HP ProDesk 400 G7 Base Model Microtower PC Handleiding

Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

Gebruikershandleiding
SAMENVATTING
Deze handleiding biedt informatie over onderdelen, netwerkverbindingen, energiebeheer, beveiliging, back-ups maken
en nog veel meer.
© Copyright 2020 HP Development Company,
L.P.
Microsoft en Windows zijn gedeponeerde
handelsmerken of handelsmerken van
Microsoft Corporation in de Verenigde Staten
en/of andere landen. DisplayPort™ en het
DisplayPort™-logo zijn handelsmerken in
eigendom van de Video Electronics Standards
Association (VESA) in de Verenigde Staten en
andere landen.
De informatie in dit document kan zonder
voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
De van toepassing zijnde garanties voor
producten en diensten van HP zijn vastgelegd
in de uitdrukkelijke garantiebepalingen die bij
dergelijke producten en diensten worden
meegeleverd. Niets in dit document mag als
een aanvullende garantie worden opgevat. HP
is niet aansprakelijk voor technische fouten,
drukfouten of weglatingen in dit document.
Eerste editie: september 2020
Artikelnummer van document: M04436-331
Kennisgeving voor product
In deze handleiding worden de voorzieningen
beschreven die voor de meeste producten
beschikbaar zijn. Mogelijk zijn niet alle
voorzieningen op uw computer beschikbaar.
Niet alle functies zijn beschikbaar in alle edities
of versies van Windows. Systemen vereisen
mogelijk bijgewerkte en/of afzonderlijk
aangeschafte hardware, stuurprogramma's,
software en/of een BIOS-update om volledig
gebruik te kunnen maken van de functionaliteit
van Windows. Zie http://www.microsoft.com.
Voor toegang tot de meest recente
gebruikershandleidingen gaat u naar
http://www.hp.com/support en volgt u de
instructies om uw product te zoeken. Selecteer
vervolgens Gebruikershandleidingen.
Softwarevoorwaarden
Door het installeren, kopiëren, downloaden of
anderszins gebruiken van een softwareproduct
dat vooraf op deze computer is geïnstalleerd,
bevestigt u dat u gehouden bent aan de
voorwaarden van de HP EULA (End User License
Agreement). Indien u niet akkoord gaat met
deze licentievoorwaarden, kunt u uitsluitend
aanspraak maken op de mogelijkheid het
gehele, ongebruikte product (hardware en
software) binnen 14 dagen te retourneren,
voor een volledige restitutie op basis van het
restitutiebeleid van de desbetreende
verkoper.
Neem contact op met de verkoper voor meer
informatie of om te vragen om een volledige
restitutie van de prijs van de computer.
Kennisgeving aangaande de veiligheid
Houd u aan de volgende richtlijnen om de kans op brandwonden of oververhitting van de computer te
verminderen.
WAARSCHUWING! U kunt het risico op brandwonden of oververhitting van de computer beperken door de
computer niet op uw schoot te nemen en de ventilatieopeningen van de computer niet te blokkeren. Gebruik
de computer alleen op een stevige, vlakke ondergrond. Zorg dat de luchtcirculatie niet wordt geblokkeerd
door een voorwerp van hard materiaal (zoals een optionele printer naast de computer) of een voorwerp van
zacht materiaal (zoals een kussen, een kleed of kleding). Zorg er ook voor dat de netvoedingsadapter tijdens
het gebruik niet in contact kan komen met de huid of een voorwerp van zacht materiaal (zoals een kussen,
een kleed of kleding). De mobiele computer en netvoedingsadapter voldoen aan de temperatuurlimieten voor
oppervlakken die voor de gebruiker toegankelijk zijn, zoals gedenieerd door toepasselijke
veiligheidsnormen.
iii
iv Kennisgeving aangaande de veiligheid
Over deze handleiding
Deze handleiding bevat algemene informatie om dit product te gebruiken en te upgraden.
WAARSCHUWING! Duidt een gevaarlijke situatie aan die kan resulteren in ernstig letsel of de dood wanneer
dit gevaar niet vermeden wordt.
VOORZICHTIG: Duidt een gevaarlijke situatie aan die kan resulteren in licht of matig letsel wanneer dit
gevaar niet vermeden wordt.
BELANGRIJK: Geeft informatie aan die als belangrijk maar mogelijk niet aan gevaar gerelateerd is
(bijvoorbeeld berichten over schade aan eigendommen). Waarschuwt de gebruiker dat het niet precies zoals
beschreven opvolgen van een procedure kan leiden tot verlies van gegevens of schade aan hardware of
software. Bevat ook belangrijke informatie voor de uitleg van een concept of het voltooien van een taak.
OPMERKING: Bevat extra informatie om belangrijke punten uit de hoofdtekst te benadrukken of aan te
vullen.
TIP: Biedt handige tips voor het voltooien van een taak.
v
vi Over deze handleiding
Inhoudsopgave
1 HP informatiebronnen ................................................................................................................................... 1
Productgegevens ................................................................................................................................................... 1
Ondersteuning ....................................................................................................................................................... 1
Productdocumentatie ............................................................................................................................................ 2
Productdiagnose .................................................................................................................................................... 2
Productupdates ..................................................................................................................................................... 3
2 Computervoorzieningen ................................................................................................................................. 4
Voorzieningen van de standaardconguratie ....................................................................................................... 4
Onderdelen aan de voorkant ................................................................................................................................. 4
Onderdelen op het achterpaneel ........................................................................................................................... 5
Locatie van het serienummer ................................................................................................................................ 6
Een beveiligingsvergrendeling aanbrengen .......................................................................................................... 7
Kabelslot .............................................................................................................................................. 7
Hangslot .............................................................................................................................................. 7
Beveiligingsslot V2 voor HP zakelijke pc ............................................................................................. 8
3 Back-ups maken, herstellen en bestanden terugzetten ................................................................................... 14
Terugzetmedia en back-ups van gegevens maken ............................................................................................. 14
Windows-hulpprogramma's gebruiken ............................................................................................ 14
Het HP Cloud Recovery Download Tool gebruiken om terugzetmedia te maken (alleen
bepaalde producten) ......................................................................................................................... 15
Herstellen en terugzetten ................................................................................................................................... 15
Herstellen, opnieuw instellen en vernieuwen met behulp van Windows-hulpprogramma's .......... 15
Herstellen met behulp van HP terugzetmedia ................................................................................. 15
De opstartvolgorde van de computer wijzigen ................................................................................. 15
HP Sure Recover gebruiken (alleen bepaalde producten) ................................................................ 16
4 HP PC Hardware Diagnostics gebruiken .......................................................................................................... 17
HP PC Hardware Diagnostics Windows gebruiken (alleen bepaalde producten) ............................................... 17
Een fout-ID-code van HP PC Hardware Diagnostics Windows gebruiken ........................................ 17
HP PC Hardware Diagnostics Windows openen ................................................................................ 17
HP PC Hardware Diagnostics Windows openen vanuit HP Help en ondersteuning ....... 17
HP PC Hardware Diagnostics Windows openen vanuit HP Support Assistant ............... 18
HP PC Hardware Diagnostics Windows downloaden ........................................................................ 18
De nieuwste versie van HP PC Hardware Diagnostics Windows downloaden ............... 18
vii
HP PC Hardware Diagnostics Windows downloaden uit de Microsoft Store .................. 18
HP Hardware Diagnostics Windows downloaden op productnaam of -nummer
(alleen bepaalde producten) ........................................................................................... 18
HP PC Hardware Diagnostics Windows installeren ........................................................................... 19
HP PC Hardware Diagnostics UEFI gebruiken ...................................................................................................... 19
Een fout-ID-code van HP PC Hardware Diagnostics UEFI gebruiken ................................................ 19
HP PC Hardware Diagnostics UEFI starten ........................................................................................ 19
HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden naar een USB-ashdrive ....................................... 20
De nieuwste versie van HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden ....................... 20
HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden op productnaam of
productnummer (alleen bepaalde producten) ............................................................... 20
Instellingen voor Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI gebruiken (alleen bepaalde producten) ............. 21
Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden .................................................................. 21
De nieuwste versie van Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden ......... 21
Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden op productnaam of
productnummer .............................................................................................................. 21
Instellingen voor Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI aanpassen ........................................ 21
5 Richtlijnen voor gebruik, regelmatig onderhoud en voorbereiding voor vervoer ............................................... 23
Richtlijnen voor gebruik en regelmatig onderhoud ............................................................................................ 23
De computer reinigen .......................................................................................................................................... 24
Stof en vuil van de computer verwijderen ........................................................................................ 24
De computer reinigen met een ontsmettingsmiddel ....................................................................... 24
Transport voorbereiden ....................................................................................................................................... 25
6 Elektrostatische ontlading ........................................................................................................................... 27
7 Toegankelijkheid ......................................................................................................................................... 28
HP en toegankelijkheid ........................................................................................................................................ 28
De technologische hulpmiddelen vinden die u nodig hebt ............................................................... 28
De toezegging van HP ....................................................................................................................... 28
International Association of Accessibility Professionals (IAAP) ....................................................... 29
De beste ondersteunende technologie vinden ................................................................................. 29
Uw behoeften evalueren ................................................................................................. 29
Toegankelijkheid voor HP producten .............................................................................. 29
Normen en wetgeving ......................................................................................................................................... 30
Normen .............................................................................................................................................. 30
Mandaat 376 – EN 301 549 ............................................................................................ 30
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) ................................................................ 30
Wet- en regelgeving .......................................................................................................................... 31
Nuttige bronnen en koppelingen aangaande toegankelijkheid ......................................................................... 31
viii
Organisaties ...................................................................................................................................... 31
Onderwijsinstellingen ....................................................................................................................... 32
Andere bronnen voor mensen met beperkingen .............................................................................. 32
Koppelingen van HP .......................................................................................................................... 32
Contact opnemen met de ondersteuning ........................................................................................................... 32
Index ............................................................................................................................................................. 33
ix
x
1 HP informatiebronnen
Lees dit hoofdstuk voor meer informatie over waar u aanvullende HP informatie kunt vinden.
Productgegevens
Gebruik de volgende tabel voor informatiebronnen met productinformatie, instructies en meer.
Tabel 1-1 Bekijk waar u productgegevens kunt vinden
Onderwerp Locatie
Technische specicaties Ga voor de QuickSpecs van uw product naar http://www.hp.com/go/quickspecs en klik op
de koppeling. Klik op Alle QuickSpecs zoeken, typ de naam van uw computermodel in het
zoekvak in en klik vervolgens op Start.
Informatie over voorschriften, veiligheid
en milieu
Raadpleeg de handleiding Informatie over voorschriften, veiligheid en milieuvoorschriften
voor productkennisgevingen. U kunt ook het etiket Overheids- en milieuregels zien.
U krijgt als volgt toegang tot deze handleiding:
Typ HP documentatie in het zoekvak van de taakbalk en selecteer vervolgens
HP documentatie.
Moederbord Een tekening van de systeemkaart bevindt zich aan de binnenkant van de behuizing. Meer
informatie is te vinden in de handleiding Onderhouds- en servicegids van de computer en
op internet op http://www.hp.com/support. Volg de instructies om uw product te vinden
en selecteer vervolgens Handleidingen.
Etiketten met serienummer, overheids-
en milieuregels, en besturingssysteem
De etiketten voor het serienummer, de overheids- en milieuregels en het
besturingssysteem kunnen zich aan de onderkant van de computer, op het achterpaneel
van de computer of onder de onderhoudsklep bevinden.
Ondersteuning
Gebruik deze tabel om bronnen te vinden die ondersteuning en garantie-informatie bieden.
Tabel
1-2 Bekijk waar u ondersteuningsinformatie kunt vinden
Onderwerp Locatie
Productondersteuning Voor HP ondersteuning gaat u naar http://www.hp.com/support.
U kunt hier toegang krijgen tot de volgende soorten ondersteuning:
Online chatten met een HP technicus
Telefoonnummers voor ondersteuning
Locaties HP Servicecentrum
Garantiegegevens Ga als volgt te werk om toegang te krijgen tot dit document:
Typ HP documentatie in het zoekvak van de taakbalk en selecteer vervolgens
HP documentatie.
– of –
Ga naar http://www.hp.com/go/orderdocuments.
Productgegevens 1
Tabel 1-2 Bekijk waar u ondersteuningsinformatie kunt vinden (vervolg)
Onderwerp Locatie
BELANGRIJK: U moet voor toegang tot de nieuwste versie van de garantie
verbonden zijn met internet.
U vindt de HP garantie bij de Gebruikershandleidingen met HP Help en ondersteuning. De
garantie kan ook op een cd of dvd staan die wordt meegeleverd in de doos. In sommige
landen of regio's wordt door HP een gedrukte versie van de garantie meegeleverd in de
doos. In landen of regio's waar de garantie niet in drukvorm wordt verstrekt, kunt u via
http://www.hp.com/go/orderdocuments een exemplaar aanvragen. Voor producten
gekocht in Azië en het Pacisch gebied kunt u HP aanschrijven op het volgende adres:
POD, PO Box 161, Kitchener Road Post Oice, Singapore 912006. Vermeld uw naam,
telefoonnummer, adres en productnaam.
Productdocumentatie
Gebruik deze tabel om hulpmiddelen te zoeken die productdocumentatie bevatten.
Tabel 1-3 Bekijk waar u productdocumentatie kunt vinden
Onderwerp Locatie
HP gebruikersdocumentatie, whitepapers
en documentatie van externe leveranciers
Gebruikersdocumentatie is te vinden op de vaste schijf. Typ HP documentatie in het
zoekvak van de taakbalk en selecteer vervolgens HP documentatie. Voor tot de meest
recente online documentatie gaat u naar http://www.hp.com/support en volgt u de
instructies om uw product te zoeken. Selecteer vervolgens Gebruikershandleidingen. De
documentatie bevat deze gebruikershandleiding en de Onderhouds- en servicegids.
Productinformatie Subscriber's Choice is een programma van HP waarmee u zich kunt registreren voor het
ontvangen van stuurprogramma- en softwarewaarschuwingen, proactieve
wijzigingsmeldingen (PCN's), de HP nieuwsbrief, klantadvies en nog veel meer.
Registreren op https://h41369.www4.hp.com/.
Technische specicaties De applicatie Product Bulletin bevat QuickSpecs voor HP computers. QuickSpecs bevatten
informatie over het besturingssysteem, voedingen, geheugen, processor en veel meer
systeemonderdelen. Ga voor toegang tot de QuickSpecs naar http://www.hp.com/go/
quickspecs/.
Bulletins en kennisgevingen U vindt adviezen, bulletins en kennisgevingen als volgt:
1. Ga naar http://www.hp.com/support.
2. Volg de instructies om uw product te zoeken.
3. Selecteer Adviezen of Bulletins en kennisgevingen.
Productdiagnose
Gebruik deze tabel voor bronnen die hulpmiddelen voor productdiagnose bevatten.
Tabel
1-4 Bekijk waar u diagnostische hulpprogramma's kunt vinden
Onderwerp Locatie
Diagnosehulpmiddelen Raadpleeg voor extra informatie de Onderhouds- en servicegids van de computer op
http://www.hp.com/support. Volg de instructies om uw product te vinden en selecteer
vervolgens Handleidingen.
2 Hoofdstuk 1 HP informatiebronnen
Tabel 1-4 Bekijk waar u diagnostische hulpprogramma's kunt vinden (vervolg)
Onderwerp Locatie
Hoorbaar geluidssignaal en
lichtcodedenities
Raadpleeg de Onderhouds- en servicegids van de computer op http://www.hp.com/
support. Volg de instructies om uw product te vinden en selecteer vervolgens
Handleidingen.
POST, foutcodes Raadpleeg de Onderhouds- en servicegids van de computer op http://www.hp.com/
support. Volg de instructies om uw product te vinden en selecteer vervolgens
Handleidingen.
Productupdates
Gebruik deze tabel om bronnen te zoeken die productupdates bevatten.
Tabel 1-5 Bekijk waar u productupdates kunt vinden
Onderwerp Locatie
Updates van drivers en BIOS Ga naar http://www.hp.com/support en selecteer Software en drivers om te controleren
of u de nieuwste drivers voor de computer hebt.
Besturingssystemen Ga voor informatie over Windows-besturingssystemen naar
http://www.support.microsoft.com.
Productupdates 3
2 Computervoorzieningen
Dit hoofdstuk bevat een overzicht van de voorzieningen van de computer.
Voorzieningen van de standaardconguratie
Lees dit gedeelte om een normale computerconguratie te herkennen. De functies kunnen per model
verschillen. Open het hulpprogramma HP Support Assistant voor ondersteuning voor en meer informatie over
de op de computer geïnstalleerde hardware en software.
OPMERKING: U kunt dit computermodel gebruiken in een toren- of desktopconguratie.
Onderdelen aan de voorkant
Gebruik deze illustratie en tabel om de onderdelen van het voorpaneel te identiceren.
OPMERKING: De conguratie van de schijfeenheden kan per model verschillen. Op sommige modellen
worden een of meer schijfruimten afgedekt door een afdekplaatje.
OPMERKING: Raadpleeg de afbeelding die het best overeenkomt met uw computer.
4 Hoofdstuk 2 Computervoorzieningen
Tabel 2-1 Onderdelen van het voorpaneel herkennen
Onderdelen aan de voorkant
1 Dunne optische schijf (optioneel) 5 Comboaansluiting voor audio-uit
(hoofdtelefoon)/audio-in (microfoon)
2 Uitwerpknop voor optische schijf 6 USB SuperSpeed-poorten (4)
3 Lampje voor schijfactiviteit 7 SD-kaartlezer (optioneel)
4 Aan-uitknop
OPMERKING: De comboaansluiting ondersteunt hoofdtelefoons, lijnuitvoerapparaten, microfoons, lijninvoerapparaten of CTIA-
headsets.
OPMERKING: Als de stroom is ingeschakeld, brandt het lampje op de aan-uitknop normaal gezien wit. Als het lampje rood knippert,
geeft de computer een diagnosecode weer om een probleem aan te geven. Raadpleeg de Onderhouds- en servicegids voor uitleg over
de codes.
Onderdelen op het achterpaneel
Gebruik deze illustratie en tabel om de onderdelen van het achterpaneel te identiceren.
Onderdelen op het achterpaneel 5
Tabel 2-2 De onderdelen van het achterpaneel herkennen
Onderdelen op het achterpaneel
1 Audio-uitgang voor audioapparaten met eigen
voeding
6 USB SuperSpeed-poorten (3)
2 HDMI-monitorconnectoren 7 Netvoedingsconnector
3 DisplayPort-monitorconnector 8 RJ-45-netwerkconnector
4 Optionele poort 9 Seriële poort (optioneel)
5 USB-poorten (2) 10 Bevestigingspunt voor beveiligingskabel
OPMERKING: Het model heeft mogelijk extra poorten van HP.
Als een videokaart is geïnstalleerd in een van de slots op de systeemkaart, kunt u de videoconnectoren op de videokaart of de
geïntegreerde videokaarten op de systeemkaart gebruiken. De geïnstalleerde specieke videokaart en de softwareconguratie
bepalen het gedrag.
U kunt de videokaart van de systeemkaart uitschakelen door de instellingen in BIOS F10 Setup te wijzigen.
Locatie van het serienummer
Elke computer heeft een uniek serienummer en een productidenticatienummer. Deze nummers vindt u op
de buitenkant van de computer. Houd deze nummers bij de hand wanneer u contact opneemt met de
klantenondersteuning.
6 Hoofdstuk 2 Computervoorzieningen
Een beveiligingsvergrendeling aanbrengen
U kunt verschillende soorten sloten gebruiken om de computer te beveiligen.
Kabelslot
U kunt de computer beveiligen met een kabelslot.
Hangslot
U kunt de computer beveiligen met een hangslot.
Een beveiligingsvergrendeling aanbrengen 7
Beveiligingsslot V2 voor HP zakelijke pc
U kunt alle apparaten op uw werkstation beveiligen met behulp van de HP PC Beveiligingsvergrendeling v2.
1. Bevestig de sluiting voor de beveiligingskabel aan een computer met behulp van de juiste bouten voor
uw omgeving (1) en plaats vervolgens het afdekplaatje op de onderkant van de kabelsluiting (2). De
schroeven zijn niet meegeleverd.
8 Hoofdstuk 2 Computervoorzieningen
2. Leg de beveiligingskabel in een lus om een vast voorwerp heen.
3. Schuif de beveiligingskabel door de sluiting.
Een beveiligingsvergrendeling aanbrengen 9
4. Schuif de twee ijzeren plaatjes van het monitorslot uit elkaar en steek het slot in de beveiligingssleuf op
de achterzijde van de monitor (1). Duw vervolgens de ijzeren plaatjes in elkaar om het slot op zijn plaats
te houden (2) en schuif dan de kabel door de ring van het monitorslot (3).
5. Schuif de beveiligingskabel door de beveiligingsring die aan de monitor is geïnstalleerd.
10 Hoofdstuk 2 Computervoorzieningen
6. Bevestig de sluiting voor de accessoirekabel aan een computer met behulp van de juiste schroef voor uw
omgeving (1) en leg vervolgens de accessoirekabels op de onderkant van de kabelsluiting (2). De
schroef is niet meegeleverd.
7. Schuif de beveiligingskabel door de gaten in de sluiting voor de accessoirekabels.
Een beveiligingsvergrendeling aanbrengen 11
8. Bevestig het slot met de meegeleverde schroef aan de behuizing.
9. Plaats het uiteinde van de beveiligingskabel in het slot (1) en druk de knop in (2) om het slot te
vergrendelen. Gebruik de meegeleverde sleutel om het slot te ontgrendelen.
Wanneer u alle stappen hebt uitgevoerd, zijn alle apparaten op uw werkstation beveiligd.
12 Hoofdstuk 2 Computervoorzieningen
Een beveiligingsvergrendeling aanbrengen 13
3 Back-ups maken, herstellen en bestanden
terugzetten
Dit hoofdstuk biedt informatie over processen die voor de meeste producten standaardprocedures zijn:
Back-up maken van uw persoonlijke gegevens: u kunt Windows-hulpprogramma's gebruiken om een
back-up van uw persoonlijke gegevens te maken (zie Windows-hulpprogramma's gebruiken
op pagina 14).
Herstelpunt maken: u kunt Windows-hulpprogramma's gebruiken om een herstelpunt te maken (zie
Windows-hulpprogramma's gebruiken op pagina 14).
Terugzetmedia maken (alleen bepaalde producten): u kunt het HP Cloud Recovery Download Tool
(alleen bepaalde producten) gebruiken om terugzetmedia te maken (zie Het HP Cloud Recovery
Download Tool gebruiken om terugzetmedia te maken (alleen bepaalde producten) op pagina 15).
Herstellen en terugzetten: Windows biedt verschillende opties voor het herstellen vanaf een back-up,
het vernieuwen van de computer en het terugzetten van de computer naar de oorspronkelijke staat (zie
Windows-hulpprogramma's gebruiken op pagina 14).
BELANGRIJK: Als u herstelprocedures uitvoert op een tablet, moet de accu van de tablet ten minste 70%
zijn opgeladen voordat u het herstelproces start.
BELANGRIJK: Sluit op een tablet met een afneembaar toetsenbord de tablet aan op de keyboard-base
voordat u begint met het uitvoeren van een herstelproces.
Terugzetmedia en back-ups van gegevens maken
De volgende methoden voor het maken van terugzetmedia en back-ups zijn alleen op bepaalde producten
beschikbaar. Kies de juiste methode voor uw computermodel.
Windows-hulpprogramma's gebruiken
U kunt Windows-hulpprogramma's gebruiken voor het maken van back-ups van persoonlijke gegevens en het
maken van systeemherstelpunten en terugzetmedia.
BELANGRIJK: Windows is de enige optie voor het maken van een back-up van uw persoonlijke gegevens.
Plan regelmatige back-ups in om te voorkomen dat er gegevens verloren gaan.
OPMERKING: Als de opslag 32 GB of minder is, is Microsoft Systeemherstel standaard uitgeschakeld.
Zie de app Hulp vragen voor meer informatie en stappen.
OPMERKING: Om de app Hulp vragen te openen, moet u verbonden zijn met internet.
1. Selecteer de knop Start en vervolgens de app Hulp vragen.
2. Voer de taak in die u wilt uitvoeren.
14 Hoofdstuk 3 Back-ups maken, herstellen en bestanden terugzetten
Het HP Cloud Recovery Download Tool gebruiken om terugzetmedia te maken
(alleen bepaalde producten)
U kunt het HP Cloud Recovery Download Tool gebruiken om HP terugzetmedia op een USB-ashdrive te
zetten waarmee kan worden opgestart.
Voor details:
Ga naar http://www.hp.com/support, zoek naar HP Cloud Recovery en selecteer vervolgens het
resultaat dat overeenkomt met het type computer dat u hebt.
OPMERKING: Als u zelf geen terugzetmedia kunt maken, neem dan contact op met de ondersteuning om
een herstelschijf te verkrijgen. Ga naar http://www.hp.com/support, selecteer uw land of regio en volg de
instructies op het scherm.
Herstellen en terugzetten
Er zijn verschillende opties om uw systeem te herstellen. Kies de methode die het best past bij uw situatie en
deskundigheid.
OPMERKING: Sommige methoden zijn niet op alle producten beschikbaar.
Herstellen, opnieuw instellen en vernieuwen met behulp van Windows-
hulpprogramma's
Windows biedt verschillende opties voor het herstellen, opnieuw instellen en vernieuwen van de computer.
Zie Windows-hulpprogramma's gebruiken op pagina 14 voor meer informatie.
Herstellen met behulp van HP terugzetmedia
U kunt HP terugzetmedia gebruiken voor het herstellen van het originele besturingssysteem en de
softwareprogramma's die in de fabriek zijn geïnstalleerd. Op bepaalde producten kunt u met behulp van het
HP Cloud Recovery Download Tool terugzetmedia maken op een opstartbare USB-ashdrive.
Zie Het HP Cloud Recovery Download Tool gebruiken om terugzetmedia te maken (alleen bepaalde producten)
op pagina 15 voor meer informatie.
OPMERKING: Als u zelf geen terugzetmedia kunt maken, neem dan contact op met de ondersteuning om
een herstelschijf te verkrijgen. Ga naar http://www.hp.com/support, selecteer uw land of regio en volg de
instructies op het scherm.
Ga als volgt te werk om uw systeem te herstellen:
Plaats de HP terugzetmedia en start de computer opnieuw op.
De opstartvolgorde van de computer wijzigen
Als de computer niet automatisch opnieuw opstart wanneer u de HP terugzetmedia gebruikt, kunt u de
opstartvolgorde van de computer wijzigen. Dit is de volgorde van de apparaten in het BIOS waar de computer
de opstartinformatie opzoekt. U kunt de selectie wijzigen in een optischeschijfeenheid of een USB-ashdrive,
afhankelijk van de locatie van uw HP terugzetmedia.
Ga als volgt te werk om de opstartvolgorde te wijzigen:
BELANGRIJK: Sluit een tablet met een afneembaar toetsenbord aan op de keyboard-base voordat u deze
stappen uitvoert.
Herstellen en terugzetten 15
1. Plaats de HP terugzetmedia.
2. Open het systeemmenu Opstarten.
Voor computers of tablets met een aangesloten toetsenbord: schakel de computer of tablet in of
start deze opnieuw op, druk snel op esc en druk op f9 om de opstartopties weer te geven.
Voor tablets zonder toetsenbord: schakel de tablet in of start deze opnieuw op, houd snel de knop
Geluid harder ingedrukt en selecteer vervolgens f9.
– of –
Schakel de tablet in of start deze opnieuw op, houd snel de knop Geluid zachter ingedrukt en
selecteer vervolgens f9.
3. Selecteer de optischeschijfeenheid of de USB-ashdrive waarmee u wilt opstarten en volg de instructies
op het scherm.
HP Sure Recover gebruiken (alleen bepaalde producten)
Bepaalde computermodellen zijn gecongureerd met HP Sure Recover, een hersteloplossing voor het pc-
besturingssyteem die is geïntegreerd in de hardware en rmware. HP Sure Recover kan de HP
besturingssysteemimage volledig herstellen zonder dat er herstelsoftware is geïnstalleerd.
Met HP Sure Recover kan een beheerder of gebruiker het systeem herstellen en het volgende installeren:
Nieuwste versie van het besturingssysteem
Platformspecieke apparaatstuurprogramma's
Softwareapplicaties, in het geval van een aangepaste image
Ga voor de meest recente documentatie over HP Sure Recover naar http://www.hp.com/support. Selecteer
Zoek uw product en volg de instructies op het scherm.
16 Hoofdstuk 3 Back-ups maken, herstellen en bestanden terugzetten
4 HP PC Hardware Diagnostics gebruiken
HP PC Hardware Diagnostics is een hulpprogramma waarmee u diagnosetests kunt uitvoeren om te bepalen
of de computerhardware goed werkt. De drie versies zijn HP PC Hardware Diagnostics Windows, HP PC
Hardware Diagnostics UEFI (Unied Extensible Firmware Interface) en (alleen voor bepaalde producten) een
rmwarefunctie genaamd Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI.
HP PC Hardware Diagnostics Windows gebruiken (alleen
bepaalde producten)
HP PC Hardware Diagnostics Windows is een hulpprogramma van Windows waarmee u diagnosetests kunt
uitvoeren om te bepalen of de computerhardware goed werkt. Het hulpprogramma wordt uitgevoerd in het
Windows-besturingssysteem en stelt een diagnose van eventuele hardwareproblemen.
Als HP PC Hardware Diagnostics Windows niet op uw computer is geïnstalleerd, moet u dit hulpprogramma
eerst downloaden en installeren. Zie HP PC Hardware Diagnostics Windows downloaden op pagina 18 als u
HP PC Hardware Diagnostics Windows wilt downloaden.
Een fout-ID-code van HP PC Hardware Diagnostics Windows gebruiken
Als HP PC Hardware Diagnostics Windows een fout detecteert waarvoor hardware vervangen moet worden,
wordt er een 24-cijferige fout-ID-code gegenereerd.
Afhankelijk van de instructies op het scherm kiest u een van de volgende opties:
Als er een koppeling voor de fout-ID wordt weergegeven, selecteert u deze koppeling en volgt u de
instructies op het scherm.
Als er instructies worden weergegeven om de ondersteuning te bellen, volgt u deze instructies.
HP PC Hardware Diagnostics Windows openen
Nadat u HP PC Hardware Diagnostics Windows hebt geïnstalleerd, kunt u dit hulpprogramma openen vanuit
HP Help en ondersteuning of HP Support Assistant.
HP PC Hardware Diagnostics Windows openen vanuit HP Help en ondersteuning
Nadat HP PC Hardware Diagnostics Windows is geïnstalleerd, gaat u als volgt te werk om dit hulpprogramma
te openen vanuit HP Help en ondersteuning.
Ga als volgt te werk om HP PC Hardware Diagnostics Windows te openen vanuit HP Help en ondersteuning:
1. Klik op de knop Start en selecteer HP Help en ondersteuning.
2. Selecteer HP PC Hardware Diagnostics Windows.
3. Wanneer het hulpprogramma wordt geopend, selecteert u het soort diagnosetest dat u wilt uitvoeren en
volgt u de instructies op het scherm.
OPMERKING: Als u een diagnosetest wilt stoppen, selecteert u Annuleren.
HP PC Hardware Diagnostics Windows gebruiken (alleen bepaalde producten) 17
HP PC Hardware Diagnostics Windows openen vanuit HP Support Assistant
Nadat HP PC Hardware Diagnostics Windows is geïnstalleerd, gaat u als volgt te werk om deze vanuit HP
Support Assistant te openen.
Ga als volgt te werk om HP PC Hardware Diagnostics Windows te openen vanuit HP Support Assistant:
1. Typ support in het zoekvak van de taakbalk en selecteer vervolgens de app HP Support Assistant.
– of –
Selecteer het pictogram met het vraagteken op de taakbalk.
2. Selecteer Problemen oplossen en oplossingen.
3. Selecteer Diagnose en vervolgens HP PC Hardware Diagnostics Windows.
4. Wanneer het hulpprogramma wordt geopend, selecteert u het soort diagnosetest dat u wilt uitvoeren en
volgt u de instructies op het scherm.
OPMERKING: Als u een diagnosetest wilt stoppen, selecteert u Annuleren.
HP PC Hardware Diagnostics Windows downloaden
De instructies voor het downloaden van HP PC Hardware Diagnostics Windows zijn alleen beschikbaar in het
Engels. U moet een Windows-computer gebruiken om dit hulpprogramma te downloaden omdat er
alleen .exe-bestanden worden verstrekt.
De nieuwste versie van HP PC Hardware Diagnostics Windows downloaden
Voer de volgende stappen uit om HP PC Hardware Diagnostics Windows te downloaden.
1. Ga naar http://www.hp.com/go/techcenter/pcdiags. De startpagina van HP PC Diagnostics wordt
weergegeven.
2. Selecteer HP Diagnostics Windows downloaden en selecteer vervolgens een locatie op uw computer of
een USB-ashdrive.
Het hulpprogramma wordt gedownload naar de geselecteerde locatie.
HP PC Hardware Diagnostics Windows downloaden uit de Microsoft Store
U kunt HP PC Hardware Diagnostics Windows downloaden uit de Microsoft Store:
1. Selecteer de Microsoft-app op uw bureaublad of typ Microsoft Store in het zoekvak van de
taakbalk.
2. Typ HP PC Hardware Diagnostics Windows in het zoekvak van de Microsoft Store.
3. Volg de instructies op het scherm.
Het hulpprogramma wordt gedownload naar de geselecteerde locatie.
HP Hardware Diagnostics Windows downloaden op productnaam of -nummer (alleen bepaalde
producten)
U kunt HP PC Hardware Diagnostics Windows downloaden aan de hand van de productnaam of het
productnummer.
OPMERKING: Voor bepaalde producten moet u mogelijk software naar een USB-ashdrive downloaden aan
de hand van de productnaam of het productnummer.
18 Hoofdstuk 4 HP PC Hardware Diagnostics gebruiken
1. Ga naar http://www.hp.com/support.
2. Selecteer Software en drivers, selecteer uw type product en voer vervolgens de productnaam of het
productnummer in het zoekvak in dat wordt weergegeven.
3. Selecteer Downloaden in het gedeelte Diagnose en volg de instructies op het scherm om de specieke
Windows-versie te selecteren en naar uw computer of USB-ashdrive te downloaden.
Het hulpprogramma wordt gedownload naar de geselecteerde locatie.
HP PC Hardware Diagnostics Windows installeren
Om HP PC Hardware Diagnostics Windows te installeren, gaat u naar de map op uw computer of de USB-
ashdrive waarnaar u het .exe-bestand hebt gedownload. Dubbelklik vervolgens op het .exe-bestand en volg
de instructies op het scherm.
HP PC Hardware Diagnostics UEFI gebruiken
Met HP PC Hardware Diagnostics UEFI (Unied Extensible Firmware Interface) kunt u diagnosetests uitvoeren
om te bepalen of de computerhardware goed werkt. Het hulpprogramma wordt buiten het besturingssysteem
uitgevoerd om hardwareproblemen te kunnen isoleren van problemen die worden veroorzaakt door het
besturingssysteem of andere softwarecomponenten.
OPMERKING: Voor Windows 10 S-computers moet u een Windows-computer en een USB-ashdrive
gebruiken voor het downloaden en maken van de HP UEFI-ondersteuningsomgeving omdat er alleen .exe-
bestanden worden verstrekt. Zie HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden naar een USB-ashdrive
op pagina 20 voor meer informatie.
Als uw pc niet in Windows wordt opgestart, kunt u HP PC Hardware Diagnostics UEFI gebruiken om een
diagnose te stellen van hardwareproblemen.
Een fout-ID-code van HP PC Hardware Diagnostics UEFI gebruiken
Als HP PC Hardware Diagnostics UEFI een fout detecteert waarvoor hardware vervangen moet worden, wordt
er een 24-cijferige fout-ID-code gegenereerd.
Ga als volgt te werk om hulp te krijgen bij het oplossen van het probleem:
Selecteer Contact opnemen met HP, accepteer de privacyverklaring en scan vervolgens met een mobiel
apparaat de fout-ID-code die op het volgende scherm wordt weergegeven. De pagina HP
Klantenondersteuning - Service Center wordt weergegeven en de fout-ID en het productnummer worden
automatisch ingevuld. Volg de instructies op het scherm.
– of –
Neem contact op met de ondersteuning en geef de fout-ID-code door.
OPMERKING: Als u een diagnosetest wilt starten op een convertible computer, moet u de computer in de
notebookmodus zetten en moet u het aangesloten toetsenbord gebruiken.
OPMERKING: Als u een diagnosetest wilt stoppen, drukt u op esc.
HP PC Hardware Diagnostics UEFI starten
Volg deze procedure om HP PC Hardware Diagnostics UEFI te starten.
HP PC Hardware Diagnostics UEFI gebruiken 19
1. Schakel de computer in of start deze opnieuw op en druk snel op esc.
2. Druk op f2.
Het BIOS zoekt op drie plaatsen en in de onderstaande volgorde naar diagnosehulpprogramma's:
a. Gekoppelde USB-ashdrive
OPMERKING: Zie De nieuwste versie van HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden
op pagina 20 om het hulpprogramma HP PC Hardware Diagnostics UEFI naar een USB-ashdrive
te downloaden.
b. Harde schijf
c. BIOS
3. Wanneer het diagnosehulpprogramma wordt geopend, selecteert u een taal, selecteert u het soort
diagnosetest dat u wilt uitvoeren en volgt u de instructies op het scherm.
HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden naar een USB-ashdrive
Het downloaden van HP PC Hardware Diagnostics UEFI naar een USB-ashdrive kan in bepaalde situaties
handig zijn.
HP PC Hardware Diagnostics UEFI is niet inbegrepen in de vooraf geïnstalleerde image.
HP PC Hardware Diagnostics UEFI is niet inbegrepen in de partitie HP Tool.
De harde schijf is beschadigd.
OPMERKING: Instructies voor het downloaden van HP PC Hardware Diagnostics UEFI zijn alleen beschikbaar
in het Engels. Ook moet u een Windows-computer gebruiken voor het downloaden en maken van de HP UEFI-
ondersteuningsomgeving omdat er alleen .exe-bestanden worden verstrekt.
De nieuwste versie van HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden
Volg deze procedure om de nieuwste versie van HP PC Hardware Diagnostics UEFI naar een USB-ashdrive te
downloaden.
1. Ga naar http://www.hp.com/go/techcenter/pcdiags. De startpagina van HP PC Diagnostics wordt
weergegeven.
2. Selecteer HP Diagnostics UEFI downloaden en selecteer vervolgens Uitvoeren.
HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden op productnaam of productnummer (alleen
bepaalde producten)
U kunt HP PC Hardware Diagnostics UEFI naar een USB-ashdrive downloaden aan de hand van de
productnaam of het productnummer (alleen bepaalde producten).
OPMERKING: Voor bepaalde producten moet u mogelijk software naar een USB-ashdrive downloaden aan
de hand van de productnaam of het productnummer.
1. Ga naar http://www.hp.com/support.
2. Voer de productnaam of het productnummer in, selecteer uw computer en selecteer uw
besturingssysteem.
3. Volg de instructies in het gedeelte Diagnose om de gewenste versie van UEFI Diagnostics te selecteren
en te downloaden.
20 Hoofdstuk 4 HP PC Hardware Diagnostics gebruiken
Instellingen voor Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI
gebruiken (alleen bepaalde producten)
Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI is een rmware (BIOS)-functie waarmee u HP PC Hardware
Diagnostics UEFI naar uw computer kunt downloaden. Dit hulpprogramma voert vervolgens diagnoses op uw
computer uit en kan de resultaten naar een vooraf gecongureerde server uploaden.
Voor meer informatie over Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI gaat u naar http://www.hp.com/go/
techcenter/pcdiags en selecteert u Meer informatie.
Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden
HP Remote PC Hardware Diagnostics UEFI is ook beschikbaar als SoftPaq die naar een server kan worden
gedownload.
De nieuwste versie van Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden
U kunt de nieuwste versie van HP PC Hardware Diagnostics UEFI naar een USB-ashdrive downloaden.
1. Ga naar http://www.hp.com/go/techcenter/pcdiags. De startpagina van HP PC Diagnostics wordt
weergegeven.
2. Selecteer Remote Diagnostics downloaden en selecteer vervolgens Uitvoeren.
Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden op productnaam of productnummer
U kunt Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI downloaden aan de hand van de productnaam of het
productnummer.
OPMERKING: Voor bepaalde producten moet u mogelijk software downloaden aan de hand van de
productnaam of het productnummer.
1. Ga naar http://www.hp.com/support.
2. Selecteer Software en drivers, selecteer uw type product, voer de productnaam of het productnummer
in het zoekvak in dat wordt weergegeven, selecteer uw computer en selecteer vervolgens uw
besturingssysteem.
3. Volg de instructies in het gedeelte Diagnose om de gewenste versie van Externe UEFI te selecteren en
te downloaden.
Instellingen voor Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI aanpassen
Door de instelling Remote HP PC Hardware Diagnostics in Computer Setup (BIOS) te gebruiken, kunt u de
volgende aanpassingen doorvoeren:
Stel een schema in voor het uitvoeren van diagnoses op de achtergrond. U kunt diagnoses ook direct in
de interactieve modus starten door Execute Remote HP PC Hardware Diagnostics (Remote HP PC
Hardware Diagnostics uitvoeren) te selecteren.
Stel de locatie in voor het downloaden van de diagnosehulpmiddelen. Deze functie biedt toegang tot de
hulpprogramma's van de website van HP of vanaf een server die voor gebruik vooraf is gecongureerd.
De computer heeft de traditioneel lokale opslag (zoals een harde schijf of USB-ashdrive) niet nodig om
externe diagnoses uit te voeren.
Stel een locatie in voor het opslaan van de testresultaten. U kunt ook de gebruikersnaam en het
wachtwoord instellen die bij uploads worden gebruikt.
Geef statusinformatie weer over eerder uitgevoerde diagnoses.
Instellingen voor Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI gebruiken (alleen bepaalde producten) 21
Voer de volgende stappen uit om de instellingen voor Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI aan te
passen:
1. Schakel de computer in of start de computer opnieuw op en druk als het HP logo wordt weergegeven op
f10 om Computer Setup te openen.
2. Selecteer Advanced (Geavanceerd) en selecteer vervolgens Settings (Instellingen).
3. Breng de gewenste wijzigingen aan.
4. Selecteer Main (Hoofdmenu) en vervolgens Save Changes and Exit (Wijzigingen opslaan en afsluiten)
om de instellingen op te slaan.
Uw wijzigingen worden van kracht zodra de computer opnieuw is opgestart.
22 Hoofdstuk 4 HP PC Hardware Diagnostics gebruiken
5 Richtlijnen voor gebruik, regelmatig
onderhoud en voorbereiding voor vervoer
Volg deze richtlijnen om te zorgen voor de beste prestaties en gebruiksduur van uw computer.
Richtlijnen voor gebruik en regelmatig onderhoud
HP heeft richtlijnen ontwikkeld om de computer en monitor op de juiste manier te installeren en te
onderhouden.
Plaats de computer niet in zeer vochtige ruimtes en stel de computer niet bloot aan direct zonlicht of
zeer hoge of lage temperaturen.
Plaats de computer op een stevige, vlakke ondergrond. Laat een vrije ruimte van meer dan tien
centimeter aan alle geventileerde zijden van de computer en boven de monitor voor de benodigde
ventilatie.
Zorg ervoor dat de ventilatieopeningen en de luchtgaten nooit geblokkeerd worden om te voorkomen
dat de luchtstroom in de computer wordt belemmerd. Plaats het toetsenbord, met de
toetsenbordvoetjes naar beneden, niet rechtstreeks tegen de voorkant van de desktop, omdat dit de
luchtstroom belemmert.
Gebruik de computer nooit als het toegangspaneel of de afdekplaatjes van uitbreidingskaarten
verwijderd zijn.
Stapel computers niet boven elkaar of plaats deze niet te dicht naast elkaar, anders kunnen ze
onderhevig zijn aan de luchtventilatie of verwarmde lucht van andere computers.
Om het de computer in een afzonderlijke behuizing te gebruiken, moet de behuizing beschikken over
een geschikte luchtaanvoer en luchtafvoer. Bovendien blijven de bovenvermelde richtlijnen voor het
gebruik toepassing.
Zorg dat de computer en het toetsenbord niet in aanraking komen met vloeistoen.
Dek de ventilatieopeningen van de monitor nooit af (met wat dan ook).
Installeer of gebruik de functies voor energiebeheer van het besturingssysteem of andere software,
inclusief de voorzieningen voor slaap- en stand-bystanden.
Schakel de computer uit voordat u de hierna genoemde taken uitvoert:
Veeg de buitenkant van de computer schoon met een zachte, vochtige doek. Reinigingsmiddelen
kunnen de afwerking doen verkleuren of beschadigen. Raadpleeg Stof en vuil van de computer
verwijderen op pagina 24 voor de aanbevolen stappen voor het reinigen van de hoogwaardige
externe oppervlakken van de computer. Nadat u het stof en vuil hebt verwijderd, kunt u de
oppervlakken ook met een ontsmettingsmiddel reinigen. Raadpleeg De computer reinigen met een
ontsmettingsmiddel op pagina 24 voor richtlijnen om de verspreiding van schadelijke bacteriën
en virussen te voorkomen.
Reinig af en toe alle ventilatieopeningen van de computer. Stof, vuil en andere materialen kunnen
de ventilatieopeningen blokkeren en de ventilatie belemmeren.
Richtlijnen voor gebruik en regelmatig onderhoud 23
De computer reinigen
Door uw computer regelmatig te reinigen, verwijdert u stof en vuil, zodat uw apparaat optimaal blijft werken.
Gebruik de volgende informatie om de externe oppervlakken van uw computer veilig te reinigen.
Stof en vuil van de computer verwijderen
Hier vindt u de aanbevolen stappen om stof en vuil van uw computer te verwijderen.
1. Draag wegwerphandschoenen uit latex (of handschoenen uit nitril als u allergisch bent voor latex) bij
het reinigen van de oppervlakken.
2. Schakel het apparaat uit, haal het netsnoer uit het stopcontact en koppel andere aangesloten externe
apparaten los. Haal alle geïnstalleerde batterijen uit de producten zoals draadloze toetsenborden.
VOORZICHTIG: Om een elektrische schok of schade aan onderdelen te voorkomen, mag u een product
nooit reinigen wanneer het is ingeschakeld of aangesloten.
3. Bevochtig een microvezeldoek met water. De doek moet vochtig zijn, maar mag niet druipnat zijn.
BELANGRIJK: Gebruik geen schurende doeken, handdoeken en papieren handdoeken om beschadiging
van het oppervlak te voorkomen.
4. Veeg de buitenkant van het product voorzichtig schoon met de bevochtigde doek.
BELANGRIJK: Houd vloeistoen uit de buurt van het product. Zorg ervoor dat er geen vocht in
openingen terechtkomt. Als er vloeistof in het HP product terechtkomt, kan dit schade aan het product
veroorzaken. Spuit geen vloeistoen rechtstreeks op het product. Gebruik geen spuitbussen,
oplosmiddelen, schuurmiddelen of reinigingsmiddelen met waterstofperoxide of bleekmiddel die de
afwerking kunnen beschadigen.
5. Start met het beeldscherm (indien van toepassing). Veeg voorzichtig in één richting en beweeg van de
bovenkant van het scherm naar de onderkant. Reinig als laatste de exibele kabels, zoals een netsnoer,
toetsenbordkabel en USB-kabels.
6. Zorg ervoor dat oppervlakken volledig aan de lucht zijn gedroogd voordat u het apparaat na het reinigen
inschakelt.
7. Gooi de handschoenen na elke reinigingsbeurt weg. Was uw handen onmiddellijk nadat u de
handschoenen hebt verwijderd.
Zie De computer reinigen met een ontsmettingsmiddel op pagina 24 voor aanbevolen stappen voor het
reinigen van de hoogwaardige externe oppervlakken op de computer om de verspreiding van schadelijke
bacteriën en virussen te helpen voorkomen.
De computer reinigen met een ontsmettingsmiddel
Het reinigen van oppervlakken, gevolgd door een ontsmetting, wordt door de Wereldgezondheidsorganisatie
(WHO) aanbevolen als beste praktijk om de verspreiding van virale aandoeningen van de luchtwegen en
schadelijke bacteriën te voorkomen.
Nadat u de externe oppervlakken van de computer hebt gereinigd volgens de stappen in Stof en vuil van de
computer verwijderen op pagina 24, kunt u er ook voor kiezen om de oppervlakken te reinigen met een
ontsmettingsmiddel. Een ontsmettingsmiddel dat binnen de reinigingsrichtlijnen van HP valt, is een
alcoholoplossing die bestaat uit 70% isopropylalcohol en 30% water. Deze oplossing staat ook bekend als
ontsmettingsalcohol en is in de meeste winkels verkrijgbaar.
Ga als volgt te werk bij het ontsmetten van hoogwaardige, externe oppervlakken op uw computer:
24 Hoofdstuk 5 Richtlijnen voor gebruik, regelmatig onderhoud en voorbereiding voor vervoer
1. Draag wegwerphandschoenen uit latex (of handschoenen uit nitril als u allergisch bent voor latex) bij
het reinigen van de oppervlakken.
2. Schakel het apparaat uit, haal het netsnoer uit het stopcontact en koppel andere aangesloten externe
apparaten los. Haal alle geïnstalleerde batterijen uit de producten zoals draadloze toetsenborden.
VOORZICHTIG: Om een elektrische schok of schade aan onderdelen te voorkomen, mag u een product
nooit reinigen wanneer het is ingeschakeld of aangesloten.
3. Bevochtig een microvezeldoek met een mengsel van 70% isopropylalcohol en 30% water. De doek moet
vochtig zijn, maar mag niet druipnat zijn.
VOORZICHTIG: Gebruik geen van de volgende chemicaliën of oplossingen die deze bevatten,
waaronder sproeibare oppervlaktereinigers: bleekmiddel, peroxiden (inclusief waterstofperoxide),
aceton, ammoniak, ethylalcohol, methyleenchloride of petroleumgebaseerde materialen, zoals benzine,
verfverdunner, benzeen of tolueen.
BELANGRIJK: Gebruik geen schurende doeken, handdoeken en papieren handdoeken om beschadiging
van het oppervlak te voorkomen.
4. Veeg de buitenkant van het product voorzichtig schoon met de bevochtigde doek.
BELANGRIJK: Houd vloeistoen uit de buurt van het product. Zorg ervoor dat er geen vocht in
openingen terechtkomt. Als er vloeistof in het HP product terechtkomt, kan dit schade aan het product
veroorzaken. Spuit geen vloeistoen rechtstreeks op het product. Gebruik geen spuitbussen,
oplosmiddelen, schuurmiddelen of reinigingsmiddelen met waterstofperoxide of bleekmiddel die de
afwerking kunnen beschadigen.
5. Start met het beeldscherm (indien van toepassing). Veeg voorzichtig in één richting en beweeg van de
bovenkant van het scherm naar de onderkant. Reinig als laatste de exibele kabels, zoals een netsnoer,
toetsenbordkabel en USB-kabels.
6. Zorg ervoor dat oppervlakken volledig aan de lucht zijn gedroogd voordat u het apparaat na het reinigen
inschakelt.
7. Gooi de handschoenen na elke reinigingsbeurt weg. Was uw handen onmiddellijk nadat u de
handschoenen hebt verwijderd.
Transport voorbereiden
Als u de computer wilt verzenden, neemt u de volgende tips in acht om de apparatuur te beschermen.
1. Maak een back-up van de bestanden op de vaste schijf naar een extern opslagapparaat. Zorg ervoor dat
de back-upmedia niet wordt blootgesteld aan elektrische of magnetische stroomstoten tijdens opslag of
transport.
OPMERKING: De vaste schijf wordt automatisch vergrendeld wanneer u het systeem uitschakelt.
2. Verwijder alle verwisselbare media en sla deze op.
3. Schakel de computer en externe apparatuur uit.
4. Haal de stekker van het netsnoer uit het stopcontact en haal vervolgens het netsnoer uit de computer.
5. Koppel de systeemonderdelen en externe apparatuur los van hun voedingsbron en vervolgens van de
computer.
Transport voorbereiden 25
OPMERKING: Zorg ervoor dat alle uitbreidingskaarten goed en veilig vastzitten in de uitbreidingsslots
voordat u de computer vervoert.
6. Verpak de systeemonderdelen en externe apparatuur in de originele of een soortgelijke verpakking en
gebruik voldoende opvulmateriaal om de apparatuur te beschermen.
26 Hoofdstuk 5 Richtlijnen voor gebruik, regelmatig onderhoud en voorbereiding voor vervoer
6 Elektrostatische ontlading
Elektrostatische ontlading is het vrijkomen van statische elektriciteit wanneer twee objecten met elkaar in
aanraking komen, bijvoorbeeld de schok die u krijgt wanneer u over tapijt loopt en vervolgens een metalen
deurklink aanraakt.
Elektronische onderdelen kunnen worden beschadigd door de ontlading van statische elektriciteit vanaf de
vingers of andere elektrostatische geleiders.
BELANGRIJK: Neem de volgende voorschriften in acht om het risico van schade aan de computer of een
schijfeenheid, of verlies van gegevens te beperken:
Als in de instructies voor het verwijderen of installeren van onderdelen wordt aangegeven dat u de
computer moet loskoppelen, controleer dan eerst of de computer goed is geaard.
Houd onderdelen in de antistatische verpakking totdat u klaar bent om ze te installeren.
Raak geen pinnen, aansluitingen en circuits aan. Zorg dat u elektronische onderdelen zo weinig mogelijk
hoeft aan te raken.
Gebruik niet-magnetische gereedschappen.
Raak, voordat u de onderdelen aanraakt, een ongeverfd metalen oppervlak aan, zodat u niet statisch
geladen bent.
Als u een onderdeel verwijdert, plaatst u dit in een antistatische verpakking.
27
7 Toegankelijkheid
HP heeft als doel producten, services en informatie te ontwerpen, te produceren en op de markt te brengen
die iedereen overal kan gebruiken, hetzij op zelfstandige basis of met behulp van apparaten of applicaties van
derden met ondersteunende technologie.
HP en toegankelijkheid
Diversiteit, integratie en werk/leven zit in het DNA van HP en wordt weerspiegeld in alles wat HP maakt. HP
streeft naar een inclusieve omgeving gericht op het verbinden mensen met de kracht van technologie over de
hele wereld.
De technologische hulpmiddelen vinden die u nodig hebt
Technologie opent voor u nieuwe deuren. Met ondersteunende technologieën worden barrières verwijderd en
kunt u thuis, op het werk en in de gemeenschap onafhankelijk creëren. Ondersteunende technologieën
helpen de functionele mogelijkheden van elektronische en informatietechnologie te vergroten, te
onderhouden en te verbeteren.
Zie De beste ondersteunende technologie vinden op pagina 29 voor meer informatie.
De toezegging van HP
HP zet zich ervoor in om producten en diensten aan te bieden die toegankelijk zijn voor mensen met een
handicap. Deze verbintenis ondersteunt de diversiteitsdoelstellingen van HP en zorgt ervoor dat de voordelen
van technologie voor iedereen beschikbaar zijn.
De doelstelling van HP op het gebied van toegankelijkheid is het ontwerpen, produceren en op de markt
brengen van producten en diensten die door iedereen gebruikt kunnen worden, waaronder ook mensen met
een handicap. Dit kan op basis van een autonoom systeem zijn of met behulp van de juiste assistieve
apparaten.
Om dat doel te bereiken, zijn met dit toegankelijkheidsbeleid zeven hoofddoelen vastgesteld om de acties van
HP te sturen. Van alle HP managers en werknemers wordt verwacht dat ze deze doelstellingen en de
implementatie ervan ondersteunen in overeenstemming met hun rollen en verantwoordelijkheden:
Verhogen van het bewustzijn van problemen met de toegankelijkheid binnen HP en medewerkers de
training bieden die ze nodig hebben om toegankelijke producten en diensten te ontwerpen, te
produceren, op de markt te brengen en te leveren.
Ontwikkelen van richtlijnen inzake toegankelijkheid voor producten en diensten en
productontwikkelingsgroepen verantwoordelijk houden voor het implementeren van deze richtlijnen
waar dit concurrerend, technisch en economisch haalbaar is.
Mensen met een handicap betrekken bij het ontwikkelen van richtlijnen inzake toegankelijkheid en bij
het ontwerpen en testen van producten en diensten.
Documenteren van toegankelijkheidsfuncties en informatie over HP producten en diensten in een
toegankelijke vorm openbaar beschikbaar stellen.
Relaties tot stand brengen met toonaangevende ondersteunende technologie en leveranciers van
oplossingen.
28 Hoofdstuk 7 Toegankelijkheid
Ondersteunen van intern en extern onderzoek en ontwikkeling waarmee de ondersteunende
technologie die voor HP producten en diensten relevant is, verbeterd zal worden.
Ondersteunen van en bijdragen aan normen en richtlijnen voor toegankelijkheid in de sector.
International Association of Accessibility Professionals (IAAP)
IAAP is een vereniging zonder winstoogmerk die zich richt op bevordering van het vak van toegankelijkheid
via netwerken, onderwijs en certicering. Het doel is professionals op het gebied van toegankelijkheid te
helpen bij het ontwikkelen en stimuleren van hun carrière en organisaties beter in staat te stellen
toegankelijkheid te integreren in hun producten en infrastructuur.
HP is een van de oprichters en heeft zich aangesloten bij andere organisaties om de toegankelijkheid te
verbeteren. Deze toezegging ondersteunt de doelstelling van HP om producten en diensten te ontwerpen, te
produceren en op de markt te brengen die eectief door mensen met een handicap kunnen worden gebruikt.
IAAP maakt het vak sterk door personen, studenten en organisaties wereldwijd met elkaar te verbinden om
van elkaar te leren. Als u meer wilt weten, ga dan naar de online community op
http://www.accessibilityassociation.org, meld u aan voor nieuwsbrieven en lees meer over
lidmaatschapsopties.
De beste ondersteunende technologie vinden
Iedereen, inclusief mensen met een handicap of leeftijdsgebonden beperkingen, moet in staat zijn om te
communiceren, zich uit te drukken en verbinding te maken met de wereld met behulp van technologie. HP
streeft naar meer bewustzijn op het gebied van toegankelijkheid bij HP en bij onze klanten en partners. Of het
nu gaat om grote lettertypen die gemakkelijk leesbaar zijn, spraakherkenning waarmee u uw handen rust
kunt geven of een andere ondersteunende technologie voor uw specieke situatie, vele verschillende
ondersteunende technologieën maken HP producten eenvoudiger om te gebruiken. Hoe kiest u?
Uw behoeften evalueren
Technologie opent voor u nieuwe deuren. Met ondersteunende technologieën worden barrières verwijderd en
kunt u thuis, op het werk en in de gemeenschap onafhankelijk creëren. Ondersteunende technologieën
helpen de functionele mogelijkheden van elektronische en informatietechnologie te vergroten, te
onderhouden en te verbeteren.
U kunt uit vele producten met ondersteunende technologieën kiezen. Met ondersteunende technologieën
moet u verschillende producten kunnen evalueren, uw vragen kunnen beantwoorden en uw selectie van de
beste oplossing voor uw situatie kunnen vergemakkelijken. U zult merken dat professionals die
gekwaliceerd zijn om ondersteunende technologieën te evalueren uit vele gebieden afkomstig zijn, inclusief
diegenen die een licentie hebben of gecerticeerd zijn in fysiotherapie, ergotherapie, spraak-/taalpathologie
en andere expertisegebieden. Anderen, die niet gecerticeerd zijn of geen licentie hebben, kunnen ook
evaluatie-informatie bieden. U wilt mogelijk vragen stellen over de ervaring van de persoon, de expertise en
kosten om te bepalen of deze professionals geschikt zijn voor uw behoeften.
Toegankelijkheid voor HP producten
De volgende koppelingen bieden informatie over toegankelijkheidsfuncties en ondersteunende technologie,
indien van toepassing, in verschillende HP producten. Deze bronnen helpen u bij het selecteren van de
specieke functies met ondersteunende technologie en producten die passen bij uw situatie.
HP Elite x3–Toegankelijkheidsopties (Windows 10 Mobile)
HP pc's–Toegankelijkheidsopties Windows 7
HP pc's–Toegankelijkheidsopties Windows 8
HP en toegankelijkheid 29
HP pc's–Toegankelijkheidsopties Windows 10
HP Slate 7-tablets–Toegankelijkheidsfuncties inschakelen op uw HP tablet (Android 4.1/Jelly Bean)
HP SlateBook pc's–Toegankelijkheidsfuncties inschakelen (Android 4.3, 4.2/Jelly Bean)
HP Chromebook pc's – Toegankelijkheidsfuncties inschakelen op uw HP Chromebook of Chromebox
(Chrome OS)
HP Shopping–randapparatuur voor HP producten
Zie Contact opnemen met de ondersteuning op pagina 32 als u extra ondersteuning nodig hebt met de
toegankelijkheidsfuncties van uw HP product.
Extra koppelingen naar externe partners en leveranciers die extra hulp kunnen bieden:
Microsoft-toegankelijkheidsinformatie (Windows 7, Windows 8, Windows 10, Microsoft Oice)
Informatie over toegankelijkheid van Google-producten (Android, Chrome, Google-apps)
Ondersteunende technologieën gesorteerd op type beperking
Assistive Technology Industry Association (ATIA)
Normen en wetgeving
Landen wereldwijd implementeren voorschriften om de toegang tot producten en services voor mensen met
een handicap te verbeteren. Deze voorschriften zijn van oudsher van toepassing op producten en services op
het gebied van telecommunicatie, pc's en printers met bepaalde voorzieningen voor communicatie en
videoweergave, de bijbehorende gebruikersdocumentatie en hun klantenondersteuning.
Normen
De US Access Board heeft Sectie 508 van de FAR-normen (Federal Acquisition Regulation) opgesteld als
richtlijn voor toegang tot informatie- en communicatietechnologie (ICT) voor mensen met een lichamelijke,
zintuiglijke of cognitieve handicap.
De normen bevatten technische criteria die speciek zijn voor verschillende soorten technologieën, evenals
op prestaties gebaseerde vereisten die gericht zijn op de functionele mogelijkheden van producten die
hieronder vallen. Specieke criteria zijn van toepassing op softwaretoepassingen en besturingssystemen,
webgebaseerde informatie en toepassingen, computers, telecommunicatieproducten, video en multimedia en
op zichzelf staande gesloten producten.
Mandaat 376 – EN 301 549
De Europese Unie heeft de norm EN 301 549 opgesteld binnen Mandaat 376 als een online toolkit voor
openbare aanbestedingen van ICT-producten. De norm speciceert de vereisten betreende toegankelijkheid
die van toepassing zijn op ICT-producten en -diensten, met een beschrijving van de testprocedures en
evaluatiemethodologie voor elke vereiste.
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG)
Met de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) van het Web Accessibility Initiative (WAI) van W3C kunnen
webontwerpers en -ontwikkelaars sites maken die beter voldoen aan de behoeften van mensen met een
handicap of leeftijdsgebonden beperkingen.
WCAG bevordert de toegankelijkheid van alle webinhoud (tekst, afbeeldingen, audio en video) en
webtoepassingen. WCAG kan nauwkeurig worden getest, is gemakkelijk te begrijpen en te gebruiken en biedt
webontwikkelaars exibiliteit voor innovatie. WCAG 2.0 is ook goedgekeurd als ISO/IEC 40500:2012.
30 Hoofdstuk 7 Toegankelijkheid
WCAG richt zich speciek op belemmeringen voor internettoegang die mensen met een visuele, auditieve,
fysieke, cognitieve of neurologische handicap ervaren en door oudere internetgebruikers met
toegankelijkheidsbehoeften. WCAG 2.0 biedt kenmerken voor toegankelijke inhoud:
Waarneembaar (bijvoorbeeld door tekstalternatieven voor afbeeldingen, bijschriften voor audio,
aanpassingsvermogen van de presentatie en kleurcontrast)
Werkbaar (door toetsenbordtoegang, kleurcontrast, timing van invoer, vermijden van aanvallen en
navigeerbaarheid)
Begrijpelijk (door leesbaarheid, voorspelbaarheid en hulp bij invoer)
Robuust (bijvoorbeeld door compatibiliteit met ondersteunende technologieën)
Wet- en regelgeving
Toegankelijkheid van IT en informatie is een gebied dat qua wetgeving steeds belangrijker is geworden. De
volgende koppelingen bieden informatie over belangrijke wetgeving, regelgeving en normen.
Verenigde Staten
Canada
Europa
Australië
Wereldwijd
Nuttige bronnen en koppelingen aangaande toegankelijkheid
De volgende organisaties, instellingen en resources zijn nuttige informatiebronnen voor mensen met een
handicap of leeftijdsgebonden beperking.
OPMERKING: Deze lijst is niet volledig. Deze organisaties worden alleen ter informatie aangeboden. HP
aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor informatie of contacten die u op internet tegenkomt. Vermelding
op deze pagina impliceert geen goedkeuring door HP.
Organisaties
Dit zijn enkele van de vele organisaties die informatie verschaen over functionele beperkingen en
leeftijdsgebonden beperkingen.
American Association of People with Disabilities (AAPD)
The Association of Assistive Technology Act Programs (ATAP)
Hearing Loss Association of America (HLAA)
Information Technology Technical Assistance and Training Center (ITTATC)
Lighthouse International
National Association of the Deaf
National Federation of the Blind
Rehabilitation Engineering & Assistive Technology Society of North America (RESNA)
Telecommunications for the Deaf and Hard of Hearing, Inc. (TDI)
W3C Web Accessibility Initiative (WAI)
Nuttige bronnen en koppelingen aangaande toegankelijkheid 31
Onderwijsinstellingen
Veel onderwijsinstellingen, met inbegrip van deze voorbeelden, geven informatie over computergebruik door
mensen met een handicap of leeftijdsgebonden beperking.
California State University, Northridge, Center on Disabilities (CSUN)
University of Wisconsin - Madison, Trace Center
Computeraccommodatieprogramma University of Minnesota
Andere bronnen voor mensen met beperkingen
Veel resources, met inbegrip van deze voorbeelden, geven informatie over computergebruik door mensen
met een handicap of leeftijdsgebonden beperking.
Technisch assistentieprogramma ADA (Americans with Disabilities Act)
ILO Global Business and Disability network
EnableMart
European Disability Forum
Job Accommodation Network
Microsoft Enable
Koppelingen van HP
Deze specieke koppelingen van HP bieden informatie voor mensen met een handicap of leeftijdsgebonden
beperking.
Ons contactformulier
HP Handleiding voor veiligheid en comfort
HP Sales publieke sector
Contact opnemen met de ondersteuning
HP biedt technische ondersteuning en hulp bij het gebruik van toegankelijkheidsopties voor klanten met een
handicap.
OPMERKING: De ondersteuning is alleen beschikbaar in het Engels.
Klanten die doof of hardhorend zijn en vragen hebben over technische ondersteuning of
toegankelijkheid van HP producten:
Gebruik TRS/VRS/WebCapTel om (877) 656-7058 te bellen van maandag tot en met vrijdag, van
06.00 uur tot 21.00 uur Mountain Time.
Klanten met andere beperkingen of leeftijdsgebonden beperkingen die vragen hebben over technische
ondersteuning of toegankelijkheid van HP producten kunnen een van de volgende opties kiezen:
Bel (888) 259-5707 van maandag tot en met vrijdag, van 06.00 uur tot 21.00 uur Mountain Time.
Gebruik het contactformulier voor mensen met een handicap of leeftijdsgebonden beperking.
32 Hoofdstuk 7 Toegankelijkheid
Index
B
back-up, maken 14
back-ups 14
Beveiliging
Beveiligingsvergrendeling voor HP
zakelijke pc 8
hangslot 7
kabelslot 7
bronnen, toegankelijkheid 31
D
de computer reinigen 24
ontsmetten 24
stof en vuil verwijderen 24
diagnostische gegevens 2
documentatie 2
E
Elektrostatische ontlading 27
evaluatie
toegankelijkheidsbehoeften 29
H
herstellen 14, 15
media 15
schijven 15
USB-ashdrive 15
HP informatiebronnen 1
HP ondersteunend beleid 28
HP PC Hardware Diagnostics UEFI
downloaden 20
gebruiken 19
starten 19
HP PC Hardware Diagnostics Windows
downloaden 18
gebruiken 17
installeren 19
openen 17, 18
HP Sure Recover 16
HP terugzetmedia
herstellen 15
I
Instellingen voor Remote HP PC
Hardware Diagnostics UEFI
aanpassen 21
gebruiken 21
International Association of
Accessibility Professionals 29
K
klantenondersteuning,
toegankelijkheid
32
L
locatie van het serienummer 6
N
normen en wetgeving,
toegankelijkheid 30
O
onderdelen aan de voorkant 4
onderdelen op het achterpaneel 5
Onderhoud van computer 24
ondersteunende technologie
doel 28
vinden 29
ondersteuning
algemene bronnen 1
HP informatiebronnen 1
opstartvolgorde, wijzigen 15
P
productgegevens 1
productidenticatie, locatie 6
R
richtlijnen voor computergebruik 23
S
sloten
Beveiligingsvergrendeling voor HP
zakelijke pc 8
hangslot 7
kabelslot 7
systeemherstelpunt, maken 14
T
terugzetmedia 14
maken met het HP Cloud Recovery
Download Tool 15
maken met Windows-
hulpprogramma's 14
terugzetten 14
toegankelijkheid 28
Toegankelijkheidsnormen Artikel
508 30
transport voorbereiden 25
U
updates 3
V
ventilatierichtlijnen 23
W
Windows
back-up 14
systeemherstelpunt 14
terugzetmedia 14
Windows-hulpprogramma's,
gebruiken 14
Index 33
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43

HP ProDesk 400 G7 Base Model Microtower PC Handleiding

Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor