Asus VC60 Handleiding

Categorie
Barebones voor pc / werkstation
Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

Nederlands
Beste klant,
Hartelijk dank voor de aankoop van dit ASUS-product!
1. Registreer nu online en geniet als ASUS VIP van de complete garantiediensten.
2. U ontvangt automatisch de volgende VIP-services en -privileges:
Het laatste ASUS-productnieuws, promotionele activiteiten en andere voordelen.
• Mededelingenoversoftware/rmware-upgrades.
OPMERKING:Voormeervragenendetailsmetbetrekkingtotdegarantieenverwante
zaken,kuntuterechtopdeofciëleASUSVIP-websiteophttp://vip.asus.com
Wereldwijde site: http://www.asus.com
VIP-registratie: http://vip.asus.com
Belangrijk: Bewaar deze kaartzodatudezelateropnieuwkuntraadplegen.ASUS
behoudtzichhetrechtvoortevragenditdocumentvoorteleggenvoordatreparatie-
aanvragen te accepteren.
Informatieformulier ASUS-garantie
De Hr/Mevr/Mej: _________________________________________________
Telefoonnummer: ________________________________________________
Adres: _________________________________________________________
E-mail: _________________________________________________________
Aankoopdatum (DD/MM/JJJJ): _____________________________________
Naam dealer: ___________________________________________________
Adres dealer: ___________________________________________________
Serienummer *:
Nederlands
DezeASUS-fabrieksgarantie(de“Garantie”)wordtdoorASUSTeKComputerInc.Taiwan(“ASUS”)
verstrektaan“U”,dekopervanhetnieuwgeproduceerdecomputersysteemwaarbijdezegarantiekaart
is geleverd (het “Product”) en is onderhevig aan de volgende voorwaarden en bepalingen. Services
onderdezegarantiezullenwordenaangebodendoorerkendeserviceagentenenreparatiecentravan
ASUS.
Garantietermijn van het product
Dezegarantieisvantoepassingvoordetermijndieisgedenieerdopdelabelstickeropdeachterkant
vanhetproduct(“garantieperiode”).Bijv.12Mbetekent12maandenen24Mbetekent24maanden
vanafdedatumvanaankoop.Alsergeenbewijsvanaankoopkanwordenvoorgelegd,wordtde
productiedatumvanhetproductbeschouwdalsdedatumvanaankoop.
Statutaire garanties
Dezegarantiewordtuonafhankelijkvanelkestatutairegarantiedieinhetlandvanaankoopvankracht
isverleendenbeïnvloedtofbeperktdergelijkestatutairegarantieopgeenenkelemanier.
1. Algemeen
ASUSgarandeertdathetproductvrijisvandefecteninmateriaalofvakmanschapvoorde
garantieperiode.Degarantiedektgeenaccessoiresdiesamenmethetproductzijngeleverd,
zoals:kabels,tas,muis,enz.Alshetproductdefectraaktbijnormaalencorrectgebruikbinnende
garantieperiode,zalASUSdedefecteonderdelenvanhetproductofhetproductzelfreparerenof
vervangendoornieuweofvernieuwdeonderdelenofproductendiedezelfdeofbeterefunctionaliteiten
biedenalsdeoorspronkelijkgeleverdefunctionaliteiten.
Dezegarantieisalleenvantoepassingalshetproductnieuwwasopdedatumvanaankoop.Bewaar
deorigineleaankoopfactuurendezegarantiekaartvooreventueletoekomstigeonderhouds-of
reparatieaanvragen.DezegarantievanASUSomvatgeendefectenveroorzaaktdoorfouteinstallatie,
bediening,schoonmaakofonderhoud,ongeluk,beschadiging,misbruik,wangebruik,aanpassingen
aanhetproductdienietdoorASUSzijngemaakt,softwareprogramma’s,normaleslijtageofalleandere
gebeurtenissen,handelingen,verzuimofnalatigheidbuitendecontrolevanASUS.
AllecomponentendiedoordeservicelocatievanASUSzijngerepareerdofvervangen,vallenonderde
garantievoorderesterendegarantieperiodeofvoorminimum3maanden.Hetreparatiecentrumkanhet
oorspronkelijkgecongureerdbesturingssysteemdatbijhetproductisgeleverd,herstellen.ASUSzal
geen gegevens of software van de originele opslagmedia van het product herstellen of overdragen. Als
hetproductisgerepareerd,kunnenalledoordegebruikergegenereerdegegevenspermanentworden
verwijderd.
Als het product onder garantie is, stemt u hierbij in om de eigendom van de vervangen defecte
onderdelenovertedragenenwordendergelijkeonderdelenautomatischeigendomvanASUS.
2. Softwareondersteuning
Allesoftwarediebijhetproductisgeleverd,wordtaangeboden“zoalsdezeis".ASUSgarandeertgeen
ongestoordoffoutvrijgebruikvansoftwarediebijhetproductisgeleverd.
Dezegarantiedektdehardwarevanhetproduct.ASUSzaltechnischeondersteuningbiedenvoor
devoorafgeïnstalleerdesoftwarediebijhetproductisgeleverd,maaralleenvoorzoverditde
goedewerkingvandehardwarebetreft.Voorandereproblemenmetdesoftware,radenwijuaan
de handleidingen, de ondersteuningswebsite van ASUS en/of andere online bronnen te raadplegen.
Softwarevanderdenkanondersteuningvanderespectieveleveranciersvereisen.
3. Verantwoordelijkheid van de klant
Wanneer u het product gebruikt
• Leeseerstdehandleidingengebruikthetproductalleeninovereenstemmingmetdehandleiding.
• Laadhetproductalleenopterwijluhetgebruiktofhetopeenanderemanierbewaakt.Sommige
elektrischeitemszijnnietvoorzienomlangeperiodenopdevoedingaangeslotenteblijven.
• Maakperiodiekback-upsvandegegevensdiezijnopgeslagenophetproduct.
• Bewaardeorigineleverpakking.Inhetgevalhetproductmoetwordenteruggestuurdvoorreparatie,
biedtdeorigineleverpakkingeenbeterebeschermingvoorhetproducttijdenshettransport.
• RaadpleegdehandleidingendeASUS-ondersteuningswebsitevoorvoorafgedenieerde
oplossingenvoordatucontactopneemtmetdeklantendienst.
Nederlands
Als het product is ontworpen met de TPM-functie (Trusted Platform Module), moet u het preboot-
wachtwoordvandegeïntegreerdebeveiligingschipopeenveiligeplaatsbewaren(opmerking:
VanwegehetdesignvanTPMishetnietmogelijkvoorASUSomhetpreboot-wachtwoordvande
geïntegreerdebeveiligingschipteresetten.Alshetwachtwoordverlorenis,kanhetproductalleen
wordengerepareerddoorhetvervangenvanhetvolledigemoederbord,watnietwordtgedektonder
de garantie.)
Wanneer u contact opneemt met de klantendienst van ASUS
• VoordatucontactopneemtmetdetechnischeondersteuningvanASUS,moetuervoorzorgen
datuhetproductvooruhebtendathetisingeschakeld,indiendithaalbaaris.Zorgookdatuhet
serienummervanhetproduct,demodelnaamenhetaankoopbewijsbijdehandhebt.
• Hethotline-nummervandetechnischeondersteuningkuntuvindenindehotline-tabelmetde
contactgegevensvanhetASUS-servicecentrum(lokaleservicegegevens)ofophttp://support.
asus.com.Aangeziendecontactgegevenskunnenveranderen,radenwijuaandewebsitete
raadplegenvoordebijgewerktecontactgegevens.
• OpaanvraagvanASUSwordtuverzochttehelpenbijdeprobleemoplossingvanuwproduct.Dit
kanbijvoorbeelddeonderstaandeactiesomvatten
Herstel van het systeem om het besturingssysteem, stuurprogramma's en software opnieuw in
testellennaardeoorspronkelijkeconguratievanhetproductbijdeleveringaffabriek.
• Installerenvanupdates,patchesofservicepakketten.
Het uitvoeren van diagnostische hulpprogramma's en programma's op het product.
De agent van de technische ondersteuning van ASUS toegang verlenen tot uw product via
diagnostischehulpprogramma'svoorhulpopafstand(indienbeschikbaar)
• UitvoerenvananderehaalbareactiviteitenopverzoekvanASUS.Hiermeekuntuhelpenbijhet
identicerenenoplossenvanproblemen.
• Alshetprobleemnietopafstandkanwordenopgelost,moetuhetproductterugbezorgenaaneen
ASUS-reparatiecentrum(ditproceswordt“RMA”genoemd).ASUSzaleenRMA-nummergeven
voor uw product. Noteer uw RMA-nummer voor het volgen van het servicegeval.
• GeefeenduidelijkeenvolledigeuitlegvanhetprobleemophetRMA-aanvraagformulier.
• Voegeenkopievandezeingevuldegarantiekaarteneenkopievanuwfactuur/ontvangstbewijsbij
metdetailsoverdeaankoopvanuwproduct.(Opmerking:ASUSbehoudtzichhetrechtvoorde
oorspronkelijkedocumentenoptevragen.)Alsudevereistedocumentenvoordevalidatievande
garantienietkuntvoorleggen,wordtdeproductiedatumvanhetproduct,zoalsgeregistreerddoor
ASUS,beschouwdalsdedatumvanaankoop.
• Zorgdatueenvolledigeback-uphebtgemaaktvanallegegevensdieopuwproductzijn
opgeslagenendatuallepersoonlijke,vertrouwelijkeofeigendomsinformatiehebtverwijderd
voordat een serviceprocedure wordt gestart. U stemt ermee in dat ASUS gegevens, software of
programma'sdieophetproductzijngeïnstalleerd,verwijdertzonderzeterugtezetten.Ubent
verantwoordelijkvoorhetvoorkomenvanelkpermanentverlies,schadeofmisbruikvanuw
gegevens,veroorzaaktdoorhetfeitdatugeenback-uphebtgemaaktendatdegegevensvanhet
apparaatzijnverwijderd.
• Verpakhetproductindeorigineleverpakking.Deorigineleverpakkingzaleenbeterebescherming
biedenvoorhetproducttijdenshettransport.Alshetproductnietgoedindeorigineleverpakking
isverpakt,zalASUSnietaansprakelijkzijnvoorenigeschadetijdensdetransit.Stuuralleen
hetproductzelf,tenzijdituitdrukkelijkisverzochtdoorASUS.Verwijderookalleaccessoiresen
verwisselbareopslagapparaten,zoalsgeheugenkaarten,schijven,ashstations,endergelijkevan
hetproduct.ASUSzalnietaansprakelijkzijnvoorverlies,schadeofvernielingvanaccessoires
ofverwisselbareopslagapparaten,tenzijzeopzettelijkofdoorernstigenalatigheidvanASUSzijn
veroorzaakt.
• Verwijderofgeefelkwachtwoordopwaarmeehetproductisbeveiligd.Alsdetoegangtothet
productisgeblokkeerddoorwachtwoorden,zalASUSmogelijknietallefoutenvanhetproduct
detecteren en repareren.
Als het product is ontworpen met de TPM-functie (Trusted Platform Module), moet u het preboot-
wachtwoord van de geïntegreerde beveiligingschip opgeven.
Nederlands
4. RMA-methoden
AlsRMAnodigis,moetuuwproductnaareenASUS-reparatiecentruminuwbuurtbrengen.ASUSkan
volgenshaareigenvoorkeurdeserviceprocedurevereenvoudigendoorudemogelijkheidtebiedenhet
productaftegevenbijdekleinhandelaarwaaruhetproducthebtaangeschaftofdoorhetproductafte
laten halen via een gratis afhaal- en leveringsdienst.
5. Uitsluitingen van deze beperkte garantieservice
ASUSgarandeertgeenonderbrokenoffoutvrijewerkingvanditproduct.Degarantiedektalleen
technischehardwareproblementijdensdegarantieperiodeendatinnormalegebruiksomstandigheden.
Dezeisnietvantoepassingvoorsoftwareproblemenofdoordeklantveroorzaakteschadeofvoor
omstandighedenzoals,maarnietbeperkttothetvolgende:
(a) Alsermethetproductwerdgeknoeid,hetwerdgerepareerden/ofgewijzigddooronbevoegd
personeel.
(b) Alshetserienummervanhetditproduct,decomponentenofaccessoireswerdgewijzigd,
geannuleerd of verwijderd.
(c) Alsdegarantiezegelswerdenverbrokenofgewijzigd.
(d) Veroudering.
(e) Schade(accidenteelofandere)aanhetproductdatcosmetischis,d.w.z.schadediehetgebruik
endewerkingvanhetproductnietbeïnvloedt,zoalsroest,veranderingvankleur,textuurof
beschermlaag,slijtage,geleidelijkekwaliteitsvermindering.
(f) Schadeaanhetproduct,veroorzaaktdooreenoorlog,terrorisme,brand,ongeval,natuurramp,
opzettelijkofaccidenteelverkeerdgebruik,misbruik,nalatigheidofverkeerdonderhoud,ofgebruik
onder abnormale omstandigheden.
(g) Schadeaanhetproduct,veroorzaaktdoorhetfeitdathetproductisgeïnstalleerdofaangeslotenop
eenrandapparaatdatnietvanhetASUS-merkisofnietdoorASUSwordtverkocht;
(h) Indienerschadeisveroozaaktdoorincorrectinstallatieofincorrecteaansluitingvanrandapparatuur
printers,opticaldrives,netwerkkaart,ofeenUSB-apparaat,enz.
(i) Alserschadeisveroorzaaktdooreenexterneelektrischefoutofeenongeval.
(j) Alserschadeisdoorgebruikbuitendegebruiks-ofopslagparametersof-omgeving,zoals
gedetailleerdindegebruikershandleiding.
(k) Schadeaanhetproduct,veroorzaaktdoorsoftwarevanderdenofvirussen,ofsoftware-of
gegevensverliesdiekanoptredentijdensdereparatieofvervanging.
(l) Onbruikbaarheiddoorvergetenofverlorenbeveiligingswachtwoorden.
(m)Onbruikbaarheidvanofschadeaanhetproduct,veroorzaaktdoorvervuilingdoorgevaarlijke
stoffen,ziekten,ongedierteofstraling.
(n) Fraude,diefstal,onverklaarbareverdwijningofopzettelijkedaad;
Behalvezoalsvermeldindezegarantieenvoorzoverditmaximaalistoegestaandoordeweg,isASUS
nietverantwoordelijkvoordirecte,speciale,incidenteleofgevolgschade,voortvloeienduitelkeinbreuk
opdegarantieofvoorwaarden,ofonderenigejuridischegrondslag,metinbegripvan,maarnietbeperkt
totverliesvangebruik;verliesvaninkomsten;verliesvanwerkelijkeofverwachtewinst(inclusiefverlies
vanwinstopcontracten);verliesvangebruikvangeld;verliesvanverwachtebesparingen;verliesvan
handel;verliesvanzakelijkekansen;verliesvangoodwill;verliesvanreputatie;verliesvanofschade
aangegevens;ofelkeindirectofgevolgschadeofverliesdiewerdveroorzaakt,inclusiefdevervangen
vanuitrustingeneigendom,allekostenvoorhetherstellenofreproducerenvanallegegevensdiezijn
opgeslagenopofgebruiktmethetproduct.Devoorgaandebeperkingisnietvantoepassingopclaims
ingevalvanoverlijdenoflichamelijkletsel,ofopelkestatutaireaansprakelijkheidvooropzettelijke
en grove nalatigheid en/of weglatingen door ASUS. Sommige rechtsgebieden staan de uitsluiting of
beperkingvanincidenteleofgevolgschadeniettoe.Voorzovereendergelijkrechtsgebieddezegarantie
regelt,zijndebovenstaandebeperkingenmogelijknietvantoepassingopu.
6. Gegevensbeveiliging
UgaatakkoordenbegrijptdathetnodigisvoorASUSompersoonlijkegegevensteverzamelen
overtedragenenteverwerkenomdegevraagdeservicetevergemakkelijken,endatuwgegevens
voorditdoelkunnenwordenovergedragennaarenverwerktinelklandwaarASUSofhaar
dochtermaatschappijeneenzetelhebben.Elkgebruikvanuwgegevenszalonderhevigzijnen
beschermd worden door het privacybeleid van ASUS (http://www.asus.com/Terms_of_Use_Notice_
Privacy_Policy/Privacy_Policy/).
Nederlands
7. Gevallen buiten garantie
Wanneer u het product terugbrengt naar een ASUS-reparatiecentrum tijdens de garantieperiode,
betekentditnietautomatischdathetgratiszalwordengerepareerd.Bijontvangstvanuwproduct
behoudtASUSzichhetrechtvoordegeldigheidvanuwgarantieenuwaanvraagvoorserviceonder
degarantietecontroleren.Alsdegarantieperiodeisverstrekenofalseruitsluitinginclausule5van
toepassingzijn,wordtuwaanvraagbeschouwdalsbuitengarantie("OOW").
Alsuwserviceaanvraagbuitendegarantievalt,krijgtueenservicekostenlijstmeteenaanbodvoor
reparatie.Ukuntditaanbodaanvaardenofweigeren.Alsuaccepteertomdereparatietebetalen,
zullenwijufacturerenvoordereparatiekosten,reserveonderdelenenanderekostendiezijnvermeld
indeservicekostenlijst.Umoetdefactuurbetalenbinnen4wekennadedatumvandefactuur.De
reparatie wordt alleen uitgevoerd nadat de factuur is vereffend.
Voorzoverditistoegestaandoordetoepasselijkewet,kanASUSudiagnosekosten(inclusief
transportkostenalsdieerzijn)aanrekenenvanmaximaal100USD(ofhetequivalentindelokale
valuta) als uw serviceaanvraag buiten garantie valt, als u de offerte voor de reparatie weigert of als uw
product geen service vereist.
8. Achtergelaten eigendom
Nadatuwproductisgerepareerdofalsunietakkoordgaatmetdeoffertevoorreparatie,zalASUS
aanbiedenuwproductterugtesturenviadeovereengekomenRMA-methode.Alsuuwproductniet
afhaaltofalsdeleveringnietmogelijkisophetadresdatdooruisopgegeven,zalASUSuwproduct
opslaanvooreenperiodevan60dagen.NadezeperiodezalASUSueenberichtsturennaarhetadres
datuhebtopgegevenophetogenblikwaaropudeservicehebtaangevraagd.Alsuhetproductnog
steedsnietafhaalt,behoudtASUSzichhetrechtvooreenschadevergoedingvanuteeisen,inclusief
9. Internationale garantie en ondersteuning
ASUS biedt geen garantieservice buiten het land waar u de ASUS VivoPC hebt aangeschaft.
10. Contactgegevens van het ASUS-servicecentrum
RaadpleegdeEngelseversievandezegarantiekaartvoorcontactgegevens.
ASUS-contactgegevens
Dezegarantiewordtgebodendoor:
ASUSTeK Computer Inc.
No. 15 Li-Te Road, Peitou
Taipei 112, Taiwan
Phone: +886-2-2894-3447

Documenttranscriptie

Beste klant, Nederlands Hartelijk dank voor de aankoop van dit ASUS-product! 1. 2. Registreer nu online en geniet als ASUS VIP van de complete garantiediensten. U ontvangt automatisch de volgende VIP-services en -privileges: • Het laatste ASUS-productnieuws, promotionele activiteiten en andere voordelen. • Mededelingen over software/firmware-upgrades. OPMERKING: Voor meer vragen en details met betrekking tot de garantie en verwante zaken, kunt u terecht op de officiële ASUS VIP-website op http://vip.asus.com Wereldwijde site: http://www.asus.com VIP-registratie: http://vip.asus.com Informatieformulier ASUS-garantie Belangrijk: Bewaar deze kaart zodat u deze later opnieuw kunt raadplegen. ASUS behoudt zich het recht voor te vragen dit document voor te leggen voordat reparatieaanvragen te accepteren. De Hr/Mevr/Mej: _________________________________________________ Telefoonnummer: ________________________________________________ Adres: _________________________________________________________ E-mail: _________________________________________________________ Aankoopdatum (DD/MM/JJJJ): _____________________________________ Naam dealer: ___________________________________________________ Adres dealer: ___________________________________________________ Serienummer *: Garantietermijn van het product Deze garantie is van toepassing voor de termijn die is gedefinieerd op de labelsticker op de achterkant van het product (“garantieperiode”). Bijv. 12M betekent 12 maanden en 24M betekent 24 maanden vanaf de datum van aankoop. Als er geen bewijs van aankoop kan worden voorgelegd, wordt de productiedatum van het product beschouwd als de datum van aankoop. Statutaire garanties Deze garantie wordt u onafhankelijk van elke statutaire garantie die in het land van aankoop van kracht is verleend en beïnvloedt of beperkt dergelijke statutaire garantie op geen enkele manier. 1. Algemeen ASUS garandeert dat het product vrij is van defecten in materiaal of vakmanschap voor de garantieperiode. De garantie dekt geen accessoires die samen met het product zijn geleverd, zoals: kabels, tas, muis, enz. Als het product defect raakt bij normaal en correct gebruik binnen de garantieperiode, zal ASUS de defecte onderdelen van het product of het product zelf repareren of vervangen door nieuwe of vernieuwde onderdelen of producten die dezelfde of betere functionaliteiten bieden als de oorspronkelijk geleverde functionaliteiten. Deze garantie is alleen van toepassing als het product nieuw was op de datum van aankoop. Bewaar de originele aankoopfactuur en deze garantiekaart voor eventuele toekomstige onderhouds- of reparatieaanvragen. Deze garantie van ASUS omvat geen defecten veroorzaakt door foute installatie, bediening, schoonmaak of onderhoud, ongeluk, beschadiging, misbruik, wangebruik, aanpassingen aan het product die niet door ASUS zijn gemaakt, softwareprogramma’s, normale slijtage of alle andere gebeurtenissen, handelingen, verzuim of nalatigheid buiten de controle van ASUS. Alle componenten die door de servicelocatie van ASUS zijn gerepareerd of vervangen, vallen onder de garantie voor de resterende garantieperiode of voor minimum 3 maanden. Het reparatiecentrum kan het oorspronkelijk geconfigureerd besturingssysteem dat bij het product is geleverd, herstellen. ASUS zal geen gegevens of software van de originele opslagmedia van het product herstellen of overdragen. Als het product is gerepareerd, kunnen alle door de gebruiker gegenereerde gegevens permanent worden verwijderd. Als het product onder garantie is, stemt u hierbij in om de eigendom van de vervangen defecte onderdelen over te dragen en worden dergelijke onderdelen automatisch eigendom van ASUS. 2. Softwareondersteuning Alle software die bij het product is geleverd, wordt aangeboden “zoals deze is". ASUS garandeert geen ongestoord of foutvrij gebruik van software die bij het product is geleverd. Deze garantie dekt de hardware van het product. ASUS zal technische ondersteuning bieden voor de vooraf geïnstalleerde software die bij het product is geleverd, maar alleen voor zover dit de goede werking van de hardware betreft. Voor andere problemen met de software, raden wij u aan de handleidingen, de ondersteuningswebsite van ASUS en/of andere online bronnen te raadplegen. Software van derden kan ondersteuning van de respectieve leveranciers vereisen. 3. Verantwoordelijkheid van de klant Wanneer u het product gebruikt • • • • • Lees eerst de handleiding en gebruikt het product alleen in overeenstemming met de handleiding. Laad het product alleen op terwijl u het gebruikt of het op een andere manier bewaakt. Sommige elektrische items zijn niet voorzien om lange perioden op de voeding aangesloten te blijven. Maak periodiek back-ups van de gegevens die zijn opgeslagen op het product. Bewaar de originele verpakking. In het geval het product moet worden teruggestuurd voor reparatie, biedt de originele verpakking een betere bescherming voor het product tijdens het transport. Raadpleeg de handleiding en de ASUS-ondersteuningswebsite voor vooraf gedefinieerde oplossingen voordat u contact opneemt met de klantendienst. Nederlands Deze ASUS-fabrieksgarantie (de “Garantie”) wordt door ASUSTeK Computer Inc. Taiwan (“ASUS”) verstrekt aan “U”, de koper van het nieuw geproduceerde computersysteem waarbij deze garantiekaart is geleverd (het “Product”) en is onderhevig aan de volgende voorwaarden en bepalingen. Services onder deze garantie zullen worden aangeboden door erkende serviceagenten en reparatiecentra van ASUS. • Nederlands Als het product is ontworpen met de TPM-functie (Trusted Platform Module), moet u het prebootwachtwoord van de geïntegreerde beveiligingschip op een veilige plaats bewaren (opmerking: Vanwege het design van TPM is het niet mogelijk voor ASUS om het preboot-wachtwoord van de geïntegreerde beveiligingschip te resetten. Als het wachtwoord verloren is, kan het product alleen worden gerepareerd door het vervangen van het volledige moederbord, wat niet wordt gedekt onder de garantie.) Wanneer u contact opneemt met de klantendienst van ASUS • • • • • • • • • • Voordat u contact opneemt met de technische ondersteuning van ASUS, moet u ervoor zorgen dat u het product voor u hebt en dat het is ingeschakeld, indien dit haalbaar is. Zorg ook dat u het serienummer van het product, de modelnaam en het aankoopbewijs bij de hand hebt. Het hotline-nummer van de technische ondersteuning kunt u vinden in de hotline-tabel met de contactgegevens van het ASUS-servicecentrum (lokale servicegegevens) of op http://support. asus.com. Aangezien de contactgegevens kunnen veranderen, raden wij u aan de website te raadplegen voor de bijgewerkte contactgegevens. Op aanvraag van ASUS wordt u verzocht te helpen bij de probleemoplossing van uw product. Dit kan bijvoorbeeld de onderstaande acties omvatten • Herstel van het systeem om het besturingssysteem, stuurprogramma's en software opnieuw in te stellen naar de oorspronkelijke configuratie van het product bij de levering af fabriek. • Installeren van updates, patches of servicepakketten. • Het uitvoeren van diagnostische hulpprogramma's en programma's op het product. • De agent van de technische ondersteuning van ASUS toegang verlenen tot uw product via diagnostische hulpprogramma's voor hulp op afstand (indien beschikbaar) • Uitvoeren van andere haalbare activiteiten op verzoek van ASUS. Hiermee kunt u helpen bij het identificeren en oplossen van problemen. Als het probleem niet op afstand kan worden opgelost, moet u het product terugbezorgen aan een ASUS-reparatiecentrum (dit proces wordt “RMA” genoemd). ASUS zal een RMA-nummer geven voor uw product. Noteer uw RMA-nummer voor het volgen van het servicegeval. Geef een duidelijke en volledige uitleg van het probleem op het RMA-aanvraagformulier. Voeg een kopie van deze ingevulde garantiekaart en een kopie van uw factuur/ontvangstbewijs bij met details over de aankoop van uw product. (Opmerking: ASUS behoudt zich het recht voor de oorspronkelijke documenten op te vragen.) Als u de vereiste documenten voor de validatie van de garantie niet kunt voorleggen, wordt de productiedatum van het product, zoals geregistreerd door ASUS, beschouwd als de datum van aankoop. Zorg dat u een volledige back-up hebt gemaakt van alle gegevens die op uw product zijn opgeslagen en dat u alle persoonlijke, vertrouwelijke of eigendomsinformatie hebt verwijderd voordat een serviceprocedure wordt gestart. U stemt ermee in dat ASUS gegevens, software of programma's die op het product zijn geïnstalleerd, verwijdert zonder ze terug te zetten. U bent verantwoordelijk voor het voorkomen van elk permanent verlies, schade of misbruik van uw gegevens, veroorzaakt door het feit dat u geen back-up hebt gemaakt en dat de gegevens van het apparaat zijn verwijderd. Verpak het product in de originele verpakking. De originele verpakking zal een betere bescherming bieden voor het product tijdens het transport. Als het product niet goed in de originele verpakking is verpakt, zal ASUS niet aansprakelijk zijn voor enige schade tijdens de transit. Stuur alleen het product zelf, tenzij dit uitdrukkelijk is verzocht door ASUS. Verwijder ook alle accessoires en verwisselbare opslagapparaten, zoals geheugenkaarten, schijven, flashstations, en dergelijke van het product. ASUS zal niet aansprakelijk zijn voor verlies, schade of vernieling van accessoires of verwisselbare opslagapparaten, tenzij ze opzettelijk of door ernstige nalatigheid van ASUS zijn veroorzaakt. Verwijder of geef elk wachtwoord op waarmee het product is beveiligd. Als de toegang tot het product is geblokkeerd door wachtwoorden, zal ASUS mogelijk niet alle fouten van het product detecteren en repareren. Als het product is ontworpen met de TPM-functie (Trusted Platform Module), moet u het prebootwachtwoord van de geïntegreerde beveiligingschip opgeven. Als RMA nodig is, moet u uw product naar een ASUS-reparatiecentrum in uw buurt brengen. ASUS kan volgens haar eigen voorkeur de serviceprocedure vereenvoudigen door u de mogelijkheid te bieden het product af te geven bij de kleinhandelaar waar u het product hebt aangeschaft of door het product af te laten halen via een gratis afhaal- en leveringsdienst. 5. Uitsluitingen van deze beperkte garantieservice ASUS garandeert geen onderbroken of foutvrije werking van dit product. De garantie dekt alleen technische hardwareproblemen tijdens de garantieperiode en dat in normale gebruiksomstandigheden. Deze is niet van toepassing voor softwareproblemen of door de klant veroorzaakte schade of voor omstandigheden zoals, maar niet beperkt tot het volgende: (a) Als er met het product werd geknoeid, het werd gerepareerd en/of gewijzigd door onbevoegd personeel. (b) Als het serienummer van het dit product , de componenten of accessoires werd gewijzigd, geannuleerd of verwijderd. (c) Als de garantiezegels werden verbroken of gewijzigd. (d) Veroudering. (e) Schade (accidenteel of andere) aan het product dat cosmetisch is, d.w.z. schade die het gebruik en de werking van het product niet beïnvloedt, zoals roest, verandering van kleur, textuur of beschermlaag, slijtage, geleidelijke kwaliteitsvermindering. (f) Schade aan het product, veroorzaakt door een oorlog, terrorisme, brand, ongeval, natuurramp, opzettelijk of accidenteel verkeerd gebruik, misbruik, nalatigheid of verkeerd onderhoud, of gebruik onder abnormale omstandigheden. (g) Schade aan het product, veroorzaakt door het feit dat het product is geïnstalleerd of aangesloten op een randapparaat dat niet van het ASUS-merk is of niet door ASUS wordt verkocht; (h) Indien er schade is veroozaakt door incorrect installatie of incorrecte aansluiting van randapparatuur printers, optical drives, netwerkkaart, of een USB-apparaat, enz. (i) Als er schade is veroorzaakt door een externe elektrische fout of een ongeval. (j) Als er schade is door gebruik buiten de gebruiks- of opslagparameters of -omgeving, zoals gedetailleerd in de gebruikershandleiding. (k) Schade aan het product, veroorzaakt door software van derden of virussen, of software- of gegevensverlies die kan optreden tijdens de reparatie of vervanging. (l) Onbruikbaarheid door vergeten of verloren beveiligingswachtwoorden. (m) Onbruikbaarheid van of schade aan het product, veroorzaakt door vervuiling door gevaarlijke stoffen, ziekten, ongedierte of straling. (n) Fraude, diefstal, onverklaarbare verdwijning of opzettelijke daad; Behalve zoals vermeld in deze garantie en voor zover dit maximaal is toegestaan door de weg, is ASUS niet verantwoordelijk voor directe, speciale, incidentele of gevolgschade, voortvloeiend uit elke inbreuk op de garantie of voorwaarden, of onder enige juridische grondslag, met inbegrip van, maar niet beperkt tot verlies van gebruik; verlies van inkomsten; verlies van werkelijke of verwachte winst (inclusief verlies van winst op contracten); verlies van gebruik van geld; verlies van verwachte besparingen; verlies van handel; verlies van zakelijke kansen; verlies van goodwill; verlies van reputatie; verlies van of schade aan gegevens; of elke indirect of gevolgschade of verlies die werd veroorzaakt, inclusief de vervangen van uitrusting en eigendom, alle kosten voor het herstellen of reproduceren van alle gegevens die zijn opgeslagen op of gebruikt met het product. De voorgaande beperking is niet van toepassing op claims in geval van overlijden of lichamelijk letsel, of op elke statutaire aansprakelijkheid voor opzettelijke en grove nalatigheid en/of weglatingen door ASUS. Sommige rechtsgebieden staan de uitsluiting of beperking van incidentele of gevolgschade niet toe. Voor zover een dergelijk rechtsgebied deze garantie regelt, zijn de bovenstaande beperkingen mogelijk niet van toepassing op u. 6. Gegevensbeveiliging U gaat akkoord en begrijpt dat het nodig is voor ASUS om persoonlijke gegevens te verzamelen over te dragen en te verwerken om de gevraagde service te vergemakkelijken, en dat uw gegevens voor dit doel kunnen worden overgedragen naar en verwerkt in elk land waar ASUS of haar dochtermaatschappijen een zetel hebben. Elk gebruik van uw gegevens zal onderhevig zijn en beschermd worden door het privacybeleid van ASUS (http://www.asus.com/Terms_of_Use_Notice_ Privacy_Policy/Privacy_Policy/). Nederlands 4. RMA-methoden 7. Gevallen buiten garantie Nederlands Wanneer u het product terugbrengt naar een ASUS-reparatiecentrum tijdens de garantieperiode, betekent dit niet automatisch dat het gratis zal worden gerepareerd. Bij ontvangst van uw product behoudt ASUS zich het recht voor de geldigheid van uw garantie en uw aanvraag voor service onder de garantie te controleren. Als de garantieperiode is verstreken of als er uitsluiting in clausule 5 van toepassing zijn, wordt uw aanvraag beschouwd als buiten garantie ("OOW"). Als uw serviceaanvraag buiten de garantie valt, krijgt u een servicekostenlijst met een aanbod voor reparatie. U kunt dit aanbod aanvaarden of weigeren. Als u accepteert om de reparatie te betalen, zullen wij u factureren voor de reparatiekosten, reserveonderdelen en andere kosten die zijn vermeld in de servicekostenlijst. U moet de factuur betalen binnen 4 weken na de datum van de factuur. De reparatie wordt alleen uitgevoerd nadat de factuur is vereffend. Voor zover dit is toegestaan door de toepasselijke wet, kan ASUS u diagnosekosten (inclusief transportkosten als die er zijn) aanrekenen van maximaal 100 USD (of het equivalent in de lokale valuta) als uw serviceaanvraag buiten garantie valt, als u de offerte voor de reparatie weigert of als uw product geen service vereist. 8. Achtergelaten eigendom Nadat uw product is gerepareerd of als u niet akkoord gaat met de offerte voor reparatie, zal ASUS aanbieden uw product terug te sturen via de overeengekomen RMA-methode. Als u uw product niet afhaalt of als de levering niet mogelijk is op het adres dat door u is opgegeven, zal ASUS uw product opslaan voor een periode van 60 dagen. Na deze periode zal ASUS u een bericht sturen naar het adres dat u hebt opgegeven op het ogenblik waarop u de service hebt aangevraagd. Als u het product nog steeds niet afhaalt, behoudt ASUS zich het recht voor een schadevergoeding van u te eisen, inclusief 9. Internationale garantie en ondersteuning ASUS biedt geen garantieservice buiten het land waar u de ASUS VivoPC hebt aangeschaft. 10. Contactgegevens van het ASUS-servicecentrum Raadpleeg de Engelse versie van deze garantiekaart voor contactgegevens. ASUS-contactgegevens Deze garantie wordt geboden door: ASUSTeK Computer Inc. No. 15 Li-Te Road, Peitou Taipei 112, Taiwan Phone: +886-2-2894-3447
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76

Asus VC60 Handleiding

Categorie
Barebones voor pc / werkstation
Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor