Garmin 1.2-Liter Pump Kit (Reactor 40 system) Installatie gids

Type
Installatie gids
HYDRAULISCHE POMP 1,2 EN
2,0 LITER
Installatie-instructies
Belangrijke veiligheidsinformatie
WAARSCHUWING
Lees de gids Belangrijke veiligheids- en productinformatie in de
verpakking voor productwaarschuwingen en andere belangrijke
informatie.
U bent verantwoordelijk voor de veilige en voorzichtige besturing
van uw vaartuig. De stuurautomaat is een hulpmiddel waarmee
u de boot beter kunt besturen. Dit ontheft u echter niet van uw
verantwoordelijkheid om de boot veilig te besturen. Voorkom
gevaarlijke navigatie en zorg ervoor dat het roer nooit
onbemand is.
Wees altijd in staat om snel de handmatige besturing van uw
boot over te nemen.
VOORZICHTIG
Draag altijd een veiligheidsbril, oorbeschermers en een
stofmasker tijdens het boren, zagen en schuren.
LET OP
Om schade aan uw boot te voorkomen, moet de stuurautomaat
door een gekwalificeerde nautische installateur worden
gemonteerd. Voor een juiste installatie is speciale kennis van
hydraulische stuurinrichtingen en nautische elektronische
systemen vereist.
Controleer voordat u gaat boren of zagen wat zich aan de
andere kant van het oppervlak bevindt.
Deze pomp is alleen geschikt voor gebruik in combinatie met
Garmin stuurautomaten. Pogingen deze pomp met een ander
systeem te gebruiken, kunnen leiden tot schade aan het
systeem, de pomp of het vaartuig.
De hydraulische pomp bestuurt de boot door middel van
interactie met de hydraulische stuurinrichting, aan de hand van
de opdrachten van de stuurautomaat. De pomp hoort niet bij het
corepack van de stuurautomaat omdat het type pomp dat u
gebruikt met uw stuurautomaat wordt bepaald door het formaat
en type stuurinrichting van uw boot.
Het toestel registreren
Vul de onlineregistratie vandaag nog in zodat wij u beter kunnen
helpen. Bewaar uw originele aankoopbewijs of een fotokopie op
een veilige plek.
1
Ga naar my.garmin.com.
2
Aanmelden bij uw Garmin
®
account.
Benodigd gereedschap
Veiligheidsbril
Boormachine en boren
Moersleutels
Momentsleutel (voor installatie ongebalanceerde set)
Draadkniptang/-striptang
Schroevendraaiers: Kruiskop en plat
Kabelbinders
Corrosieremmende spray voor boten
Hydraulische slang met krimpfittingen of vervangbare
fittingen die een minimale classificatie hebben van 1000 psi
Hydraulische T-connectors
Schroefdraadafdichtmiddel
Hydraulisch ontluchtingsgereedschap
Hydraulische vloeistof
Ongebalanceerde set (bij installatie in een boot met een
ongebalanceerde stuurcilinder, onderdeelnummer
010-11201-00)
Montageschroeven: Er worden montageschroeven
meegeleverd in de pompset, maar als de geleverde
schroeven niet geschikt zijn voor het montageoppervlak,
moet u zelf voorzien in de juiste soort schroeven.
Aandachtspunten bij de montage
Voordat u de pomp installeert, moet u bepalen welk type
hydraulische besturing in uw boot aanwezig is. Ook dient u
de hydraulische schema's te raadplegen. Elke boot is anders.
Daarom moet u rekening houden met het bestaande
hydraulische schema voordat u een montageplaats voor de
pomp kiest (Aandachtspunten met betrekking tot
hydraulische onderdelen, pagina 1).
De pomp moet binnen 0,5 meter (19 in.) van de ECU worden
geplaatst.
De kabels die de pomp verbinden met de ECU kunnen niet
worden verlengd.
U dient de pomp indien mogelijk in horizontale positie te
monteren.
Als horizontaal monteren niet mogelijk is, dient u de pomp
verticaal te monteren met de pompkopconnectors omhoog
gericht.
Monteer de pomp op een plaats die bereikbaar is voor de
hydraulische leidingen van de stuurinrichting van de boot.
De pomp monteren
Als uw boot een stuurinrichting met een ongebalanceerde
cilinder heeft, moet u de pomp opnieuw configureren voordat u
de pomp kunt monteren (De ongebalanceerde klep kalibreren,
pagina 3).
Kies eerst een plaats voor de pomp (Aandachtspunten bij de
montage, pagina 1) en bepaal welk bevestigingsmateriaal u
nodig hebt (Benodigd gereedschap, pagina 1).
1
Plaats de pomp op de gewenste montageplaats en teken de
montagegaten op de ondergrond af. Gebruik de pomp zelf
als sjabloon.
2
Gebruik een boortje dat geschikt is voor het
bevestigingsmateriaal en boor de vier gaten in het
bevestigingsoppervlak.
3
Gebruik het betreffende bevestigingsmateriaal om de pomp
op de plaats te bevestigen.
Aandachtspunten met betrekking tot
hydraulische onderdelen
LET OP
Gebruik de stuurautomaat nooit om de boot te besturen voordat
elk onderdeel van het hydraulische systeem is ontlucht.
Wanneer er een hydraulische leiding wordt toegevoegd aan het
systeem, gebruik dan alleen leidingen met machinaal
vervaardigde of zelf te vervangen fittingen met een minimum
belasting van 6.895 kPa (1000 lbf/in²).
Gebruik geen loodgieterstape voor hydraulische fittingen.
Gebruik een schroefdraadborging die speciaal is bedoeld voor
watersporttoepassingen op alle pijpdraden in het hydraulische
systeem.
Voordat u de pomp aansluit op de hydraulische leidingen, dient
u het schema voor het hydraulische systeem van u boot te
bekijken, zodat u weet waar u de fittingen en de slang voor de
pomp moet aansluiten.
December 2017
190-02320-75_0A
De pomp heeft twee sets slangaansluitfittingen voor
verschillende slangconfiguraties. U kunt een van de sets of
beide sets gebruiken. Voeg zo nodig een hydraulische slang
toe.
Als uw boot een stuurinrichting met een ongebalanceerde
cilinder heeft, dient u de optionele ongebalanceerde kleppenset
(De ongebalanceerde kleppenset installeren, pagina 2) te
installeren.
De ongebalanceerde kleppenset installeren
Als uw boot een stuurinrichting met ongebalanceerde cilinder
heeft, dient u de optioneel verkrijgbare ongebalanceerde
kleppenset te installeren. De ongebalanceerde kleppenset is
verkrijgbaar bij Garmin dealers.
1
Verwijder de vier schroeven waarmee het spruitstuk
À
aan
het pomphuis
Á
is bevestigd en haal het spruitstuk uit het
pomphuis.
2
Vervang de O-ringen op het pomphuis door de in de
ongebalanceerde kleppenset
Â
geleverde O-ringen.
3
Plaats de ongebalanceerde klep
Ã
tussen het pomphuis en
het spruitstuk, met de O-ringen op de ongebalanceerde klep
Ä
aan de kant van het spruitstuk.
4
Breng schroefdraadafdichtmiddel aan op de langere
schroeven uit de ongebalanceerde kleppenset
Å
en sluit het
spruitstuk en de ongebalanceerde klep met behulp van de
schroeven aan op het pomphuis.
5
Draai de schroeven aan op 3,95 N-m (35 lbf-in.).
Als de hydraulische leidingen zijn aangesloten, dient u de
ongebalanceerde klep te kalibreren (De ongebalanceerde klep
kalibreren, pagina 3).
Hydraulische schema's
LET OP
Indien de stuurinrichting van uw boot niet overeenkomt met een
van de hydraulische schema's in deze handleiding en u niet
zeker weet hoe u de pomp moet installeren, neem dan contact
op met Garmin Product Support.
Voordat u de pomp installeert, moet u bepalen welk type
hydraulische besturing in uw boot aanwezig is. Elke boot is
anders. Daarom moet u rekening houden met bepaalde
aspecten van het bestaande hydraulische schema voordat u
een montageplaats voor de pomp kiest.
Schema enkel stuurwiel zonder stuurbekrachtiging
À
Shadow Drive
klep
Raadpleeg de installatie-instructies in het
corepack van de stuurautomaat als u de Shadow
Drive klep gaat installeren.
OPMERKING: U kunt de Shadow Drive klep
installeren in de stuurboord- of in de bakboordlei-
ding.
Á
Stuurboordlei-
ding
Â
Retourleiding
Ã
Bakboordleiding
Ä
Pomp U dient de pomp indien mogelijk in horizontale
positie te monteren.
Als horizontaal monteren niet mogelijk is, dient u
de pomp verticaal te monteren met de pompkop-
connectors omhoog gericht.
Å
Stuurwiel
Æ
Stuurcilinders Als uw boot een stuurinrichting met een ongeba-
lanceerde cilinder heeft, dient u de optionele
ongebalanceerde kleppenset te installeren (De
ongebalanceerde kleppenset installeren,
pagina 2).
Schema dubbele bediening zonder stuurbekrachtiging
À
Retourleiding
Á
Stuurboordlei-
ding
Â
Shadow Drive
klep
Raadpleeg de installatie-instructies in het
corepack van de stuurautomaat als u de Shadow
Drive klep gaat installeren.
OPMERKING: U kunt de Shadow Drive klep
installeren in de stuurboord- of in de bakboordlei-
ding.
Ã
Bakboordleiding
Ä
Pomp U dient de pomp indien mogelijk in horizontale
positie te monteren.
Als horizontaal monteren niet mogelijk is, dient u
de pomp verticaal te monteren met de pompkop-
connectors omhoog gericht.
Å
Onderste
bediening
Æ
Bovenste
bediening
Ç
Stuurcilinders Als uw boot een stuurinrichting met een ongeba-
lanceerde cilinder heeft, dient u de optionele
ongebalanceerde kleppenset (De ongebalan-
ceerde kleppenset installeren, pagina 2) te
installeren.
Schema enkel stuurwiel met stuurbekrachtiging
LET OP
De pomp moet voor een goede werking worden geïnstalleerd
tussen de cilinder en de stuurbekrachtiging.
2
De Shadow Drive klep moet voor een goede werking worden
geïnstalleerd tussen het stuurwiel en de stuurbekrachtiging.
OPMERKING: Het kan nodig zijn de stuurbekrachtiging te
verwijderen om bij de fittingen, slangen en ontluchtingsfitting te
kunnen komen.
À
Stuurboordlei-
ding
Á
Stuurbekrachti-
ging
Â
Retourleiding
Ã
Bakboordleiding
Ä
Shadow Drive
klep
Raadpleeg de installatie-instructies in het
corepack van de stuurautomaat als u de Shadow
Drive klep gaat installeren.
OPMERKING: U kunt de Shadow Drive klep
installeren in de stuurboord- of in de bakboordlei-
ding.
Å
Pomp U dient de pomp indien mogelijk in horizontale
positie te monteren.
Als horizontaal monteren niet mogelijk is, dient u
de pomp verticaal te monteren met de pompkop-
connectors omhoog gericht.
Æ
Stuurwiel
Ç
Stuurcilinders Als uw boot een stuurinrichting met een ongeba-
lanceerde cilinder heeft, dient u de optionele
ongebalanceerde kleppenset (De ongebalan-
ceerde kleppenset installeren, pagina 2) te
installeren.
De hydraulische leidingen aansluiten op de pomp
Raadpleeg de schema's voor hulp (Hydraulische schema's,
pagina 2).
1
Koppel de benodigde leidingen los van het hydraulische
systeem.
2
Voeg een T-connector toe aan de stuurboord- en
bakboordleidingen van het systeem tussen het roer en de
stuurcilinder.
OPMERKING: Als de boot een stuurbekrachtiging heeft,
voegt u de T-connectors toe tussen de stuurbekrachtiging en
de stuurcilinder.
3
Voer een van onderstaande handelingen uit:
Als er op de boot geen retourleiding is aangesloten op het
stuurwiel, voegt u voldoende hydraulische slang toe om
de retourfitting op het roer te verbinden met de middelste
pompfitting.
Als er wel een retourleiding is aangesloten op het
stuurwiel, voegt u een T-connector toe aan de
retourleiding. Als de retourleiding is aangesloten op de
stuurbekrachtiging, dient u de T-connector toe te voegen
aan de retourleiding tussen de stuurbekrachtiging en het
stuurwiel.
4
Voeg hydraulische slang toe aan de ongebruikte fitting op
elke T-connector. Gebruik voldoende slang om de T-
connector te verbinden met de pompfittingen.
5
Verbind de T-connectors van de bakboord- en
stuurboordleidingen met de bijbehorende pompfittings, zoals
weergegeven in het onderdelenschema voor uw hydraulische
configuratie.
6
Installeer de Shadow Drive klep in de hydraulische leiding
aan stuurboord of bakboord tussen het stuurwiel en de T-
connector die is aangesloten op de pomp.
Raadpleeg de installatie-instructies in het corepack van de
stuurautomaat als u de Shadow Drive klep gaat installeren.
Aandachtspunten bij de aansluiting
Raadpleeg de installatie-instructies in het corepack van de
stuurautomaat als u de ECU gaat installeren.
U dient de pomp te monteren en aan te sluiten op het
hydraulische systeem voordat u de pomp aansluit op de
ECU.
Sluit de twee kabels van de pomp aan op de poorten op de
ECU die zijn aangeduid met DRIVE en FEEDBACK.
Sommige Garmin pompen en ECU modellen gebruiken
connectors die een kwartslag moeten worden gedraaid op de
kabels en poorten, maar andere modellen gebruiken
schroefdraadconnectors. Als de verbindingen op de kabel van
de pomp die u hebt aangeschaft niet overeenkomen met uw
ECU-model, kunt u de mof van de kabel verwijderen en deze
vervangen door een klik-mof die is meegeleverd of die u kunt
aanschaffen bij uw Garmin dealer.
De installatie voltooien
1
Volg de instructies bij het corepack van de stuurautomaat om
de overige onderdelen van de stuurautomaat te installeren.
2
Volg de instructies bij het corepack van de stuurautomaat om
het hydraulische systeem te ontluchten.
3
Spuit een laagje corrosieremmende spray voor boten op het
pomphuis en het spruitstuk om corrosie te voorkomen.
Garmin raadt u aan deze spray één keer per jaar opnieuw
aan te brengen om de levensduur van de pomp te verlengen.
Configuratie en service
De ongebalanceerde klep kalibreren
Voordat u de ongebalanceerde klep kunt kalibreren, dient u alle
hydraulische leidingen aan te sluiten op de pomp.
Als u de optionele ongebalanceerde kleppenset hebt
geïnstalleerd, omdat uw boot een stuurinrichting met een
ongebalanceerde cilinder heeft, dient u de klep te kalibreren.
1
Zoek de messing kalibratieschroeven
À
aan weerszijden van
de ongebalanceerde-klepbehuizing.
2
Draai beide kalibratieschroeven zo ver mogelijk aan.
3
Meet de afstand waarmee elke schroef uit de klepbehuizing
steekt.
3
4
Als deze afstand niet voor beide schroeven gelijk is, draait u
de kortere schroef iets losser totdat beide schroeven even
veel uitsteken.
5
Draai beide schroeven tweeëneenhalve slag los.
De afsluitkleppen sluiten en openen
LET OP
Zorg bij het openen van de afsluitklep dat de messing schroeven
niet voorbij hun stoppunt worden gedraaid. Als de schroeven
voorbij hun stoppunt worden gedraaid, kan dit het spruitstuk
permanent beschadigen.
De pomp is voorzien van drie afsluitkleppen die de pomp
isoleren van het hydraulische systeem als dit moet worden
nagekeken en gerepareerd.
Als de afsluitkleppen gesloten zijn, kan de boot normaal worden
bestuurd en kan de stuurautomaat de stuurinrichting niet
besturen. Als de afsluitkleppen gesloten zijn, kunt u de pomp
voor reparatie verwijderen van het spruitstuk zonder
hydraulische leidingen te ontkoppelen.
1
Draai de klepschroeven volledig aan om de afsluitkleppen te
sluiten
À
.
2
Draai de schroeven volledig los om de afsluitkleppen te
openen.
De pomp van het spruitstuk verwijderen
VOORZICHTIG
Zorg dat de pomp en het spruitstuk schoon blijven als u de
onderdelen loskoppelt. Eventueel vuil in de pomp of het
spruitstuk kan tot stuurstoringen of zelfs uitval van de
stuurinrichting leiden.
Voordat u de pomp van het hydraulische systeem kunt
verwijderen, dient u de afsluitkleppen te sluiten (De
afsluitkleppen sluiten en openen, pagina 4).
1
Verwijder de inbusbouten
À
waarmee het spruitstuk op de
pomp is bevestigd.
2
Koppel de pompkabels los van de ECU.
3
Verwijder de pomp van de montageplek.
De pomp opnieuw aansluiten op het spruitstuk
1
Monteer de pomp op zijn oorspronkelijke plaats.
2
Sluit de pompkabels aan op de ECU.
3
Sluit het spruitstuk aan op de pomp met de vier inbusbouten.
4
Open de afsluitkleppen (De afsluitkleppen sluiten en openen,
pagina 4).
Specificaties
Afmetingen (L × B × H) 31,75 x 11,43 x 10,16 cm (12,5 x 4,5 x 4 in.)
Gewicht 3,2 kg (7,05 lbs.)
Temperatuurbereik Van -10° tot 60°C (van 14° tot 140°F)
Materiaal Spruitstuk: Aluminiumlegering
Pomphuis: Zinklegering
Zuiger/rotor: Gehard staal
Motor: Magneet, koper, koolstofstaal
Voeten: Rubber
© 2017 Garmin Ltd. of haar dochtermaatschappijen
Garmin
®
en het Garmin logo zijn handelsmerken van Garmin Ltd. of haar
dochtermaatschappijen, geregistreerd in de Verenigde Staten en andere landen.
Teflon
®
is een handelsmerk van DuPont
. Uflex
®
en MasterDrive
zijn handelsmerken
van de UltraFlex Group.
support.garmin.com

Documenttranscriptie

HYDRAULISCHE POMP 1,2 EN 2,0 LITER Installatie-instructies Belangrijke veiligheidsinformatie WAARSCHUWING Lees de gids Belangrijke veiligheids- en productinformatie in de verpakking voor productwaarschuwingen en andere belangrijke informatie. U bent verantwoordelijk voor de veilige en voorzichtige besturing van uw vaartuig. De stuurautomaat is een hulpmiddel waarmee u de boot beter kunt besturen. Dit ontheft u echter niet van uw verantwoordelijkheid om de boot veilig te besturen. Voorkom gevaarlijke navigatie en zorg ervoor dat het roer nooit onbemand is. Wees altijd in staat om snel de handmatige besturing van uw boot over te nemen. VOORZICHTIG Draag altijd een veiligheidsbril, oorbeschermers en een stofmasker tijdens het boren, zagen en schuren. LET OP Om schade aan uw boot te voorkomen, moet de stuurautomaat door een gekwalificeerde nautische installateur worden gemonteerd. Voor een juiste installatie is speciale kennis van hydraulische stuurinrichtingen en nautische elektronische systemen vereist. Controleer voordat u gaat boren of zagen wat zich aan de andere kant van het oppervlak bevindt. Deze pomp is alleen geschikt voor gebruik in combinatie met Garmin stuurautomaten. Pogingen deze pomp met een ander systeem te gebruiken, kunnen leiden tot schade aan het systeem, de pomp of het vaartuig. De hydraulische pomp bestuurt de boot door middel van interactie met de hydraulische stuurinrichting, aan de hand van de opdrachten van de stuurautomaat. De pomp hoort niet bij het corepack van de stuurautomaat omdat het type pomp dat u gebruikt met uw stuurautomaat wordt bepaald door het formaat en type stuurinrichting van uw boot. Het toestel registreren Vul de onlineregistratie vandaag nog in zodat wij u beter kunnen helpen. Bewaar uw originele aankoopbewijs of een fotokopie op een veilige plek. 1 Ga naar my.garmin.com. 2 Aanmelden bij uw Garmin account. • • • • Schroefdraadafdichtmiddel Hydraulisch ontluchtingsgereedschap Hydraulische vloeistof Ongebalanceerde set (bij installatie in een boot met een ongebalanceerde stuurcilinder, onderdeelnummer 010-11201-00) • Montageschroeven: Er worden montageschroeven meegeleverd in de pompset, maar als de geleverde schroeven niet geschikt zijn voor het montageoppervlak, moet u zelf voorzien in de juiste soort schroeven. Aandachtspunten bij de montage • Voordat u de pomp installeert, moet u bepalen welk type hydraulische besturing in uw boot aanwezig is. Ook dient u de hydraulische schema's te raadplegen. Elke boot is anders. Daarom moet u rekening houden met het bestaande hydraulische schema voordat u een montageplaats voor de pomp kiest (Aandachtspunten met betrekking tot hydraulische onderdelen, pagina 1). • De pomp moet binnen 0,5 meter (19 in.) van de ECU worden geplaatst. • De kabels die de pomp verbinden met de ECU kunnen niet worden verlengd. • U dient de pomp indien mogelijk in horizontale positie te monteren. • Als horizontaal monteren niet mogelijk is, dient u de pomp verticaal te monteren met de pompkopconnectors omhoog gericht. • Monteer de pomp op een plaats die bereikbaar is voor de hydraulische leidingen van de stuurinrichting van de boot. De pomp monteren Als uw boot een stuurinrichting met een ongebalanceerde cilinder heeft, moet u de pomp opnieuw configureren voordat u de pomp kunt monteren (De ongebalanceerde klep kalibreren, pagina 3). Kies eerst een plaats voor de pomp (Aandachtspunten bij de montage, pagina 1) en bepaal welk bevestigingsmateriaal u nodig hebt (Benodigd gereedschap, pagina 1). 1 Plaats de pomp op de gewenste montageplaats en teken de montagegaten op de ondergrond af. Gebruik de pomp zelf als sjabloon. Gebruik een boortje dat geschikt is voor het 2 bevestigingsmateriaal en boor de vier gaten in het bevestigingsoppervlak. 3 Gebruik het betreffende bevestigingsmateriaal om de pomp op de plaats te bevestigen. Aandachtspunten met betrekking tot hydraulische onderdelen ® Benodigd gereedschap • • • • • • • • • Veiligheidsbril Boormachine en boren Moersleutels Momentsleutel (voor installatie ongebalanceerde set) Draadkniptang/-striptang Schroevendraaiers: Kruiskop en plat Kabelbinders Corrosieremmende spray voor boten Hydraulische slang met krimpfittingen of vervangbare fittingen die een minimale classificatie hebben van 1000 psi • Hydraulische T-connectors LET OP Gebruik de stuurautomaat nooit om de boot te besturen voordat elk onderdeel van het hydraulische systeem is ontlucht. Wanneer er een hydraulische leiding wordt toegevoegd aan het systeem, gebruik dan alleen leidingen met machinaal vervaardigde of zelf te vervangen fittingen met een minimum belasting van 6.895 kPa (1000 lbf/in²). Gebruik geen loodgieterstape voor hydraulische fittingen. Gebruik een schroefdraadborging die speciaal is bedoeld voor watersporttoepassingen op alle pijpdraden in het hydraulische systeem. Voordat u de pomp aansluit op de hydraulische leidingen, dient u het schema voor het hydraulische systeem van u boot te bekijken, zodat u weet waar u de fittingen en de slang voor de pomp moet aansluiten. December 2017 190-02320-75_0A De pomp heeft twee sets slangaansluitfittingen voor verschillende slangconfiguraties. U kunt een van de sets of beide sets gebruiken. Voeg zo nodig een hydraulische slang toe. Als uw boot een stuurinrichting met een ongebalanceerde cilinder heeft, dient u de optionele ongebalanceerde kleppenset (De ongebalanceerde kleppenset installeren, pagina 2) te installeren. De ongebalanceerde kleppenset installeren Als uw boot een stuurinrichting met ongebalanceerde cilinder heeft, dient u de optioneel verkrijgbare ongebalanceerde kleppenset te installeren. De ongebalanceerde kleppenset is verkrijgbaar bij Garmin dealers. 1 Verwijder de vier schroeven waarmee het spruitstukÀ aan het pomphuis Á is bevestigd en haal het spruitstuk uit het pomphuis. À Shadow Drive™ klep Á Stuurboordleiding Â Ã Ä Å Æ Raadpleeg de installatie-instructies in het corepack van de stuurautomaat als u de Shadow Drive klep gaat installeren. OPMERKING: U kunt de Shadow Drive klep installeren in de stuurboord- of in de bakboordleiding. Retourleiding Bakboordleiding Pomp U dient de pomp indien mogelijk in horizontale positie te monteren. Als horizontaal monteren niet mogelijk is, dient u de pomp verticaal te monteren met de pompkopconnectors omhoog gericht. Stuurwiel Stuurcilinders Als uw boot een stuurinrichting met een ongebalanceerde cilinder heeft, dient u de optionele ongebalanceerde kleppenset te installeren (De ongebalanceerde kleppenset installeren, pagina 2). Schema dubbele bediening zonder stuurbekrachtiging 2 Vervang de O-ringen op het pomphuis door de in de ongebalanceerde kleppenset  geleverde O-ringen. 3 Plaats de ongebalanceerde klep à tussen het pomphuis en het spruitstuk, met de O-ringen op de ongebalanceerde klep Ä aan de kant van het spruitstuk. 4 Breng schroefdraadafdichtmiddel aan op de langere schroeven uit de ongebalanceerde kleppenset Å en sluit het spruitstuk en de ongebalanceerde klep met behulp van de schroeven aan op het pomphuis. 5 Draai de schroeven aan op 3,95 N-m (35 lbf-in.). Als de hydraulische leidingen zijn aangesloten, dient u de ongebalanceerde klep te kalibreren (De ongebalanceerde klep kalibreren, pagina 3). Hydraulische schema's LET OP Indien de stuurinrichting van uw boot niet overeenkomt met een van de hydraulische schema's in deze handleiding en u niet zeker weet hoe u de pomp moet installeren, neem dan contact op met Garmin Product Support. Voordat u de pomp installeert, moet u bepalen welk type hydraulische besturing in uw boot aanwezig is. Elke boot is anders. Daarom moet u rekening houden met bepaalde aspecten van het bestaande hydraulische schema voordat u een montageplaats voor de pomp kiest. À Á Â Ã Ä Retourleiding Stuurboordleiding Shadow Drive klep Raadpleeg de installatie-instructies in het corepack van de stuurautomaat als u de Shadow Drive klep gaat installeren. OPMERKING: U kunt de Shadow Drive klep installeren in de stuurboord- of in de bakboordleiding. Bakboordleiding Pomp Schema enkel stuurwiel zonder stuurbekrachtiging Å Onderste bediening Æ Bovenste bediening Ç Stuurcilinders U dient de pomp indien mogelijk in horizontale positie te monteren. Als horizontaal monteren niet mogelijk is, dient u de pomp verticaal te monteren met de pompkopconnectors omhoog gericht. Als uw boot een stuurinrichting met een ongebalanceerde cilinder heeft, dient u de optionele ongebalanceerde kleppenset (De ongebalanceerde kleppenset installeren, pagina 2) te installeren. Schema enkel stuurwiel met stuurbekrachtiging LET OP De pomp moet voor een goede werking worden geïnstalleerd tussen de cilinder en de stuurbekrachtiging. 2 De Shadow Drive klep moet voor een goede werking worden geïnstalleerd tussen het stuurwiel en de stuurbekrachtiging. OPMERKING: Het kan nodig zijn de stuurbekrachtiging te verwijderen om bij de fittingen, slangen en ontluchtingsfitting te kunnen komen. 4 Voeg hydraulische slang toe aan de ongebruikte fitting op elke T-connector. Gebruik voldoende slang om de Tconnector te verbinden met de pompfittingen. 5 Verbind de T-connectors van de bakboord- en stuurboordleidingen met de bijbehorende pompfittings, zoals weergegeven in het onderdelenschema voor uw hydraulische configuratie. 6 Installeer de Shadow Drive klep in de hydraulische leiding aan stuurboord of bakboord tussen het stuurwiel en de Tconnector die is aangesloten op de pomp. Raadpleeg de installatie-instructies in het corepack van de stuurautomaat als u de Shadow Drive klep gaat installeren. Aandachtspunten bij de aansluiting À Stuurboordleiding Á Stuurbekrachtiging Â Ã Ä Å Æ Ç Retourleiding Bakboordleiding Shadow Drive klep Pomp Raadpleeg de installatie-instructies in het corepack van de stuurautomaat als u de Shadow Drive klep gaat installeren. OPMERKING: U kunt de Shadow Drive klep installeren in de stuurboord- of in de bakboordleiding. U dient de pomp indien mogelijk in horizontale positie te monteren. Als horizontaal monteren niet mogelijk is, dient u de pomp verticaal te monteren met de pompkopconnectors omhoog gericht. Stuurwiel Stuurcilinders Als uw boot een stuurinrichting met een ongebalanceerde cilinder heeft, dient u de optionele ongebalanceerde kleppenset (De ongebalanceerde kleppenset installeren, pagina 2) te installeren. De hydraulische leidingen aansluiten op de pomp Raadpleeg de schema's voor hulp (Hydraulische schema's, pagina 2). 1 Koppel de benodigde leidingen los van het hydraulische systeem. 2 Voeg een T-connector toe aan de stuurboord- en bakboordleidingen van het systeem tussen het roer en de stuurcilinder. OPMERKING: Als de boot een stuurbekrachtiging heeft, voegt u de T-connectors toe tussen de stuurbekrachtiging en de stuurcilinder. 3 Voer een van onderstaande handelingen uit: • Als er op de boot geen retourleiding is aangesloten op het stuurwiel, voegt u voldoende hydraulische slang toe om de retourfitting op het roer te verbinden met de middelste pompfitting. • Als er wel een retourleiding is aangesloten op het stuurwiel, voegt u een T-connector toe aan de retourleiding. Als de retourleiding is aangesloten op de stuurbekrachtiging, dient u de T-connector toe te voegen aan de retourleiding tussen de stuurbekrachtiging en het stuurwiel. • Raadpleeg de installatie-instructies in het corepack van de stuurautomaat als u de ECU gaat installeren. • U dient de pomp te monteren en aan te sluiten op het hydraulische systeem voordat u de pomp aansluit op de ECU. • Sluit de twee kabels van de pomp aan op de poorten op de ECU die zijn aangeduid met DRIVE en FEEDBACK. Sommige Garmin pompen en ECU modellen gebruiken connectors die een kwartslag moeten worden gedraaid op de kabels en poorten, maar andere modellen gebruiken schroefdraadconnectors. Als de verbindingen op de kabel van de pomp die u hebt aangeschaft niet overeenkomen met uw ECU-model, kunt u de mof van de kabel verwijderen en deze vervangen door een klik-mof die is meegeleverd of die u kunt aanschaffen bij uw Garmin dealer. De installatie voltooien 1 Volg de instructies bij het corepack van de stuurautomaat om de overige onderdelen van de stuurautomaat te installeren. 2 Volg de instructies bij het corepack van de stuurautomaat om het hydraulische systeem te ontluchten. 3 Spuit een laagje corrosieremmende spray voor boten op het pomphuis en het spruitstuk om corrosie te voorkomen. Garmin raadt u aan deze spray één keer per jaar opnieuw aan te brengen om de levensduur van de pomp te verlengen. Configuratie en service De ongebalanceerde klep kalibreren Voordat u de ongebalanceerde klep kunt kalibreren, dient u alle hydraulische leidingen aan te sluiten op de pomp. Als u de optionele ongebalanceerde kleppenset hebt geïnstalleerd, omdat uw boot een stuurinrichting met een ongebalanceerde cilinder heeft, dient u de klep te kalibreren. 1 Zoek de messing kalibratieschroeven À aan weerszijden van de ongebalanceerde-klepbehuizing. 2 Draai beide kalibratieschroeven zo ver mogelijk aan. 3 Meet de afstand waarmee elke schroef uit de klepbehuizing steekt. 3 4 Als deze afstand niet voor beide schroeven gelijk is, draait u de kortere schroef iets losser totdat beide schroeven even veel uitsteken. 5 Draai beide schroeven tweeëneenhalve slag los. De afsluitkleppen sluiten en openen LET OP Zorg bij het openen van de afsluitklep dat de messing schroeven niet voorbij hun stoppunt worden gedraaid. Als de schroeven voorbij hun stoppunt worden gedraaid, kan dit het spruitstuk permanent beschadigen. De pomp is voorzien van drie afsluitkleppen die de pomp isoleren van het hydraulische systeem als dit moet worden nagekeken en gerepareerd. Als de afsluitkleppen gesloten zijn, kan de boot normaal worden bestuurd en kan de stuurautomaat de stuurinrichting niet besturen. Als de afsluitkleppen gesloten zijn, kunt u de pomp voor reparatie verwijderen van het spruitstuk zonder hydraulische leidingen te ontkoppelen. 1 Draai de klepschroeven volledig aan om de afsluitkleppen te sluiten À. 2 Koppel de pompkabels los van de ECU. 3 Verwijder de pomp van de montageplek. De pomp opnieuw aansluiten op het spruitstuk 1 Monteer de pomp op zijn oorspronkelijke plaats. 2 Sluit de pompkabels aan op de ECU. 3 Sluit het spruitstuk aan op de pomp met de vier inbusbouten. 4 Open de afsluitkleppen (De afsluitkleppen sluiten en openen, pagina 4). Specificaties Afmetingen (L × B × H) 31,75 x 11,43 x 10,16 cm (12,5 x 4,5 x 4 in.) Gewicht 3,2 kg (7,05 lbs.) Temperatuurbereik Van -10° tot 60°C (van 14° tot 140°F) Materiaal Spruitstuk: Aluminiumlegering Pomphuis: Zinklegering Zuiger/rotor: Gehard staal Motor: Magneet, koper, koolstofstaal Voeten: Rubber © 2017 Garmin Ltd. of haar dochtermaatschappijen Garmin en het Garmin logo zijn handelsmerken van Garmin Ltd. of haar dochtermaatschappijen, geregistreerd in de Verenigde Staten en andere landen. 2 Draai de schroeven volledig los om de afsluitkleppen te ® openen. De pomp van het spruitstuk verwijderen Teflon is een handelsmerk van DuPont™. Uflex en MasterDrive™ zijn handelsmerken van de UltraFlex Group. ® VOORZICHTIG Zorg dat de pomp en het spruitstuk schoon blijven als u de onderdelen loskoppelt. Eventueel vuil in de pomp of het spruitstuk kan tot stuurstoringen of zelfs uitval van de stuurinrichting leiden. Voordat u de pomp van het hydraulische systeem kunt verwijderen, dient u de afsluitkleppen te sluiten (De afsluitkleppen sluiten en openen, pagina 4). 1 Verwijder de inbusbouten À waarmee het spruitstuk op de pomp is bevestigd. support.garmin.com ®
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4

Garmin 1.2-Liter Pump Kit (Reactor 40 system) Installatie gids

Type
Installatie gids