104
OOPPMMEERRKKIINNGG::
Let op dat u de iBR-hendel geleidelijk
inschakelt zodat de remkrachtintensi-
teit goed is afgesteld, en laat de gas-
hendel tegelijk los.
VVOOOORRZZIICCHHTTIIGG
AAllss wwoorrddtt ggeerreemmdd,, mmooeetteenn ddee oopp--
vvaarreennddeenn zziicchh sscchhrraapp zzeetttteenn ttee--
ggeenn ddee vveerrttrraaggiinnggsskkrraacchhtt,, zzooddaatt
zzee oopp ddee vvaaaarrttuuiigg nniieett nnaaaarr vvoorreenn
sscchhuuiivveenn eenn hheett eevveennwwiicchhtt vveerrlliiee--
zzeenn.. DDee bbeessttuuuurrddeerr ddiieenntt ddee bbeeiiddee
hhaannddeenn sstteeeeddss oopp hheett ssttuuuurr ttee
hhoouuddeenn eenn aallllee ppaassssaaggiieerrss ddiieenneenn
zziicchh sstteevviigg aaaann hhuunn ssttooeell eenn//ooff ddee
lleeuunniinngg vvaasstt ttee hhoouuddeenn..
WWAAAARRSSCCHHUUWWIINNGG
DDee rreemmaaffssttaanndd vveerrsscchhiilltt aaffhhaannkkee--
lliijjkk vvaann ddee bbeeggiinnssnneellhheeiidd,, llaaddiinngg,,
wwiinndd,, aaaannttaall ppaassssaaggiieerrss,, oommssttaann--
ddiigghheeddeenn oopp hheett wwaatteerr eenn ddee ttooee--
ggeeppaassttee rreemmkkrraacchhtt vvaann ddee
bbeessttuuuurrddeerr.. PPaass uuww vvaaaarrssttiijjll aallttiijjdd
aaaann ddiiee ffaaccttoorreenn aaaann..
Wanneer de snelheid van de vaartuig
terugloopt tot onder de 14 km/u (9
MPH), wordt de remfunctie beëindigd
en wordt de achteruitfunctie ingescha-
keld. Laat de iBR-hendel los zodra de
vaartuig tot stilstand is gekomen. An-
ders zult u achteruit gaan.
VVOOOORRZZIICCHHTTIIGG
NNaaaarrmmaattee ddee wwaatteerrssccooootteerr vveerr--
ttrraaaaggtt eenn ttoott ssttiillssttaanndd kkoommtt,, zzaall ddee
hheekkggoollff uuww wwaatteerrssccooootteerr iinnhhaalleenn,,
wwaaaarrddoooorr ddee wwaatteerrssccooootteerr nnaaaarr
vvoorreenn zzaall nneeiiggeenn.. LLeett oopp ddaatt zziicchh
oopp uuww kkooeerrss ggeeeenn oobbssttaakkeellss ooff
zzwweemmmmeerrss bbeevviinnddeenn..
Als de gashendel nog is ingetrokken
wanneer de iBR-hendel wordt losgela-
ten, zal de vaartuig na een korte
pauze voorwaarts versnellen. De ver-
snelling is evenredig aan de stand van
de gashendel.
WWAAAARRSSCCHHUUWWIINNGG
AAllss uu nniieett vvoooorrwwaaaarrttss wwiilltt vveerrssnneell--
lleenn aallss uu ddee rreemmhheennddeell lloossllaaaatt,,
llaaaatt uu ddee ggaasshheennddeell llooss..
WWAAAARRSSCCHHUUWWIINNGG
HHeett iiss bbeellaannggrriijjkk oomm aannddeerree bbee--
ssttuuuurrddeerrss ddiiee vvaann ppllaann zziijjnn oomm iinn
eeeenn kkoonnvvooooii ttee vvoollggeenn,, ttee iinnffoorrmmee--
rreenn oovveerr ddee rreemm-- eenn mmaannooeeuuvvrreeeerr--
ccaappaacciitteeiitt vvaann uuww vvaaaarrttuuiigg ddaatt eerr
eeeenn ggrrootteerree aaffssttaanndd mmooeett wwoorrddeenn
aaaannggeehhoouuddeenn..
RReemmmmeenn iinn bboocchhtteenn
In bochten moet u gas geven om de
controle te bewaren over de vaarrich-
ting. Toch kunt u, zoals eerder be-
schreven, in een bocht remmen met
de iBR-hendel. Zet u schrap om uw
evenwicht te bewaren als de hekgolf
uw waterscooter kruist.
VVOOOORRZZIICCHHTTIIGG
NNaaaarrmmaattee ddee wwaatteerrssccooootteerr vveerr--
ttrraaaaggtt eenn ttoott ssttiillssttaanndd kkoommtt bbiijj
rreemmmmeenn iinn eeeenn bboocchhtt,, zzaall uuww eeii--
ggeenn hheekkggoollff ddee wwaatteerrssccooootteerr iinnhhaa--
lleenn,, wwaaaarrddoooorr ddee wwaatteerrssccooootteerr
nnaaaarr ooppzziijj zzaall nneeiiggeenn.. ZZeett uu
sscchhrraapp aallss ddee ggoollff ddee wwaatteerrssccooootteerr
kkrruuiisstt..
VVaarriiaabbeell ttrriimmssyysstteeeemm ((VVTTSS))
Het variabele trimsysteem (VTS) wij-
zigt de verticale stand van de jetstraal-
buis en biedt de bestuurder een snel
en efficiënt systeem ter compensatie
van lading, stuwkracht, vaarpositie en
omstandigheden op het water. Als het
correct is afgesteld, kan het de bestu-
ring vergemakkelijken, het opspringen
beperken en de waterscooter in zijn
GEBRUIKSINSTRUCTIES