GARANTIE
(GELDT ALLEEN IN EUROPA/TR)
1
YEAR
WARRANTY
U heeft een Freecom product aangeschaft, waarvoor hartelijk dank. We hopen dat u er met
plezier gebruik van zult maken.
Om u eventuele ongemakken te besparen, raden wij u aan eerst de „quick install“ gids te lezen
en ook het instructieboekje en eventueel andere toegevoegde electronische of gedrukte
handleidingen. Graag verwijzen we u naar onze website (www.freecom.com), waar we een
database hebben met veel voorkomende vragen onder FAQ (Frequently Asked Questions).
Gelieve deze site te raadplegen alvorens onze helpdesk te bellen.
Uw garantie
Voor alle Freecom producten geldt dat u onbeperkte technische steun ontvangt per telefoon
of via Internet. De waarborg houdt in dat Freecom gedurende een hieronder aangegeven
periode, beginnend bij de ociële datum van aanschaf, garantie verleent tegen materiaal- en
fabricagefouten. Indien, gedurende deze periode, een defect in het product optreedt als gevolg
van ondeugdelijk materiaal of van een fabricagefout, zal Freecom, zonder kosten te berekenen
voor werk of onderdelen, op basis van eigen oordeel ,het product of de defecte onderdelen
repareren of vervangen. Hiervoor gelden overigens de hieronder aangegeven voorwaarden.
Voorwaarden
De garantie geldt uitsluitend indien de originele rekening of de verkoopbon (waarop de da-
tum van aanschaf, het productienummer en het serienummer zijn vermeld) samen met het
defecte product wordt terug gestuurd en ook een RMA-nummer wordt vermeld, dat u kunt
verkrijgen via de Freecom website of via een Freecom Service Center. Freecom behoudt zich het
recht voor de gratis garantie te weigeren indien voor de datum van aankoop geen bewijs kan
worden geleverd. De garantie geldt niet wanneer een RMA-nummer ontbreekt en wanneer
het serienummer is veranderd, is verwijderd of onleesbaar is gemaakt.
De garantie dekt uitsluitend de onderdelen die geleverd zijn, samen met en in de verpakking
van het product. De garantie dekt geen enkele van de volgende zaken: (a)verbruiksgoederen
die met het product zijn meegeleverd, media zoals diskettes of batterijen; (b) schade of verlies
van software programma’s , van gegevens of van media voor removable opslag; (c) schade,
welke dan ook, die het gevolg is van aanpassingen of veranderingen van het product, die zijn
uitgevoerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Freecom; (d) reparatiepogingen
uitgevoerd door een niet door Freecom erkende reparateur en (e) ongevallen, schade door blik-
seminslag, vuur- en waterschade of andere schades van een dergelijk karakter, die zijn ontstaan
buiten elke verantwoordelijkheid van Freecom.
Freecom aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade aan of verlies van programma’s,
gegevens of welke opgeslagen media dan ook, ontstaan tijdens of ten gevolge van de service
die door Freecom aan het product is gegeven.
Freecom is niet aansprakelijk voor productieverlies en/of winstderving ten gevolge van een
storing of het uitvallen van het systeem. Wij raden u aan er voor te zorgen dat alle onderdelen
die niet door onze garantie worden gedekt, zijn verwijderd voordat u het product aan Free-
com terugzendt. Freecom aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies van of schade aan
dergelijke onderdelen. Indien tijdens de reparatie van het product de gegevens op de harde
schijf worden gewijzigd of gewist, kan Freecom hiervoor op geen enkele wijze aansprakelijk
worden gesteld.
Reparatie en vervanging geschiedt op basis van uitruil.
De vervangen producten of de onderdelen zullen nieuw zijn of hersteld en gelijkwaardig aan
nieuw. Alle vervangen onderdelen en producten worden direct eigendom van Freecom. De
garantieperiode van elk vervangen product of onderdeel, zal gelijk zijn aan het resterende deel
van de originele garantieperiode
Voor reparaties of vervanging van producten of onderdelen, uitgevoerd na het verstrijken van
de garantieperiode, geldt een nieuwe garantie van 6 (zes) maanden.