GARANTIE (Geldt alleen in Europa/TR)
U heeft een Freecom product aangeschaft, waarvoor hartelijk dank. We hopen dat u er met plezier gebruik
van zult maken.
Om u eventuele ongemakken te besparen, raden wij u aan eerst de "quick install" gids te lezen en ook het
instructieboekje en eventueel andere toegevoegde electronische of gedrukte handleidingen. Graag verwijzen
we u naar onze website (www.freecom.com), waar we een database hebben met veel voorkomende vragen
onder FAQ (Frequently Asked Questions). Gelieve deze site te raadplegen alvorens onze helpdesk te bellen.
Uw garantie
Voor alle Freecom producten geldt dat u onbeperkte technische steun ontvangt per telefoon of via Internet.
De waarborg houdt in dat Freecom gedurende een hieronder aangegeven periode, beginnend bij de officiële
datum van aanschaf, garantie verleent tegen materiaal- en fabricagefouten. Indien, gedurende deze
periode, een defect in het product optreedt als gevolg van ondeugdelijk materiaal of van een fabricagefout,
zal Freecom, zonder kosten te berekenen voor werk of onderdelen, op basis van eigen oordeel ,het product
of de defecte onderdelen repareren of vervangen. Hiervoor gelden overigens de hieronder aangegeven
voorwaarden.
Voorwaarden
De garantie geldt uitsluitend indien de originele rekening of de verkoopbon (waarop de datum van aan-
schaf, het productienummer en het serienummer zijn vermeld) samen met het defecte product wordt
terug gestuurd en ook een RMA-nummer wordt vermeld, dat u kunt verkrijgen via de Freecom website of
via een Freecom Service Center. Freecom behoudt zich het recht voor de gratis garantie te weigeren indien
voor de datum van aankoop geen bewijs kan worden geleverd. De garantie geldt niet wanneer een RMA-
nummer ontbreekt en wanneer het serienummer is veranderd, is verwijderd of onleesbaar is gemaakt.
De garantie dekt uitsluitend de onderdelen die geleverd zijn, samen met en in de verpakking van het
product. De garantie dekt geen enkele van de volgende zaken: (a)verbruiksgoederen die met het product
zijn meegeleverd, media zoals diskettes of batterijen; (b) schade of verlies van software programma’s , van
gegevens of van media voor removable opslag; (c) schade, welke dan ook, die het gevolg is van aanpassingen
of veranderingen van het product, die zijn uitgevoerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van
Freecom; (d) reparatiepogingen uitgevoerd door een niet door Freecom erkende reparateur en (e) ongevallen,
schade door blikseminslag, vuur- en waterschade of andere schades van een dergelijk karakter, die zijn
ontstaan buiten elke verantwoordelijkheid van Freecom.
Freecom aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade aan of verlies van programma’s, gegevens
of welke opgeslagen media dan ook, ontstaan tijdens of ten gevolge van de service die door Freecom aan
het product is gegeven.
Freecom is niet aansprakelijk voor productieverlies en/of winstderving ten gevolge van een storing of het
uitvallen van het systeem. Wij raden u aan er voor te zorgen dat alle onderdelen die niet door onze garantie
worden gedekt, zijn verwijderd voordat u het product aan Freecom terugzendt. Freecom aanvaardt geen
aansprakelijkheid voor verlies van of schade aan dergelijke onderdelen. Indien tijdens de reparatie van het
product de gegevens op de harde schijf worden gewijzigd of gewist, kan Freecom hiervoor op geen enkele
wijze aansprakelijk worden gesteld.
Reparatie en vervanging geschiedt op basis van uitruil.
De vervangen producten of de onderdelen zullen nieuw zijn of hersteld en gelijkwaardig aan nieuw. Alle
vervangen onderdelen en producten worden direct eigendom van Freecom. De garantieperiode van elk
vervangen product of onderdeel, zal gelijk zijn aan het resterende deel van de originele garantieperiode
Voor reparaties of vervanging van producten of onderdelen, uitgevoerd na het verstrijken van de
garantieperiode, geldt een nieuwe garantie van
6 (zes)6 (zes)
6 (zes)6 (zes)
6 (zes) maanden.
Voor alle Freecom producten geldt onbeperkte technische ondersteuning via telefoon en Internet.
Freecom Product Garantie periode
Classic & Internal Series 1 jaar (2 jaar in Europa)
FS & FX Series 1 jaar (2 jaar in Europa)
FHD Series 1 jaar (2 jaar in Europa)
FSG-xxx 1 jaar (2 jaar in Europa)
MediaPlayer-xxx 1 jaar (2 jaar in Europa)
DVB-T / USB Stick 1 jaar (2 jaar in Europa)
USB Floppy Disk Drive 1 jaar (2 jaar in Europa)
USBCard (Pro) 1 jaar (2 jaar in Europa)
USB 2.0 CardReader 1 jaar (2 jaar in Europa)
DAT & LTO Drives (retail) 3 jaar
DAT-S Kits 2 jaar
(NL)