeemberichten.
De Probleemoplosser voor hardware gebruiken
1
Klik op
Start
(Microsoft
®
Windows
®
XP geïntegreerd) of op de knop Start
van Windows Vista
®
en klik op
Help en ondersteuning
.
2
Ty p
probleemoplosser voor hardware
in het zoekveld en druk
op <Enter> om de zoekactie te starten.
3
Selecteer in de zoekresultaten de optie die het probleem het beste
omschrijft en volg de overige stappen om het probleem op te lossen.
Tips
• Als een apparaat niet werkt, controleert u of dit apparaat correct is
aangesloten.
• Controleer de diagnostische lampjes aan de voorkant van de computer of
luister of u pieptooncodes hoort die duiden op een probleem. Raadpleeg
de
Onderhoudshandleiding
voor meer informatie.
• Als u een onderdeel hebt toegevoegd of verwijderd voordat het probleem
begon, neemt u de installatieprocedures nogmaals door en controleert u of
het onderdeel correct is geïnstalleerd.
• Als er een foutbericht op het scherm verschijnt, noteert u de exacte tekst.
Met dit bericht kunnen ondersteuningsmedewerkers sneller achterhalen
wat het probleem is en een oplossing vinden.
• Als er een foutmelding in een programma verschijnt, raadpleegt u de
documentatie bij het programma.
18 Tips voor het oplossen van problemen
Voedingsproblemen
LET OP: Volg de veiligheidsinstructies die bij de computer zijn geleverd alvorens
u werkzaamheden binnen de computer uitvoert. Raadpleeg voor meer informatie
over beste praktijken op het gebied van veiligheid
www.dell.com/regulatory_compliance.
A
LS HET AAN-UITLAMPJE UIT IS — De computer is uitgeschakeld of krijgt geen
stroom.
• Steek het netsnoer weer in de hiervoor bestemde aansluiting aan de
achterkant van de computer en het stopcontact.
• Gebruik geen stekkerdozen, verlengkabels en andere
voedingsbeschermingsapparaten, maar steek het netsnoer rechtstreeks in
een stopcontact om te controleren of de computer goed inschakelt.
• Zorg dat alle gebruikte stekkerdozen op een stopcontact zijn aangesloten
en zijn ingeschakeld.
• Controleer de stroomvoorziening van het stopcontact door er een ander
apparaat, zoals een lamp, op aan te sluiten.
ALS HET AAN- UITLAMPJE BLAUW IS EN DE COMPUTER NIET REAGEERT —
• Controleer of het beeldscherm is aangesloten en is ingeschakeld.
• Zie de
Onderhoudshandleiding
op
support.dell.com
als het beeldscherm is
aangesloten en is ingeschakeld.
ALS HET AAN- UITLAMPJE BLAUW KNIPPERT — De computer is in de stand-
bymodus. Druk op een toets op het toetsenbord, beweeg de muis of druk op
de aan-uitknop om de normale werking te hervatten.
ALS HET AAN- UITLAMPJE ORANJE BRANDT — Er is een
stroomvoorzieningsprobleem, of een van de apparaten is mogelijk defect of
verkeerd geïnstalleerd.
HEF INTERFERENTIE OP — Interferentie kan worden veroorzaakt door:
• Stroomkabels en verlengsnoeren voor toetsenborden en muizen
• Te veel apparaten zijn op dezelfde stekkerdoos aangesloten
• Meerdere stekkerdozen aangesloten op hetzelfde stopcontact
Tips voor het oplossen van problemen 19
Geheugenproblemen
LET OP: Volg de veiligheidsinstructies die bij de computer zijn geleverd alvorens
u werkzaamheden binnen de computer uitvoert. Raadpleeg voor meer informatie
over beste praktijken op het gebied van veiligheid
www.dell.com/regulatory_compliance.
A
LS ER EEN BERICHT WORDT WEERGEGEVEN MET DE MELDING DAT ER
ONVOLDOENDE GEHEUGEN IS —
• Bewaar en sluit alle geopende bestanden of programma's die u niet
gebruikt om erachter te komen of het probleem daarmee is opgelost.
• Raadpleeg de documentatie bij de software voor de minimale
geheugenvereisten. Installeer indien nodig extra geheugen
• Verwijder de geheugenmodules en plaats ze terug om ervoor te zorgen dat
uw computer goed met het geheugen communiceert.
• Voer Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) uit (zie "Dell Diagnostics (Dell-
diagnostiek)" op pagina 21).
ALS ER ANDERE PROBLEMEN MET HET GEHEUGEN ZIJN —
• Verwijder de geheugenmodules en plaats ze terug om ervoor te zorgen dat
uw computer goed met het geheugen communiceert.
• Zorg dat u de installatie-instructies voor het geheugen volgt.
• Controleer of het gebruikte geheugentype door de computer wordt
ondersteund. Zie "Specificaties" op pagina 11 voor meer informatie over
het type geheugen dat door uw computer wordt ondersteund.
• Voer Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) uit (zie "Dell Diagnostics (Dell-
diagnostiek)" op pagina 21).
Vastlopen en softwareproblemen
OPMERKING: De procedures in dit document zijn geschreven voor de
standaardweergave van Windows en zijn daarom mogelijk niet van toepassing als u
de klassieke weergave van Windows op uw Dell-computer hebt ingesteld.
De computer start niet op
CONTROLEER OF HET NETSNOER GOED OP DE COMPUTER EN HET STOPCONTACT IS
AANGESLOTEN.
20 Tips voor het oplossen van problemen
Een programma reageert niet meer
BEËINDIG HET PROGRAMMA —
1
Druk tegelijkertijd op <Ctrl><Shift><Esc> om Taakbeheer te openen
en klik op het tabblad
Toepassingen
.
2
Klik op het programma dat niet meer reageert en klik vervolgens op
Taak
beëindigen
.
Een programma blijft crashen
OPMERKING: Bij software worden normaliter installatie-instructies geleverd in de
vorm van een installatiehandleiding of een handleiding op een diskette, cd of dvd.
R
AADPLEEG DE SOFTWAREDOCUMENTATIE — Indien nodig maakt u de
installatie van het programma ongedaan en installeert u het opnieuw.
Een programma is ontworpen voor een eerdere versie van het Microsoft
Windows-
besturingssysteem
VOER DE WIZARD PROGRAMMACOMPATIBILITEIT UIT —
1
Klik op
Start
→
Configuratiescherm
→
Programma's
→
Een ouder
programma met deze versie van Windows gebruiken
.
2
Klik in het welkomstscherm op
Volgende
.
3
Volg de aanwijzingen op het scherm.
Er wordt een blauw scherm weergegeven
SCHAKEL DE COMPUTER UIT — Als de computer niet reageert wanneer u op een
toets op het toetsenbord drukt of de muis beweegt, houdt u de aan-uitknop
minstens 6 seconden ingedrukt (totdat de computer uitschakelt). Start de
computer vervolgens opnieuw op.
Andere softwareproblemen
RAADPLEEG DE SOFTWAREDOCUMENTATIE OF NEEM CONTACT OP MET DE
SOFTWARELEVERANCIER VOOR INFORMATIE OVER HET OPLOSSEN VAN
PROBLEMEN —
• Controleer of het programma compatibel is met het besturingssysteem dat
op de computer is geïnstalleerd.
• Controleer of de computer aan de minimale hardwarevereisten voor de
software voldoet. Raadpleeg de softwaredocumentatie voor informatie.
Tips voor het oplossen van problemen 21
• Controleer of het programma op juiste wijze is geïnstalleerd en
geconfigureerd.
• Controleer of de stuurprogramma's voor het apparaat geen conflict met
het programma veroorzaken.
• Indien nodig maakt u de installatie van het programma ongedaan en
installeert u het opnieuw.
Dell Technische updateservice
De Technische updateservice van Dell biedt proactieve e-mailmeldingen voor
software- en hardware-updates voor uw computer. Als u zich voor de
Technische updateservice van Dell wilt aanmelden, gaat u naar
support.dell.com/technicalupdate.
Dell Support Utility
OPMERKING: De Dell Support Utility wordt niet ondersteund op
besturingssystemen waarin Linux of Windows XP is geïntegreerd.
U kunt de Dell Support Utility gebruiken om zelf problemen op te lossen,
software-updates te downloaden en uw computeromgeving op eventuele
problemen te scannen. Open de Dell Support Utility via het pictogram
op de taakbalk of via het menu Start.
Als het Dell Support-pictogram niet op de taakbalk wordt weergegeven, gaat
u als volgt te werk:
1
Klik op
Start
→
Alle programma's
→
Dell Support
→
Dell Support
Settings
.
2
Controleer of de optie
Show icon on the taskbar
(Pictogram weergeven in
taakbalk) is ingeschakeld.
OPMERKING: Als Dell Support Utility niet via het menu Start beschikbaar is, gaat u
naar support.dell.com om de software te downloaden.
Klik voor meer informatie over Dell Support Utility op het vraagteken (?)
boven in het venster van Dell Support.
Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek)
OPMERKING: Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) wordt alleen ondersteund als
het besturingssysteem op de vaste schijf is geïnstalleerd of als Windows XP
Embedded op een NVRAM Flash-module wordt uitgevoerd.
22 Tips voor het oplossen van problemen
Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) starten (geïnstalleerd op de computer)
1
Zorg dat de computer is aangesloten op een werkend stopcontact.
2
Zet de computer aan of start deze opnieuw op.
3
Wanneer het DELL-logo verschijnt, drukt u direct op <F12>. Selecteer
Boot to Utility Partition
(Opstarten vanaf partitie met hulpprogramma's
en druk op <Enter>.
OPMERKING: Als u te lang wacht en het logo van het besturingssysteem
wordt weergegeven, moet u blijven wachten tot het bureaublad van Microsoft
Windows wordt weergegeven. Daarna sluit u de computer af en probeert u
het opnieuw.
OPMERKING: Als een bericht wordt weergegeven dat er geen partitie met
een diagnostisch hulpprogramma is gevonden, voert u Dell Diagnostics (Dell-
diagnostiek) uit vanaf de Drivers and Utilities Media.
4
Druk op een willekeurige toets om Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) te
starten vanaf de partitie met diagnostische hulpprogramma's op de vaste
schijf. Volg de instructies op het beeldscherm.
Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) starten vanaf de Drivers and Utilities Media
OPMERKING: De Drivers and Utilities Media van Dell is optioneel en is mogelijk
niet met de computer meegeleverd. Voor deze procedure is ook een extern optisch
station vereist.
1
Sluit een extern optisch station aan op de computer.
2
Plaats de
Drivers and Utilities
Media in het station.
3
Zet de computer uit en start deze opnieuw.
Wanneer het DELL-logo verschijnt, drukt u direct op <F12>.
OPMERKING: Als u te lang wacht en het logo van het besturingssysteem
wordt weergegeven, moet u blijven wachten tot het bureaublad van Microsoft
Windows wordt weergegeven. Daarna sluit u de computer af en probeert u
het opnieuw.
OPMERKING: Met de volgende stappen wordt de opstartvolgorde voor
slechts één keer gewijzigd. De volgende keer dat u de computer opstart,
wordt de volgorde gebruikt die in de instellingen van het systeem is
opgeslagen.
4
Wanneer de lijst met opstartbronnen verschijnt, selecteert u
cd/dvd/cd-rw
en drukt u op <Enter>.
Tips voor het oplossen van problemen 23
5
Kies in het menu de optie
Boot from CD-ROM
(Opstarten vanaf cd) en
druk op <Enter>.
6
Ty p
1
om het cd-menu te starten, en druk op <Enter> om verder te gaan.
7
Selecteer
Run the Dell 32-bit Diagnostics
(32-bits Dell-diagnostiek
uitvoeren) in de genummerde lijst. Als er meerdere versies worden
weergegeven, moet u de versie selecteren die op uw computer van
toepassing is.
8
Wanneer het
hoofdmenu
van Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) wordt
weergegeven, selecteert u de test die u wilt uitvoeren en volgt u de
instructies op uw scherm.
24 Tips voor het oplossen van problemen
Software opnieuw installeren 25
Software opnieuw installeren
Stuurprogramma's
Stuurprogramma's controleren
Windows Vista
®
1
Zoek de lijst met apparaten voor de computer.
a
Klik op de knop Start van Windows Vista
en klik met de
rechtermuisknop op
Computer
.
b
Klik op
Eigenschappen
→
Apparaatbeheer
.
OPMERKING: Het venster Gebruikersaccountbeheer wordt mogelijk
weergegeven. Als u een beheerder op de computer bent, klikt u op Doorgaan;
anders neemt u contact op met de beheerder om door te gaan.
2
Controleer of er een apparaat in de lijst voorkomt met een uitroepteken
(een gele cirkel met een
[!]
) op het pictogram voor het apparaat.
Als u een uitroepteken naast de naam van het apparaat ziet staan, moet u
het stuurprogramma mogelijk opnieuw installeren of een nieuw
stuurprogramma installeren (zie "Stuurprogramma's en hulpprogramma's
opnieuw installeren" op pagina 26).
Windows
®
XP geïntegreerd
1
Zoek de lijst met apparaten voor de computer.
a
Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad op
Deze computer
.
b
Klik op
Eigenschappen
.
OPMERKING: Het venster Gebruikersaccountbeheer wordt mogelijk
weergegeven. Als u een beheerder op de computer bent, klikt u op Doorgaan;
anders neemt u contact op met de beheerder om door te gaan.
26 Software opnieuw installeren
c
Klik op de tab
Hardware
en vervolgens op
Apparaatbeheer
.
2
Controleer of er een apparaat in de lijst voorkomt met een uitroepteken
(een gele cirkel met een
[!]
) op het pictogram voor het apparaat.
Als u een uitroepteken naast de naam van het apparaat ziet staan, moet u
het stuurprogramma mogelijk opnieuw installeren of een nieuw
stuurprogramma installeren (zie "Stuurprogramma's en hulpprogramma's
opnieuw installeren" op pagina 26).
Stuurprogramma's en hulpprogramma's opnieuw installeren
LET OP: Op de ondersteuningssite van Dell, support.dell.com, kunt u goedgekeurde
stuurprogramma's voor uw computer downloaden. Als u stuurprogramma's
installeert die afkomstig zijn van een andere bron, loopt u het risico dat uw
computer niet meer goed functioneert.
Terugkeren naar de eerdere versie van een stuurprogramma
Windows Vista:
1
Klik op de knop Start van Windows Vista
en klik met de
rechtermuisknop op
Computer
.
2
Klik op
Eigenschappen
→
Apparaatbeheer
.
OPMERKING: Het venster Gebruikersaccountbeheer wordt mogelijk
weergegeven. Als u een beheerder op de computer bent, klikt u op Doorgaan;
anders neemt u contact op met de beheerder om naar Apparaatbeheer te
gaan.
3
Klik met de rechtermuisknop op het apparaat waarvoor een nieuw
stuurprogramma werd geïnstalleerd en klik op
Eigenschappen
.
4
Klik op het tabblad
Stuurprogramma's
→
Vorig stuurprogramma
.
Als u het probleem niet met Vorig stuurprogramma kunt verhelpen, kunt u
met Systeemherstel (zie "Het besturingssysteem herstellen" op pagina 28) de
staat herstellen waarin uw computer verkeerde voordat u het nieuwe
stuurprogramma installeerde.
Windows XP geïntegreerd
1
Zoek de lijst met apparaten voor de computer.
a
Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad op
Deze computer
.
Software opnieuw installeren 27
b
Klik op
Eigenschappen
.
OPMERKING: Het venster Gebruikersaccountbeheer wordt mogelijk
weergegeven. Als u een beheerder op de computer bent, klikt u op Doorgaan;
anders neemt u contact op met de beheerder om door te gaan.
c
Klik op de tab
Hardware
en vervolgens op
Apparaatbeheer
.
2
Klik met de rechtermuisknop op het apparaat waarvoor een nieuw
stuurprogramma werd geïnstalleerd en klik op
Eigenschappen
.
3
Klik op het tabblad
Stuurprogramma's
→
Vorig stuurprogramma
.
Als u het probleem niet met Vorig stuurprogramma kunt verhelpen, kunt u
met Systeemherstel (zie "Het besturingssysteem herstellen" op pagina 28) de
staat herstellen waarin uw computer verkeerde voordat u het nieuwe
stuurprogramma installeerde.
Stuurprogramma's handmatig installeren
Windows Vista:
1
Klik op de knop Start van Windows Vista
en klik met de
rechtermuisknop op
Computer
.
2
Klik op
Eigenschappen
→
Apparaatbeheer
.
OPMERKING: Het venster Gebruikersaccountbeheer wordt mogelijk
weergegeven. Als u een beheerder op de computer bent, klikt u op Doorgaan;
anders neemt u contact op met de beheerder om door te gaan.
3
Dubbelklik op het type apparaat waarvoor u het stuurprogramma wilt
installeren (bijvoorbeeld
Audio
of
Video
).
4
Dubbelklik op de naam van het apparaat waarvoor u het stuurprogramma
wilt installeren.
5
Klik op het tabblad
Stuurprogramma
→
Stuurprogramma bijwerken
→
Op
mijn computer naar stuurprogramma's zoeken
.
6
Klik op
Bladeren
en blader naar de locatie waarnaar u de
stuurprogrammabestanden al hebt gekopieerd.
7
Klik op de naam van het stuurprogramma en op
→
OK
→
Volgende
.
8
Klik op
Voltooien
en start de computer opnieuw op.
28 Software opnieuw installeren
Windows XP geïntegreerd
1
Zoek de lijst met apparaten voor de computer.
a
Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad op
Deze computer
.
b
Klik op
Eigenschappen
.
OPMERKING: Het venster Gebruikersaccountbeheer wordt mogelijk
weergegeven. Als u een beheerder op de computer bent, klikt u op Doorgaan;
anders neemt u contact op met de beheerder om door te gaan.
c
Klik op de tab
Hardware
en vervolgens op
Apparaatbeheer
.
2
Klik met de rechtermuisknop op het apparaat waarvoor u een
stuurprogramma nodig hebt en klik op
Stuurprogramma bijwerken
.
3
Klik op het tabblad
Stuurprogramma's
tab
→
Stuurprogramma bijwerken
.
4
Volg de instructies op het scherm om het stuurprogramma vanaf een lokale
bron te installeren of om op internet een stuurprogramma te zoeken.
Het besturingssysteem herstellen
Afhankelijk van uw systeemconfiguratie kunt u het besturingssysteem op één
van de volgende manieren herstellen:
• Met Systeemherstel van Microsoft
®
Windows (alleen beschikbaar op
computers met een vaste schijf en met besturingssysteem Windows Vista)
kunt u uw computer terugzetten naar een eerdere staat zonder
gegevensbestanden te wijzigen. Gebruik Systeemherstel als eerste
oplossing voor het herstellen van het besturingssysteem met behoud van
de gegevensbestanden.
• Als u de cd/dvd met het
besturingssysteem
bij de computer hebt
ontvangen, kunt u deze gebruiken om het besturingssysteem te herstellen.
Als u de cd/dvd met het
besturingssysteem
gebruikt, worden echter alle
gegevens op de vaste schijf gewist. Deze optie
(
alleen beschikbaar op
computers met een vaste schijf en besturingsprogramma Windows Vista
)
vereist ook een extern optisch station voor het uitvoeren van de media.
Software opnieuw installeren 29
Systeemherstel van Microsoft
Windows
gebruiken (alleen systemen met
vaste schijf en besturingsprogramma Windows Vista)
OPMERKING: De procedures in dit document zijn geschreven voor de
standaardweergave van Windows en zijn daarom mogelijk niet van toepassing als u
de klassieke weergave van Windows op uw Dell-computer hebt ingesteld.
Systeemherstel starten
1
Klik op de knop Start van Windows Vista.
2
Typ in het venster Zoekopdracht starten
Systeemherstel
en druk op
<Enter>.
OPMERKING: Het venster Gebruikersaccountbeheer wordt mogelijk
weergegeven. Als u een beheerder op de computer bent, klikt u op Doorgaan;
anders neemt u contact op met de beheerder om met de gewenste actie door
te gaan.
3
Klik op
Volgende
en volg de instructies op het scherm.
Het laatste systeemherstel ongedaan maken
LET OP: Voordat u het laatste systeemherstel ongedaan maakt, dient u alle
geopende bestanden en programma's af te sluiten. Wijzig, open en verwijder geen
bestanden of programma's tot het systeemherstel is voltooid.
1
Klik op de knop Start van Windows Vista.
2
Typ in het venster
Zoekopdracht starten
Systeemherstel
en druk op
<Enter>.
3
Klik op
Systeemherstel ongedaan maken
en klik op
Volgende
.
30 Software opnieuw installeren
Informatie zoeken 31
Informatie zoeken
OPMERKING: Sommige functies of media zijn wellicht optioneel en niet bij uw
computer geleverd. Sommige functies of media zijn in bepaalde landen niet
beschikbaar.
OPMERKING: Mogelijk is er bij uw computer extra informatie meegeleverd.
Document/media/label Inhoud
Serviceplaatje/code voor express-service
Het serviceplaatje/de code voor express-
service bevindt zich op uw computer.
• Gebruik het serviceplaatje om de
computer te identificeren als u
gebruikmaakt van
support.dell.com
of
contact opneemt met de afdeling
Support.
• Voer de code voor express-service in
zodat uw telefonische verzoek naar de
juiste medewerker van de afdeling
Support wordt doorgeschakeld.
Documentatie over veiligheid,
regelgeving, garantie en ondersteuning
Dit type informatie is mogelijk bij de
computer meegeleverd. Raadpleeg voor
aanvullende informatie over regelgeving
de startpagina over naleving van de wet op
www.dell.com:
www.dell.com/regulatory_compliance.
• Garantiegegevens
• Algemene Voorwaarden en Policies
(alleen VS)
• Veiligheidsinstructies
• Informatie over regelgeving
• Informatie over ergonomie
• Gebruiksrechtovereenkomst
Technologiehandleiding van Dell
De Technologiehandleiding van Dell is
beschikbaar op support.dell.com.
• Informatie over het besturingssysteem
• Apparaten gebruiken en onderhouden
• Meer informatie over technologieën als
RAID, internet, de draadloze
Bluetooth
®
-technologie, e-mail,
netwerken, etc.
32 Informatie zoeken
Microsoft
®
Windows
®
-licentielabel
Uw licentie voor Microsoft Windows
bevindt zich op uw computer.
• Geeft de productsleutel voor het
besturingssysteem
Document/media/label Inhoud
Hulp verkrijgen 33
Hulp verkrijgen
Ondersteuning verkrijgen
LET OP: Wanneer u de computerkap wilt verwijderen, moet u eerst de kabel van
de computer en modem uit het stopcontact verwijderen. Houd u aan de
veiligheidsinstructies die bij uw computer zijn geleverd.
Als u een probleem met de computer ondervindt, kunt u de volgende stappen
uitvoeren om het probleem te vast te stellen en op te lossen:
1
Zie "Tips" op pagina 17 voor informatie en procedures met betrekking tot
het computerprobleem.
2
Zie "Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek)" op pagina 21 voor procedures en
instructies voor het uitvoeren van Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek).
3
Vul de "Diagnostische checklist" op pagina 38 in.
4
Gebruik het uitgebreide scala aan online services van Dell (
op
support.dell.com
) voor hulp tijdens de installatie en bij het oplossen van
problemen. Zie "Online services" op pagina 34 voor een uitgebreidere lijst
met online services van Dell Support.
5
Als het probleem niet met behulp van de voorgaande stappen kan worden
opgelost, raadpleegt u "Contact opnemen met Dell" op pagina 39.
OPMERKING: Neem contact op met Dell Support vanaf een telefoon in de buurt
van de desbetreffende computer zodat de medewerkers van technische support u
kunnen assisteren tijdens eventuele benodigde procedures.
OPMERKING: De code voor express-service is mogelijk niet in alle landen
beschikbaar.
34 Hulp verkrijgen
Wanneer het automatische telefoonsysteem van Dell u daarom vraagt, voert
u de code voor express-service in om het gesprek rechtstreeks naar de juiste
supportmedewerker door te schakelen. Als u niet over een code voor express-
service beschikt, opent u de map Dell Accessories (Dell-accessoires),
dubbelklikt u op het pictogram Express Service Code (Code voor express-
service) en volgt u de instructies op het scherm.
Zie "Technische ondersteuning en klantenservice" op pagina 34 voor
instructies met betrekking tot het gebruik van Dell Support.
OPMERKING: Sommige van de onderstaande services zijn mogelijk niet
beschikbaar op locaties buiten de Verenigde Staten. Bel uw plaatselijke
vertegenwoordiger van Dell voor informatie over beschikbaarheid van deze
services.
Technische ondersteuning en klantenservice
De technische ondersteuning van Dell staat klaar voor al uw vragen met
betrekking tot hardware van Dell. Onze ondersteuningsmedewerkers maken
gebruik van diagnostische functionaliteit op de computer voor snelle,
nauwkeurige antwoorden.
Zie "Voordat u belt" op pagina 37 als u contact met de
ondersteuningsafdeling van Dell wilt opnemen en raadpleeg vervolgens de
contactgegevens voor uw regio, of ga naar support.dell.com.
DellConnectâ„¢
DellConnect is een eenvoudig hulpmiddel waarmee de supportmedewerkers
van Dell met een breedbandverbinding online toegang krijgen tot uw
computer, zodat zij het probleem onder uw toezicht kunnen diagnostiseren
en herstellen. Ga voor meer informatie naar support.dell.com en klik op
DellConnect.
Online services
Meer informatie over de producten en services van Dell is beschikbaar op de
volgende websites:
www.dell.com
www.dell.com/ap
(alleen landen in Azië/aan de Grote Oceaan)
www.dell.com/jp
(alleen Japan)
Hulp verkrijgen 35
www.euro.dell.com
(alleen Europa)
www.dell.com/la
(landen in Latijns-Amerika en het Caribisch gebied)
www.dell.ca
(alleen Canada)
Via de volgende websites en e-mailadressen kunt u contact opnemen met
Dell Support:
• Dell Support-websites:
support.dell.com
support.jp.dell.com
(alleen Japan)
support.euro.dell.com
(alleen Europa)
• E-mailadressen voor Dell Support:
(alleen landen in Latijns-Amerika en het
Caribisch gebied)
m (alleen landen in Azië/aan de Grote Oceaan)
• E-mailadressen Dell Marketing en Sales:
m (alleen landen in Azië/aan de Grote Oceaan)
(alleen Canada)
• Anoniem FTP (file transfer protocol):
ftp.dell.com –
Log in als de gebruiker
anonymous
en gebruik uw
e-mailadres als wachtwoord.
AutoTech Service
De geautomatiseerde ondersteuningsservice van Dell (AutoTech) bevat
antwoorden op de meest gestelde vragen van Dell-klanten over hun laptop of pc.
Wanneer u AutoTech belt, gebruikt u de toetsen van de telefoon om het
onderwerp te kiezen dat met uw vragen overeenkomt. Zie "Contact opnemen
met Dell" op pagina 39 voor het telefoonnummer dat u voor uw regio moet
bellen.
36 Hulp verkrijgen
Geautomatiseerde bestelstatusservice
U kunt de status van de door u bestelde Dell-producten raadplegen via
support.dell.com of bellen met de geautomatiseerde bestelstatusservice. Een
opgenomen boodschap zal u vragen om de informatie in te voeren die nodig
is om uw bestelling en de status daarvan te vinden. Zie "Contact opnemen
met Dell" op pagina 39 voor het telefoonnummer dat u voor uw regio moet
bellen.
Problemen met een bestelling
Als u een probleem met uw bestelling hebt, zoals ontbrekende onderdelen,
verkeerde onderdelen of onjuiste facturering, neemt u contact op met Dell.
Houd uw factuur of pakbon bij de hand wanneer u belt. Zie "Contact
opnemen met Dell" op pagina 39 voor het telefoonnummer dat u voor uw
regio moet bellen.
Productinformatie
Als u informatie over andere Dell-producten nodig hebt of een bestelling wilt
plaatsen, kunt u de website van Dell bezoeken op www.dell.com. Zie
"Contact opnemen met Dell" op pagina 39 voor het telefoonnummer voor uw
regio of het nummer van een verkoopspecialist.
Items retourneren voor reparatie of restitutie
onder de garantie
Bereid alle items die worden teruggezonden (voor reparatie dan wel restitutie)
als volgt voor:
1
Neem telefonisch contact op met Dell voor een RMA-nummer voor
toegestane artikelretour. Noteer dit nummer op een duidelijk zichtbare
plaats op de doos.
Zie "Contact opnemen met Dell" op pagina 39 voor het telefoonnummer
dat u voor uw regio moet bellen. Voeg een kopie van de factuur toe en een
brief waarin u de reden voor de retournering beschrijft.
Hulp verkrijgen 37
2
Voeg een kopie van de diagnostische checklist toe (zie "Diagnostische
checklist" op pagina 38) om aan te geven welke tests u hebt uitgevoerd en
welke foutberichten door Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) werden
gerapporteerd (zie "Contact opnemen met Dell" op pagina 39).
3
Stuur alle accessoires mee die bij de geretourneerde items horen, zoals
stroomkabels, software, handleidingen enz., als u voor restitutie in
aanmerking wilt komen.
4
Verpak de apparatuur die u terugstuurt in de oorspronkelijke verpakking of
een vergelijkbare verpakking.
De verzendkosten zijn voor rekening van de klant. U bent verantwoordelijk
voor het verzekeren van de geretourneerde producten en aansprakelijk voor
het risico van eventueel verlies tijdens het retourneren van de items naar Dell.
Pakketten die onder rembours worden verzonden, worden niet geaccepteerd.
Als niet aan de bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, zullen de
geretourneerde producten bij het magazijn van Dell worden geweigerd en aan
u worden geretourneerd.
Voordat u belt
OPMERKING: Zorg ervoor dat u uw code voor express-service bij de hand hebt
wanneer u telefonisch contact met Dell opneemt. Met behulp van deze code kan
het geautomatiseerde telefoonsysteem van Dell Support uw gesprek op efficiëntere
wijze naar de juiste persoon doorschakelen. Mogelijk wordt er ook naar het
serviceplaatje gevraagd. Dit plaatje bevindt zich aan de onderzijde van de
computer.
Vergeet niet de diagnostische checklist in te vullen (zie "Diagnostische
checklist" op pagina 38). Zet indien mogelijk uw pc aan voordat u contact
met Dell opneemt voor assistentie en bel vanaf een plek in de buurt van de
computer. Mogelijk wordt u gevraagd om enkele opdrachten in te voeren via
het toetsenbord, informatie op te geven tijdens het uitvoeren van procedures
of andere stappen op het gebied van probleemoplossing uit te voeren die
alleen mogelijk zijn vanaf de pc in kwestie. Zorg ervoor dat u de
documentatie van de computer bij de hand hebt.
LET OP: Volg de veiligheidsinstructies die met de computer zijn meegeleverd
voordat u aan de onderdelen in de computer gaat werken.
38 Hulp verkrijgen
Diagnostische checklist
Naam:
Datum:
Adres:
Telefoonnummer:
Serviceplaatje (de streepjescode aan de onderzijde van de computer):
Code voor express-service:
RMA-nummer voor toegestane artikelretour (indien verstrekt door een
ondersteuningsmedewerker van Dell):
Besturingssysteem en versie:
Apparaten:
Uitbreidingskaarten:
Bent u op een netwerk aangesloten? Ja Nee
Netwerk, versie en netwerkadapter:
Programma's en versies:
Raadpleeg de documentatie die bij uw besturingssysteem is geleverd om de inhoud
van de opstartbestanden van de computer te bepalen. Als de pc op een printer is
aangesloten, kunt u de bestanden afdrukken. Als dit niet het geval is, dient u de
inhoud van elk bestand te noteren alvorens u telefonisch contact met Dell opneemt.
Foutbericht, pieptooncode of diagnostische code:
Beschrijving van probleem en uitgevoerde probleemoplossingsprocedures:
Hulp verkrijgen 39
Contact opnemen met Dell
Klanten in de VS kunnen bellen met 800-WWW-DELL (800-999-3355).
OPMERKING: Als u niet over een actieve internetverbinding beschikt, kunt u
contactgegevens vinden op de factuur, de pakbon of in de productcatalogus van
Dell.
Dell biedt verschillende online en telefonische ondersteuningsservices en -
mogelijkheden. De beschikbaarheid hiervan verschilt per land en product.
Sommige services zijn mogelijk niet in uw regio beschikbaar. U neemt als
volgt contact op met Dell voor zaken op het gebied van verkoop,
ondersteuning of klantenservice:
1
Ga naar
support.dell.com
en zoek uw land of regio in de keuzelijst
Choose
A Country/Region
(Kies een land/regio) onder aan de pagina.
2
Klik aan de linkerkant van de pagina op
Contact Us
(Contact met ons
opnemen) en selecteer de juiste service- of ondersteuningslink, op basis
van uw behoefte.
3
Selecteer de gewenste methode om contact met Dell op te nemen.
40 Hulp verkrijgen
Index 41
Index
A
aansluiten
monitor, 8
netwerkkabel, 9
stroomkabels, 9
aanzicht
achterkant, 6
voorkant, 5
Algemene Voorwaarden en
Policies, 31
B
besturingssysteem
Systeemherstel, 28
C
code voor express-service, 31
contact opnemen met Dell, 33,
39
D
Dell
contact opnemen, 33, 39
software-updates, 21
Support Utility, 21
technische ondersteuning en
klantenservice, 34
Technische updateservice, 21
Dell Diagnostics
(Dell-diagnostiek), 21
starten vanaf de Drivers and
Utilities Media, 22
starten vanaf de vaste schijf, 22
DellConnect, 34
diagnostiek
Dell, 21
documentatie, 31
onderhoudshandleiding, 31
technologiehandleiding van
Dell, 31
Drivers and Utilities Media
Dell Diagnostics
(Dell-diagnostiek), 21
G
gebruiksrechtovereenkomst
(EULA), 31
geheugen
problemen oplossen, 19
42 Index
I
informatie omtrent garantie, 31
informatie omtrent wet- en
regelgeving, 31
informatie over ergonomie, 31
informatie zoeken, 31
instellen
computer, 7
L
licentielabel, 32
O
onderhoudshandleiding, 31
ondersteuning, 33
contact opnemen met Dell, 39
DellConnect, 34
online services, 34
regionaal, 34
technische ondersteuning en
klantenservice, 34
opnieuw installeren
software, 25
stuur- en hulpprogramma's, 26
P
probleemoplossing
herstellen naar een eerdere
werkende status, 28-29
problemen
herstellen naar een eerdere
werkende status, 29
problemen oplossen, 17
blauw scherm, 20
computer reageert niet, 19
Dell Diagnostics
(Dell-diagnostiek), 21
geheugen, 19
programma crasht, 19
programma's en compatibiliteit
met Windows, 20
software, 19-20
status aan-uitlampje, 18
tips, 17
voeding, 18
productsleutel voor het
besturingssysteem, 32
S
serviceplaatje, 31
software
opnieuw installeren, 25
problemen, 20
problemen oplossen, 20
updates, 21
specificaties
aansluitingen, 12
alle, 11
audio, 12
fysiek, 14
geheugen, 11
knoppen en lampjes, 13
Index 43
milieu, 15
processor, 11
stations, 12
systeeminformatie, 11
vermogen, 14
video, 12
stuurprogramma's, 25
controleren, 25
opnieuw installeren, 26
teruggaan naar een eerdere
versie, 26
supportinformatie, 31
Systeemherstel, 28-29
T
technologiehandleiding van
Dell, 31
telefoonnummers, 39
U
updates
software en hardware, 21
V
veiligheidsinformatie, 31
voeding
problemen oplossen, 18
status aan-uitlampje, 18
W
Windows Vista
functie Vorig stuurprogramma, 26
Systeemherstel, 28-29
terugkeren naar de eerdere versie
van een
apparaatstuurprogramma, 26
wizard
Programmacompatibiliteit, 20
Windows XP
Systeemherstel, 28-29
Windows-licentielabel, 32
wizards
wizard
Programmacompatibiliteit, 20
44 Index
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44

Dell OptiPlex FX160 de handleiding

Type
de handleiding