HP Deskjet 990c Printer series Handleiding

Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

ii
Eerste druk, oktober 2000
Copyright 2000 Hewlett-Packard Company.
Handelsmerken en licenties
Microsoft, MS-DOS en Windows zijn gedeponeerde handelsmerken van Microsoft Corporation.
Adobe en Acrobat zijn gedeponeerde handelsmerken van Adobe Systems Incorporated.
Mac, Macintosh en Mac OS zijn handelsmerken van Apple Computer Inc., gedeponeerd in de V.S.
en andere landen.
Kennisgeving
De informatie in dit document kan zonder kennisgeving worden veranderd.
Hewlett-Packard biedt ten aanzien van dit materiaal volstrekt geen garantie, met inbegrip van,
maar niet beperkt tot, de geïmpliceerde garanties van verkoopbaarheid en geschiktheid voor een
bepaald doel.
Hewlett-Packard is niet aansprakelijk voor eventuele onjuistheden of voor directe, indirecte,
incidentele of gevolgschade die het gevolg zou zijn van het verstrekken of het gebruiken van deze
informatie of daarmee verband zou houden.
Niets uit dit document mag worden verveelvoudigd door middel van fotokopie of op enig andere
wijze of worden vertaald naar een andere taal zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van
Hewlett-Packard Company.
Termen en conventies
De volgende termen en conventies worden gebruikt in de Snelle naslaggids:
Termen
HP Deskjet 9xx
wordt gebruikt om te verwijzen naar de HP Deskjet 990c, 980c, en 960c series printers
ook
HP Deskjet
wordt hiervoor gebruikt.
Symbolen
Het symbool > leidt u door een aantal softwarestappen. Bijvoorbeeld:
Klik op
Start
>
Programma's
>
hp deskjet 9xx series
>
uitgave-info
om deze te bekijken.
Let op
Let op
geeft aan dat het risico bestaat dat de HP Deskjet-printer of andere apparatuur beschadigd
raakt.
Bijvoorbeeld:
Let op!
Raak de inktsproeiers of de koperen
contactpunten van de inktpatroon niet aan. Als u
deze onderdelen aanraakt, kunnen de sproeiers
verstopt raken, kunnen problemen met de inkt
optreden of kunnen zich problemen met de elek-
trische verbindingen voordoen.
iii
Nederlands
Snelle naslaggids
Introductie van de hp deskjet printer. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1
Inktpatronen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2
Printerkabels . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2
Software updates. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2
Informatie zoeken . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3
Snelle hulp weergeven . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Gebruikers van Windows 95, 98, Me, 2000 en NT 4.0 . . . . . . . . . . . . . . . . .4
Gebruikers van Macintosh . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Printerinformatie weergeven in Windows 3.1x en DOS . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
Gebruikers van Windows 3.1x . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
DOS-gebruikers. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
Contact opnemen met hp klantenondersteuning . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
Het hp ondersteuningsproces . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
E-support van hp klantenondersteuning. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
Klantenondersteuning van hp per telefoon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Reparaties door de hp klantenondersteuning. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
Garantieverlenging . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
Windows installatieproblemen oplossen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Beperkte garantie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
Milieuverklaring . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
Index . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
Regulatory notices . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . binnenzijde van de achterkaft
hp deskjet 990c/980c/960c series
Inhoudsopgave
iv
Nederlands
1
Nederlands
Introductie van de hp deskjet printer
Wat zit er in de doos?
Hartelijk dank voor uw aanschaf van een HP Deskjet printer. Uw printerdoos bevat het
volgende:
HP Deskjet printer (990c series,
980c series, of 960c series)
Module voor automatisch
dubbelzijdig afdrukken (mogelijk
niet voor alle printermodellen
beschikbaar)
Netsnoer
CD met printersoftware
Snelle naslaggids
Snelle installatieposter
Zwarte inktpatroon
Driekleurenpatroon
Neem contact op met uw HP dealer als een of meer van deze items ontbreekt uit uw doos,
of met HP klantenondersteuning. Raadpleeg Contact opnemen met de
hp klantenondersteuning voor meer informatie.
1. Printer 2.
Snelle installatieposter
3.
Snelle naslaggids
4. Printersoftware 5. Zwarte inktpatroon
6. Driekleurenpatroon 7. Netsnoer 8. Module voor automatisch dubbelzijdig afdrukken (niet voor alle
printermodellen beschikbaar)
2
Nederlands
Inktpatronen
De doos van de HP Deskjet printer bevat
zowel een zwarte als een
kleureninktpatroon. Alle dozen van
inktpatronen en de elektronische
handleiding voor Snelle hulp bevatten
installatie-instructies.
Let er bij het vervangen van een
inktpatroon op, dat u het juiste
onderdeelnummer heeft:
Zwart
hp 45 (hp 516
45a
)
Driekleurenhp 78 (hp c65
78d
)
Driekleuren, groot
hp 78 (hp c65
78a
)
1. Zwarte inktpatroon 2. Driekleurenpatroon
3. Inktsproeiers 4. Koperen contactpunten
5. Beschermende vinyltape
Let op!
Raak de inktsproeiers of de
koperen contactpunten van de
inktpatroon niet aan als u deze vervangt.
Als u deze onderdelen aanraakt, kunnen
de sproeiers verstopt raken, kunnen
problemen met de inkt optreden of
kunnen zich problemen met de elektrische
verbindingen voordoen. Bovendien mag
u de koperen strips niet verwijderen. Dit
zijn vereiste elektrische contactpunten.
Printerkabels
Er is geen printerkabel in de doos
bijgesloten. Koop een van de volgende
kabels om de printer op uw computer
aan te sluiten:
Een parallelle interface kabel,
compatibel met IEEE 1284, kan
worden gebruikt met alle Windows-
systemen
Een interface kabel, compatibel met
USB, kan worden gebruikt door zowel
Macintosh systemen als Windows 98,
Me en 2000 systemen.
Software updates
Printersoftware, ook wel
printerstuurprogramma genoemd, geeft
uw afdrukopdrachten door aan de
printer. Gebruik een van de volgende
methoden om kopieën of updates van
de printersoftware te verkrijgen:
Download de printersoftware van de
website van HP.
Bel HP klantenondersteuning om een
CD aan te vragen waarop de update-
bestanden van de software staan.
Raadpleeg Contact opnemen met de
hp klantenondersteuning voor
telefoonnummers en website adressen
van de klantenondersteuning.
3
Nederlands
Informatie zoeken
Er zijn verschillende documenten bij de HP Deskjet printer bijgesloten. Deze bevatten
instructies over het installeren van de printersoftware, het bedienen van de printer en het
zoeken van hulp als dit nodig is. Hieronder wordt aangegeven waar specifieke informatie
is te vinden.
Voor informatie over... raadpleeg... platform
Printer installeren en
printersoftware installeren
Snelle installatieposter
Windows (alle
versies) en
Macintosh
Printerfuncties,
specificaties, onderhoud,
inktpatronen, afdrukken
en oplossen van
printerproblemen
Snelle
hulp
(Raadpleeg
Snelle
hulp
weergeven voor meer
informatie)
Handleiding
(Raadpleeg
Printerinformatie
weergeven in Windows 3.1x
en DOS voor informatie)
Windows (alle
versies) en
Macintosh
Inhoud van de
printerdoos
HP klantenondersteuning,
garantie-informatie
en installatieproblemen
oplossen
Snelle naslaggids
Windows (alle
versies) en
Macintosh
De printer aansluiten op
een netwerk
HP handleiding voor
Windows netwerken
Windows (alle
versies behalve
3.1)
Hardware en software
compatibiliteit met de
printer
HP deskjet
uitgave
-info
Klik op
Start
>
Programma's
>
hp deskjet 9xx series
> om de
Uitgave-info
te bekijken.
Windows (alle
versies behalve
3.1)
Weergave-opties in de
printersoftware
Wat is dit?
help (Windows)
Klik met de rechter muisknop
in het relevante scherm.
Help-ballonnen (Macintosh)
Klik met de muisknop in het
relevante scherm.
Windows (alle
versies behalve
3.1) en Macintosh
4
Nederlands
Snelle hulp weergeven
De elektronische handleiding, Snelle hulp, biedt instructies voor het gebruik van de
HP Deskjet printer. Deze biedt ook informatie om u te helpen eventuele printerproblemen
op te lossen.
Gebruikers van Windows 95,
98, Me, 2000 en NT 4.0
Open Snelle hulp via de
hp printerassistent, een functie die
tevens het volgende biedt:
Hulp via HP klantenondersteuning
Afdrukideeën
Verkoopkoppelingen naar andere
HP producten
Koppelingen naar printersoftware
updates
Een pictogram van de printerassistent
wordt weergegeven op het Windows
bureaublad nadat u de printersoftware
heeft geïnstalleerd.
Snelle hulp
gebruiken
Snelle hulp bereikt u als volgt:
1.
Dubbelklik op het pictogram
hp printerassistent
op het bureaublad
.
De hp printerassistent verschijnt.
2.
Klik op de knop
Snelle hulp
om de
onderwerpen van de handleiding
weer te geven.
U kunt tevens snelle hulp openen vanuit
het menu Start door achtereenvolgens op
Start
>
Programma's
>
hp deskjet 9xx
series
>
9xx
printerassistent
>
snelle hulp
te klikken.
Adobe Acrobat versies van
Snelle hulp
De handleiding voor Snelle hulp is
tevens beschikbaar in de volgende
talen:
Arabisch
Bahasa Indonesia
Bulgaars
Estisch
Grieks
Hebreeuws
Kazaks
Kroatisch
Litouws
Roemeens
Sloveens
Slowaaks
Turks
990c printer
assistant
990c
printerassistent
5
Nederlands
Ga als volgt te werk als u de
handleiding in een van deze talen wilt
bekijken:
1.
Dubbelklik op het pictogram
hp printerassistent
op het bureaublad
.
2.
Klik op de knop
Snelle hulp
in het
venster van de hp printerassistent.
3.
Selecteer
Er is Snelle hulp beschikbaar
in andere talen
onderaan het venster
Snelle hulp.
4.
Plaats de cd met printersoftware in het
cd-rom-station van de computer.
5.
Selecteer uw taal uit de lijst die
verschijnt.
Als Acrobat Reader is geïnstalleerd
op uw computer, wordt de Snelle
hulp weergegeven.
Als Acrobat Reader niet
geïnstalleerd is op uw computer,
wordt deze automatisch
geïnstalleerd en wordt vervolgens
de Snelle hulp weergegeven.
Gebruikers van Macintosh
Op Macintosh computers heeft u Adobe
Acrobat Reader nodig om de
handleiding voor Snelle hulp te kunnen
weergeven. Als u Acrobat Reader niet
heeft, kunt u het installeren vanaf de cd
met printersoftware.
Snelle hulp openen:
1.
Plaats de cd met printersoftware in het
cd-rom-station van de computer.
Het hp deskjet scherm wordt
weergegeven.
2.
Selecteer de map met de
Handleiding
voor uw taal.
3.
Voer een van de volgende
handelingen uit:
Dubbelklik op het pictogram
Elektronische handleiding
als
Acrobat Reader is geïnstalleerd op
uw computer.
Dubbelklik op het
pictogram
Acrobat
Reader
4.0
als Acrobat Reader nog
niet is geïnstalleerd op uw computer.
Adobe Acrobat Reader wordt
automatisch geïnstalleerd. Nadat
het is geïnstalleerd, dubbelklikt u
op het pictogram
Elektronische
handleiding
om de Snelle hulp
weer te geven.
6
Nederlands
Printerinformatie weergeven in Windows
3.1x en DOS
Gebruikers van
Windows 3.1x
In Windows 3.1x systemen, wordt
informatie over de bediening van de
printer opgeslagen in een elektronische
Handleiding. Deze optie is alleen
beschikbaar bij de HP Deskjet 990c
series printers.
U heeft Adobe Acrobat Reader nodig
om de Handleiding te kunnen
weergeven. Als u geen Acrobat Reader
heeft, kunt u het vanaf de CD met
printersoftware installeren.
De Handleiding openen:
1.
Plaats de cd met printersoftware in het
cd-rom-station van de computer.
2.
Selecteer
Bestand
>
Uitvoeren
in
Bestandsbeheer.
3.
Typ
d:\setup.exe
.
Vervang, indien nodig, d door de
letter van uw cd-rom-station.
4.
Klik op
OK
.
Het hp deskjet scherm wordt
weergegeven.
5.
Selecteer
Handleiding weergeven
.
Als Acrobat Reader is geïnstalleerd
op uw computer, wordt de
Handleiding weergegeven.
Als Acrobat Reader niet is
geïnstalleerd op uw computer, volgt
u de installatie-instructies op het
scherm. Als Acrobat Reader
eenmaal is geïnstalleerd, selecteert
u
Handleiding weergeven
.
DOS-gebruikers
In DOS-besturingssystemen wordt
informatie over de HP Deskjet printer
opgeslagen in een tekstdocument
genaamd dosread.txt. Dit bestand staat
op de printer software CD in de
directory \<
taalcode
>\
djcp
\. Vervang
<taalcode> door de juiste code uit
onderstaande lijst. Om het bestand
bijvoorbeeld in het Engels te lezen,
opent u dosread.txt in de directory
\
enu
\
djcp
.
Voor deze taal... Gebruik deze
code...
Bahasa Indonesia bin
Bulgaars bul
Chinees, vereenvoudigd chs
Chinees, traditioneel cht
Tjechisch csy
Deens dan
Duits deu
Engels enu
Spaans esm
Fins fin
Frans fra
Hongaars hun
Italiaans ita
Japans jpn
Koreaans kor
Kazaks kzh
Nederlands nld
Noors non
Pools plk
Portugees ptb
Russisch rus
Zweeds svc
Thai tha
7
Nederlands
Contact opnemen met
hp klantenondersteuning
HP klantenondersteuning kan altijd deskundig advies geven over het gebruik van uw
HP Deskjet printer of een probleem helpen oplossen. Er zijn verschillende manieren om
hulp te krijgen. Hierdoor krijgt u op het juiste moment de hulp die u nodig heeft!
Het hp ondersteuningsproces
Het ondersteuningsproces van HP werkt
het best als u in deze volgorde hulp
zoekt:
1.
Gebruik Snelle hulp.
Raadpleeg Snelle hulp weergeven
voor meer informatie.
2.
Ga naar E-support van
HP klantenondersteuning.
Gebruik uw Internet-verbinding op elk
gewenst moment voor het volgende:
Ga naar de
ondersteuningspagina's van HP op
het Web voor hulp bij een product.
Lees de boodschappen op de
HP gebruikersforums of stuur een
vraag in
Stuur een e-mailbericht naar HP.
Raadpleeg E-support van
hp klantenondersteuning voor meer
informatie.
3.
Bel tijdens openingsuren met
HP klantenondersteuning.
Raadpleeg Klantenondersteuning
van hp per telefoon voor meer
informatie.
N.B.
Ondersteuningsmogelijkheden en
de beschikbaarheid hiervan verschillen
per product, land/regio en taal.
E-support van
hp klantenondersteuning
E-support van hp klantenondersteuning
biedt online ondersteuning zo lang als u
in het bezit bent van uw HP printer. U
krijgt direct toegang tot
ondersteuningsinformatie, nuttige
afdruktips en de meest recente updates
van het printersoftware (ook
printerstuurpogramma's genoemd) 24
uur per dag, zeven dagen per week en
geheel kosteloos.
Websites ondersteund door hp
Als u een modem heeft aangesloten op
uw computer en abonnee bent van een
Internet-aanbieder of directe toegang
heeft tot Internet, kunt u uitgebreide
informatie krijgen over uw printer. Ga
hiervoor naar de websites die op de
volgende pagina staan.
Als het land of de taal die u nodig heeft
er niet bij staat, kunt u naar de online
HP klantenondersteuning gaan op
www.hp.com/apcpo-support/
regional.html
om te zien of er een
website in uw taal beschikbaar is.
8
Nederlands
Ga naar de HP gebruikersforums en de
e-mail van de HP klantenondersteuning
vanaf de HP klantenondersteuning
website. Ga naar de website en
selecteer de printeropties voor uw
printer. Als het scherm van de
hp klantenondersteuning verschijnt, klikt
u op
Ga naar HP
.
hp gebruikersforums
In de online gebruikersforums van
HP klantenondersteuning kunt u de
vragen en antwoorden lezen van andere
HP gebruikers om een oplossing te
vinden voor uw probleem. U kunt ook
uw eigen vraag stellen en de site later
bezoeken voor ideeën en suggesties van
ervaren gebruikers en forummoderators.
hp klantenondersteuning per e-mail
Met één-op-één e-mail krijgt u direct
antwoord op uw vragen van een
servicetechnicus van
HP klantenondersteuning. Vul uw vragen
in op het webformulier en u krijgt
antwoord per e-mail. (normaal
gesproken wordt binnen 48 uur
antwoord gegeven, behalve tijdens
feestdagen.) E-mailondersteuning is een
uitstekende oplossing voor technische
vragen of als u een antwoord nodig
heeft dat is toegesneden op uw
specifieke systeem.
Voor deze taal... gebruikt u deze website...
Chinees, traditioneel http://taiwan.support.hp.com
Chinees, vereenvoudigd http://www.hp.com.cn/go/support
Duits http://www.hp.com/cposupport/de
Engels http://www.hp.com/go/support
Frans http://www.hp.com/cposupport/fr
Japans http://www.jpn.hp.com/CPO_TC/eschome.htm
Koreaans http://www.hp.co.kr/go/support
Portugees http://www.hp.com/cposupport/pt
Spaans http://www.hp.com/cposupport/es
Zweeds http://www.hp.com/cposupport/sv
9
Nederlands
Klantenondersteuning van
hp per telefoon
Binnen de periode van telefonische
ondersteuning biedt HP kosteloos
ondersteuning per telefoon voor uw
printer. (De standaardtelefoonkosten zijn
echter van toepassing.) De
onderstaande lijst bevat de periode van
telefonische ondersteuning voor uw
regio.
Periode van gratis telefonische
ondersteuning
*Standaardtelefoonkosten zijn van
toepassing.
Voordat u belt
Probeer de volgende gratis
ondersteuningsmogelijkheden, voordat
u belt voor hulp:
Snelle hulp
Snelle installatieposter
E-support van
HP klantenondersteuning.
Als u het probleem niet op deze
manieren kunt oplossen, belt u een
servicetechnicus van de
HP klantenondersteuning terwijl u zich
achter uw computer en printer bevindt.
Als u snellere service wilt, zorgt u ervoor
dat u kunt aangeven wat u heeft
geprobeerd om het probleem op te
lossen.
Bovendien heeft HP de volgende
informatie nodig om u te kunnen helpen:
Het printermodelnummer (het label
bevindt zich aan de voorkant van de
printer)
Het serienummer van de printer (het
label bevindt zich aan de onderkant
van de printer)
Het besturingssysteem van de
computer
De versie van het
printerstuurprogramma (ook wel
printersoftware genoemd)
Berichten die werden weergegeven
toen het probleem zich voordeed
Antwoorden op deze vragen:
Is dit eerder gebeurd? Kunt u het
probleem opnieuw laten optreden?
Wanneer is dit gebeurd? Heeft u
hardware of software toegevoegd
rond de tijd dat dit probleem
ontstond?
Regio Telefonische
ondersteuning*
Noord-Amerika
met inbegrip van
Canada
1 jaar
Azië (Stille Oceaan) 1 jaar
Europa 30 dagen
Latijns Amerika 1 jaar
10
Nederlands
Telefoonnummers voor
ondersteuning
Als u hulp nodig heeft bij het oplossen
van een probleem, neemt u contact op
met HP klantenondersteuning via een
van de telefoonnummers in de tabel
rechts. Als het telefoonnummer voor uw
regio er niet bij staat, raadpleegt u de
website van HP op
www.hp.com/cpso-
support/guide/psd/cscinfo.htm
.
Na de periode van gratis telefonische
ondersteuning
Na de periode van gratis telefonische
ondersteuning kunt u tegen vergoeding
nog steeds hulp van HP krijgen. Tarieven
kunnen zonder kennisgeving veranderd
worden.
(E-support van HP klantenondersteuning
is echter altijd gratis beschikbaar!
Raadpleeg E-support van
hp klantenondersteuning voor meer
informatie.)
Voor telefoongesprekken in de
Verenigde Staten die korter duren dan
10 minuten, belt u (900) 555-1500.
De kosten zijn US $2,50 per minuut
en beginnen zodra u verbinding
maakt met een servicetechnicus. De
kosten worden niet hoger dan
US $25.
Als u belt vanuit de V.S. en denkt dat
het gesprek langer dan tien minuten
gaat duren of vanuit Canada, belt u
(800) 999-1148. De kosten zijn
US $25 per gesprek, ten koste van uw
Visa-card of MasterCard.
Als HP tijdens het telefoongesprek
bepaalt dat uw printer moet worden
gerepareerd en de beperkte garantie is
nog geldig, hoeft u niet te betalen voor
de telefonische ondersteuning.
Voor deze
regio...
gebruikt u dit
telefoonnummer...
Argentinië +54 0810 555 5520
Australië +61 3 8877 8000
België (Frans) +32 (0) 2 626 88 07
België
(Nederlands)
+32 (0) 2 626 88 06
Brazilië, binnen
Sao Paulo en
voorsteden
+55 3747 7799
Brazilië, buiten
Sao Paulo en
voorsteden
+55 0800 15 7751
Canada 1 (905) 206 4663
Chili +56 800 36 0999
China +86 (0) 10 6564 5959
Denemarken +45 (0) 39 29 4099
Duitsland +49 (0) 180 52 58 143
Engels
Internationaal
+44 (0) 207 512 5202
Filippijnen +66 (2) 867 3551
Finland +358 (0) 203 4 7 288
Frankrijk +33 (0) 1 43 62 34 34
Griekenland +30 (0) 1 619 64 11
Hong Kong +852 (800) 96 7729
Hongarije +36 (0) 1382 1111
Ierland +353 (0) 1662 5525
India +91 11 682 60 35
Indonesië +62 (21) 350 3408
Israël +972 (0) 9 9524848
Italië +39 (0) 2 264 10350
Japan +81 (0) 3 3335 8333
Korea +82 (2) 3270 0700
Korea,
buiten Seoel
+82 080 999 0700
Maleisië +60 (3) 2952566
Maleisië,
Penang
+60 1 300 88 00 28
Mexico 01 800 472 6684
11
Nederlands
Reparaties door de
hp klantenondersteuning
Als uw HP printer moet worden
gerepareerd, neemt u contact op met de
telefonische ondersteuning van
HP klantenondersteuning. (Raadpleeg de
telefoonnummers voor ondersteuning door
HP op de vorige pagina.) Een ervaren
servicetechnicus van
HP klantenondersteuning stelt dan een
diagnose van het probleem en coördineert
de reparatieprocedure voor u.
De klantenondersteuning zoekt de best
mogelijke oplossing voor u. Dat kan een
reparatie betekenen door een
geschoolde servicetechnicus of door een
HP kantoor. Deze service is kosteloos
gedurende de periode van de beperkte
garantie van de printer. Na de
garantieperiode worden de
reparatiekosten in rekening gebracht.
Garantieverlenging
Als u de duur van de beperkte garantie
op uw printer wilt verlengen, kunt u het
volgende doen:
Neem contact op met uw
wederverkoper om de garantie te
verlengen.
Als u HP wederverkopers
in de V.S. zoekt, gaat u naar de
service locator van HP op
www.hp.com/service_
locator
.
Als uw wederverkoper geen
servicecontracten afsluit, kunt u direct
contact opnemen met HP voor
informatie over onze
serviceovereenkomsten. In de V.S. belt
u daarvoor met het telefoonnummer
(800) 446-0522 en in Canada met
het telefoonnummer (800) 268-1221.
Voor HP serviceovereenkomsten buiten
de V.S. en Canada kunt u contact
opnemen met een HP verkoopkantoor
in uw land.
Midden-
Oosten, Dubai
+971 4 883 8454
Nederland +31 (0) 20 606 8751
Nieuw-Zeeland +64 (9) 356 6640
Noorwegen +47 22 116299
Oostenrijk +43 (0) 810 00 6080
Polen +48 22 519 06 00
Portugal +351 21 317 6333
Republiek Zuid-
Afrika, binnen
RSA
+27 086 000 1030
Republiek Zuid-
Afrika, buiten
RSA
+27 11 258 9301
Rusland,
Moskou
+7 095 797 3520
Rusland,
St. Petersburg
+7 812 346 7997
Singapore +65 272 5300
Spanje +34 9 02321 123
Taiwan +886 2 2717 0055
Thailand +66 (2) 661 4000
Tsjechië +42 02 6130 7310
Turkije +90 (0) 212 221 6969
V.S. 1 (208) 344 4131
Venezuela + 58 800 47 888
Verenigd
Koninkrijk
+44 (0) 207 512 5202
Vietnam +84 (0) 8 823 4530
Zweden +46 (0) 8 6192170
Zwitserland +41 (0) 84 8801111
Voor deze
regio...
gebruikt u dit
telefoonnummer...
12
Nederlands
Windows installatieproblemen oplossen
Raadpleeg de informatie in dit gedeelte als u problemen ondervindt bij het installeren van
uw printer. Als u hulp nodig heeft nadat de printer is geïnstalleerd, raadpleegt u de
elektronische handleiding voor Snelle hulp.
De cd is onjuist in het cd-rom-station geplaatst
De cd is beschadigd
De cd-rom is beschadigd
Wat is het probleem? Mogelijke oorzaken...
Het probleem oplossen...
Ik heb de installatie-cd in het
station geplaatst, maar de
computer kon deze niet
lezen.
Plaats de cd opnieuw in het cd-rom-station. Let
erop dat de cd op de juiste wijze in het station
wordt geplaatst.
Als de installatie niet binnen enkele seconden
begint, kan zowel de cd als het cd-rom-station
beschadigd zijn.
Plaats een andere cd in het cd-rom-station.
Als een andere cd werkt, heeft u wellicht een
beschadigde cd.
Als u geen enkele cd kunt afspelen, moet u
wellicht uw cd-rom-station vervangen of
repareren.
Vervang de beschadigde cd door de
printersoftware (ook wel printerstuurprogramma
genoemd) te downloaden van de HP website.
Als u geen Internet-toegang heeft, neem dan
contact op met HP klantenondersteuning om de
software op cd te bestellen. Raadpleeg
Contact opnemen met de
HP klantenondersteuning voor het
telefoonnummer van de dichtstbijzijnde
HP klantenondersteuning.
13
Nederlands
Er is mogelijk een conflict met uw
virusbeschermingsprogramma
Er is mogelijk een conflict met een
ander softwareprogramma
Er is mogelijk een conflict met een op
uw printer aangesloten randapparaat
Mogelijke oorzaken...
Het probleem oplossen...
De printersoftware is niet
juist geïnstalleerd.
Voor Windows 95, 98, Me,
NT 4.0, en 2000:
1.
Klik op
Start
>
Programma's
>
hp deskjet 9xx series
>
hp deskjet 9xx series ongedaan
maken
.
2.
Volg de aanwijzingen op het
computerscherm.
Voor Windows 3.1x:
1.
Open de programmagroep
hp deskjet 9xx series
.
2.
Dubbelklik op het pictogram
Ongedaan maken
van de
hp deskjet 9xx series.
3.
Volg de instructies op het
computerscherm.
Sluit alle softwareprogramma's af (inclusief
virusbeschermingsprogramma's).
Maak alle randapparaten los die een parallelle
printerkabel gebruiken (zoals een scanner of tape
backup-systeem).
Installeer de printersoftware opnieuw. Raadpleeg de
Snelle installatieposter.
Als u nog steeds problemen ondervindt met de
software-installatie, kunt u contact opnemen met
HP klantenondersteuning. Raadpleeg Contact
opnemen met de hp klantenondersteuning
Wat is het probleem?
Verwijder de geïnstalleerde
printersoftware van de computer.
14
Nederlands
U gebruikt mogelijk geen
Windows 98, Me of 2000.
Mogelijke oorzaken... Het probleem oplossen...
Als ik een USB-kabel aansluit
tussen de printer en de
computer, verschijnt de wizard
Nieuwe Hardware niet.
Zorg ervoor dat Windows 98, Me of 2000
wordt uitgevoerd. Als u geen Windows 98, Me
of 2000 heeft, moet u een parallelle kabel
gebruiken.
1.
Maak de USB-kabel los van uw printer en sluit
deze weer aan.
2.
Zorg ervoor dat de kabel stevig vast zit.
In Windows 98, Me of 2000:
1.
Klik op
Start
>
Instellingen
>
Configuratiescherm
.
2.
Dubbelklik op het pictogram
Systeem
.
3.
Selecteer de tab
Apparaatbeheer
.
4.
Klik op het pictogram plus (+) naast de optie
Universele seriële buscontroller.
Als een USB-hostcontroller en een USB-hub
worden weergegeven, is USB waarschijnlijk
ingeschakeld.
Als deze apparaten niet worden
weergegeven, raadpleeg dan de
documentatie van uw computer, of neem
contact op met de fabrikant van de computer
voor meer informatie over het inschakelen en
installeren van USB.
5.
Gebruik een parallelle kabel om de printer
aan te sluiten op de computer als u USB niet
kunt inschakelen.
De USB-kabel is mogelijk niet
juist aangesloten.
De computer is mogelijk niet
voorbereid voor USB.
Wat is het probleem?
15
Nederlands
Als ik een USB-kabel aansluit
tussen de printer en de
computer, verschijnt een
bericht Onbekend
apparaat.
Statische elektriciteit heeft zich opgehoopt
in de kabel tussen de printer en de
computer.
U heeft mogelijk een defecte USB-kabel.
1.
Ontkoppel de USB-kabel van de printer.
2.
Ontkoppel het netsnoer van de printer.
3.
Wacht ongeveer 30 seconden.
4.
Sluit het netsnoer weer op de printer aan.
5.
Sluit de USB-kabel aan op de printer.
6.
Vervang de USB-kabel of gebruik een
parallelle kabel als Onbekend apparaat
blijft verschijnen in het dialoogvenster
Nieuwe hardware gevonden.
Het probleem oplossen...
Mogelijke oorzaken...
Wat is het probleem?
16
Nederlands
Als ik de cd met
printersoftware in het station
plaats en de bestanden
worden gekopieerd, geeft
het scherm Bezig met het
kopiëren van bestanden...
aan dat het bestand
hpzuci01.dll niet kan
worden gevonden.
De volgende situaties zijn van toepassing:
U gebruikt een USB-kabel om de printer aan
te sluiten op de computer.
U gebruikt Windows 98.
U sluit meer dan een apparaat tegelijkertijd
aan.
1.
Klik op
Bladeren
.
Het scherm Openen wordt weergegeven.
2.
Selecteer het volgende pad om het bestand
hpzuci01.dll te vinden:
c:\Program Files\Hewlett-
Packard\hpz\ glue
.
3.
Klik op
OK
.
Het scherm Bezig met kopiëren van de
bestanden.... verschijnt opnieuw, met het juiste
pad en bestandsnaam in het veld Bestanden
kopiëren van.
4.
Klik op
OK
.
5.
Selecteer
HP deskjet 9xx series printersoftware
installeren
.
Het scherm hp deskjet 9xx installer verschijnt.
6.
Klik op
Volgende
, en volg de instructies op het
scherm installatie te voltooien.
Het probleem oplossen...
Mogelijke oorzaken...
Wat is het probleem?
17
Nederlands
Beperkte garantie
A. Geldigheid van de beperkte garantie
1.
Hewlett-Packard (HP) garandeert aan de
eindgebruiker, gedurende de hierboven
aangegeven tijdsduur die begint op de dag
van aankoop door de klant, dat het
hierboven aangegeven product van HP vrij is
van materiaal- en fabricagefouten. Voor de
toepassing van deze garantie moet de klant
het bewijs waaruit de datum van aankoop
blijkt kunnen overleggen.
2.
Met betrekking tot softwareproducten is de
beperkte garantie van HP uitsluitend geldig
voor het niet kunnen uitvoeren van
programmeringsinstructies. HP biedt geen
garantie dat de werking van enig product
ononderbroken of vrij van fouten zal zijn.
3.
De beperkte garantie van HP geldt alleen
voor defecten die zich voordoen als resultaat
van een normaal gebruik van het product en
is niet van toepassing op het volgende:
a.
verkeerd of ondeskundig onderhoud of
aanpassing;
b.
software, interface-apparatuur,
afdrukmateriaal, onderdelen en
benodigdheden die niet door HP geleverd
zijn of ondersteund worden; of
c.
gebruik in afwijking van de specificaties
van het product.
4.
In het geval van printerproducten van HP
wordt de garantie aan de klant en een
eventueel servicecontract met HP niet
beïnvloed door gebruik van inktpatronen of
opnieuw gevulde inktpatronen die niet van
HP afkomstig zijn. Als echter een defect aan
of beschadiging van de printer toegewezen
kan worden aan gebruik van een (opnieuw
gevulde) inktpatroon die niet van HP
afkomstig is, zal HP de gebruikelijke tijd en
materiaalkosten voor het repareren van de
printer voor het betreffende defect of de
betreffende beschadiging in rekening
brengen.
5.
Als HP tijdens de van toepassing zijnde
garantieperiode kennisgeving ontvangt van
een defect in een softwareproduct, in
afdrukmateriaal of in een inktpatroonproduct
dat onder de garantie van HP valt, wordt het
defecte product door HP vervangen. Als HP
tijdens de van toepassing zijnde
garantieperiode kennisgeving ontvangt van
een defect in een hardware-product dat
onder de garantie van HP valt, wordt naar
goeddunken van HP het defecte product
door HP gerepareerd of vervangen.
6.
Als het defecte product niet door HP
respectievelijk gerepareerd of vervangen kan
worden, zal HP de aankoopprijs voor het
defecte product dat onder de garantie valt,
terugbetalen binnen een redelijke termijn
nadat HP kennisgeving van het defect heeft
ontvangen.
7.
HP is niet verplicht tot reparatie, vervanging
of terugbetaling tot de klant het defecte
product aan HP geretourneerd heeft.
8.
Een eventueel vervangingsproduct mag
nieuw of bijna-nieuw zijn vooropgesteld dat
het ten minste dezelfde functionaliteit bezit
als het product dat vervangen wordt.
9.
De beperkte garantie van HP is geldig in
ieder land waar het gegarandeerde product
door HP wordt gedistribueerd, met
uitzondering van het Midden-Oosten, Afrika,
Argentinië, Brazilië, Mexico, Venezuela en
de tot Frankrijk behorende zogenoemde
"Départements d'Outre Mer". Voor de
hierboven als uitzondering vermelde landen,
is de garantie uitsluitend geldig in het land
van aankoop. Contracten voor extra
garantieservice, zoals service op de locatie
van de klant, zijn verkrijgbaar bij ieder
erkend HP-servicekantoor in landen waar het
product door HP of een erkende importeur
wordt gedistribueerd.
Regio Software Inktpatronen Printer
Noord-Amerika (met inbegrip van Canada) 90 dagen 90 dagen 1 jaar
Azië (Stille Oceaan) 90 dagen 90 dagen 1 jaar
Europa 90 dagen 90 dagen 1 jaar
Latijns Amerika 90 dagen 90 dagen 1 jaar
18
Nederlands
B. Beperkingen op de garantie
1.
VOOR ZOVER BIJ DE PLAATSELIJKE
WETGEVING TOEGESTAAN BIEDEN NOCH
HP, NOCH DERDE LEVERANCIERS ENIGE
OVERIGE EXPLICIETE OF IMPLICIETE
GARANTIE OF CONDITIE MET BETREKKING
TOT DE PRODUCTEN VAN HP EN
ONTKENNEN ZIJ SPECIFIEK DE IMPLICIETE
GARANTIES EN CONDITIES OP
VERKOOPBAARHEID, TEVREDENSTELLENDE
KWALITEIT EN GESCHIKTHEID VOOR EEN
BEPAALD DOEL.
C. Aansprakelijkheidsbeperking
1.
Voor zover bij de plaatselijke wetgeving
toegestaan is het verhaal dat in deze
beperkte garantie wordt toegestaan het
enige en exclusieve verhaal voor de klant.
2.
VOOR ZOVER BIJ DE PLAATSELIJKE
WETGEVING TOEGESTAAN, MET
UITZONDERING VAN DE SPECIFIEKE
VERPLICHTINGEN ZOALS AANGEGEVEN
IN DEZE GARANTIEVERKLARING, ZIJN HP
EN DERDE LEVERANCIERS IN GEEN
GEVAL AANSPRAKELIJK VOOR DIRECTE,
INDIRECTE, SPECIALE EN INCIDENTELE
SCHADE OF GEVOLGSCHADE OP BASIS
VAN EEN EVENTUEEL CONTRACT, VAN
BENADELING OF VAN ENIG ANDERE
JURIDISCHE THEORIE EN ONAFHANKELIJK
VAN EVENTUELE KENNISGEVING VAN DE
MOGELIJKHEID TOT DERGELIJKE SCHADE.
D. Plaatselijk recht
1.
Deze garantieverklaring biedt de klant
specifieke juridische rechten. Verder kan de
klant over overige rechten beschikken die in
de V.S. van staat tot staat, in Canada van
provincie tot provincie en elders van land tot
land kunnen verschillen.
2.
Tot de mate waarin deze garantieverklaring
niet overeenstemt met het plaatselijk recht,
zal deze garantieverklaring als aangepast
en in overeenstemming met dergelijk
plaatselijk recht worden beschouwd. In het
kader van dergelijk plaatselijk recht is het
mogelijk dat bepaalde voorwaarden en
beperkingen in deze garantieverklaring niet
op de klant van toepassing zijn. Sommige
staten in de V.S. en sommige overheden
buiten de Verenigde Staten (inclusief
provincies in Canada) kunnen:
a.
voorwaarden en beperkingen in deze
garantieverklaring als tenietgedaan
beschouwen ter bescherming van de
wettelijk voorgeschreven rechten van de
klant (b.v. in het Verenigd Koninkrijk);
b.
anderszijds de mogelijkheid van een
fabrikant voor het doen gelden van
dergelijke beperkingen of voorwaarden
beperken; of
c.
de klant verdere garantierechten bieden,
de tijdsduur vaststellen van een impliciete
garantie die niet door de fabrikant
ontkend kan worden en beperkingen op
de tijdsduur van impliciete garanties
tenietdoen.
3.
MET BETREKKING TOT DOOR KLANTEN IN
AUSTRALIE EN NIEUW-ZEELAND
GEPLEEGDE TRANSACTIES MOGEN,
BEHALVE VOOR ZOVER BIJ DE WET
TOEGESTAAN, DE WETTELIJK
VOORGESCHREVEN, OP DE AANKOOP
VAN PRODUCTEN VAN HP AAN
DERGELIJKE KLANTEN VAN TOEPASSING
ZIJNDE RECHTEN DOOR DE
VOORWAARDEN IN DEZE
GARANTIEVERKLARING NIET
TENIETGEDAAN, BEPERKT OF VERANDERD
WORDEN EN WORDEN DEZE
VOORWAARDEN OP DERGELIJKE
RECHTEN ALS EEN AANVULLING
BESCHOUWD.
HP jaar 2000 garantie
Met toepassing van de voorwaarden van de
Hewlett-Packard garantieverklaring dat bij dit
HP product wordt meegeleverd, garandeert HP
dat dit HP product accuraat data gegevens zal
verwerken, met inbegtrip van, maar niet beperkt
tot, berekenen, vergelijken en sorteren, van,
naar en tussen de twintigste en een-en-twintigste
eeuw, en de jaren 1999 en 2000, met inbegrip
van schrikkeljaar berekeningen, mits het HP
product wordt gebruikt in overeenstemming met
de HP product documentatie, inclusief elke
instuctie voor de installatie van patches of
upgrades, op voorwaarde dat alle andere
producten (bijvoorbeeld: hardware, software,
firmware) die worden gebruikt in combinatie
met dit HP product op juiste wijze data
gegevens uitwisselen met dit HP product. Deze
garantie is geldig tot en met 31 januari, 2001.
19
Nederlands
Milieuverklaring
Hewlett-Packard streeft voortdurend naar
verbetering in de ontwerpprocessen van de
deskjet printers om zodoende de negatieve
effecten te verminderen op de kantooromgeving
en op de gemeenschappen waar printers
worden geproduceerd, verzonden en gebruikt.
Hewlett-Packard heeft tevens methoden
ontwikkeld die de negatieve effecten
verminderen van het verwerken aan het einde
van de levensduur van de printer.
Vermindering en eliminatie
Papiergebruik
De mogelijkheid van de printer
tot automatisch/handmatig dubbelzijdig
afdrukken vermindert papiergebruik en belast
hierdoor de natuurlijke hulpbronnen minder.
Deze printer is geschikt voor het gebruik van
kringlooppapier volgens DIN 19 309.
Ozon
: Chemicaliën die ozon afbreken, zoals
CFK's, komen niet voor bij de
fabricageprocessen van Hewlett-Packard.
Recyclen
Bij het ontwerpen van deze printer is rekening
gehouden met recyclen. Het aantal materialen is
tot een minimum beperkt, zonder dat dit ten
koste gaat van de functionaliteit en de
betrouwbaarheid. De verschillende materialen
zijn ontworpen om eenvoudig te kunnen worden
gescheiden. Bevestigingen en andere
aansluitingen zijn eenvoudig te vinden, te
bereiken en te verwijderen met normale
gereedschappen. Belangrijke onderdelen zijn
zo ontworpen dat deze eenvoudig zijn te
bereiken waardoor demontage en reparatie
efficiënter worden. Kunststof onderdelen zijn
hoofdzakelijk ontworpen in niet meer dan twee
kleuren voor meer recycle-opties. Een klein
aantal onderdelen is met opzet gekleurd om
toegangpunten voor de klant aan te geven.
Printerverpakking
: Het verpakkingsmateriaal
van deze printer is gekozen om maximale
bescherming te bieden voor zo laag mogelijke
kosten, en tevens de effecten op het milieu te
beperken en het recyclen te vergemakkelijken.
Het solide ontwerp van de HP Deskjet printer
draagt ertoe bij het verpakkingsmateriaal en
beschadigingen te beperken.
Kunststof onderdelen
: Alle belangrijke
kunststoffen en kunststof onderdelen zijn
gemarkeerd volgens internationale
standaarden. Het is technisch mogelijk alle
kunststof onderdelen die in de behuizing en het
chassis van de printer zijn gebruikt te recyclen.
Deze bestaan alle uit een enkele polymeer.
Levensduur van het product
: HP biedt het
volgende waarmee de levensduur van uw
HP Deskjet printer kan worden verlengd:
Verlengde garantie
:
HP SupportPack biedt
dekking van de HP hardware en het product
en alle door HP geleverde interne
componenten. HP SupportPack dient binnen
30 dagen na aankoop door de klant te
worden gekocht. Neem contact op met de
dichtstbijzijnde HP dealer voor deze service.
Reserve-onderdelen en verbruiksartikelen
zijn gedurende vijf (5) jaar nadat de
productie is gestopt leverbaar.
Inname van het product
: Neem contact op
met uw plaatselijk HP verkoopkantoor of een
service-afdeling voor instructies betreffende
het terugbrengen van het product en
inktpatronen naar HP als deze niet langer
bruikbaar zijn.
Energieverbruik
Deze printer is ontworpen om zo energiezuinig
mogelijk te zijn. Deze printer verbruikt 4 watt als
deze gereed is om af te drukken. Dit spaart niet
alleen het milieu, het bespaart ook geld, zonder
dat de prestaties van de printer hier onder
leiden.
Dit product voldoet aan het programma
ENERGY STAR (V.S. en Japan). ENERGY STAR
is een vrijwillig programma dat is opgericht om
de ontwikkeling van energiezuinige
kantoorproducten te stimuleren.
ENERGY STAR is een geregistreerd servicemerk
in de V.S. van de US EPA. Als partner van
ENERGY STAR, heeft Hewlett-Packard Company
bepaalt dat dit product voldoet aan de
richtlijnen van ENERGY STAR wat betreft
efficiënt energieverbruik.
Energieverbruik als de printer uit is
:
Als de
printer uit is, wordt nog steeds een minimale
hoeveelheid energie verbruikt. Energieverbruik
kan worden voorkomen door de printer uit te
zetten en vervolgens de stekker uit het
stopcontact te verwijderen.
20
Nederlands
Index
A
Adobe Acrobat Reader
5
,
6
C
compatibiliteit
met andere hardware
3
met andere software
3
D
DOS systemen
6
E
e-mailondersteuning
8
energieverbruik
19
G
garantie, beperkte
17
H
handleiding voor snelle hulp
3
,
4
,
5
,
6
handleiding, Windows 3.1x
3
help
e-mailondersteuning
8
HP klantenondersteuning
7
na periode van telefonische ondersteuning
10
printerreparaties
11
problemen oplossen met de installatie
12
telefonische ondersteuning
9
,
10
Web-ondersteuning
7
help, weergave
3
help-ballonnen
3
HP printerassistent
4
I
inhoud van de printerdoos
1
inktpatronen
1
,
2
,
3
installatieposter
1
,
3
installatieproblemen oplossen
12
K
kabel, printer
2
klantenondersteuning
7
M
Macintosh help-ballonnen
3
Module voor automatisch dubbelzijdig
afdrukken
1
N
netwerkhandleiding, Windows
3
P
printer
15
printer recyclen
19
printer, installeren
3
printer, op netwerk aansluiten
3
printerdoos, inhoud
1
printerfuncties
3
printerinformatie zoeken
3
printerkabel
2
,
14
,
15
printerreparaties
11
printersoftware
1
,
2
,
3
,
5
printerspecificaties
3
problemen oplossen
12
computer kan cd met software niet lezen
12
hpzuci01.dll niet gevonden
16
software wordt niet juist geïnstalleerd
13
USB-installatieproblemen
14
,
15
S
servicecontracten
11
software, printer
2
,
3
stuurprogramma, printer
1
,
2
,
3
T
telefonische ondersteuning
9
,
10
U
uitbreiding van de garantie
11
,
19
uitgave-info
3
USB
14
,
15
V
virusbeschermingsprogramma's
13
W
Websites, HP klantenondersteuning
7
Windows help-weergave
3

Documenttranscriptie

Eerste druk, oktober 2000 Copyright 2000 Hewlett-Packard Company. Handelsmerken en licenties Microsoft, MS-DOS en Windows zijn gedeponeerde handelsmerken van Microsoft Corporation. Adobe en Acrobat zijn gedeponeerde handelsmerken van Adobe Systems Incorporated. Mac, Macintosh en Mac OS zijn handelsmerken van Apple Computer Inc., gedeponeerd in de V.S. en andere landen. Kennisgeving De informatie in dit document kan zonder kennisgeving worden veranderd. Hewlett-Packard biedt ten aanzien van dit materiaal volstrekt geen garantie, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de geïmpliceerde garanties van verkoopbaarheid en geschiktheid voor een bepaald doel. Hewlett-Packard is niet aansprakelijk voor eventuele onjuistheden of voor directe, indirecte, incidentele of gevolgschade die het gevolg zou zijn van het verstrekken of het gebruiken van deze informatie of daarmee verband zou houden. Niets uit dit document mag worden verveelvoudigd door middel van fotokopie of op enig andere wijze of worden vertaald naar een andere taal zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hewlett-Packard Company. Termen en conventies De volgende termen en conventies worden gebruikt in de Snelle naslaggids: Termen HP Deskjet 9xx wordt gebruikt om te verwijzen naar de HP Deskjet 990c, 980c, en 960c series printers ook HP Deskjet wordt hiervoor gebruikt. Symbolen Het symbool > leidt u door een aantal softwarestappen. Bijvoorbeeld: Klik op Start > Programma's > hp deskjet 9xx series > uitgave-info om deze te bekijken. Let op Let op geeft aan dat het risico bestaat dat de HP Deskjet-printer of andere apparatuur beschadigd raakt. Bijvoorbeeld: Let op! Raak de inktsproeiers of de koperen contactpunten van de inktpatroon niet aan. Als u deze onderdelen aanraakt, kunnen de sproeiers verstopt raken, kunnen problemen met de inkt optreden of kunnen zich problemen met de elektrische verbindingen voordoen. ii Snelle naslaggids hp deskjet 990c/980c/960c series Inhoudsopgave Introductie van de hp deskjet printer. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 Inktpatronen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 Printerkabels . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 Software updates. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 Informatie zoeken . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 Snelle hulp weergeven . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 Gebruikers van Windows 95, 98, Me, 2000 en NT 4.0 . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 Gebruikers van Macintosh . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 Printerinformatie weergeven in Windows 3.1x en DOS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 Gebruikers van Windows 3.1x . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 DOS-gebruikers . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 Contact opnemen met hp klantenondersteuning . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Het hp ondersteuningsproces . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 E-support van hp klantenondersteuning. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Klantenondersteuning van hp per telefoon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 Reparaties door de hp klantenondersteuning. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 Garantieverlenging . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 Windows installatieproblemen oplossen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 Beperkte garantie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 Milieuverklaring . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 Index . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 Regulatory notices . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . binnenzijde van de achterkaft Nederlands iii iv Nederlands Introductie van de hp deskjet printer Wat zit er in de doos? Hartelijk dank voor uw aanschaf van een HP Deskjet printer. Uw printerdoos bevat het volgende: • HP Deskjet printer (990c series, 980c series, of 960c series) • CD met printersoftware • Module voor automatisch dubbelzijdig afdrukken (mogelijk niet voor alle printermodellen beschikbaar) • Snelle installatieposter • Snelle naslaggids • Zwarte inktpatroon • Driekleurenpatroon • Netsnoer Neem contact op met uw HP dealer als een of meer van deze items ontbreekt uit uw doos, of met HP klantenondersteuning. Raadpleeg “Contact opnemen met de hp klantenondersteuning” voor meer informatie. 1. Printer 2. Snelle installatieposter 3. Snelle naslaggids 4. Printersoftware 5. Zwarte inktpatroon 6. Driekleurenpatroon 7. Netsnoer 8. Module voor automatisch dubbelzijdig afdrukken (niet voor alle printermodellen beschikbaar) Nederlands 1 Inktpatronen Printerkabels De doos van de HP Deskjet printer bevat zowel een zwarte als een kleureninktpatroon. Alle dozen van inktpatronen en de elektronische handleiding voor Snelle hulp bevatten installatie-instructies. Er is geen printerkabel in de doos bijgesloten. Koop een van de volgende kabels om de printer op uw computer aan te sluiten: Let er bij het vervangen van een inktpatroon op, dat u het juiste onderdeelnummer heeft: • Zwart—hp 45 (hp 51645a) • Driekleuren—hp 78 (hp c6578d) • Driekleuren, groot—hp 78 (hp c6578a) • Een parallelle interface kabel, compatibel met IEEE 1284, kan worden gebruikt met alle Windowssystemen • Een interface kabel, compatibel met USB, kan worden gebruikt door zowel Macintosh systemen als Windows 98, Me en 2000 systemen. Software updates Printersoftware, ook wel printerstuurprogramma genoemd, geeft uw afdrukopdrachten door aan de printer. Gebruik een van de volgende methoden om kopieën of updates van de printersoftware te verkrijgen: • Download de printersoftware van de website van HP. 1. Zwarte inktpatroon 2. Driekleurenpatroon 3. Inktsproeiers 4. Koperen contactpunten 5. Beschermende vinyltape Let op! Raak de inktsproeiers of de Nederlands koperen contactpunten van de inktpatroon niet aan als u deze vervangt. Als u deze onderdelen aanraakt, kunnen de sproeiers verstopt raken, kunnen problemen met de inkt optreden of kunnen zich problemen met de elektrische verbindingen voordoen. Bovendien mag u de koperen strips niet verwijderen. Dit zijn vereiste elektrische contactpunten. 2 • Bel HP klantenondersteuning om een CD aan te vragen waarop de updatebestanden van de software staan. Raadpleeg “Contact opnemen met de hp klantenondersteuning” voor telefoonnummers en website adressen van de klantenondersteuning. Informatie zoeken Er zijn verschillende documenten bij de HP Deskjet printer bijgesloten. Deze bevatten instructies over het installeren van de printersoftware, het bedienen van de printer en het zoeken van hulp als dit nodig is. Hieronder wordt aangegeven waar specifieke informatie is te vinden. Voor informatie over... raadpleeg... platform Printer installeren en printersoftware installeren Snelle installatieposter Windows (alle versies) en Macintosh Printerfuncties, specificaties, onderhoud, inktpatronen, afdrukken en oplossen van printerproblemen Snelle hulp (Raadpleeg “Snelle hulp weergeven” voor meer informatie) Windows (alle versies) en Macintosh Handleiding (Raadpleeg “Printerinformatie weergeven in Windows 3.1x en DOS” voor informatie) Inhoud van de printerdoos HP klantenondersteuning, garantie-informatie en installatieproblemen oplossen Snelle naslaggids Windows (alle versies) en Macintosh De printer aansluiten op een netwerk HP handleiding voor Windows netwerken Windows (alle versies behalve 3.1) Hardware en software compatibiliteit met de printer HP deskjet uitgave -info Klik op Start > Programma's > hp deskjet 9xx series > om de Uitgave-info te bekijken. Windows (alle versies behalve 3.1) Weergave-opties in de printersoftware Wat is dit? help (Windows) Klik met de rechter muisknop in het relevante scherm. Windows (alle versies behalve 3.1) en Macintosh Nederlands Help-ballonnen (Macintosh) Klik met de muisknop in het relevante scherm. 3 Snelle hulp weergeven De elektronische handleiding, Snelle hulp, biedt instructies voor het gebruik van de HP Deskjet printer. Deze biedt ook informatie om u te helpen eventuele printerproblemen op te lossen. Gebruikers van Windows 95, 98, Me, 2000 en NT 4.0 Open Snelle hulp via de hp printerassistent, een functie die tevens het volgende biedt: De handleiding voor Snelle hulp is tevens beschikbaar in de volgende talen: • Arabisch • Hulp via HP klantenondersteuning • Bahasa Indonesia • Afdrukideeën • Bulgaars • Verkoopkoppelingen naar andere HP producten • Estisch • Koppelingen naar printersoftware updates • Hebreeuws Een pictogram van de printerassistent wordt weergegeven op het Windows bureaublad nadat u de printersoftware heeft geïnstalleerd. • Grieks • Kazaks • Kroatisch • Litouws • Roemeens Snelle hulp gebruiken • Sloveens Snelle hulp bereikt u als volgt: • Slowaaks 1. Dubbelklik op het pictogram hp printerassistent op het bureaublad. 990c 990c printer printerassistent assistant De hp printerassistent verschijnt. 2. Klik op de knop Snelle hulp om de onderwerpen van de handleiding weer te geven. Nederlands Adobe Acrobat versies van Snelle hulp U kunt tevens snelle hulp openen vanuit het menu Start door achtereenvolgens op Start > Programma's > hp deskjet 9xx series > 9xx printerassistent > snelle hulp te klikken. 4 • Turks Ga als volgt te werk als u de handleiding in een van deze talen wilt bekijken: 1. Dubbelklik op het pictogram hp printerassistent op het bureaublad. 2. Klik op de knop Snelle hulp in het venster van de hp printerassistent. 3. Selecteer Er is Snelle hulp beschikbaar in andere talen onderaan het venster Snelle hulp. 4. Plaats de cd met printersoftware in het cd-rom-station van de computer. 5. Selecteer uw taal uit de lijst die verschijnt. – Als Acrobat Reader is geïnstalleerd op uw computer, wordt de Snelle hulp weergegeven. – Als Acrobat Reader niet geïnstalleerd is op uw computer, wordt deze automatisch geïnstalleerd en wordt vervolgens de Snelle hulp weergegeven. Gebruikers van Macintosh Op Macintosh computers heeft u Adobe Acrobat Reader nodig om de handleiding voor Snelle hulp te kunnen weergeven. Als u Acrobat Reader niet heeft, kunt u het installeren vanaf de cd met printersoftware. Snelle hulp openen: 1. Plaats de cd met printersoftware in het cd-rom-station van de computer. Het hp deskjet scherm wordt weergegeven. 2. Selecteer de map met de Handleiding voor uw taal. 3. Voer een van de volgende handelingen uit: – Dubbelklik op het pictogram Elektronische handleiding als Acrobat Reader is geïnstalleerd op uw computer. – Dubbelklik op het pictogram Acrobat Reader 4.0 als Acrobat Reader nog niet is geïnstalleerd op uw computer. Nederlands Adobe Acrobat Reader wordt automatisch geïnstalleerd. Nadat het is geïnstalleerd, dubbelklikt u op het pictogram Elektronische handleiding om de Snelle hulp weer te geven. 5 Printerinformatie weergeven in Windows 3.1x en DOS Gebruikers van Windows 3.1x In Windows 3.1x systemen, wordt informatie over de bediening van de printer opgeslagen in een elektronische Handleiding. Deze optie is alleen beschikbaar bij de HP Deskjet 990c series printers. U heeft Adobe Acrobat Reader nodig om de Handleiding te kunnen weergeven. Als u geen Acrobat Reader heeft, kunt u het vanaf de CD met printersoftware installeren. De Handleiding openen: 1. Plaats de cd met printersoftware in het cd-rom-station van de computer. 2. Selecteer Bestand > Uitvoeren in Bestandsbeheer. 3. Typ d:\setup.exe. Vervang, indien nodig, “d” door de letter van uw cd-rom-station. 4. Klik op OK. Het hp deskjet scherm wordt weergegeven. 5. Selecteer Handleiding weergeven. – Als Acrobat Reader is geïnstalleerd op uw computer, wordt de Handleiding weergegeven. – Als Acrobat Reader niet is Nederlands geïnstalleerd op uw computer, volgt u de installatie-instructies op het scherm. Als Acrobat Reader eenmaal is geïnstalleerd, selecteert u Handleiding weergeven. 6 DOS-gebruikers In DOS-besturingssystemen wordt informatie over de HP Deskjet printer opgeslagen in een tekstdocument genaamd dosread.txt. Dit bestand staat op de printer software CD in de directory \<taalcode>\djcp\. Vervang <taalcode> door de juiste code uit onderstaande lijst. Om het bestand bijvoorbeeld in het Engels te lezen, opent u dosread.txt in de directory \enu\djcp. Voor deze taal... Gebruik deze code... Bahasa Indonesia Bulgaars Chinees, vereenvoudigd Chinees, traditioneel Tjechisch Deens Duits Engels Spaans Fins Frans Hongaars Italiaans Japans Koreaans Kazaks Nederlands Noors Pools Portugees Russisch Zweeds Thai bin bul chs cht csy dan deu enu esm fin fra hun ita jpn kor kzh nld non plk ptb rus svc tha Contact opnemen met hp klantenondersteuning HP klantenondersteuning kan altijd deskundig advies geven over het gebruik van uw HP Deskjet printer of een probleem helpen oplossen. Er zijn verschillende manieren om hulp te krijgen. Hierdoor krijgt u op het juiste moment de hulp die u nodig heeft! Het hp ondersteuningsproces Het ondersteuningsproces van HP werkt het best als u in deze volgorde hulp zoekt: 1. Gebruik Snelle hulp. Raadpleeg “Snelle hulp weergeven” voor meer informatie. 2. Ga naar E-support van HP klantenondersteuning. Gebruik uw Internet-verbinding op elk gewenst moment voor het volgende: – Ga naar de ondersteuningspagina's van HP op het Web voor hulp bij een product. – Lees de boodschappen op de HP gebruikersforums of stuur een vraag in – Stuur een e-mailbericht naar HP. Raadpleeg “E-support van hp klantenondersteuning” voor meer informatie. 3. Bel tijdens openingsuren met HP klantenondersteuning. Raadpleeg “Klantenondersteuning van hp per telefoon” voor meer informatie. E-support van hp klantenondersteuning E-support van hp klantenondersteuning biedt online ondersteuning zo lang als u in het bezit bent van uw HP printer. U krijgt direct toegang tot ondersteuningsinformatie, nuttige afdruktips en de meest recente updates van het printersoftware (ook printerstuurpogramma's genoemd) 24 uur per dag, zeven dagen per week en geheel kosteloos. Websites ondersteund door hp Als u een modem heeft aangesloten op uw computer en abonnee bent van een Internet-aanbieder of directe toegang heeft tot Internet, kunt u uitgebreide informatie krijgen over uw printer. Ga hiervoor naar de websites die op de volgende pagina staan. Als het land of de taal die u nodig heeft er niet bij staat, kunt u naar de online HP klantenondersteuning gaan op www.hp.com/apcpo-support/ regional.html om te zien of er een website in uw taal beschikbaar is. N.B. Ondersteuningsmogelijkheden en Nederlands de beschikbaarheid hiervan verschillen per product, land/regio en taal. 7 Voor deze taal... gebruikt u deze website... Chinees, traditioneel http://taiwan.support.hp.com Chinees, vereenvoudigd http://www.hp.com.cn/go/support Duits http://www.hp.com/cposupport/de Engels http://www.hp.com/go/support Frans http://www.hp.com/cposupport/fr Japans http://www.jpn.hp.com/CPO_TC/eschome.htm Koreaans http://www.hp.co.kr/go/support Portugees http://www.hp.com/cposupport/pt Spaans http://www.hp.com/cposupport/es Zweeds http://www.hp.com/cposupport/sv Ga naar de HP gebruikersforums en de e-mail van de HP klantenondersteuning vanaf de HP klantenondersteuning website. Ga naar de website en selecteer de printeropties voor uw printer. Als het scherm van de hp klantenondersteuning verschijnt, klikt u op Ga naar HP. hp gebruikersforums Nederlands In de online gebruikersforums van HP klantenondersteuning kunt u de vragen en antwoorden lezen van andere HP gebruikers om een oplossing te vinden voor uw probleem. U kunt ook uw eigen vraag stellen en de site later bezoeken voor ideeën en suggesties van ervaren gebruikers en forummoderators. 8 hp klantenondersteuning per e-mail Met één-op-één e-mail krijgt u direct antwoord op uw vragen van een servicetechnicus van HP klantenondersteuning. Vul uw vragen in op het webformulier en u krijgt antwoord per e-mail. (normaal gesproken wordt binnen 48 uur antwoord gegeven, behalve tijdens feestdagen.) E-mailondersteuning is een uitstekende oplossing voor technische vragen of als u een antwoord nodig heeft dat is toegesneden op uw specifieke systeem. Klantenondersteuning van hp per telefoon Binnen de periode van telefonische ondersteuning biedt HP kosteloos ondersteuning per telefoon voor uw printer. (De standaardtelefoonkosten zijn echter van toepassing.) De onderstaande lijst bevat de periode van telefonische ondersteuning voor uw regio. Periode van gratis telefonische ondersteuning Regio Telefonische ondersteuning* Noord-Amerika— met inbegrip van Canada 1 jaar Azië (Stille Oceaan) 1 jaar Europa 30 dagen Latijns Amerika 1 jaar *Standaardtelefoonkosten zijn van toepassing. Voordat u belt Probeer de volgende gratis ondersteuningsmogelijkheden, voordat u belt voor hulp: • Snelle hulp • Snelle installatieposter Als u het probleem niet op deze manieren kunt oplossen, belt u een servicetechnicus van de HP klantenondersteuning terwijl u zich achter uw computer en printer bevindt. Als u snellere service wilt, zorgt u ervoor dat u kunt aangeven wat u heeft geprobeerd om het probleem op te lossen. Bovendien heeft HP de volgende informatie nodig om u te kunnen helpen: • Het printermodelnummer (het label bevindt zich aan de voorkant van de printer) • Het serienummer van de printer (het label bevindt zich aan de onderkant van de printer) • Het besturingssysteem van de computer • De versie van het printerstuurprogramma (ook wel printersoftware genoemd) • Berichten die werden weergegeven toen het probleem zich voordeed • Antwoorden op deze vragen: – Is dit eerder gebeurd? Kunt u het probleem opnieuw laten optreden? – Wanneer is dit gebeurd? Heeft u hardware of software toegevoegd rond de tijd dat dit probleem ontstond? • E-support van HP klantenondersteuning. Nederlands 9 Telefoonnummers voor ondersteuning Als u hulp nodig heeft bij het oplossen van een probleem, neemt u contact op met HP klantenondersteuning via een van de telefoonnummers in de tabel rechts. Als het telefoonnummer voor uw regio er niet bij staat, raadpleegt u de website van HP op www.hp.com/cpsosupport/guide/psd/cscinfo.htm. Na de periode van gratis telefonische ondersteuning Na de periode van gratis telefonische ondersteuning kunt u tegen vergoeding nog steeds hulp van HP krijgen. Tarieven kunnen zonder kennisgeving veranderd worden. Nederlands (E-support van HP klantenondersteuning is echter altijd gratis beschikbaar! Raadpleeg “E-support van hp klantenondersteuning” voor meer informatie.) Voor deze regio... gebruikt u dit telefoonnummer... Argentinië +54 0810 555 5520 Australië +61 3 8877 8000 België (Frans) +32 (0) 2 626 88 07 België (Nederlands) +32 (0) 2 626 88 06 Brazilië, binnen Sao Paulo en voorsteden +55 3747 7799 Brazilië, buiten Sao Paulo en voorsteden +55 0800 15 7751 Canada 1 (905) 206 4663 Chili +56 800 36 0999 China +86 (0) 10 6564 5959 Denemarken +45 (0) 39 29 4099 Duitsland +49 (0) 180 52 58 143 Engels Internationaal +44 (0) 207 512 5202 Filippijnen +66 (2) 867 3551 • Voor telefoongesprekken in de Verenigde Staten die korter duren dan 10 minuten, belt u (900) 555-1500. De kosten zijn US $2,50 per minuut en beginnen zodra u verbinding maakt met een servicetechnicus. De kosten worden niet hoger dan US $25. Finland +358 (0) 203 4 7 288 India +91 11 682 60 35 • Als u belt vanuit de V.S. en denkt dat het gesprek langer dan tien minuten gaat duren of vanuit Canada, belt u (800) 999-1148. De kosten zijn US $25 per gesprek, ten koste van uw Visa-card of MasterCard. Indonesië +62 (21) 350 3408 Israël +972 (0) 9 9524848 Italië +39 (0) 2 264 10350 Japan +81 (0) 3 3335 8333 Korea +82 (2) 3270 0700 Als HP tijdens het telefoongesprek bepaalt dat uw printer moet worden gerepareerd en de beperkte garantie is nog geldig, hoeft u niet te betalen voor de telefonische ondersteuning. Korea, buiten Seoel +82 080 999 0700 Maleisië +60 (3) 2952566 Maleisië, Penang +60 1 300 88 00 28 Mexico 01 800 472 6684 10 Frankrijk +33 (0) 1 43 62 34 34 Griekenland +30 (0) 1 619 64 11 Hong Kong +852 (800) 96 7729 Hongarije +36 (0) 1382 1111 Ierland +353 (0) 1662 5525 Voor deze regio... gebruikt u dit telefoonnummer... MiddenOosten, Dubai +971 4 883 8454 Nederland +31 (0) 20 606 8751 Nieuw-Zeeland +64 (9) 356 6640 Noorwegen +47 22 116299 Oostenrijk +43 (0) 810 00 6080 Polen +48 22 519 06 00 Reparaties door de hp klantenondersteuning Portugal +351 21 317 6333 Republiek ZuidAfrika, binnen RSA +27 086 000 1030 Republiek ZuidAfrika, buiten RSA +27 11 258 9301 Rusland, Moskou +7 095 797 3520 Rusland, St. Petersburg +7 812 346 7997 Als uw HP printer moet worden gerepareerd, neemt u contact op met de telefonische ondersteuning van HP klantenondersteuning. (Raadpleeg de telefoonnummers voor ondersteuning door HP op de vorige pagina.) Een ervaren servicetechnicus van HP klantenondersteuning stelt dan een diagnose van het probleem en coördineert de reparatieprocedure voor u. De klantenondersteuning zoekt de best mogelijke oplossing voor u. Dat kan een reparatie betekenen door een geschoolde servicetechnicus of door een HP kantoor. Deze service is kosteloos gedurende de periode van de beperkte garantie van de printer. Na de garantieperiode worden de reparatiekosten in rekening gebracht. Singapore +65 272 5300 Garantieverlenging Spanje +34 9 02321 123 Taiwan +886 2 2717 0055 Thailand +66 (2) 661 4000 Tsjechië +42 02 6130 7310 Turkije +90 (0) 212 221 6969 V.S. 1 (208) 344 4131 Venezuela + 58 800 47 888 Verenigd Koninkrijk +44 (0) 207 512 5202 Vietnam +84 (0) 8 823 4530 Zweden +46 (0) 8 6192170 Zwitserland +41 (0) 84 8801111 Als u de duur van de beperkte garantie op uw printer wilt verlengen, kunt u het volgende doen: 11 Nederlands • Neem contact op met uw wederverkoper om de garantie te verlengen. Als u HP wederverkopers in de V.S. zoekt, gaat u naar de service locator van HP op www.hp.com/service_locator. • Als uw wederverkoper geen servicecontracten afsluit, kunt u direct contact opnemen met HP voor informatie over onze serviceovereenkomsten. In de V.S. belt u daarvoor met het telefoonnummer (800) 446-0522 en in Canada met het telefoonnummer (800) 268-1221. Voor HP serviceovereenkomsten buiten de V.S. en Canada kunt u contact opnemen met een HP verkoopkantoor in uw land. Windows installatieproblemen oplossen Raadpleeg de informatie in dit gedeelte als u problemen ondervindt bij het installeren van uw printer. Als u hulp nodig heeft nadat de printer is geïnstalleerd, raadpleegt u de elektronische handleiding voor Snelle hulp. Wat is het probleem? Mogelijke oorzaken... Ik heb de installatie-cd in het station geplaatst, maar de computer kon deze niet lezen. • De cd is onjuist in het cd-rom-station geplaatst • De cd is beschadigd • De cd-rom is beschadigd Het probleem oplossen... Plaats de cd opnieuw in het cd-rom-station. Let erop dat de cd op de juiste wijze in het station wordt geplaatst. Als de installatie niet binnen enkele seconden begint, kan zowel de cd als het cd-rom-station beschadigd zijn. Plaats een andere cd in het cd-rom-station. Als een andere cd werkt, heeft u wellicht een beschadigde cd. Als u geen enkele cd kunt afspelen, moet u wellicht uw cd-rom-station vervangen of repareren. Nederlands Vervang de beschadigde cd door de printersoftware (ook wel printerstuurprogramma genoemd) te downloaden van de HP website. Als u geen Internet-toegang heeft, neem dan contact op met HP klantenondersteuning om de software op cd te bestellen. Raadpleeg “Contact opnemen met de HP klantenondersteuning” voor het telefoonnummer van de dichtstbijzijnde HP klantenondersteuning. 12 Wat is het probleem? De printersoftware is niet juist geïnstalleerd. Mogelijke oorzaken... • Er is mogelijk een conflict met uw virusbeschermingsprogramma • Er is mogelijk een conflict met een ander softwareprogramma • Er is mogelijk een conflict met een op uw printer aangesloten randapparaat Het probleem oplossen... Verwijder de geïnstalleerde printersoftware van de computer. Voor Windows 95, 98, Me, NT 4.0, en 2000: 1. Klik op Start > Programma's > hp deskjet 9xx series > hp deskjet 9xx series ongedaan maken. Voor Windows 3.1x: 1. Open de programmagroep hp deskjet 9xx series. 2. Volg de aanwijzingen op het 3. Volg de instructies op het computerscherm. 2. Dubbelklik op het pictogram Ongedaan maken van de hp deskjet 9xx series. computerscherm. • Sluit alle softwareprogramma's af (inclusief virusbeschermingsprogramma's). • Maak alle randapparaten los die een parallelle printerkabel gebruiken (zoals een scanner of tape backup-systeem). Installeer de printersoftware opnieuw. Raadpleeg de Snelle installatieposter. Nederlands Als u nog steeds problemen ondervindt met de software-installatie, kunt u contact opnemen met HP klantenondersteuning. Raadpleeg “Contact opnemen met de hp klantenondersteuning” 13 Wat is het probleem? Als ik een USB-kabel aansluit tussen de printer en de computer, verschijnt de wizard Nieuwe Hardware niet. Mogelijke oorzaken... Het probleem oplossen... U gebruikt mogelijk geen Windows 98, Me of 2000. Zorg ervoor dat Windows 98, Me of 2000 wordt uitgevoerd. Als u geen Windows 98, Me of 2000 heeft, moet u een parallelle kabel gebruiken. De USB-kabel is mogelijk niet juist aangesloten. 1. Maak de USB-kabel los van uw printer en sluit deze weer aan. 2. Zorg ervoor dat de kabel stevig vast zit. De computer is mogelijk niet voorbereid voor USB. In Windows 98, Me of 2000: 1. Klik op Start > Instellingen > Configuratiescherm. 2. Dubbelklik op het pictogram Systeem. 3. Selecteer de tab Apparaatbeheer. 4. Klik op het pictogram plus (+) naast de optie Nederlands Universele seriële buscontroller. • Als een USB-hostcontroller en een USB-hub worden weergegeven, is USB waarschijnlijk ingeschakeld. • Als deze apparaten niet worden weergegeven, raadpleeg dan de documentatie van uw computer, of neem contact op met de fabrikant van de computer voor meer informatie over het inschakelen en installeren van USB. 5. Gebruik een parallelle kabel om de printer aan te sluiten op de computer als u USB niet kunt inschakelen. 14 Wat is het probleem? Mogelijke oorzaken... Als ik een USB-kabel aansluit tussen de printer en de computer, verschijnt een bericht “Onbekend apparaat”. • Statische elektriciteit heeft zich opgehoopt in de kabel tussen de printer en de computer. • U heeft mogelijk een defecte USB-kabel. Het probleem oplossen... 1. Ontkoppel de USB-kabel van de printer. 2. Ontkoppel het netsnoer van de printer. 3. Wacht ongeveer 30 seconden. 4. Sluit het netsnoer weer op de printer aan. 5. Sluit de USB-kabel aan op de printer. 6. Vervang de USB-kabel of gebruik een parallelle kabel als “Onbekend apparaat” blijft verschijnen in het dialoogvenster Nieuwe hardware gevonden. Nederlands 15 Wat is het probleem? Mogelijke oorzaken... Als ik de cd met printersoftware in het station plaats en de bestanden worden gekopieerd, geeft het scherm Bezig met het kopiëren van bestanden... aan dat het bestand hpzuci01.dll niet kan worden gevonden. De volgende situaties zijn van toepassing: • U gebruikt een USB-kabel om de printer aan te sluiten op de computer. • U gebruikt Windows 98. • U sluit meer dan een apparaat tegelijkertijd aan. Het probleem oplossen... 1. Klik op Bladeren. Het scherm Openen wordt weergegeven. 2. Selecteer het volgende pad om het bestand hpzuci01.dll te vinden: c:\Program Files\HewlettPackard\hpz\ glue. 3. Klik op OK. Nederlands Het scherm Bezig met kopiëren van de bestanden.... verschijnt opnieuw, met het juiste pad en bestandsnaam in het veld Bestanden kopiëren van…. 4. Klik op OK. 5. Selecteer HP deskjet 9xx series printersoftware installeren. Het scherm hp deskjet 9xx installer verschijnt. 6. Klik op Volgende, en volg de instructies op het scherm installatie te voltooien. 16 Beperkte garantie Regio Software Inktpatronen Printer Noord-Amerika (met inbegrip van Canada) 90 dagen 90 dagen 1 jaar Azië (Stille Oceaan) 90 dagen 90 dagen 1 jaar Europa 90 dagen 90 dagen 1 jaar Latijns Amerika 90 dagen 90 dagen 1 jaar A. Geldigheid van de beperkte garantie 5. Als HP tijdens de van toepassing zijnde garantieperiode kennisgeving ontvangt van een defect in een softwareproduct, in afdrukmateriaal of in een inktpatroonproduct dat onder de garantie van HP valt, wordt het defecte product door HP vervangen. Als HP tijdens de van toepassing zijnde garantieperiode kennisgeving ontvangt van een defect in een hardware-product dat onder de garantie van HP valt, wordt naar goeddunken van HP het defecte product door HP gerepareerd of vervangen. 6. Als het defecte product niet door HP respectievelijk gerepareerd of vervangen kan worden, zal HP de aankoopprijs voor het defecte product dat onder de garantie valt, terugbetalen binnen een redelijke termijn nadat HP kennisgeving van het defect heeft ontvangen. 7. HP is niet verplicht tot reparatie, vervanging of terugbetaling tot de klant het defecte product aan HP geretourneerd heeft. 8. Een eventueel vervangingsproduct mag nieuw of bijna-nieuw zijn vooropgesteld dat het ten minste dezelfde functionaliteit bezit als het product dat vervangen wordt. 9. De beperkte garantie van HP is geldig in ieder land waar het gegarandeerde product door HP wordt gedistribueerd, met uitzondering van het Midden-Oosten, Afrika, Argentinië, Brazilië, Mexico, Venezuela en de tot Frankrijk behorende zogenoemde "Départements d'Outre Mer". Voor de hierboven als uitzondering vermelde landen, is de garantie uitsluitend geldig in het land van aankoop. Contracten voor extra garantieservice, zoals service op de locatie van de klant, zijn verkrijgbaar bij ieder erkend HP-servicekantoor in landen waar het product door HP of een erkende importeur wordt gedistribueerd. 17 Nederlands 1. Hewlett-Packard (HP) garandeert aan de eindgebruiker, gedurende de hierboven aangegeven tijdsduur die begint op de dag van aankoop door de klant, dat het hierboven aangegeven product van HP vrij is van materiaal- en fabricagefouten. Voor de toepassing van deze garantie moet de klant het bewijs waaruit de datum van aankoop blijkt kunnen overleggen. 2. Met betrekking tot softwareproducten is de beperkte garantie van HP uitsluitend geldig voor het niet kunnen uitvoeren van programmeringsinstructies. HP biedt geen garantie dat de werking van enig product ononderbroken of vrij van fouten zal zijn. 3. De beperkte garantie van HP geldt alleen voor defecten die zich voordoen als resultaat van een normaal gebruik van het product en is niet van toepassing op het volgende: a. verkeerd of ondeskundig onderhoud of aanpassing; b. software, interface-apparatuur, afdrukmateriaal, onderdelen en benodigdheden die niet door HP geleverd zijn of ondersteund worden; of c. gebruik in afwijking van de specificaties van het product. 4. In het geval van printerproducten van HP wordt de garantie aan de klant en een eventueel servicecontract met HP niet beïnvloed door gebruik van inktpatronen of opnieuw gevulde inktpatronen die niet van HP afkomstig zijn. Als echter een defect aan of beschadiging van de printer toegewezen kan worden aan gebruik van een (opnieuw gevulde) inktpatroon die niet van HP afkomstig is, zal HP de gebruikelijke tijd en materiaalkosten voor het repareren van de printer voor het betreffende defect of de betreffende beschadiging in rekening brengen. B. Beperkingen op de garantie 1. VOOR ZOVER BIJ DE PLAATSELIJKE WETGEVING TOEGESTAAN BIEDEN NOCH HP, NOCH DERDE LEVERANCIERS ENIGE OVERIGE EXPLICIETE OF IMPLICIETE GARANTIE OF CONDITIE MET BETREKKING TOT DE PRODUCTEN VAN HP EN ONTKENNEN ZIJ SPECIFIEK DE IMPLICIETE GARANTIES EN CONDITIES OP VERKOOPBAARHEID, TEVREDENSTELLENDE KWALITEIT EN GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL. C. Aansprakelijkheidsbeperking 1. Voor zover bij de plaatselijke wetgeving toegestaan is het verhaal dat in deze beperkte garantie wordt toegestaan het enige en exclusieve verhaal voor de klant. 2. VOOR ZOVER BIJ DE PLAATSELIJKE WETGEVING TOEGESTAAN, MET UITZONDERING VAN DE SPECIFIEKE VERPLICHTINGEN ZOALS AANGEGEVEN IN DEZE GARANTIEVERKLARING, ZIJN HP EN DERDE LEVERANCIERS IN GEEN GEVAL AANSPRAKELIJK VOOR DIRECTE, INDIRECTE, SPECIALE EN INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE OP BASIS VAN EEN EVENTUEEL CONTRACT, VAN BENADELING OF VAN ENIG ANDERE JURIDISCHE THEORIE EN ONAFHANKELIJK VAN EVENTUELE KENNISGEVING VAN DE MOGELIJKHEID TOT DERGELIJKE SCHADE. Nederlands D. Plaatselijk recht 1. Deze garantieverklaring biedt de klant specifieke juridische rechten. Verder kan de klant over overige rechten beschikken die in de V.S. van staat tot staat, in Canada van provincie tot provincie en elders van land tot land kunnen verschillen. 2. Tot de mate waarin deze garantieverklaring niet overeenstemt met het plaatselijk recht, zal deze garantieverklaring als aangepast en in overeenstemming met dergelijk plaatselijk recht worden beschouwd. In het kader van dergelijk plaatselijk recht is het mogelijk dat bepaalde voorwaarden en beperkingen in deze garantieverklaring niet op de klant van toepassing zijn. Sommige staten in de V.S. en sommige overheden buiten de Verenigde Staten (inclusief provincies in Canada) kunnen: a. voorwaarden en beperkingen in deze garantieverklaring als tenietgedaan beschouwen ter bescherming van de wettelijk voorgeschreven rechten van de klant (b.v. in het Verenigd Koninkrijk); 18 b. anderszijds de mogelijkheid van een fabrikant voor het doen gelden van dergelijke beperkingen of voorwaarden beperken; of c. de klant verdere garantierechten bieden, de tijdsduur vaststellen van een impliciete garantie die niet door de fabrikant ontkend kan worden en beperkingen op de tijdsduur van impliciete garanties tenietdoen. 3. MET BETREKKING TOT DOOR KLANTEN IN AUSTRALIE EN NIEUW-ZEELAND GEPLEEGDE TRANSACTIES MOGEN, BEHALVE VOOR ZOVER BIJ DE WET TOEGESTAAN, DE WETTELIJK VOORGESCHREVEN, OP DE AANKOOP VAN PRODUCTEN VAN HP AAN DERGELIJKE KLANTEN VAN TOEPASSING ZIJNDE RECHTEN DOOR DE VOORWAARDEN IN DEZE GARANTIEVERKLARING NIET TENIETGEDAAN, BEPERKT OF VERANDERD WORDEN EN WORDEN DEZE VOORWAARDEN OP DERGELIJKE RECHTEN ALS EEN AANVULLING BESCHOUWD. HP jaar 2000 garantie Met toepassing van de voorwaarden van de Hewlett-Packard garantieverklaring dat bij dit HP product wordt meegeleverd, garandeert HP dat dit HP product accuraat data gegevens zal verwerken, met inbegtrip van, maar niet beperkt tot, berekenen, vergelijken en sorteren, van, naar en tussen de twintigste en een-en-twintigste eeuw, en de jaren 1999 en 2000, met inbegrip van schrikkeljaar berekeningen, mits het HP product wordt gebruikt in overeenstemming met de HP product documentatie, inclusief elke instuctie voor de installatie van ‘patches’ of ‘upgrades’, op voorwaarde dat alle andere producten (bijvoorbeeld: hardware, software, firmware) die worden gebruikt in combinatie met dit HP product op juiste wijze data gegevens uitwisselen met dit HP product. Deze garantie is geldig tot en met 31 januari, 2001. Milieuverklaring Hewlett-Packard streeft voortdurend naar verbetering in de ontwerpprocessen van de deskjet printers om zodoende de negatieve effecten te verminderen op de kantooromgeving en op de gemeenschappen waar printers worden geproduceerd, verzonden en gebruikt. Hewlett-Packard heeft tevens methoden ontwikkeld die de negatieve effecten verminderen van het verwerken aan het einde van de levensduur van de printer. Vermindering en eliminatie Papiergebruik De mogelijkheid van de printer tot automatisch/handmatig dubbelzijdig afdrukken vermindert papiergebruik en belast hierdoor de natuurlijke hulpbronnen minder. Deze printer is geschikt voor het gebruik van kringlooppapier volgens DIN 19 309. Ozon: Chemicaliën die ozon afbreken, zoals CFK's, komen niet voor bij de fabricageprocessen van Hewlett-Packard. Recyclen • Verlengde garantie: HP SupportPack biedt dekking van de HP hardware en het product en alle door HP geleverde interne componenten. HP SupportPack dient binnen 30 dagen na aankoop door de klant te worden gekocht. Neem contact op met de dichtstbijzijnde HP dealer voor deze service. • Reserve-onderdelen en verbruiksartikelen zijn gedurende vijf (5) jaar nadat de productie is gestopt leverbaar. • Inname van het product: Neem contact op met uw plaatselijk HP verkoopkantoor of een service-afdeling voor instructies betreffende het terugbrengen van het product en inktpatronen naar HP als deze niet langer bruikbaar zijn. Energieverbruik Deze printer is ontworpen om zo energiezuinig mogelijk te zijn. Deze printer verbruikt 4 watt als deze gereed is om af te drukken. Dit spaart niet alleen het milieu, het bespaart ook geld, zonder dat de prestaties van de printer hier onder leiden. Dit product voldoet aan het programma ENERGY STAR (V.S. en Japan). ENERGY STAR is een vrijwillig programma dat is opgericht om de ontwikkeling van energiezuinige kantoorproducten te stimuleren. ENERGY STAR is een geregistreerd servicemerk in de V.S. van de US EPA. Als partner van ENERGY STAR, heeft Hewlett-Packard Company bepaalt dat dit product voldoet aan de richtlijnen van ENERGY STAR wat betreft efficiënt energieverbruik. Energieverbruik als de printer uit is: Als de printer uit is, wordt nog steeds een minimale hoeveelheid energie verbruikt. Energieverbruik kan worden voorkomen door de printer uit te zetten en vervolgens de stekker uit het stopcontact te verwijderen. 19 Nederlands Bij het ontwerpen van deze printer is rekening gehouden met recyclen. Het aantal materialen is tot een minimum beperkt, zonder dat dit ten koste gaat van de functionaliteit en de betrouwbaarheid. De verschillende materialen zijn ontworpen om eenvoudig te kunnen worden gescheiden. Bevestigingen en andere aansluitingen zijn eenvoudig te vinden, te bereiken en te verwijderen met normale gereedschappen. Belangrijke onderdelen zijn zo ontworpen dat deze eenvoudig zijn te bereiken waardoor demontage en reparatie efficiënter worden. Kunststof onderdelen zijn hoofdzakelijk ontworpen in niet meer dan twee kleuren voor meer recycle-opties. Een klein aantal onderdelen is met opzet gekleurd om toegangpunten voor de klant aan te geven. Printerverpakking: Het verpakkingsmateriaal van deze printer is gekozen om maximale bescherming te bieden voor zo laag mogelijke kosten, en tevens de effecten op het milieu te beperken en het recyclen te vergemakkelijken. Het solide ontwerp van de HP Deskjet printer draagt ertoe bij het verpakkingsmateriaal en beschadigingen te beperken. Kunststof onderdelen: Alle belangrijke kunststoffen en kunststof onderdelen zijn gemarkeerd volgens internationale standaarden. Het is technisch mogelijk alle kunststof onderdelen die in de behuizing en het chassis van de printer zijn gebruikt te recyclen. Deze bestaan alle uit een enkele polymeer. Levensduur van het product: HP biedt het volgende waarmee de levensduur van uw HP Deskjet printer kan worden verlengd: Index A N Adobe Acrobat Reader 5, 6 netwerkhandleiding, Windows 3 C P compatibiliteit met andere hardware 3 met andere software 3 printer 15 printer recyclen 19 printer, installeren 3 printer, op netwerk aansluiten 3 printerdoos, inhoud 1 printerfuncties 3 printerinformatie zoeken 3 printerkabel 2, 14, 15 printerreparaties 11 printersoftware 1, 2, 3, 5 printerspecificaties 3 problemen oplossen 12 computer kan cd met software niet lezen 12 hpzuci01.dll niet gevonden 16 software wordt niet juist geïnstalleerd 13 USB-installatieproblemen 14, 15 D DOS systemen 6 E e-mailondersteuning 8 energieverbruik 19 G garantie, beperkte 17 H handleiding voor snelle hulp 3, 4, 5, 6 handleiding, Windows 3.1x 3 help e-mailondersteuning 8 HP klantenondersteuning 7 na periode van telefonische ondersteuning 10 printerreparaties 11 problemen oplossen met de installatie 12 telefonische ondersteuning 9, 10 Web-ondersteuning 7 help, weergave 3 help-ballonnen 3 HP printerassistent 4 I inhoud van de printerdoos 1 inktpatronen 1, 2, 3 installatieposter 1, 3 installatieproblemen oplossen 12 K kabel, printer 2 klantenondersteuning 7 Nederlands M Macintosh help-ballonnen 3 Module voor automatisch dubbelzijdig afdrukken 1 20 S servicecontracten 11 software, printer 2, 3 stuurprogramma, printer 1, 2, 3 T telefonische ondersteuning 9, 10 U uitbreiding van de garantie 11, 19 uitgave-info 3 USB 14, 15 V virusbeschermingsprogramma's 13 W Websites, HP klantenondersteuning 7 Windows help-weergave 3
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129

HP Deskjet 990c Printer series Handleiding

Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor