Velleman WT3116 Handleiding

Type
Handleiding
WT3116_v2 VELLEMAN
- 16 -
5. Technical Specifications
Power Supply 90~240VAC / 50~60Hz
Power Consumption < 25W
Dimensions 620 x 405 x 275mm
Total Weight 4.75kg
For more info concerning this product, please visit our website www.velleman.eu.
The information in this manual is subject to change without prior notice.
WT3116 SCOREBORD/SPORTTIMER
1. Inleiding
Aan alle ingezetenen van de Europese Unie
Belangrijke milieu-informatie betreffende dit product
Dit symbool op het toestel of de verpakking geeft aan dat, als het na zijn levenscyclus wordt weggeworpen,
dit toestel schade kan toebrengen aan het milieu.
Gooi dit toestel (en eventuele batterijen) niet bij het gewone huishoudelijke afval; het moet bij een
gespecialiseerd bedrijf terechtkomen voor recyclage.
U moet dit toestel naar uw verdeler of naar een lokaal recyclagepunt brengen.
Respecteer de plaatselijke milieuwetgeving.
Hebt u vragen, contacteer dan de plaatselijke autoriteiten inzake verwijdering.
Dank u voor uw aankoop! Lees deze handleiding grondig voor u het toestel in gebruik neemt. Werd het toestel
beschadigd tijdens het transport, installeer het dan niet en raadpleeg uw dealer. De garantie geldt niet voor schade
door het negeren van bepaalde richtlijnen in deze handleiding en schade door wijzigingen die de gebruiker heeft
aangebracht aan het toestel. Uw dealer zal de verantwoordelijkheid afwijzen voor defecten of problemen die hier
rechtstreeks verband mee houden. Opmerking: dit scorebord is NIET waterdicht.
2. Omschrijving
1. aan-uitschakelaar
2. voedingsadapter
fig. 1
fig. 2
WT3116_v2 VELLEMAN
- 17 -
3. Het scorebord opstellen
Voed het scorebord door de voedingsadapter aan de voedingsingang te sluiten (zie fig. 1). Koppel de
voedingsadapter aan het lichtnet.
Schakel het scorebord in of uit via de aan-uitschakelaar. Na enkele seconden is het scoreboard geïnitialiseerd.
Druk eenmaal op GAME SELECT. De led naast timer & score knippert.
Druk op CLEAR. Stel vervolgens de timer in met M+1/M-1 en S+1/S-1, en stel de balbezittimer in met S+1/S-1
in het shotclockmenu.
Druk op START/STOP in het timermenu om de timer en de balbezittimer te starten en laat beide enkele
seconden lopen. Druk opnieuw op START/STOP in het timermenu.
Druk op RESET TIMER en RESET SHOT CLOCK. Het scorebord geeft de laatst opgeslagen weergave weer.
Druk op GAME SELECT om het instelmenu te verlaten.
4. Gebruik
A. TIMER & SCORE (basketbal, handbal, karate, worstelen)
Deze modus geeft de resterende tijd en de score weer.
Bovenste rij: speelduur (max. 99:59)
Onderste rij: score (max. 199)
Afteltimer
Omschrijving
Toets
Display
Timer
Shot Clock
1. Selecteer spelmodus
0:00
0 0
2. Roep de laatste instellingen op
20:00
0 0
3. Wis vorige instellingen
0:00
0 0
4. Stel de tijd in (bv. 20 min.)
20:00
0 0
5. Stel de timer voor het balbezit in
20:00
0 0
6. Balbezittimer is ingesteld
19:59
0 0
7. Stel periode in
1234
●●●●
8. Schot raakt de basketring
19:58
0 0
9. Spel is onderbroken
19:50
0 0
10. Herstart het spel & balbezittimer
19:49
0 0
10.1. 30 seconden zijn verlopen
19:28
0 0
WT3116_v2 VELLEMAN
- 18 -
10.2. Herstel 30 seconden
19:28
0 0
10.3. Herstart het spel
19:27
0 0
11. Speltijd is verlopen
0:00
0 0
12. Stel een nieuw spel in
20:00
0 0
Speltimer is te laat gestopt: stel het verschil bij met en .
Druk op om de hoorn te luiden.
Score
Omschrijving
Toets
Display
1. Bezoekers scoren
19:20
0 1
2. Thuisploeg scoort
19:15
1 1
3. Thuisploeg verliest een punt of foutief opgeteld punt wordt
afgetrokken
19:15
0 1
4. Herstel de scores
19:15
0 0
Fout
Omschrijving
Toets
Display
1. Bezoekers maken een fout
19:20
0 1
2. Thuisploeg maakt een fout
19:15
1 1
3. Thuisploeg maakt een tweede fout
19:15
2 1
4. Herstel
19:15
0 0
Druk op of om te schakelen tussen de thuisploeg en de bezoekers. Druk op of r bonuspunten.
Opteltimer
Omschrijving
Toets
Display
Timer
Shot Clock
1. Selecteer spelmodus
20:00
0 0
2. Wis vorige instellingen
0:00
0 0
3. Stel het scorebord in optelmodus
0:00
WT3116_v2 VELLEMAN
- 19 -
0 0
4. Stel de tijd in (bv. 20 min.)
20:00
0 0
5. Roep de laatste instellingen op
20:00
0 0
6. Speltijd keert terug naar 0:00
0:00
0 0
7. Start het spel en de balbezittimer
0:01
0 0
8. Spel is onderbroken
0:09
0 0
9. Herstel de balbezittimer
0:09
0 0
10. Herstart het spel
0:10
0 0
11.Stop de balbezittimer
0:19
0 0
12. Speltijd is verlopen
20:00
0 0
13. Herstel speltijd
0:00
0 0
WT3116_v2 VELLEMAN
- 20 -
Speltimer is te laat gestopt: stel het verschil bij met en .
Druk op en daarna op om naar de aftelmodus terug te keren
B. SCORE & SETS (volleybal, badminton, tafeltennis)
Deze spelmodus geeft de gewonnen sets en de score weer.
Bovenste rij: score (max. 99)
Onderste rij: sets (max. 199)
Score / sets / opslag
Omschrijving
Toets
Display
1. Selecteer spelmodus
0 0
0 0
2. Thuisploeg / bezoekers slaan eerste op
0 0
0 0
3. Thuisploeg scoort
1 0
0 0
4. Bezoekers scoren
1 1
0 0
5. Bezoekers winnen de eerste set
1 1
0 1
6. Ploegen wisselen van kant
1 1
1 0
7. Herstel scores
0 0
0 0
Druk op om een punt in te trekken.
Druk op en geef het exacte puntenaantal in indien u een fout heeft begaan.
C. CHRONOMETER
Bovenste rij: minuten en seconden (max. 59:59)
Onderste rij: uren (max. 199) en 1/100 seconde (max. 99)
Chronometer
Omschrijving
Toets
Display
1. Selecteer spelmodus
0:00
00
2. Start de chronometer
0:00
01
3. Stop de chronometer
15:24
2 93
WT3116_v2 VELLEMAN
- 21 -
4. Herstel de chronometer
0:00
00
Druk op terwijl de chronometer loopt om de tijd op de display te stoppen. De chronometer blijft intern
echter doorlopen. UP knippert op de display. Druk op de chronometer verder op de display te laten
lopen.
WT3116_v2 VELLEMAN
- 22 -
D. WEDSTRIJD- & HOUDGREEPTIMER (judo)
Deze modus geeft de wedstrijdduur een de verstreken tijd van de houdgreep aan.
Bovenste rij: wedstrijdduur (max. 99:59)
Onderste rij: tijdsduur van de houdgreep (max. 30)
Wedstrijd- & houdgreeptimer
Omschrijving
Toets
Display
Timer
Shot Clock
1. Selecteer spelmodus
5:00
30
2. Stel de tijd in (bv. 5 min.)
5:00
30
3. Sla de tijdsduur van de houdgreep in het geheugen op
5:00
0
4. Herstel de tijdsduur van de houdgreep indien nodig
5. Start het gevecht
5:00
1
6. Indien er geen houdgreep is, pauzeer en herstel de tijdsduur van
de houdgreep
4:53
0
7. Houdgreep
4:53
1
8. Stop het gevecht tijdens een houdgreep, pauzeer de
houdgreeptimer
4:35
12
9. Hervat het gevecht en de houdgreeptimer
4:34
13
10. Judoka heeft zich uit houdgreep bevrijd
4:25
22
11. Wedstrijdduur is verlopen, alarm luidt niet indien een judoka de
andere judoka in de houdgreep houdt
0:00
22
12. Herstel de wedstrijduur
5:00
0
De timer werd te laat gestopt: stel het verschil bij met en .
10.1. Volgende houdgreep
1:31
1
10.2. 30 seconden zijn verlopen, het gevecht wordt
automatisch stilgelegd, alarm luidt
1:00
30
WT3116_v2 VELLEMAN
- 23 -
Een judoka in houdgreep heeft al een waza-ari (wordt ippon na 25 seconden): druk op tijdens de
houdgreep. 25 verschijnt onderaan links op de display en het alarm luidt nadat de 25 seconden zijn
verlopen. Druk opnieuw op om de 25 seconden van de display te wissen.
Het gevecht eindigt met een houdgreep (timer geeft tijdens een houdgreep 0:00 weer): het gevecht gaat
door zonder alarm zodat de houdgreeptimer doorloopt. Indien de houdgreep wordt gelost, druk op . Het
alarm luidt en het gevecht eindigt.
WT3116_v2 VELLEMAN
- 24 -
E. AFTELTIMER VOOR RONDEN & PAUZES (boksen)
Deze spelmodus geeft de rondetijden en het rondenummer weer.
Bovenste rij: rondetijd (max. 99:59)
Onderste rij: rondenummer (max. 99)
Afteltimer voor ronden & pauzes
Omschrijving
Toets
Display
Timer
Shot Clock
1. Selecteer spelmodus
0:00
0 0
2. Stel rondetijd in (bv. 3 min.)
3:00
0 0
3. Sla de tijd in het geheugen op
0:00
0 0
4. Stel de pauzeduur in (bv. 1 min.)
1:00
0 0
5. Sla de tijd in het geheugen op
0:00
0 0
6. Stel het aantal ronden in (bv. 3 ronden)
0:00
3 0
7. Keer terug naar de tijdsweergave
3:00
1 0
8. Start het gevecht
2:59
1 0
9. Onderbreek het gevecht
2:35
1 0
10. Hervat het gevecht
2:34
1 0
11. Een bokser wordt tegen de grond geslagen
1:34
1 0
12. Het gevecht hervat
1:28
1 0
12.1. Een bokser wordt tegen de grond geslagen
1:20
1 0
12.2. 10 seconden verlopen, stop de aftel- en
rondetimer
1:10
1 0
12.3. Het gevecht is voorbij, luid het alarm
1:10
1 0
WT3116_v2 VELLEMAN
- 25 -
13. Eerste ronde is voorbij
0:00
1 0
14. Pauze
0:59
1 0
15. Einde van de pauze
0:00
1 0
16. Volgende rondeduur en nummer verschijnen op
de display
3:00
2 0
17. Aantal ingestelde ronden zijn voorbij
0:00
3 0
18. Begin een nieuw gevecht
3:00
1 0
WT3116_v2 VELLEMAN
- 26 -
De wedstrijdtimer is te laat gestopt: stel de timer bij met en ; stel de ronde bij met .
De timer verstrijkt (0:00) terwijl een bokser op de mat ligt: het gevecht loopt door zonder alarm zodat het
aftellen niet wordt onderbroken.
Wijzigen van de ronde-/pauzeduur: druk op en hestel.
In de laatste ronde wordt de pauzetimer niet meer weergegeven.
F. ELEKTRONISCHE METRONOOM
Bovenste rij: ritme
Rij onderaan links: aantal pieptonen per minuut
Rij onderaan rechts: lengte van een pieptoon
Elektronische metronoom
Omschrijving
Toets
Display
Alarm
Stel de lengte van de pieptoon in
0
120 6
Stel het aantal pieptonen in
0
113 6
Start de metronoom
1
113 6
Stop de metronoom
5
113 6
Herstel de metronoom
0
113 6
G. GEPROGRAMMEERDE TIMER (intervaltraining)
Deze timer telt af en geeft max. 9 time periodes weer.
Bovenste rij: timer (max. 99:59)
Rij onderaan links: aantal herhalingen (max. 9)
Rij onderaan rechts: programmanummer (max. 9)
Geprogrammeerde timer
Omschrijving
Toets
Display
Alarm
1. Stel de tijd in voor programma 1 (P1)
5:00
1 P1
2. Sla P1 in het geheugen op enter en geef de tijden voor de volgende
programma’s in indien nodig.
0:00
1 P2
3. Vervolledig de programmering. Stel het aantal herhalingen in met
van de shot clock. Druk op en . De huidige ronde wordt
weergegeven en de timer stopt.
5:00
1 P1
4. P1 begint af te tellen en het alarm luidt wanneer de timer 0:00
bereikt. Programma P2 wordt gestart. Een ronde bestaat uit het
voltooien van alle programma’s.
4:59
1 P1
0:00
1 P2
WT3116_v2 VELLEMAN
- 27 -
3:00
1 P3
0:00
1 P4
5:00
1 P5
.
.
.
4:59
2 P1
5. Stop
2:28
9 P1
7. Terug naar het begin van het programma
5:00
0 P1
Wijzigen van de geprogrammeerde tijden: druk op en herprogrammeer.
H. KLOK & ALARM
Dit scorebord geeft het uur weer in 12h-formaat. Tijdens het instellen van het uur wordt het uur echter in 24h-
formaat weergegeven.
Bovenste rij: uren en minuten
Onderste rij: seconden
Klok & alarm
Omschrijving
Toets
Display
Timer
Shot Clock
1. Stop de klok om het uur in te stellen
0:00
00
2. Stel het uur en de minuten in met de toetsen onder de timer.
Gebruik de toetsen onder de shot clock om de seconden in te stellen
14:49
13
3. Bevestig
2:49
13
4. Alarmmodus
12:00
AL oF
5. Alarm aan/uit
12:00
AL on
6. Stel de alarmtijd in
13:41
AL on
WT3116_v2 VELLEMAN
- 28 -
7. Keer terug naar de tijdweergave
2:51
25
Het scorebord luidt 5 maal wanneer de alarmtijd is bereikt.
De huidige tijd en alarmtijd worden bij een stroomonderbreking niet in het geheugen opgeslagen.
I. ANDERE FUNCTIES
Druk op om het alarmsignaal te luiden.
Regel het volume van het alarm met .
Druk op (indien de led brandt) om de laatste minuut in seconden weer te geven.

Documenttranscriptie

5. Technical Specifications Power Supply Power Consumption Dimensions Total Weight 90~240VAC / 50~60Hz < 25W 620 x 405 x 275mm 4.75kg For more info concerning this product, please visit our website www.velleman.eu. The information in this manual is subject to change without prior notice. WT3116 – SCOREBORD/SPORTTIMER 1. Inleiding Aan alle ingezetenen van de Europese Unie Belangrijke milieu-informatie betreffende dit product Dit symbool op het toestel of de verpakking geeft aan dat, als het na zijn levenscyclus wordt weggeworpen, dit toestel schade kan toebrengen aan het milieu. Gooi dit toestel (en eventuele batterijen) niet bij het gewone huishoudelijke afval; het moet bij een gespecialiseerd bedrijf terechtkomen voor recyclage. U moet dit toestel naar uw verdeler of naar een lokaal recyclagepunt brengen. Respecteer de plaatselijke milieuwetgeving. Hebt u vragen, contacteer dan de plaatselijke autoriteiten inzake verwijdering. Dank u voor uw aankoop! Lees deze handleiding grondig voor u het toestel in gebruik neemt. Werd het toestel beschadigd tijdens het transport, installeer het dan niet en raadpleeg uw dealer. De garantie geldt niet voor schade door het negeren van bepaalde richtlijnen in deze handleiding en schade door wijzigingen die de gebruiker heeft aangebracht aan het toestel. Uw dealer zal de verantwoordelijkheid afwijzen voor defecten of problemen die hier rechtstreeks verband mee houden. Opmerking: dit scorebord is NIET waterdicht. fig. 1 2. Omschrijving 1. aan-uitschakelaar 2. voedingsadapter fig. 2 WT3116_v2 - 16 - VELLEMAN 3. Het scorebord opstellen  Voed het scorebord door de voedingsadapter aan de voedingsingang te sluiten (zie fig. 1). Koppel de voedingsadapter aan het lichtnet.  Schakel het scorebord in of uit via de aan-uitschakelaar. Na enkele seconden is het scoreboard geïnitialiseerd.  Druk eenmaal op GAME SELECT. De led naast timer & score knippert.  Druk op CLEAR. Stel vervolgens de timer in met M+1/M-1 en S+1/S-1, en stel de balbezittimer in met S+1/S-1 in het shotclockmenu.  Druk op START/STOP in het timermenu om de timer en de balbezittimer te starten en laat beide enkele seconden lopen. Druk opnieuw op START/STOP in het timermenu.  Druk op RESET TIMER en RESET SHOT CLOCK. Het scorebord geeft de laatst opgeslagen weergave weer.  Druk op GAME SELECT om het instelmenu te verlaten. 4. Gebruik A. TIMER & SCORE (basketbal, handbal, karate, worstelen) Deze modus geeft de resterende tijd en de score weer. Bovenste rij: speelduur (max. 99:59) Onderste rij: score (max. 199) Afteltimer Toets Timer Shot Clock Omschrijving Display Hoorn 0:00 1. Selecteer spelmodus 00 20:00 2. Roep de laatste instellingen op 00 0:00 3. Wis vorige instellingen 00 20:00 4. Stel de tijd in (bv. 20 min.) 00 20:00 5. Stel de timer voor het balbezit in 00 19:59 6. Balbezittimer is ingesteld 00 1234 7. Stel periode in ●●●● 19:58 8. Schot raakt de basketring 00 19:50 9. Spel is onderbroken 00 19:49 10. Herstart het spel & balbezittimer 00 19:28 10.1. 30 seconden zijn verlopen 00 WT3116_v2 - 17 - VELLEMAN 19:28 10.2. Herstel 30 seconden 00 19:27 10.3. Herstart het spel 00 0:00 11. Speltijd is verlopen 00 20:00 12. Stel een nieuw spel in 00  Speltimer is te laat gestopt: stel het verschil bij met  Druk op om de hoorn te luiden. en . Score Omschrijving Toets Display 19:20 1. Bezoekers scoren 01 19:15 2. Thuisploeg scoort 11 3. Thuisploeg verliest een punt of foutief opgeteld punt wordt afgetrokken 19:15 4. Herstel de scores 19:15 01 00 Fout Omschrijving Toets Display 19:20 1. Bezoekers maken een fout 01 19:15 2. Thuisploeg maakt een fout 11 19:15 3. Thuisploeg maakt een tweede fout 21 19:15 4. Herstel 00  Druk op Opteltimer of om te schakelen tussen de thuisploeg en de bezoekers. Druk op Toets Timer Shot Clock Omschrijving of r bonuspunten. Display Alarm 20:00 1. Selecteer spelmodus 00 0:00 2. Wis vorige instellingen 00 3. Stel het scorebord in optelmodus WT3116_v2 0:00 - 18 - VELLEMAN 00 20:00 4. Stel de tijd in (bv. 20 min.) 00 20:00 5. Roep de laatste instellingen op 00 0:00 6. Speltijd keert terug naar 0:00 00 0:01 7. Start het spel en de balbezittimer 00 0:09 8. Spel is onderbroken 00 0:09 9. Herstel de balbezittimer 00 0:10 10. Herstart het spel 00 0:19 11.Stop de balbezittimer 00 20:00 12. Speltijd is verlopen 00 0:00 13. Herstel speltijd 00 WT3116_v2 - 19 - VELLEMAN  Speltimer is te laat gestopt: stel het verschil bij met en .  Druk op en daarna op om naar de aftelmodus terug te keren B. SCORE & SETS (volleybal, badminton, tafeltennis) Deze spelmodus geeft de gewonnen sets en de score weer. Bovenste rij: score (max. 99) Onderste rij: sets (max. 199) Score / sets / opslag Omschrijving Toets Display 00 1. Selecteer spelmodus 00 ●0 2. Thuisploeg / bezoekers slaan eerste op 0 00 10 3. Thuisploeg scoort 00 11 4. Bezoekers scoren 00 11 5. Bezoekers winnen de eerste set 01 11 6. Ploegen wisselen van kant 10 00 7. Herstel scores 00  Druk op  Druk op om een punt in te trekken. en geef het exacte puntenaantal in indien u een fout heeft begaan. C. CHRONOMETER Bovenste rij: minuten en seconden (max. 59:59) Onderste rij: uren (max. 199) en 1/100 seconde (max. 99) Chronometer Omschrijving Toets Display 0:00 1. Selecteer spelmodus 00 0:00 2. Start de chronometer 01 15:24 3. Stop de chronometer 2 93 WT3116_v2 - 20 - VELLEMAN 0:00 4. Herstel de chronometer 00  Druk op terwijl de chronometer loopt om de tijd op de display te stoppen. De chronometer blijft intern echter doorlopen. UP knippert op de display. Druk op lopen. WT3116_v2 - 21 - de chronometer verder op de display te laten VELLEMAN D. WEDSTRIJD- & HOUDGREEPTIMER (judo) Deze modus geeft de wedstrijdduur een de verstreken tijd van de houdgreep aan. Bovenste rij: wedstrijdduur (max. 99:59) Onderste rij: tijdsduur van de houdgreep (max. 30) Wedstrijd- & houdgreeptimer Toets Omschrijving Timer Shot Clock Display 5:00 1. Selecteer spelmodus 30 5:00 2. Stel de tijd in (bv. 5 min.) 30 5:00 3. Sla de tijdsduur van de houdgreep in het geheugen op 0 4. Herstel de tijdsduur van de houdgreep indien nodig 5:00 5. Start het gevecht 1 6. Indien er geen houdgreep is, pauzeer en herstel de tijdsduur van de houdgreep 4:53 7. Houdgreep 4:53 0 1 8. Stop het gevecht tijdens een houdgreep, pauzeer de houdgreeptimer 4:35 9. Hervat het gevecht en de houdgreeptimer 4:34 12 13 4:25 10. Judoka heeft zich uit houdgreep bevrijd 22 1:31 10.1. Volgende houdgreep 1 10.2. 30 seconden zijn verlopen, het gevecht wordt automatisch stilgelegd, alarm luidt 1:00 30 11. Wedstrijdduur is verlopen, alarm luidt niet indien een judoka de andere judoka in de houdgreep houdt 0:00 12. Herstel de wedstrijduur 5:00 22 0  De timer werd te laat gestopt: stel het verschil bij met WT3116_v2 - 22 - en . VELLEMAN  Een judoka in houdgreep heeft al een waza-ari (wordt ippon na 25 seconden): druk op tijdens de houdgreep. 25 verschijnt onderaan links op de display en het alarm luidt nadat de 25 seconden zijn verlopen. Druk opnieuw op om de 25 seconden van de display te wissen.  Het gevecht eindigt met een houdgreep (timer geeft tijdens een houdgreep 0:00 weer): het gevecht gaat door zonder alarm zodat de houdgreeptimer doorloopt. Indien de houdgreep wordt gelost, druk op . Het alarm luidt en het gevecht eindigt. WT3116_v2 - 23 - VELLEMAN E. AFTELTIMER VOOR RONDEN & PAUZES (boksen) Deze spelmodus geeft de rondetijden en het rondenummer weer. Bovenste rij: rondetijd (max. 99:59) Onderste rij: rondenummer (max. 99) Afteltimer voor ronden & pauzes Toets Omschrijving Timer Shot Clock Display 0:00 1. Selecteer spelmodus 0 0 3:00 2. Stel rondetijd in (bv. 3 min.) 0 0 0:00 3. Sla de tijd in het geheugen op 0 0 1:00 4. Stel de pauzeduur in (bv. 1 min.) 0 0 0:00 5. Sla de tijd in het geheugen op 0 0 0:00 6. Stel het aantal ronden in (bv. 3 ronden) 3 0 3:00 7. Keer terug naar de tijdsweergave 1 0 2:59 8. Start het gevecht 1 0 2:35 9. Onderbreek het gevecht 1 0 2:34 10. Hervat het gevecht 1 0 1:34 11. Een bokser wordt tegen de grond geslagen 1 0 1:28 12. Het gevecht hervat 1 0 1:20 12.1. Een bokser wordt tegen de grond geslagen 1 12.2. 10 seconden verlopen, stop de aftel- en rondetimer 0 1:10 1 0 1:10 12.3. Het gevecht is voorbij, luid het alarm 1 WT3116_v2 Alarm - 24 - 0 VELLEMAN 0:00 13. Eerste ronde is voorbij 1 0:59 14. Pauze 1 0 0:00 15. Einde van de pauze 1 16. Volgende rondeduur en –nummer verschijnen op de display 0 3:00 2 0 0:00 17. Aantal ingestelde ronden zijn voorbij 3 0 3:00 18. Begin een nieuw gevecht 1 WT3116_v2 0 - 25 - 0 VELLEMAN  De wedstrijdtimer is te laat gestopt: stel de timer bij met en ; stel de ronde bij met .  De timer verstrijkt (0:00) terwijl een bokser op de mat ligt: het gevecht loopt door zonder alarm zodat het aftellen niet wordt onderbroken.  Wijzigen van de ronde-/pauzeduur: druk op en hestel.  In de laatste ronde wordt de pauzetimer niet meer weergegeven. F. ELEKTRONISCHE METRONOOM Bovenste rij: ritme Rij onderaan links: aantal pieptonen per minuut Rij onderaan rechts: lengte van een pieptoon Elektronische metronoom Omschrijving Toets Display Alarm 0 Stel de lengte van de pieptoon in 120 6 0 Stel het aantal pieptonen in 113 6 1 Start de metronoom 113 6 5 Stop de metronoom 113 6 0 Herstel de metronoom 113 6 G. GEPROGRAMMEERDE TIMER (intervaltraining) Deze timer telt af en geeft max. 9 time periodes weer. Bovenste rij: timer (max. 99:59) Rij onderaan links: aantal herhalingen (max. 9) Rij onderaan rechts: programmanummer (max. 9) Geprogrammeerde timer Omschrijving Toets Display Alarm 5:00 1. Stel de tijd in voor programma 1 (P1) 1 P1 2. Sla P1 in het geheugen op enter en geef de tijden voor de volgende programma’s in indien nodig. 3. Vervolledig de programmering. Stel het aantal herhalingen in met van de shot clock. Druk op en . De huidige ronde wordt weergegeven en de timer stopt. 4. P1 begint af te tellen en het alarm luidt wanneer de timer 0:00 bereikt. Programma P2 wordt gestart. Een ronde bestaat uit het voltooien van alle programma’s. 0:00 1 P2 5:00 1 P1 4:59 1 P1 0:00 1 P2 WT3116_v2 - 26 - VELLEMAN 3:00 1 P3 0:00 1 P4 5:00 1 P5 . . . 4:59 2 P1 2:28 5. Stop 9 P1 5:00 7. Terug naar het begin van het programma 0 P1  Wijzigen van de geprogrammeerde tijden: druk op en herprogrammeer. H. KLOK & ALARM Dit scorebord geeft het uur weer in 12h-formaat. Tijdens het instellen van het uur wordt het uur echter in 24hformaat weergegeven. Bovenste rij: uren en minuten Onderste rij: seconden Klok & alarm Omschrijving Timer Toets Shot Clock Display 0:00 1. Stop de klok om het uur in te stellen 00 2. Stel het uur en de minuten in met de toetsen onder de timer. Gebruik de toetsen onder de shot clock om de seconden in te stellen 14:49 3. Bevestig 2:49 13 13 12:00 4. Alarmmodus AL oF 12:00 5. Alarm aan/uit AL on 13:41 6. Stel de alarmtijd in AL on WT3116_v2 - 27 - VELLEMAN 2:51 7. Keer terug naar de tijdweergave 25  Het scorebord luidt 5 maal wanneer de alarmtijd is bereikt.  De huidige tijd en alarmtijd worden bij een stroomonderbreking niet in het geheugen opgeslagen. I. ANDERE FUNCTIES  Druk op om het alarmsignaal te luiden.  Regel het volume van het alarm met .  Druk op (indien de led brandt) om de laatste minuut in seconden weer te geven. WT3116_v2 - 28 - VELLEMAN
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78

Velleman WT3116 Handleiding

Type
Handleiding