D-Link DSL-321B Handleiding

  • Hallo! Ik ben een AI-chatbot die speciaal is getraind om je te helpen met de D-Link DSL-321B Handleiding. Ik heb het document al doorgenomen en kan je duidelijke en eenvoudige antwoorden geven.
14
Beknopte installatiehandleiding
DSL-321B
ADSL2+ ETHERNET MODEM
DSL-321B
ADSL2+
ETHERNET-
MODEM
Cd
(D-Link
Click’n’Connect.
Handleiding en
garantieformulier.)
Ethernet-kabel
(CAT 5 UTP)
Voedingsadapter
Als een van deze items ontbreekt, neemt u contact op met de leverancier.
Standaard-IP-adres: 192.168.1.1
Standaardgebruikersnaam: admin
Standaardwachtwoord: admin
1
Verwijder de cd D-Link Click’n
Connect.
2
A. Controleer of uw internetverbinding
actief is. Sluit het modem nog NIET
aan.
B. Plaats de cd D-Link Click’n Connect
in de computer.
Snelle installatie
Inhoud van de verpakking
Opmerking :
Als u een voeding met een andere
netspanning gebruikt, heeft dit
beschadiging van het product tot gevolg
en vervalt de garantie.
RJ-11-kabel
Klik op
3
14 15
Problemen oplossen
1. Hoe configureer ik de DSL-321B zonder de cd?
Gebruik een Ethernet-kabel om het modem aan te sluiten op uw computer.
Open een webbrowser en voer het adres http://192.168.1.1 in en druk op Enter.
De standaardgebruikersnaam is ‘admin’ en het standaardwachtwoord is eveneens ‘admin’.
Als u het wachtwoord hebt gewijzigd en het nieuwe wachtwoord bent vergeten, moet u de
fabrieksinstellingen van het modem herstellen (zie vraag 2) om het wachtwoord weer in te
stellen op ‘admin’.
2. Hoe herstel ik de fabrieksinstellingen van het modem?
Controleer of het modem is ingeschakeld.
Houd de reset-knop op de achterzijde van het apparaat ongeveer 5 tot 8 seconden ingedrukt.
Het resetten duurt ongeveer 30~60 seconden.
Opmerking Als u de fabrieksinstellingen van het modem herstelt, worden
de huidige configuratie-instellingen gewist. U kunt deze instellingen
opnieuw configureren door via de stappen uit vraag 1 verbinding te maken
met het modem en daarna de installatiewizard uit te voeren.
3. Wat kan ik doen als mijn modem niet goed werkt?
De handleiding bevat een hoofdstuk over het oplossen van problemen. Deze kan worden
gedownload van onze website (zie hieronder). Er zijn echter enkele stappen die u meteen kunt
uitvoeren om het probleem mogelijk op te lossen:
Volg de aanwijzingen in vraag 2 om het modem te resetten.
Controleer of alle kabels aan beide uiteinden goed zijn aangesloten.
Kijk naar de lampjes aan de voorzijde van het modem. Het aan/uit-lampje moet branden, het
statuslampje moet knipperen en de lampjes DSL en LAN moeten ook branden.
Controleer of de instellingen in webinterface van het modem (zoals de gebruikersnaam en het
wachtwoord) overeenkomen met de instellingen die u van uw provider hebt ontvangen.
4. Waarom krijg ik geen verbinding met internet?
ADSL-gebruikers moeten contact opnemen met hun provider om er zeker van te zijn dat de
ADSL-service is ingeschakeld en te controleren of de gebruikersnaam en het wachtwoord juist
zijn.
Technische ondersteuning
D-Link stelt het zeer op prijs dat u hebt gekozen voor een van onze producten. Ga voor meer
informatie, ondersteuning, productupdates of handleidingen naar de website van D-Link op www.
dlink.eu.
www.dlink.nl
: 0900 501 2007
1/40