2K WWE 2K18 de handleiding

Type
de handleiding
2
BELANGRIJKE GEZONDHEIDSWAARSCHUWING:
LICHTGEVOELIGE AANVALLEN.
Bij een zeer klein percentage personen kan een aanval optreden wanneer zij worden blootgesteld
aan bepaalde visuele beelden, waaronder lichtflitsen of bepaalde patronen die in videogames
kunnen voorkomen. Ook bij mensen die geen ziektegeschiedenis hebben van dergelijke
aandoeningen of van epilepsie kan een lichte aandoening optreden waardoor zij “lichtgevoelige
epileptische aanvallen” ervaren bij het bekijken van videogames. Deze aanvallen kunnen gepaard
gaan met een licht gevoel in het hoofd, verminderend gezichtsvermogen, zenuwtrekken in het
gezicht of de ogen, trillen van armen of benen, desoriëntatie, verwarring, tijdelijk verlies van
bewustzijn en bewusteloosheid of stuiptrekkingen waarvan verwondingen als gevolg van vallen
of het in aanraking komen met nabije objecten het gevolg kunnen zijn. Bij het ondervinden
van een van deze symptomen, moet de game onmiddelijk worden gestopt en een arts worden
geraadpleegd. Ouders moeten letten op deze symptomen of hun kinderen ernaar vragen - deze
aanvallen treden vaker op bij kinderen en tieners. Het risico kan worden verminderd door verder
van het scherm af te gaan zitten; een kleiner scherm te gebruiken; in een goed verlichte kamer te
spelen en niet te spelen indien slaperig of moe. Wanneer bij uzelf of een van uw familieleden een
ziektegeschiedenis van epilepsie bestaat, dient voor het spelen een arts te worden geraadpleegd.
Productondersteuning:
http://support.2k.com
Opmerking: de online functies van WWE 2K18 zullen
beschikbaar zijn tot 31 mei 2019. We behouden ons het recht voor
om online functies aan te passen of te annuleren. Eventuele wijzigingen
zullen 30 dagen van tevoren worden aangekondigd.
3
BESTURING TOETSENBORD
ACTIE TOETS
WAKE UP TAUNT 1
WISSELEN TUSSEN SPECIALE MOVES /
FINISHERS 2
TAUNT TEGENSTANDER 3
TAUNT PUBLIEK 4
PAUZEREN ESC
HUIDIGE DOEL TONEN C
FRONTALE FACELOCK / GRIJPEN PIJLTJE OMLAAG
IRISH WHIP / PIN PIJLTJE NAAR RECHTS
SPECIALE MOVE / FINISHER / OMG! PIJLTJE OMHOOG
UITHAAL PIJLTJE NAAR LINKS
OMG! / DOELWIT LEDEMATEN
SPECIALE TOETS E
KLIMMEN / VOORWERPEN PAKKEN /
VOORWERP GEBRUIKEN Q
TEGENAANVALLEN / (INGEDRUKT
HOUDEN) TEGENSTANDER SLEPEN F
(INGEDRUKT HOUDEN+BEWEGEN)
RENNEN SHIFT (LINKS)
4
ANDERE TEGENSTANDER KIEZEN
(MITS HANDMATIG DOELZOEKEN
IS INGESCHAKELD)
F1
OMHOOG VERPLAATSEN W
OMLAAG VERPLAATSEN S
NAAR LINKS VERPLAATSEN A
NAAR RECHTS VERPLAATSEN D
CHAIN WRESTLING OMHOOG SPATIEBALK + W
CHAIN WRESTLING OMLAAG SPATIEBALK + S
CHAIN WRESTLING LINKS SPATIEBALK + A
CHAIN WRESTLING RECHTS SPATIEBALK + D
CHAIN WRESTLING SPECIALE TOETS SPATIEBALK
5
BESTURING
GRIJPEN
Normal Grapple (normale grijpaanval):
W/S/A/D + Pijltje omlaag
Strong Grapple (sterke grijpaanval):
W/S/A/D + Pijltje omlaag ingedrukt houden
Tegenstander omdraaien:
Spatiebalk + A/D
Snapmare naar zithouding: Spatiebalk + S
FRONTALE FACELOCK
Vastzetten:
Als je een vijand wilt grijpen met een
Front Facelock (frontale facelock) druk je op Pijltje
omlaag zonder dat je een bepaalde richting indrukt
Grijpaanval:
W/S/A/D + Pijltje omlaag
Werkende houdgreep:
Pijltje omlaag zonder dat je een bepaalde
richting indrukt
Onderwerping:
Pijltje omlaag ingedrukt houden
Uithaal: Pijltje naar links
Irish whip: Pijltje naar rechts
Frontale facelock loslaten: Q
Richten op ledemaat: E + Pijltje naar rechts/
Pijltje omlaag/Pijltje omhoog/Pijltje naar links
SLEPEN
Grijp je tegenstander in een frontale facelock
en druk op F om hem te slepen. Of je kunt een
staande of knielende tegenstander slepen
door E ingedrukt te houden en op F te drukken.
Verdedigers kunnen ontsnappen als ze staand
gesleept worden door snel achter elkaar
op Pijltje naar rechts te drukken. Je kunt
een gevloerde tegenstander slepen door F
ingedrukt te houden.
Omgevingsaanval: Druk op A en houd Pijltje
naar links ingedrukt.
Druk op A + houd E en Pijltje naar links
ingedrukt om een tegenstander over de touwen
te gooien.
Irish whip: Pijltje naar rechts
Snapmare: Spatiebalk + S
Frontale facelock: Pijltje omlaag
Loslaten: Q
DRAGEN
Draag een staande tegenstander door E
ingedrukt te houden en Spatiebalk + W/S/A/D
in te drukken. Je kunt bepaalde grapples
onderbreken en je tegenstander dragen door
E ingedrukt te houden als je de draagpose
inneemt. Verdedigers kunnen aan het dragen
ontsnappen door snel achter elkaar op Pijltje
naar rechts te drukken.
Grijpen: Pijltje omlaag
Omgevingsaanval: A + Pijltje naar links
Positie veranderen: Spatiebalk + W/S/A/D
6
TEGENSTANDER VERPLAATSEN
Gebruik de Spatiebalk + W/S/A/D om een gevloerde
of verdoofde tegenstander te verplaatsen.
GEVLOERDE TEGENSTANDER
Tegenstander optillen: Spatiebalk + W
Tegenstander omdraaien: Spatiebalk + A/D
Snapmare naar zithouding: Spatiebalk + S
Vanaf het hoofd, de zij of de voeten kun je de
volgende acties uitvoeren:
Grijpen: Pijltje omlaag
Krachtig uithalen:
Pijltje naar links ingedrukt houden
Onderwerping:
Pijltje omlaag ingedrukt houden
Richten op ledemaat:
E
+
Pijltje omlaag
ONDERWERPINGEN
Gebruik Spatiebalk + W/S/A/D om de slider te
verplaatsen in de onderwerpingsminigame. Als
verdediger (blauw) moet je de slider van de aanvaller
(rood) vermijden! Grijp de gloeiende bol om je
tegenstander vast te zetten of om te ontsnappen!
ONDERWERPINGEN
(ALTERNATIEF)
Er is ook een alternatief
onderwerpingsmechanisme beschikbaar in
WWE 2K18. Indien geselecteerd, moeten de
aanvaller en verdediger tegen elkaar strijden
door snel de getoonde toetsen Pijltje omlaag/
Pijltje naar links/Pijltje omhoog/Pijltje naar
rechts in te drukken tijdens onderwerpingen.
Let goed op, want de toets die moet worden
ingedrukt verandert steeds tijdens de
onderwerpingspoging.
PINFALLS
Druk op het Pijltje omlaag als de meter zich in
het doelgebied bevindt om te ontsnappen.
Als je de Rope Break-vaardigheid hebt en je
in de buurt van de touwen staat, kun je op het
Pijltje naar rechts drukken om een handmatige
Rope Break uit te voeren.
Dirty Pins
Als je de Dirty Pin-vaardigheid hebt en je
tegenstander evenwijdig aan de touwen ligt,
kun je het Pijltje naar rechts ingedrukt houden
om een Dirty Pin uit te voeren!
TEGENAANVALLEN
F-pictogram: Normal reversal (normale
tegenaanval). Deze move heeft één
tegenaanval. Hiervoor heb je een voorraad van
één tegenaanval nodig.
Groen F-pictogram: Minor Reversal (kleine
tegenaanval). Deze move heeft ook een Major
Reversal (grote tegenaanval). Hiervoor heb je
een voorraad van één tegenaanval nodig.
Oranje F-pictogram: Major reversal (grote
tegenaanval). Laatste mogelijkheid tot een
tegenaanval voor deze move. Hiervoor heb je
een voorraad van twee tegenaanvallen nodig.
Grote tegenaanvallen vereisen
meer voorraad, maar verzwakken je
tegenstander tijdelijk.
7
TEGENSTANDER VERDOOFD
IN DE HOEK
Tegenstander omdraaien:
Spatiebalk + A/D
Optillen en op turnbuckle
(spanwartel) plaatsen: Spatiebalk + W
In Tree Of Woe plaatsen (op z'n kop
ophangen in de hoek): Spatiebalk + S
TEGENSTANDER VERDOOFD
TEGEN DE TOUWEN
Tegenstander verdoofd tegen middelste
touw plaatsen: Spatiebalk + A of D
CHAIN WRESTLING
Chain wrestling vindt plaats aan het begin van
een 1-op-1 of Tag team-wedstrijd als beide
Superstars tegelijk proberen te grijpen. Je kunt
Chain wrestling ook activeren door E ingedrukt
te houden en op Pijltje omlaag te drukken.
Bij een Lock Up tijdens Chain Wrestling, kun
je proberen om het voordeel te krijgen door
een combinatiehoudgreep te kiezen (Pijltje
naar links, Pijltje omhoog of Pijltje naar
rechts). Tijdens een combinatiehoudgreep
zoek je de hotspot met Spatiebalk + W/S/A/D.
De aanvaller kan zijn tegenstander ook slaan
(Pijltje naar links) of in de armgreep (Pijltje
omlaag) nemen.
LADDER
Klim een ladder op en voer een duikaanval uit
op een tegenstander aan de rand van de ring.
Om een ladder tegen de touwen te zetten,
gebruik je W/S/A/D om richting de touwen te
bewegen, houd je E ingedrukt en druk je op Q.
ROLL OUT
Als je een Roll Out doet, blijf je liggen aan de
rand van de ring terwijl je Rollout-meter volloopt.
Als de meter vol is, ben je hersteld en ontvang je
een Buff. Je kunt op het Pijltje omlaag drukken
als de meter oranje is om eerder te herstellen,
maar je zult een Debuff ontvangen.
TAFEL
Beschadig je tegenstander met tafels om hun
Table Break-meter vol te laten lopen. Door de
meter van de tegenstander te vullen, speel je
Table Grapples vrij, waarmee je ze door een
tafel kunt raggen zonder een Table Finisher te
gebruiken. Het Table Break-pictogram geeft
aan wanneer een Table Grapple kan worden
uitgevoerd door op het Pijltje omlaag te
drukken. Als de tegenstander tegen een tafel
leunt die in een hoek staat, kun je hem ook met
een Running Strike door de tafel beuken.
HANDMATIG RICHTEN
In WWE 2K18 staat Manual Targeting
(handmatig richten) standaard aan. Je kunt
naar een ander doelwit schakelen door op F1
te drukken. De naam van je nieuwe doelwit
verschijnt kort boven het hoofd van je Superstar.
8
1. Tegenaanval-prompt: Time F nauwkeurig om de aanval van de tegenstander om te
zetten in een tegenaanval.
2. Gezondheidsmeter: Hou je gezondheid in de gaten als je tegenstander je pijn doet.
3. Uithoudingsvermogen: Als deze meter leeg is, kun je minder snel lopen en bijkomen
en kun je tijdelijk niet rennen.
4. Momentumbalk: Bouw momentum op door aanvallen uit te voeren en te taunten.
Bereik 100% om een speciale move te verdienen en bereik 150% om een afmaker
te verdienen.
5. Speciale move/afmaker: Druk op Pijltje omhoog zodra het pictogram in beeld
verschijnt om je speciale move/afmaker uit te voeren.
6. Tegenaanvallen: Toont het aantal tegenaanvallen dat je tot je beschikking hebt.
Deze worden vanzelf geleidelijk aangevuld.
GAMESCHERM
1
5
46
3
2
9
WWE CREATIONS
In de creatiesuite van WWE 2K18 kun je je WWE-ervaring aanpassen met behulp van
robuustere en krachtigere opties dan ooit tevoren.
Custom Video (aangepaste video): De gebruiker kan zijn eigen video maken die wordt
vertoond op de Titantron tijdens een opkomst.
Custom Victory (aangepaste overwinning): De gebruiker kan zijn eigen
Face-and-Heel-overwinningsscènes creëren voor zijn Custom Superstar of een
WWE Superstar naar keuze.
Highlight Reel (hoogtepuntenvideo): Tijdens een wedstrijd kan de gebruiker een stuk
naar keuze opnemen en die opname toevoegen aan zijn Custom Video, nu met ondersteuning
van een vrije camera. Sla een hoogtepunt tijdens de match op zonder dat je het bestand hoeft
te encoderen.
Custom Superstar (aangepaste superster): Stel je eigen Superstar samen met WWE
2Ks uitgebreide ontwerpen en templates. Of pas een van de WWE Superstars aan!
Custom Entrance (aangepaste opkomst): Kies uit verschillende entrees en laat je
Superstar opkomen in stijl.
Custom Move-set (aangepaste moves): Kies uit honderden moves om de ring te
domineren met je Superstar.
Custom Championship (aangepast kampioenschap): Creëer nieuwe
kampioenschapstitels of pas bestaande WWE-titels aan.
Custom Arena (aangepaste arena): Ontwerp een stadion dat de bloedstollende actie
van WWE waardig is. Nieuwe ontwerpen voor de palen en nieuwe zalen.
Custom Show (aangepaste show): Creëer je eigen showmerk voor gebruik in de speltypen
Exhibition en WWE Universe.
NIEUW! Custom Match Types (aangepaste matchtypes): Een nieuwe Match creator
waarmee je een nieuw matchtype kunt creëren en aanpassen. Spelers kunnen hun “brand”
helemaal aanpassen door een complete integratie in het speltype Universe.
Community Creations (community-creaties): Upload je creaties en deel ze met het
WWE Universe!
10
11
WWE UNIVERSE
WWE Universe biedt de ultieme WWE-sandbox-ervaring in WWE 2K18. Boek wedstrijden,
wijs Superstars toe aan shows en pay-per-views, creëer rivaliteiten en bondgenootschappen
of kijk hoe ze vanzelf worden gevormd. Promo's en run-ins zijn nu beschikbaar in dit speltype,
wat Superstars spannende nieuwe mogelijkheden geeft om op te treden tijdens shows. Een
geüpdatete interface geeft weer wat er gebeurt voor elke show, zodat spelers informatie kunnen
vinden over hun favoriete Superstars en kampioenen. Onze nieuwe showpresentatie resulteert
in een authenthieke WWE-ervaring, want je speelt shows in WWE Universe net zoals je ze op
tv zou zien.
12
MyCAREER
MyCAREER zet je in de schoenen van een
WWE
Superstar, waar jouw beslissingen buiten de
ring net zoveel uitmaken als erbinnen. In een uitgebreide MyCAREER kun je vrij rondlopen
backstage en strategieën bedenken om succesvol te worden in de
WWE
. Praat achter de
schermen met
WWE
-bestuurders en collega’s en maak moeilijke beslissingen. Verras andere
WWE
Superstars achter de schermen. Eis een interview met Renee Young om populairder te
worden. Jij bepaalt hoe je je reputatie opbouwt in de
WWE
.
Je komt backstage een grote hoeveelheid persoonlijkheden tegen. Sluit je backstage aan
bij een ruime keuze aan algemeen directeuren en
WWE
Superstars, om je gedroomde plek
in WrestleMania te bereiken. Voer zijmissies uit voor populaire
WWE
Superstars, Legends
en bestuurders. Hoe beruchter je wordt bij het bestuur, hoe meer beloningen je ontgrendelt.
Zo kun je toegang krijgen tot het kantoor van Vince McMahon, waar je de show waar jij aan
meedoet kunt manipuleren. Laat fantastische wedstrijden en boeiende promo’s zien en je
krijgt de kans om je eigen, unieke kampioenschap te houden, zoals Stone Cold Steve Austin
en John Cena.
Geniet van een uitgebreide MyCAREER Invasion. Je komt je vrienden nu backstage tegen.
Begin een tagteam met ze, of zet een hinderlaag op en maak ze je eeuwige vijanden. Al deze
keuzes zijn aan jou. Uiteindelijk bepaal jij hoe jouw WrestleMania-moment eruit ziet.
13
MyPLAYER
Maak je eigen MyPLAYER om te spelen in MyCAREER en ROAD TO GLORY, Elke MyPLAYER
kiest uit een van de acht vechtstijlen: High Flyer, Showboat, Striker, Technician, Brawler, Strong
Style, Powerhouse en Giant. Elke vechtstijl heeft zijn eigen plus- en minpunten. Upgrade je
MyPLAYER door verder te komen in MyCAREER en ROAD TO GLORY, punten te verdienen en
nieuwe onderdelen en moves van Superstars te ontgrendelen.
14
ROAD TO GLORY
ROAD TO GLORY is een totaal nieuwe online ervaring waar MyPLAYERS van over de hele
wereld het tegen elkaar opnemen. Speel dagelijks in je favoriete speltypes om boosts,
Superstar-onderdelen en VC te verdienen! Verhoog je level en pas je MyPLAYER aan om beter
te worden dan de rest. Laat zien dat jij hebt wat nodig is om in echte PPV-evenementen te
komen en daag je favoriete WWE Superstars uit om de speciale beloning te verdienen.
15
YUKE’S
PRODUCENT/SENIOR VICEPRESIDENT
HIROMI FURUTA
ALEGMEEN TECHNISCH DIRECTEUR
HIROKI UENO
SENIOR CREATIEF DIRECTEUR
TAKU CHIHAYA
SENIOR TECHNISCH MANAGEMENT
DIRECTEUR
SHINTARO MATSUBARA
SENIOR ARTDIRECTORS
YOSHIO TOGIYA
GEORGE K ITO
MAKIO YAMANAKA
SENIOR TECHNISCH DIRECTEUREN
TAKASHI TAKEZAWA
TAKANORI MORITA
AKITSUGU HIRANO
TECHNISCH DIRECTEUREN
TSUKASA KATO
HIROSHI FUKUDA
SHUNSUKE HANABUSA
REIJI SATO
ARTDIRECTOR INTERFACE
KAZUNARI NIKE
SENIOR DIRECTEUR GAMEDESIGN
NAOTO UENO
DIRECTEUREN GAMEDESIGN
SHINSUKE GOTO
SHINICHI MIYAMOTO
ARTDIRECTORS
KOJI MAKINO
TAKASHI KOMIYAMA
MASAHIRO NAKATANI
ARI SAWADA
CHIZURU OGURA
TSUKASA HORI
R&D-TEAM
SENIOR TECHNISCH DIRECTEUREN
NOBUYOSHI ONO
HIDEKI SUZUKI
MASAMICHI TAKANO
HOOFDPROGRAMMEURS
MA WENCHAO
TOSHIAKI ISHIHARA
YOSHIRO AOKI
YOUSUKE SAWADA
PROGRAMMEUR
KAZUKI IIBOSHI
SENIOR VICEPRESIDENT/ALGEMEEN
CREATIEF DIRECTEUR
NORIFUMI HARA
ASSISTENT-TECHNISCH DIRECTEUREN
MASASHI ISHIKAWA
JUNICHI TAGUCHI
KOJI HAYASHI
SHOTARO NOTSU
HOOFDPROGRAMMEURS
ATSUSHI NARITA
TAKUYA ISHIBASHI
MASAYUKI MAKITA
TAKAHIRO TANAKA
TAKUYA SUZUKI
TSUBASA ANDO
KOICHI SATO
YOUSUKE YAMAZAKI
PROGRAMMEURS
KOSUKE HAYASHI
MASAKI SAITO
KOJI KURI
EMI ISHII
TSUYOSHI KOBAYASHI
KOUHEI MASUDA
TAKUMI HIROKAWA
HIDENORI MASAKI
RYOUHEI HOSOKAWA
SYUJI MIYASHITA
SHINGO SOGABE
YUKI AWAZU
KOSUKE SAITO
HAO CHENG
KENSUKE SAKAMOTO
NORIKI KAIHOKU
KAZUMA YOSHOU
HIROSHI KANDA
SOTARO ARAKAWA
SHINYA UENO
JUNYA UEDA
YUICHI ASHIBE
YUHO NOMURA
HIDEHIRO BUSHISUE
TAICHI NAGANO
TAKAFUMI YASUDA
YUZURU NAKAMURA
TENMARU TAKASAKI
KAZUHO KANEYA
HARUKA ISOGAI
YUUKI NAKAJIMA
JUNICHI OHTANI
RYOU ABE
YUKIO TAKAHASHI
SHINGO GOTO
PROGRAMMA-ASSISTENTMANAGER
FUMIO YURUGI
ASSISTENTEN SYSTEEMPROGRAMMA
SHINGO YONEDA
TADASHI NAKAMURA
ASSISTENT-DIRECTEUREN
GAMEDESIGN
TAKURO YAMAMORI
TAKAYOSHI AKASAKA
TETSUYA SETA
HOOFD GAMEDESIGNERS
HIDEKAZU TANAKA
KENJI NAKAMURA
MAKOTO YANO
BRYAN WILLIAMS
GAMEDESIGNERS
MIHO WATANABE
DAISUKE OHNO
TATSUYA WATANABE
AKIHIDE IKE
MIKI KUROIWA
AUDIODESIGNERS
KOTARO TAMURA
CHAN KEAN YI
HOOFD MODELONTWERPERS
KAZUHIRO SAITO
TAKAHIRO BANBA
TAKASHI KIMURA
KYOHEI HOSOMI
MODELONTWERPERS
JIE WEI
YUKI MATSUMOTO
MIHO HASHIMOTO
TAKANORI AKIYAMA
HIROKO MINAMI
TAMAYO NOGUCHI
YUSUKE YAMAZAKI
MAKO SUZUKI
SHOMA OSAKABE
KENGO FUKUSHIMA
IBUKI KAJIGAYA
YUKIE ABE
NOBUYUKI FUKASAWA
MAYU DEGAWA
KEIKO ZAMA
JUNICHI KOSHINO
YUTA ICHII
ASSISTENT-ARTDIRECTOR
INTERFACE
SATOSHI KAKUTANI
VORMGEVING INTERFACE
MIHO SHIROTA
NAOMI KANEDA
YUZURU HIROKI
TAKUYA KAWAMORITA
YOKO YAMANE
YOSUKE YAMAGUCHI
TOMOYUKI MATSUMURA
URAN MINEGISHI
ASSISTENT-DIRECTEUREN ANIMATIE
MITSUO SHIMIZU
TAKASHI WATANABE
DAI IWASAKI
WWE 2K18 GAME CREDITS
16
HOOFDANIMATORS
DAIJIRO KAKINUMA
TATSUYA MAKI
TAKAHIRO OSHIDA
KAZUYA INOUE
ANIMATORS
TSUYOSHI FUKUHARA
HIROYUKI WADA
MANAMI ONE
YOSHIYUKI IWAI
NAOKI ISHIYAMA
AKIE OKAJI
ASAKI ARAKAWA
YUYA SHIKADA
ANJELINA QUIJANO
DAVID ONG
AGGIE CHRISTAKIS
DANIEL KITCHENS
MAKOTO NISHIDE
KOHEI GUSHIKEN
TETTA MIYAZAWA
YUJI UNUMA
TETSUSHI OKUBO
TAKAFUMI SHIRATORI
NAOKI SATO
YUKI ENDO
KAZUKI YAMADA
GIICHI KINOSHITA
TOMONORI YOSHIKAWA
ASSISTENTEN GAME-ONTWIKKELING
NAOTO KUGE
MUNECHIKA SUZUKI
JUNICHI HIRAOKA
SAYAKA MORISHIMA
ASSISTENTEN ANIMATIEPARAMETERS
JUNPEI YAMAGUCHI
ARASHI MATSUOKA
SHUNSUKE MATSUNAMI
TSUYOSHI KIMURA
SHINYA TATE
YUKIHITO ONO
ASSISTENT-DIRECTEUREN
KWALITEITSBEWAKING
MASAKI IZUOKA
HOOFD KWALITEITSBEWAKING
MASAYUKI SONEDA
MAMORU OZAKI
MANAGER KWALITEITSBEWAKING
TAKAMASA UCHIDA
TESTER
KINO SAKAGAMI
MANAGER VERTALINGEN
DEREK KESSLER
VERTALERS
LEO KING
ADAM SEACORD
OBJECTIEF-FOTOGRAFIE
SHUN YAMAGUCHI
YOKO SATO
IT-ONDERSTEUNING
KENTARO SETO
KOJI TOMITA
KAZUNORI NAKAGAWA
SYUJI MATSUDAIRA
NORIHIRO MIYATA
ONDERSTEUNING
ADMINISTRATIE
YUKINOBU KIMURA
TSUNEHARU SASAKI
JUNKO MIYAMOTO
SATOMI TAKAO
JURIDISCHE AFDELING
KEIKO SAKAGUCHI
YASUYUKI YAMAMOTO
AFDELING FINANCIËN
NAOKI HAMA
HIROTOMO TANIGUCHI
SUGARCUT, LLC.
RYU TAKADA
TOSHIJI HAZUMI
AKIHISA SHIOTA
AIKA OKADA
NOBUYUKI BANSYO
AMZY CO., LTD.
KAZUHIRO MATSUDA
KAORU MIZOGUCHI
RYUSUKE WATANABE
TOMOHIRO GOTO
TAKAHIRO HARA
SOUND AMS INC.
MOMO MICHISHITA
KOTARO TAMURA
CHAN KEAN YI
HIDETAKA ONOZAWA
TETSUYA SHIRAKAWA
MUNENORI NAKANO
WOOSUK NA
RYAN DANIEL MICHAELS
NUTH BOONCHANYA
NOI IIZUKA
RYOMA ISHIGAKI
YUDAI YOSHIDA
NATSUMI KAMIYAMA
HIROYA OSHIRO
JUNPEI MASUI
YUZUKI HARA
LOGICALBEAT CO., LTD.
YOSHIKI DOMAE
RUI MURATA
TAKURO KAYUMI
SAI ITABASHI
AANVULLENDE
SAMENWERKENDE BEDRIJVEN
DIGITAL HEARTS CO., LTD.
G-STYLE CO., LTD.
CREEK & RIVER CO., LTD.
IMAGINARYPOWER, INC.
PEACE CO., LTD.
FORO GRAFICO CO., LTD.
CREATE VIDEO MEDIA GELEVERD
DOOR POND5
MET SPECIALE DANK AAN
YUKE TANIGUCHI
TATSUHIKO SUGIMOTO
MASAMICHI ITO
HET VOLTALLIGE PERSONEEL VAN YUKE
UITGEGEVEN
DOOR 2K
2K IS EEN UITGEVER VAN
TAKE-TWO INTERACTIVE
SOFTWARE, INC.
ONTWIKKELTEAM
VISUAL CONCEPTS
PRESIDENT SPORTONTWIKKELING
GREG THOMAS
UITVOEREND VICEPRESIDENT
SPORTONTWIKKELING
JEFF THOMAS
UITVOEREND PRODUCENT
MARK LITTLE
UITVOEREND PRODUCENT
LUKE WASSERMAN
SENIOR PRODUCENT
ARNAUD FREY
PRODUCENTEN
ALEXANDER JONES
COLIN O’HARA
MANAGER LICENTIEVERSTREKKINGEN
STEVE ISLAS
PRODUCTIEASSISTENT
DINO ZUCCONI
NATHAN CRAIG
SENIOR ONTWERPER
JASON VANDIVER
DESIGNERS
CRISTO KYRIAZIS
DAVID FRIEDLAND
DEREK DONAHUE
RAMELLE BALLESCA
ALLEN FREESE
RANDY GUILLOTE
SENIOR ONLINE-TECHNICUS
IGOR PEVAC
SENIOR SOFTWARETECHNICUS
KYUNG-KUN KO
PROGRAMMEURS
ANAND MADHAVAPEDDY
DAVID HIND
ERIK STANSBERY
ROMAIN SOSON
STUDIODIRECTEUR AUDIO
JOEL SIMMONS
17
AUDIODIRECTEUR, GELUID/BEELD
VINCE PONTARELLI
MANAGER AUDIO
SEAN CHARLES
HOOFD AUDIO EN GELUIDSONTWERP
JOSH JONES
SYSTEEMONTWERP AUDIO/DIALOGEN
BRYAN SHERRILL
COPRODUCENT AUDIO
PATRICK JARRET
AUTOTECHNOLOGIE EN
AANVULLENDE TECHNIEK
DANIEL GARDOPEE
TODD GUNNERSON
MET DE STEMMEN VAN
MICHAEL COLE
COREY GRAVES
BYRON SAXTON
JOJO OFFERMAN
SCHRIJVERS COMMENTAAR
BRIAN SHIELDS, PRINCIPAL, MIGHTY PEN
& SWORD, LLC
KEVIN SULLIVAN, SPEED LEMON LLC
PATRICK HEGARTY, HEGARTY CREATIVE
SERVICES LLC
MET SPECIALE DANK AAN:
STEVE ISLAS
SKYWALKER SOUND
JOHN ROESCH AND CREW
CREATIEF DIRECTEUR
LYNELL JINKS
HOOFD VORMGEVING PERSONAGES
JONATHAN GREGORY
SENIOR VORMGEVER PERSONAGES
YUKI TAKAHASHI
VORMGEVERS
AL SPONG
CHRIS BOLTZ
TIM BEARD
HOOFD ANIMATIETEAM
SHANE MACPHERSON
HOOFDANIMATOR
JESSICA WU
ANIMATORS
JEREMIAH STEWART
THOMAS VAN CISE
ERIC STURGEON
KENNY GREENBLATT
CASEY LIU
JUSTIN PIXLER
RYAN WALKER
JOEL “JAC” CISNEROS
GEORGE BANKS
MATT PEPONIS
BRIAN RUST
KAMRON EWING
JOSH HOJ
DAVID YUEN
PREET UPPAL
PANOP BOONSNONGCHEEP
MANAGER VERTALINGEN
YURI TANAKA
VERTALERS
AKANE YAMAMOTO
ANNE AWAYA
TOMOMI KOSAKA
SPECIALE DANK ONTWIKKELTEAM
VISUAL CONCEPTS
DREW COMO
DARIN ITO
NOBU TAGUCHI
CELIAN VARINI
JACK LEUNG
CHRIS KALOS
SABINE BLAIR
JOHN FRIAR
BRUNO BUZZETTI
JOSH ATKINS
ROBERT CLARKE
ETIENNE GRUNENWALD
ERIC MASSOUD
2K WWE-TEAM
EXTERNE UITVOERDERS
FOTOGRAAF
DAVID KNOX
ASSISTENT-FOTOGRAAF
SHANE BARTLETT
SCHRIJVERS
SCOTT JOHNSON
PATRICK SKELLY
KEVIN MARSHALL
ANTHONY RIPO
MICHAEL NOTARILE
JEREMY BROWN
KYOS CO., LTD.
NAOKO KINO
AYUMU MIURA
ZATUN
ABHINAV CHOKHAVATIA
BHAVIN KUNJADIYA
DHARMESH TALPADA
JOPHRY CHRIS
PARESH SAHOO
PRADEEP SUTHAR
RAHUL KUMAR
FOG STUDIOS
VOORZITTER EN ALGEMEEN
DIRECTEUR
ED DILLE
LAKSHYA DIGITAL PVT. LTD.
ALGEMEEN DIRECTEUR
MANVENDRA SHUKUL
ALGEMEEN CREATIEF DIRECTEUR
ROBERT OLSON
LANDMANAGER, JAPAN
KAI GUSHIMA
PROJECTLEIDER
SURENDRA KUMAR SINGH
RIGGING ARTIST
IMRAN
3D-DESIGNERS
AKSHAY MOTTAN
ANSHUMAN SINGH SENGAR
DHARMESH SARERIYA
SAURABH BHANDARI
SHUBHAM
ZAKIR KHAN
SAHIL BHUTANI
PRADEEP MANOCHA
MOHIT GOYAL
SHAILESH PARIHAR
NARESH PAWAR
ANSHUL KUSHWAHA
MANISH PRASAD
QC VORMGEVERS
DEVANSHU TYAGI
RUPESH PATEL
MET SPECIALE DANK AAN
SENIOR ACCOUNTMANAGER
MIEKO NAKAJIMA
HOOFD PROJECTMANAGER
MANISH BHANDARI
PROJECTMANAGER
VIKRANT
PROJECTCOÖRDINATOREN
MUDASIR NAQSHBANDI
SHIVANGI CHAURASIA
SENIOR HOOFDVERTALERS
LALITHA CHANDRAN
SUJANITHA SHANKAR
SENIOR VERTALER JAPANS
BHAVNA DHAWAN
VERTALER JAPANS
ANSHU ALMEIDA
MINELOADER
DIRECTEUR VORMGEVING
XU ZHEN
PRODUCENT VORMGEVING
WANG WEI
COPRODUCENT
HU HAIJIANG
PROJECTMANAGER
LI NING
ARTDIRECTOR
LI NING
TECHNISCHE VORMGEVING
LI NING
18
VORMGEVERS
BING CHANCHAN
LI QIUPING
ZHAO YAN
ZHAO JUN
ZHAO RUNSHENG
CHEN XIZHONG
LIU NA
WANG ZHENZHOU
VIRTUOS LTD.
ARTDIRECTORS
THANH HAI
LI ZHONGHUA
PRODUCENTEN VORMGEVING
MINH THU
YANG PEILIN
WANG SHUYUN
CHEN LIN
TEAMLEIDERS
THANH TRUC
JIN XIYUN
MENG LINGCHEN
VORMGEVERS
NHAT LINH
TRUONG SON
THANH VINH
TUAN NGUYEN
HONG AN
CHU SHIKAI
ZHANG YI
ZHAO ZHENGYUAN
TIAN QIAOYANG
YE JIANGTIAN
ZHANG YIJONG
WANG LEI
SUN HUI
ZHANG DANCHEN
TIAN ZONGXIN
ZENG JINGKAI
ZHANG LU
CHEN XUEGO
JIANG QI
HE YIZHOU
YUAN DETAO
ORIGINAL FORCE LTD
ALGEMEEN DIRECTEUR
HARLEY ZHAO
PRODUCENT
SHIRLEY TANG
PROJECTMANAGERS
ARROYO LI
JULY WANG
ARTDIRECTOR
CHENG LIANG
TEAMHOOFD
XIAODONG HAN
PROJECTLEIDER (ART)
YONGCHUN XIE
PROJECTLEIDER (TECHNOLOGIE)
QIAN WANG
KWALITEITSCONTROLE (ART)
BEI ZHEN
YALI GAO
XIUJUAN KONG
KWALITEITSCONTROLE (TECH)
YUHUA WANG
LEI LU
VORMGEVERS (ART)
ZHEN ZHANG
LIN XU
FENG CHEN
ZHIQIANG GUO
XIAOLIAN LI
ZHONGNAN MAO
SHIZONG TANG
LI LI
TAO LI
HUAN SUN
HE SUN
SHUJUN JIANG
SUOYU ZHANG
RONGIJIAN LING
LIANG WEI
SHUO WANG
YIMING LI
JIANGWEI WAN
LIZHE WANG
LINZHAN FANG
SHIGUANG SONG
SHNGPENG YUAN
HUA JIANG
VORMGEVER (TECHNOLOGIE)
SHUNPENG CHEN
LEMON SKY GAMES
& ANIMATION
PRODUCENTEN
WONG CHENG FEI
KEN FOONG
KEN LAI
PRODUCTIEMANAGER
KEVIN LAI HAN WEN
PROJECTMANAGER
SAXON CHONG RI HUI
ARTDIRECTOR
SHAWN VAN HEE HOW
PROJECTLEIDER
ARIS CHAN KAH HUI
VORMGEVERS
JANICE CHONG XZIN HUI
MAXX CHAN YUNG LENG
KENDRICK TAN
HO KWANG MING
CHUA CHIAW TONG
LIEW WEI JIAN
DENNY WIDJAYA
MICHAEL BUDHI
STEFANI HANNA
KONG PUI LING
YOW HAN CHONG
CARSON LIM KAI XERN
WOON KOK KEONG
WILLIAM CHUARSA
CHARLES JULIANDHIKA
LEON GAN ZAER YING
WILLIAM TEOH ZI SENG
DIGITALE SCANNING
EN RETOPOLOGIE
PIXELGUN STUDIO
CREATIEF DIRECTEUR
ANTON DAWSON
UITVOEREND PRODUCENT
MAURICIO BAIOCCHI
HOOFD DIGITALE PRODUCTIE
JIM GIBBS
PRODUCENT ACQUISITIE
MARTIN MACDONALD
CG-SUPERVISOR
BRIAN FREISINGER
CG-VORMGEVERS
SUNNY MAHIL
ALISON KELLOM
EXTERNE VERTAALDIENSTEN
EXTERNE VERTALERS
YOKO SATO
REIKO FUJIMOTO
SHINO AKAZA
JUNKO KUSUDA
DARIN ITO
NOBUYUKI TAGUCHI
DIGITAL HEARTS USA INC.
JOHN YAMAMOTO
SATOMI AIHARA
ERIC KWAN
JUSTIN SCHRIEFER
KEVIN YOMCHINDA
ALEX MCKAIE
8-PLANETZ LIMITED
MITSURU SAYO
MOTIONCAPTURE-ACTEURS
ADRIAN URIBE
KENNY LAYNE
BRANDON SILVESTRY
SCHUYLER ANDREWS
RETESH BHALLA
DUSTIN HOWARD
JASON SEATON
MIKE BRENDLI
TJ PERKINS
STEPHON STRICKLAND
WILL ZOKRE
JOSH HARTER
MIKE HETTINGA
SHAUN RICKER
JONATHAN CRUZ-RIVERA
EVERETT L. TITUS III
JAMAR SHIPMAN
JEFF COBB
WILLIE MCCLINTON JR.
TREVOR LEE CADDELL
19
DEVEON EVERHART-AIKENS
JACOB MICHAEL MCCARTER
MIKE SHARRER
SANTANA GARRETT
CALLEE WILKERSON
JUAN MANUAL GONZALES MORALES
SHANNON GAINES
NATALIE BRIGGS
TANEA NICOLE BROOKS
RACHAEL ELLERING
BRITTANY BAKER
UX MAGICIANS INC.
CREATIEF DIRECTEUR
ALFONZO “ZO” BURTON
DIRECTEUR INTERFACE/
GEBRUIKERSERVARING
JOZIAS DAWSON
ALGEMEEN DIRECTEUR
JAMIE LYNN
ONLINE-
IMPLEMENTATIEDIENSTEN
PIXELTAMER.NET
CARSTEN ORTHBANDT
CHRISTOPH PECH
2K PUBLISHING
PRESIDENT
DAVID ISMAILER
PRESIDENT SPORTONTWIKKELING
GREG THOMAS
UITVOEREND VICEPRESIDENT
SPORTONTWIKKELING
JEFF THOMAS
2K CREATIVE DEVELOPMENT
VICEPRESIDENT CREATIEVE
ONTWIKKELING
JOSH ATKINS
CREATIEF DIRECTEUR
ERIC SIMONICH
SENIOR DIRECTEUR
CREATIEVE PRODUCTIE
JACK SCALICI
SENIOR MANAGER CREATIEVE
PRODUCTIE
JOSH ORELLANA
ASSISTENTEN CREATIEVE PRODUCTIE
WILLIAM GALE
CATHY NEELEY
MEGAN ROHR
SENIOR MARKTONDERZOEKER
DAVID REES
MANAGER GEBRUIKERSTESTS
FRANCESCA REYES
SUPERVISIE MOTION CAPTURE
DAVID WASHBURN
OPNAMELEIDING MOTION CAPTURE
ANTHONY TOMINIA
OPNAMETECHNICI MOTION CAPTURE
JEN ANTONIO
EMMA CASTLES
JEREMY SCHICHTEL
ALEXANDRA GRANT
CHRISTOPHER BARTON
PRODUCTIEMANAGER
MOTION CAPTURE
CHARLES GHISLANDI
MOTION CAPTURE
TECHNISCH MANAGER
NATEON AJELLO
MOTIONCAPTURE-SPECIALISTEN
RYAN GIRARD
MICHELLE HILL
JOSE GUTIERREZ
GIL ESPANTO
JEREMY WAGES
PIPELINE-TECHNICUS
MOTION CAPTURE
CHARLES “AUGGIE” HARRIS III
MEDIA SUPERVISIE
MOTION CAPTURE
J. MATEO BAKER
AUDIOASSISTENT MOTION CAPTURE
ANDREW HANSON
SENIOR DIRECTEUR ZAKELIJKE
ONTWIKKELING
TIM HOLMAN
2K CORE TECH
VICEPRESIDENT TECHNOLOGIE
MARK JAMES
MANAGER UITVOERENDE
WERKZAAMHEDEN
PETER DRISCOLL
PRODUCENT
JASON JOHNSON
PRODUCTIEASSISTENT
GREG VARGAS
TECHNICAL DIRECTOR
TIM HAYNES
TECHNISCH REGISSEUR ONLINE
LOUIS EWENS
TECHNISCH ARTDIRECTOR
JONATHAN TILDEN
EERSTE TECHNISCH VORMGEVER
KRIS DEMARTINI
SENIOR SOFTWARETECHNICUS
MITCHELL FISHER
SOFTWARETECHNICI
JASON HOWARD
JUNIOR SOFTWARETECHNICI
HARRY HSIAO
2K CORE TECH- ONLINE
TECHNICI
HOOFDTECHNICUS SOFTWARE
ADAM LUPINACCI
HOOFD SOFTWARETECHNICUS
ALBERTO COVARRUBIAS
SENIOR SOFTWARETECHNICUS
SCOTT BARRETT
TECHNICI DEV OPS
TIM LYNCH
SOFTWARETECHNICI
SOURAV DEY
TAYLOR OWEN-MILNER
JUNIOR SOFTWARETECHNICI
ALEC BROWNLIE
JAMES DRYDEN
TESTERS KWALITEITSBEWAKING
MACKENZIE HUME
KEITH VEDOL
2K MARKETING
VICEPRESIDENT MARKETING
CHRIS SNYDER
DIRECTEUR MARKETING
BRYCE YANG
DIGITAAL/SOCIALE MEDIA
MARKETINGMANAGER
BRYAN VORE
ONDERSTEUNEND MERKMANAGER
ROBERT HEARON
ONDERSTEUNEND MERKMANAGER
RAMON ARANDA
COÖRDINATOR MARKETING
MITCHELL JAGODINSKI
VICEPRESIDENT COMMUNICATIE
NOORD- EN ZUID-AMERIKA
RYAN JONES
SENIOR MANAGER COMMUNICATIE
JAIME JENSEN
SENIOR DIRECTEUR
MARKETINGPRODUCTIE
JACKIE TRUONG
PROJECTMANAGER,
MARKETINGPRODUCTIE
HEIDI OAS
MANAGER MARKETINGPRODUCTIE
HAM NGUYEN
20
PRODUCTIEONTWERP
NELSON CHAO
SENIOR ONTWERPER
CHRISTOPHER MAAS
PRODUCTIEVORMGEVER
CHRIS CRATTY
DIRECTEUR VIDEOPRODUCTIE
KENNY CROSBIE
VIDEOBEWERKING/ANIMATIE-
ONTWERP
MICHAEL REGELEAN
ERIC NEFF
ONDERSTEUNEND MANAGER,
VIDEOPRODUCTIE
NICK PYLVANAINEN
CREATIEF REGISSEUR MARKETING
GABE ABARCAR
DIRECTEUR WEB
NATE SCHAUMBERG
SENIOR WEBDESIGNER
KEITH ECHEVARRIA
SENIOR WEBONTWIKKELAAR
GRYPHON MYERS
WEBPRODUCENT
TIFFANY NELSON
DIRECTEUR KANAALMARKETING
ANNA NGUYEN
MANAGER KANAALMARKETING
MARC MCCURDY
PARTNERMARKETINGSPECIALIST
KELSIE LAHTI
SENIOR DIRECTOR,
PARTNERSHIPS & LICENSING
JESSICA HOPP
SENIOR MANAGER
ZAKELIJKE PARTNERS EN LICENTIES
GREG BROWNSTEIN
ONDERSTEUNEND MANAGER
ZAKELIJKE PARTNERS EN LICENTIES
ASHLEY LANDRY
ONDERSTEUNEND MANAGER
ZAKELIJKE PARTNERS EN LICENTIES
AARON HISCOX
SENIOR DIRECTEUR EVENEMENTEN
LESLEY ZINN ABARRCAR
MANAGER EVENEMENTEN
DAVID ISKRA
MANAGER EVENEMENTTECHNIEK
MARIO HIGAREDA
DIRECTEUR KLANTENSERVICE
IMA SOMERS
MANAGER KLANTENSERVICE
DAVID EGGERS
COÖRDINATOR KENNISDATABASE
MIKE THOMPSON
HOOFD KLANTENSERVICE
CRYSTAL PITTMAN
SENIOR ONDERSTEUNING
KLANTENSERVICE
ALICIA NIELSEN
RYOSUKE KUROSAWA
2K BEDRIJFSVOERING
SENIOR VICEPRESIDENT, SENIOR
RAADSMAN
PETER WELCH
RAADSLIEDEN
JUSTYN SANDERFORD
AARON EPSTEIN
VICEPRESIDENT UITGEVERIJ,
BEDRIJFSVOERING
STEVE LUX
DIRECTEUR ANALYSES
MEHMET TURAN
SENIOR DATA-ANALIST
ADAM DOBRIN
SENIOR ANALIST
TUOMO NIKULAINEN
DIRECTEUR BEDRIJFSVOERING
DORIAN REHFIELD
SPECIALIST LICENTIES/
BEDRIJFSVOERING
XENIA MUL
COÖRDINATOR BEDRIJFSVOERING
AARON HISCOX
2K IT & ONLINE
BEDRIJFSVOERING
SENIOR DIRECTEUR 2K IT
ROB ROUDEBUSH
TECHNICAL DIRECTOR
RUSSELL MAINS
SENIOR IT-MANAGER
BOB JONES
SENIOR MANAGER TECHINICI
JOHN HEYSEK
SENIOR NOC MANAGER
VACLAV DOLEZAL
SENIOR IT-MANAGER
LEE RYAN
ONLINE MANAGER
SCOTT DARONE
NETWERKTECHNICUS
DON CLAYBROOK
SYSTEEMTECHNICI
JOSEPH DAVILA
MANISH PATEL
PETR FIALA
PETER PRIBYLINEC
RADEK TROJAN
SYSTEEMBEHEERDERS
FERNANDO RAMIREZ
TAREQ ABBASSI
SCOTT ALEXANDER
DAVIS KRIEGHOFF
JOSEPH THOMPSON
IT-ONDERSTEUNINGSSPECIALIST
CHRISTOPHER SMITH
IT-ANALIST
MICHAEL CACCIA
2K KWALITEITSBEWAKING
SENIOR VICEPRESIDENT
KWALITEITSBEWAKING
ALEX PLACHOWSKI
DIRECTEUR KWALITEITSBEWAKING
SCOTT SANFORD
TESTMANAGER
KWALITEITSBEWAKING
JEREMY FORD
QUALITY ASSURANCE TEST MANAGER
- SUPPORT TEAMS
JOSH LAGERSON
PROJECTLEIDER
MATT NEWHOUSE
HOOFDTESTER - ONDERSTEUNEND
TEAM
CHRIS ADAMS
NATHAN BELL
TIMOTHY ERBIL
ASHLEY CAREY
BILL LANKER
ONDERSTEUNENDE HOOFDTESTERS
JOSHUA COLLINS
JUSTIN WOLF
JARED SHIPPS
JORDAN WINEINGER
MICHELLE PAREDES
DAVE BENEDICT
TOMMY SAMMONS
ANA GARZA
SENIOR TESTERS
CARLOS ANAYA
MATT ABOG
TODD PHILLIPS
DEVAN SERRATO
JAMES DABINETT
ANDREW GARRETT
BRYAN FRITZ
GREG JEFFERSON
BRIAN REISS
ADAM JUNIOR
ROBERT KLEMPNER
21
HUGO DOMINGUEZ
KRISTINE NACES
DANIEL CAPERONIS
JONATHAN VILLARIASA
TESTERS KWALITEITSBEWAKING
AMANDA BASSETT
JON EISNAUGLE
DEMITRI GHAENI
MICHAEL BOND
JAMES VARGA
SHAVAWN WASHINGTON
DEREK HAYES
SETH KENT
BRYCE FERNANDEZ
ETHAN LEE
ZACHARY LITTLE
JEN LUNDERS
JASUN GRAF
DOUGLAS REILLY
JULIAN MOLINA
DAVID DALIE
CHARLES GOLANGCO
JOSH HULL
ALEXANDRO CALDERON
ZACHARY LITTLE
SOMMER SHERFEY
WENCESLAO CONCINA
ANDREW CRUZ
ANDREW MORRIS
ANGELO LETO
ANNASTASIA LARSEN
ASHELY THORNTON
CAGE RABIDEAU
CALVIN CORDERO
CAMERON ESS-HAGHABADI
CHAD MORTON
CIERA SCOTT
CODY FITZHUGH
CORY PATT
DAVID PARKER
DAVID WINEINGER
DEJON CAGE
DEVIN SMITH
GRANT SIMANTON
HEATHER TORRES
JACE MCEWEN
JOEY FUENTES
KERRY SANDHU
LANDEN SCOTT
LEONARD SHAVERDIAN
LIANA PIEDRA
MAKO WARD
MICHAELA GALINDO
NICOLAS DEMORANVILLE
RAUL RODRIGUEZ
REGINALD CLARK
SIERRA ROBERTS
THOMAS BROWN
ZACHARY CONOVER
MET SPECIALE DANK AAN
LESLIE CULLUM
ALEX BELK
LOUIS NAPOLITANO
JOE BETTIS
DAVID BARKSDALE
RACHEL MCGREW
CHRIS JONES
JUAN CORRAL
CAM STEED
JOHN IMIG
TRAVIS ALLEN
CANDICE JAVELLONAR
JEREMY RICHARDS
2K CHINA CHENGDU
KWALITEITSBEWAKING
DIRECTEUR KWALITEITSBEWAKING
ZHANG XI KUN
MANAGER KWALITEITSBEWAKING
STEVE MANNERS
PROJECTLEIDER
KWALITEITSBEWAKING
WU XIAO BIN
HOOFD KWALITEITSBEWAKING
GAO YOU MING
KWALITEITSBEWAKING
ONDERSTEUNENDE LEIDING
HUANG CHENG
ZHANG RUI BIN
WANG YI MIN
SENIOR TESTERS
KWALITEITSBEWAKING
BAI GUI LONG
JI YANG
HU DIE
LIU YA QIN
LUO TAO
ZHUO YU
YUE CHANG YUE
TESTERS KWALITEITSBEWAKING
CHEN JI ZHOU
CHEN SI YU
CHEN TAI JI
CHENG JIE YU
DAI XUE LIANG
FAN FU QIANG
FAN HAO RAN
GONG YI REN
GOU QIAN
HE YUN HAN
HU HAO RAN
HU YUN XIN
HUANG HUA
JIA JUN YU
JIANG MENG CHUAN
JIANG MENG TING
JIANG XIAO YU
LAN SHI BO
LI PEI JIE
LIU YU HENG
LONG FU YU
LU YI
SHI LEI
SONG LU YAO
TANG YAO
TENG SI
TIAN MENG QI
WAN YUE
WANG DAN YANG
WANG YUE
WU JIANG QIAO
WU DI
WU JIANG QIAO
XIA XIAO HUI
XIAO FEI
XIE ZONG HAO
XU RUI
YANG QI XUE
YANG WEN JING
ZHANG BIAO
ZHANG RAN
ZHANG SHUAI
ZHANG WEI
ZHANG YIN XUE
ZHANG YONG BIN
ZHAO JU HAO
ZHAO ZHI YAN
ZHOU DAN
ZHU JUN YU
MET SPECIALE DANK AAN
XIE YA XI
SU WAN QING
WANG HE FEI
LI HUA
ZHANG PEI
IT-TECHNICI
ZHAO HONG WEI
HU XIANG
WANG PENG
2K INTERNATIONAL
VICEPRESIDENT UITGEVERIJZAKEN
MURRAY PANNELL
SENIOR DIRECTEUR INTERNATIONALE
MARKETING EN COMMUNICATIE
JON ROOKE
HOOFD INTERNATIONAAL
MERK, MARKETING
DAVID HALSE
INTERNATIONALE MERKMANAGER
NICOLAS STEMELEN
JR. INTERNATIONALE
MERKMANAGER
JAMES DODD
HOOFD INTERNATIONALE
COMMUNICATIE
WOUTER VAN VUGT
INTERNATIONALE
COMMUNICATIEMANAGER
ROISIN DOYLE
MANAGER INTERNATIONALE
COMMUNITY EN SOCIALE MEDIA
IBRAHIM BHATTI
HOOFD INTERNATIONALE GEBIEDEN
EN EXPORTMARKETING
WARNER GUINÉE
TEAM 2K INTERNATIONAL
AARON COOPER
AGNÉS ROSIQUE
ALISON GRAM
ANNE SPETH
BEN SECCOMBE
BELINDA CROW
CARLO VOLZ
CARLOS VILLASANTE
CAROLINE RAJCOM
CHARLEY GRAFTON-CHUCK
22
DAVE BLANK
DENNIS DE BRUIN
DIANE HEINZELMANN
FRANCOIS BOUVARD
GEMMA WOOLNOUGHT
JAN STURM
JEAN-PAUL HARDY
JULIEN BROSSAT
LIEKE MANDEMAKERS
MARIA MARTINEZ
ROGER LANGFORD
SANDRA MAURI
SANDRA MELERO
SIMON TURNER
SEAN PHILLIPS
STEFAN EDER
YOONA KIM
ZAIDA GOMEZ
2K INTERNATIONAL
PRODUCT DEVELOPMENT
DIRECTEUR CREATIEVE DIENSTEN EN
LOKALISATIE
NATHALIE MATHEWS
HOOFD PROJECTMANAGER
EMMA LEPEUT
PROJECTMANAGEMENT LOKALISATIE
ALESSANDRO IRRANCA
SENIOR MANAGER GAMEDESIGN
TOM BAKER
GRAFISCH ONTWERPER
JAMES QUINLAN
EXTERNE LOKALISATIEGROEPEN
SYNTHESIS INTERNATIONAL SRL
SYNTHESIS IBERIA
SYNTHESIS GLOBAL SOLUTIONS
ITALIAANS TEAM
ALEX ROSSETTO
ANDREA DELLA CALCE MAUCIERI
CHIARA CACCIVIO
ANDREA FERRARI
ANDREA FRANCESCHI
EMILIANO BAGLIONI
PIETRO DATTOLA
FRANS TEAM
SYLVAIN LAMOLE
AURÉLIE BLAIN
ANTOINE JARLÉGANT
ELBERT JANSSEN
FRÉDÉRIC LEFEBVRE
GUILLAUME TEISSERENC
OPHÉLIE COLIN
MIREILLE BESSON
VALENTIN VOGEL
BENJAMIN PHÉLINE
ANTHONY FRAGOSO
DUITS TEAM
ANJA WEILIGMANN
CHRISTIAN MEIER
JULIA SCHULZ
MARIO LIEBISCH
OLE JOHAN CHRISTIANSEN
THOMAS CHRISTIANSEN
ALEXANDER KOCHANN
MICHAEL DENKERS
MET ONDERSTEUNING VAN LINGOONA
SPAANS TEAM
JESÚS FERNÁNDEZ LÓPEZ
ELIÁS PASTORIZA VILA
ALMUDENA SEGURA CHECA
AMPARO ORTEGA PARALEJO
JUAN EVARISTO PINTADO BUSTO
PABLO BRIHUEGA YAÑEZ
ESTRELLA DEL CAMPO MARTINEZ
JOSÉ MANUEL GALLARDO CRUZ
TIAGO KERN
ANDREA BACCARIN
DANIEL FRANCISCO BERBEL BOROS
ARABISCH TEAM
KHALED ELMANCY
HAZEM OUDA
ALAA MAGDY
NOUR ELSAIED
AHMED TARIQ
HEBA SAFWAT
MET SPECIALE DANK AAN
SAJJAD MAJID
LOKALISATIEBENODIGDHEDEN EN
ONDERSTEUNING VAN XLOC INC.
2K INTERNATIONAL
KWALITEITSBEWAKING
MANAGER KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIE
JOSÉ MIÑANA
MASTERINGTECHNIEK
WAYNE BOYCE
MASTERINGTECHNICUS
ALAN VINCENT
SENIOR HOOFD
KWALITEITSBEWAKING LOKALISATIE
OSCAR PEREIRA
PROJECTLEIDER
KWALITEITSBEWAKING LOKALISATIE
ELMAR SCHUBERT
HOOFDEN KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIE
FLORIAN GENTHON
JOSE OLIVARES
SERGIO ACCETTURA
SENIOR TECHNICI
KWALITEITSBEWAKING LOKALISATIE
CHRISTOPHER FUNKE
HARALD RASCHEN
MANUEL AGUAYO
NAMER MERLI
PABLO MENÉNDEZ
TECHNICI KWALITEITSBEWAKING
LOKALISATIE
ANTOINE GRELIN
BENNY JOHNSON
CLEMENT MOSCA
DANIEL IM
DAVID SUNG
DIMITRI GERARD
DIMITRY KUZMIN
ERNESTO RODRIGUEZ CRUZ
ETIENNE DUMONT
FRÉDÉRIC CRÉHIN
GIAN MARCO ROMANO
JAVIER VIDAL
JORGE GARCIA
JULIO CALLE ARPON
KOSO SUZUKI
LUCA MAGNI
LUCA RUNGI
MARTIN SCHÜCKER
MATTEO LANTERI
NICOLAS BONIN
NORIKO STATON
PATRICIA RAMÓN
SAMUEL FRANÇA
SARAH DEMBET
SEON HEE C. ANDERSON
STEFAN ROSSI
STEFANIE SCHWAMBERGER
TIMOTHY COOPER
TONI LÓPEZ
WILL VOSSLER
YURY FESECHKA
BEDRIJFSVOERING TAKE-TWO
INTERNATIONAL
ANTHONY DODD
NISHA VERMA
PHIL ANDERTON
RICHARD KELLY
TEAM 2K ASIA
ALGEMEEN MANAGER AZIË
JASON WONG
MARKETINGDIRECTEUR AZIË
DIANA TAN
SENIOR MERKMANAGER AZIË
TRACEY CHUA
MARKETINGMANAGER AZIË
DANIEL TAN
SENIOR PRODUCTLEIDING
ROHAN ISHWARLAL
MARKETINGMANAGER JAPAN
MAHO SAWASHIMA
TAKAHIRO MORITA
HIDE SHIMIZU
MARKETINGMANAGER KOREA
DINA CHUNG
SENIOR LOCALIZATION MANAGER
YOSUKE YANO
LOKALISATIEASSISTENT
YASUTAKA ARITA
23
BEDRIJFSVOERING TAKE-TWO ASIA
EILEEN CHONG
VERONICA KHUAN
CHERMINE TAN
TAKAKO DAVIS
RYOKO HAYASHI
ZAKELIJKE ONTWIKKELING TAKE-
TWO ASIA
ERIK FORD
SYN CHUA
ELLEN HSU
PAUL ADACHI
FUMIKO OKURA
HIDEKATSU TANI
HENRY PARK
FRED JOHNSON
JULIUS CHEN
KEN TILAKARATNA
ALBERT HOOLSEMA
MET SPECIALE DANK AAN
STRAUSS ZELNICK
KARL SLATOFF
LAINIE GOLDSTEIN
DAN EMERSON
JORDAN KATZ
DAVID COX
VERKOOPTEAM TAKE-TWO
DIGITALE-VERKOPENTEAM TAKE-TWO
CHANNELMARKETINGTEAM TAKE-TWO
SIOBHAN BOES
HANK DIAMOND
ALAN LEWIS
DANIEL EINZIG
CHRISTOPHER FIUMANO
PEDRAM RAHBARI
EDIZ BASOL
JENN KOLBE
2K IS-TEAM
GREG GIBSON
TAKE-TWO JURIDISCH TEAM
DAVID BOUTRY
JUAN CHAVEZ
RAJESH JOSEPH
GAURAV SINGH
ALEXANDER RANEY
BARRY CHARLETON
JON TITUS
GAIL HAMRICK
TONY MACNEILL
CHRIS BIGELOW
BROOKE GRABRIAN
KATIE NELSON
CHRIS BURTON
CHRISTINA VU
BETSY ROSS
PETE ANDERSON
OLIVER HALL
MARIA ZAMANIEGO
NICHOLAS BUBLITZ
NICOLE HILLENBRAND
DANIELLE WILLIAMS
GWENDOLINE OLIVIERO
ARIEL OWENS-BARHAM
KYRA SIMON
ASHISH POPLI
WORLD
WRESTLING
ENTERTAINMENT
UITVOEREND VICEPRESIDENT
CONSUMENTENPRODUCTEN
CASEY COLLINS
VICEPRESIDENT INTERACTIEVE
LICENTIES
ED KIANG
DIRECTEUR GAMES
DAVID WOLDMAN
MANAGER INTERACTIEVE
PRODUCTIES
EVAN LEVY
MANAGER
WERELDWIJDEMERKBEWAKING
ASHLEY ZUZIK
MANAGER WERELDWIJDE
MERKBEWAKING
ZACHARY MAXWELL
SENIOR VICEPRESIDENT PRODUCTIE
CHRIS KAISER
NABEWERKINGSMIX GELUID
CHRIS ARGENTO
TIM ROCHE
CHUCK CAVANAUGH
RAY JACKSON
PETER BUCCELLATO
JAMES WIDMAN
JUSTIN MATLEY
VICEPRESIDENT BRANDING &
ONTWIKKELING
ROB CINGUINA
SENIOR PRODUCENTEN
MIKE CALABRESE
MICHAEL BEARD
MARC POMARICO
MANAGEMENTPRODUCENT
CHRIS LAWLER
GAVIN O’SHEA
SENIOR COPRODUCENT
ALEX PIERCE
PRODUCENT
PAUL VERBITSKY
COPRODUCENTEN
KEVIN SUTTON
PRODUCTIEASSISTENTEN
ALLAURA PAGONO
MATHEW MILLER
MICHAEL SHUPP
TIMOTHY DAYTON
MEGAN FLOYD
JOSE MORENO JR
DAVID WALSH
RACHEL VERRIER
NABEWERKING
KEN BERCHEM
KEVIN MATTICE
MIKE LEE
SLIM SIMON
VICEPRESIDENT
PRODUCTIE EN GRAPHICS
CHRIS SICILIANO
SENIOR DIRECTEUR 3D
KEVIN CALLAHAN
SENIOR DIRECTEUR 2D
DAN ORMSBY
MANAGEMENT UITZENDMEDIA
ERIC MASSOUD
MATTHEW BRUCATO
KEITH HANSEN
CHRIS GIANNINI
GINA SCIAME
PRODUCTIECOÖRDINATOR
AMANDA WICKHAM
LEE MAURO
PRODUCTIEMANAGER
SUSAN SCHULTZ
ARTDIRECTORS
SOYON YUN
SJ DELUISE
SENIOR 2D GRAFISCH ONTWERPERS
DIONISIOS EFKARPIDIS
MIKE KINNEY
2D GRAFISCH ONTWERPER 2
SEAN MATOS
PAUL ROBINSON
GAETAN DESIMONE
COREY PETRINI
2D GRAFISCH ONTWERPER 1
DEREK RAGOS
2D JUNIOR GRAFISCH ONTWERPER
AVERY SUTTON
SENIOR VICEPRESIDENT
INTELLECTUELE EIGENDOMMEN
LAUREN A. DIENES-MIDDLEN
CINEMATOGRAFIE
FRANK VITUCCI
FOTOGRAFIENABEWERKING
JAMIE NELSON
JOSHUA TOTTENHAM
COPYWRITER
STEVE URENA
VICEPRESIDENT
CREATIEVE DIENSTEN
JOHN F JONES II
CREATIEF DIRECTEUR
WERELDWIJDE LICENTIES
JOE GIORNO
24
SENIOR VICEPRESIDENT
CREATIEVE DIENSTEN
STAN STANSKI
VICEPRESIDENT,
TALENTBEDRIJFSVOERING
MARK CARRANO
VICEPRESIDENT JURIDISCHE &
ZAKELIJKE AANGELEGENHEDEN
SCOTT AMANN
MUZIEK
UITVOEREND PRODUCENT
SOUNDTRACK
DWAYNE “THE ROCK” JOHNSON
MUZIEKCREDITS BESCHIKBAAR OP
HTTPS://WWW.2K.COM/WWE2K18/
CREDITS
INTERNATIONALE COPYRIGHTS
VASTGELEGD. GEBRUIKT MET
TOESTEMMING. ALLE RECHTEN
VOORBEHOUDEN. VERBODEN TE
KOPIËREN.
WAARSCHUWING: “HET IS IN STRIJD
MET DE FEDERALE AUTEURSRECHTWET
OM DEZE GAME VAST TE LEGGEN IN DE
VORM VAN OPNAMEN, ZOWEL OP BAND
ALS FILM, OF OM DE COMPOSITIE(S)
VAN DEZE VIDEOGAME AF TE
DRUKKEN ALS PARTITUUR ZONDER
DE UITDRUKKELIJKE GESCHREVEN
TOESTEMMING VAN DE EIGENAAR VAN
DE AUTEURSRECHTEN.”
ZLIB COPYRIGHT (C) 1995-2017 JEAN-
LOUP GAILLY EN MARK ADLER
DEZE SOFTWARE IS GELEVERD ‘IN
DE FEITELIJKE STAAT’, ZONDER
EXPLICIETE OF IMPLICIETE GARANTIES.
IN GEEN GEVAL ZIJN DE AUTEURS
AANSPRAKELIJK VOOR EVENTUELE
SCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT HET
GEBRUIK VAN DEZE SOFTWARE.
U HEBT HIERBIJ TOESTEMMING OM DEZE
SOFTWARE VOOR ALLE DOELEINDEN
TE GEBRUIKEN, WAARONDER
COMMERCIËLE TOEPASSINGEN, EN
DEZE AAN TE PASSEN EN OPNIEUW TE
VERSPREIDEN, WAARBIJ DE VOLGENDE
BEPERKINGEN GELDEN:
1. HET MOET DUIDELIJK ZIJN VAN WIE
DEZE SOFTWARE AFKOMSTIG IS. U MAG
ONDER GEEN BEDING BEWEREN DAT U
DE OORSPRONKELIJKE SOFTWARE HEBT
GESCHREVEN.
ALS U DEZE SOFTWARE IN EEN
PRODUCT VERWERKT
ZOUDEN WE EEN ERKENNING IN DE
PRODUCTDOCUMENTATIE OP PRIJS
STELLEN, MAAR DIT IS NIET VERPLICHT.
2. WIJZIGINGEN AAN DE BRONCODE
MOETEN DUIDELIJK ZIJN AANGEGEVEN.
ZE MOGEN NIET WORDEN GEZIEN ALS
OORSPRONKELIJKE SOFTWARE.
3. DIT BERICHT MAG NIET WORDEN
AANGEPAST OF GEWIJZIGD BIJ
DISTRIBUTIE VAN DE BRONCODE.
DEZE SOFTWARE IS GELEVERD DOOR DE
COPYRIGHTHOUDERS EN BIJDRAGERS
‘IN DE FEITELIJKE STAAT’. ALLE
EXPLICIETE OF IMPLICIETE GARANTIES,
INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT,
DE ONVOORWAARDELIJKE GARANTIES
VAN VERKOOPBAARHEID EN CONDITIE
VOOR EEN BEPAALD DOELEINDE
ZIJN UITGESLOTEN. IN GEEN ENKEL
GEVAL KUNNEN DE STICHTING OF
DE BIJDRAGERS AANSPRAKELIJK
WORDEN GESTELD VOOR DIRECTE,
INDIRECTE, INCIDENTELE, SPECIALE,
EXEMPLAIRE OF BIJKOMENDE
SCHADE (INCLUSIEF, MAAR NIET
BEPERKT TOT, DE BEMIDDELING BIJ
HET VERVANGEN VAN GOEDEREN OF
DIENSTEN; GEBRUIKSVERLIES, VERLIES
VAN GEGEVENS OF INKOMSTEN,
OF BEDRIJFSONDERBREKING)
ONGEACHT DE OORZAAK EN DE
AANSPRAKELIJKHEID, ZOALS IN
CONTRACT STAAT OMSCHREVEN, BIJ
BEWEZEN AANSPRAKELIJKHEID OF
ONRECHT
(INCLUSIEF VERWAARLOZING OF
ANDERS) VEROORZAAKT DOOR HET
GEBRUIK VAN DEZE SOFTWARE, OOK
ALS ER IS GEWAARSCHUWD VOOR DEZE
SCHADE.
ALLE HANDELSMERKEN ZIJN HET
EIGENDOM VAN DE BETREFFENDE
EIGENAARS
DE NAMEN EN LOGO’S VAN ALLE
ARENA’S ZIJN HANDELSMERKEN VAN DE
BETREFFENDE EIGENAARS EN WORDEN
MET TOESTEMMING GEBRUIKT.
#BINK
#YUKES
#2K
#HAVOK
#THE END
25
BEPERKTE GARANTIE OP SOFTWARE EN LICENTIEOVEREENKOMST
Deze beperkte garantie op de software en licentieovereenkomst (deze “Overeenkomst”) kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt. De actuele versie wordt geplaatst
op www.take2games.com/eula (de “Website”). Als je deze Software blijft gebruiken nadat een herziene Overeenkomst is gepubliceerd, geef je aan akkoord te gaan
met de gewijzigde bepalingen.
DE “SOFTWARE” OMVAT ALLE SOFTWARE BIJ DEZE OVEREENKOMST, DE BEGELEIDENDE HANDLEIDING(EN), VERPAKKING, ANDERE GESCHREVEN BESTANDEN,
ELEKTRONISCHE OF ONLINEMATERIALEN OF -DOCUMENTATIE, EN ENIGE EN ALLE KOPIEËN VAN DEZE SOFTWARE EN DE MATERIALEN.
DE SOFTWARE WORDT IN LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN NIET AAN JE VERKOCHT. DOOR DE SOFTWARE EN ENIG ANDER MATERIAAL BIJ DE SOFTWARE TE
OPENEN, DOWNLOADEN, INSTALLEREN, KOPIËREN OF OP ANDERE WIJZE TE GEBRUIKEN, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST MET HET
AMERIKAANSE BEDRIJF TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. (“LICENTIEGEVER, “WIJ”, “WE”, “ONS” OF “ONZE”), ALSMEDE HET PRIVACYBELEID OP
www.take2games.com/privacy EN DE SERVICEVOORWAARDEN OP www.take2games.com/legal.
LEES DEZE OVEREENKOMST ZORGVULDIG DOOR. ALS JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE SOFTWARE NIET OPENEN,
DOWNLOADEN, INSTALLEREN, KOPIËREN OF GEBRUIKEN.
LICENTIE
Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent Licentiegever je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte en onherroepelijke recht en
de niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte en onherroepelijke licentie om één exemplaar van de Software te gebruiken voor persoonlijk, niet-commercieel
gebruik van de game op één Gameplatform (zoals een computer, mobiel apparaat of gameconsole), tenzij anders is vastgelegd in de documentatie van de Software.
Je licentierechten zijn onderworpen aan je naleving van deze Overeenkomst. De looptijd van je licentie onder deze Overeenkomst gaat in op de dag dat je de Software
installeert of anderszins gebruikt, en loopt af op de dag dat je afstand doet van de Software of, als dit eerder is, op de dag dat de Licentiegever deze Overeenkomst
beëindigt (zie hieronder).
De Software wordt aan jou in licentie gegeven, niet verkocht, en je erkent hierbij dat er geen aanspraak of eigendomsrecht op de Software wordt overgedragen of
toegekend en dat deze Overeenkomst niet moet worden opgevat als de verkoop van enig recht op de Software. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen
in de Software, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, alle auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen, handelsnamen, eigendomsrechten, patenten,
titels, computercodes, audiovisuele effecten, thema’s, personages, namen van personages, verhalen, dialogen, omgevingen, illustraties, geluidseffecten, muzikale
werken en morele rechten. De Software wordt beschermd door Amerikaanse wetgeving op het gebied van auteursrecht en handelsmerken, en wereldwijd door
toepasselijke wetgeving en door wereldwijde verdragen. Het is niet toegestaan de Software te kopiëren, vermenigvuldigen of distribueren, op enige wijze of op enig
medium, geheel of gedeeltelijk, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Iedereen die de Software geheel of gedeeltelijk, op enige wijze
of op enig medium, kopieert, vermenigvuldigt of distribueert, schendt willens en wetens de auteursrechtwetten en kan civiel- en strafrechtelijk worden vervolgd in
de Verenigde Staten of eigen land. Overtredingen van het auteursrecht van de Verenigde Staten kunnen worden bestraft met boetes van maximaal US$ 150.000 per
overtreding. De Software bevat in licentie verstrekt materiaal en ook de licentiegevers van Licentiegever kunnen aanspraak maken op hun rechten in het geval van
schending van deze Overeenkomst. Alle rechten die in deze Overeenkomst niet nadrukkelijk aan jou worden verleend, blijven voorbehouden aan Licentiegever en,
indien van toepassing, aan haar licentiegevers.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE
Je stemt ermee in het volgende niet te doen:
• de Software commercieel exploiteren;
de Software, of kopieën van de Software, distribueren, leasen, in licentie geven, verkopen, verhuren, converteren in converteerbare valuta of anderszins overdragen
of toewijzen, zonder de uitdrukkelijke, voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever, of zoals uiteengezet in deze Overeenkomst;
• een kopie maken van de Software of van enig deel van de Software (anders dan hierin uiteengezet);
• een kopie van deze Software beschikbaar stellen via een netwerk voor het gebruik of het downloaden ervan door meerdere gebruikers;
behalve waar dit door de Software of in deze Overeenkomst expliciet anders wordt aangegeven, de Software gebruiken of installeren (of anderen hiertoe toestemming
verlenen) op een netwerk, voor online gebruik, of op meer dan één computer of game-eenheid tegelijkertijd;
de Sof tware kopiëren naar een vas te schijf of ander opslagapparaat ter omzeiling van de vereiste dat de S oft ware wordt uitgevoerd vanaf de meegeleverde cd-rom of
dvd-rom (d it verbo d is niet van t oepas sing op kopieën, g eheel of gedeel telijk, die door de Software tijdens de install atie zelf z ijn gemaa kt om de prest aties te verbeteren);
de Software gebruiken op of kopiëren naar een centrum of een andere commerciële locatie voor het spelen van games, met dien verstande dat Licentiegever je een
aparte licentieovereenkomst kan aanbieden voor het beschikbaar stellen van de Software voor commercieel gebruik;
de Software geheel of gedeeltelijk reverse-engineeren, decompileren, deassembleren, weergeven, vertonen, afgeleide werken vervaardigen op basis van de gehele
of gedeeltelijke Software, of de Software anderszins geheel of gedeeltelijk wijzigen;
• kennisgevingen betreffende eigendomsrechten, merken of labels die zich op of in de Software bevinden, verwijderen of wijzigen;
• een andere gebruiker beperken of belemmeren bij het gebruik en genot van onlinefuncties van de Software;
• vals spelen of gebruikmaken van een onrechtmatige robot, spider of ander programma gerelateerd aan enige onlinefuncties van de Software;
• enige voorwaarden, beleidslijnen, licenties of gedragscode schenden voor onlinefuncties van de Software; of
de Software vervoeren, exporteren of herexporteren (direct of indirect) naar enig land dat dergelijke Software niet mag ontvangen volgens Amerikaanse exportwetten
of regelgeving of Amerikaanse economische sancties, of op andere wijze dergelijke wetten of regelgeving of de wetten van het land waarin de Software is verkregen,
schenden, hetgeen regelmatig kan worden aangepast.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLUSIEF DIGITALE KOPIEËN: Download van de Software, gebruik van een unieke code,
registratie van de Software, lidmaatschap van diensten van derden en/of lidmaatschap van een dienst van de Licentiegever (inclusief acceptatie van de bijbehorende
voorwaarden en beleidsbepalingen) zijn mogelijk vereist om de Software te activeren, toegang te krijgen tot digitale exemplaren van de Software, of bepaalde vrij
26
te spelen, downloadbare, online- of andere speciale content, diensten en/of functies (gezamenlijk de “Speciale functies”) te openen. Toegang tot Speciale functies
is beperkt tot één Gebruikersaccount (zoals hieronder gedefinieerd) per code. Toegang tot Speciale functies is beperkt tot één Gebruikersaccount (zoals hieronder
gedefinieerd) per code. Het is niet toegestaan om de toegang tot Speciale functies over te dragen, te verkopen, in lease te verstrekken, te verhuren, om te wisselen
naar converteerbare virtuele valuta of opnieuw te laten registreren door een andere gebruiker, tenzij dit expliciet wordt vermeld. In geval van conflict met andere
bepalingen in deze Overeenkomst zijn de voorwaarden in deze paragraaf bindend.
OVERDR ACHT VAN LI CENTI E VOOR E XEMP LA AR OP SC HIJF: J e hebt het r echt het volledige f ysieke exem plaar va n de Sof tware en begeleid ende document atie blijvend
over te dragen aan een andere persoon, zolang je geen kopieën (met inbegrip van archiverings- en reservekopieën) van de Software, begeleidende documentatie of
enig deel of enige component van de Software en de begeleidende documentatie behoudt, en zolang de ontvanger instemt met de bepalingen van deze Overeenkomst.
Voor de overdracht van de licentie voor een exemplaar op schijf moet je mogelijk specifieke stappen ondernemen, zoals uiteengezet in de documentatie bij de Software.
Het is niet toegestaan om V irtuele valuta of Vir tuele goederen over te dragen, te verkopen, in lease te geven, te verhuren of om te wisselen naar converteerbare vir tuele
valuta , tenzij zoals nadrukkelijk is uiteengezet in deze Overeenkomst of met voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Speciale functies, inclusief
content die uitsluitend beschikbaar is met een code voor één gebruiker, mogen onder geen enkele voorwaarde worden overgedragen aan een andere persoon. Het is
mogelijk dat Speciale functies niet meer functioneren als de oorspronkelijke installatie van de Software is verwijderd of het exemplaar op schijf niet meer beschikbaar
is voor de gebruiker. De Software is alleen bestemd voor privégebruik. ONVERMINDERD HET VOORAFGAANDE IS HET NIET TOEGESTAAN PRE-RELEASEVERSIES
VAN DE SOFTWARE OVER TE DRAGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING: De Software kan zijn voorzien van maatregelen die de toegang tot de Software controleren, de toegang tot bepaalde functies of content
controleren, het maken van onrechtmatige kopieën verhinderen of anderszins proberen te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en licenties overschrijdt die
worden toegekend onder de Overeenkomst. Dergelijke maatregelen kunnen de integratie van licentiebeheer, productactivering en andere beveiligingstechnologie
in de Software alsmede het bewaking van het gebruik omvatten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, tijd, datum, toegang of andere controlesystemen, tellers,
serienummers en/of beveiligingsapparaten die zijn ontworpen om het onrechtmatig openen, gebruiken en kopiëren van de Software of enig deel of enige component
hiervan te voorkomen, waaronder schendingen van deze Overeenkomst. Licentiegever behoudt zich het recht voor om het gebruik van de Software op elk gewenst
moment te bewaken. Het is niet toegestaan dergelijke maatregelen voor toegangscontrole te belemmeren of om te proberen dergelijke beveiligingsfuncties uit te
schakelen of te omzeilen. Als je de technische beveiligingsmaatregelen uitschakelt of anderszins omzeilt, functioneert de Software mogelijk niet correct. Als de
Software toegang geeft tot Speciale functies, mag per keer slechts één exemplaar van de Software deze functies benaderen. Mogelijk zijn aanvullende bepalingen
van toepassing en moet je je registreren om toegang te krijgen tot de online services en Software-updates en patches te downloaden. Alleen Software met een
geldige licentie kan worden gebruikt voor het gebruik van onlineservices, waaronder het downloaden van updates en patches. Licentiegever kan de onder deze
Overeenkomst verstrekte licentie en de toegang tot de Software beperken, opschorten of beëindigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot gerelateerde services
en producten, met kennisgeving van 30 dagen of onmiddellijk vanwege elke reden waarover Licentiegever redelijkerwijs geen controle heeft of indien je een
voorwaarde in deze overeenkomst of in een beleid dat ten grondslag ligt aan de Software, inclusief deze Overeenkomst, het privacybeleid van de Licentiegever en/
of de servicevoorwaarden van de Licentiegever, schendt.
DOOR DE GEBRUIKER GEMA AKTE CONTENT: Met de Sof tware kun je mogelijk inhoud maken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een plat tegrond, een scenario,
een screenshot, een auto-ontwerp, een voorwerp of een video van je gameplay. In ruil voor het gebruik van de Software, en voor zover je bijdragen via gebruik van de
Software aanleiding geven tot enig auteursrechtelijk belang, verleen je hierbij aan Licentiegever een exclusief, permanent, onherroepelijk, volledig overdraagbaar
en in sublicentie te geven wereldwijd recht op en licentie voor het gebruik van je bijdragen op enige wijze en voor enig doeleinde met betrekking tot de Software en
verwante zaken en diensten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het recht je bijdragen te reproduceren, te vermenigvuldigen, aan te passen, te wijzigen, uit
te voeren, te vertonen, te publiceren, uit te zenden, te verzenden of anderszins te communiceren aan het publiek op enige bekende of nog onbekende wijze, en te
distribueren zonder enige voorafgaande kennisgeving of vergoeding aan jou van enige aard voor de volledige duur van de bescherming die wordt toegekend aan
intellectuele-eigendomsrechten door toepasselijke wetten en internationale verdragen. Je doet hierbij afstand van enige morele rechten op auteurschap, publicatie,
reputatie of toeschrijving met betrekking tot het gebruik en de beschikking van Licentiegever of andere spelers van dergelijke zaken in relatie met de Software en
verwante goederen en diensten onder de toepasselijke wetten. Deze aan Licentiegever verleende licentie en de bovengenoemde verklaring van afstand van enige
toepasselijke morele rechten blijven van kracht na beëindiging van deze Overeenkomst.
INTERNETVERBINDING: Mogelijk heb je een internetverbinding nodig om onlinefuncties te benaderen, de Software te verifiëren of andere functies uit te voeren.
GEBRUIKERSACCOUNTS: Voor het gebruik van de Software of een softwareonderdeel of voor de correcte werking van de Software moet je mogelijk een geldige
en actieve gebruikersaccount voor een onlineservice hebben en onderhouden, zoals een gameplatform van derden of een account voor een sociaal netwerk
(“Account van derden”), of een account bij Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever, zoals is uiteengezet in de documentatie bij de Software. Als
je dergelijke accounts niet hebt, werken bepaalde functies van de Software geheel of gedeeltelijk niet, of niet meer, correct. Voor de Software moet je mogelijk ook
een Softwarespecifieke gebruikersaccount maken bij Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever (“Gebruikersaccount”) om toegang te krijgen tot
de Software en zijn functionaliteit en onderdelen. De aanmeldgegevens van je Gebruikersaccount kunnen worden gekoppeld aan een Account van derden. Je bent
verantwoordelijk voor alle gebruik en de beveiliging van je Gebruikersaccounts en Accounts van derden die je gebruikt voor toegang tot en gebruik van de Software.
VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN
Als je door het gebruik van de Soft ware een gebruikslicentie voor Virtuele valuta en Virtuele goederen kunt aanschaffen en/of verdienen, gelden de volgende voorwaarden.
VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN: Met de Software kunnen gebruikers mogelijk (i) fictieve virtuele valuta gebruiken als exclusief ruilmiddel binnen de
Software (“Virtuele valuta” of “VV”) en (ii) toegang krijgen tot virtuele goederen (en bepaalde beperkte gebruiksrechten) binnen de Software (“Virtuele goederen”
of “VG”). Ongeacht de gebruikte terminologie vertegenwoordigen VV en VG een beperkt licentierecht dat onder deze Overeenkomst valt. Conform de voorwaarden
en jouw naleving van deze Overeenkomst verleent Licentiegever je het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, niet in sublicentie verstrekbare, beperkte recht en de
niet- exclusieve, niet-overdraagbare, niet in sublicentie verstrekbare, beperkte licentie om exclusief binnen de Sof tware door jou verkregen V V en VG te gebruiken voor
je persoonlijke, niet-commerciële gameplay. Tenzij zoals anderszins is verboden volgens toepasselijk recht, worden de door jou verkregen VV en VG in licentie aan je
verstrekt. Je stemt ermee in dat onder deze Overeenkomst geen aanspraak of eigendomsrecht op VV en VG wordt overgedragen of toegewezen. Deze Overeenkomst
dient niet te worden geïnterpreteerd als verkoop van enige rechten op VV en VG.
VV en VG hebben geen equivalente waarde in echte valuta en functioneren niet als een substituut voor echte valuta. Je erkent en stemt ermee in dat Licentiegever op
27
elk gewenst moment maatregelen kan herzien of nemen die van invloed zijn op de waargenomen waarde of de aanschafprijs van VV en/of VG, tenzij zoals verboden
is volgens toepasselijke wetgeving. Als je VV en VG niet gebruikt, worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht, met dien verstande echter dat de onder deze
Overeenkomst verleende licentie voor VV en VG wordt beëindigd overeenkomstig de voorwaarden van deze Overeenkomst en de documentatie bij de Soft ware wanneer
Licentiegever de Software stopzet of deze Overeenkomst op andere wijze wordt beëindigd. Licentiegever behoudt zich naar eigen inzicht het recht voor om kosten in
rekening te brengen voor het recht op toegang tot of gebruik van VV en VG en/of met of zonder kosten VV en VG kan distribueren.
VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN VERDIENEN EN AANSCHAFFEN: Je hebt mogelijk de mogelijkheid om VV aan te schaffen of bij Licentiegever te
verdienen voor de voltooiing van bepaalde activiteiten of prestaties in de Software. Licentiegever kan bijvoorbeeld VV of VG verstrekken nadat je een activiteit in de
game hebt voltooid, zoals het bereiken van een nieuw level, het voltooien van een taak of het maken van gebruikerscontent. Nadat je VV en/of VG hebt verkregen,
worden ze bijgeschreven op je Gebruikersaccount. Je kunt VV en VG alleen aanschaffen binnen de Software of via een platform waaraan een webwinkel van derden,
een app-store of een andere door Licentiegever geautoriseerde winkel deelneemt (gezamenlijk “Softwarewinkel” genoemd in deze Overeenkomst). Aanschaf en
gebruik van goederen of valuta via een Softwarewinkel zijn gebonden aan de toepasselijke documenten van de Softwarewinkel, met inbegrip van, maar niet beperkt
tot, de servicevoorwaarden en gebruikersovereenkomst. Deze onlineservice is in sublicentie aan je verstrekt door de Softwarewinkel. Licentiegever kan kortingen of
speciale acties aanbieden bij de aanschaf van VV. Dergelijke kortingen en speciale acties kunnen op elk gewenst moment en zonder kennisgeving worden gewijzigd
of stopgezet door Licentiegever. Nadat je een geautoriseerde aankoop van VV in een app-store hebt voltooid, wordt het bedrag van aangeschafte VV bijgeschreven
op je Gebruikersaccount. Licentiegever zal een maximumbedrag vaststellen dat je per transactie en/of dag mag besteden voor de aanschaf van VV. Dit bedrag kan
variëren afhankelijke van de aanverwante Software. Licentiegever kan naar eigen inzicht aanvullende limieten instellen voor het VV-bedrag dat je kunt aanschaffen
of gebruiken, hoe je VV kunt gebruiken en het maximale VV-saldo dat op je Gebruikersaccount kan worden bijgeschreven. Je bent volledig verantwoordelijk voor alle
VV-aankopen via je Gebruikersaccount, ongeacht of je deze al dan niet hebt geautoriseerd.
SALDOBEREKENING: Je kunt je beschikbare VV en VG openen en bekijken in je Gebruikersaccount nadat je je hierbij hebt aangemeld. Licentiegever behoudt zich
het recht voor om naar eigen inzicht alle berekeningen voor de beschikbare VV en VG in je Gebruikersaccount uit te voeren. Bovendien behoudt Licentiegever zich
het recht voor, naar eigen inzicht, om te bepalen hoeveel V V op welke manier worden bij- en afgeschreven van je Gebruikersaccount gerelateerd aan je aanschaf van
VG of voor andere doeleinden. Hoewel Licentiegever ernaar streeft om dergelijke berekeningen op een consistente, redelijke basis uit te voeren, erken je hierbij en
stem je ermee in dat de beslissing van Licentiegever over de beschikbare VV en VG in je Gebruikersaccount definitief is, tenzij je aan Licentiegever documentatie kunt
overleggen dat deze berekening doelbewust onjuist was of is.
GEBRUIK VAN VIRTUELE VALUTA EN VIRTUELE GOEDEREN: Alle aangeschafte Virtuele valuta en/of Virtuele goederen in de game kunnen door spelers gedurende
de gameplay worden verbruikt of verloren overeenkomstig de gameregels die van toepassing zijn op valuta en goederen. Deze regels kunnen variëren afhankelijk
van de aanverwante Software. VV en VG kunnen alleen binnen de Software worden gebruikt en Licentiegever kan naar eigen inzicht het gebruik van VV en VG tot
één game beperken. De geautoriseerde toepassingen en doeleinden van VV en VG kunnen op elk gewenst moment worden gewijzigd. Je beschikbare VV en/of VG
zoals weergegeven in je Gebruikersaccount worden telkens verlaagd wanneer je VV en/of VG binnen de Software gebruikt. Als je VV en/of VG gebruikt, betekent
dit dat je verzoekt deze af te schrijven van je beschikbare saldo in je Gebruikersaccount. Je moet over voldoende beschikbare VV en/of VG in je Gebruikersaccount
beschikken om een transactie binnen de Software te voltooien. VV en/of VG in je Gebruikersaccount kunnen zonder kennisgeving worden verminderd zodra bepaalde
gebeurtenissen met betrekking tot je gebruik van de Software plaatsvinden: Je kunt bijvoorbeeld V V en/of VG verliezen als je een game hebt verloren of je personage
sterft. Je bent verantwoordelijk voor alle gebruik van VV en/of VG via je Gebruikersaccount, ongeacht of je dit hebt geautoriseerd. Je dient Licentiegever direct op
de hoogte te stellen wanneer je ontdekt dat VV en/of VG zonder je toestemming zijn gebruikt via je Gebruikersaccount door een ondersteuningsverzoek in te dienen
bij www.take2games.com/support.
NIET-INWISSELBAAR: VV en VG kunnen alleen worden ingewisseld voor items en diensten in de game. Je mag VV of VG niet verkopen, leasen, in licentie geven of
verhuren , of ze converteren naar inwisselbare VV. VV en VG kunnen alleen worden omgewisseld voor goederen of diensten in de game, dus niet voor geld, iets van
geldelijke waarde of andere goederen van Licentiegever of enige andere persoon op enig moment, behalve zoals nadrukkelijk in deze Overeenkomst is beschreven
of anderszins vereist is volgens toepasselijke wetgeving. VV en VG hebben geen contante waarde. Licentiegever of enige andere persoon of entiteit is niet verplicht
om je VV en/of VG in te wisselen voor iets van waarde, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, echte valuta.
GEEN TERUGBETALING: Alle aankopen van VV en VG zijn definitief en in geen geval kunnen dergelijke aankopen worden terugbetaald, overgedragen of omgewisseld.
Tenzij zoals verboden is volgens toepasselijke wetgeving, heeft Licentiegever het volste recht om deze VV en/of VG te beheren, te reguleren, te controleren, te wijzigen,
op te schorten en/of te elimineren wanneer Licentiegever dit naar eigen inzicht gepast acht. Licentiegever is niet aansprakelijk jegens jou of iemand anders wegens
het uitoefenen van dergelijke rechten.
GEEN OVERDRACHTEN: Het is ten strengste verboden om VV of VG over te brengen naar, te verhandelen met, te verkopen aan of uit te wisselen met iemand, behalve
tijdens de gameplay via de Software zoals nadrukkelijk is toegestaan door Licentiegever (“Ongeautoriseerde transacties”), met inbegrip van, maar niet beperkt
tot, gebruikers van de Software. Dergelijke handelingen worden derhalve ook niet goedgekeurd door Licentiegever. Licentiegever behoudt zich het recht voor, naar
eigen inzicht, om je Gebruikersaccount en je VV en VG te beëindigen, op te schorten of te wijzigen en deze Overeenkomst te beëindigen als je je schuldig maakt aan,
helpt bij of verzoekt om Ongeautoriseerde transacties. Alle gebruikers die deelnemen aan dergelijke activiteiten, doen dit op eigen risico en stemmen hierbij ermee
in om Licentiegever en de partners, licentiegevers, dochterondernemingen, contractanten, managers, directeuren, medewerkers en tussenpersonen te vrijwaren
en behoeden voor alle schade, verliezen en onkosten die direct of indirect voortvloeien uit dergelijke acties. Je erkent dat Licentiegever de toepasselijke app-store
erom kan verzoeken om elke Ongeautoriseerde transactie te stoppen, op te schorten, te beëindigen, buiten gebruik te stellen of terug te draaien, ongeacht wanneer
deze Ongeautoriseerde transactie heeft plaatsgevonden (of zal plaatsvinden) wanneer Licentiegever vermoedens of bewijs heeft van fraude, schendingen van deze
Overeenkomst, schendingen van toepasselijke wet- of regelgeving, of een doelbewuste handeling die erop is gericht om de werking van de Software belemmert of
anderszins het effect heeft of kan hebben dat de werking van de Software op enigerlei wijze wordt belemmerd. Als we van mening zijn of reden hebben om aan te
nemen dat je je s chuldig hebt gemaak t aan een O ngeautoris eerde tr ansactie, s tem je boven dien ermee in dat L icentiegever naar eigen inzich t je toegang tot beschikbare
VV en VG in je Gebruikersaccount kan beperken of je Gebruikersaccount en je rechten op enige VV, VG en andere items gerelateerd aan je Gebruikersaccount kan
beëindigen of opschorten.
LOCATIE: VV zijn alleen beschikbaar voor klanten op bepaalde locaties. Je kunt VV niet aanschaffen of gebruiken als je je niet op een goedgekeurde locatie bevindt.
28
VOORWAARDEN VOOR SOFTWAREWINKEL
Deze Overeenkomst en de levering van de Software via een Softwarewinkel (waaronder de aanschaf van VV of VG) valt onder de aanvullende voorwaarden die zijn
uiteengezet op of in of worden vereist door de toepasselijke Softwarewinkel. Al deze toepasselijke voorwaarden zijn bij verwijzing opgenomen in deze Overeenkomst.
Licentiegever is niet verantwoordelijk of aansprakelijk jegens jou voor enige kredietbank- of bankgerelateerde kosten of andere kosten of heffingen gerelateerd
aan je aankooptransacties binnen de Software of via een Softwarewinkel. Al deze transacties worden beheerd door de Softwarewinkel, niet door Licentiegever.
Licentiegever doet nadrukkelijke afstand van alle aansprakelijkheid voor al deze transacties en je stemt ermee in dat je enige verhaalsmogelijkheid met betrekking
tot alle transacties bij of via de Softwarewinkel is.
Deze Overeenkomst geldt alleen tussen jou en Licentiegever, en niet met een Softwarewinkel. Je erkent dat de Sof twarewinkel niet verplicht is om jou onderhouds- of
ondersteuningsdiensten te leveren gerelateerd aan de Software. Onverminderd het voorgaande en voor zover toegestaan volgens toepasselijke wetgeving, heeft de
Softwarewinkel geen enkele andere garantieverplichting met betrekking tot de Software. Elke vordering rond de Software gerelateerd aan productaansprakelijkheid,
het onvermogen om toepasselijke wettelijke of juridische vereisten na te leven, vorderingen onder consumentenbescherming of soortgelijke wetgeving, of inbreuk
op intellectuele eigendom vallen onder deze Overeenkomst. De Softwarewinkel is niet verantwoordelijk voor dergelijke vorderingen. Je moet je houden aan de
servicevoorwaarden en andere toepasselijke regels of beleidslijnen van de Softwarewinkel. De licentie voor de Software is een niet-overdraagbare licentie om de
Software alleen te gebruiken op een toepasselijk apparaat dat je bezit of beheert. Je verklaart dat je niet woont in een land of andere geografische regio waartegen de
VS een embargo heeft ingesteld, of dat je voorkomt op de lijst Specially Designated Nationals van het Amerikaanse ministerie van Financiën of op de lijst Commerce
Denied Person of de lijst met entiteiten van het Amerikaanse ministerie van Handel. De Softwarewinkel is een derde begunstigde voor deze Overeenkomst en kan
deze Overeenkomst bij je afdwingen.
VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE
Door de Software te installeren en te gebruiken, stem je in met de bepalingen voor het verzamelen en gebruiken van informatie zoals uiteengezet in deze
paragraaf en het privacybeleid van Licentiegever, inclusief (waar van toepassing) (i) overdracht van persoonsgegevens en andere informatie aan Licentiegever,
dochterondernemingen, leveranciers en zakenpartners en naar bepaalde andere derden, zoals overheidsautoriteiten, in de VS en andere landen buiten Europa of
je thuisland, waaronder landen met lagere standaarden op het gebied van privacybescherming; (ii) de openbare weergave van je gegevens zoals de identificatie
van je zelfgemaakte inhoud of de weergave van je scores, klassering, prestaties en andere gamegegevens op websites en andere platforms; (iii) het delen van je
gameplaygegevens met hardwareproducenten, platformhosts en marketingpartners van Licentiegever; en (iv) andere toepassingen en openbaarmakingen van je
persoonsgegevens of andere informatie die is vermeld in het voornoemde privacybeleid, zoals dit van tijd tot tijd wordt gewijzigd. Als je niet wilt dat je gegevens op
deze wijze worden gedeeld, moet je de Software niet gebruiken.
Voor de doeleinden van alle kwesties op het gebied van gegevensprivacy, inclusief de verzameling, het gebruik, de openbaarmaking en de overdracht van je
persoonsgegevens en andere gegevens, heeft het privacybeleid op www.take2games.com/privacy, zoals dit regelmatig wordt gewijzigd, voorrang op enige andere
verklaring in deze overeenkomst.
GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste en oorspronkelijke koper van de Software bent, maar niet als je het exemplaar op schijf van de
Software en de begeleide documentatie hebt verkregen als overdracht van de oorspronkelijke koper) dat het originele opslagmedium met de Software bij normaal
gebruik en onderhoud vrij is van defecten in materiaal of werking tot negentig (90) dagen na de aanschafdatum. Licentiegever garandeert je dat deze Software
compatibel is met een personal computer die voldoet aan de minimale systeemvereisten die worden aangegeven in de documentatie van de Software, of dat de
Software door de producent van de game-eenheid is gecertificeerd als compatibel met de game-eenheid waarvoor de Software is gepubliceerd. Vanwege variaties
in hardware, software, internetverbindingen en individueel gebruik staat Licentiegever echter niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw specifieke
computer of game-eenheid. Licentiegever geeft geen garantie dat je de software ongestoord kunt gebruiken, dat de Software voldoet aan je vereisten, dat de werking
van de s oftware ononderbroken en zonder fou ten zal zijn, dat de Sof tware compatibel is met sof tware of hardware van derden of dat eventuele gebreken in de software
zullen worden gecorrigeerd. Geen enkele mondelinge of schriftelijke mededeling die wordt gedaan door Licentiegever of enige geautoriseerde vertegenwoordiger, kan
worden opgevat als een garantie. Omdat bepaalde rechtsgebieden de uitsluiting of beperking van impliciete garanties of de beperking van de toepasselijke wettelijke
rechten van een consument niet toestaan, zijn sommige of alle bovengenoemde uitsluitingen en beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Als je tijdens de garantieperiode om enige reden een defect vindt in het opslagmedium of de Software, stemt Licentiegever ermee in alle Software die tijdens de
garantieperiode defect blijkt te zijn, kosteloos te vervangen zolang de Software nog wordt geproduceerd door Licentiegever. Als de Software niet langer beschikbaar
is, behoudt Licentiegever het recht de Software te vervangen door Software van gelijke of hogere waarde. Deze garantie is beperkt tot het opslagmedium en de
Software zoals deze oorspronkelijk is geleverd door Licentiegever, en geldt niet voor normale slijtage. Deze garantie is niet geldig, en wordt tenietgedaan, als blijkt
dat het defect is veroorzaakt door misbruik, verkeerd gebruik of verwaarlozing. Impliciete wettelijke garanties zijn uitdrukkelijk beperkt tot de periode van 90 dagen,
zoals hierboven beschreven.
Met uitzondering van wat hierboven is uiteengezet, treedt deze garantie in plaats van alle andere garanties, mondeling of schriftelijk, uitdrukkelijk of impliciet, met
inbegrip van enige andere garantie van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel of niet-inbreuk. Geen enkele andere verklaring of garantie van welke
aard dan ook zal bindend zijn voor Licentiegever.
Als je de Soft ware volgens de hierboven beschreven beperkte garantie retourneer t, stuur de originele Soft ware dan alleen naar het onderstaande adres van Licentiegever.
Vermeld je naam en retouradres, voeg een kopie bij van je gedateerde aankoopbewijs en beschrijf kort het defect en het systeem waarop je de Software uitvoert.
JE VERANTWOORDELIJKHEID JEGENS LICENTIEGEVER
Je gaat ermee akkoord Licentiegever en de partners, licentiegevers, dochterondernemingen, contractanten, managers, directeuren, medewerkers en
vertegenwoordigers van Licentiegever te vrijwaren, te behoeden en schadeloos te stellen voor alle schade, verliezen en kosten die direct of indirect voortvloeien uit
alles wat je doet of verzuimt te doen bij het gebruik van de Software conform de bepalingen van de Overeenkomst.
IN GEEN GEVAL IS LICENTIEGEVER AANSPRAKELIJK VOOR SPECIALE, INCIDENTELE OF GEVOLGSCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT EIGENDOM, GEBRUIK OF STORING
VAN DE SOFTWARE, MET INBEGRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, SCHADE AAN EIGENDOM, VERLIES VAN GOODWILL, COMPUTERFOUTEN OF -STORING EN,
VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN, SCHADE DOOR PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE AAN EIGENDOMMEN, WINSTDERVING OF SCHADELOOSSTELLING
DOOR ENIGE OORZAAK OF ACTIE DIE HET GEVOLG IS VAN OF GERELATEERD IS AAN DEZE OVEREENKOMST OF DE SOFTWARE, VOORTVLOEIEND UIT EEN
29
ONRECHTMATIGE DAAD (WAARONDER NALATIGHEID), EEN CONTRACT, STRIKTE AANSPRAKELIJKHEID OF ANDERSZINS, ONGEACHT OF LICENTIEGEVER OP DE
HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE. IN GEEN GEVAL ZAL DE A ANSPR AKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ALLE SCHADE
(BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR TOEPASSELIJKE WETGEVING) DE PRIJS OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT BETAALD VOOR HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE.
IN GEEN GEVAL ZAL DE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ENIGE EN ALLE VORDERINGEN ONDER DEZE OVEREENKOMST JEGENS JOU,
ON GEA CHT W ELK E JURIDISCHE STAP PEN WO RDE N ONDE RNO MEN, H OGE R ZIJN D AN DE KO STE N DIE J E AA N LIC ENT IEGEV ER HE BT BE TAA LD IN D E VOOR AF GA AN DE
TWAALF (12) MAANDEN VOOR ALLES WAT GERELATEERD IS AAN DE SOFTWARE OF, ALS DIT BEDRAG HOGER IS, USD $ 200.
OMDAT IN SOMMIGE STATEN/LANDEN BEPERKINGEN VAN DE DUUR VAN IMPLICIETE GARANTIES EN/OF DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN INCIDENTELE
SCHADE OF GEVOLGSCHADE, OVERLIJDEN OF PERSOONLIJK LETSEL TEN GEVOLGE VAN NALATIGHEID, FRAUDE OF MOEDWILLIG WANGEDRAG NIET ZIJN
TOEGESTAAN, ZIJN DEZE BEPERKINGEN EN/OF UITSLUITINGEN OF ENIGE BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID DIE VOORTVLOEIT UIT DE BOVENSTAANDE
VRIJWARING, MOGELIJK NIET OP JOU VAN TOEPASSING. ALS JE BIJVOORBEELD INWONER BENT VAN EEN EU-LIDSTAAT DAN IS LICENTIEGEVER, ONGEACHT
EVENTUELE AFWIJKENDE BEPALINGEN HIERBOVEN, VERANTWOORDELIJK VOOR DOOR JOU GELEDEN VERLIES OF SCHADE DIE EEN REDELIJK TE VOORZIEN
GEVOLG ZIJN VAN SCHENDING OF VERWAARLOZING DOOR LICENTIEGEVER VAN DEZE OVEREENKOMST, MAAR LICENTIEGEVER IS NIET VERANTWOORDELIJK
VOOR VERLIES OF SCHADE DIE NIET TE VOORZIEN IS.
AL S ENIGE BEPA LING VAN DEZE G AR ANT IE IN STRIJD IS MET W ETG EVI NG OP FEDE RA AL, STA ATS- OF GEMEEN TELIJK NI VEAU EN NIET K AN WORDEN TOEGE PAST,
BLIJVEN DE OVERIGE BEPALINGEN ONVERMINDERD VAN KRACHT. DEZE GARANTIE GEEFT JE SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN, EN JE KUNT DAARNAAST
ANDERE RECHTEN HEBBEN DIE PER RECHTSGEBIED KUNNEN VERSCHILLEN.
WE CONTROLEREN DE GEGEVENSSTROOM NAAR OF VA N ONS NE TWERK EN ANDERE DELEN VAN INTERNET, DRA ADLOZE NETWERKEN OF ANDERE NETWERKEN
VAN DERDEN NIET EN ZIJN OOK NIET IN STAAT DEZE GEGEV ENSSTROOM TE CONT ROLEREN. DEZE STROOM IS GROT ENDEEL S AFH ANK ELIJK VAN DE PRESTATIE S
VAN INTERNET EN DE DRA ADLOZE DIENSTEN DIE WORDEN GELEVERD OF GECONTROLEERD DOOR DERDEN. WANNEER DEZE DERDEN IE TS DOEN OF NALATEN, KAN
JE VERBINDING MET INTERNET, DRAADLOZE DIENSTEN OF DELEN HIERVAN SOMS WORDEN BELEMMERD OF ONDERBROKEN. WE KUNNEN NIET GARANDEREN
DAT DERGELIJKE GEBEURTENISSEN ZICH NIET VOORDOEN. DIENOVEREENKOMSTIG DOEN WE AFSTAND VAN ENIGE EN ALLE AANSPRAKELIJKHEID TEN GEVOLGE
VAN OF GERELATEERD AAN ALLES WAT DERDEN DOEN OF NALATEN WAARDOOR JE VERBINDING MET INTERNET, DRAADLOZE DIENSTEN OF DELEN HIERVAN OF
HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE EN AANVERWANTE DIENSTEN EN PRODUCTEN WORDT BELEMMERD OF ONDERBROKEN.
BEËINDIGING
De Overeenkoms t is van kr acht tot dat deze do or jou of do or Licentiegever wordt beëin digd. Deze O vereenkomst word t automa tisch beëindigd als L icentiegever stopt met
het beheer van de Softwareservers (voor games die uitsluitend online worden geëxploiteerd, als Licentiegever besluit of van mening is dat je gebruik van de Software
betrekking heeft of kan hebben op fraude of witwaspraktijken of een andere illegale activiteit of als je niet voldoet aan de voorwaarden van deze Overeenkomst,
inclusief, maar niet beperkt tot, de bovenstaande licentievoorwaarden. Je kunt deze Overeenkomst op elk gewenst moment beëindigen door (i) Licentiegever te
verzoeken om je Gebruikersaccount voor toegang tot of gebruik van de Software te beëindigen en verwijderen volgens de methode die in de servicevoorwaarden
is beschreven, of (ii) alle exemplaren van de Software in jouw bezit, onder jouw toezicht of onder jouw beheer te vernietigen en/of verwijderen. Als je de Software
verwijdert van het Gameplatform, worden niet de gegevens gerelateerd aan je Gebruikersaccount verwijderd, waaronder VV en VG gerelateerd aan je Gebruikersaccount.
Als je de Software opnieuw installeert met hetzelfde Gebruikersaccount, heb je mogelijk nog altijd toegang tot de eerdere gegevens van je Gebruikersaccount,
waaronder VV en VG gerelateerd aan je Gebruikersaccount. Behalve zoals anders verboden is volgens toepasselijke wetgeving, worden echter ook alle VV en VG
gerelateerd aan je Gebruikersaccount verwijderd als je Gebruikersaccount wordt verwijderd wanneer deze Overeenkomst om enigerlei reden wordt beëindigd. Als
deze Overeenkomst wordt beëindigd vanwege jouw schending van deze Overeenkomst, kan Licentiegever je verbieden de Software opnieuw te registreren of er
toegang toe te verkrijgen. Als deze Overeenkomst om wat voor reden dan ook wordt beëindigd dien je het fysieke exemplaar van Software, aanverwante materialen
en alle onderdelen in jouw bezit of onder jouw beheer permanent te vernietigen, waaronder op alle clientservers, computers, game-eenheden of mobiele apparaten
waarop de Software is geïnstalleerd. Wanneer deze Overeenkomst wordt beëindigd, worden je gebruiksrechten voor de Software, waaronder VV en VG gerelateerd
aan je Gebruikersaccount, direct beëindigd. Bovendien moet je alle gebruik van de Software staken. De beëindiging van deze Overeenkomst is niet van invloed op
onze rechten of jouw verplichtingen onder deze Overeenkomst.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING
De ontwikkeling van de Software en documentatie is uitsluitend gefinancierd met particuliere middelen en de Software en documentatie worden geleverd als
“Commercial Computer Software” (commerciële computersoftware) of “Restricted Computer Software” (beperkte computersoftware). Gebruik, duplicatie of
openbaring door de Amerikaanse overheid of een onderaannemer van de Amerikaanse overheid is onderhevig aan de beperkingen die zijn uiteengezet in subparagraaf
(c)(1)(ii) van de clausules Rights in Technical Data and Computer Software in DFARS 252.227-7013 of zoals uiteengezet in subparagraaf (c)(1) en (2) van de clausules
Commercial Computer Software Restricted Rights in FAR 52.227-19, waar van toepassing. De contractant/producent is de Licentiegever op de onderstaande locatie.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN
Je stemt er hierbij mee in dat Licentiegever onherstelbare schade oploopt als niet specifiek wordt toegezien op de naleving van de bepalingen van deze Overeenkomst.
Derhalve stem je ermee in dat Licentiegever recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs van schade, op een passende schadeloosstelling met
betrekking tot deze Overeenkomst, waaronder tijdelijke en permanente wettelijke schadevergoeding, naast enige andere beschikbare verhaalsmogelijkheden.
BELASTINGEN EN ONKOSTEN
Je bent verantwoordelijk voor, dient de betaling te verrichten voor en zal Licentiegever en alle dochterondernemingen, managers, directeuren en medewerkers
van Licentiegever vrijwaren en behoeden voor enigerlei belasting, accijns en heffing die door een overheidsinstelling wordt opgelegd in verband met de transacties
zoals bedoeld in deze Overeenkomst, waaronder rente en boetes hierover (behalve belastingen over de netto-inkomsten van Licentiegever), ongeacht of deze
kosten zijn opgenomen op een factuur die je op enig moment is toegestuurd door Licentiegever. Je dient kopieën van alle vrijstellingsverklaringen te overleggen aan
Licentiegever als je recht hebt op vrijstelling. Al jouw onkosten en kosten in verband met activiteiten onder deze Overeenkomst, indien van toepassing, zijn volledig
jouw verantwoordelijkheid. Je hebt geen recht op terugbetaling van enige onkosten door Licentiegever en vrijwaart Licentiegever hiervoor.
30
SERVICEVOORWAARDEN
Alle toegang tot en gebruik van de Software vallen onder deze Overeenkomst, de toepasselijke documentatie bij de Software, de servicevoorwaarden van Licentiegever,
en het privacybeleid van Licentiegever. Alle voorwaarden van de servicevoorwaarden zijn hierbij bij verwijzing opgenomen in deze Overeenkomst. Effende Deze
overeenkomsten vertegenwoordigen de volledige overeenkomst tussen jou en Licentiegever betreffende je gebruik van de Software en aanverwante diensten en
producten, en vervangen alle eerdere zowel schriftelijke als mondelinge overeenkomsten tussen jou en Licentiegever. Als deze Overeenkomst in strijd is met de
servicevoorwaarden, geldt deze Overeenkomst.
OVERIG
Als enige bepaling in deze Overeenkomst om enige reden niet kan worden toegepast, zal een dergelijke bepaling worden bijgesteld, maar alleen voor zover nodig is
om de bepaling uitvoerbaar te maken. Alle overige bepalingen van deze Overeenkomst blijven onverminderd van kracht.
TOEPASSELIJK RECHT
Deze Overeenkomst dient te worden geïnterpreteerd (zonder inachtneming van strijdigheden of keuze van wettelijke bepalingen) volgens de wetgeving van de Staat
New York, VS, zoals deze wetgeving wordt toegepast op overeenkomsten tussen inwoners van New York die worden ondertekend en uitgevoerd in New York, met
uitzondering van gevallen waarop federale wetgeving van toepassing is. Zonder nadrukkelijke schriftelijke verklaring van afstand van Licentiegever voor een specifiek
geval of tenzij in strijd met lokale wetgeving, zal het enige en exclusieve rechtsgebied en de enige en exclusieve plaats van handeling met betrekking tot de inhoud van
deze Overeenkomst de rechtbanken en de federale rechtbanken van de staat die zijn geves tigd in de plaat s waar de ho ofdvestiging van L icentiegever zich bevindt (New
York County, New York, VS). Jij en Licentiegever gaan akkoord met de bevoegdheid van deze rechtbanken en komen overeen dat een exploot mag worden betekend
op de wijze zoals in deze Overeenkomt is uiteengezet voor het doen van aanzeggingen of anderszins zoals toegestaan krachtens de wetgeving van de staat New
York of de federale wetgeving van de VS. Jij en Licentiegever gaan ermee akkoord dat de Internationale Conventie van de VN over contracten voor de internationale
verkoop van goederen (Wenen, 1980) niet van toepassing zal zijn op deze Overeenkomst of op geschillen of transacties die voortvloeien uit deze Overeenkomst. Als je
echter inwoner bent van een EU-lidstaat, kun je profiteren van de dwingende bepalingen van het consumentenrecht in de lidstaat waar je woont, en kun je juridische
procedures gerelateerd aan deze Overeenkomst aanbrengen in de rechtbanken van de lidstaat waar je woont.
ALS JE VRAGEN HEBT OVER DEZE OVEREENKOMST, KUN JE SCHRIFTELIJK CONTACT MET ONS OPNEMEN OP HET VOLGENDE ADRES: TAKE-TWO INTERACTIVE
SOFTWARE, INC., 622 BROADWAY, NEW YORK, NY 10012, VERENIGDE STATEN.
Alle andere voorwaarden van de gebruiksrechtovereenkomst zijn van toepassing op je gebruik van de software.
© 2005-2017 Take-Two Interactive Software en zijn dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. 2K, de betref fende logo’s en Take-Two Interactive Sof tware
zijn handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Take-Two Interactive Software, Inc. Alle WWE programma’s, talentnamen, beelden, gelijkenissen,
slogans, worstelbewegingen, handelsmerken, logo’s en auteursrechten van WWE zijn het exclusieve eigendom van WWE en zijn dochterbedrijven. © 2017 WWE.
Alle rechten voorbehouden. Alle overige merken, logo’s en auteursrechten zijn eigendom van de betreffende eigenaren.
Uitvoerend producent soundtrack Dwayne Johnson.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30

2K WWE 2K18 de handleiding

Type
de handleiding