• Klik op Toepassen.
• Selecteer als u daarom wordt gevraagd Apparaat opnieuw starten om de printer
opnieuw te starten.
•
De printer moet worden toegevoegd aan het Makeready-systeem en in de lijst op het venster
Apparaten en printers van het Configuratiescherm worden weergegeven. Open een webbrowser
en typ vervolgens https://xwc.services.xerox.com
.
Open het venster Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Apparaten en printers
in het systeem waarop Makeready is geïnstalleerd.
Selecteer de toets Een printer toevoegen.
Selecteer Netwerkprinter, draadloze printer of Bluetooth-printer toevoegen.
Selecteer de optie De printer die ik wil gebruiken, staat niet in de lijst in het
dialoogvenster dat verschijnt.
Selecteer de optie Een printer met behulp van een TCP/IP-adres of hostnaam
toevoegen. Selecteer dan Volgende.
Selecteer de apparaatoptie Webservices bij Apparaattype.
Voer het IP-adres van de printer in en selecteer Volgende.
Tijdens het toevoegen van het apparaat ziet u mogelijk de volgende fout:
Windows kon geen verbinding met de printer maken. Controleer de
printernaam en probeer het opnieuw. Als dit een netwerkprinter
is, zorg dan dat deze is aangezet en dat het printeradres klopt.
Klik in dat geval op OK en dan op Annuleren. Als het goed is, heeft dit geen gevolgen voor
het scanapparaat.
De WSD-scanner moet worden toegevoegd. Open het venster Configuratiescherm >
Hardware en geluiden > Apparaten en printers om te controleren of het apparaat is
toegevoegd. Onder Apparaten moet nu een nieuw pictogram staan voor het scanapparaat
dat bij de printer hoort.
Opmerking: Als er antivirussoftware actief is op het Makeready-apparaat, kan de installatie van de
USB-driver geblokkeerd worden. Na het toevoegen van de printer met behulp van de optie Apparaten
en printers ziet u daarom soms het volgende:
a. De vermelding van de zojuist toegevoegde scanner kan verdwijnen in het venster Apparaten
en printers.
b. Het scanapparaat verschijnt in Apparaten en printers. De scannerdriver is echter
uitgeschakeld (grijs) in het dialoogvenster in Windows. Zo voert u de verificatie uit:
• Selecteer de printer en klik met de rechtermuisknop op Eigenschappen > Hardware.
• Selecteer de scannerdriver die wordt vermeld onder Apparaatfuncties en controleer
de Apparaatstatus in het gedeelte Apparaatfunctie. Als het apparaat is ingeschakeld,
moet de status Apparaat werkt correct luiden.
Tijdelijke oplossing: Zorg dat de optie voor toestemming voor installatie USB-driver is ingeschakeld.
Scannen
1.
Zorg voordat u gaat scannen dat het materiaal beschikbaar is in de AOD of op de glasplaat. Als er
geen papier is geplaatst, loopt de gebruikersinterface vast en moet Makeready opnieuw worden
gestart.
2.
Start de applicatie Makeready.
3.
Selecteer Invoegen > Extern scannen > WIA (Windows Image Acquisition).
4.
Selecteer de printer die u in de bovenstaande Vereisten hebt geconfigureerd in het
vervolgkeuzemenu Scanner selecteren.