AMP100 Veiligheids- en montageinstructies
53
2 Veiligheids- en montageinstructies
Neem de veiligheidsinstructies en voorschriften van de fabrikant van het voertuig
en het garagebedrijf in acht!
De fabrikant kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade veroorzaakt door:
z montage- of aansluitfouten
z beschadiging van het product door mechanische invloeden en overspanningen
z veranderingen aan het product zonder uitdrukkelijke toestemming van de fabrikant
z gebruik voor andere dan de in de handleiding beschreven toepassingen
Waarschuwing!
In verband met kortsluitingsgevaar moet voor werkzaamheden aan het elek-
trisch systeem van het voertuig altijd de minpool worden losgekoppeld.
Bij voertuigen met een extra accu moet ook hier de minpool worden losgekop-
peld.
Waarschuwing!
Ontoereikende leidingverbindingen kunnen tot gevolg hebben, dat door kort-
sluiting
– kabelbranden ontstaan,
– de airbag wordt geactiveerd,
– elektronische besturingsinrichtingen worden beschadigd,
– elektrische functies uitvallen (knipperlicht, remlicht, claxon, ontsteking,
licht).
Waarschuwing!
Zorg ervoor dat alle leidingen correct aangesloten zijn. Het mag nooit tot een
verbinding van de stuurleiding met massa komen, omdat er anders schade aan
het toestel kan optreden. Isoleer vooral het blanke einde van de stuurleiding als
ze niet gebruikt en daarom niet aangesloten wordt!
Neem daarom de volgende instructies in acht:
z Gebruik bij werkzaamheden aan de volgende leidingen alleen geïsoleerde kabel-
schoenen, stekkers en vlaksteker-kabelschoenen.
– 30 (ingang van accu plus direct),
– 15 (geschakelde plus, achter accu),
– 31 (retourleiding vanaf accu, massa),
– 58 (achteruitrijlicht).
Gebruik geen kroonsteentjes.
z Gebruik een krimptang voor het verbinden van de kabels.
Voor verbindingen die niet opnieuw losgemaakt mogen worden, kunt u de kabel-
einden aan elkaar solderen en daarna isoleren.
_AMP100.book Seite 53 Dienstag, 8. März 2011 9:45 21