2K NBA 2K14 de handleiding

Type
de handleiding
1
INHOUDSOPGAVE
2 Xbox 360-controller
2 AANVALLEN - BASIS
2 VERDEDIGEN - BASIS
2 AANVALLEN - GEVORDERD
3 VERDEDIGEN - GEVORDERD
3 PRO STICK™
3 PRO STICK: SCHIETEN
4 PRO STICK: DRIBBELEN
5 BESTURING VERDEDIGING
5 POST-MOVES
6 POST-SHOTS
6 STEMINSTRUCTIES MET KINECT
8 NBA 2K14 GAMECREDITS
18 BEPERKTE SOFTWAREGARANTIE,
LICENTIE-OVEREENKOMST & BEKENDMAKING
INFORMATIEGEBRUIK
19 KLANTENONDERSTEUNING
WAARSCHUWING Lees de instructies van de Xbox 360
®
-console, de
handleiding van de Kinect
®
-sensor en de handleidingen van overige accessoires voor
belangrijke informatie in verband met veiligheid en gezondheid voordat je deze game
gaat spelen. www.xbox.com/support.
Belangrijke gezondheidswaarschuwing: lichtgevoelige aanvallen
Bij een zeer klein percentage personen kan een aanval optreden wanneer zij
worden blootgesteld aan bepaalde visuele beelden, waaronder lichtitsen of
bepaalde patronen die in videogames kunnen voorkomen. Ook bij mensen die geen
ziektegeschiedenis hebben van dergelijke aandoeningen of van epilepsie kan een
lichte aandoening optreden waardoor zij “lichtgevoelige epileptische aanvallen”
ervaren bij het bekijken van videogames. Deze aanvallen kunnen gepaard gaan met
een licht gevoel in het hoofd, verminderend gezichtsvermogen, zenuwtrekken in het
gezicht of de ogen, trillen van armen of benen, desoriëntatie, verwarring, tijdelijk
verlies van bewustzijn en bewusteloosheid of stuiptrekkingen waarvan verwondingen
als gevolg van vallen of het in aanraking komen met nabije objecten het gevolg
kunnen zijn. Bij het ondervinden van een van deze symptomen, moet de game
onmiddelijk worden gestopt en een arts worden geraadpleegd. Ouders moeten
letten op deze symptomen of hun kinderen ernaar vragen - deze aanvallen treden
vaker op bij kinderen en tieners. Het risico kan worden verminderd door verder van
het scherm af te gaan zitten; een kleiner scherm te gebruiken; in een goed verlichte
kamer te spelen en niet te spelen indien slaperig of moe. Wanneer bij uzelf of een van
uw familieleden een ziektegeschiedenis van epilepsie bestaat, dient voor het spelen
een arts te worden geraadpleegd.
3
2
Xbox 360-controller
Aanvallen - basis Besturing Verdedigen - basis
Speler verplaatsen L Speler verplaatsen
PRO STICK™: Dribbelen/schieten/
passen CHanden omhoog/schaduwen/
blokkeren
n.v.t. hHarde overtreding/vasthouden
Pass aanpassen wIntensief verdedigen
Sprinten xSprinten
Spelsituatie aanvragen yDouble Team
Icoontjespass zIcoontjeswissel
Pass/touchpass/fake pass AAndere speler (dichtste bij de
bal)
Pick-besturing BAanvallende fout forceren
Pump Fake/Hop-step (kort tikken)
schieten (drukken) XSteal
Post-Up YBlokkeren/rebound
Signature-vaardigheden mSignature-vaardigheden
Snelle acties OTFC oDefensieve sets OTFC
Offensieve sets sVerdedigingsstrategie OTFC
Wissels OTFC QWissels OTFC
Time-out <Opzettelijke fout
Pauzeren >Pauzeren
AANVALLEN - GEAVANCEERD
Actie Besturing
Positionele acties Druk kort op y, druk kort op het icoontje van de
gewenste speler en kies de actie in het menu
Ploeggenoot laten lopen Druk kort op y, druk kort op het icoontje van de gewenste
speler en beweeg C in de richting waarin hij moet lopen
Pick-besturing Hou B ingedrukt (lengte van het ingedrukt houden
bepaalt roll, pop of slip)
Stuiterpass w + A
Fake pass X + A
Alley-Oop w + X (L om de ontvangende speler te kiezen, op basket
richten om zelf de Alley-Oop uit te voeren)
Alley-Oop via bord w + X als een ploeggenoot meeloopt
Give & Go Druk op A en hou ingedrukt om de passer weer te
besturen. Laat A los om de bal terug te passen naar hem
Putback-dunk of lay-up Hou X ingedrukt
Flitsende pass w + C
Hulp met KINeCt zoeKeN
Meer info op Xbox.com
Voor meer informatie over KINECT, inclusief tutorials, ga je naar www.xbox.com/support.
VERDEDIGEN - GEAVANCEERD
Actie Besturing
Verplaatsen L
Fast Shuffle in
willekeurige richting x + w + L
Steal Druk kort op X
Block Y
Rebound Y (bal in lucht)
Aanvallende fout
forceren B
Flop 2x kort op B
Vasthouden Druk C in
Intensief verdedigen w
Shade Stance
veranderen w + C links/rechts
Crowd Dribbler Hou w ingedrukt
Handen omhoog C vasthouden
Speler afschermen Beweeg C (bij verdedigen van speler zonder bal)
Double Team Y
pRo StICK™
Met de PRO STICK™ heb je meer dan ooit de controle over je aanvallen.
PRO STICK™: SCHIETEN
Actie Besturing
Sprongschot Hou C in een willekeurige richting
Pump Fake Zet een sprongschot in en laat dan C snel los
Runner/Floater
(dribbelen mid-range) C van de basket af
Stepback-sprongschot
(zijwaartse dribbel) C van de basket af
Hop-gather Tik kort op X tijdens het dribbelen (bepaal de richting
van de hop met L)
Spin-schot Draai C van de hand met de bal om de rug van de speler
heen en hou dan ingedrukt
Halfspin-schot Draai C in een kwart cirkel van de hand met de bal naar
de basket en keer snel terug naar neutraal
Normale lay-up
(als je naar basket
dribbelt) C richting de basket
Euro Step-lay-up
(als je naar basket
dribbelt) C van basket af (links/rechts)
5
4
Actie Besturing
Hop Step (lay-up)
(als je naar basket
dribbelt)
x + beweeg C links/rechts ingedrukt
Reverse-layup
(dribbelen langs de
achterlijn) C richting de achterlijn
Dunken (als je naar
basket dribbelt) x + beweeg C naar de basket toe
Ander schot in de lucht Zet de dunk/layup in, C in willekeurige richting in de
lucht
Step-through Pump Fake en C nogmaals bewegen voordat de Pump
Fake eindigt
PRO STICK™: DRIBBELEN
Actie Besturing Context
Triple Threat Jab Step Tik kort op C links/rechts/
naar voren Triple Threat
Triple Threat Spinout Draai CTriple Threat
Triple Threat Stepback x + tik kort op C van de
basket af Triple Threat
Stutter x + tik kort op C naar de
basket toe Dribbelen
Inhouden (snel) Kort tikje met C naar de hand
met de bal Dribbelen
Inhouden (escape) x + tik kort op C richting de
hand met de bal Dribbelen
In and Out Kort tikje met C richting de
basket Dribbelen
Crossover (naar voren) Kort tikje met C naar de hand
zonder de bal Dribbelen
Crossover (tussen benen
door)
Tik kort op C tussen de hand
zonder bal en de rug van de
speler
Dribbelen
Achter de rug langs Kort tikje met C van de
basket af Dribbelen
Spin
Draai C van de hand met de
bal om de rug van de speler
heen en keer snel terug naar
neutraal
Dribbelen
Half-Spin
Draai C in een kwart cirkel
van de hand met de bal naar
de basket en keer snel terug
naar neutraal
Dribbelen
Stepback x + tik kort op C van de
basket af Dribbelen
DEFENSIEVE BESTURING
Actie Besturing Context
Verplaatsen LAltijd
Fast Shuffle x + w + LAltijd
Steal Druk kort op XAltijd
Block YAltijd
Rebound Y (bal in lucht) Altijd
Aanvallende fout forceren BAltijd
Flop 2x kort op BVerdedigen van speler
met bal
Vasthouden Druk C in Altijd
Intensief verdedigen w Verdedigen van speler
met bal
Shade Stance veranderen w + C links/rechts Verdedigen van speler
met bal
Crowd Dribbler Hou w ingedrukt Verdedigen van speler
met bal
Handen omhoog C vasthouden Verdedigen van speler
met bal
Speler afschermen C vasthouden Verdedigen van speler
zonder bal
Double Team YAltijd
POST-MOVES (DRUK OP Y VOOR POST-UP)
Actie Besturing
Post-moves Hou L ingedrukt.
Faceup Drive (uit
stilstand) L richting bucket of achterlijn + Y
Stoppen met Drive (tijdens
dribbelen) L naar achterlijn + Y
Agressieve Backdown x + L naar de basket toe
Naar bucket dribbelen x + L naar de bucket toe
Dribbelen naar achterlijn X + L naar de achterlijn toe
Quick Spin Draai C naar de buitenkant schouder
Hook Drive Draai C naar de binnenkant schouder
Fakes Kort tikje met C in een willekeurige richting maar van
de basket af
Post-hop Hou L naar links of rechts van de basket af en tik dan
kort op X
Post-stepback Hou L van de basket af en tik dan kort op X
Dropstep Hou L naar links of rechts richting de basket en tik dan
kort op X
7
6
POST-SHOTS
Actie Besturing
Post-hook (korte afstand) C richting de basket
Post-fade (voorbij korte
afstand) C links of rechts van de basket af
Step-through lay-up Hou x ingedrukt en beweeg C naar links of rechts
richting de basket
Shimmy Fade Hou x ingedrukt en beweeg C naar links of rechts van
de basket af
Pump Fake Start een schot zoals hierboven genoemd en beweeg C
dan naar de neutrale positie
Boven en onder/Step-
through Pump Fake en dan C opnieuw tot de Pump Fake eindigt
STEMINSTRUCTIES MET KINECT
Tijdens de game kun je voor diverse acties Kinect-steminstructies gebruiken.
Steminstructies Actie
Altijd actief
'Switch Camera' Voor een andere camerapositie
'Gatorade Dunk' De coach dunken tijdens geschikte situaties
Aanvallen
'Call Time Out' Time-out aanvragen.
'Call' 'Post Play' 'for' 'LeBron James' Instructies per spelsituatie ('call' en 'for' zijn
optioneel)
'Isolation,' 'Post Play,' 'Pick and Roll,'
'Three Point' Spelsituaties
'Position / Last Name / Full Name' Roep
'Substitute Player Last Name / Full
Name / Position'
Vervangers (altijd actief) speler uit wedstrijd
verwijderen
'Bring in Bench Player Last Name /
Full Name' Maak een wissel met een bepaalde speler
'Pick and Roll,' 'Quick Isolation,'
'Quick Iso,'
'Clear Out,' 'Quick Post Up,' 'Quick
Spot Up Three,'
'Cut to Basket,' 'Backdoor Cut'
Snelle formaties
'Set a Screen for me,'
'Set a Pick for me' Afschermen van een ploeggenoot met de bal
Verdedigen actief tijdens normale wedstrijden en in het speltype
MYCAREER
'Pick up ball'
Om dichtstbijzijnde AI-speler naar de speler
in balbezit te laten gaan als dat niet al het
geval is
Steminstructies Actie
'Double Team' Om twee AI-spelers één tegenstander te laten
dekken
'Help Me' Om hulp in te roepen van je team
'Intentional Foul' Om een opzettelijke fout te begaan
'Substitute Player Last Name / Full
Name / Position'
Vervangers (altijd actief, met uitzondering
van het speltype MYCAREER) speler uit
wedstrijd verwijderen
'Bring in Bench Player Last Name /
Full Name' Maak een wissel met een bepaalde speler
'Man to Man,' 'Zone 2-3,' 'Zone
3-2,' 'Zone 1-3-1,' 'Halfcourt Press,'
'Halfcourt Trap,' 'Fullcourt Press,'
'Fullcourt Trap'
Om verdediging vragen
MYCAREER verdediging
'Call time out,' 'Time out' Time-out aanvragen
'Alley-Oop,' 'Throw the Alley' Om een alley-oop vragen
'Pass the ball to me,'
'Pass me the ball,'
'Pass the ball to Player Last Name /
Full Name / Position'
Om een pass vragen
'Quick Post Up,' 'Quick Isolation,',
'Quick Iso,' 'Clear Out,' 'Quick Spot
Up Three'
Om snel spelen vragen
'Set a Screen for me,' 'Set a Pick
for me'
Voor het afschermen van een ploeggenoot
met de bal
'Shoot the Ball!'
'Shoot that Shot'
'Take that Shot'
'Shoot that!'
'Shoot it'
AI-speler te vragen te schieten
9
8
NBA 2K14 GAMECREDITS
Techniek
AI Engineers
Shawn Lee
Eddie Park
Gordon Read
Ben Hester
Andrew Brown
Engineers
Chris Larson
Matt Hamre
Tim Meekins
Johnnie Yang
Nick Jones
Nate Bamberger
Mark Horsley
Mark Roberts
Evan Harsha
Tim Schroeder
Steven Fuller
David Copelovici
Brian Townsend
Matthias Wloka
Harlan Young
Paul Hale
Brad Jones
Barry LaVergne
Alex O’Konski
Bryan Austin
John Brough
Sang-Won Kim
Qiong Wang
Anthony Lundquist
Blaine Myers
Ian Citti
Cort Keefer
Doug Frazer
Jeff Brizzolara
Nathan DeGrand
Nick Haskins
Alp Yucebilgin
Chun-Fu Chao
Scott Kohn
Karthik Krishnamurthy
Srikkanth Jagannathan
Fraser Hutchinson
Katherine Hayton
Wen Chi Gu
David Yu
Eleftherios Aslanoglou
Bihua Qiu
Yuan Li
Yang Liu
Utku Ajay
Productie:
Uitvoerend producent
Jeff Thomas
Producenten
Asif Chaudhri
Erick Boenisch
Felicia Steenhouse
Ben Bishop
Gameplayproducent
Rob Jones
Hoofd gameplayontwerp
Mike Wang
Productie & ontwerp
Kyle Lai-Fatt
Zach Timmerman
Jerson Sapida
Mike Wang
Dion Peete
Ocie Henderson
Jay Iwahashi
Jason Souza
Dan Indra
Joe Levesque
Abe Navarro
Jon Corl
Kelly Wilson
Eric Dillard
Dan Bickley
Jesse Bean
Ramelle Ballesca
Dave Zdyrko
Matt Underwood
Robert Nelson
Team Plays en tendencies
Nino Samuel
Hoofd techniek
Andrew Marrinson
Artdirector
Anton Dawson
VISUAL CONCEPTS ENTERTAINMENT, INC.
Gebruikersinterface
David Lee
Carrie Dinitz
Chris Darroca
Zhen Tan
Fei Wu
Quinn Kaneko
Myra Lim
Rigging
Mike Park
Technische vormgeving
Joseph Clark
Pascal Hung
Animatieregie
“Diablo” Roy Tse
Hoofd animatie
Elias Figueroa
Animatie
Derek Kurimoto
Derrik McGinnis
Eric Perrier
Wilster Phung
Paulette Trinh
Chris DePriest
Champin Chen
Santiago Nunez
Liesl Tan
VC China:
Algemeen manager
Jingbo Chen
Met dank aan
Ray Wong
Eric Apel
Don Bhatarakamol
Matt Crysdale
Phil Mamuyac
Melissa Chen
VC-audioteam:
Audioregisseur
Joel Simmons
Senior geluidstechnicus & audiotools
Daniel Gardopee
Senior geluidstechnicus
Todd Gunnerson
Randy Rivas
Database-administrator
Chris McGrail
Tech-groep:
Directeur technologie
Tim Walter
Hoofd librarytechniek
Ivar Olsen
Librarytechniek
Jason Dorie
Librarytechniek
Boris Kazanskii
Librarytechniek
Zhe Peng
Librarytechniek
Brian Ramagli
Softwaretechniek
Jeffrey Sass
Vormgevingsteam:
Hoofd personages
Heather Marshall
Vormgeving personages
Jonathan Gregory
Winnie Hsieh
Stephen Ytuarte
Stephanie Morgan
Yuki Takahashi
Tyler Bronis
Halleck Cui
Hoofd omgevingen
John Lee
Vormgeving omgevingen
Tim Loucks
Outsourcemanagement
Kurt Lai
Artdirector gebruikersinterface
Herman Fok
Artdesign gebruikersinterface
Anthony Yau
Justin Cook
11
10
Motion-capture-afdeling:
Supervisor
David Washburn
Specialist digitale media
J. Mateo Baker
Coördinator
Steve Park
Hoofd integratie
Anthony Tominia
Senior specialist
Jose Gutierrez
Specialisten
Gil Espanto
Jen Antonio
Systeemtechnicus
Nick Bishop
Senior pr-manager
Ryan Peters
Senior directeur marketingproductie
Jackie Truong
Ondersteunend manager marketingproductie
Ham Nguyen
Senior webdirector
Gabe Abarcar
Webontwerper
Keith Echevarria
Webontwikkelaar
Alex Beuscher
Hoofd vormgeving, marketing
Lesley Zinn Abarcar
Senior grafisch ontwerper
Christopher Maas
Manager videoproductie
Kenny Crosbie
Assistent beeldeditor
Doug Tyler
Senior marketingmanager kanalen
Ilana Budanitsky
Scriptschrijvers
Tor Unsworth
Rhys Jones
Aanvullend geluid
John Crysdale
Aanvullend geluid
Productie-ondersteuning
Brian Buel
Aanvullende geluidsnabewerking
J. Mateo Baker
Aanvullend script
Kevin Asseo
Sean Sullivan
Directeur
Christoph Hartmann
Uitvoerend directeur
David Ismailer
Senior vicepresident sportontwikkeling
Greg Thomas
2K-marketingteam
Senior onderdirecteur marketing
Sarah Anderson
Senior vicepresident sportactiviteiten
Jason Argent
Vicepresident internationale marketing
Matthias Wehner
Senior directeur marketing & PR
Chris Snyder
Senior merkmanager
Mike Rhinehart
Merkmanager
Andrew Blumberg
Hoofd pr Noord-Amerika
Ryan Jones
2K PUBLISHING
2K creatieve ontwikkeling:
Onderdirecteur creatieve ontwikkeling
Josh Atkins
Creatief directeur
Eric Simonich
Hoofd creatieve productie
Jack Scalici
Creatieve productie
Chad Rocco
Manager creatieve productie
Josh Orellana
Coördinator creatieve productie
Kaitlin Bleier
Assistent creatieve productie
William Gale
Coördinator gebruikerstests
Jordan Limor
Assistent gebruikerstests
Justin Sousa
2K uitvoerende werkzaamheden
Onderdirecteur studiowerkzaamheden
Kate Kellogg
Onderdirecteur juridische aangelegenheden
Peter Welch
Onderdirecteur zakelijke ontwikkeling
Steve Lux
Uitvoerend directeur
Dorian Rehfield
Specialist licenties en bedrijfsvoering
Xenia Mul
Coördinator bedrijfsvoering
Ben Kvalo
Coördinator financiële bedrijfsvoering
Omar Sancristobal
Assistent marketing kanalen
Marc McCurdy
Senior manager, community en sociale media
Ronnie Singh
Management community en sociale media
Kate Distler
John Imah
Management klantenservice
David Eggers
Coördinatie community en sociale media
Chris Manning
Marion Dreo
Hoofd research en planning
Mike Salmon
Senior marktonderzoeker
David Rees
Directeur zakelijke partners, promoties &
licenties
Richelle Ragsdell
Marketingmanager, zakelijke relaties
Dawn Burnell
Assistent-manager, zakelijke relaties
Josh Viloria
Coördinator digitale marketing
Anaoshak Khavarian
Assistent marketing
Kenya Sancristobal
13
12
Senior R&D-technicus
Markus Breyer
Senior softwaretechnicus
Adam Lupinacci
Online architect
Louis Ewens
Netwerktechnicus
Dale Russell
Uitvoerend assistent-manager internationale pr
Megan Rex
Manager internationale sociale marketing en
betrokkenheid
Yvonne Dawson
Eindverantwoordelijke internationale sociale
interactie en internet
Svend Joscelyne
Ontwerpteam
James Crocker
Tom Baker
Externe lokalisatieteams
Around the Word
Lokalisatieteams
Synthesis International Srl
Synthesis Iberia
Code Entertainment GmbH
Jes˙s Sotillo
Lieke Mandemakers
Matt Roche
Natalie Gausden
Olivier Troit
Richie Churchill
Sandra Melero
Simon Turner
Solenne Antien
Stefan Eder
Alan Moore
Onderdirecteur technologie
Naty Hoffman
Directeur technologie
Jacob Hawley
Junior technisch producent
Nick Silva
Eerste technisch vormgever
Jonathan Tilden
Senior architect
David R. Sullivan
Algemeen directeur
Neil Ralley
Internationaal marketingmanager
Sian Evans
Internationaal productmanager
Luis de la Camara Burditt
Senior directeur, internationale PR
Markus Wilding
Internationaal pr-manager
Sam Woodward
Internationaal producent
Iain Willows
Lokalisatiemanager
Nathalie Mathews
Assistent lokalisatiemanager
Arsenio Formoso
Agnes Rosique
Ben Lawrence
Ben Seccombe
Bernardo Hermoso
Carlo Volz
Dan Cooke
Diana Freitag
Dominique Connolly
Erica Denning
Jan Sturm
Jean-Paul Hardy
2K CORE TECH
2K INTERNATIONAL
2K INTERNATIONALE PRODUCTONTWIKKELING
HET TEAM VAN 2K INTERNATIONAL
Nisha Verma
Phil Anderton
Robert Willis
Denisa Polcerova
Take-Two Asia Operations
Eileen Chong
Veron Khuan
Chermine Tan
Fumiko Okura
Take-Two Azië zakelijke ontwikkeling
Julian Corbett
Andrew Donovan
Ellen Hsu
Henry Park
Satoshi Kashiwazaki
Robb Bryant
Osvaldo “Ozzy” Carrillo-Ureno
Alexander Coffin
Josh Collins
Jorge Corpeno
Hugh Cortney
David Drake
Sean Green
Tim Jones
Adam Junior
Robert Klempner
Jae Maidman
Robert Marrazzo
Joseph Nelms
Michael Newsom
Jennifer Ng
Luis Nieves
Marcial Pasek
Todd Phillips
Josh Ray
Kristine Romine
Jared Shipps
John Spatafora
Raquel Treichel
Daniel Tu
Dominic Villas
Anthony H. Wair
Jonathan Williams
Tasean Young
Anthony Dodd
Martin Alway
Rickin Martin
Hoofd marketing Azië
Karen Teo
Marketingmanager Azië
Diana Tan
Productmanager Azië
Chris Jennings
Marketingmanager Japan
Takahiro Morita
Lokalisatiemanager
Yosuke Yano
Onderdirecteur kwaliteitsbewaking
Alex Plachowski
Manager kwaliteitsbewaking inzendingen
Alexis Ladd
Senior projectleider
Jeremy Ford
Senior projectleider, ondersteunende teams
Scott Sanford
Hoofdtester - ondersteunende teams
Josh Lagerson
Nathan Bell
Senior testers
Shant Boyatzian
Shane Coffin
Ruben Gonzalez
Matt Newhouse
Bill Lanker
Team kwaliteitsbewaking
Dewayne Roberto Wilbert Jr.
Christopher Beltran
Pele Henderson
Chris Adams
Ryan Begnaud
TAKE-TWO INTERNATIONAL OPERATIONS
2K AZIË
KWALITEITSBEWAKING 2K
15
14
2K INTERNATIONAL KWALITEITSBEWAKING
Supervisor kwaliteitsbewaking lokalisatie
José Miñana
Masteringtechnicus
Wayne Boyce
Masteringmedewerker
Alan Vincent
Projectleider kwaliteitsbewaking lokalisatie
Fabrizio Mariani
Management kwaliteitsbewaking lokalisatie
Karim Cherif
Luigi Di Domenico
Oscar Pereira
Senior technici kwaliteitsbewaking lokalisatie
Florian Genthon
Fabrizio Mariani
Jose Olivares
Elmar Schubert
Technici kwaliteitsbewaking lokalisatie
Andrea De Luna Romero
Carine Freund
Chau Doan
Christopher Funke
Cristina La Mura
Enrico Sette
Harald Raschen
Iris Loison
Javier Vidal
Johanna Cohen
Pablo Menéndez
Sergio Accettura
Stefan Rossi
Testers kwaliteitsbewaking
Guo Wen Jie
Kan Liang
Zuo Jun
Lu Ting Ting
Ning Xu
Qin Qi
Wang Yi Min
Zhang Qi Nan
IT-technici
Zhao Hong Wei
Hu Xiang
Manager kwaliteitsbewaking
Zhang Xi Kun
Supervisor kwaliteitsbewaking
Steve Manners
Projectleiding lokalisatie
Zhu Jian
Projectleiding lokalisatie
Chu Jin Dan
Li Sheng Qiang
Shen Wei
2K CHINA KWALITEITSBEWAKING
MET DANK AAN VISUAL CONCEPTS
OMROEPERS EN STEMACTEURS:
Met dank aan
Strauss Zelnick
Karl Slatoff
Lainie Goldstein
Seth Krauss
Jordan Katz
David Cox
Scott Patterson
Verkoopteam Take-Two
Team digitale verkoop Take-Two
Marketingteam Take-Two Channel
Siobhan Boes
Hank Diamond
Alan Lewis
Daniel Einzig
Christopher Fiumano
Pedram Rahbari
Jenn Kolbe
2K-IS-Team
Greg Gibson
Juridisch team Take Two
Jonathan Washburn
David Boutry
Ryan Dixon
Juan Chavez
Rajesh Joseph
Gaurav Singh
Gail Hamrick
Tony MacNeill
Play-by-Play-omroeper
Kevin Harlan
Kleuranalisten
Clark Kellogg
Steve Kerr
Verslaggever langs de lijn
Doris Burke
Studio-omroeper
Damon Bruce
PA-omroeper
Peter Barto
Sotika Nou
Vana Khanjian
Chris Bigelow
Brooke Grabrian
Katie Nelson
Chris Burton
Aly Fidiam-Smith
Betsy Ross
Oliver Hall
Megan McGlennen
Gwendoline Oliviero
Mark Little
Access Communications
KD&E
Big Solutions
Zambezi
Red Sheet
Operation Sports
Steve Smith
Zsolt Mathe
David Cook
Ferdinand Schober
Cameron Goodwin
Joe Waters
Aditya Toney
Tracy Hackney
Sandra Smith Congdon
Mark Rabold
Dan Black
Het gezin Lee
Promo-omroeper
Jay Styne
MyPLAYER
Mark Middleton
Omroeper buiten
CJ Norde
Spaanse omroepers
Sixto Miguel Serrano
Antoni Daimiel
Jorge Quiroga
17
16
MOTION-CAPTURE-ACTEURS
NBA-talent
Harrison Barnes
Kent Bazemore
Ben McLemore
Trey Burke
Chris Johnson
Josh Akognon
Evan Turner
Wesley Johnson
Dion Waiters
Austin Rivers
Orlando Johnson
Basketbaltalent
Sean Singletary
Doug Anderson
Brandon Davies
Adrian Oliver
Patrick “Pat The Roc” Robinson
Myree “Reemix” Bowden
Carlos “Los” Smothers
Kwame Vaughn
Jerald “J.P.” Pruitt
Kammron Taylor
Marcus Landry
Charles “Chuck” Garcia
Jawon Mack
Kenny Caraway
Bennie Rhodes
DeVon Hardin
Anthony Booker
Franklin Session
Ashley Hamilton
Cervante Burrell
Damon Powell
DeAngelo Jackson
Darius Foster
Shawn Lewis
Brandon Cotton
Darren Moore
Jojay Jackson
Deilvez Yearby
Bryan Davis
Lavar Neufville
Stevie Johnson
Pierre Pierce
Alex Okafor
Dior Lowhorn
Larry Cunningham
Charles Odum
Jourdan Demuynck
Christian Cavanaugh
Allen Hester
Lawrence Hamm
Jonathan Heard
Tony Bennett
Joe Mitchell
Dante Green
Marquel Hoskins
Guy Dupuy
Elliott Woods
Michael Bowens
Joel Ferreira
John Shaw
Zach Sweeney
Jake Bohigian
Xander McNally
Chris Marsol
William Routt
Arthur Braswell
Benny Flores
Met dank aan
Tim Parham
Jahsha Bluntt
Jesse Byrd
James Nunnally
Salvador Chavez
Bilal Benn
Tim Kees
Ryvon Covile
Devougn Lamont
Drew Gibson
Eryk Thomas
Chris Reaves
Johnny Foster
JSFSports LLC
Conor Sammartin
Priority Sports & Entertainment
Ben Pensack
Pensack Sports Management Group
MET DANK AAN
Jordan Katz
David Cox
Verkoopteam Take-Two
Take-Two digitale verkoopteam
Take-Two-kanaal marketingteam
Siobhan Boes
Hank Diamond
Alan Lewis
Daniel Einzig
Christopher Fiumano
Pedram Rahbari
Jenn Kolbe
2K-IS-Team
Seth Krauss
Greg Gibson
Juridisch team Take Two
Jonathan Washburn
David Boutry
Ryan Dixon
Juan Chavez
Gail Hamrick
Sharon Hunter
Michele Shadid
Zambezi
Access Communications
KD&E
Bondcontacten
Big Solutions
Gwendoline Oliviero
Met dank aan Visual Concepts
Scott Patterson
Matt Underwood
Edwin Melendez
Iedereen bij Operation Sports
NATIONAL BASKETBALL ASSOCIATION
Senior vicepresident, licentie en zakelijke
aangelegenheden
Vicky Picca
Vicepresident, internationale marketingrelaties
Brian Oliver
Senior directeur entertainmentproducten
Anne Hart
Senior manager, licenties
entertainmentproducten
Matthew ‘Tiberius” Holt
Senior manager licenties
entertainmentproducten
Brandon Eddy
Coördinator licenties entertainmentproducten
Greg Brownstein
Senior manager, internationale
marketingrelaties
Rachel Henley
Marketingspecialist, internationale
marketingrelaties
Kara Stetler
19
18
CUSTOMER SUPPORT
TECHNICAL SUPPORT
If you are experiencing problems with the running of one of our titles, you may contact our Technical Support staff in one of several ways:
Before contacting Technical Support, please be prepared. In order to assist you as efficiently as possible, please describe the circumstances,
including any error messages, of your problem as clearly as possible.
TECHNICAL SUPPORT CONTACT DETAILS
United Kingdom
Telephone (0870) 1242222 / calls charged at the national rate
Monday to Saturday 13:00 to 07:00 (GMT) excluding bank holidays
Website http://support.2k.com
Nederland / Belgie
Nederland 0900-2040404 (EUR 0,80ct p/m)
Belgie 0902-88078 (EUR 0,80 ct p/m)
BEPERKTE GARANTIE OP SOFTWARE; LICENTIEOVEREENKOMST,
EN GEBRUIK EN OPENBAARMAKING VAN INFORMATIE
Dit document kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt. De actuele versie wordt
geplaatst op www.taketwogames.com/eula. Als je deze Software 30 dagen na
publicatie van de herziene versie nog gebruikt, geef je aan akkoord te gaan met
de gewijzigde bepalingen.
DEZE SOFTWARE WORDT ONDER LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN NIET
AAN JE VERKOCHT. DOOR DEZE SOFTWARE TE INSTALLEREN, KOPIËREN
OF OP ANDERE WIJZE (HIERONDER NADER BEPAALD) TE GEBRUIKEN,
ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE BEPERKTE SOFTWAREGA-
RANTIE, DE LICENTIEOVEREENKOMST (DE “OVEREENKOMST”) EN DE
ONDERSTAANDE BEPALINGEN. DE “SOFTWARE” OMVAT ALLE SOFTWARE
DIE BIJ DEZE OVEREENKOMST IS GELEVERD, DE BIJBEHORENDE HAND-
LEIDING(EN), VERPAKKING, BESTANDEN EN ANDERE SCHRIFTELIJKE,
ELEKTRONISCHE OF ONLINE MATERIALEN OF DOCUMENTATIE, EN
ALLE KOPIEËN VAN DERGELIJKE SOFTWARE EN DE BIJBEHORENDE
MATERIALEN. DOOR DE VERPAKKING TE OPENEN, DE SOFTWARE TE
INSTALLEREN EN/OF TE GEBRUIKEN EN DOOR ANDERE MATERIALEN TE
GEBRUIKEN DIE WORDEN GELEVERD BIJ DE SOFTWARE, ACCEPTEER JE
DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST MET TAKE-TWO INTERAC-
TIVE SOFTWARE, INC. (“LICENTIEGEVER”). ALS JE DE BEPALINGEN VAN
DEZE OVEREENKOMST NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE SOFTWARE NIET
INSTALLEREN, KOPIËREN OF GEBRUIKEN.
I. LICENTIE
LICENTIE. Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent
Licentiegever je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte recht
en de licentie om één exemplaar van de Software te gebruiken voor persoonlijk,
niet-commercieel gebruik van het spel op één computer of speleenheid, tenzij
anders is vastgelegd in de documentatie van de Software. Je verkregen
rechten zijn onderworpen aan je naleving van deze Overeenkomst. De looptijd
van je licentie onder deze Overeenkomst gaat in op de dag dat je de Software
installeert of anderszins gebruikt, en loopt af op de dag dat je afstand doet
van de Software, of op de dag dat de Licentiegever deze Overeenkomst
beëindigt als dat eerder is. De Licentie wordt onmiddellijk ingetrokken als je
probeert een van de technische maatregelen ter beveiliging van de Software
te omzeilen. De Software wordt in licentie gegeven aan jou en je erkent hierbij
dat er geen eigendomsrecht of eigendom van de Software wordt overgedragen
of toegekend en dat deze Overeenkomst niet moet worden opgevat als de
verkoop van enig recht op de Software. Alle rechten die niet specifiek worden
verleend onder deze Overeenkomst, zijn voorbehouden aan Licentiegever en,
waar van toepassing, aan haar licentiegevers.
EIGENDOM. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen in de
Software, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, alle auteursrechten,
handelsmerken, handelsgeheimen, handelsnamen, eigendomsrechten,
patenten, titels, computercodes, audiovisuele effecten, thema’s, personages,
namen van personages, verhalen, dialogen, omgevingen, illustraties,
geluidseffecten, muzikale werken en morele rechten. De Software wordt
beschermd door de wetgeving van de Verenigde Staten op het gebied van
auteursrecht en handelsmerken en wereldwijd door toepasselijke wetgeving
en verdragen. Het is niet toegestaan de Software te vermenigvuldigen,
reproduceren of distribueren, op enige wijze of op enig medium, geheel of
gedeeltelijk, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever.
Iedereen die de Software geheel of gedeeltelijk, op enige wijze of op enig
medium, vermenigvuldigt, reproduceert of distribueert, schendt willens
en wetens de auteursrechtwetten en kan civielrechtelijk en strafrechtelijk
worden vervolgd in de Verenigde Staten of eigen land. Overtredingen van het
Amerikaanse auteursrecht kunnen worden bestraft met boetes van maximaal
$ 150.000 per overtreding. De Software bevat in licentie gegeven materiaal
en ook de licentiegevers van Licentiegever kunnen aanspraak maken op hun
rechten in het geval van schending van deze Overeenkomst. Alle rechten
die in deze Overeenkomst niet nadrukkelijk aan jou worden verleend, blijven
voorbehouden aan Licentiegever.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE.
Je stemt ermee in het volgende niet te doen: (a) De Software commercieel
exploiteren; (b) De Software, of kopieën van de Software, distribueren,
leasen, in licentie geven, verkopen, verhuren of anderszins overdragen of
toewijzen, zonder de uitdrukkelijke, voorafgaande schriftelijke toestemming
van Licentiegever, of zoals uiteengezet in deze Overeenkomst; (c) Een
kopie maken van de Software of van enig deel van de Software (anders dan
hierin uiteengezet); (d) Een kopie van deze Software beschikbaar stellen
via een netwerk voor het gebruik of het downloaden ervan door meerdere
gebruikers; (e) Behalve waar dit door de Software of in deze Overeenkomst
expliciet anders wordt aangegeven, de Software gebruiken of installeren (of
anderen hiertoe toestemming verlenen) op een netwerk, voor online gebruik,
of op meer dan één computer of speleenheid tegelijkertijd; (f) De Software
kopiëren naar een vaste schijf of ander opslagapparaat ter omzeiling van de
vereiste dat de Software wordt uitgevoerd vanaf de meegeleverde cd-rom of
dvd-rom (dit verbod is niet van toepassing op kopieën, geheel of gedeeltelijk,
die door de Software tijdens de installatie zelf zijn gemaakt om de prestaties
te verbeteren); (g) De Software gebruiken op of kopiëren naar een centrum
of een andere commerciële locatie voor het spelen van games; met dien
verstande dat Licentiegever je een aparte licentieovereenkomst kan aanbieden
voor het beschikbaar stellen van de Software voor commercieel gebruik;
(h) De Software geheel of gedeeltelijk reverse-engineeren, decompileren,
demonteren, afgeleide werken vervaardigen op basis van de gehele of
gedeeltelijke Software, of de Software anderszins geheel of gedeeltelijk
wijzigen; (i) Kennisgevingen betreffende eigendomsrechten, merken of
labels die zich op of in de Software bevinden, verwijderen of wijzigen; en (j)
De Software vervoeren, exporteren of herexporteren (direct of indirect) naar
enig land dat dergelijke Software niet mag ontvangen volgens Amerikaanse
exportwetten of begeleidende regelgeving, of op andere wijze dergelijke
wetten of regelgeving (onderhevig aan wijzigingen) schenden.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLU-
SIEF DIGITALE KOPIEËN. Softwaredownload, gebruik van unieke codes,
registratie van de Software, lidmaatschap bij diensten van derden en/of lid-
maatschap bij een dienst van de Licentiegever (inclusief acceptatie van de
bijbehorende voorwaarden en beleidsbepalingen) zijn mogelijk vereist om
toegang te krijgen tot digitale exemplaren van de Software of bepaalde vrij
te spelen, downloadbare, online of andere speciale content, diensten, en/of
functies (gezamenlijk de “Speciale functies”). Toegang tot Speciale functies
is beperkt tot een enkele gebruikersaccount per code. De toegang tot Speci-
ale functies is niet overdraagbaar, verkoopbaar of opnieuw te registeren door
een andere gebruiker, tenzij dit expliciet wordt vermeld. In geval van conflict
met andere bepalingen in deze Overeenkomst, zijn de voorwaarden in deze
paragraaf bindend.
OVERDRACHT VAN EXEMPLAREN OP SCHIJF. Je hebt het recht het
volledige fysieke exemplaar van de Software en begeleidende documentatie
blijvend over te dragen aan een andere persoon, zolang je geen kopieën
behoudt (met inbegrip van archiverings- en reservekopieën) van de
Software, begeleidende documentatie, of enig deel of enige component van
de documentatie bij de Software, en zolang de ontvanger instemt met de
bepalingen van deze Overeenkomst. Speciale functies, inclusief content die
uitsluitend beschikbaar is met een code voor een enkele gebruiker, kunnen
onder geen enkele voorwaarde worden overgedragen aan een andere
persoon. Het is mogelijk dat Speciale functies niet meer functioneren als de
oorspronkelijke installatie van de Software is verwijderd of het exemplaar
op schijf niet meer beschikbaar is voor de gebruiker. De Software is alleen
bestemd voor privégebruik. NIETTEGENSTAANDE HET VOORAFGAANDE,
IS HET NIET TOEGESTAAN PRE-RELEASE VERSIES VAN DE SOFTWARE
OVER TE DRAGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING. De Software kan zijn voorzien van maatregelen
die de toegang tot de Software controleren, de toegang tot bepaalde functies
of content controleren, het maken van onrechtmatige kopieën verhinderen
of anderszins proberen te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en
licenties overschrijdt die worden toegekend onder de Overeenkomst. Als
de Software toegang geeft tot Speciale functies, mag per keer slechts één
exemplaar van de Software deze functies benaderen. Mogelijk zijn aanvullende
bepalingen van toepassing en moet je je registreren om toegang te krijgen tot
de online services en om Software-updates en patches te downloaden. Alleen
Software met een geldige licentie kan worden gebruikt voor het gebruik van
online services, waaronder het downloaden van updates en patches. Het is niet
toegestaan dergelijke maatregelen voor toegangscontrole te belemmeren of
om te proberen dergelijke beveiligingsfuncties uit te schakelen of te omzeilen.
Als je de technische beveiligingsmaatregelen uitschakelt of anderszins
omzeilt, functioneert de Software niet correct.
DOOR DE GEBRUIKER GEMAAKTE INHOUD: Met de Software kun
je mogelijk inhoud maken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een
plattegrond, een scenario, een screenshot van een auto-ontwerp of een
video van de game die je speelt. In ruil voor het gebruik van de Software, en
voor zover je bijdragen via gebruik van de Software aanleiding geven tot enig
auteursrechtelijk belang, verleen je hierbij aan Licentiegever een exclusief,
permanent, onherroepelijk, volledig overdraagbaar en in sublicentie te geven
wereldwijd recht op en licentie voor het gebruik van je bijdragen op enige wijze
en voor enig doeleinde met betrekking tot de Software en verwante zaken en
diensten, met inbegrip van de rechten om je bijdragen te reproduceren, te
vermenigvuldigen, aan te passen, te wijzigen, uit te voeren, te vertonen, te
publiceren, uit te zenden, te verzenden of anderszins te communiceren aan het
publiek op enige bekende of nog onbekende wijze, en te distribueren zonder
enige voorafgaande kennisgeving of vergoeding aan jou van enige aard voor
de volledige duur van de bescherming die wordt toegekend aan intellectuele
eigendomsrechten door toepasselijke wetten en internationale verdragen.
Je doet hierbij afstand van enige morele rechten op auteurschap, publicatie,
reputatie of toeschrijving met betrekking tot het gebruik en de beschikking
van Licentiegever of andere spelers van dergelijke zaken in relatie met de
Software en verwante goederen en diensten onder de toepasselijke wetten.
Deze aan Licentiegever verleende licentie en de bovengenoemde verklaring
van afstand van enige toepasselijke morele rechten blijven van kracht na
beëindiging van deze Licentie.
INTERNETVERBINDING. Mogelijk heb je een internetverbinding nodig om
online functies te benaderen, de Software te verifiëren of andere functies
uit te voeren. Bepaalde functies van de Software werken alleen goed als je
beschikt over en blijft beschikken over (a) een adequate internetverbinding en/
of (b) een geldig en actief account met een online service zoals uiteengezet
in de documentatie van de Software, met inbegrip van, maar niet tot beperkt
tot gameplatforms van derden, Licentiegever of een dochteronderneming van
Licentiegever. Als je dergelijke accounts niet hebt, werken bepaalde functies
van de Software geheel of gedeeltelijk niet, of niet meer, correct.
II. VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE.
Door deze Software te installeren en te gebruiken, stem je in met de bepa-
lingen voor het verzamelen en gebruiken van informatie, inclusief (waar van
toepassing) overdracht van gegevens aan Licentiegever en dochteronderne-
mingen naar een land buiten de Europese Unie en de Europese Economische
Ruimte. Als je bij het gebruik van de Software verbinding maakt met internet,
via een gameplatformnetwerk of een andere methode, kan Licentiegever
informatie ontvangen van hardwareproducenten of gameplatformhosts en
automatisch bepaalde informatie verzamelen van je computer of speleenheid.
Deze informatie kan bestaat uit, maar is niet beperkt tot, gebruikers-ID’s (zo-
als gamertags en schermnamen), gamescores, resultaten en prestaties van
gamers, bezochte locaties, vriendenlijsten, MAC-adres van de hardware, IP-
adres en je gebruik van verschillende functies van de game. Alle informatie
die wordt verzameld door Licentiegever, is anonieme informatie die je identiteit
niet onthult of persoonlijke gegevens bevat, maar als je persoonlijke gegevens
(zoals je echte naam) opneemt in je gebruikers-ID, worden dergelijke persoon-
lijke gegevens automatisch verzonden naar Licentiegever en gebruikt zoals
uiteengezet in deze Overeenkomst.
De informatie die wordt verzameld door Licentiegever, kan door Licentiegever
worden geplaatst op algemeen toegankelijke websites, gedeeld met
hardwareproducenten, platformhosts en marketingpartners van Licentiegever
of gebruikt door Licentiegever voor enig ander wettelijk toegestaan
doeleinde. Door het gebruik van deze Software stem je in met het gebruik
door Licentiegever van verwante gegevens, met inbegrip van de openbare
weergave van je gegevens zoals de identificatie van je zelfgemaakte inhoud of
de weergave van je scores, klassering, prestaties en andere spelgegevens. Als
je niet wilt dat je gegevens op deze wijze worden gedeeld, moet je de Software
niet gebruiken.
III. GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste en
oorspronkelijke koper van de Software bent) dat het originele opslagmedium
dat de Software bevat, bij normaal gebruik en onderhoud vrij is van defecten
in materiaal of werking tot negentig (90) dagen na de aanschafdatum.
Licentiegever garandeert je dat deze Software compatibel is met een
personal computer die voldoet aan de minimale systeemvereisten die worden
aangegeven in de documentatie van de Software, of dat de Software door
de producent van de speleenheid is gecertificeerd als compatibel met de
speleenheid waarvoor de Software is gepubliceerd, maar, vanwege variaties
in hardware, software, internetverbindingen en individueel gebruik, staat
Licentiegever niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw
specifieke computer of speleenheid. Licentiegever geeft geen garantie dat
je de software ongestoord kunt gebruiken, dat de Software voldoet aan je
vereisten, dat de werking van de software ononderbroken en foutvrij zal zijn,
dat de Software compatibel is met software of hardware van derden of dat
eventuele gebreken in de software zullen worden gecorrigeerd. Geen enkele
mondelinge of schriftelijke mededeling die wordt gedaan door Licentiegever
of enige geautoriseerde vertegenwoordiger, kan worden opgevat als een
garantie. Omdat bepaalde rechtsgebieden de uitsluiting of beperking van
impliciete garanties of de beperking van de toepasselijke wettelijke rechten
van een consument niet toestaan, zijn sommige of alle bovengenoemde
uitsluitingen en beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Als je tijdens de garantieperiode om enige reden een defect vindt in het
opslagmedium of de Software, zal Licentiegever alle Software die tijdens
de garantieperiode defect blijkt te zijn, kosteloos vervangen, zolang de
Software wordt geproduceerd door Licentiegever. Als de Software niet langer
beschikbaar is, behoudt Licentiegever het recht de Software te vervangen
door Software van gelijke of grotere waarde. Deze garantie is beperkt tot
het opslagmedium en de Software zoals deze oorspronkelijk is geleverd
door Licentiegever, en geldt niet voor normale slijtage. Deze garantie is
niet van toepassing en is nietig als het defect voortvloeit uit misbruik,
slechte behandeling of nalatigheid. Impliciete garanties die bij wet zijn
voorgeschreven, worden uitdrukkelijk beperkt tot de periode van 90 dagen die
hierboven is beschreven.
Met uitzondering van wat hierboven is uiteengezet, treedt deze garantie
in plaats van alle andere garanties, mondeling of schriftelijk, uitdrukkelijk
of impliciet, met inbegrip van enige andere garantie van verkoopbaarheid,
geschiktheid voor een bepaald doel of niet-inbreuk. Geen enkele andere
verklaring of garantie van welke aard dan ook zal bindend zijn voor
Licentiegever.
Als je de Software volgens de hierboven beschreven beperkte garantie
retourneert, zend de originele Software dan alleen aan het adres van
Licentiegever dat hieronder wordt vermeld. Vermeld je naam en retouradres,
voeg een kopie bij van je gedateerde aankoopbewijs en beschrijf kort het defect
en het systeem waarop je de Software uitvoert.
IN GEEN GEVAL IS LICENTIEGEVER AANSPRAKELIJK VOOR
BIJZONDERE OF INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE DIE
VOORTVLOEIT UIT EIGENDOM, GEBRUIK OF STORING VAN DE
SOFTWARE, MET INGEBRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, SCHADE
AAN EIGENDOM, VERLIES VAN GOODWILL, COMPUTERFOUTEN OF –
STORING EN, VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN, SCHADE DOOR
PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE AAN EIGENDOMMEN, WINSTDERVING
OF SCHADELOOSSTELLING VAN ENIG BEROEP DAT HET GEVOLG IS
OF VERBAND HOUDT MET DEZE OVEREENKOMST OF DE SOFTWARE,
VOORTVLOEIEND UIT EEN ONRECHTMATIGE DAAD (WAARONDER
NALATIGHEID), EEN CONTRACT, STRIKTE AANSPRAKELIJKHEID
OF ANDERSZINS, ONGEACHT OF LICENTIEGEVER OP DE HOOGTE IS
GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE. IN GEEN
GEVAL ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR
ALLE SCHADE (BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR TOEPASSELIJKE
WETGEVING) DE PRIJS OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT BETAALD VOOR
HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE.
OMDAT IN SOMMIGE STATEN/LANDEN BEPERKINGEN VAN DE DUUR VAN
IMPLICIETE GARANTIES EN/OF DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN
INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE NIET ZIJN TOEGESTAAN, ZIJN
DE BOVENSTAANDE BEPERKINGEN EN/OF UITSLUITING OF BEPERKING VAN
AANSPRAKELIJKHEID MOGELIJK NIET OP JOU VAN TOEPASSING. ALS ENIGE
BEPALING VAN DEZE GARANTIE IN STRIJD IS MET NATIONALE, FEDERALE OF
GEMEENTELIJKE WETGEVING EN NIET KAN WORDEN TOEGEPAST, BLIJVEN DE
OVERIGE BEPALINGEN ONVERMINDERD VAN KRACHT. DEZE GARANTIE GEEFT
JE SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN, EN JE KUNT DAARNAAST ANDERE
RECHTEN HEBBEN DIE VAN RECHTSGEBIED TOT RECHTSGEBIED KUNNEN
VERSCHILLEN.
BEËINDIGING: Deze Overeenkomst is van kracht totdat deze door jou of door
de Licentieverstrekker wordt beëindigd en wordt automatisch beëindigd als
jij niet voldoet aan de voorwaarden ervan. Wanneer de Overeenkomst wordt
beëindigd, dien je het fysieke exemplaar van de Software te vernietigen of te
retourneren en alle kopieën van de Software met bijbehorende materialen en
onderdelen in jouw bezit definitief te vernietigen. Je dient ook de Software
permanent te verwijderen van elke clientserver of computer waarop de
Software is geïnstalleerd.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING: De ontwikkeling
van de Software en documentatie is uitsluitend gefinancierd met
particuliere middelen en de Software en documentatie worden geleverd
als “Commercial Computer Software” (commerciële computersoftware)
of “restricted computer software” (beperkte computersoftware). Gebruik,
vermenigvuldiging of openbaarmaking door de Amerikaanse regering of
een onderaannemer van de Amerikaanse regering is onderworpen aan de
beperkingen die zijn uiteengezet in subparagraaf (c)(1)(ii) van de bepalingen
betreffende Rights in Technical Data and Computer Software (rechten op
technische data en computersoftware) in DFARS 252.227-7013, of zoals
uiteengezet in subparagraaf (c)(1) en (2) van de bepalingen betreffende
Commercial Computer Software Restricted Rights (beperkte rechten op
computersoftware) in FAR 52.227-19, voor zover van toepassing. De Aannemer
/ Producent is de Licentiegever op de locatie die hieronder wordt vermeld.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN: Je stemt er hierbij mee in dat Licentiegever
onherstelbare schade oploopt als niet specifiek wordt toegezien op de naleving
van de bepalingen van deze Overeenkomst, en derhalve stem je ermee in dat
Licentiegever recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs van
schade, op een passende schadeloosstelling met betrekking tot deze Overeen-
komst, naast enige andere beschikbare verhaalsmogelijkheden.
VRIJWARING: Je gaat ermee akkoord Licentiegever, haar partners, licentie-
gevers, dochterondernemingen, aannemers, staf, directeuren, medewerkers
en vertegenwoordigers te vrijwaren, te behoeden en schadeloos te stellen voor
alle schade, verliezen en kosten die direct of indirect voortvloeien uit je hande-
lingen of het nalaten te handelen bij het gebruik van de Software conform de
bepalingen van de Overeenkomst.
OVERIGE: Deze Overeenkomst vormt de volledige overeenkomst inzake
deze licentie tussen de partijen en treedt in de plaats van alle voorgaande
overeenkomsten en verklaringen tussen hen. De Overeenkomst kan alleen
worden gewijzigd door een schriftelijke verklaring die door beide partijen is
ondertekend. Als enige bepaling in deze Overeenkomst om enige reden niet
kan worden toegepast, zal een dergelijke bepaling worden bijgesteld, maar
alleen voor zover nodig is om de bepaling uitvoerbaar te maken. Alle overige
bepalingen van deze Overeenkomst blijven onverminderd van kracht.
TOEPASSELIJK RECHT. Deze Overeenkomst is onderworpen aan en opge-
steld (zonder inachtneming van wettelijke bepalingen die hiermee strijdig zijn)
volgens de wetgeving van de Staat New York, zoals deze wetgeving wordt
toegepast op overeenkomsten tussen inwoners van New York die worden on-
dertekend en uitgevoerd in New York, met uitzondering van gevallen waarop
federale wetgeving van toepassing is. Zonder nadrukkelijke schriftelijke ver-
klaring van afstand van Licentiegever voor een specifiek geval of tenzij in strijd
met lokale wetgeving, zal het enige en exclusieve rechtsgebied en de enige en
exclusieve plaats van handeling met betrekking tot de inhoud hiervan de recht-
banken en de federale rechtbanken van de staat zijn binnen wier jurisdictie
de hoofdvestiging van Licentiegever valt (New York County, New York, U.S.A.).
Beide partijen gaan akkoord met de bevoegdheid van deze rechtbanken en ko-
men overeen dat een exploot mag worden betekend op de wijze zoals in deze
Overeenkomt is uiteengezet voor het doen van aanzeggingen of anderszins
zoals toegestaan krachtens de wetgeving van de staat New York of de fede-
rale wetgeving van de V.S. Partijen gaan ermee akkoord dat de Internationale
Conventie van de VN over contracten voor de internationale verkoop van goe-
deren (Wenen, 1980) niet van toepassing zal zijn op deze Overeenkomst of op
geschillen of transacties die voortvloeien uit deze Overeenkomst.
ALS JE VRAGEN HEBT OVER DEZE LICENTIE, KUN JE SCHRIFTELIJK
CONTACT OPNEMEN MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. 622
BROADWAY, NEW YORK, NY 10012.
© 2005-2013 Take-Two Interactive Software en zijn dochterondernemingen.
Alle rechten voorbehouden. 2K Sports, het 2K Sports-logo en Take-Two Inter-
active Software zijn handelsmerken en/of gedeponeerde handelsmerken van
Take-Two Interactive Software, Inc. De beeltenissen van de NBA en individu-
ele NBA-teams die op of in dit product worden gebruikt, zijn handelsmerken,
beschermde ontwerpen en andere vormen van intellectueel eigendom van
NBA Properties, Inc. en de betreffende NBA-teams, en mogen niet geheel of
gedeeltelijk worden gebruikt zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke
toestemming van NBA Properties, Inc. © 2013 NBA Properties, Inc. Alle
rechten voorbehouden.
Bezoek www.2kgames.com voor meer informatie.
© 2005-2013 Take-Two Interactive Software and its subsidiaries. 2K, the 2K logo, and Take-Two Interactive Software are all trademarks
and/or registered trademarks of Take-Two Interactive Software, Inc. The NBA and individual NBA member team identifications used
on or in thisproduct are trademarks, copyrights designs and other forms of intellectual property of NBA Properties, Inc. and the
respective NBA member teams and may not be used, in whole or in part, without the prior written consent of NBA Properties, Inc. ©
2013 NBA Properties, Inc. All rights reserved. All other trademarks are property of their respective owners.
5260022/MAN
WORDT VERWACHT
WORDT VERWACHT
VOORLOPIG
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12

2K NBA 2K14 de handleiding

Type
de handleiding