21
Handleiding CyBearPad
NL
Gebruiksleeftijd: 3 jaar +
Lees deze instructies voor het gebruik en bewaar ze voor latere raadpleging.
Het speelgoed werkt op 3 bijgeleverde AA batterijen van 1,5 Volt. De batterijen die zich tijdens de aan-
koop in het artikel bevinden, dienen enkel ter demonstratie in het verkooppunt en moeten na de aankoop
meteen door nieuwe alkalinebatterijen worden vervangen.
WAARSCHUWINGEN
Voor de veiligheid van uw kind: LET OP!
Eventuele plastic zakken en andere onderdelen die geen deel uitmaken van het speelgoed (bijv. linten, be-
vestigingselementen, enz.) moeten vóór het gebruik worden verwijderd en buiten het bereik van kinderen
worden gehouden. Verstikkingsgevaar.
• Controleer het product regelmatig op slijtage en eventuele gebreken. Gebruik het speelgoed in geval van
zichtbare schade niet en houd het buiten het bereik van kinderen.
• Het speelgoed alleen onder voortdurend toezicht van een volwassene gebruiken.
• Gebruik het speelgoed niet anders dan wordt aanbevolen.
• Bewaar het product op een plek die beschermd is tegen directe warmtebronnen, stof en vocht.
• Er mag niet hard tegen het speelgoed worden gestoten en het mag niet vallen.
• Het product mag niet door de koper worden gedemonteerd of gewijzigd.
• Niet geschikt voor kinderen jonger dan 36 maanden. Bevat kleine onderdelen – Verstikkingsgevaar.
Lange touwen. Gevaar voor wurging.
WERKING VAN HET SPEELGOED
Aan-/uitzetten van het speelgoed en taalkeuze:
• Om het speelgoed in te schakelen, verplaats je de cursor aan de rechterkant van de computer van stand
(A) afhankelijk van het gewenste speelniveau op de standen (E), (F), of (G) . De drie speelniveaus hebben
verschillende activiteiten met een toenemende moeilijkheidsgraad.
Een korte welkomstzin en animaties op het scherm bevestigen dat het is ingeschakeld.
• Om de gewenste taal te selecteren, druk je afhankelijk van de gewenste taal op één van de twee knoppen
aan de linkerkant van de computer (B) aangezien er in twee verschillende talen naar de sprekende activi-
teiten van het speelgoed kan worden geluisterd.
• Om batterijverbruik te voorkomen, wordt aangeraden het speelgoed na gebruik altijd uit te zetten door de
cursor op stand (A) te zetten.
• Na een korte pauze waarin het speelgoed niet wordt gebruikt, nodigt het beertje Cybear het kind uit om te
spelen en komt het vervolgens op de stand-by stand tot er weer op een willekeurige knop wordt gedrukt.
Als het speelgoed het niet goed doet of blokkeert, gebruik je een balpen om op de RESETKNOP aan de
achterzijde van het speelgoed te drukken.
Activiteiten van het speelgoed
- Toetsenbord QWERTY (C) en de nummertoetsen (D): door op de toetsen te drukken, hoor je de uitspraak
van de letters en de cijfers, en verschijnen leuke animaties op het LCD scherm.
- Toets (E): door de cursor te bewegen en niveau nummer één te selecteren, kan met behulp van de pijl-
tjestoetsen (N) uit 6 verschillende spelletjes worden gekozen, die de letters, cijfers, vormen en eerste
woordjes betreffen. Om de gewenste activiteit te selecteren, druk je op de Cybearknop (O). Selecteer op
deze wijze ook de volgende speelniveaus.