GARANTIE
(Geldt alleen in Europa/TR)
U heeft een Freecom product aangeschaft, waarvoor hartelijk dank. We hopen dat u er met plezier
gebruik van zult maken.
Om u eventuele ongemakken te besparen, raden wij u aan eerst de „quick install“ gids te lezen
en ook het instructieboekje en eventueel andere toegevoegde electronische of gedrukte hand-
leidingen. Graag verwijzen we u naar onze website (www.freecom.com), waar we een database
hebben met veel voorkomende vragen onder FAQ (Frequently Asked Questions). Gelieve deze
site te raadplegen alvorens onze helpdesk te bellen.
Uw garantie
Voor alle Freecom producten geldt dat u onbeperkte technische steun ontvangt per telefoon of
via Internet. De waarborg houdt in dat Freecom gedurende een hieronder aangegeven periode,
beginnend bij de ociële datum van aanschaf, garantie verleent tegen materiaal- en fabrica-
gefouten. Indien, gedurende deze periode, een defect in het product optreedt als gevolg van
ondeugdelijk materiaal of van een fabricagefout, zal Freecom, zonder kosten te berekenen voor
werk of onderdelen, op basis van eigen oordeel ,het product of de defecte onderdelen repareren
of vervangen. Hiervoor gelden overigens de hieronder aangegeven voorwaarden.
Voorwaarden
De garantie geldt uitsluitend indien de originele rekening of de verkoopbon (waarop de datum
van aanschaf, het productienummer en het serienummer zijn vermeld) samen met het defecte
product wordt terug gestuurd en ook een RMA-nummer wordt vermeld, dat u kunt verkrijgen via
de Freecom website of via een Freecom Service Center. Freecom behoudt zich het recht voor de
gratis garantie te weigeren indien voor de datum van aankoop geen bewijs kan worden geleverd.
De garantie geldt niet wanneer een RMA-nummer ontbreekt en wanneer het serienummer is
veranderd, is verwijderd of onleesbaar is gemaakt.
De garantie dekt uitsluitend de onderdelen die geleverd zijn, samen met en in de verpakking
van het product. De garantie dekt geen enkele van de volgende zaken: (a)verbruiksgoederen die
met het product zijn meegeleverd, media zoals diskettes of batterijen; (b) schade of verlies van
software programma’s , van gegevens of van media voor removable opslag; (c) schade, welke dan
ook, die het gevolg is van aanpassingen of veranderingen van het product, die zijn uitgevoerd
zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Freecom; (d) reparatiepogingen uitgevoerd
door een niet door Freecom erkende reparateur en (e) ongevallen, schade door blikseminslag,
vuur- en waterschade of andere schades van een dergelijk karakter, die zijn ontstaan buiten elke
verantwoordelijkheid van Freecom.
Freecom aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade aan of verlies van programma’s,
gegevens of welke opgeslagen media dan ook, ontstaan tijdens of ten gevolge van de service
die door Freecom aan het product is gegeven.
Freecom is niet aansprakelijk voor productieverlies en/of winstderving ten gevolge van een storing
of het uitvallen van het systeem. Wij raden u aan er voor te zorgen dat alle onderdelen die niet
door onze garantie worden gedekt, zijn verwijderd voordat u het product aan Freecom terugzendt.
Freecom aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies van of schade aan dergelijke onderdelen.
Indien tijdens de reparatie van het product de gegevens op de harde schijf worden gewijzigd of
gewist, kan Freecom hiervoor op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld.
Reparatie en vervanging geschiedt op basis van uitruil.
De vervangen producten of de onderdelen zullen nieuw zijn of hersteld en gelijkwaardig aan
nieuw. Alle vervangen onderdelen en producten worden direct eigendom van Freecom. De
garantieperiode van elk vervangen product of onderdeel, zal gelijk zijn aan het resterende deel
van de originele garantieperiode
Voor reparaties of vervanging van producten of onderdelen, uitgevoerd na het verstrijken van
de garantieperiode, geldt een nieuwe garantie van 6 (zes) maanden.