21
5. Controleer of alle delen goed recht tegenover
elkaar zitten. Draai de bouten ombeurten en
kruiselings aan, totdat de wielhelften tegen
elkaar aan getrokken zijn.
6. Monteer (2) bouten en moeren, die u eerder
verwijderd hebt, in de resterende gaten in de
wielhelften en draai ze vast. Verwijder de (2)
lange schroeven en bouten en vervang deze door
(2) bouten en moeren.
7. Monteer het wiel op de as met de bouten, vulring
en moer. Plaats de vulring tussen de wielnaaf en
de as.
Brandstoffilter
Brandstoffilter vervangen
Vervang het brandstoffilter na elke 100 bedrijfsuren
of elk jaar, waarbij de kortste periode moet worden
aangehouden. De beste tijd om het brandstoffilter te
vervangen (fig. 31) is wanneer de tank leeg is. Nooit
een vuil filter opnieuw installeren nadat het uit de
brandstofleiding verwijderd is.
1. Druk de uiteinden van de slangklemmen naar
elkaar toe en schuif ze weg van het filter
(fig. 31).
2. Trek het filter uit de brandstofslangen.
3. Monteer een nieuw filter en schuif de
slangklemmen terug tot dicht bij het filter.
Stalling
1. Vóór langdurige opslag ofwel benzine uit tank
aftappen, of alvorens te stallen een
brandstofadditief gebruiken. Voor het aftappen
van de benzine, zie Aftappen van benzine uit de
brandstoftank, pagina 15. Nadat benzine
afgetapt is, motor starten en stationair laten
draaien tot alle benzine verbruikt is en motor
stopt. Startprocedure nog tweemaal herhalen om
te verzekeren dat alle benzine uit de motor
verwijderd is. Als benzine niet afgetapt wordt,
vormt zich een gomachtige vernisaanslag,
waardoor motor slecht gaat lopen en mogelijk
problemen met starten krijgt.
NB.: Als voor de motor een mengsel van
benzine met alcohol of ether wordt
gebruikt, alle brandstof uit de tank
verwijderen en motor laten lopen totdat
hij afslaat vóór opslag.
Brandstof mag alleen in de tank blijven als een
additief, zoals Toro Stabilizer/Conditioner, aan
de brandstof is toegevoegd en door de motor
verspreid is vóór stalling. Toro
Stabilizer/Conditioner is een stabilisator op basis
van aardoliedestillaat. Toro adviseert geen
stabilisators op alcoholbasis, zoals ethanol,
methanol of isopropyl te gebruiken. Gebruik het
additief in de op de verpakking geadviseerde
hoeveelheid.
Onder normale omstandigheden behouden
brandstofadditieven gedurende 6-8 maanden hun
werking.
2. Aftappen van de olie, zie Vervangen van de
carterolie, pagina 15. Nadat de olie is afgetapt,
vult u het carter niet met olie voordat u de hierna
volgende stappen (3 tot en met 11) hebt
uitgevoerd.
3. Verwijder de bougie en giet 30 ml (2 eetlepels)
SAE 30-olie in het gaatje in de cilinder. Trek
langzaam aan het startkoord zodat de olie zich in
de cilinder verspreidt. Breng de bougie weer aan
en draai hem vast tot 19 Nm. PLAATS DE
BOUGIEKABEL NIET OP DE BOUGIE.
4. Maak de maaikast schoon: zie hiervoor
Schoonmaken van de maaier, pagina 18.
5. Maak de kap van de mesremkoppeling schoon,
zie Schoonmaken van de kap van de
mesremkoppeling, pagina 20.
6. Verwijder maaisel en vuil van de uitwendige
delen van de motor, cilinder, koelribben,
dekplaat en bovenzijde van de maaikast.