SoftSwitchboard
23
Gebruikshandleiding
7. FAQ
FAQ BOODSCHAPPEN
1. Waarom wordt de boodschap niet verstuurd naar de geadresseerde(n)?
a) De geadresseerde(n) is/zijn niet in lijn; verifiëren of de Centrale en het IP correct werken.
b) De ontvanger (binnenpost) kan geen berichten ontvangen. Verifieer of de binnenpost een
Axolute Video Station (349310), een Axolute Video Display (349311) (beiden met Firmware-
versie 2.0 of recenter) of een Classe300 is.
c) De interface 346890/91 waarmee het geadresseerde IP van de boodschap verbonden is heeft
als referentiecentrale niet de Centrale ingesteld waaruit de boodschap verstuurd wordt; de
configuratie van de interface verifiëren.
2. Waarom beëindigt de verstuurde boodschap het versturen niet en blijft in “Uitgaande bood-
schappen” zonder de 100% te bereiken?
De Centrale slaagt er niet in de boodschap te versturen naar alle geadresseerden (zie vorige FAQ).
Ze zal evenwel de pogingen van versturen verderzetten gedurende 24 uren; indien ze er na 24
uren nog niet in geslaagd is de 100% te bereiken, zal de boodschap verplaatst worden tussen
de “Verstuurde boodschappen” met de foutmelding (rood mannetje); nu zal het mogelijk zijn in
detail te visualiseren welke geadresseerde de boodschap correct ontvangen heeft en vervolgens
over te gaan tot het terug versturen van de boodschap uitsluitend naar de geadresseerden voor
wie de vorige versturing niet geslaagd was.
3.
Waarom vindt men in het Adresboek van TiMessage de geadresseerde niet aan wie men een bo-
odschap wenst te sturen?
De Centrale of het IP aan wie men de boodschap wenst te sturen, werd niet ingevoerd in het
adresboek van de Centrale; middels TiContacts vanuit de SwitchBoardConfig verifiëren of de ge-
adresseerde van de boodschap corret werd ingevoerd in het adresboek van het project actief op
de Centrale.
4. Men wenst meerdere boodschappen te wissen, maar niet alle die zichtbaar zijn. Moet ik ze
verplicht een per een wissen?
Nee, het is mogelijk alleen de veelvoudige selectie van de boodschappen die men wenst te wis-
sen uit te voeren. Dit is mogelijk door de boodschappen te selecteren met een eenvoudige klik
van de mouse, maar terwijl men tegelijkertijd de toets CTRL ingedrukt houdt.
FAQ ALARMEN
1. Waarom komt het alarm niet op de Centrale?
De interface 346890/91 heeft als referentiecentrale niet de Centrale ingesteld waarop men
verwacht de alarmmelding te ontvangen, de configuratie van de interface controleren.
2. Waarom worden in de deatils van de alarmen de inlichtingen mb.t. het IP van waar het alarm
afkomstig is niet gevisualiseerd?
a) De geadresserde(n) is/zijn niet in lijn; verifiëren of de Centrale of het IP correct in werking zijn.
b) De configuratie van de module van melding alarmen is verkeerd (349416/17); de configuratie
ervan verifiëren (3 configurators: modaliteit, T1 en T2).
c) Het IP van waar het alarm afkomstig is werd niet ingevoerd in het Adresboek van de Centra-
le; middels TiContacts vanop SwitchBoardConfig verifiëren of het IP in kwestie correct werd
ingevoerd in het adresboek van het project actief op de Centrale. In geval van een alarm anti-
paniek, zal het alarm alleszins worden overgenomen met het versturen van een oproep naar
het IP, dat gevisualiseerd zal worden op de Centrale als “Onbekend” IP.
3. Waarom zijn in de details van het alarm de inlichtingen niet gevisualiseerd m.b.t. de interface
346890/91 (INT2FIP) waarop het IP staat van waar het alarm afkomstig is?
De configuratie van de module van alarmmelding is verkeerd (349416/17); de configuratie ervan
verifiëren (3 configurators: modaliteit, T1 en T2).
4. Waarom wordt het alarm antipaniek niet overgenomen bij het drukken op de desbetreffende
drukknop (de automatische oproep naar het IP vertrekt niet)?
De configuratie van de module van alarmmelding is verkeerd (349416/17): de configuratie ervan
verifiëren (3 configurators: modaliteit, T1 en T2).