Problemen oplossen
Er is geen beeld (scherm is donker).
– Controleer of het netsnoer goed is aangesloten.
– Controleer of alle aansluitkabels goed zijn aangesloten. (Controleer vooral of HDMI IN en
OUT goed zijn aangesloten.)
– Wijzig de ingangsbron van de televisie om het signaal van de speler door te geven.
– Controleer of de bedrijfslampje wit brandt zoals hieronder afgebeeld.
Bedrijfslampje
– Probeer het volgende:
– Zet de speler uit en weer aan.
– Zet het aangesloten apparaat uit en weer aan.
– Koppel de HDMI-kabel los en sluit deze weer aan.
– Koppel het netsnoer los van de speler en sluit deze na ongeveer twee minuten weer aan.
– De HDMI OUT-aansluiting is aangesloten op een DVI-apparaat dat de
kopieerbeveiligingstechnologie niet ondersteunt.
De speler maakt geen verbinding met internet.
– Controleer of de LAN-router of draadloze LAN-router zijn ingeschakeld.
– Controleer of de LAN-kabel goed is aangesloten als u een bedrade netwerkverbinding
gebruikt.
– Controleer de instellingen van de LAN-router of draadloze LAN-router. Raadpleeg de
bijgeleverde gebruiksaanwijzing van de LAN-router of draadloze LAN-router voor meer
informatie.
– Plaats de speler en de draadloze LAN-router dichter bij elkaar. De draadloze
LAN-verbinding wordt beïnvloed door omgevingsfactoren (wandmateriaal,
ontvangstomstandigheden radiogolven, obstakels tussen speler en draadloze LAN-router,
enz.).
– Plaats de speler bij apparaten vandaan die gebruik maken van een 2,4 GHz frequentieband
(zoals magnetrons, Bluetooth-apparaten, draadloze digitale apparaten, enz.) of schakel
dergelijke apparaten uit. Deze apparaten kunnen de communicatie tussen de speler en de
draadloze LAN-router verstoren.
– Als u geen Wi-Fi via internet krijgt, controleer dan of er geen LAN-kabel is aangesloten. De
speler geeft namelijk voorrang aan een LAN-verbinding boven een Wi-Fi-verbinding.
Er wordt geen goed beeld uitgezonden van de settopbox (via een AV-
receiver).
– Controleer of de HDMI-kabels goed zijn aangesloten op de settopbox en de speler.
– Zet de settopbox uit en daarna weer aan.
– Als het beeld nog niet goed wordt weergegeven, sluit de televisie dan opnieuw rechtstreeks
op de speler aan en sluit de AV-receiver zoals hieronder afgebeeld op de speler aan met
een optische digitale kabel.
Network Media Player
AV-receiverTelevisie Settopbox
HDMI-kabel*
Optische digitale kabel* HDMI-kabel*
* Niet bijgeleverd
– Wanneer deze speler en de televisie met HDMI-kabels via een AV-receiver op elkaar
worden aangesloten, wordt het beeld soms niet goed weergegeven vanwege de
kopieerbeveiligingsfunctie van sommige settopboxen. Neem in dat geval contact op met uw
provider van kabel/satelliettelevisie.
De afstandsbediening werkt niet.
– Controleer of de batterijen goed zijn geplaatst.
– Houd de afstandsbediening dichter bij de speler.
– Koppel het netsnoer los en sluit deze weer aan.
– Volg onderstaande werkwijze om opnieuw te "paren":
Druk op de CONNECT-knop, op de onderzijde van de speler, met een dun en scherp
voorwerp zoals bijvoorbeeld de punt van een pen.
Volg de aanwijzingen op het scherm.
Druk op de CONNECT-knop met een dun,
scherp voorwerp zoals de punt van een pen.
– Als de touchpad van de afstandsbediening enige tijd niet wordt gebruikt, neemt het geen
bedieningspogingen waar. Als u hem weer wilt gebruiken, houd de afstandsbediening dan
omhoog of til uw vinger een paar seconden omhoog nadat u op de touchpad hebt geklikt.
– Zorg dat u het bovenste linkerdeel van de afstandsbediening niet bedekt omdat de antenne
daar zit. De afstandsbediening werkt mogelijk niet of niet goed als u de antenne afdekt.
Overige
Klantenservice van Sony
Ga naar de volgende website:
http://support.sony-europe.com/