Hama 00034313 de handleiding

Categorie
Spelbesturing
Type
de handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

Hartelijk dank voor de aanschaf van de Quixotic Controller, die samen met de
GameCube game-console gebruikt wordt. De controller is volledig te programmeren en
beschikt over een motor die, bij tril-ondersteunde spellen, realistische rumble-effecten
veroorzaakt. Bovendien is de controller met twee duimgestuurde analoge-sticks,
zeven functietoetsen, incl. twee analoge schouderknoppen, één trigger-toets en een
richtingspad met acht bewegingsrichtingen voor een uitgebreide besturing uitgevoerd.
De ergonomische vorm en de rubberen handgrepen zorgen voor een hoog comfort bij
langer durende spellen.
Inhoud van de verpakking:
•Quixotic Controller voor GameCube
•Gebruikershandleiding
Waarschuwing: Lees a.u.b. voor het gebruik van dit produkt de aanwijzingen met
betrekking tot veiligheid en gezondheid en de overige informatie in de gebruikershand-
leiding.
Belangrijke informatie met betrekking tot ergonomie en gezondheid
Bij enige medische studie´s werd aangeduid dat langere speelduur, gecombineerd met
een langdurige verkeerde lichaamshouding en een continue eenzijdige belasting,
bepaalde ziektes of blessures bevorderen en opwekken kan. Daartoe behoren o.a. het
karpaltunnelsyndroom, een peesontsteking en peesschede-ontsteking. Tijdens langere
speelfasen is het zeer belangrijk vaak en regelmatig pauze´s in te lassen om bovenge-
noemde klachten te vermeiden. Raadpleeg een arts als uw armen, polsen of handen
als gevolg van langdurig spelen pijn doen, tintelen of gevoelloos aanvoelen.
Technische eigenschappen:
1) Volledig programmeerbare toetsen (macro-functie).
2) Uniek, met rubber beklede behuizing voor een betere besturing bij langer
durende spellen.
3) Sterke delen uit rubber aan de buitenkant van de handgrepen voor een extra
comfort.
4) Belastbare, duurzame kabel.
5) 2 duimgestuurde analoge-sticks voorzien van contacten uit rubber.
6) Trilmotor voor rumble-effect.
7) Richtingspad met 8 bewegingsrichtingen.
8) 7 functietoetsen incl. schouderknoppen en trigger-toets.
:
:
GameCube Controller
16
00034313bda_DIN_A6 10.08.2006 16:14 Uhr Seite 18
Controllerdiagram:
Richtingspad
Met het richtingspad wordt de bewegingsrichting van objecten gestuurd.
Analoge-sticks
Met de duimgestuurde-sticks worden 2 assen gestuurd (X- en Y-as). In verschillende
spellen kunt u de reactie van de analoge- sticks veranderen.
Functietoetsen (L-toets, R-toets)
Hier gaat het om actietoetsen van welke de preciese functie afhankelijk is van het
gebruikte spel.
Functietoetsen (toetsen A, B, X, Y en trigger)
Met deze toetsen worden, afhankelijk van het gebruikte spel, verschillende actie´s uit-
gevoerd. Meer informatie hierover vindt u in de gebruikershandleiding van het betref-
fende spel.
Start-toets
Deze toets wordt normaliter voor menukeuze en ter onderbreking van het spel gebru-
ikt. Meer informatie hierover vindt u in de gebruikershandleiding van het betreffende
spel.
17
1
2
4
u6
5
7
9
8
0
t
z
3
1. L-toets
2. Analoge-stick links
3. Start/Macro/Macro LED
4. Richtingspad
5. R-toets
6. Trigger
7. Y-toets
8. X-toets
9. A-toets
10. B-toets
11. Analoge-stick rechts
12. Rubberen handgreep
13. Turbo-toets
00034313bda_DIN_A6 10.08.2006 16:14 Uhr Seite 19
Turbo-toets
Een toets de turbo-functie toekennen en weer terugstellen gaat als volgt:
- TURBO-functie instellen: TURBO-toets ingedrukt houden, en vervolgens de toets
indrukken die u “Turbo-vuur” wilt toekennen.
- Turbo-functie opheffen: TURBO-toets ingedrukt houden, en vervolgens de toets
indrukken van welke u de functie wilt opheffen.
Macro-toets
Met deze knop kunt u een moeilijke beweging programmeren, voor welke veel toetsen
noodzakelijk zijn. Deze beweging kan door het indrukken van één toets geactiveerd
worden. Zie hoofdstuk „Het programmeren van de controller“ in dit gebruikershandboek.
Programmeerbaarheid van toetsen:
Bepaalde toetsen van de controller kunt u programmeren. Men kan toetsen onder-
scheiden tussen programmeerbare en niet-programmeerbare toetsen. Niet te pro-
grammeren zijn het richtingspad, de met de rechter duim bestuurde analoge-stick en
de START- en MACRO-toetsen; hier kunt u geen functie´s toekennen.
Attentie:
De Quixotic Controller moet in de GameCube-console gestoken worden om de toetsen
nieuw te kunnen toekennen en programmeren; tijdens het programmeren kunt u niet spelen.
Wat betekent de programmeerbaarheid van de toetsen?
De controller is volledig te programmeren. Dit maakt het u mogelijk, naar wens specia-
le en complexe bewegingen sneller uit te voeren. Bij het spelen van bepaalde spellen
(normaliter gevechtsspellen) worden bijzondere bewegingen voor moeilijke aanvallen
door een combinatie van functietoetsen uitgevoerd. De macro-functie maakt het
mogelijk, deze moeilijke bewegingen door het indrukken van één knop uit te voeren.
De weergave van vastgelegde macro´s kunt u aan drie toetsen toekennen: L-toets,
R-toets en trigger (zie controllerdiagram). In iedere geprogrammeerde macro
kunnen max. 32 toetsen ingedrukt worden. Het gelijktijdig indrukken van meerdere
toetsen telt als één commando (bijv. telt het gelijktijdig indrukken van de X-, B- en A-
toetsen als één commando en niet als drie commando´s). Bij het programmeren van
een toets wordt iedere toetsdruk met 100 % beoordeeld. Uw commando´s dienen bin-
nen 1,5 seconde uitgevoerd te worden.
18
00034313bda_DIN_A6 10.08.2006 16:14 Uhr Seite 20
Het programmeren van de controller:
1. Druk de MACRO-toets in tot de MACRO-LED gaat branden en daarmee aantoont dat
de programmeerfunctie actief is. Attentie: Om de snelheid van uitvoering van de
geprogrammeerde toetsen aan te passen drukt u op de START-toets. De MACRO-
LED knippert met twee snelheden: 0,6 s en 1,2 s.
2. Kies de te programmeren toets uit (Z-knop of knop onder digitaal D-pad) door de
betreffende toets in te drukken tot de MACRO-LED begint te knipperen.
3. Druk de gewenste toets(en) in (A, B, X, Y, trigger, L-toets, R-toets en analoge-sticks
die met de linker duim bestuurd worden) aan welke de voorheen gekozen toets
toegekend dient te worden. Iedere toets die nu ingedrukt wordt, wordt door het
knipperen van de macro-LED bevestigd. Attentie: Als het maximaal aantal toetsen
voor de programmering (32) ingedrukt is, accepteert de controller geen verdere
ingaven en de MACRO-LED gaat uit.
4. Druk, nadat u de gewenste toetsen ingericht heeft, de MACRO-toets in om de
programmeerfunctie te deactiveren. De MACRO-LED gaat uit.
5. Om andere toetsen te programmeren de bovenstaande stappen herhalen.
Attentie:
Bij enige spellen is de uitvoering van speciale bewegingen sterk van de timing/opeen-
volging afhankelijk. De duur van een toetsdruk en de tijdspanne tussen het loslaten
van de toets vóór het indrukken van de volgende toets zijn soms belangrijke factoren
om een speciale beweging succesvol te kunnen uitvoeren. Dit is van spel tot spel
verschillend.
Terugstellen van de controller naar de standaardinstellingen:
Zo stelt u de controller terug naar de standaardinstellingen:
1. Druk de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te activeren. De MACRO-LED
gaat branden en toont aan dat de programmeerfunctie actief is.
2. Druk de toets in die u terug wilt stellen; de MACRO-LED gaat branden.
3. Druk de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te deactiveren. De MACRO-
LED gaat uit.
Attentie: U kunt alle geprogrammeerde toetsen terugstellen, indien u de controller van
de game-console losneemt. Daardoor gaat alle informatie van de geprogrammeerde
toetsen verloren en alle van nieuwe commando´s voorziene toetsen worden terugge-
steld.
19
00034313bda_DIN_A6 10.08.2006 16:14 Uhr Seite 21
Attentie:
•De controller uitsluitend volgens de aanwijzingen gebruiken. Lees alle aanwijzingen
voordat u de controller bedient.
•Stel de controller nooit aan vocht of vuur bloot om het gevaar van brand of
electrische schokken te voorkomen.
•De controller niet demonteren. Consulteer uitsluitend geautoriseerd vakpersoneel.
•De controller uitsluitend op de daarop aangegeven stroombron aansluiten. Neemt
contact op met uw stroomleverancier, indien u niet zeker weet welke stroomsoort
bij u thuis geleverd wordt.
•Steek uitsluitend voorwerpen in de controller die daarvoor bedoeld zijn. Anders
kunnen gevaarlijke spanningen of kortsluiting ontstaan, die tot brand of electrische
schokken zouden kunnen leiden.
•Door de trilfunctie van de controller kunnen blessures verergeren. Gebruik deze
controller niet wanneer uw handen of armen geblesseerd zijn.
•Kabels altijd opruimen! Alleen zo is te voorkomen dat personen op de kabel gaan
staan of ten val komen. Kabels niet inklemmen of beschadigen. Wikkel kabels nooit
om voorwerpen of om personen.
•Kinderen verbieden met kabels te spelen.
Alle, door de fabrikant niet uitdrukkelijk vrijgegeven, technische veranderingen aan de
controller sluiten direct alle aanspraak op garantie uit!
GameCube is een geregistreerd handelsmerk van Nintendo. Dit produkt is niet door
Nintendo gestimuleerd, ondersteund of vrijgegeven.
20
00034313bda_DIN_A6 10.08.2006 16:14 Uhr Seite 22

Documenttranscriptie

: GameCube Controller Hartelijk dank voor de aanschaf van de Quixotic Controller, die samen met de GameCube game-console gebruikt wordt. De controller is volledig te programmeren en beschikt over een motor die, bij tril-ondersteunde spellen, realistische rumble-effecten veroorzaakt. Bovendien is de controller met twee duimgestuurde analoge-sticks, zeven functietoetsen, incl. twee analoge schouderknoppen, één trigger-toets en een richtingspad met acht bewegingsrichtingen voor een uitgebreide besturing uitgevoerd. De ergonomische vorm en de rubberen handgrepen zorgen voor een hoog comfort bij langer durende spellen. Inhoud van de verpakking: • Quixotic Controller voor GameCube • Gebruikershandleiding Waarschuwing: Lees a.u.b. voor het gebruik van dit produkt de aanwijzingen met betrekking tot veiligheid en gezondheid en de overige informatie in de gebruikershandleiding. Belangrijke informatie met betrekking tot ergonomie en gezondheid Bij enige medische studie´s werd aangeduid dat langere speelduur, gecombineerd met een langdurige verkeerde lichaamshouding en een continue eenzijdige belasting, bepaalde ziektes of blessures bevorderen en opwekken kan. Daartoe behoren o.a. het karpaltunnelsyndroom, een peesontsteking en peesschede-ontsteking. Tijdens langere speelfasen is het zeer belangrijk vaak en regelmatig pauze´s in te lassen om bovengenoemde klachten te vermeiden. Raadpleeg een arts als uw armen, polsen of handen als gevolg van langdurig spelen pijn doen, tintelen of gevoelloos aanvoelen. Technische eigenschappen: 1) Volledig programmeerbare toetsen (macro-functie). 2) Uniek, met rubber beklede behuizing voor een betere besturing bij langer durende spellen. 3) Sterke delen uit rubber aan de buitenkant van de handgrepen voor een extra comfort. 4) Belastbare, duurzame kabel. 5) 2 duimgestuurde analoge-sticks voorzien van contacten uit rubber. 6) Trilmotor voor rumble-effect. 7) Richtingspad met 8 bewegingsrichtingen. 8) 7 functietoetsen incl. schouderknoppen en trigger-toets. 16 Controllerdiagram: 1 u 1. 2. 3. 4. 8 5. 6. 0 7. 8. t 9. 10. z 11. 12. 13. 5 7 9 6 2 4 3 L-toets Analoge-stick links Start/Macro/Macro LED Richtingspad R-toets Trigger Y-toets X-toets A-toets B-toets Analoge-stick rechts Rubberen handgreep Turbo-toets Richtingspad Met het richtingspad wordt de bewegingsrichting van objecten gestuurd. Analoge-sticks Met de duimgestuurde-sticks worden 2 assen gestuurd (X- en Y-as). In verschillende spellen kunt u de reactie van de analoge- sticks veranderen. Functietoetsen (L-toets, R-toets) Hier gaat het om actietoetsen van welke de preciese functie afhankelijk is van het gebruikte spel. Functietoetsen (toetsen A, B, X, Y en trigger) Met deze toetsen worden, afhankelijk van het gebruikte spel, verschillende actie´s uitgevoerd. Meer informatie hierover vindt u in de gebruikershandleiding van het betreffende spel. Start-toets Deze toets wordt normaliter voor menukeuze en ter onderbreking van het spel gebruikt. Meer informatie hierover vindt u in de gebruikershandleiding van het betreffende spel. 17 Turbo-toets Een toets de turbo-functie toekennen en weer terugstellen gaat als volgt: - TURBO-functie instellen: TURBO-toets ingedrukt houden, en vervolgens de toets indrukken die u “Turbo-vuur” wilt toekennen. - Turbo-functie opheffen: TURBO-toets ingedrukt houden, en vervolgens de toets indrukken van welke u de functie wilt opheffen. Macro-toets Met deze knop kunt u een moeilijke beweging programmeren, voor welke veel toetsen noodzakelijk zijn. Deze beweging kan door het indrukken van één toets geactiveerd worden. Zie hoofdstuk „Het programmeren van de controller“ in dit gebruikershandboek. Programmeerbaarheid van toetsen: Bepaalde toetsen van de controller kunt u programmeren. Men kan toetsen onderscheiden tussen programmeerbare en niet-programmeerbare toetsen. Niet te programmeren zijn het richtingspad, de met de rechter duim bestuurde analoge-stick en de START- en MACRO-toetsen; hier kunt u geen functie´s toekennen. Attentie: De Quixotic Controller moet in de GameCube-console gestoken worden om de toetsen nieuw te kunnen toekennen en programmeren; tijdens het programmeren kunt u niet spelen. Wat betekent de programmeerbaarheid van de toetsen? De controller is volledig te programmeren. Dit maakt het u mogelijk, naar wens speciale en complexe bewegingen sneller uit te voeren. Bij het spelen van bepaalde spellen (normaliter gevechtsspellen) worden bijzondere bewegingen voor moeilijke aanvallen door een combinatie van functietoetsen uitgevoerd. De macro-functie maakt het mogelijk, deze moeilijke bewegingen door het indrukken van één knop uit te voeren. De weergave van vastgelegde macro´s kunt u aan drie toetsen toekennen: L-toets, R-toets en trigger (zie controllerdiagram). In iedere geprogrammeerde macro kunnen max. 32 toetsen ingedrukt worden. Het gelijktijdig indrukken van meerdere toetsen telt als één commando (bijv. telt het gelijktijdig indrukken van de X-, B- en Atoetsen als één commando en niet als drie commando´s). Bij het programmeren van een toets wordt iedere toetsdruk met 100 % beoordeeld. Uw commando´s dienen binnen 1,5 seconde uitgevoerd te worden. 18 Het programmeren van de controller: 1. Druk de MACRO-toets in tot de MACRO-LED gaat branden en daarmee aantoont dat de programmeerfunctie actief is. Attentie: Om de snelheid van uitvoering van de geprogrammeerde toetsen aan te passen drukt u op de START-toets. De MACROLED knippert met twee snelheden: 0,6 s en 1,2 s. 2. Kies de te programmeren toets uit (Z-knop of knop onder digitaal D-pad) door de betreffende toets in te drukken tot de MACRO-LED begint te knipperen. 3. Druk de gewenste toets(en) in (A, B, X, Y, trigger, L-toets, R-toets en analoge-sticks die met de linker duim bestuurd worden) aan welke de voorheen gekozen toets toegekend dient te worden. Iedere toets die nu ingedrukt wordt, wordt door het knipperen van de macro-LED bevestigd. Attentie: Als het maximaal aantal toetsen voor de programmering (32) ingedrukt is, accepteert de controller geen verdere ingaven en de MACRO-LED gaat uit. 4. Druk, nadat u de gewenste toetsen ingericht heeft, de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te deactiveren. De MACRO-LED gaat uit. 5. Om andere toetsen te programmeren de bovenstaande stappen herhalen. Attentie: Bij enige spellen is de uitvoering van speciale bewegingen sterk van de timing/opeenvolging afhankelijk. De duur van een toetsdruk en de tijdspanne tussen het loslaten van de toets vóór het indrukken van de volgende toets zijn soms belangrijke factoren om een speciale beweging succesvol te kunnen uitvoeren. Dit is van spel tot spel verschillend. Terugstellen van de controller naar de standaardinstellingen: Zo stelt u de controller terug naar de standaardinstellingen: 1. Druk de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te activeren. De MACRO-LED gaat branden en toont aan dat de programmeerfunctie actief is. 2. Druk de toets in die u terug wilt stellen; de MACRO-LED gaat branden. 3. Druk de MACRO-toets in om de programmeerfunctie te deactiveren. De MACROLED gaat uit. Attentie: U kunt alle geprogrammeerde toetsen terugstellen, indien u de controller van de game-console losneemt. Daardoor gaat alle informatie van de geprogrammeerde toetsen verloren en alle van nieuwe commando´s voorziene toetsen worden teruggesteld. 19 Attentie: • De controller uitsluitend volgens de aanwijzingen gebruiken. Lees alle aanwijzingen voordat u de controller bedient. • Stel de controller nooit aan vocht of vuur bloot om het gevaar van brand of electrische schokken te voorkomen. • De controller niet demonteren. Consulteer uitsluitend geautoriseerd vakpersoneel. • De controller uitsluitend op de daarop aangegeven stroombron aansluiten. Neemt contact op met uw stroomleverancier, indien u niet zeker weet welke stroomsoort bij u thuis geleverd wordt. • Steek uitsluitend voorwerpen in de controller die daarvoor bedoeld zijn. Anders kunnen gevaarlijke spanningen of kortsluiting ontstaan, die tot brand of electrische schokken zouden kunnen leiden. • Door de trilfunctie van de controller kunnen blessures verergeren. Gebruik deze controller niet wanneer uw handen of armen geblesseerd zijn. • Kabels altijd opruimen! Alleen zo is te voorkomen dat personen op de kabel gaan staan of ten val komen. Kabels niet inklemmen of beschadigen. Wikkel kabels nooit om voorwerpen of om personen. • Kinderen verbieden met kabels te spelen. Alle, door de fabrikant niet uitdrukkelijk vrijgegeven, technische veranderingen aan de controller sluiten direct alle aanspraak op garantie uit! GameCube is een geregistreerd handelsmerk van Nintendo. Dit produkt is niet door Nintendo gestimuleerd, ondersteund of vrijgegeven. 20
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

Hama 00034313 de handleiding

Categorie
Spelbesturing
Type
de handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor