Bij aanspraak op kosteloos herstel dient het origineel van de
betreffende aankoopnota, of kwitantie te worden getoond of
meegezonden.
Algemene garantiebepalingen
1 De fabrikant verleent een jaar garantie op het op de
bijbehorende koopnota vermelde apparaat, gerekend vanaf de
koopdatum. Indien zich binnen deze periode een storing voordoet,
welke het gevolg is van een materiaal- en/of constructiefouten, heeft
de koper het recht op kosteloos herstel.
1a Voor stofzuigers, bedoeld voor huishoudelijk gebruik, geldt een
algemene garantieperiode van twee jaar. Accessoires zijn aan
direkte slijtage onderhevig; deze verbruiksartikelen zijn derhalve van
garantie uitgesloten.
2 Indien binnen de garantietermijn door Zanussi reparaties
worden verricht, wordt de oorspronkelijke garantietermijn niet
verlengd. Op reparaties buiten de garantietermijn door Zanussi
verricht, en op de hierbij geleverde, betaalde en gemonteerde
onderdelen wordt 1 jaar garantie verleend. Indien na drie maal
uitvoeren van eenzelfde reparatie, hetzelfde defect opnieuw
optreedt en geen resultaat van een opnieuw uitvoeren van een
reparatie verwacht mag worden, zal een nieuw exemplaar of
soortgelijk toestel worden aangeboden. De aanbieding geschiedt
tegen bijbetaling op basis van een te bepalen jaarlijks
afschrijvingspercentage.
3 Servicebezoeken aan huis worden alleen gebracht voor grote,
moeilijk transporteerbare apparaten, per definitie: wasautomaten,
trommeldroogautomaten, afwasautomaten, koelkasten,
diepvrieskasten/-kisten, ovens, fornuizen en inbouwapparaten.
3a De regeling als genoemd onder punt 3 geldt ook voor
caravankoelkasten, mits de plaats waar zich het apparaat bevindt
binnen de landsgrenzen ligt en over normale, voor het autoverkeer
opengestelde wegen bereikbaar is. Voorts dienen ten tijde van het
bezoek het apparaat en de eigenaar, of diens gemachtigde
plaatsvervanger, op de afgesproken bezoekplaats aanwezig te zijn.
4 Indien, naar het oordeel van de fabrikant, het apparaat zoals
bedoeld onder punt 3 naar haar servicewerkplaats getransporteerd
moet worden, dan geschiedt dit transport op de door de fabrikant
vastgestelde wijze en voor rekening en risico van de fabrikant.
5 Alle niet onder punt 3 en punt 3a genoemde apparaten,
alsmede apparaten welke wel de betreffende functionele kenmerken
bezitten maar daarnaast juist bedoeld zijn voor gemakkelijk transport,
dienen franco aan het adres van de servicedienst verzonden of
aangeboden te worden. Binnen de algemene garantieperiode vindt
terugzending voor rekening van de fabrikant plaats.
6 Indien een onder de algemene garantieperiode vallend defect
aan een apparaat niet meer hersteld kan worden, vindt kosteloze
vervanging van het apparaat plaats.
Garantie-uitbreidingen
7 Voor koel-/vries-motorcompressoren (exclusief startrelais en
motorbeveiliging) geldt een aflopende garantieperiode, in gelijke
percentages van 20 procent per jaar, van vijf jaar na koopdatum van
het op de bijbehorende koopnota vermelde apparaat, met inachtname
van volledig kosteloos herstel binnen de algemene garantieperiode.
Na de algemene garantieperiode worden bezoek-, arbeidsloon- en
bijkomende materiaalkosten in rekening gebracht.
Garantie-uitsluitingen
8 Het kosteloos uitvoeren van herstel- en/of
vervangingswerkzaamheden, zoals bedoeld in de betreffende
hieraan voorafgaande punten, is niet van toepassing indien:
- geen aankoopnota of, kwitantie, waaruit tenminste de
aankoopdatum en de identificatie van het apparaat blijkt,
getoond kan worden of meegezonden werd;
- het apparaat voor andere, of óók voor andere dan
huishoudelijke doeleinden waarvoor het apparaat bestemd is
gebruikt wordt;
- het apparaat niet volgens de aanwijzingen in het
installatievoorschrift of de gebruiksaanwijzing geinstalleerd,
bediend, gebruikt of behandeld wordt;
- het apparaat op ondeskundige wijze door daartoe niet
bevoegde personen hersteld of gewijzigd werd.
8a Indien het apparaat zodanig ingebouwd, ondergebouwd,
opgehangen of geplaatst is dat de benodigde tijd voor het uit- en
inbouwen samen meer dan dertig minuten bedraagt, dan worden
de hierdoor ontstane extra kosten aan de eigenaar in rekening
gebracht.
8b Schade welke ontstaat door het, met toestemming van de
eigenaar, op abnormale wijze uit- of inbouwen van een apparaat,
kan niet op de fabrikant of haar servicedienst verhaald worden.
8c Beschadigingen, zoals krassen en deuken of zoals breuk van
uit- of afneembare delen, welke niet ten tijde van de aflevering ter
kennis van de fabrikant gebracht worden, vallen niet onder garantie.
Belangrijk advies
De constructie van dit apparaat is zodanig dat de veiligheid daarvan
gewaarborgd is. Ondeskundige reparaties kunnen echter de
veiligheid in gevaar brengen. Terwille van een blijvende veiligheid en
ook om mogelijke schade te voorkomen, is het raadzaam dat
reparaties uitsluitend verricht worden door personen die daarvoor
de vereiste vakbekwaamheid bezitten.
Wij adviseren u herstel- en/of controlewerkzaamheden door uw
vakhandelaar of door ELGROEP FABRIEKSSERVICE te laten
uitvoeren en uitsluitend originele DISTRIPARTS onderdelen te laten
plaatsen.
GARANTIEBEPALINGEN EN SERVICE VOOR DE BENELUX
Nederland
Vennootsweg 1
2404 CG Alphen aan den Rijn
Postbus 120
2400 AC Alphen aan den Rijn
Storingsmeldingen op
werkdagen tijdens kantooruren:
Tel. 0172 - 46 83 00
Fax 0172 - 46 83 66
Onderdelenverkoop op
werkdagen tijdens kantooruren:
Tel. 0172 - 46 84 00
Fax 0172 - 46 83 76
België/Belgique
Bergensesteenweg 719
1520 Halle (Lembeek)
Thuisherstellingen:
Dépannages à domicile
Tel.: 02-3630444
Fax.: 02-3630400
Wisselstukken:
Pièces détachées:
Tel.: 02-3630555
Fax.: 02-3630500
Telex: 22915 eluxbe
Luxembourg/
Luxemburg
3, Rue d'Arlon
L-8009 Stassen
Dépannages à domicile
Kundendienst
Tel.: 45 33 50
Fax.: 45 84 34
Pièces détachées
Ersatzteile
Tel.: 45 33 50
Fax.: 45 84 34