12 13
Problemen oplossen
1. Hoe configureer ik mijn DAP-1160AP zonder de cd en hoe controleer ik de naam (SSID) en
de encryptiesleutel van mijn draadloze netwerk?
•Gebruik een Ethernet-kabel om het access point (AP) op uw computer aan te sluiten.
•Open een webbrowser en voer het adres http://192.168.0.050 in.
•De gebruikersnaam is standaard ingesteld op ‘admin’. Het wachtwoord is standaard ingesteld op ‘’
(laat dit veld leeg).
•Als u het wachtwoord hebt gewijzigd en het niet meer weet, moet u de fabrieksinstellingen van het
AP herstellen, zodat het wachtwoord weer wordt ingesteld op ‘’ (het veld is leeg).
2. Hoe herstel ik de fabrieksinstellingen van het AP?
•Controleer of het access point is ingeschakeld.
•Houd de reset-knop op de achterzijde van het apparaat 20 seconden ingedrukt.
Opmerking: Als u de fabrieksinstellingen van het AP herstelt, worden de huidige configuratie-
instellingen gewist. U kunt deze instellingen opnieuw configureren door via de stappen uit vraag 1
rechtstreeks verbinding te maken met het AP en daarna de installatiewizard uit te voeren.
3. Hoe voeg ik een nieuwe draadloze client of pc toe als ik de naam (SSID) of encryptiesleutel
van het draadloze netwerk ben vergeten?
•Voor elke pc die draadloos met het AP moet worden verbonden, dient u de juiste SSID en de juiste
encryptiesleutel te gebruiken.
•Gebruik de webinterface (zie vraag 1) om de draadloze instellingen te kiezen.
•Noteer de instellingen, zodat u ze gemakkelijk kunt invoeren op elke pc die draadloos met het
AP wordt verbonden. In de verpakking vindt u een handige sticker waarop u de gegevens kunt
noteren en die u bijvoorbeeld op het AP kunt plakken.
4. Wat kan ik doen als mijn AP niet goed werkt?
•De handleiding bevat een hoofdstuk over het oplossen van problemen. Deze kan worden
gedownload van onze website (zie hieronder). Er zijn echter enkele stappen die u meteen kunt
uitvoeren om het probleem mogelijk op te lossen:
•Kijk naar de lampjes aan de voorzijde van het AP. Het aan/uit-lampje (Power), het lampje voor
de draadloze verbinding en het statuslampje moeten branden. Een of meer van de LAN-lampjes
moet knipperen.
•Controleer of alle kabels aan beide uiteinden goed zijn aangesloten.
•Zet het AP 20 seconden uit en schakel het apparaat dan weer in.
Opmerking: Als u nog steeds geen verbinding kunt maken, lees dan het hoofdstuk over
probleemoplossing (Troubleshooting) in de producthandleiding op de cd van het D-Link DAP-1160
draadloze G access point.
Technische ondersteuning
D-Link stelt het zeer op prijs dat u hebt gekozen voor een van onze producten. Ga voor meer
informatie, ondersteuning, productupdates of handleidingen naar de website van D-Link op www.
dlink.eu.
http://www.dlink.nl